The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Af en toe naar de lucht kijken cq flightradar geeft toch een aardige indruk van het vliegverkeer ter plaatse.RemcoDelft schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:27:
[...]
Ik zou haast zeggen dat de militanten net als vrijwel elke Nederlander niet wisten dat er nog passagiersvliegtuigen over Oekraine vlogen.
http://cnnworldlive.cnn.c...lines_Flight_17?hpt=hp_t1Our colleague Richard Roth at the United Nations reports: "Vietnam’s UN delegate just told the Security Council three of the remaining unidentified victims of the plane crash were Vietnamese. He said his delegation was just informed."
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Plus van militairen / militanten mag je wel wat meer verwachten voordat je een surface to air raket afvuurt. Dat burgers het niet weten, dat is niet zo vreemd.pacificocean schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:41:
[...]
Af en toe naar de lucht kijken cq flightradar geeft toch een aardige indruk van het vliegverkeer ter plaatse.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik verwacht zelf dat die boxes nooit meer boven water zullen komen. Die snappen ook wel dat ze een grove fout hebben gemaakt. Beter in het midden houden en elkaar beschuldigen.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:41:
even aangenomen dat de neprussen de zwarte dozen hebben gevonden, rusland zelf accepteert ze niet, als ze niet op korte termijn in handen worden gegeven van internationale instanties, dan hebben de neprussen wat uit te leggen; als ze dat wel doen, zijn ze zeker van hun zaak, wat schuldvraag betreft
[ Voor 54% gewijzigd door JeroenNietDoen op 18-07-2014 18:44 ]
Hoewel de dozen belangrijk zijn, zal de schuldvraag waarschijnlijk via andere informatie opgelost moeten worden. Die dozen kunnen ons daar helaas niet heel veel over vertellen.Kaap schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:43:
[...]
Ik verwacht zelf dat die boxes nooit meer boven water zullen komen. Die snappen ook wel dat ze een grove fout hebben gemaakt. Beter in het midden houden en elkaar beschuldigen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
ja, dat is de niet-gulden middenweg, maar, ze zouden reeds gevonden zijn ... propaganda? ...Kaap schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:43:
[...]
Ik verwacht zelf dat die boxes nooit meer boven water zullen komen. Die snappen ook wel dat ze een grove fout hebben gemaakt. Beter in het midden houden en elkaar beschuldigen.
Eens. Ik vrees hoogstens wat geschreeuw op de voice recorder en ineens allerlei gekke waarden op de FDR.Cloud schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:48:
[...]
Hoewel de dozen belangrijk zijn, zal de schuldvraag waarschijnlijk via andere informatie opgelost moeten worden. Die dozen kunnen ons daar helaas niet heel veel over vertellen.
Ze hebben die raket niet eens zien aankomen. Dus wat je in de praktijk aan de zwarte dozen hebt in dit geval
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
hmmm, nee die dozen zullen niet vertellen wiens raket het toestel heeft getroffen, zoals eerder toegelicht in dit draadjeCloud schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:48:
[...]
Hoewel de dozen belangrijk zijn, zal de schuldvraag waarschijnlijk via andere informatie opgelost moeten worden. Die dozen kunnen ons daar helaas niet heel veel over vertellen.
Tussen de vele berichten door las ik dat er door het aantal microfoons (stuk of 6 dacht ik) in de cockpit mogelijk te bepalen is aan welke kant de raket het vliegtuig heeft geraakt, misschien dat dat nuttige info is wat ze uit de zwarte dozen kunnen halen?DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:51:
[...]
Eens. Ik vrees hoogstens wat geschreeuw op de voice recorder en ineens allerlei gekke waarden op de FDR.
Ze hebben die raket niet eens zien aankomen. Dus wat je in de praktijk aan de zwarte dozen hebt in dit geval
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
http://nos.nl/op3/artikel/676422-mh17/ , via https://twitter.com/searc...=ovse&src=typd&f=realtimeanandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:55:
Hmm.. De OVSE-medewerkers is grotendeels de plek van de ramp ontzegt, ze mochten een stukje zien (ver weg van het merendeel) en dat was het (bron: radio 1)
@PierreCrom
Full access to #MH17 site denied by rebels to #OSCE observers
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 19:01 ]
Oscar Wilde

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
het feit dat informatie omtrent overhandiging van die vondst uitblijft ...
afgezien van de data op de dozen, gaat het er meer om hoe en waar die dozen belanden
[ Voor 25% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 19:04 ]
Dat hebben de Amerikanen ons geleerd. Die hebben ook wel eens zonder internationale toestemming oorlog staan voeren. Blijkbaar krijgen mensen daarvan het idee dat het okee is om trigger happy te zijn.anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:02:
[...]
Ik denk eerder dat het snel afgelopen is als alle zijdes rond te tafel gaan zitten dan dat wij soldaten gaan sturen.
Wat is dat toch met mensen dat er gelijk oorlog gevoerd moet worden daar
Persoonlijk denk ik dat er geen schuldige aangewezen kan worden. Was het een ongeluk of een aanval? Een false flag (van de USA zelfs ala 9/11)? We kunnen simpel weg niet weten wat er is gebeurt en via de media kan ons ook van alles wijs worden gemaakt.
Feit is dat het verschrikkelijk is, maar ook dat is relatief, wat er in Gaza gebeurt is ook verschrikkelijk.
"à la 9/11"? Really?Wilco88nl schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:05:
Snap best dat veel mensen boos zijn over de gebeurtenis. Maar wraak of oorlog, hoe kom je daar bij? Tegen wie dan?
Persoonlijk denk ik dat er geen schuldige aangewezen kan worden. Was het een ongeluk of een aanval? Een false flag (van de USA zelfs ala 9/11)? We kunnen simpel weg niet weten wat er is gebeurt en via de media kan ons ook van alles wijs worden gemaakt.
Feit is dat het verschrikkelijk is, maar ook dat is relatief, wat er in Gaza gebeurt is ook verschrikkelijk.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
R: "I know you're Ukrainian, but how's your Russian? Do these conversations sound legit? Or could it be "made up" by actors? Your opinion please A. (My Russian is terrible, I only know how to insult a waiter at a restaurant
http://www.bbc.com/news/world-asia-28363169"
A: "yes R, its a real conversation of pro-russian separatists about what they did, how they shot down a plane
50 mins · 1"
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Snap dat het heel ver gezocht is, maar probeer alleen aan te geven hoeveel mogelijkheden er wel niet te bedenken zijn. Concludeer dus dat de waarheid (niet wat er voor verklaring word gegeven) misschien wel nooit boven water komt.
rusland zal er in beide gevallen wel garen bij spinnen
[ Voor 15% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 19:14 ]
U.S. "working theory" is Russian military gave Buk missile system to pro-Russian rebels in Ukraine, official says. http://t.co/uJLy7piCtf
— CNN Breaking News (@cnnbrk) July 18, 2014
Ben benieuwd waar ze dat op baseren.
A gun shot ended the standoff between OSCE observers and rebel gunmen, Harriet Salem (@HarrietSalem) reports from the crash scene in Grabovo.
The commander of the rebel unit, a man called Ilya who is known as Commander Glum, expressed annoyance as the OSCE team stood its ground, keen to access the scenes of carnage.
"OSCE came here without negotiating," he shouted, as they prepared to leave. "Now there are none of our bosses here who can be in charge of making a decision, so go away, and when you negotiate this come back.
"We didn’t agree to meet the OSCE here, go away," he added, firing a warning shot.
The five-strong convoy departed rapidly.
Oscar Wilde
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Denk ik niet, dit zal de Russische economie eerder nog meer schade toebrengen...CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:09:
Rusland zal er in beide gevallen wel garen bij spinnen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
I am the great Cornholio!
[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 19:26 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De pa van n maat van mij is ook al opgeroepen..Quad schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:07:
Twee familieleden, beide luitenant bij de defensie, zijn met hoge spoed opgeroepen voor briefing en mogelijk export naar die regio.
Je weet dat het Oekraiense leger al een behoorlijk tijdje bezig is met 'ingrijpen' daar? En niet altijd even succesvol?MetaFrame schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:21:
Word een mooi zooitje daar nu. Het word tijd dat oekraine daar nu dus ingrijpt en zorgt dat het gebied toegangkelijk word voor de onderzoekers.
Er moet een deal gesloten worden met Moskou en zij geven het door aan de rebellen. Aan Oekraïne heb je niets, daar.
Ik gok o.a. hier op: https://pbs.twimg.com/media/BsyA-RJCcAAvwO3.jpgRoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:15:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>U.S. "working theory" is Russian military gave Buk missile system to pro-Russian rebels in Ukraine, official says. <a href="http://t.co/uJLy7piCtf">http://t.co/uJLy7piCtf</a></p>— CNN Breaking News (@cnnbrk) <a href="https://twitter.com/cnnbrk/statuses/490180525727174657">July 18, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ben benieuwd waar ze dat op baseren.
Gaan ze daarheen dan met defensie?DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:22:
[...]
De pa van n maat van mij is ook al opgeroepen..
Oh, jawel hoor... sterker nog, de meeste incidenten van het neerhalen zijn in vredestijd.Daniel36 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:31:
[...]
Ja, alleen schieten de meeste legers geen vliegtuigen neer in vredestijd.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Oekraïne kan toch ook 'geholpen' worden door andere landen?anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:23:
[...]
Je weet dat het Oekraiense leger al een behoorlijk tijdje bezig is met 'ingrijpen' daar? En niet altijd even succesvol?
Er moet een deal gesloten worden met Moskou en zij geven het door aan de rebellen. Aan Oekraïne heb je niets, daar.
Grote kans dat t dan wel uit de hand gaat lopenDaantjeeuhMe schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:28:
Ik weet niet of defensie daar heen gaat, maar aangezien het Nederlandse onderzoeksteam nog moet vertrekken en de onderzoekers in Ukraine nu al beschoten worden zou het best kunnen ja
Want?DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:30:
[...]
Grote kans dat t dan wel uit de hand gaat lopen
Kap eens met die oorlogsophitserij, het begint irritant te worden. Ga alsjeblieft CoD spelen ofzo.
Dat er leden van Defensie opgeroepen worden is niet meer dan logisch, al is het alleen maar ter logistieke ondersteuning van het onderzoeksteam
[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 18-07-2014 19:32 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat is geen ophitserij maar als ze nu al aan het schieten zijn moet er toch een reactie komen als defensie er straks ook is..-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Want?
Kap eens met die oorlogsophitserij, het begint irritant te worden. Ga alsjeblieft CoD spelen ofzo.
Dat er leden van Defensie opgeroepen worden is niet meer dan logisch, al is het alleen maar ter logistieke ondersteuning van het onderzoeksteam
Het is heel simpel, het enige land ter wereld dat daar kan helpen is Rusland.Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:27:
[...]
Oekraïne kan toch ook 'geholpen' worden door andere landen?
russische politiek bedoelde ik eigenlijk, die staat geheel los van de russische economie zo lijkt hetFiber schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:20:
[...]
Denk ik niet, dit zal de Russische economie eerder nog meer schade toebrengen...
Er was 1 schot. In de lucht. Ik denk niet dat dat een reactie vereist.DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:32:
[...]
Dat is geen ophitserij maar als ze nu al aan het schieten zijn moet er toch een reactie komen als defensie er straks ook is..
Wat dacht je van Oekraïne? Het is nog steeds hun grondgebied hoor...anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Het is heel simpel, het enige land ter wereld dat daar kan helpen is Rusland.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat filter heet een topicreport (handje linksboven) en attendeert een mod. We kunnen onmogelijk bij een paar 100 posts/uur alles bijhouden.
[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2014 20:19 ]
I am the great Cornholio!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het lijkt er ook niet op dat Rusland mee wil werken en of ze 100% controle over de separatisten hebben is ook maar de vraag, dat maakt een deal met Rusland wel moeilijk.anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Het is heel simpel, het enige land ter wereld dat daar kan helpen is Rusland.
De facto is het geen Oekraiens grondgebied. Als de Oekraïne daar kon komen hadden de rebellen überhaupt niet kunnen schieten.Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:36:
[...]
Wat dacht je van Oekraïne? Het is nog steeds hun grondgebied hoor...
tuurlijk maar ik erger me een hartverzakking aan zoveel onbegrip, that!s allMx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:37:
Je kan het er bij het lezen ook uitfilteren natuurlijk...
nou ja, het is al wat dat de russen verklaard hebben dat ze de zwarte dozen niet van de neprussen zullen aannemen en de internationale aanpak in deze zullen faciliteren; laat onverlet verder wat er met die dozen gebeurt, het gaat niet zozeer om wat erop staat alswel hoe, waar en wanneer ze belandenSoldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:37:
[...]
Het lijkt er ook niet op dat Rusland mee wil werken en of ze 100% controle over de separatisten hebben is ook maar de vraag, dat maakt een deal met Rusland wel moeilijk.
Niet ter bedoeling van ophisterij of wat dan ook. In mijn ervaring met mijn familieleden zullen ze waarschijnlijk ondersteunen bij hulptransport etc. Mobiele hospitaal etc. Zal vermoedelijk niet als militaire operatie worden opgevat.-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Want?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat klopt inderdaad! Dat gebeurt wel vaker volgens mijFabiandJ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:46:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat MH17 gisteren uitweek vanwege slecht weer?
Bron: http://www.theguardian.co...s-live-updates?CMP=twt_guOne of the most visible leaders of the Donetsk People's Republic, Denis Pushilin, has resigned his post during a visit to Moscow, Shaun Walker (@shaunwalker7) reports, citing Russian agencies. No reason for the decision was given
According to Interfax, Pushilin is in Moscow and sent a letter of resignation from his position as speaker of the DPR's parliamentary body.
Nope. Zal je mij niet horen zeggen.RoestVrijStaal schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:14:
[...]
Om weer dingen (oa. delen van het internet) te verbieden of restricties op te leggen, omdat dat "goed zou zijn voor de ontwikkeling van kinderen."
All in your head my friend.
★ What does that mean? ★
Het is natuurlijk niet zo gek dat wanneer iets zo dichtbij komt dat de emoties een beetje hoog oplopen. Daar moet ook ruimte voor zijn vind ik. Zo hoorde ik vandaag dat iemand (die ik verder niet ken) in het bedrijfsverzamelgebouw waar ik werk ook in het vliegtuig zat.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:38:
[...]
tuurlijk maar ik erger me een hartverzakking aan zoveel onbegrip, that!s all
Als je dan hoort dat de rebellen ook nu niet mee willen werken, dan frustreert dat natuurlijk wel.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik hoop dat alle nabestaanden inmiddels al geinformeerd zijn.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
belangrijker is de vraag waarom sommige maatschappijen wel, en sommige maatschappijen niet (meer) boven vermeend conflictgebied vlogen; short answer: economische belangen; long answer: belletje naar maatschappij/tickje op website: do fly over conflictzone: yes/noDennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:47:
[...]
Dat klopt inderdaad! Dat gebeurt wel vaker volgens mij
Dat is ook precies wat ik bedoelQuad schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:47:
[...]
Niet ter bedoeling van ophisterij of wat dan ook. In mijn ervaring met mijn familieleden zullen ze waarschijnlijk ondersteunen bij hulptransport etc. Mobiele hospitaal etc. Zal vermoedelijk niet als militaire operatie worden opgevat.
Helaas zijn er een aantal mensen hier die iets teveel CoD hebben gespeeld en dat dus niet in zien
Vaak bu'j te bang!
Het is ook een behoorlijk iets om zo snel mogelijk een kleine tweehonderd lijken naar Nederland te vervoeren.Quad schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:47:
[...]
Niet ter bedoeling van ophisterij of wat dan ook. In mijn ervaring met mijn familieleden zullen ze waarschijnlijk ondersteunen bij hulptransport etc. Mobiele hospitaal etc. Zal vermoedelijk niet als militaire operatie worden opgevat.
Theory schmeory. Hier op het forum staat ook die variant vast wel. Feiten willen we Barrack Hussain Obama.RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:15:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>U.S. "working theory" is Russian military gave Buk missile system to pro-Russian rebels in Ukraine, official says. <a href="http://t.co/uJLy7piCtf">http://t.co/uJLy7piCtf</a></p>— CNN Breaking News (@cnnbrk) <a href="https://twitter.com/cnnbrk/statuses/490180525727174657">July 18, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ben benieuwd waar ze dat op baseren.
De russen hebben wel op donderdag 4 corridoors dichtgegooid voordat er een raket was afgeschoten. De amerikanen vlogen al sinds maandag niet meer daar boven Ukraine. Misschien zijn die luchtvaart authoriteiten gewoon slimmer dan onze.
★ What does that mean? ★
Zolang ze daar mogen vliegen is dat niet het probleem van de maatschappij maar van de International Civil Aviation Organization (ICAO). Die hadden dan weer beter contact moeten hebben met inlichtingendiensten over de situatie daar. Of de inlichtingendiensten hebben gefaald en de situatie verkeerd ingeschat.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:52:
[...]
belangrijker is de vraag waarom sommige maatschappijen wel, en sommige maatschappijen niet (meer) boven vermeend conflictgebied vlogen; short answer: economische belangen; long answer: belletje naar maatschappij/tickje op website: do fly over conflictzone: yes/no
mee eensch, het gaat vaak om gebrek aan inzicht, hoop ik, en dit is een plek om daarop in te gaan, maar het leidt wat af van inhoudelijke discussieRamon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:52:
[...]
Het is natuurlijk niet zo gek dat wanneer iets zo dichtbij komt dat de emoties een beetje hoog oplopen. Daar moet ook ruimte voor zijn vind ik. Zo hoorde ik vandaag dat iemand (die ik verder niet ken) in het bedrijfsverzamelgebouw waar ik werk ook in het vliegtuig zat.
Als je dan hoort dat de rebellen ook nu niet mee willen werken, dan frustreert dat natuurlijk wel.
Inderdaad en gelukkig is dit ook een van de vragen die de verschillende onderzoeksteams gaan proberen te beantwoorden.Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Zolang ze daar mogen vliegen is dat niet het probleem van de maatschappij maar van de International Civil Aviation Organization (ICAO). Die hadden dan weer beter contact moeten hebben met inlichtingendiensten over de situatie daar. Of de inlichtingendiensten hebben gefaald en de situatie verkeerd ingeschat.
Nee, merp!
Logistieke ondersteuning? Lijkt me onwaarschijnlijk. Die onderzoeksraad zal daar niet zonder militaire begeleiding heengaan vermoed ik. Zeker na hetgeen er met die OVSE waarnemers is gebeurd.-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Want?
het feit dat Amerikaanse maatschappijen al langer niet over dat gebied vliegen, en de rest wel, geeft te denken; vraagt om een aanscherping van inschatting van risicofactorenSoldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Zolang ze daar mogen vliegen is dat niet het probleem van de maatschappij maar van de International Civil Aviation Organization (ICAO). Die hadden dan weer beter contact moeten hebben met inlichtingendiensten over de situatie daar. Of de inlichtingendiensten hebben gefaald en de situatie verkeerd ingeschat.
ik vind de PR, ofwel het ontbreken van eenduidige informatie in deze van de maatschappijen, gebrekkig
Volgens de twitter-account van de OVSE is er niks met de waarnemers gebeurt. Er zou dus niet op ze zijn geschoten.tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:05:
[...]
Logistieke ondersteuning? Lijkt me onwaarschijnlijk. Die onderzoeksraad zal daar niet zonder militaire begeleiding heengaan vermoed ik. Zeker na hetgeen er met die OVSE waarnemers is gebeurd.
Nee, merp!
Eerdere meldingen waren dat er waarschuwingsschoten zijn gelost. Weet niet of dat ook is uitgesloten door de OVSE.PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:09:
[...]
Volgens de twitter-account van de OVSE is er niks met de waarnemers gebeurt. Er zou dus niet op ze zijn geschoten.
Daarnaast krijg je automatisch meer vlieg-km's per vlucht als je omvliegt, en dus meer kans op een ongeluk (niet per km, wel per vlucht).DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:41:
[...]
[afbeelding]
Rood: Major wars and civil unrest, 1,000+ deaths per year
Geel: Minor skirmishes and conflicts, fewer than 1000 deaths per year
http://www.conflictmap.org/
Succes om naar het oosten te vliegen.
Ik ben in juni naar India geweest, dan kom je ook over een hoop van die landen. Hoe zouden ze anders naar daar moeten vliegen ?
Dat zou betekenen dat je niet over volgende landen mag: Egypte, Israël, Syrië, Irak, Iran, Afghanistan, Armenë / Azerbeidzjan. Waar ga je de grens trekken ? Je kan moeilijk een vluchtplan maken dat heel de weg tussen al die landen door kronkelt.
Practisch en economisch weegt dat niet op tegen het risico. Hoe erg het ook mag klinken, er staat een prijs op een mensenleven. En wat was het getal hierboven weer, ergens tussen de 500 en 600 doden per jaar op 3 miljard passagiers ? Het mag heel bot klinken (zeker nu net na de ramp), maar dan weegt het er gewoonweg niet tegenop.
Zie ook het andere topic ivm "counter-measures". Quasi geen enkel burgervliegtuig wat dat heeft, gewoon omdat het te duur is.
Hier een voorbeeld hoe ze het gewoonweg in de praktijk gebruiken: http://www.nytimes.com/20...y/17regulation.html?_r=2&
Dus ook in gevallen als deze. Deze ramp heeft 2,3 miljard dollar aan mensenlevens gekost (voor de authoriteiten). Dat is minder dan 1$ op de prijs van die 3 miljard mensen die het vliegtuig nemen per jaar. Het hele jaar door allerlei omleidingen volgen kost tientallen keren meer denk ik.
Als mens is zo tellen natuurlijk verschikkelijk, maar in de praktijk gebeurt het wel zo
Op http://www.reuters.com/ar...=RSS&feedName=companyNews staat geen bevestiging of ontkenning, maar de bron was die ene fotograaf die wel vaker voorbij is gekomen. Hij zei (toch? of was het een ander) dat er waarschuwingsschoten zijn gelost, dus er is niet (direct) op de waarnemers geschoten, maar waarschijnlijk de lucht in.PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:09:
[...]
Volgens de twitter-account van de OVSE is er niks met de waarnemers gebeurt. Er zou dus niet op ze zijn geschoten.
Oscar Wilde
Er is in de lucht geschoten. Lijkt me verre van veilig om daar nu onbeschermd onderzoek te gaan doen.PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:09:
[...]
Die seperatisten zijn nogal snel aangebrand. Een paar militairen ter escorte zou geen overbodige luxe zijn.
Ware het niet dat de separatisten dat waarschijnlijk niet toe zullen staan. Het wordt nog een lastige kwestie om daar goed onderzoek te kunnen doen.tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:13:
[...]
Er is in de lucht geschoten. Lijkt me verre van veilig om daar nu onbeschermd onderzoek te gaan doen.
Die seperatisten zijn nogal snel aangebrand. Een paar militairen ter escorte zou geen overbodige luxe zijn.
Er moet toch 'onafhankelijk' onderzoek plaatsvinden? Nu geven ze ook geen toestemming. Hoe wil je dat dan oplossen?RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Ware het niet dat de separatisten dat waarschijnlijk niet toe zullen staan. Het wordt nog een lastige kwestie om daar goed onderzoek te kunnen doen.
Geen idee, ik ben geen separatisttweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:21:
[...]
Er moet toch 'onafhankelijk' onderzoek plaatsvinden? Nu geven ze ook geen toestemming. Hoe wil je dat dan oplossen?
terwijl de neprussen eerder al hebben toegezegd dat ze een cordon sanitaire zullen opwerpen om onderzoek mogelijk te maken; maar die neprussen zijn een stelletje ongeorganiseerde goons/huurlingen/wahatever, dus is het maar net welke warlord je daar te spreken krijgt, geen pijl op te trekken, maar beslist bezig met hun eigen graf te gravenRoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Ware het niet dat de separatisten dat waarschijnlijk niet toe zullen staan. Het wordt nog een lastige kwestie om daar goed onderzoek te kunnen doen.
Volgens mij hebben de separatisten zich niet achter het onderzoek geschaard, alleen Rusland?tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:21:
[...]
Er moet toch 'onafhankelijk' onderzoek plaatsvinden? Nu geven ze ook geen toestemming. Hoe wil je dat dan oplossen?
En of Rusland deze groep genoeg onder controle heeft is maar de vraag.
Maatschappijen die het gebied meden waren in de minderheid. Het gebied was officieel veilig verklaard boven 9,7km. Waarom zou je vluchten vertragen en meer brandstof verbruiken om een gebied te mijden dat officieel veilig is?
De foute inschatting is niet door MAS gemaakt maar door de verkeersleiding die het gebied open hield. Of door de inlichtingendiensten die de vluchtleiding niet goed hebben geïnformeerd over de risico's. MAS treft mijns inziens geen enkele blaam.
omdat je kennelijk neprussen voorzien van modern wapentuig vanuit het moederland niet moet onderschatten; beslist een inschattingsfout (zeg ik niet als expert, maar als bezorgde klant van, meerdere luchtvaartmaatschappijen, in dienst waarvan die genoemde instanties hun adviezen uitgeven)Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:26:
Waarom sommige maatschappijen het gebied wel meden maar MAS niet? De
Maatschappijen die het gebied meden waren in de minderheid. Het gebied was officieel veilig verklaard boven 9,7km. Waarom zou je vluchten vertragen en meer brandstof verbruiken om een gebied te mijden dat officieel veilig is?
De foute inschatting is niet door MAS gemaakt maar door de verkeersleiding die het gebied open hield. Of door de inlichtingendiensten die de vluchtleiding niet goed hebben geïnformeerd over de risico's. MAS treft mijns inziens geen enkele blaam.
[ Voor 8% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 20:30 ]
Dat zou volgens mij om 21:15 NL tijd moeten zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 20:28 ]
Oscar Wilde
Is die (verkeerd gespelde) 'middle name' nou echt nodig...?MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:57:
[...]
Theory schmeory. Hier op het forum staat ook die variant vast wel. Feiten willen we Barrack Hussain Obama...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
FYI, die hele regio heeft praktisch dezelfde wapens. En er gaan al meer dan een halfjaar vluchten over dit gebied.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:27:
[...]
omdat je kennelijk neprussen voorzien van modern wapentuig vanuit het moederland niet moet onderschatten; beslist een inschattingsfout
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
maar de Amerikanen vliegen al langer niet over dit gebied, de rest wel; alleen al dit verschil werpt vragen op mbt inschatting van risico's (en afweging mbt economische belangen, want daar gaat het veelal om)Señor Sjon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:31:
[...]
FYI, die hele regio heeft praktisch dezelfde wapens. En er gaan al meer dan een halfjaar vluchten over dit gebied.
Verder is het niet de taak van luchtvaartmaatschappijen om in te schatten hoe groot het risico is dat X aan separatisten Y zware wapens verschaft waarmee lijnvluchten neergehaald kunnen worden. Die taak is aan de inlichtingendiensten. Die kunnen vervolgens besluiten een no-fly-zone in te stellen. Dat hadden ze niet gedaan en dus was er voor de maatschappijen geen enkele reden om om te vliegen.
Kennelijk hadden US maatschappijen wel reden om om te vliegen. Hadden die soms andere informatie gekregen van de inlichtingendiensten? Informatie die niet is gedeeld met de verkeersleiding?
[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 18-07-2014 20:37 ]
Was het niet zo dat ze niet over de Krim mochten vliegen maar dat Oekraïne verder wel nog steeds vrij was ?CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:34:
[...]
maar de Amerikanen vliegen al langer niet over dit gebied, de rest wel; alleen al dit verschil werpt vragen op mbt inschatting van risico's (en afweging mbt economische belangen, want daar gaat het veelal om)
[removed]
Ja, het vliegtuig mocht vliegen waar het vloog.redwing schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Was het niet zo dat ze niet over de Krim mochten vliegen maar dat Oekraïne verder wel nog steeds vrij was ?
Waarom andere maatschappijen dat niet deden moet nog precies uitgezocht worden.
pro-russische separatisten dan; het leek zo'n handige afko ...Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:35:
[modbreak]Gelieve de term "neprussen" niet meer te gebruiken, dat is onnodig chargerend en insinuerend.[/]
Verder is het niet de taak van luchtvaartmaatschappijen om in te schatten hoe groot het risico is dat X aan separatisten Y zware wapens verschaft waarmee lijnvluchten neergehaald kunnen worden. Die taak is aan de inlichtingendiensten. Die kunnen vervolgens besluiten een no-fly-zone in te stellen. Dat hadden ze niet gedaan en dus was er voor de maatschappijen geen enkele reden om om te vliegen.
Kennelijk hadden US maatschappijen wel reden om om te vliegen. Hadden die soms andere informatie gekregen van de inlichtingendiensten? Informatie die niet is gedeeld met de verkeersleiding?
anyways, het feit dat de luchtvaartmaatschappijen zich verlaten op inlichtingen van hun individuele inlichtendiensten, ambassades, geeft niet echt vertrouwen dat een en ander gebaseerd is op een generiek risico-beeld van de regio; op zich werd dat overigens wel goed uitgelegd in de diverse interviews; de luchtvaartmaatschappijen verlaten zich op inlichtendiensten, maar daarnaast zijn vliegers, vluchtleiders vrij om momentele wijzigingen te maken
maar waarom hebben de Amerikanen al langer besloten niet over dit gebied te vliegen en de rest wel; ik ken het antwoord: economische belangen.
Wat zijn de werkelijke, gruwelijke, kosten, nu?
Er vlogen een aantal maatschappijen ook niet over Oost-Oekraïne, maar niemand vloog en vliegt over de Krim.redwing schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Was het niet zo dat ze niet over de Krim mochten vliegen maar dat Oekraïne verder wel nog steeds vrij was ?
Nee, k bedoel bij de Amerikanen. Ik had begrepen dat die dezelfde no-fly zones hadden (oftewel alleen het gebied boven de Krim)Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:46:
[...]
Ja, het vliegtuig mocht vliegen waar het vloog.
[removed]
ofwel, waar blijft de PR van de luchtvaartmaatschappijen?
(beetje te vroeg wellicht, maar ik ken velen die met dezelfde vraag zitten)
Verwijderd
Veel succes als je dan nog naar het oosten wil vliegen. Dat gaat je wel meer dan 100,- kosten.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:51:
Ik zou nu als reguliere vliegklant naar het verre oosten graag een extra vinkje op het boekingsformulier zien: do not fly over conflict zones: add 100,-
Beetje onzin dit.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:51:
Ik zou nu als reguliere vliegklant naar het verre oosten graag een extra vinkje op het boekingsformulier zien: do not fly over conflict zones: add 100,-
Er is vanmiddag/vanochtend een kaartje geplaatst met daarop conflict zones in de wereld.
Als je niet over een conflict gebiedt wilt vliegen kan je niet vliegen naar China/India en omgeving, daar is er een risico/conflict.
Bovendien, als er 20 mensen aangeven dat ze dat willen doen en 250 niet dan gaan ze niet een vliegtuig sturen voor 20 mensen...
nou ja, dat hoeft niet uitgezocht worden, omdat ze zich hielden aan de regels die daarvoor opgesteld waren; primaSoldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:46:
[...]
Ja, het vliegtuig mocht vliegen waar het vloog.
maar kennelijk kloppen die regels niet meer; als blijkt dat pro-russische separatisten (losgeslagen goons, gespeend van elke vorm van militair protocol) voorzien van modern wapentuig door het moederland, hoger kunne schieten dat de voorgeschreven 7 km, dan, me dunkt, moeten de regels herzien worden.
Zoals hier boven al gezegd, dat is aan de inlichtingendiensten. Ik schat dat er daar nu ook redelijk wat onrust is ontstaan hierover omdat ze duidelijk een foute inschatting hebben gemaakt.CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:56:
[...]
maar kennelijk kloppen die regels niet meer; als blijkt dat pro-russische separatisten (losgeslagen goons, gespeend van elke vorm van militair protocol) voorzien van modern wapentuig door het moederland, hoger kunne schieten dat de voorgeschreven 7 km, dan, me dunkt, moeten de regels herzien worden.
[removed]
die 100,- was maar overdreven voorzetje; het gaat me meer om het antwoord wat de luchtvaartmaatschappijen richting de klanten gaan hebben mbt conflict-zones; ze lijken te kiezen voor economische belangen, maar ik mag hopen dat klant-belangen als veiligheid ook aandacht hebben of krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:53:
[...]
Veel succes als je dan nog naar het oosten wil vliegen. Dat gaat je wel meer dan 100,- kosten.
overigens weet ik dat oost-oekranine inmiddels gesloten is, maar heb dat moeten vernemen middels kaartjes op internet, dus dan zal het wel kloppen

[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 21:14 ]
Alleen was het niet 7 km maar 9,75km (32.000).CynicRelief schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:56:
[...]
nou ja, dat hoeft niet uitgezocht worden, omdat ze zich hielden aan de regels die daarvoor opgesteld waren; prima
http://www.demorgen.be/dm...aine-en-andere-niet.dhtmlOekraïne kondigde op 1 juli een vliegverbod af voor vluchten onder de 26.000voet. Op 14 juli werd dat verhoogd naar 32.000 voet. Eurocontrol weet niet waarom, de Europese luchtvaartorganisatie vraagt daar ook niet naar. Het instellen van no-fly zones is een bevoegdheid van de landen zelf. Commissie-experts vermoeden dat het verhogen van de grens te maken heeft met nieuwe informatie over het bereik van raketten in handen van de rebellen.
waarom hebben de Amerikanen eerder al besloten dit gebied te mijden? Waarom dit verschil in risico-inschatting?Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:03:
[...]
Alleen was het niet 7 km maar 9,75km (32.000).
[...]
http://www.demorgen.be/dm...aine-en-andere-niet.dhtml
gelezen, en begrijpelijk vanuit het gezichtspunt van de luchtvaartmaatschappijen, maar de klant leest: pro-russische separatisten beschikken over SAM tot 24 km; dan wil ik als klant graag weten wat het flypath is voor mijn ticket.
[ Voor 20% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 21:11 ]
Dit topic is gesloten.
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm