Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
MrMonkE schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:20:
[...]

Echt een oliedomme opmerking. Dat zijn onze volksvertegenwoordigers, willen zomaar een land binnen vallen en een oorlog starten in een oorlogsgebied grenzend aan Rusland. Gelukkig is dit een democatie en heeft hij zij maar 1/150e stem. Knettergek.

hij/zij: Ik leg de schuld bij OP :)
Ik weet zeker dat er ook een groot deel van het volk is dat oekraine zonder na te denken in wil vallen.
Dat is ook democratie hè..

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Lijkt me lastig te bewijzen. Ik ben er wel 100% van overtuigd dat de lanceerplek van de raket en de plek van inslag zijn gedetecteerd door USA satellieten/detectiesystemen. Bepaalde regio's/brandhaarden worden door de USA immers constant gemonitord, zeker de Oekraïne. Het zal me niet verbazen dat er achter de schermen meer bekend is dan dat er naar buiten wordt gebracht.
Wat ik nu bedenk, hoewel misschien 100% bewijzen lastig is, is het wel bijna zeker waar.

Ik neem aan dat de meeste hier er wel vanuit gaan dat het seperatisten zijn geweest die dat ding hebben afgevuurd, al dan niet met Russische ondersteuning. Maar ook al waren het uiteindelijk Oekraïners die de trekker hebben overgehaald: Rusland heeft daar nu tijden lang gratis paspoorten lopen uitdelen. Grote kans dus dat op zijn minst ook Russen zijn geweest die het hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

tellavist schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Ik weet zeker dat er ook een groot deel van het volk is dat oekraine zonder na te denken in wil vallen.
Alleen al de realisatie dat het honderden en misschien zelfs duizenden extra burger en militaire doden kan kosten zou mensen beter moeten laten weten. Ik hoop dat ze er wat beter over nadenken en dat het alleen retoriek is.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMonkE op 19-07-2014 14:30 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:27:
plaatje

Looters... Daar ligt zo al 600,- en wellicht meer.
Misschien al eerder genoemd en ook niet heel relevant: volgens mij is dat geen echt geld, maar de achterkant van 2 sets speelkaarten. 1 set met 20 euro en 1 met 100 euro op de achterkant. Kijk maar naar de grootte en de afgeronde hoeken.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MrMonkE schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Alleen al de realisatie dat het honderden en misschien zelfs duizenden extra burger en militaire doden kan kosten zou mensen beter moeten laten weten. Ik hoop dat ze er wat beter over nadenken en dat het alleen retoriek is.
Sommige mensen zijn zo blind door wraak, dat ze dat niet heel veel uitmaakt.
Gelukkig zijn er inderdaad nog 149 anderen die misschien minder blind door emoties zijn.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:32:
[...]

Misschien al eerder genoemd en ook niet heel relevant: volgens mij is dat geen echt geld, maar de achterkant van 2 sets speelkaarten. 1 set met 20 euro en 1 met 100 euro op de achterkant. Kijk maar naar de grootte en de afgeronde hoeken.
Ik denk dat je gelijk hebt

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn toch al veel meer mensen dood gegaan met auto's? Daar wordt ook niet gigantisch veel geld aan uitgegeven. Daar wil ik niet mee zeggen dat het niet erg is he
Ploink schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:37:
[...]

Dat zijn er 22 teveel dan. Het zijn wel 22 vliegtuigen met passagiers die nabestaanden hebben.
Buiten dat, het neerschieten van een airliner geeft grote politieke spanning en kan tot oorlog of andere ongeregeldheden leiden met nog veel meer slachtoffers tot gevolg. Wat mij betreft mogen we miljarden besteden om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tellavist schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Ja en de meeste mensen willen ook geen belasting betalen en geen verkeersboetes krijgen.
Democratie is niet hetzelfde als het domme volk alles laten bepalen.

Over Oekraïne invallen hebben we het al vaak genoeg gehad. Zoals gezegd, als je van mening bent dat het ok is om daar militair in te grijpen omdat er Nederlanders daar liggen keur je ook goed wat de rebellen doen. Want die volgen exact dezelfde redenatie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
fsfikke schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Ja en de meeste mensen willen ook geen belasting betalen en geen verkeersboetes krijgen.
Democratie is niet hetzelfde als het domme volk alles laten bepalen.
Toch heeft dit "domme" (anders denkende) volk ook een stem, dus is het nog steeds een democratie ;)
Dat er meer mensen met een IQ van over de 90 leeft in Nederland is dan weer ons geluk.
Daarnaast is het meerendeel van het nederlandse volk redelijk "ontwikkeld" volgens mij.
(als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Oekraine)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Oekraïne en de rebellen opgeroepen om de OVSE-waarnemers toegang te geven tot de rampplek. En inderdaad journalisten ter plekke melden dat de waarnemers nu mondjesmaat toegang krijgen, al blijft het de vraag voor hoe lang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC
Olaf Koens
OSCE tells they've got 'limited acces' to the scene, but the 'working relationship' with the rebels is improving.
Volkskrant:
Rusland heeft de rebellen opgeroepen om de onderzoeksteams volledige toegang te geven tot de rampplek. Dat meldt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
NOS
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Oekraïne en de rebellen opgeroepen om de OVSE-waarnemers toegang te geven tot de rampplek. En inderdaad journalisten ter plekke melden dat de waarnemers nu mondjesmaat toegang krijgen, al blijft het de vraag voor hoe lang,

De link in de warning is niet klikbaar :?

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 14:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, dit topic gaat niet over de PVV, de mensen die daar op stemmen of een IQ dat daaraan toegekend wordt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 60.
wildhagen schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:06:
[...]

Rusland had er in 2012 in ieder geval zo'n 350 van diverse Buk-subtypes. Hoeveel Oekraïne er heeft/had weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

edit: Weg, want had mod ook al gezegd

[ Voor 89% gewijzigd door MrMonkE op 19-07-2014 14:57 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:34:
Zijn toch al veel meer mensen dood gegaan met auto's?

[...]
Uiteraard. Een vliegtuigcrash geeft gewoon een groter impact op mensen omdat er in één klap zoveel slachtoffers zijn.

Daarnaast blijkt/lijkt MH17 uit te lucht geschoten te zijn, wat natuurlijk geen normaal ongeluk is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Another disturbing tweet from Buzzfeed's Max Seddon:"
@maxseddon
Counted 82 bodies at #MH17 site. Some in body bags by the side of the road. Others decomposing in the heat. Parts being shoveled into sacks.
Ukraine says it has "compelling evidence" Russia played a defining role in the shooting down of a Malaysian airliner by providing the rebels with missile systems and a crew.

Vitaly Naida, the country's counter intelligence chief, said Kiev had proof that three BUK-1 or SA-11 radar-guided missile systems had entered Ukraine from Russia along with a three-man crew.

"We have compelling evidence that this terrorist act was committed with the help of the Russian Federation. We know clearly that the crew of this system were Russian citizens," he told a news conference.

Naida said the three systems had been moved back to Russia and showed journalists pictures of the missile systems in various locations.
The Guardian

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 14:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MrMonkE schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:56:
edit: Weg, want had mod ook al gezegd
Dat zeg ik ook niet volgens mij...
On Topic:
Al een tijd geen nieuws meer over de zwarte dozen gehoord?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Raven schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:51:

De link in de warning is niet klikbaar :?
Fixed. Tip: een TR is handiger voor dit soort dingen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Orion84 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:59:
[...]

Topic Report neem ik aan?
Jammer dat er geen post-report knop is :/

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Orion84 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:59:
[...]

Is dat knopje niet overbelast gezien de vele modbreaks? :?

@maxseddon
The most troubling thing about the #MH17 site is what isn't there: many personal effects and parts of the plane. One can only speculate.
Olaf Koens @obk
Rebellenleider bij de plaats des onheils laat weten dat sommige lichamen zijn overgebracht naar een mortuarium. Onduidelijk hoeveel, en waar

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 15:05 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MrMonkE schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Topic Report neem ik aan?
Jammer dat er geen post-report knop is :/
Je kan gewoon een link naar een specifieke post in je topicreport zetten natuurlijk :)
Raven schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:03:
[...]

Is dat knopje niet overbelast gezien de vele modbreaks? :?
Valt mee, de kans dat je tip daar over het hoofd wordt gezien is velen malen kleiner dan hier in het topic. Zeker nu we tegenwoordig alleen nog de onafgehandelde reports voorgeschoteld krijgen. Sterker nog: ik had het al opgelost naar aanleiding van een TR van een andere gebruiker voor ik jouw reactie las :)

En nu weer terug ontopic :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rapture schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:14:
Je kan het kort houden, door air superiority tussen crash site en vloot behalen en air-to-ground genoeg inzetten om tanks, luchtafweer en andere dingen de kop in te drukken. Met helicopters en indien nodig transportvliegtuigen de crashsite leeghalen en wegwezen.
Ja, als je twee weken de tijd hebt om het tot in de puntjes voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volkskrant:
Interpol en Europol sturen teams
De internationale politieorganisatie Interpol en haar Europese evenknie Europol sturen morgen teams naar Oekraïne om te helpen bij de identificatie van de slachtoffers van de ramp. Dat heeft Europol vandaag bekendgemaakt. Interpol gaf gisteren al aan binnen 48 uur onderzoekers naar het oosten van Oekraïne te sturen.

Het is nog onduidelijk of er garanties zijn gegeven door de pro-Russische separatisten aan Interpol en Europol dat de onderzoekers het gebied ook daadwerkelijk in mogen. Eerder vandaag werden waarnemers van de OVSE korte tijd geweigerd bij de grens van het gebied. Later mochten ze de rampplek wel bezoeken, maar slechts een beperkt gedeelte.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NOS:
Oekraïne zegt dat Rusland de rebellen meehelpt om bewijsmateriaal op de rampplek te vernietigen. De rebellen zouden ook transporten opzetten om vliegtuigwrakstukken te verplaatsen.
Je zag al journalisten afbeeldingen posten van personen die scrap metal aan het inladen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over de lichamen: Overigens, bij de vliegramp in Libië duurde het 15 dagen tot de lichamen naar Nederland kwamen.
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:21:
NOS:

[...]

Je zag al journalisten afbeeldingen posten van personen die scrap metal aan het inladen waren.
Deze zag ik voorbij komen
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bs6HcGkCIAA6BcX.jpg:large
Maar ik twijfel eigenlijk of het de MH17 is en niet een eerder vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:25:
Over de lichamen: Overigens, bij de vliegramp in Libië duurde het 15 dagen tot de lichamen naar Nederland kwamen.

[...]
Deze zag ik voorbij komen
[afbeelding]
Maar ik twijfel eigenlijk of het de MH17 is en niet een eerder vliegtuig.
Dat is iig een andere kist. Dat is een stuk vleugel en die komt niet van een 777.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lijkt idd een veel kleiner vliegtuig te zijn, en de vorm komt idd ook niet met een 777-vleugel overeen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

CyBeR schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:26:
[...]

Dat is iig een andere kist. Dat is een stuk vleugel en die komt niet van een 777.
Het is van die An-26 die eerder was neergeschoten.
De foto staat bij veel artikelen daarover.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS
Reddingswerkers aan het werk

Hoewel de OVSE-waarnemers maar met moeite toegang krijgen tot de rampplek zijn reddingswerkers wel aan de slag gegaan om de lichamen in lijkzakken te doen en langs de weg te leggen. Het is niet duidelijk wat er daarna met de resten gebeurt. De afspraak is dat ze naar Charkov worden gebracht. Maar niemand heeft daar nog een begin mee gemaakt.
NRC:
POROSJENKO: BELEMMERING NIET GETOLEREERD
De Oekraïense president Petro Porosjenko heeft minister Timmermans van Buitenlandse Zaken gezegd dat hij niet zal toestaan dat de waarnemers van de OVSE en andere experts belemmerd worden in hun onderzoek, schrijft persbureau Reuters.

Hij schrijft in een verklaring dat dat wel weer is gebeurd.

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 15:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse slachtoffers 9/11 = 0.00100388692580 % bevolking
Nederlandse slachtoffers mh17 = 0.0010359281437 % bevolking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die vergelijking was er op dag 1 (of was het 2) al ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En die percentages klopppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar welke reddingswerkers zijn het? Eerdere berichten spraken over locals en dat er nog geen internationale reddingswerkers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Helaas zijn die korte berichtjes niet bepaald specifiek.

Volkskrant:
'Rompertje en kruidkoek'
Ontwaken in een tent bij het rampgebied. Op de achtergrond het geluid van bombardementen, de tent uitstappen en voor het eerst in daglicht zien waarin je de vorige avond bent aangekomen: in hel en verdoemenis.

Volkskrant-correspondent Olaf Koens was vannacht een van de drie journalisten in het rampgebied. Hij bericht al de hele dag over de neergestorte vlucht en de gevolgen. Want wat kan hij anders, dan beschrijven welke gruwelijke waarheid er ligt tussen de velden vol zonnebloemen?

Koens vertelt over rompertjes, een kruidkoek, de Linda en een jonge vrouw van zijn eigen leeftijd met haar handtas. Het pijnlijkst is de aanblik van de bezittingen. Van de duidelijke link met Nederland. 'Het meest recente nummer van Voetbal International, de Linda. Een rompertje, of een kruidkoek. Een uitgeschreven reisplan.'

Het volledige verhaal van Olaf Koens lezen? Dat kan hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 15:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:38:
Amerikaanse slachtoffers 9/11 = 0.00100388692580 % bevolking
Nederlandse slachtoffers mh17 = 0.0010359281437 % bevolking
Er zijn zoveel redenen waarom elke vergelijking tussen 9/11 en MH17 mank gaat. Leuk dat jij weet hoe je een rekenmachine gebruikt maar wie schiet er wat met die zinloze getalletjes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VS zal nu toch onderhand wel ontzettend veel hoge resolutie foto's hebben gemaakt van het betreffende gebied? Dus of ze nu gaan slepen met brokstukken of niet maakt niet echt heel veel meer uit. Zelf vraag ik me overigens ook af wat luchtvaartonderzoekers nu echt kunnen uitvinden. Als de VS heeft gezien dat de BUK raket het vliegtuig heeft geraakt, + beelden van een raket die te zien is op de televisiebeelden, + de satellietfoto's dan ontstaat er een vrij duidelijk beeld. De beantwoording van de vraag wie er heeft geschoten is voor luchtvaartonderzoekers ook niet uit te vinden, zeker niet nu de zwarte dozen in handen zijn van de separatisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:45:
[...]

Leuk dat jij weet hoe je een rekenmachine gebruikt maar wie schiet er wat met die zinloze getalletjes op?
De klap voor Nederland was statistisch harder dan die voor de VS toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:46:
De VS zal nu toch onderhand wel ontzettend veel hoge resolutie foto's hebben gemaakt van het betreffende gebied? Dus of ze nu gaan slepen met brokstukken of niet maakt niet echt heel veel meer uit. Zelf vraag ik me overigens ook af wat luchtvaartonderzoekers nu echt kunnen uitvinden. Als de VS heeft gezien dat de BUK raket het vliegtuig heeft geraakt, + beelden van een raket die te zien is op de televisiebeelden, + de satellietfoto's dan ontstaat er een vrij duidelijk beeld. De beantwoording van de vraag wie er heeft geschoten is voor luchtvaartonderzoekers ook niet uit te vinden, zeker niet nu de zwarte dozen in handen zijn van de separatisten.
En dan ook nog de tweets van de Russische separatistenleider, de beelden van de Buk's die gespot zijn, de onderschepte telefoontjes, het tegenwerken van de reddingswerkers door de rebellen, etc, etc. Wat wel en niet echt is, is op dit moment nog niet goed te zeggen, maar het bewijs stapelt zich op en wijst allemaal één richting op.

RT heeft een lachwekkend en krankzinnig interview online gezet over de crash. Klik. Geeft een leuk inzicht in de Russische waanzin.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 19-07-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:42:
[...]

Maar welke reddingswerkers zijn het? Eerdere berichten spraken over locals en dat er nog geen internationale reddingswerkers waren.
Ja, zo te zien zijn lokale reddingswerkers bezig met het bergen van de lichamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
[/quote]Volgens de regering in Kiev zouden de separatisten op die manier proberen bewijsmateriaal te vernietigen.

''De regering van Oekraïne stelt officieel dat de terroristen, met hulp van Rusland, proberen het bewijs van internationale misdaden te vernietigen'', aldus de verklaring van de regering.

''Afgaande op onze data, hebben de terroristen 38 lichamen weggehaald.'' Die lichamen zouden zijn overgebracht naar een mortuarium in Donetsk. Volgens de regering in Kiev dreigen specialisten met ''een sterk Russisch accent'' hun eigen autopsies te gaan uitvoeren.
[quote]

Staat op nu.nl, natuurlijk is het sensatie en stemmingmakerij maar ik volg dit topic al een tijdje en iedereen weet al wat er is gebeurd terwijl er officieel nog niks bekend is. Alle verhalen die naar buiten worden gebracht hebben voor een partij een voor of nadeel. Speculeren kan zo lang doorgaan, volgens mij is het enige feit dat het vliegtuig in een bezet gebied naar beneden is gekomen en ik denk dat we nooit exact te weten komen wat er is gebeurd. Al die partijen hebben op de een of andere manier baat bij hun verhaal. Eeuwig zonde, omdat er zoveel leed en onrecht is aangedaan. Dan kan Rutte nog zeggen ik ga me er persoonlijk voor inzetten en zal niet rusten, wat ga je doen Mark, boos worden? Het is pure onmacht en vanuit daar komt frustratie. We willen de waarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Laatst online: 31-07 15:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:47:
[...]

Als we alle mensen in de VS gaan tellen...
Doe het dan per staat als je specifiek wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:50:
[...]
Ja, zo te zien zijn lokale reddingswerkers bezig met het bergen van de lichamen.
Natuurlijk je kunt de lichamen en menselijke resten daar toch niet laten liggen. Het is 26 graden daar waar het is neergestort. Dat moet worden gekoeld

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:01:
[...]

Natuurlijk je kunt de lichamen en menselijke resten daar toch niet laten liggen. Het is 26 graden daar waar het is neergestort. Dat moet worden gekoeld
Precies. Als ik zo rondkijk op twitter en dergelijke maken heleboel mensen zich behoorlijk druk, maar voor hetzelfde geld worden ze gewoon naar een mortuarium gebracht voor (uiteindelijk) repatriëring.

Het zou een hoop schelen als de rebellen zeggen waar ze de lijken heenbrengen, nu is het gissen en de FUD vanuit Kiev helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 19:30

Hironshy

Orooo!!!

BertP schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:55:
[/quote]Eeuwig zonde, omdat er zoveel leed en onrecht is aangedaan. Dan kan Rutte nog zeggen ik ga me er persoonlijk voor inzetten en zal niet rusten, wat ga je doen Mark, boos worden? Het is pure onmacht en vanuit daar komt frustratie. We willen de waarheid!
Zelfs als het blijkt dat Rusland de schuldige is wat dan? Wat kan Ned doen zonder US of andere ally? Meer sancties? Rutte kan het nog zo mooi verwoorden maar tegen Rusland kan Ned niet veel beginnen. Althans niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:59:
Als we alle mensen in de VS gaan tellen...
Doe het dan per staat als je specifiek wilt zijn.
Of tel specifiek de mensen uit de stad New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Passenger manifest staat inmiddels op de Malaysia Airlines site, zie 'm verder nog nergens genoemd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hironshy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:09:
[...]

Zelfs als het blijkt dat Rusland de schuldige is wat dan? Wat kan Ned doen zonder US of andere ally? Meer sancties? Rutte kan het nog zo mooi verwoorden maar tegen Rusland kan Ned niet veel beginnen. Althans niet alleen.
Ik heb het al eens eerder gezegd: vergeet niet dat Nederland een van de grootste tegenstanders was van de uitbreiding van sancties tegen Rusland. De VS is een gewillige bondgenoot en we hebben natuurlijk ook het EU-verband. Nederland staat niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nederland kan sowieso het goede voorbeeld geven. En er zijn ook Britten en Duitsers omgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:47:
[...]

Nee, het aantal doden is statistisch hoger dan bij 9/11 voor de VS. 9/11 was een aanslag op Amerikaans grondgebied, op het land Amerika, terwijl MH17 op Oekraïens grondgebied was, een aanslag op het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:49
downtime schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Of tel specifiek de mensen uit de stad New York.
En er is ook nog steeds een heel verschil tussen moedwillig zoveel mogelijk doden willen veroorzaken en waarschijnlijk per ongeluk een verkeerde kist uit de lucht schieten. Allebei zijn ze heel erg, maar simpelweg totaal niet te vergelijken met elkaar.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een idioot voorstel. Burgervliegtuigen moeten buiten oorlogsgebieden blijven. Niet volgehangen worden met apparatuur om een stukje schijnveiligheid te bieden als moderne raketten toch al slim genoeg zijn om door chaff heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie de duitsers ook niet heel veel meer willen doen dan nu?

Echte destabilisatie van Rusland wil niemand, want dat kan gevolgen hebben voor hun olie en gas output, met wereldwijde economische problemen in het kielzog. Helaas maar waar, we moeten voorzichtig zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 20-09 18:08
Ik zie het niet gebeuren. Het zijn allemaal grote woorden maar als het puntje bij het paaltje komt gaat er niks gebeuren. Precies zoals het nu gaat, die sancties hoeveel merken ze er nou van? En als ze economisch uitgeknepen worden zal het land er niet beter op worden en wat hebben de inwoners dan nog te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hillary Clinton roept op om als Europa toch maar enorm kwaad te worden en te reageren "zoals wij tot nu toe voor hen hebben gedaan" (kortom: met geweld). Deze crash, hoe gruwelijk ook, komt dus qua belangen van de VS in Oekraine heel, heel goed uit.

Geen aluhoedjes sites en theorieën, zie de topicwarning.

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 18:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BertP schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:15:
Ik zie het niet gebeuren. Het zijn allemaal grote woorden maar als het puntje bij het paaltje komt gaat er niks gebeuren. Precies zoals het nu gaat, die sancties hoeveel merken ze er nou van? En als ze economisch uitgeknepen worden zal het land er niet beter op worden en wat hebben de inwoners dan nog te verliezen?
De sancties zijn tegen Rusland, niet Oekraïne. De Oekraïense regering heeft juist baat bij Russische sancties. Daarnaast zou hulp van het westen ervoor kunnen zorgen dat zij de oorlog tegen de separatisten winnen. Dat zou een gevoelige nederlaag zijn voor Poetin. Daarnaast hebben de sancties wel degelijk een economisch effect (of het groot of klein is mag iedereen zelf bepalen). Zoek maar eens naar de kapitaalvlucht in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
downtime schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Een idioot voorstel. Burgervliegtuigen moeten buiten oorlogsgebieden blijven. Niet volgehangen worden met apparatuur om een stukje schijnveiligheid te bieden als moderne raketten toch al slim genoeg zijn om door chaff heen te kijken.
Een klein stukje omvliegen lijkt me inderdaad eenvoudiger.
En als anti-raket-technologie daadwerkelijk zou werken, zouden anti-aircraft-raketten niet meer in gebruik zijn. M.a.w. als een militair vliegtuig er al niet aan kan ontsnappen, lukt het een log passagiersvliegtuig ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]
Rutte kan het nog zo mooi verwoorden maar tegen Rusland kan Ned niet veel beginnen. Althans niet alleen.
Het was dan ook een domme populistische uitspraak van Rutte. Dan heeft hij het over de "onderste steen" alsof het een plaatselijk fraudezaakje beteft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS
Persconferentie Timmermans
Kort na 17.00 waarschijnlijk LIVE: persconferentie Timmermans uit Kiev, te zien op NPO Nieuws: http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/, mogelijk ook op Ned. 1.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Timmermans geeft om 17:00 een persconferentie vanuit Kiev. Hopelijk met nieuws. Wellicht dat hij bewijs te zien heeft gekregen van de Oekraïense regering. Maar dat is speculeren.

Edit: wat ^^ zegt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 19-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Het was dan ook een domme populistische uitspraak van Rutte. Dan heeft hij het over de "onderste steen" alsof het een plaatselijk fraudezaakje beteft
Tja, Rutte had weinig keus, veel (emotionele) Nederlanders vonden dat hij wat steviger moest reageren en dat heeft hij dus bij deze gedaan.

Edit:
Oeps, pijnlijk voor de beeldvorming
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yUO2kqW8SfMResMhf9Ham1Mv/full.jpg

Gun ik ieder een lunch buiten met dit weer, ook premiers moeten eten, maar de timing is nogal ongelukkig.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 19-07-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Laatst online: 19-05 17:20
Pfff ik zag net een filmpje van Vice news, burgers lopen gewoon te trekken tussen de spullen. echt onbegrijpelijk.
Ik weet niet of deze al is gepost, [warning! bevat zeer schokkende beelden][/warning! bevat zeer schokkende beelden]

Bevat ongecensureerde beelden van de rampplek en enkele interviews met plaatselijke burgers die de
spoiler:
slachttoffers tonen in hun tuin en vertellen hoe het "mensen" regende...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
RemcoDelft schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:17:
[...]

En als anti-raket-technologie daadwerkelijk zou werken, zouden anti-aircraft-raketten niet meer in gebruik zijn. M.a.w. als een militair vliegtuig er al niet aan kan ontsnappen, lukt het een log passagiersvliegtuig ook niet.
Het zou mij niets verbazen indien de senator het alleen maar voorstelde om er financieel zijn slaatje ui te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Stukje om vliegen.. Hoop niet dat je ooit naar bijvoorbeeld zuid Afrika wil. Tunesië, Libië en Egypte zijn ver van stabiel, waarbij de tweede nog steeds redelijk in staat van oorlog is. Verder zuid heb je Mali, centraal Afrikaanse republiek, Sudan en Nigeria waar actief gevochten wordt en tussen Kameroen en Uganda is het ook rommelig..

Het hele midden oosten wordt lastig, grens van Turkije, Syrië en Irak zijn niet stabiel, vele ex sovjet unie staten naast Oekraïne zijn aan het rommelen. Verder weg heb je Afghanistan en de grens van Pakistan/India..
Sommige landen in zuid Amerika en ZO Azië zijn ook niet 100% veilig..

Zo maar een stukje omvliegen is niet altijd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

Ik zie mezelf als best genuanceerd, maar toch vind ik het redelijk onverteerbaar dat er met zo weinig piëteit met deze onschuldige slachtoffers wordt omgegaan. Goed, het is er oorlog, maar als je een major fuckup maakt dan kan je alsnog spinnen onmtrent de toedracht zonder dat je toelaat dat er geloot wordt of dat de site niet secured is. Sterker nog, het is denk ik beter dat je verbaasd reageert en behulpzaam bent.

Imho is er een kettingreactie van paniekreacties daar gaande bij die rebellen. Niemand mag erbij, deny everything, cover up, en niemand wil er zijn handen aan branden.

Ik neem aan/mag hopen dat er op dit moment op hoog diplomatiek nivo extreme druk gezet wordt om asap te zorgen dat de slachtoffers op een beetje waardige manier deze kant op kunnen komen. Dat zie ik als een kwestie van moraal. Mocht dat niks uithalen, kan je alsnog je opties overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 19-07-2014 16:31 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Fly-guy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Stukje om vliegen.. Hoop niet dat je ooit naar bijvoorbeeld zuid Afrika wil.
Been there, done that.
Tunesië, Libië en Egypte zijn ver van stabiel, waarbij de tweede nog steeds redelijk in staat van oorlog is. Verder zuid heb je Mali, centraal Afrikaanse republiek, Sudan en Nigeria waar actief gevochten wordt en tussen Kameroen en Uganda is het ook rommelig..

Het hele midden oosten wordt lastig, grens van Turkije, Syrië en Irak zijn niet stabiel, vele ex sovjet unie staten naast Oekraïne zijn aan het rommelen. Verder weg heb je Afghanistan en de grens van Pakistan/India..
Sommige landen in zuid Amerika en ZO Azië zijn ook niet 100% veilig..

Zo maar een stukje omvliegen is niet altijd makkelijk.
Klopt. Maar in het geval van Oekraine is het hooguit enkele procenten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel vluchten hebben de afgelopen tijd gebruik gemaakt van het specifieke flight path L980 waar dit vliegtuig gebruik van heeft gemaakt? Er wordt constant gezegd dat er tientallen maatschappijen over Oost-Oekranie vliegen en dat is ook waar, maar die vliegen wel een paar honderd kilometer zuidelijker waar het conflict niet echt aan de gang is. Volgens CNN moesten ze uitwijken door een onweersgebied, als ik zo kijk naar het filmpje hadden ze ook die blauwe route kunnen pakken.

http://edition.cnn.com/vi...myers.cnn&video_referrer=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

en al die lui plunderen alles.
geen sieraden of persoonlijke bezittingen meer te vinden voor de nabestaanden straks.

Adem in, adem uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 18:05 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

andries.t.net schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:13:
[...]
Nee, het aantal doden is statistisch hoger dan bij 9/11 voor de VS. 9/11 was een aanslag op Amerikaans grondgebied, op het land Amerika, terwijl MH17 op Oekraïens grondgebied was, een aanslag op het vliegtuig.
Beetje onzin vergelijking vind ik. 9/11 waren meerdere aanvallen tegelijkertijd en een doelbewuste actie.
Dit incident in Oekraine was duidelijk geen opzet. Ja men wilde een vliegtuig neerhalen, maar geen civiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Guardian:
My colleague Oksana Grytsenko reports that rebels have fired into the air several times to stop journalists at the scene from approaching bodies. They also fired the warning shots at OSCE monitors on Friday to prevent them from approaching wreckage of the plane.

Kiev has accused the rebels of removing corpses from the crash site and destroying evidence.

One rebel, known as Grumpy, declined to confirm or deny the claim. “Maybe they did it, maybe not,” he said. “I personally didn’t do that.”
NOS
Geen persconferentie Kiev
De persconferentie van minister Timmermans in de Nederlandse ambassade in Kiev gaat niet door. De bijeenkomst zou over enkele minuten beginnen.
NRC zegt weer wat anders:
PERSCONFERENTIE TIMMERMANS
Om 17.00 begint er in Kiev een persconferentie van minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans. Deze is live te volgen bij de NPO en wel hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 17:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:13:
[...]

Nee
Er zijn meer Nederlanders als percentage van de bevolking overleden bij mh17 dan er Amerikanen zijn omgekomen bij 9/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, we zijn geen Story.

[ Voor 112% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Helemaal mee eens, maar liever een TR. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:19:
Timmermans geeft om 17:00 een persconferentie vanuit Kiev.
Zit ie daar nog steeds dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

De persconferentie van minister Timmermans in de Nederlandse ambassade in Kiev gaat niet door. De bijeenkomst zou over enkele minuten beginnen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

tweaker2010 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Ja en? Wat is het probleem? Mag die man ook even buiten zitten?
Tsja, ik snap die verongelijktheid ook niet echt. Moeten we dan allemaal nu de hele dag in een hoekje zitten te huilen? Het leven gaat gewoon door met alle leed en geneugtes des levens.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je troll ergens anders uit s.v.p.

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:01:
[...]

Nee
Er zijn meer Nederlanders als percentage van de bevolking overleden bij mh17 dan er Amerikanen zijn omgekomen bij 9/11
Kun je nou eens ophouden met deze zinloze discussie over cijfertjes?
Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:03:

Beetje maf. Op korte termijn een persco aankondigen en hem vervolgens direct weer afblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03
troll = niet voederen.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC: Premier Rutte geeft om 17.45 uur een update.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:07:
NRC: Premier Rutte geeft om 17.45 uur een update.
Kunnen ze gelijk vragen waarom die andere persconferentie niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Onder dat bericht staat op de site van NRC dat die doorgaat, lekker verwarrend.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
[...]

Nee
Dat staat er.

Jij deed het voorkomen alsof de klap voor Nederland groter was dan die voor de VS.
tweaker2010 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Ja en? Wat is het probleem? Mag die man ook even buiten zitten?
Waarschijnlijk verwacht men een kruistocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Op Twitter wordt gemeld dat alles van waarde gejat is/wordt ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:09:
Op Twitter wordt gemeld dat alles van waarde gejat is/wordt ;w
Graag bronnen erbij.

@hieronder
Zie het, heb de verkeerde quote gepakt :/. Nu wel de goede geplaatst.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jij plaatste de link naar de foto ;)

The BBC's Fergal Keane tweets:
#MH17 Big problems are lack of proper cordon;no effective command+control;no international air+forensic +missile experts.
Volkskrant:
Timmermans: Nederland furieus
Nederland is 'furieus' over de berichten dat met lichamen van slachtoffers wordt gesleept op de plek van de vliegramp in Oekraïne. Minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) heeft dat vandaag gezegd in Oekraïne.

Timmermans herhaalde dat Nederland niet zal rusten voordat de schuldigen aan de ramp, of degenen die die mogelijk hebben gemaakt, voor de rechter staan. Hij vroeg in Oekraïne om hulp om 'onze mensen' terug te brengen.

[ Voor 201% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 17:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Pfff, ik word nu een beetje zat van die russen. Hebben ze nog die 2 zwarte dozen gepikt. Dan word je wel van binnen echt kwaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:55 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IkBenBrian schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:16:
Pfff, ik word nu een beetje zat van die russen. Hebben ze nog die 2 zwarte dozen gepikt. Dan word je wel van binnen echt kwaat..
Noteer maar alvast in je agenda: 2024, ontvangste zwarte dozen
Althans, zolang duurde het bij het vorige vliegtuig dat ze uit de lucht schoten. En toen bleken de zwarte dozen ook nog eens leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

IkBenBrian schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:16:
Tja, wat zou jij doen als je net per ongeluk een burgertoestel uit de lucht geschoten hebt??
Logisch dat er bewijslast wordt weggehaald. De russen willen hun vingers ook niet aan die black boxen branden, die dingen verdwijnen gewoon. Verder zijn die locals erg arm, dus die pikken alles van waarde.
Dat die lijken daar al worden weggehaald lijkt me niet zo heel vreemd gezien de hitte.

[ Voor 23% gewijzigd door tweaker2010 op 19-07-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC , blijkbaar toch doorgegaan?:
Inmiddels is minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans bezig met zijn persconferentie in Kiev. Hij heeft gezegd dat er Nederlandse experts naar het rampgebied zullen gaan, met instemming van de separatisten in het gebied. Onze correspondent Roeland Termote is bij de persconferentie:

"NL experts gaan naar rampgebied, zegt Timmermans. Met toezegging separatisten."
"Slag om de arm, voegt hij toe: separatisten hebben wel vaker dingen toegezegd zonder ze na te komen."
"Waarom kan het nu: heeft met toezeggingen aan OVSE te maken"
Timmermans is woedend over het weghalen van lichamen op de plek van de ramp, zo zei hij volgens persbureau Reuters tegen de Oekraïense president Petro Porosjenko tijdens hun ontmoeting:

"We zijn al gechoqueerd door het nieuws dat er met lichamen wordt gesleept, dat er niet normaal met de rampplek wordt omgegaan. Mensen zijn boos, woedend.
Als we het bewijs hebben, zullen we niet stoppen tot deze mensen zijn berecht. Niet alleen de mensen die de trekker hebben overgehaald, maar ook zij die het mogelijk hebben gemaakt. Ik denk dat de internationale gemeenschap er wat dit betreft een schepje bovenop moet doen."
The Guardian
International monitors at the scene said they were still being hampered by heavily armed rebels. "Some of the body bags are open and the damage to the corpses is very, very bad - it is very difficult to look at," said Organisation for Security and Co-operation in Europe (OSCE) spokesman Michael Bociurkiw.

He said the 24-member delegation was given further access to the crash site today but their movements were being limited by the rebels.

Malaysia Airlines said that a 212-strong team, made up of personnel from various government and media bodies and its staff in Kiev and Amsterdam, had been detailed to help.

Five members will join Malaysia's search-and-recovery mission at the crash site in the Donetsk region, while 80 people will be stationed in Amsterdam to assist grieving families.

[ Voor 82% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 17:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat hij erg afgaat op wat de Oekraïense autoriteiten hem mededelen. De vraag is wat moet er dan gebeuren met de lichamen? Ze worden niet gestolen, maar naar een mortuarium gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:20:
[...]

Tja, Rutte had weinig keus, veel (emotionele) Nederlanders vonden dat hij wat steviger moest reageren en dat heeft hij dus bij deze gedaan.

Edit:
Oeps, pijnlijk voor de beeldvorming
[afbeelding]

Gun ik ieder een lunch buiten met dit weer, ook premiers moeten eten, maar de timing is nogal ongelukkig.
Ik stem niet op Rutte, maar op welke manier is dit erg? Hij neemt gewoon ff een break om ff zijn hoofd leeg te maken, niet meer dan begrijpelijk en verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Rutte aan het chillen op terras: https://twitter.com/Quent...90456861444149248/photo/1 Dit zal vast ook groot nieuws worden. Tenminste als hij het echt is.
Je weet alleen niet met wie hij aan de telefoon is. Kan best een belangrijk gesprek zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30

Fiber

Beaches are for storming.

Bartjuh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:34:
[...]

Ik stem niet op Rutte, maar op welke manier is dit erg? Hij neemt gewoon ff een break om ff zijn hoofd leeg te maken, niet meer dan begrijpelijk en verstandig.
Ik zie het probleem ook niet.

Hij geeft overigens om kwart voor zes een persco, kunnen we het hem zelf vragen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:34:
[...]

Ik vind het ook niet erg (zoals ik eronder zeg), maar het is geen goede beeldvorming terwijl het op de crashsite chaos is. Ik kan me voorstellen dat het op menig persoon niet goed overkomt.
edit:
Blijkbaar goed ingeschat, QED

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-07-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:37:
[...]

Ik vind het ook niet erg (zoals ik eronder zeg), maar het is geen goede beeldvorming terwijl het op de crashsite chaos is. Ik kan me voorstellen dat het op menig persoon niet goed overkomt.
Ik niet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 17:56 ]

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm