Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Probeer maar eens van Amsterdam naar Maleisië te vliegen zonder een oorlogsgebied tegen te komen.
Wikipedia: List of ongoing armed conflicts

Normaliter heb je geen last van deze zaken op 10km hoogte.
...dat is een vervelende gewaarwording voor mensen die nog op vakantie willen. Hier heb ik zelf eigenlijk ook nog niet bij stilgestaan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Ant fucking maar dit is niet geheel correct.

Zoals de meeste SAMs werkt dit systeem met http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-active_radar_homing. In normalemensentaal betekent dat dat de raket alleen signalen ontvangt, nl. de reflectie van de vuurgeleidingsradar op het doel. In tegenstelling tot 'fire and forget' systemen (zoals b.v. de AMRAAM raketten op onze F-16s) moet de vuurgeleidingsradar het doel blijven 'painten' om de raket zijn doel te laten vinden.
Bedankt voor deze correctie :)
Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Probeer maar eens van Amsterdam naar Maleisië te vliegen zonder een oorlogsgebied tegen te komen.
Wikipedia: List of ongoing armed conflicts
Dat is inderdaad een aardige lijst..

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
nst6ldr schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:45:
[...]

...dat is een vervelende gewaarwording voor mensen die nog op vakantie willen. Hier heb ik zelf eigenlijk ook nog niet bij stilgestaan.
Hoeft ook niet, heel Rusland is conflictgebied? 8)7 Verder kun je er ook vanuit gaan dat zeker in de 3e Wereld-landen weinig kans is dat strijdende partijen apparatuur hebben om vliegtuigen op 10km uit de lucht te schieten.

In Oost-Oekraïne was dit blijkbaar wel het geval, en ik vraag mij dus wel af of dit vantevoren goed is ingeschat door de instantie(s) die daar over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:48:
[...]

Hoeft ook niet, heel Rusland is conflictgebied? 8)7 Verder kun je er ook vanuit gaan dat zeker in de 3e Wereld-landen weinig kans is dat strijdende partijen apparatuur hebben om vliegtuigen op 10km uit de lucht te schieten.
Tot gisteren werd exact hetzelfde gezegd over de rebellen in Oost-Oekraine en zie hoe dat is afgelopen.

Boute stelling, ik zou er graag bewijs van zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Laatst online: 10-09 07:23
JohnnieWbl schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:48:
[...]

In Oost-Oekraïne was dit blijkbaar wel het geval, en ik vraag mij dus wel af of dit vantevoren goed is ingeschat door de instantie(s) die daar over gaat.
Dat is ook het voornaamste punt van kritiek, waarom bezit dit zootje ongeregeld zo'n krachtig wapen?
Als Rusland die dingen levert dan is dat nogal een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HEEL SCHOKKEND MATERIAAL. NIET KLIKKEN MET ZWAKKE MAAG

Maar what the fuck... wat een beelden zeg :( Vreselijk om te zien

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
Livestream van de Veiligheidsraad van de VN: http://webtv.un.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:49:
[...]

Tot gisteren werd exact hetzelfde gezegd over de rebellen in Oost-Oekraine en zie hoe dat is afgelopen.

Gisteravond was wel erg snel bekend dat ze wel degelijk of z'n soort systeem beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Piekartz87 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Dat is ook het voornaamste punt van kritiek, waarom bezit dit zootje ongeregeld zo'n krachtig wapen?
Als Rusland die dingen levert dan is dat nogal een issue.
Ze hebben toch ook enkele oekrainsche legerbases overgenomen waar ze het vandaan gehaald kunnen hebben. Hoeft dus niet perse een cadeau van de russen te zijn. Hoe ze zo'n ding bedienen daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
http://www.liveleak.com/view?i=93f_1405637815

Betere beelden vanaf de grond. Behoorlijk veel kleine delen die naar beneden vallen. Het valt allemaal recht naar beneden zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

Sepp14 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:35:
Zie het met de tijd niet gebeuren dat evt Poetin zal worden uitgeleverd.
Die heeft naar mijn idee die hele situatie daar in dat gebied behoorlijk laten escaleren.
Zie Putin eerder een 180 doen en de rebellen leiders laat oppakken en met "bewijzen" komt dat ze toch echt BUK raketten hadden maar dat Rusland er niks mee te maken had en ze vervolgens uitlevert aan Nederland, Maleisië of internationaal strafhof.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Piekartz87 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:55:
http://www.liveleak.com/view?i=93f_1405637815

Betere beelden vanaf de grond. Behoorlijk veel kleine delen die naar beneden vallen. Het valt allemaal recht naar beneden zo te zien.
Dat was al gepost en het valt niet recht naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eén ding glashelder: Indien aanslag, zet ik mij ervoor in dat daders worden opgespoord en gerechte straf krijgen. Eerder rusten we niet.
https://twitter.com/MinPres/status/490141756886118400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ok, al die kleine stukjes die naar beneden dwarrelen dwarrelen niet recht naar beneden (relatief) vlakbij die dikke rook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:49:
[...]

Bewijs waarvan, dat ze er daar niet over beschikken? Heb ik niet, het is een aanname op basis van info die landen en instanties die daar over gaan beschikbaar stellen. Het feit dat je dat niet hard kunt maken met bewijs betekent niet dat je een groot risico loopt om over die conflict gebieden te vliegen, dat is de boel een beetje omdraaien.

Ik ben benieuwd of deze ramp voorkomen had kunnen worden, omdat al wel heel erg snel bekend was dat de seperatisten over dit materiaal beschikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Zijn er al nieuwe (hogere kwaliteit) foto's van de crashsite beschikbaar?
Foto's die vandaag genomen zijn.

Heb het topic tot een aantal pagina's terug gelezen maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:55
Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Ach ik ben allang blij dat hij een sterke stellingname doet.
Grote woorden maar dat heeft hij wel vaker zonder resultaat. Vrees dat hij weinig kan doen.

Oekraïne geeft de separatisten de schuld en de separatisten inclusief Poetin Oekraïne.
Wie het ook uiteindelijk gedaan zal hebben, verhaal halen wordt moeilijk. Je krijgt ruzie met een van de twee. En ik denk dat het laatste wat men hier zal moeten willen, is zich mengen in die oorlog.
Daar komt bij dat Rutte liever geen onenigheid heeft met Rusland en Poetin. Een tijdje geleden sprak hij Rusland ook al niet aan op het schenden van mensenrechten of het houden van de hand boven Assad. Rutte weet dat dat weinig uit richt en vindt onze economie, lees de handelsbetrekkingen, dan belangrijker.

Dan de oorzaak :Maleysian Airlines neemt onnodig risico met burgers door uit zuinigheid te vliegen boven Oekraïne. Ik zou zeggen eerst de verantwoordelijkheden binnen die vliegtuigmaatschappij in de kraag pakken dan de rest afwerken. Ik vind dat er in deze tijd te makkelijk verantwoordelijke mensen worden aangesproken op iets wat eigenlijk buiten hun doen ligt maar in dit geval was het toch duidelijk dat je daar niet langs moest vliegen? En dan toch het risico nemen.. dan ben je duidelijk schuldig.

Ja degenen die het vliegtuig neer haalden zijn ook schuldig. Maar reken maar dat ze dat vliegtuig niet neer hadden gehaald als ze wisten dat het dit vliegtuig was. Die strijd wou geen van de twee partijen gaan voeren. Ze willen elkaar kapot maken, niet partijen daarbuiten.
Gewoon dommigheid volgens mij. Maar wel enorm zure en vreselijke dommigheid.
Maar enfin dat vind ik sowieso van landen die een oorlog beginnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 18-07-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:01:
[...]

Grote woorden maar dat heeft hij wel vaker zonder resultaat. Vrees dat hij weinig kan doen.

Oekraïne geeft de separatisten de schuld en de separatisten inclusief Poetin Oekraïne.
Wie het ook uiteindelijk gedaan zal hebben, verhaal halen wordt moeilijk. Je krijgt ruzie met een van de twee. En ik denk dat het laatste wat men hier zal moeten willen, is zich mengen in die oorlog.
Daar komt bij dat Rutte liever geen onenigheid heeft met Rusland en Poetin. Een tijdje geleden sprak hij Rusland ook al niet aan op het schenden van mensenrechten of het houden van de hand boven Assad. Rutte weet dat dat weinig uit richt en vindt onze economie, lees de handelsbetrekkingen, dan belangrijker.

Dan de oorzaak :Maleysian Airlines neemt onnodig risico met burgers door uit zuinigheid te vliegen boven Oekraïne. Ik zou zeggen eerst de verantwoordelijkheden binnen die vliegtuigmaatschappij in de kraag pakken dan de rest afwerken.
1 vraag, waarom zou dat onnodig risico zijn als de hoogte boven 8km veilig is verklaard?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

[...]

Dan de oorzaak :Maleysian Airlines neemt onnodig risico met burgers door uit zuinigheid te vliegen boven Oekraïne. Ik zou zeggen eerst de verantwoordelijkheden binnen die vliegtuigmaatschappij in de kraag pakken dan de rest afwerken.
Vrijwel alle vliegtuigmaatschappijen gebruikten die route, omdat deze niet was afgesloten. In tegenstelling tot andere delen van het luchtruim van Oekraine.

Als Malaysian Airlines tegen adviezen in die route had genomen, dan zouden ze medeverantwoordelijk zijn. Nu volgen ze gewoon wat de luchtvaart-autoriteiten zeggen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[...]

De oorzaak is een raket die al dan niet doelbewust op een vliegtuig is afgevuurd.

Maleysian Airlines heeft niks gedaan wat het volgens welke regel dan ook niet mocht doen. Daarnaast is het helemaal nog niet duidelijk of er bewust voor gekozen is om deze route te vliegen om brandstof te besparen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Rannasha schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Als Malaysian Airlines tegen adviezen in die route had genomen, dan zouden ze medeverantwoordelijk zijn. Nu volgen ze gewoon wat de luchtvaart-autoriteiten zeggen.
Dan ligt dan die schuld dus bij de luchtvaart autoriteiten. Ik vind sowieso dat je het risico niet eens moet nemen om daar ook maar in de buurt te vliegen. En dat blijkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:10:
[...]

Dan ligt dan die schuld dus bij de luchtvaart autoriteiten. Ik vind sowieso dat je het risico niet eens moet nemen om daar ook maar in de buurt te vliegen
Zoals al een aantal keer eerder is aangekaart: Als je alle conflict-gebieden op de wereld moet vermijden, dan worden langeafstandsvluchten nogal lastig. Tot gisteren dacht men niet dat de separatisten de uberhaubt de mogelijkheid hadden om een vliegtuig boven de 10km neer te schieten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

[...]

Dan ligt dan die schuld dus bij de luchtvaart autoriteiten. Ik vind sowieso dat je het risico niet eens moet nemen om daar ook maar in de buurt te vliegen
wat jij vind moet je naar de politie brengen. Denk je nu werkelijk dat daar volledig onoverwogen besluiten over worden genomen? Daar wordt dagelijks over besloten of het wel of niet veilig zou zijn en indien veilig op welke hoogte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:50

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Onzin. Men maakt een goede inschatting. Niemand verwacht dat er raketten worden afgevuurd op burgervluchten. Als je zo graag risicoloos wilt zijn dan moet je de hele dag in bed blijven liggen. De snelweg is ook gevaarlijk. Moeten we iedereen dan maar adviseren om binnenwegen te gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:51:
HEEL SCHOKKEND MATERIAAL. NIET KLIKKEN MET ZWAKKE MAAG

Maar what the fuck... wat een beelden zeg :( Vreselijk om te zien
Heftig om te zien, maar wel de keiharde werkelijkheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Rannasha schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:11:
[...]
Zoals al een aantal keer eerder is aangekaart: Als je alle conflict-gebieden op de wereld moet vermijden, dan worden langeafstandsvluchten nogal lastig. Tot gisteren dacht men niet dat de separatisten de uberhaubt de mogelijkheid hadden om een vliegtuig boven de 10km neer te schieten.
Hoezo lastig? We hebben het hier over doden he?!!

Nee verkeerd gedacht, hoe weten zij nou welke mogelijkheden dat soort rebellen hebben? Niet iets wat internationaal netjes op een lijst staat lijkt me.
Nee blijf het zeer onverantwoord vinden. Ik weet nu is het makkelijk praten maar dit had ik van te voren ook gevonden. Las al eerder over raketten op vliegtuigen etc... Sorry ik blijf het wat achterlijk vinden allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je alle conflictgebieden op de wereld vermijd kan je een hoop landen niet meer bereiken. Je vliegt ook veel meer over zee waar je bij een noodsituatie geen vliegvelden in de buurt hebt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Je zou kunnen stellen dat ze het luchtruim eerder onveilig hadden verklaard nadat er meerdere vliegtuigen neergeschoten waren de afgelopen dagen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:15:
[...]

Hoezo lastig? We hebben het hier over doden he?!!

Nee verkeerd gedacht, hoe weten zij nou welke mogelijkheden dat soort rebellen hebben? Niet iets wat internationaal netjes op een lijst staat lijkt me.
Nee blijf het zeer onverantwoord vinden. Ik weet nu is het makkelijk praten maar dit had ik van te voren ook gevonden.
Het zijn professionals die al tientallen jaren zulke beslissingen maken. Ik vermoed dat ze het over het algemeen wel aardig weten in te schatten (als dat niet zo was geweest waren dit soort incident namelijk veel vaker voorgekomen).
L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:18:
Je zou kunnen stellen dat ze het luchtruim eerder onveilig hadden verklaard nadat er meerdere vliegtuigen neergeschoten waren de afgelopen dagen.
Dat was het ook op die hoogtes.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 17:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:13:
[...]

Onzin. Men maakt een goede inschatting. Niemand verwacht dat er raketten worden afgevuurd op burgervluchten. Als je zo graag risicoloos wilt zijn dan moet je de hele dag in bed blijven liggen. De snelweg is ook gevaarlijk. Moeten we iedereen dan maar adviseren om binnenwegen te gaan nemen?
Verre van goede inschatting. En daar worden die mensen wel voor betaald. De rest is gelul van jou. Het was in dat gebied al weken gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

G-PHREAK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Heftig om te zien, maar wel de keiharde werkelijkheid helaas.
Keiharde werkelijkheid of niet, er mag best eens nagedacht worden dat dit ook mensen zijn met familie en vrienden. Er wordt daar te makkelijk overheen gestapt met de pageview mentaliteit van de huidige media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:18:
[...]

Verre van goede inschatting. En daar worden die mensen wel voor betaald. De rest is gelul van jou. Het was in dat gebied al weken gevaarlijk.
En in de afgelopen maanden is er exact 0x eerder een burgertoestel aangevallen. Dus is er ook geen reden om de kortste route te vermijden.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Want jij weet het als professional zijnde beter. Normaliter schiet niemand in een conflictgebied een passagiersvliegtuig neer, en al zeker niet op die hoogte. Geen enkele factie heeft daar baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:43
[...]

[sarcasm]
Het lijkt er inderdaad op dat de mensen die dit beoordelen baat hebben bij deze beslissing. Ze zullen vast goed slapen nu[/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:18:
Inderdaad! Hehe een die het snapt
En ik ben dan een slechts een leek, ik verwacht van de mensen die daar zitten wel wat meer wijsheid.
En ja ze zijn geleerd etc maar dat is niet altijd een garantie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Firesphere schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:20:
[...]

En in de afgelopen maanden is er exact 0x eerder een burgertoestel aangevallen. Dus is er ook geen reden om de kortste route te vermijden.
Mocht er een groep zijn die bekend staat dat ze vliegtuigen boven "hun grondgebied" neerschieten, en het is bekend dat ze een raket hebben die tot 20 km kan schieten, dan is de inschatting niet de juiste geweest en mag er best nagedacht worden over hoe dat in de toekomst te voorkomen,

Edit: vandaar dat ik ook erg graag weet of "men" hiervan op de hoogte was. Ik ben bang dat er alleen een vermoeden was (onduidelijke berichten en filmpjes). Achteraf is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat men dan beter het zekere voor het onzekere had kunnen nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door JohnnieWbl op 18-07-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:20:
[...]

Want jij weet het als professional zijnde beter. Normaliter schiet niemand in een conflictgebied een passagiersvliegtuig neer, en al zeker niet op die hoogte. Geen enkele factie heeft daar baat bij.
Ik gebruik mijn gezonde verstand. Professionel is niet een woord wat altijd maar 100% onomstreden is.

Denk het ook niet dat ze daar baat bij hadden, pure dommigheid denk ik.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt dat is op elk niveau zo. Soms meer soms minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:23:
[...]

Ik gebruik mijn gezonde verstand. Professionel is niet een woord wat altijd maar 100% onomstreden is.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt dat is op elk niveau zo. Soms meer soms minder.
Als je jouw gezonde verstand gebruikt, dan kunnen ze beter vliegen verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Inmiddels is de passagierslijst openbaar/uitgelekt. Te vinden op bijv. geenstijl.
Zal de link ivm persoonsinformatie niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Blijkbaar is/was het gebruikelijk om over dit soort gebieden te vliegen.
Lijkt mij nou wel boeiend of dat in de toekomst gaat veranderen na deze situatie.
Ineens blijkt nu, op een bijzonder pijnlijke manier, dat het toch meer risico met zich meebrengt dat werd
ingeschat.
Beetje: duizend keer gaat het goed en dan gaat het ineens fout.

Ga dat de getroffen familie maar eens uitleggen dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 19:14
Rannasha schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Toch ben ik hier niet mee eens.

Het punt van deze situatie is naar mijn mening dat er bekend was dat er relatief hoogwaardige wapensystemen in handen van de rebellen waren, die in theorie én praktijk in staat zijn om toestellen op 10km met gemak uit te schakelen.

Shoulder-mounted afweer is vrij normaal in de meeste oorlogszones, en als dat alles was dan had ik je gelijk gegeven. Die dingen hebben niet de capaciteiten om veel meer dan laagvliegende transportvliegtuigen en helicopters uit te schakelen. Als je echter weet dat dergelijke SAM installaties van dit type in gebruik zijn (zoals de dag ervoor nog bewezen), dan is de situatie heel anders dan boven de woestijn van Syrië of Irak.

Ik vind dat zowel de luchtvaartauthoriteiten als Malaysian Airlines daarom wel degelijk iets te verwijten valt. Of het genoeg is om voor veroordeeld te worden weet ik natuurlijk niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Gaan we nou de luchtvaart maatschapij of luchtvaart autoriteiten de schuld geven ja?
Dat is een mooie zeg, dus als ik hier een raket de lucht in jaag en een boeing 777 weet te raken. had de luchtvaart autoriteit de boel maar af moeten sluiten? Terwijl de zelfde luchtvaart autoriteit helemaal niet weet dat ik over zulke raketten beschik?

Lijkt me niet toch?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het zou een mooi signaal zijn om heel Rusland tot onveilig gebied te verklaren voor de burgerluchtvaart. Die Kub launcher is tenslotte daar nu ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:23:
[...]

OK, even wat feiten dan maar weer:
Er zijn militaire vluchten neergehaald in het luchtruim, geen eerdere passagiers vluchten.
Er is door de luchtvaartautoriteiten vermeld dat het boven de 8km hoogte veilig zou zijn (let op, zou zijn)
Tot het moment dat de MH17 is neergehaald was er geen enkele vorm van dreiging op die hoogte en voor burgervuchten.
Daarnaast is het nog steeds geen vaststaand feit dat het vliegtuig is neergehaald omdat er nog geen bewijs van is.
Dus om dan achteraf te roepen dat het common sense is om van tevoren vliegen over die route te verbieden is niet common sense maar achteraf een koe in de kont kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
IJzerlijm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:28:
Het zou een mooi signaal zijn om heel Rusland tot onveilig gebied te verklaren voor de burgerluchtvaart. Die Kub launcher is tenslotte daar nu ergens.
Verbied dan gelijk de overige 95% van alle landen maar.
Zo'n beetje elk land met een redelijk leger beschikt over installaties die doelwitten boven de 10km kan raken. (stealth buiten kijf gelaten)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:28:
Over overdreven stemmingmakende paniekzaaierij gesproken... dat is net zoiets als een artilleriekanon gebruiken om een mug te doden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:27:
[...]
Het punt van deze situatie is naar mijn mening dat er bekend was dat er relatief hoogwaardige wapensystemen in handen van de rebellen waren, die in theorie én praktijk in staat zijn om toestellen op 10km met gemak uit te schakelen.
Er zijn ook hoogwaardige wapensystemen in de handen van Amerikanen. Moeten we nu maar niet meer over Amerika vliegen? En nu niet met het argument komen dat zij niet op burgervliegtuigen schieten, want dat deden die rebellen voor vlucht MH17 ook niet. Het is gewoon een argument wat je altijd hoort nadat het kalf verdronken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:27:
[...]
Je kan je afvragen of het bekend was.
Er is iets over op Twitter gezegd, maar dat is natuurlijk ook niet de beste bron.

Ik vind het allemaal een geval van hindsight is 20/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

tellavist schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Zo'n beetje elk land met een redelijk leger beschikt over installaties die doelwitten boven de 10km kan raken. (stealth buiten kijf gelaten)
Ja, alleen schieten de meeste legers geen vliegtuigen neer in vredestijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:31:
[...]

Er zijn ook hoogwaardige wapensystemen in de handen van Amerikanen. Moeten we nu maar niet meer over Amerika vliegen? En nu niet met het argument komen dat zij niet op burgervliegtuigen schieten, want dat deden die rebellen voor vlucht MH17 ook niet. Het is gewoon een argument wat je altijd hoort nadat het kalf verdronken is.
In de VS is geen conflict gaande en zijn de afgelopen dagen geen militaire vliegtuigen beschoten. Wel beetje reëel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
tellavist schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:28:
Gaan we nou de luchtvaart maatschapij of luchtvaart autoriteiten de schuld geven ja?
Dat is een mooie zeg, dus als ik hier een raket de lucht in jaag en een boeing 777 weet te raken. had de luchtvaart autoriteit de boel maar af moeten sluiten? Terwijl de zelfde luchtvaart autoriteit helemaal niet weet dat ik over zulke raketten beschik?

Lijkt me niet toch?
Er is een groot verschil tussen schuldig zijn aan een daad en nalatig gedrag vertonen waardoor die daad heeft kunnen plaatsvinden. Beide zaken zullen uitvoerig aan bod gaan komen in de media de komende weken, maanden en waarschijnlijk jaren. Er zullen schuldigen gezocht worden, er zullen herstelbetalingen geëist gaan worden en er zullen mensen zijn die celstraffen boven het hoofd gaan hangen.

Ik oordeel niet of dat terecht is of niet, maar ik vermoed dat het wel zo zal gaan.

Bovendien klopt het niet wat je stelt - de authoriteiten wisten (of hadden kunnen weten) dat er wel degelijk SAM sites actief waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
CrashOne schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Als je jouw gezonde verstand gebruikt, dan kunnen ze beter vliegen verbieden.
Matig dat sommige mensen sarcastisch worden als ze geen argumenten meer hebben

Enfin ik heb er genoeg over gezegd. Wou alleen het geheel belichten van een ander standpunt aangezien ik de indruk heb dat veel mensen binnenkort zand in de ogen gestrooid zullen worden. Rutte kan wat beweren maar dat gaat hij nooit waar maken denk ik. Maar ja de zieltjes rustig houden he

Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurt is en ik denk dat ik mij niet voor kan stellen hoe erg het we niet moet zijn voor de naaste familie leden, zo erg. Veel sterkte voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tellavist schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Als ik iemand net doodgestoken heb wordt ik anders behandeld dan iedereen met een vleesmes in de keuken, daar is toch niks raars aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Daniel36 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:31:
[...]

Ja, alleen schieten de meeste legers geen vliegtuigen neer in vredestijd.
In 'oorlogstijd' schieten de meeste ook geen burgervliegtuigen neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben diverse keren de afgelopen 12 jaar naar Australië gevlogen, nagenoeg altijd wel over conflictgebieden. In 2003 was net het 'feest' in Irak begonnen, daar vloog men toen via een corridor. Later ook over Afghanistan, ook niet het grote voorbeeld van een veilig land. Diverse Russische (of staten die de Russen willen annexeren) staten waar je ook gewoon overheen vloog. India/Pakistan net zo. En dat is nu nog steeds het geval getuige alle kaartjes. En veel van die landen hebben echt wel de mogelijkheid (of hadden dat) om vliegtuigen op deze hoogte naar beneden te halen.

Het is i.m.o. gewoon niet te voorspellen geweest. Het is compleet gestoord dat een stel idioten terroristje spelen en dit soort wapens hebben. Ik durf er mijn handen wel voor in het vuur te steken dat de Russen hier een hele grote rol in hebben gespeeld en daarmee, wederom i.m.o., mede aansprakelijk zijn voor deze aanslag. Ik hoop dan ook dat men dit kan aantonen en dat de Russen keihard worden aangepakt. Dan komende winter maar geen verwarming. En daarnaast, om te beginnen, die installaties/voertuigen met deze wapens in verkeerde handen direct plat bombarderen. Dit was één keer maar hopelijk nooit weer.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

IJzerlijm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:16:
Als je alle conflictgebieden op de wereld vermijd kan je een hoop landen niet meer bereiken. Je vliegt ook veel meer over zee waar je bij een noodsituatie geen vliegvelden in de buurt hebt.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Ongoing_conflicts_around_the_world.svg/863px-Ongoing_conflicts_around_the_world.svg.png

Rood: Major wars and civil unrest, 1,000+ deaths per year
Geel: Minor skirmishes and conflicts, fewer than 1000 deaths per year

http://www.conflictmap.org/

Succes om naar het oosten te vliegen.
Ik ben in juni naar India geweest, dan kom je ook over een hoop van die landen. Hoe zouden ze anders naar daar moeten vliegen ?

Dat zou betekenen dat je niet over volgende landen mag: Egypte, Israël, Syrië, Irak, Iran, Afghanistan, Armenë / Azerbeidzjan. Waar ga je de grens trekken ? Je kan moeilijk een vluchtplan maken dat heel de weg tussen al die landen door kronkelt.

Practisch en economisch weegt dat niet op tegen het risico. Hoe erg het ook mag klinken, er staat een prijs op een mensenleven. En wat was het getal hierboven weer, ergens tussen de 500 en 600 doden per jaar op 3 miljard passagiers ? Het mag heel bot klinken (zeker nu net na de ramp), maar dan weegt het er gewoonweg niet tegenop.
Zie ook het andere topic ivm "counter-measures". Quasi geen enkel burgervliegtuig wat dat heeft, gewoon omdat het te duur is.

Hier een voorbeeld hoe ze het gewoonweg in de praktijk gebruiken: http://www.nytimes.com/20...y/17regulation.html?_r=2&
Dus ook in gevallen als deze. Deze ramp heeft 2,3 miljard dollar aan mensenlevens gekost (voor de authoriteiten). Dat is minder dan 1$ op de prijs van die 3 miljard mensen die het vliegtuig nemen per jaar. Het hele jaar door allerlei omleidingen volgen kost tientallen keren meer denk ik.

Als mens is zo tellen natuurlijk verschikkelijk, maar in de praktijk gebeurt het wel zo :{

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 18-07-2014 17:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:31:
[...]

Dat is ook wel waar, maar het is mijn mening nu eenmaal :)

Verder wil er vooral mee aangeven dat ik vermoed dat de advocaten van de betreffende organisaties dat ook zullen doen want je kan er donder op zeggen dat men ze hierop zal aanspreken om schadevergoedingen los te krijgen. Hindsight of niet, dat gaat gebeuren.

Enne Amerika... tja. Hoeveel vliegtuigen zijn er daar de afgelopen dagen neergehaald met SAM sites? Mistakes will (and have) been made.

Edit: Wat interessanter is is om te zien hoe de internationale luchtvaart hier zelf op reageert. Uiteraard mijden ze deze regio nu maar zullen de regels worden aangepast? Ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
IJzerlijm schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:33:
[...]

Als ik iemand net doodgestoken heb wordt ik anders behandeld dan iedereen met een vleesmes in de keuken, daar is toch niks raars aan ?
Dat word juist gesuggereerd. dat de luchtvaartautoriteiten het luchtruim dicht hadden moeten gooien omdat er daar een SAM site actief is. (terwijl deze nog niet eerder gebruikt is.)

In dat geval zou je iedereen met een mes in huis dus moeten mijden. (om in jouw straatje te praten zegmaar)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
GEEN persoonsgegevens posten, wat staat er nou in de waarschuwing?

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 18-07-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Preau schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:44:
[mbr]GEEN persoonsgegevens posten, wat staat er nou in de waarschuwing?[/]
Dat rode gebied bovenaan waar je reageert.
Lezen, doe jij het?

Modjes zijn snel vandaag! :)

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 18-07-2014 17:46 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

SuBBaSS

-has Ryzen

Preau schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:44:
GEEN persoonsgegevens posten, wat staat er nou in de waarschuwing?
Grap of niet, hier staat die kerel van de foto van het toestel (*knip*) niet op...

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Dat word juist gesuggereerd. dat de luchtvaartautoriteiten het luchtruim dicht hadden moeten gooien omdat er daar een SAM site actief is. (terwijl deze nog niet eerder gebruikt is.)

In dat geval zou je iedereen met een mes in huis dus moeten mijden. (om in jouw straatje te praten zegmaar)
http://voiceofrussia.com/...ti-air-installation-1561/
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3180187/posts

Weet niet hoe betrouwbaar die bronnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

SuBBaSS schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:51:
[...]

Grap of niet, hier staat die kerel van de foto van het toestel (*knip*) niet op...
nvm. blijkbaar met mijn neus gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Nu live persco van de Amerikaanse president Obama...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Obama: bewijs wijst erop dat vliegtuig is neergeschoten vanuit separatistengebied. Wat dus eerder ook al werd beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Obama zegt bewijs te hebben dat de raket uit separist-controlled gebied kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De bewijzen dat de separatisten het gedaan hebben stappelen zich op. Ik ben bang dat straks een paar stromannen worden opgepakt en berecht. Enkele triggerhappy mannen worden opgeofferd. Alle belangrijke figuren ontsnappen gewoon aan de dans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
Net livestream gekeken van de Veiligheidsraad. Paar dingetjes opgevallen die Rusland zei:
- why fly over that area, a conflict area?
- states are responsible for their airspace, Ukraine is responsible: did they carry out all of their obligations? Why didn't they close it earlier?
- Ukranian army targets refugees moving to Russian territory.

Noot: dit zijn geen quotes, gewoon wat dingetjes uit mijn geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door goldstriker op 18-07-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
*knip* dat ga je maar ergens anders vinden

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als de nato nu eindelijk Oekraïne eens echt te hulp gaat schieten, met een leger, tanks etc, dan is de hele oorlog snel afgelopen. Die leider, Strelkov zou gewoon een Rus zijn. Hoe kan een rus zich nu separatist in Oekraïne noemen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

EWK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:00:
Als de nato nu eindelijk Oekraïne eens echt te hulp gaat schieten, met een leger, tanks etc, dan is de hele oorlog snel afgelopen. Die leider, Strelkov zou gewoon een Rus zijn. Hoe kan een rus zich nu separatist in Oekraïne noemen?
En dan escaleert de boel nog meer. Nee ik denk dat Rusland zn handen in onschuld gaat wassen. Paar kerels op gaat pakken en uitlevert en doet alsof zij de rebellen gestopt hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarom zou de NATO dat doen? Oekraïne is geen NATO-lid.... laat ze dan eerst lid worden, dan kan je van ingrijpen spreken. Zonder lidmaatschap heeft de NATO daar imho niets te zoeken.

Sowieso lijkt het starten van een oorlog door de NATO me niet zo'n fris idee, gezien de vele doden die dat opllevert. Daar valt deze kwestie bij in het niet...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

POTUS announces one American known dead in #MH17 crash. Calls downing "an outrage of unspeakable proportion." http://pbs.twimg.com/media/Bs1pF71CAAE9wJZ.jpg

POTUS: pro-Russian separatists have received "steady support from #Russia ...including anti-aircraft weapons" #MH17
http://cnnworldlive.cnn.c...lines_Flight_17?hpt=hp_t1

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 18:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als de nato nu eindelijk Oekraïne eens echt te hulp gaat schieten, met een leger, tanks etc, dan is de hele oorlog snel afgelopen.
Ik denk eerder dat het snel afgelopen is als alle zijdes rond te tafel gaan zitten dan dat wij soldaten gaan sturen.

Wat is dat toch met mensen dat er gelijk oorlog gevoerd moet worden daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:01:
[...]

En dan escaleert de boel nog meer. Nee ik denk dat Rusland zn handen in onschuld gaat wassen. Paar kerels op gaat pakken en uitlevert en doet alsof zij de rebellen gestopt hebben....
Hoezo escaleert de boel?
Het is toch wel duidelijk dat een van onze allies aangevallen wordt? Zij hebben hun nukes afgestaan voor de garantie dat wij ze zouden helpen als ze worden aangevallen.
We hoeven Rusland niet in, begrijp me niet verkeerd, maar de nato kan toch wel de grenzen van Oekraïne bewaken en alle so called separatisten verdrijven?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:02:
[...]

Ja, ik snap ook niet wat mensen zo leuk vinden aan het starten van een oorlog... volgens mij hebben die way teveel Hollywood-films gezien of CoD-achtige spelen gespeeld.

Echt, denk eerst eens na over de consequentie voor je oproept tot het opstarten van een oorlog die honderdduizenden tot miljoenen levens kan gaan kosten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:02:
[...]
Ik denk eerder dat het snel afgelopen is als alle zijdes rond te tafel gaan zitten dan dat wij soldaten gaan sturen.

teveel videogames en/of films, kennelijk heeft dat toch invloed op hun redeneringsvermogen ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:04:
[...]

Ja, ik snap ook niet wat mensen zo leuk vinden aan het starten van een oorlog... volgens mij hebben die way teveel Hollywood-films gezien of CoD-achtige spelen gespeeld.

Echt, denk eerst eens na over de consequentie voor je oproept tot het opstarten van een oorlog die honderdduizenden tot miljoenen levens kan gaan kosten.
Mensen vinden 'oog om oog' vaak een erg mooie handelingswijze, zolang die mogelijke oorlog maar niet bij hun thuis voor de deur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EWK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:04:
[...]

Hoezo escaleert de boel?
Het is toch wel duidelijk dat een van onze allies aangevallen wordt? Zij hebben hun nukes afgestaan voor de garantie dat wij ze zouden helpen als ze worden aangevallen.
We hoeven Rusland niet in, begrijp me niet verkeerd, maar de nato kan toch wel de grenzen van Oekraïne bewaken en alle so called separatisten verdrijven?
Er wordt een niet-NATO lid (Maleisië) aangevallen op grondgebied van een ander niet-NATO lid (Oekraïne).

Daar heeft de NATO dus verder niets mee te maken, en dus ook geen valide grond om maar een full scale oorlog te gaan starten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"Amerika verdedigt zijn belangen en hierbij vallen burger slachtoffers" Vervang de VS door Israel of Rusland en de zin klopt nog steeds. We zijn natuurlijk ook erg bevooroordeeld nu het niet alleen westerlingen maar ook Nederlanders zijn. Maar er is weinig verschil, behalve vanuit welke hoek we het bekijken. Of je nou een jochie op het strand, een Afghaans of Iraaks kindje aan de ontvangende kant van een drone of een Nederlands meisje van 15 op weg naar vakantie bent.

Imho is het treurig maar niet belangrijker dan chaos in Europa met economische problemen door overreactie op de Russen. Als je iemand in het vliegtuig kent is het natuurlijk even een andere zaak, qua gevoel.

Er zal wel weer blijken hoe impotent Europa is als het op Rusland aankomt.

De Amerikanen zijn wat betreft burgerslachtoffers geen haar beter en mogen wat mij betreft wel hun mond houden. Maar ze zijn alleen niet zo dom om 300 westerse toeristen uit de lucht de knallen.

Intens domme actie zeg. Zo dom dat je zelfs aan black ops acties denkt, maar dat is wel heel onwaarschijnlijk..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
andries.t.net schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:05:
[...]

Mensen vinden 'oog om oog' vaak een erg mooie handelingswijze, zolang die mogelijke oorlog maar niet bij hun thuis voor de deur is.
ik zou dit soort reacties (de oorlogs-lustige) graag uitgefilterd zien worden, want ze maken me meer misselijk dan de vermeend misselijk-makende verslaggeving van de NOS (niet naar mijn mening)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
EWK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:04:
[...]
Zij hebben hun nukes afgestaan voor de garantie dat wij ze zouden helpen als ze worden aangevallen.
offtopic:
Neen, zij hebben nukes afgestaan in ruil voor een garantie dat ze niet door Rusland, het VK of de VS zouden worden aangevallen.
Wikipedia: Nuclear weapons and Ukraine
Al staat erin dat bovenstaande landen ook geen economische dwang zouden gebruiken op de Oekraïne, al speelt Rusland dat spel dusdanig dat je de gasprijzen cq gas afknijpen wettelijk nog van verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:07:
[...]

Er wordt een niet-NATO lid (Maleisië) aangevallen op grondgebied van een ander niet-NATO lid (Oekraïne).

Daar heeft de NATO dus verder niets mee te maken, en dus ook geen valide grond om maar een full scale oorlog te gaan starten.
Die is te kort door de bocht, we hebben toch afspraken gemaakt met alle voormalige sovjetlanden dat we zouden helpen wanneer Rusland hun grenzen aanvalt?

Niet dat ik denk dat het een goed idee is om daar oorlog te gaan voeren, laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tja Obama heeft bewijs lees ik.
Ook duidelijk wat dat bewijs nu precies is?
Vind de VS nu ook niet bepaald een onafhankelijke bron.

Ik wil in elk geval geen oorlog en wil ook niet dat Nederland er in betrokken raakt. Misschien wat voorbarig maar ik zou zeggen Rutte probeer het voorzichtig op te lossen en anders wegrennen bij die beerput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Trouwens Obama houdt nu zijn pers conferentie (te zien op BBC world news)

[Edit]
Nvm net klaar :+

[ Voor 28% gewijzigd door Ikke_Niels op 18-07-2014 18:13 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Harribo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:13:
Tja Obama heeft bewijs lees ik.
Ook duidelijk wat dat bewijs nu precies is?
Vind de VS nu ook niet bepaald een onafhankelijke bron.

Ik wil in elk geval geen oorlog en wil ook niet dat Nederland er in betrokken raakt. Misschien wat voorbarig maar ik zou zeggen Rutte probeer het voorzichtig op te lossen en anders wegrennen bij die beerput
nee, aandringen op het helder krijgen van de feiten en daar naar handelen, zoals zowel Rutte eerder, en Obama juist, zeiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:12:
[...]

Die is te kort door de bocht, we hebben toch afspraken gemaakt met alle voormalige sovjetlanden dat we zouden helpen wanneer Rusland hun grenzen aanvalt?
Afaik geld dat alleen voor de 3 Baltische staten, toch? En die worden niet eens remote bedreigd in deze kwestie.

Daarnaast, valt Rusland wel aan? Het zijn separatisten. Ongetwijfeld zullen die Russische steun krijgen (net zoals Oekraïne westerse steun krijgt), maar dat is niet direct hetzelfde als aanvallen.
Niet dat ik denk dat het een goed idee is om daar oorlog te gaan voeren, laat dat duidelijk zijn.
Da's nog een understatement, om daar een oorlog te gaan zitten voeren (als NAVO of anderszins) lijkt me juist één van de slechtere ideeën die je kan bedenken.

Tuurlijk, in Hollywood-films heb je een Rambo die het allemaal wel oplost, maar velen schijnen niet door te hebben dat het in de realiteit iets anders ligt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:04:
[...]

Oorlog is ook waanzin, maar akkoord gaan "sorry" is nog veel gekker. Zoals Ik al eerder zei, we zitten gevangen in ons systeem. We kunnen/mogen niets doen ivm economische gevolgen. De Russen weten dat ook. En kunnen ons dus alles maken. Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Ikke_Niels schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:13:
Trouwens Obama houdt nu zijn pers conferentie (te zien op BBC world news)

[Edit]
Nvm net klaar :+
Zeer indrukwekkende persco van Barack Obama, ook het stuk nadat hij het even over die andere ramp in Israël heeft. Eigenlijk verplicht kijkvoer voor iedereen die hier wil reageren. Hij lijkt er echt boven op te zitten, is erg duidelijk in zijn duiding en maatregelen, maar wel genuanceerd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
wat zijn de werkelijke feitenbronnen? de zwarte dozen; de waarnemingen van US in de regio ...

het is al iets dat de russen hebben gezegd dat als ze de zwarte dozen krijgen van de nep-russen, ze aandringen op internationaal onderzoek

[ Voor 43% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
*knip* doe eens niet

[ Voor 95% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dit topic gaat niet over oorlogvoeren of de noodzaak daartoe. Zie de topicwaarschuwing:

- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 18:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou haast zeggen dat de militanten net als vrijwel elke Nederlander niet wisten dat er nog passagiersvliegtuigen over Oekraine vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Fiber schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Zeer indrukwekkende persco van Barack Obama, ook het stuk nadat hij het even over die andere ramp in Israël heeft. Eigenlijk verplicht kijkvoer voor iedereen die hier wil reageren. Hij lijkt er echt boven op te zitten, is erg duidelijk in zijn duiding en maatregelen, maar wel genuanceerd.
kernwoord is wel 'facts' ofwel feiten, en dat is waar het nu om gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

https://twitter.com/erikm...status/490167502018994176
BREKENE Vanuit Oekraine komen berichten dat internationale waarnemers/onderzoekers beschoten zouden zijn op plek vliegramp.
Correspondent Erik Mouthaan (zonder bron...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Afaik enige bron:
BREAKING: Shots fired by rebels at international team of investigators (OSCE) in Ukraine as they approach plane wreckage, via @KiritRadia
https://twitter.com/TerryMoran/status/490166106808913926

[ Voor 27% gewijzigd door Ulster Seedling op 18-07-2014 18:34 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!"

[ Voor 75% gewijzigd door Raven op 18-07-2014 18:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm