Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26

PauseBreak

derp!

NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Ah, de VS komen over de brug. Dat zou de discussie snel beslechten. Wordt een warme zomer voor Poetin.

Enfin, denk alleen dat ie meer last van Australiers krijgt dan van NL, geloof niet dat er vanuit NL echt fel gereageerd gaat worden. Weet ook niet of dat zin heeft - hoewel voortvloeiend uit een oorlogshandeling, lijkt het nog steeds een ontzettend tragisch ongeval.
Dit de reactie van Merkel:
Merkel says shooting down MH17 in Ukraine wont trigger additional EU sanctions against Russia http://t.co/i0Px5DUd0lpic.twitter.com/QtXGpncN9I
— Ryskeldi Satke (@RyskeldiSatke)July 18, 2014
Dus zelfs al zou Rutte iets willen doen of van plan zijn geweest, dan is hij bij deze teruggefloten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Het gaat erom hoe het wordt gebracht, ik kreeg gisteravond een push bericht van nu.nl dat er minstens 20 Nederlanders aan boord waren.

Als je dat leest en vervolgens bij de persconferentie het getal 154 hoort dan schrik je daar echt behoorlijk van.
... Het zijn toch ook minstens 20 Nederlandse slachtoffers?
Ik zie niet in hoe ze het anders hadden moeten verwoorden met de informatie die ze hadden?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 14:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De video met het gesprek tussen de general en militant is gepost voordat het vliegtuig neerging:

YouTube: BUSTED! Ukraine Caught Trying to 'Frame Russia' for Shooting Down Malaysia Flight MH17!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:32:
Doe jezelf en mij een plezier, als je per se dooie landgenoten wil kijken moet je dat zelf weten, maar hou even voor je hoe erg het is als je toch per se moest kijken. Stel ramptoeristen.
+1

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Het gaat erom hoe het wordt gebracht, ik kreeg gisteravond een push bericht van nu.nl dat er minstens 20 Nederlanders aan boord waren.

Als je dat leest en vervolgens bij de persconferentie het getal 154 hoort dan schrik je daar echt behoorlijk van.
Daar zat wel iets van 6 uur tussen; correct & precies onderzoek met de middelen die er waren op dat moment. Nu zitten we nog 40 slachtoffers hoger dan 154 en nog zat "onbekenden" op de passagierslijst.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:32:
De video met het gesprek tussen de general en militant is gepost voordat het vliegtuig neerging:

YouTube: BUSTED! Ukraine Caught Trying to 'Frame Russia' for Shooting Down Malaysia Flight MH17!
Alweer?

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 14:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Deveon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Zoiezo is het achterlijk wat we ons druk maken over hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten. Dat je het wil weten oke, maar is dat nou echt het eerste wat je wil weten na zo een ramp?

De vraag "Hoe?" en in dit geval "Waarom?" zijn toch vele mate belangerijker(/interessanter)?
Deze discussie is in dit topic al meerdere keren gevoerd.

Het is nou eenmaal zo. Verder geen aandacht aan besteden aub.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:28:
Het lijkt wel of NL journalistiek meer een wedstrijdje roeptoeteren geworden is. "Het maakt niet uit of je bericht klopt, als het maar het eerste bericht is!!!!"
Bijna alle 'journalistiek' is nu zo. Zeker die op TV. Vooral veel en hard schreeuwen. Op web was het AD de enige die nog een beetje normaal kon doen maar die glijden ook steeds verder af de laatste maanden.
Ik zou bijna zeggen; Journalistiek is dood.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Bijna alle 'journalistiek' is nu zo. Zeker die op TV. Vooral veel en hard schreeuwen. Op web was het AD de enige die nog een beetje normaal kon doen maar die glijden ook steeds verder af de laatste maanden.
Ik zou bijna zeggen; Journalistiek is dood.
offtopic:
Journalistiek is meer levend dan ooit: http://www.decorrespondent.nl

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik raad mensen daarom aan Al Jazeera te kijken, die lijken een stuk rustiger en professioneler dan de NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:22:
"Attempts to call the plane crash a terrorist act are unacceptable" -
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov.
Dus hij verdedigt degene die hij eerder beschuldigde :) (het Oekraïense leger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:30:
[...]

Huh? Ze werkten toen gewoon met alle info die ze hadden. 25 van D-reizen, nog wat van andere reisbureaus etc. Niks wees er toen op dat er zoveel zouden zijn
Is het niet het hele idee om dat dan eerst even snel uit te zoeken? Nu lijkt het net alsof ze gewoon een sprint-wedstrijdje naar de persen aan het houden zijn. Als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan, dan hadden ze er best wat dichter bij kunnen zitten.

Het is gewoon onzorgvuldig. Als je het niet weet, roep dan niets. Zeg dan dat het om een "onbekend aantal" gaat ofzo. Of nuanceer je uitspraak wat verder en gebruik hem niet als kop voor je bericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SgtPoen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:29:
''189 Nederlanders, 44 Maleisiërs, 27 Australiërs, 12 Indonesiërs, 9 Britten, 4 Belgen, 4 Duitsers, 3 Filipijnen, 1 Canadees en 1 Nieuw-Zeelander aan boord.'' Weer gestegen :(
Dus geen 32 Amerikanen zoals gisteren door The Guardian gemeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Grappig dat de ene helft van de nieuwslezers/kijkers zit te zeuren dat het zolang duurt voordat er iets bekend gemaakt wordt en duikt op elk gruwelijk beeldmateriaal wat er beschikbaar is.
De andere helft vindt haast elk beeld wat in het nieuws voorbij komt respectloos en wil vooral voorzichtigheid in het vrijgeven van informatie ivm mogelijke fouten of verkeerde inschattingen.

Zo kun je het als nieuwssite niet snel goed doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
189 NL...
Weer meer.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fawn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:37:
Grappig dat de ene helft van de nieuwslezers/kijkers zit te zeuren dat het zolang duurt voordat er iets bekend gemaakt wordt en duikt op elk gruwelijk beeldmateriaal wat er beschikbaar is.
De andere helft vindt haast elk beeld wat in het nieuws voorbij komt respectloos en wil vooral voorzichtigheid in het vrijgeven van informatie ivm mogelijke fouten of verkeerde inschattingen.

Zo kun je het als nieuwssite niet snel goed doen lijkt me.
Klopt maar dat is ook het risico van nieuws. CNN bijvoorbeeld is 1 van de weinigen waar ik respect voor heb. Als ze om 09:00 iets brengen en dat is later niet goed, geven ze dat meerdere malen aan en excuseren ze zich voor de fout (zeker bij grote evenementen/rampen). NOS not so much en/of andere NL media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of het 1 of 150 Nederlanders zijn die zijn omgekomen... de ramp blijft voor mij net zo klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Dat is ook zo. Ik wil feiten, analyseren, voorlopige hypotheses stellen en bijwerken, een ander wil aantallen, dramatiek, lichaamsdelen en al het andere wat je afschuw kan vergroten. Ieder z'n meug, maar laat mij lekker de feiten zoveel mogelijk op een rij proberen te zetten - zover dat mogelijk is als internetheld ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:31:
De eerste berichten werden gebaseerd op reisorganisaties de melden hoeveel boekingen er waren. Lang niet alle partijen hebben hier aan mee gedaan dus het totale aantal blijft gokken. De media wil toch iets melden en meld daarom maar wat ze weten. Op zich logisch. Bij de beelden van de paspoorten hadden we ons al hardop kunnen afvragen waarom de stapel uit vrijwel alleen maar Nederlandse paspoorten bestond. Blijkbaar spraken die beelden al voor zich.
Komt nog bij dat van tientallen passagiers niet duidelijk was of ze Indonesiërs of Nederlanders waren. Heeft te maken met dat de namen verwarrend waren (Nederlandse namen zijn in Indonesië ook niet bepaalt ongebruikelijk).
Daar werd vannacht nog flink over heen en weer gebelt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

Rannasha

Does not compute.

Tsja, dat een groot deel van de slachtoffers waarvan de nationaliteit nog niet bekend was NL blijken te zijn, kon je zien aankomen. Een vlucht die vertrekt vanaf Schiphol met een codeshare van KLM en naar een land dat een stuk minder welvarend is dan NL (dus relatief minder reizigers die op weg naar huis gaan), dan zal het grootste gedeelte van de passagiers normaal gesproken Nederlander zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Dit topic scrollt heel snel. Het zou handig zijn wanneer niet minuten na elkaar drie of vier keer de zelfde "nieuwe" informatie wordt gegeven want dat voegt niets toe. Dus graag in ieder geval de laatste pagina lezen voordat je iets post wat je denkt dat nieuw is. Bedankt voor uw aandacht en medewerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:24
Die boft :)

En is nog zelfs €600 rijker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Is het niet het hele idee om dat dan eerst even snel uit te zoeken? Nu lijkt het net alsof ze gewoon een sprint-wedstrijdje naar de persen aan het houden zijn. Als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan, dan hadden ze er best wat dichter bij kunnen zitten.

Het is gewoon onzorgvuldig. Als je het niet weet, roep dan niets. Zeg dan dat het om een "onbekend aantal" gaat ofzo. Of nuanceer je uitspraak wat verder en gebruik hem niet als kop voor je bericht....
Ze hebben toch niet voor niets gezegd 'minstens'? Ze wisten dat er 25 via D-reizen hadden geboekt, dat werd er expliciet bij gezegd. En dat was terecht: er waren meer dan 25 Nederlanders bij. In dat opzicht was er niks mis mee.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 18-07-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

RoestVrijStaal schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Pas maar op. Voor €600 heb je niet veel therapie sessies voor zijn mogelijke "survivors guilt" :N

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja degene die door hem de stoel kreeg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
[...]

Maar ook dat kan je opbreken hoor. De vraag: "Waarom zij wel en ik niet?"

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
http://www.flightradar24.com/MAS17/3d83a40

Nieuwe vlucht vliegt nu over Roemenië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Pas maar op. Voor €600 heb je niet veel therapie sessies voor zijn mogelijke "survivors guild" :N
Is er nu ook al een gilde van overlevenden?

Inderdaad, de mensen die de vlucht om een of andere reden net niet gehaald hebben zouden er best nog flink last van kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Die malaysian airlines man van de persconferentie is wel goed in het omgaan met de druk. Heldere antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Basekid schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:38:
Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of het 1 of 150 Nederlanders zijn die zijn omgekomen... de ramp blijft voor mij net zo klote.
Ik weet niet of jij persoonlijk erdoor geraakt bent en iemand verloren hebt maar ik denk dat voor heel veel mensen in NL deze situatie erg vervelend is en dat veel mensen meeleven met nabestaanden.

Helaas sterven er dagelijks 400 Nederlanders; ook een niet te bevatten aantal en minstens zo vervelend voor hun nabestaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:45
''De Oekraïense separatistenleider Aleksandr Borodaj ontkent dat de zwarte dozen van de neergestorte vlucht MH17 zijn gevonden. Eerder op de dag beweerde een medewerker van een ander kopstuk van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne het tegenovergestelde.

"Er zijn geen zwarte dozen gevonden (...) We hopen dat deskundigen ze opsporen en een beeld van de toedracht schetsen", zei Borodaj. De separatisten kondigden eerder aan de zwarte dozen over te willen dragen aan Rusland. De Russische minister van buitenlandse zaken Sergej Lavrov liet vrijdag echter weten de vluchtrecorders niet aan te nemen.

Borodajs woorden staan haaks op de verklaring van de rechterhand van rebellenleider Igor Girkin alias Strelkov. Die stelde vrijdagochtend dat 'acht van de twaalf opnameapparaten' in handen van de opstandelingen zouden zijn. Hij verstrekte geen nadere uitleg.

Een passagierstoestel als de Boeing 777 die donderdag uit de lucht zou zijn geschoten heeft doorgaans twee zwarte dozen aan boord. Een daarvan slaat vluchtgegevens op, de andere legt de gesprekken in de cockpit vast. (Novum)''

Daar gaan we, ze zijn nu al ''kwijt''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:08
''189 Nederlanders, 44 Maleisiërs, 27 Australiërs, 12 Indonesiërs, 9 Britten, 4 Belgen, 4 Duitsers, 3 Filipijnen, 1 Canadees en 1 Nieuw-Zeelander aan boord.'' Weer gestegen :(
4 Belgen ? Er was sprake van 5 belgen .

[ Voor 61% gewijzigd door Soulshaker op 18-07-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Er is niet over absolute aantallen gesproken maar over zéker 20 NL'ers. Meer info was er op dat moment niet, nieuws wordt continu geüpdate, daarom heet het "nieuws".

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:42:
[...]

Ik weet niet of jij persoonlijk erdoor geraakt bent en iemand verloren hebt maar ik denk dat voor heel veel mensen in NL deze situatie erg vervelend is en dat veel mensen meeleven met nabestaanden.

Helaas sterven er dagelijks 400 Nederlanders; ook een niet te bevatten aantal en minstens zo vervelend voor hun nabestaanden.
Dat is waar, echter een "natuurlijke" (vreemde term) op hoge (lees aow leeftijd +) is anders dan in de bloei van je leven.

[Edit]
Ik zag dat je reageerde op iemand anders, en het juist eens was met wat ik hierboven typte

[ Voor 8% gewijzigd door Ikke_Niels op 18-07-2014 14:44 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Master FX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Maar ook dat kan je opbreken hoor. De vraag: "Waarom zij wel en ik niet?"
Ik denk dat je beter zulke vragen niet aan jezelf moet stellen.

Daar heb je nooit een bevredigend antwoord op en je blijft er je hele leven mee bezig waardoor je niet meer leeft. Het is gewoon gebeurt en met de kennis die je op dat beslis-moment had wist je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

SgtPoen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:42:
''De Oekraïense separatistenleider Aleksandr Borodaj ontkent dat de zwarte dozen van de neergestorte vlucht MH17 zijn gevonden. Eerder op de dag beweerde een medewerker van een ander kopstuk van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne het tegenovergestelde.

"Er zijn geen zwarte dozen gevonden (...) We hopen dat deskundigen ze opsporen en een beeld van de toedracht schetsen", zei Borodaj. De separatisten kondigden eerder aan de zwarte dozen over te willen dragen aan Rusland. De Russische minister van buitenlandse zaken Sergej Lavrov liet vrijdag echter weten de vluchtrecorders niet aan te nemen.
Malaysia Airlines heeft zelf nog geen duidelijkheid over de toestand en locatie van de zwarte dozen.
Dit is echt het begin van het einde. De dozen worden niet door Moskou geaccepteerd dus nu zijn ze officieel "verdwenen". Ik ben bang dat ze nooit meer boven water komen.

[ Voor 5% gewijzigd door 3raser op 18-07-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Wat een rare persconferentie, misschien hadden ze van tevoren moeten beslissen of ze het in het engels of nederlands wilden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30

Quad

Doof

Er wordt nu een aantal van 189 Nederlanders genoemd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luqq schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:45:
Wat een rare persconferentie, misschien hadden ze van tevoren moeten beslissen of ze het in het engels of nederlands wilden doen?
Persco gisteren op Schiphol was ook constant Engels/Nederlands... En een beetje zootje qua wie wat wanneer mocht zeggen/vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Dit is echt het begin van het einde. De dozen worden niet door Moskou geaccepteerd dus nu zijn ze officieel "verdwenen". Ik ben bang dat ze nooit meer boven water komen.
Tenzij iemand het afvuren gefilmd heeft en we deze beelden te pakken krijgen zullen we waarschijnlijk nooit een keihard bewijs krijgen wie het gedaan heeft. Alle partijen zullen ontkennen zo lang het kan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
De cargo manifests en airway bill zijn openbaar gemaakt, te vinden op: http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/mh17.html

N.B. Ik ga ervan uit dat er niets schokkends in staat, maar door mijn slechte internetverbinding ben ik niet in staat de documenten op dit moment te openen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

Ravefiend

Carpe diem!

Soulshaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:42:
[...]
4 Belgen ? Er was sprake van 5 belgen .
Ik geloof dat het gaat om 5 mensen die in België wonen maar enkel 4 van hen hebben een Belgische nationaliteit en 1 Maleisiër.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Tja.. Denk dat die flightrecorders toch niet zo spannend zijn in dit geval. De resten van de romp des te meer, en die liggen er voorlopig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SgtPoen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:42:

Borodajs woorden staan haaks op de verklaring van de rechterhand van rebellenleider Igor Girkin alias Strelkov. Die stelde vrijdagochtend dat 'acht van de twaalf opnameapparaten' in handen van de opstandelingen zouden zijn. Hij verstrekte geen nadere uitleg.

Een passagierstoestel als de Boeing 777 die donderdag uit de lucht zou zijn geschoten heeft doorgaans twee zwarte dozen aan boord. Een daarvan slaat vluchtgegevens op, de andere legt de gesprekken in de cockpit vast. (Novum)''

Daar gaan we, ze zijn nu al ''kwijt''.
Die zwarte dozen gaan echt wel verdwijnen ;(

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Je merkt het ook aan de six degrees of seperation. Ook al zijn er 'maar' 189 Nederlandse doden, ik kom heel veel mensen tegen die iemand kent die weer iemand kent die op het vliegtuig zaten. Je leest het in dit topic, ik zie het op Facebook, en merk het zelf (in mijn geval een goede vriend van een collega van mijn vrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:45:
[...]

Persco gisteren op Schiphol was ook constant Engels/Nederlands... En een beetje zootje qua wie wat wanneer mocht zeggen/vragen.
Ja doe dat gewoon in het Engels, dan kan iedereen het gewoon verstaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:46:
[...]
Je merkt het ook aan de six degrees of seperation. Ook al zijn er 'maar' 189 doden
Er zijn er een stuk of 100 meer hoor...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ben veeleisend, ik weet het - maar als je wat nieuws vindt: post ook de BRON svp. Allerlei losse tekstberichten maken het lastig om te volgen; wil graag het originele artikeltje kunnen lezen. Alvast mijn hartelijke dank.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
[...]

Ik snap dat er bij een ramp zoals dit meer Nederlanders persoonlijk geraakt zijn dan als er 0 NL'ers aan boord zijn. Echter vind ik zelf erg jammer dat er altijd een grote nadruk op nationaliteiten wordt gelegd wanneer ze over de slachtoffers spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:46:
[...]
Tenzij iemand het afvuren gefilmd heeft en we deze beelden te pakken krijgen zullen we waarschijnlijk nooit een keihard bewijs krijgen wie het gedaan heeft. Alle partijen zullen ontkennen zo lang het kan.
Die bewijzen komen dan ook niet uit de zwarte doos. Maar de spraakrecorder van de piloot zou ongetwijfeld veel opheldering kunnen geven, mocht die man/vrouw überhaupt nog iets hebben kunnen zeggen na te zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

4. New flight route

Following this incident, Malaysia Airlines now avoids Ukrainian airspace entirely, flying further south over Turkey.

-end-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Basekid schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:47:
[...]

Ik snap dat er bij een ramp zoals dit meer Nederlanders persoonlijk geraakt zijn dan als er 0 NL'ers aan boord zijn. Echter vind ik zelf erg jammer dat er altijd een grote nadruk op nationaliteiten wordt gelegd wanneer ze over de slachtoffers spreken.
Het gaat niet alleen om NL'ers, ik denk dat ieder land wel wil weten hoeveel landgenoten betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
die zwarte dozen gaan toch niks kunnen ophelderen wat betreft de schuldige van deze ramp? Net alsof de piloot bv de raket nog zou gezien hebben en dan zou kunnen opmaken van wie die raket afkomstig is of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Media Statement 4: MH17 Incident

1. Flight plan

MH17’s flight plan was approved by Eurocontrol, who are solely responsible for determining civil aircraft flight paths over European airspace. Eurocontrol is the air navigation service provider for Europe and is governed under ICAO rules.

The route over Ukrainian airspace where the incident occurred is commonly used for Europe to Asia flights. A flight from a different carrier was on the same route at the time of the MH17 incident, as were a number of other flights from other carriers in the days and weeks before. Eurocontrol maintains records of all flights across European airspace, including those across Ukraine.

In April, the International Civil Aviation Organization identified an area over the Crimean peninsula as risky. At no point did MH17 fly into, or request to fly into, this area. At all times, MH17 was in airspace approved by the ICAO.

2. Altitude

MH17 filed a flight plan requesting to fly at 35,000ft throughout Ukrainian airspace. This is close to the ‘optimum’ altitude.

However, an aircraft’s altitude in flight is determined by air traffic control on the ground. Upon entering Ukrainian airspace, MH17 was instructed by Ukrainian air traffic control to fly at 33,000ft.

3. Nationalities

Following this afternoon’s press conference, Malaysia Airlines can confirm that a further 16 passengers’ nationalities have been verified. The latest breakdown of nationalities of those on board the flight is as follows:

· 189 Netherlands

· 44 Malaysia

· 27 Australia

· 12 Indonensia

· 9 UK

· 4 Belgium

· 4 Germany

· 3 Philippines

· 1 Canada

· 1 New Zealand

Four passengers’ nationalities remain to be verified.

4. New flight route

Following this incident, Malaysia Airlines now avoids Ukrainian airspace entirely, flying further south over Turkey.

-end-

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:47:
[...]

Er zijn er een stuk of 100 meer hoor...

Ik was een woordje vergeten ;) Ik hoopte dat dat door de rest van de tekst duidelijk was.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

renio schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:49:
die zwarte dozen gaan toch niks kunnen ophelderen wat betreft de schuldige van deze ramp? Net alsof de piloot bv de raket nog zou gezien hebben en dan zou kunnen opmaken van wie die raket afkomstig is of zo??
Nee, maar zowel een eventuele impact, trilling als angstschreeuw uit de cockpit kunnen veel betekenen op een CVR.

Sterker nog, door de hoeveelheid microfoons in een cockpit, kunnen ze zelfs op de CVR "berekenen" waar in het vliegtuig een trilling of defect is ontstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 17:02
Op de vrachtbrieven staan allemaal Nederlandse namen en adressen van de mensen die hun dieren mee vervoerde.. Niet zo subtiel..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Nvt

[ Voor 92% gewijzigd door jeppert op 18-07-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Als de zwarte dozen geen vreemde zaken naar boven brengen houdt dat in dat de impact volledig onverwacht is gebeurd en dus ook niemand die het heeft zien aankomen. Zou wel een beschieting, ongeacht van welke kant, verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
jesper0438 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:51:
Namen zijn nu bekend , zie cargo manifest 1 t/m 4
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jesper0438 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:51:
Namen zijn nu bekend , zie cargo manifest 1 t/m 4
Link?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Basekid schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:47:
[...]

Modbreak:Kunnen we deze discussie nu verder achterwege laten a.u.b.? Is nergens goed voor. Het is nu eenmaal zo. Er zijn 198 Nederlanders gestorven en de kans is dus groot dat daarbij iemand is die je, als Nederlander zijnde, kent in de eerste of tweede lijn; daarom is het belangrijk om te weten hoeveel Nederlanders er in het vliegtuig zaten. En omdat men zich over het algemeen meer betrokken voelt naarmate iets dichter bij huis komt. Nu Schluß graag? Bedankt.

Case in point: mijn zusje werkt bij een reisbureau en had vier klanten aan boord van dat vliegtuig. Net hoorde ik van een collega dat een kennis van hem waarschijnlijk (maar niet bevestigd) aan boord van dat vliegtuig was. Vrijwel elke Nederlander kent wel minstens iemand die er direct bij betrokken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30

Quad

Doof

SCHIPHOL -
Malaysia Airlines geeft de nabestaanden van de slachtoffers van de ramp met de Boeing 777 in Oekraïne een voorschot van 5000 dollar om de eerste kosten te dekken. Dat zei de vertegenwoordiger van de Maleisische luchtvaartmaatschappij, Huib Gorter, vrijdag bij een persconferentie op Schiphol. Gorter zei dat het bedrijf begrijpt dat het een dure tijd is voor de mensen die naasten zijn verloren bij de crash.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:32:
Doe jezelf en mij een plezier, als je per se dooie landgenoten wil kijken moet je dat zelf weten, maar hou even voor je hoe erg het is als je toch per se moest kijken. Stel ramptoeristen.
Ik denk het, jij zegt het. Dat soort links mogen van mij ook weg want ik vind het zeer onrespectvol naar nabestaanden :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Was een foutje. Zijn geen namen, enkel vracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

voor alle niet-insiders, er zat niet iets bijzonders tussen de vracht wat in direct verband gebracht kan worden met deze ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jesper0438 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:53:
Ja ik wou net zeggen...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
jesper0438 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:53:
Staan wel enkele namen en adressen op hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:53:
[...]

Ik denk het, jij zegt het. Dat soort links mogen van mij ook weg want ik vind het zeer onrespectvol naar nabestaanden :/
En toch blijft het de keiharde realiteit die sommige mensen ook willen zien.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:32:
[...]

Dit de reactie van Merkel:

[...]

Dus zelfs al zou Rutte iets willen doen of van plan zijn geweest, dan is hij bij deze teruggefloten.
Is toch logisch dat ze dat zegt? Het waren tenslotte niet de Russen die het gedaan hebben.
Mochten de Russen direct gelinked kunnen worden aan de gebeurtenis dan is dat een ander verhaal maar op dit moment is dat niet mogelijk.

Ja we weten dat de seperatisten en de Russen 2 handen op 1 buik zijn maar dat is geen bewijs.

Daarnaast heb ik het vermoeden dat dit niet de prioriteit van Merkel is. Ze heeft recentelijk nog een andere uitspraak gemaakt (over de tol heffing) en ze heeft nu haar handen vol aan de kritiek die ze daarop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Er staan slechts enkele namen en adressen op en die zijn inderdaad van mensen die hun huisdier(en) hebben meegenomen. De rest zijn allemaal bedrijven die luchtvracht versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
Decennia schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:54:
[...]

En wat is daar mis mee? Dat jij iets niet wilt zien, wil nog niet zeggen dat iemand anders het niet hoeft te bekijken. Een ieder zo zijn of haar eigen manier in dit soort zaken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Let op de regels mensen.

- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Decennia schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Ja dat snap ik. Dat ken ik ook bij ongelukken als mensen dood op straat liggen na een aanrijding. Daar heb je ook altijd van die figuren die op 3 meter afstand naar de lijken gaan staren om die reden. Ik vind het getuigen van een gebrek aan respect. Een dergelijk filmpje vind ik dat ook. Ik ga het om die redenen zeker niet kijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

3raser schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:56:
Let op de regels mensen.

Die heeft MH al geplaatst helaas. Het zou MH gesiert hebben dat ze de niet bedrijven even geblanked hadden op de ABW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Ze zeiden constant (iedereen overigens) dat er ZEKER x aantal mensen met die nationaliteiten waren verongelukt. Een x aantal moest nog geïdentificeerd worden.

Dat het KUT is dat er zoveel Nederlandse bij zitten is duidelijk. Maar in de pers is hier gewoon normaal mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
eazyq schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:54:
voor alle niet-insiders, er zat niet iets bijzonders tussen de vracht wat in direct verband gebracht kan worden met deze ramp.
1376 kg (of lees ik dit verkeerd) aan lithium ion batterijen op pagina 5 van manifest 2. Wel een extra brandhaard.

Blijkt net iets anders te liggen:
dat is niet 1376kg aan batterijen maar 1376kg aan reguliere vracht waarin batterijen zitten en die verpakt zijn volgens de IATA REGULATIONS OF DANGEROUS GOODS OPacking Instruction 966 sectie II. Die worden zeer regelmatig vervoerd, denk hieraan aan bijvoorbeeld horloges, computer componenten, klokken, of in dit geval urgent koeriers spullen (urgent courier goods).

[ Voor 37% gewijzigd door Goron op 18-07-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:58:
[...]

1376 kg (of lees ik dit verkeerd) aan lithium ion batterijen op pagina 5 van manifest 2. Wel een extra brandhaard.
waarom verschepen we batterijen van NL naar azie? je zou het andersom verwachten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Birelissimo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:56:
[...]

En wat is daar mis mee? Dat jij iets niet wilt zien, wil nog niet zeggen dat iemand anders het niet hoeft te bekijken. Een ieder zo zijn of haar eigen manier in dit soort zaken...
Dat bedoel ik er ook mee te zeggen. Het is aan een ieder of diegene het wil kijken, maar ik vind het geen slechte zaak dat het te zien is.
JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:57:
[...]

Ja dat snap ik. Dat ken ik ook bij ongelukken als mensen dood op straat liggen na een aanrijding. Daar heb je ook altijd van die figuren die op 3 meter afstand naar de lijken gaan staren om die reden. Ik vind het getuigen van een gebrek aan respect. Een dergelijk filmpje vind ik dat ook. Ik ga het om die redenen zeker niet kijken.
Daar kan ik mij wel in vinden, dat is zeker niet netjes. Maar aan de andere kant is met zo'n filmpje de echte schade ook weer goed te zien en zijn daar ook conclusies over te trekken.

[ Voor 41% gewijzigd door Decennia op 18-07-2014 15:02 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Birelissimo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:54:
[...]
Staan wel enkele namen en adressen op hoor.
Het is toch gewoon vracht? Het adres van de afzender hoeft niet perse van de passagiers te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:00:
[...]

Het is toch gewoon vracht? Het adres van de afzender hoeft niet perse van de passagiers te zijn.
Er staat welgeteld 1 adres op van een privepersoon na een hercheck. De rest van de ABW's is van bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Birelissimo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:56:
[...]

Enige wat ik vraag om is om te ramptoeristen zonder mij er mee te confronteren. Prima dat je dat doet, ik hoef het alleen niet te zien en niet te weten. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Raar. AD vanmorgen zei dat het vliegtuig 316 man kan vervoeren. Waarom dan iemand omboeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:00:
[...]

Volgens mij mag een hond alleen meereizen. Niet alleen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:11
[...]

PI 966 = batterijen verpakt samen met apparatuur. Mogelijk dat de apparatuur zwaar is. Section II geeft aan dat het om "kleine" batterijen gaat < 100 Wh.

edit: feit blijft wel dat Lithium gevaarlijk spul is.

[ Voor 6% gewijzigd door E2TK op 18-07-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

[...]

Niet speculatief, maar informatief:

http://www.dailymail.co.u...mits-dangerous-cargo.html

Bij MH370 was dit dus blijkbaar ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Laatst online: 17-09 14:44
RemcoDelft schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Raar. AD vanmorgen zei dat het vliegtuig 316 man kan vervoeren. Waarom dan iemand omboeken?
Het is heel normaal om een vliegtuig te overboeken. In dit geval kreeg meneer de keuze om toch mee te gaan of geld te vangen en een andere vlucht te pakken.
In het vliegtuig konden maar 293 passagiers las ik gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:57:
[...]

Buiten dat het respectloos is is het ook schokkend. Besef je dat ook kinderen van de lagere school dit allemaal zonder een enkel probleem gewoon op internet kunnen vinden. Er zullen heel wat kinderen best wel een knauw krijgen van dit hele gebeuren.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
[...]
AD vanmorgen zei dat het vliegtuig 316 man kan vervoeren. Waarom dan iemand omboeken?
Voor zover ik kan vinden hebben alle 777's van Malaysian 282 zitplaatsen:
- 35 business class
- 247 economy class.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

[...]

Waar zie jij die staan dan?
Cargo Manifest bestaat uit 4 pagina's,
Pagina 5 is de NOTOC waar verder behalve de levende dieren, medicijnen (ivm temperatuur) en wat bloemen niets bijzonders op staat, al helemaal geen dangerous goods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
voske schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Voor zover ik kan vinden hebben alle 777's van Malaysian 282 zitplaatsen:
- 35 business class
- 247 economy class.
+15 crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
eazyq schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Pagina 5 is de NOTOC waar verder behalve de levende dieren, medicijnen (ivm temperatuur) en wat bloemen niets bijzonders op staat, al helemaal geen dangerous goods.
http://www.malaysiaairlin...0Cargo%20Manifest%202.pdf

en dan page 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Is dat niet het maximaal haalbare van het toestel? Dus geen first class en alles dicht op elkaar?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
eazyq schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Er zijn 4 PDF's. Hij bedoelt pagina 5 van de 2e PDF.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Buiten dat het respectloos is is het ook schokkend. Besef je dat ook kinderen van de lagere school dit allemaal zonder een enkel probleem gewoon op internet kunnen vinden. Er zullen heel wat kinderen best wel een knauw krijgen van dit hele gebeuren.
Dit is gewoon een risico van de moderne maatschappij. Je doet er niks aan en houdt het niet tegen. We kunnen beter gaan bedenken hoe we hier mee omgaan, met name naar kinderen toe mochten die dergelijke dingen zien. Niet alleen in dit voorbeeld, maar over het algemeen. Mijn ouders hebben mij ook uit moeten leggen waarom er in New York vliegtuigen torens in vlogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Laatst online: 17-09 14:44
L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Is dat niet het maximaal haalbare van het toestel? Dus geen first class en alles dicht op elkaar?
Maximale van een 777-200 is zo'n 440 passagiers. Geen Easyjet praktijken op deze vlucht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Oh de "Denk aan de kinderen"-drogreden weer.

Dan weten ze de volgende keer dat ze het niet moeten opzoeken. Een mens leert door fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Dit is gewoon een risico van de moderne maatschappij. Je doet er niks aan en houdt het niet tegen. We kunnen beter gaan bedenken hoe we hier mee omgaan, met name naar kinderen toe mochten die dergelijke dingen zien. Niet alleen in dit voorbeeld, maar over het algemeen. Mijn ouders hebben mij ook uit moeten leggen waarom er in New York vliegtuigen torens in vlogen
Deden je ouders dat ook met foto's van lijken/lichaamsdelen? Lijkt me niet.
Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm