Dan zal dan iemand moeten zijn die militair significant sterker is dan de strijdende partijen, dat zou betekenen dat de NAVO en China gezamenlijk gaan interveniëren? Welkom in je nachtmerrie en dat gaat dus ook niet gebeuren.DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:27:
[...]
Ja, zodat we ooit achter de echte toedracht komen. Die gekken daar denken dat ze alles kunnen dwarsbomen.
Ik heb net op een Russische site de video gezien van de met verhakkelde lijken bezaaide crashsite. Ik beklaag het me - was veel schokkender als verwacht, daar ik niet verwacht had dat er veel van de passagiers zou overblijven.
Ivo zegt net dat as we speak de passagierslijst word opgesteld.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Serieus he, net een of andere journalist aan Opstelten: "overweegt u sancties, wellicht militair en in navo verband"
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Gaat gewoon niet gebeuren. Sowieso China niet. Die profileert zich in dit conflict constant als de lachende derde. Verder gaat de NAVO ook niet militair interveniëren, past niet binnen hun strijdplan. Wel zou de "hulp" opgevoerd kunnen worden. Een aantal landen (waaronder Nederland) blokkeren al enige tijd vergaande sancties die bijvoorbeeld de oost-Europese landen van de EU wel willen nemen. Het zou zomaar kunnen dat er door wat meer diplomatiek gewicht een kentering komt in het conflict.Bacchus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Dan zal dan iemand moeten zijn die militair significant sterker is dan de strijdende partijen, dat zou betekenen dat de NAVO en China gezamenlijk gaan interveniëren? Welkom in je nachtmerrie en dat gaat dus ook niet gebeuren.
Maar dit is wellicht meer iets voor het topic Opstand in Oekraïne. We dwalen wat af van de huidige situatie.
Is toch geen rare vraag...JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:32:
Serieus he, net een of andere journalist aan Opstelten: "overweegt u sancties, wellicht militair en in navo verband"
Hier in de stad diverse straten waar huizen vlaggen op half stok hebben hangen, respectvol.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Al die complot theorieen ook gelijk... 

Zou t toeval zijn dat er op deze vlucht en groot aantal belangrijke aids onderzoekers zaten? Wellicht met n nw medicijn?
Terwijl er nog niks bekend is, geen bronnen openbaar zijn gemaakt die een eventuele schuld kunnen bewijzen, al openbaar stelling nemen tegen een partij door aan te geven dat je tegen die partij actie overweegt? Kom op...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Om 16:00 komt de VN bij elkaar.
Opstelten: 'de premier of minister van buitenlandse zaken gaan over een eventueel militair ingrijpen in NAVO-verband.'
Logisch, maar geen keiharde nee.
Opstelten: 'de premier of minister van buitenlandse zaken gaan over een eventueel militair ingrijpen in NAVO-verband.'
De uitkomst staat natuurlijk nu al vast, elke voorgestelde maatregel zal meteen een veto van Rusland over zich heen krijgen en dus afgeschoten worden.Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:34:
Virussen? Scan ze hier!
Toevallig een link naar deze video? PM mag ook.YellowOnline schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:30:
Ik heb net op een Russische site de video gezien van de met verhakkelde lijken bezaaide crashsite. Ik beklaag het me - was veel schokkender als verwacht, daar ik niet verwacht had dat er veel van de passagiers zou overblijven.
Verwijderd
Was er niet al een fragment vrij gegeven waar de russen al bekend hadden gemaakt dat ze een passagiers vliegtuig hadden neergehaald?JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:34:
[...]
Terwijl er nog niks bekend is, geen bronnen openbaar zijn gemaakt die een eventuele schuld kunnen bewijzen, al openbaar stelling nemen tegen een partij door aan te geven dat je tegen die partij actie overweegt? Kom op...
VN komt bij elkaar om NAVO ingrijpen te bespreken? Denk dat hij bedoelde dat de VN bij elkaar komt om te bespreken of er een VN Vredes missie naar toe moet.Soldaatje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:34:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Komt die openbaar, of blijft deze besloten en alleen voor nabestaanden die willen informeren of hun bekenden er op staan?DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:31:
Ivo zegt net dat as we speak de passagierslijst word opgesteld.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat zal nooit in VN-verband gebeuren want Rusland zal dat in de Veiligheidsraad blokkeren.L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:36:
[...]
VN komt bij elkaar om NAVO ingrijpen te bespreken? Denk dat hij bedoelde dat de VN bij elkaar komt om te bespreken of er een VN Vredes missie naar toe moet.
Nee komt openbaar, net als de cargo list.AW_Bos schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Komt die openbaar, of blijft deze besloten en alleen voor nabestaanden die willen informeren of hun bekenden er op staan?
Wat ik me eigenlijk afvraag: Hoe weten we eigenlijk dat het om een raket vanaf de grond gaat? Zijn er videobeelden die het afvuren en neerhalen tonen?
Hoe kunnen we andere oorzaken, zoals een aanval van een gevechtsvliegtuig, uitsluiten?
Hoe kunnen we andere oorzaken, zoals een aanval van een gevechtsvliegtuig, uitsluiten?
De vraag is of dat een officieel niet gemanipuleerd fragment is (kwaliteit was belabberd). Er zwerft op zijn zachts gezegd nog al wat materiaal rond waar de herkomst danwel autenticiteit te betwijfelen valt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:36:
[...]
Was er niet al een fragment vrij gegeven waar de russen al bekend hadden gemaakt dat ze een passagiers vliegtuig hadden neergehaald?
Dat is al gezien op satteliet beelden (hitte beelden)Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
Wat ik me eigenlijk afvraag: Hoe weten we eigenlijk dat het om een raket vanaf de grond gaat? Zijn er videobeelden die het afvuren en neerhalen tonen?
[ Voor 30% gewijzigd door Ikke_Niels op 18-07-2014 12:38 ]
User Error -- Please Replace User
Amerika heeft satelliet beelden waar de raket op te zien is.Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
Dit inderdaad. Al blijft het natuurlijk wel krankzinnig dat Rusland (of iederland in de Veiligheidsraad) hun veto behoudt wanneer ze zelf het hoofdonderwerp zijn.wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:35:
De uitkomst staat natuurlijk nu al vast, elke voorgestelde maatregel zal meteen een veto van Rusland over zich heen krijgen en dus afgeschoten worden.
Verwijderd
Ja, daar dacht ik ook al aan. Heb het nog niet zelf kunnen bekijken. Zit op werk.Ikke_Niels schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
[...]
De vraag is of dat een officieel niet gemanipuleerd fragment is (kwaliteit was belabberd). Er zwerft op zijn zachts gezegd nog al wat materiaal rond waar de herkomst danwel autenticiteit te betwijfelen valt.
De Amerikanen hebben dit door middel van hun eigen systemen al kunnen bevestigen (dat het een raket aanval was vanaf de grond).Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
Nee, dat zei Opstelten niet, was al eerder bekend van de VN.L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:36:
[...]
VN komt bij elkaar om NAVO ingrijpen te bespreken? Denk dat hij bedoelde dat de VN bij elkaar komt om te bespreken of er een VN Vredes missie naar toe moet.
De VS heeft gemeld de lancering gezien te hebben.Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Link?DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:38:
[...]
Amerika heeft satelliet beelden waar de raket op te zien is.
De USA had meerdere sensors die een raket lanchering hebben gedetecteerd. Men zoekt naar de bron, waarschijnlijk met behulp van sattaliet beelden / gegevens.Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Daarnaast circuleren er beelden van de vermoedelijke lancering. Maar daarvan is nog niet vastgesteld dat ze echt zijn.wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:38:
[...]
De VS heeft gemeld de lancering gezien te hebben.
Precies. Ik denk dat er een schriftelijke veroordeling komt met een multi-interpretabele woordkeus. Veel meer zal het niet zijn.RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Dat zal nooit in VN-verband gebeuren want Rusland zal dat in de Veiligheidsraad blokkeren.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nou ja, als Rusland hun hachje wil redden trekken ze snel hun geheime troepen terug en laten ze blauwhelmen toe van niet NATO landen die daar de rust moeten bewaren.RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Dat zal nooit in VN-verband gebeuren want Rusland zal dat in de Veiligheidsraad blokkeren.
Vind ik eigenlijk niet eens zo'n heel ver gezochte gedachte eerlijk gezegd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zijn die beelden al vrijgegeven? Ik wil niet de conspiracy theorist spelen, maar alles dat daar gebeurt heeft natuurlijk politieke impact in zowel Rusland als in de VS.
Je kan toch zelf ook zoeken?Sefyu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:40:
Zijn die beelden al vrijgegeven? Ik wil niet de conspiracy theorist spelen, maar alles dat daar gebeurt heeft natuurlijk politieke impact in zowel Rusland als in de VS.
Het is een fragment waarin een seperatist volgens mij met een Rus praat over dat ze het verkeerde vliegtuig hebben neergehaald. Komt van de Oekraine. En ook al geloof ik de Oekraine 20x sneller dan Rusland, zij zijn in deze natuurlijk ver van een onafhankelijke partij die niet twijfelachtige middelen in zal zetten om een volgens hun rechtvaardig doel te behalen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:38:
[...]
Ja, daar dacht ik ook al aan. Heb het nog niet zelf kunnen bekijken. Zit op werk.
Ecodan warmtepomp
Je kan toch zeggen wat voor actie ze in gedachten hebben tegen de verantwoordelijken, ongeacht wie dat zijn. Maar goed dat is eigenlijk niet de post van Opstelten dus zijn antwoord was logisch.JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:34:
[...]
Stel dat Rusland de expliciete schuld krijgt dan kan het zomaar zijn dat ze hun veto verliezen. Net als dat ze uit de G8 gedonderd zijn. Je kunt je niet pauzeloos blijven misdragen.RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:37:
[...]
Maar, dan moeten bondgenoten als China bijvoorbeeld wel eens zijn met zo'n maatregel. VN blijft in dat opzicht een machteloos discussieforum op wereldniveau.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat kan niet zomaar volgens mij. Zeker niet als Rusland daar een veto over uitspreekt.NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:41:
[...]
Stel dat Rusland de expliciete schuld krijgt dan kan het zomaar zijn dat ze hun veto verliezen.
Virussen? Scan ze hier!
Alle ideeen die er zijn zullen op dit moment echt niet meer dan gedachtespinsels zijn. En zeker met media moet je heel voorzichtig zijn met gedachtespinsels waarvan de uitvoer nog zeer onzeker is en afhankelijk is van vele factoren die nog duidelijk moeten worden. Ik had 100 euro durven te zetten op het antwoord dat Opstelten gaf, voordat die het deed.Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:41:
[...]
Je kan toch zeggen wat voor actie ze in gedachten hebben tegen de verantwoordelijken, ongeacht wie dat zijn. Maar goed dat is eigenlijk niet de post van Opstelten dus zijn antwoord was logisch.
Ecodan warmtepomp
Denk je niet dat ze dat.. zeg maar.. zullen veto'en? (wat daarvan overigens precies het hele probleem is.)NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:41:
Stel dat Rusland de expliciete schuld krijgt dan kan het zomaar zijn dat ze hun veto verliezen. Net als dat ze uit de G8 gedonderd zijn. Je kunt je niet pauzeloos blijven misdragen.
Dat is de doodsteek voor de VN (als dat überhaupt zou kunnenNiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:41:
[...]
Stel dat Rusland de expliciete schuld krijgt dan kan het zomaar zijn dat ze hun veto verliezen.
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 12:43 ]
of dat nu echt een verlies is?

Dat denk ik wel ja, VN is best wel een stabiliserende factor.
Als alle landen individueel dingen gaan zitten doen wordt het een nog grotere puinhoop iig. Dan heeft iedereen letterlijk alleen zijn eigen belangen voor ogen.
Virussen? Scan ze hier!
Als het een echt fragment is gaan er in Rusland bij defensie wat koppen rollen, als je als grootmacht door een "simpel landje" als Oekraine wordt afgetapt op dit soort essentiele onderdelen van een oorlog (ja ik noem het even uit gemakszucht oorlog) is natuurlijk het einde zoek.JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:40:
[...]
Het is een fragment waarin een seperatist volgens mij met een Rus praat over dat ze het verkeerde vliegtuig hebben neergehaald. Komt van de Oekraine. En ook al geloof ik de Oekraine 20x sneller dan Rusland, zij zijn in deze natuurlijk ver van een onafhankelijke partij die niet twijfelachtige middelen in zal zetten om een volgens hun rechtvaardig doel te behalen.
Een overlegoorgaan, hoe brak dan ook, is beter dan geen overlegorgaan, natuurlijk.
Het is niet voor niets dat juist na de eerste wereldoorlog ze een overlegorgaan hebben in willen stellen.
Daarnaast is de VN meer dan alleen de Veiligheidsraad.
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 12:45 ]
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:44:
[...]
Dat denk ik wel ja, VN is best wel een stabiliserende factor.
Als alle landen individueel dingen gaan zitten doen wordt het een nog grotere puinhoop iig. Dan heeft iedereen letterlijk alleen zijn eigen belangen voor ogen.
Ik zie het net als de FIFA. Tijd om vervangen te worden door iets beters.anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:45:
[...]
Een overlegoorgaan, hoe brak dan ook, is beter dan geen overlegorgaan, natuurlijk.
Daarnaast is de VN meer dan alleen de Veiligheidsraad.
Zo'n Veto recht is leuk maar maakt de gehele VN vleugellam in dit soort situaties.
Zeker, maar zonder vetorecht zullen de grote landen echt niet meedoen. Rusland, China, de VS, Engeland, etc. blijven dan daar echt wel uit.L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:46:
Zo'n Veto recht is leuk maar maakt de gehele VN vleugellam in dit soort situaties.
Maar dit is allemaal misschien iets te offtopic
Waarom, ik wet dat er 100'den ambassades zijn waar de vlag niet halfstok hangt.
We moeten het ook niet opblazen en allerlei onwil direct overal in zien.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Zoals?L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:46:
[...]
Ik zie het net als de FIFA. Tijd om vervangen te worden door iets beters.
VN heeft bijzonder veel goed werk gedaan, en doet dat nog steeds... de VN bestaat uit veel meer dan alleen de Veiligheidsraad he, dat is maar één onderdeel ervan...
Het veto-recht is idd iets wat imho afgeschaft zou moeten worden. Maarja, dat zullen met name de VS, Rusland en China nooit toestaan vrees ik...Zo'n Veto recht is leuk maar maakt de gehele VN vleugellam in dit soort situaties.
Overigens is dat vetorecht alleen in de Veiligheidsraad, in de General Assembly en de overige VN-organen wordt niet met vetos gewerkt.
Virussen? Scan ze hier!
Hmm dat zouden vele ook kunnen zeggen van de VS, maar ze zitten er nog steeds. Dus gaat niet gebeuren lijkt me.NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:41:
Stel dat Rusland de expliciete schuld krijgt dan kan het zomaar zijn dat ze hun veto verliezen. Net als dat ze uit de G8 gedonderd zijn. Je kunt je niet pauzeloos blijven misdragen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Volgens het bericht is het wel een uitzondering. En juist in zo'n gevoelige kwestie zou ik 1 van de eersten zijn met zoiets.Kevinp schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:47:
[...]
Waarom, ik wet dat er 100'den ambassades zijn waar de vlag niet halfstok hangt.
We moeten het ook niet opblazen en allerlei onwil direct overal in zien.
Zoals ik al eerder zei.XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:49:
[...]
Hmm dat zouden vele ook kunnen zeggen van de VS, maar ze zitten er nog steeds. Dus gaat niet gebeuren lijkt me.
Stel Rusland heeft dit expres laten doen door de mensen in Oekraïne. Dit staat onomstotelijk vast. En Zelfs China is het eens met ingrijpen.
Zelfs dan zal alleen het Rusissche deel in Oekraine worden leeg geveegd. En zal Rusland gewoon Rusland blijven.
Landen zijn erg afhankelijk van elkaar, en op een oorlog tussen grootmachten. ( VS / EU / Rusland/ China ) zit niemand op te wachten.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Inderdaad. Ik snap dat gegis op Radio 1 en op de TV ook niet. Zelfs de Tour moet er voor wijken. Er is niets nieuws te melden naast het aantal slachtoffers en wie het precies zijn. De rest is allemaal pure speculatie. Al die zogenaamde 'experts' die zo graag in de media hun mening verkondigen moeten zich kapot schamen.anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:24:
[...]
Precies. En hoe minder informatie voorhanden, hoe meer theorieën (en zelfs met alle informatie boven water zijn er theorieën en wordt de informatie als valse informatie bestempeld)
Ik weet niet op wie ik nu meer boos ben. Op die idioten die het toestel neer hebben gehaald, of op onze laffe politiek die niet verder komt dan medeleven te uiten via twitter naar de nabestaanden. Flikker toch op. Waar is onze ruggengraat. Eis die zwarte doos op en anders komen we hem halen. Ban alle handel met Rusland, stuur de ambassade weg en haal de onze terug, what ever, maak verdikkie een statement, wees eens BOOS Rutte!

"Zelfs de tour", sport is wel het onbelangrijkste dat hier voor kan wijken.tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:54:
[...]
Inderdaad. Ik snap dat gegis op Radio 1 en op de TV ook niet. Zelfs de Tour moet er voor wijken. Er is niets nieuws te melden naast het aantal slachtoffers en wie het precies zijn. De rest is allemaal pure speculatie. Al die zogenaamde 'experts' die zo graag in de media hun mening verkondigen moeten zich kapot schamen.
En vervolgens de economie laten instorten? Blij dat capabele mensen het land regeren.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Ik weet niet op wie ik nu meer boos ben. Op die idioten die het toestel neer hebben gehaald, of op onze laffe politiek die niet verder komt dan medeleven te uiten via twitter naar de nabestaanden. Flikker toch op. Waar is onze ruggengraat. Eis die zwarte doos op en anders komen we hem halen. Ban alle handel met Rusland, stuur de ambassade weg en haal de onze terug, what ever, maak verdikkie een statement, wees eens BOOS Rutte!
Gisteren anders nog niet, toen werd de Tour even afgemaakt terwijl het hot nieuws was
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het is een Maleisisch toestel dat neergehaald is boven Oekraïne. Dat zijn de 2 landen die "recht" hebben op de zwarte dozen. En wat zou je als Nederland moeten beginnen tegen Rusland ? Mariniers naar Moskou sturen ?RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Absoluut maar het hoeft helemaal niet te wijken, zenders genoeg... ze kunnen prima beide tonen.Ikke_Niels schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
[...]
"Zelfs de tour", sport is wel het onbelangrijkste dat hier voor kan wijken.
Genoeg mensen die geen zin hebben in al dat slechte nieuws.
Smiling as the shit comes down...
En daarom regeren we niet met onderbuik gevoelensRoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Als wij alle handel stoppen met Rusland, loopt dat slecht af voor alle Nederlanders. Verder is er ook nog geen onomstotelijk bewijs dat Rusland iets gedaan heeft hierin.
De economie in storten, haha! we kunnen best zonder ze. Mouwen opstropen en werken met zn allen!L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]
En vervolgens de economie laten instorten? Blij dat capabele mensen het land regeren.
nogmaals, blij dat capabele mensen het land regeren en niet jij.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:58:
[...]
De economie in storten, haha! we kunnen best zonder ze. Mouwen opstropen en werken met zn allen!
Omdat de politiek zich nu eenmaal niet door dit soort onderbuik- en haat-gevoelens laat lijden? En gelukkig maar ook.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Daarnaast, waarom zou NL recht hebben op die zwarte dozen> Het was een Maleisisch toestel, dat neergestort is in de Oekraïne. Dat zijn dan ook de twee landen die er aanspraak op hebben, niet NL.
Virussen? Scan ze hier!
Diplomatische afgevaardigden sturen en gewoon eisen dat ze die zwarte doos overhandigen. Iedere twee uur de pers te woord staan en aangeven: "Ze hebben de zwarte doos nog niet overhandigd en weigeren dat te doen". Ze compleet zwart maken, en ervoor zorgen dat het achterhouden van de zwarte doos een zeer negatief effect heeft op de partij die hem heeft.DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Het is een Maleisisch toestel dat neergehaald is boven Oekraïne. Dat zijn de 2 landen die "recht" hebben op de zwarte dozen. En wat zou je als Nederland moeten beginnen tegen Rusland ? Mariniers naar Moskou sturen ?
Niets doen is een vrijbrief voor nog meer doden en er zal dan ook geen gerechtigheid zijn.L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
En vervolgens de economie laten instorten? Blij dat capabele mensen het land regeren.
Maar even eerlijk: waarschijnlijk zal niemand direct gestraft worden: toen Sovjet Unie een Koreaans toestel neer schoot en de VS een Iranees was er alleen maar een financieel gebaar.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Helemaal mee eens. Maar is er uberhaupt al bevestigd dat die zwarte doos naar Moskou is gegaan? Ik heb wel wat Tweets her en der langs zien komen, maar weinig officieels.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Is er eigenlijk nog nieuws over de Twitter account van die Spaanse luchtverkeersleider die in Kiev zat en melding deed over twee straaljagers die naast het vliegtuig zouden hebben gevlogen?
jaja,, brave praat.. ik vind het prima. We mogen wel eens BOOS zijn ja.. Zie de Britse regering, zie de Australische regering, die praten klare taal!
Ik neem aan dat dit achter de diplomatieke schermen ook gebeurd.Blue-eagle schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:59:
[...]
Diplomatische afgevaardigden sturen en gewoon eisen dat ze die zwarte doos overhandigen. Iedere twee uur de pers te woord staan en aangeven: "Ze hebben de zwarte doos nog niet overhandigd en weigeren dat te doen". Ze compleet zwart maken, en ervoor zorgen dat het achterhouden van de zwarte doos een zeer negatief effect heeft op de partij die hem heeft.
Rusland is niet meer zoals het geweest is (niet dat het ooit wat voorstelde, maar dat is een andere discussie)..Ikke_Niels schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:44:
Als het een echt fragment is gaan er in Rusland bij defensie wat koppen rollen, als je als grootmacht door een "simpel landje" als Oekraine wordt afgetapt op dit soort essentiele onderdelen van een oorlog (ja ik noem het even uit gemakszucht oorlog) is natuurlijk het einde zoek.
Het is daar heel normaal om militaire communicatie gewoon via elkaars mobieltjes te laten verlopen. Zeker in uitgestrekte gebieden, of houtje-touwtje situaties zoals in Donbass, waar je niet eventjes een complete radiowagen met mast overal mee naartoe kan nemen, terwijl iedereen en z'n moeder gewoon een mobieltje (met camera en whatnot) in zijn zak heeft.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Eens, deze continu nieuwsfeed kan prima nog NPO Nieuws 24 en mochten er nieuwe feiten/persconferenties zijn dan kunnen die in een ingelaste samenvatting tussen de programma's door worden getoond. De hele dag door dezelfde filmpjes herhalen wordt ook niemand blijScrooLoose schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:58:
[...]
Absoluut maar het hoeft helemaal niet te wijken, zenders genoeg... ze kunnen prima beide tonen.
Genoeg mensen die geen zin hebben in al dat slechte nieuws.
/post
http://rt.com/files/news/23/0e/60/00/1.jpgRoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:58:
[...]
De economie in storten, haha! we kunnen best zonder ze. Mouwen opstropen en werken met zn allen!
De EU heeft Rusland meer nodig dan omgekeerd.
Want daar zijn ze wel gevoelig voor?Blue-eagle schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:59:
[...]
Diplomatische afgevaardigden sturen en gewoon eisen dat ze die zwarte doos overhandigen. Iedere twee uur de pers te woord staan en aangeven: "Ze hebben de zwarte doos nog niet overhandigd en weigeren dat te doen". Ze compleet zwart maken, en ervoor zorgen dat het achterhouden van de zwarte doos een zeer negatief effect heeft op de partij die hem heeft.
Ik maak me geen enkele zorgen dat Rusland niet gewoon de dozen aan Malasya airlines geeft.
Het verbaast me zelfs dat ze dit nog niet hebben gemeld.
★ What does that mean? ★
Amerikaans (want Boeing) toestel, dus de NTSB gaat ook all over this zijn.DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Het is een Maleisisch toestel dat neergehaald is boven Oekraïne. Dat zijn de 2 landen die "recht" hebben op de zwarte dozen. En wat zou je als Nederland moeten beginnen tegen Rusland ? Mariniers naar Moskou sturen ?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als het dodental te hoog is om te bevatten is schok de enige eerste respons.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:59:
jaja,, brave praat.. ik vind het prima. We mogen wel eens BOOS zijn ja.. Zie de Britse regering, zie de Australische regering, die praten klare taal!
Daarna komt boosheid. Australie en Engeland hebben veel minder mensen verloren, ze zijn daar sneller.
Maar inderdaad, laat Rutte en Opstelten eens boos worden. Opstelten is een man van daden, zo wil hij graag laten blijken, doe dat dan nu ook man!
Het is ook een vliegtuig dat vanaf Schiphol vertrokken is met 60-70% Nederlanders erin.DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Het is een Maleisisch toestel dat neergehaald is boven Oekraïne. Dat zijn de 2 landen die "recht" hebben op de zwarte dozen.
[ Voor 12% gewijzigd door Goron op 18-07-2014 13:01 ]
De fabrikant staat hier toch los van. Het vliegt onder Maleisische vlag.CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
[...]
Amerikaans (want Boeing) toestel, dus de NTSB gaat ook all over this zijn.
Ze willen niet reageren bij Nu.nl... heb nu al meerdere keren een mailtje naar de redactie gestuurd. Ik vind het schandalig wat ze op het moment doen; ze hebben foto's en een filmpje waarin steevast over 'brokstukken' wordt gesproken terwijl je de dode lichamen en losse armen en benen kan zien liggen! Gadverdamme.... zo onsmakelijk, respect- en harteloos.
Dat is voor dit soort kwesties niet zo relevant. Relevant is de eigenaar van het toestel (Maleisië) en het land waar de ramp zich voltrokken heeft (Oekraine).Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
[...]
Het is ook een vliegtuig dat vanaf Schiphol vertrokken is met 60-70% Nederlanders erin.
Anders kan Nieuw-Zeeland ook aanspraak maken, er was immers ook een Nieuw-Zeelander aan boord.
Virussen? Scan ze hier!
Situatie is echt Vreselijk. Vandaag ben ik niet mezelf. Wie hier verantwoordelijk voor is heeft als het aan mij ligt een groot probleem. We kunnen niet akkoord blijven gaan met excuses en "wat vervelend" "dit was niet de bedoeling"
Hoewel ik de oplossing ook niet heb, maar wat betekend Europa als iedereen roept, maar niets doet?
Hoewel ik de oplossing ook niet heb, maar wat betekend Europa als iedereen roept, maar niets doet?
Ook in situaties als deze zijn er nog steeds wetten die gelden. Er zijn ongetwijfeld regels die regelen hoe e.e.a. in z'n werk gaat bij vliegtuigcrashes. De ambtenaren bij het Ministerie zijn daar ongetwijfeld beter van op de hoogte dan wij dat (op dit moment) zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Sefyu op 18-07-2014 13:03 ]
Verwijderd
Opstelten is een incompetente lul, verwacht niets van hem. Maar Rutte mag nu wel eens zijn mond opentrekken en wat ferme taal gaan spreken ( en daar naar handelen. )XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
[...]
Als het dodental te hoog is om te bevatten is schok de enige eerste respons.
Daarna komt boosheid. Australie en Engeland hebben veel minder mensen verloren, ze zijn daar sneller.
Maar inderdaad, laat Rutte en Opstelten eens boos worden. Opstelten is een man van daden, zo wil hij graag laten blijken, doe dat dan nu ook man!
Alleen met gewone ongelukken, in dit geval gaat dat niet op had ik begrepen gisteren op CNN... nu is het aan Oekraïne of Malaysia Airlines of ze Boing/NTSB erbij willen betrekken.CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
[...]
Amerikaans (want Boeing) toestel, dus de NTSB gaat ook all over this zijn.
Smiling as the shit comes down...
Het maakt me niet meer uit wat men, jullie, anderen vinden wat ik roep. Ik ben BOOS, en dag mag Rutte verdikkie ook eens zijn op de TV. Kon je aan onze Hollanders, kom je aan mij! (Rutte) gebalde vuist.. doe verd*mme iets dat een statement is! Altijd die laffe handel kant naar boven halen.. dan verdienen we een paar miljard minder, maar hebben wel een gezicht! Blegh.. ik ga hier maar even vandaan. Muziek in mn koptelefoon... het trekt me erg aan.. en ik weet niet waarom. Onze laf landje... daar misschien om! BAH
En vervolgens dat je energie wordt lamgelegd, je auto niet meer te rijden valt allemaal omdat er geen geld en brandstof meer is en waarbij onze relatief gezonde economie ineens veranderd in een van de armste van de EU. Nee.. Dan maar liever dat deze hele zooi overwaait en wij onze levens gewoon verder kunnen dan een oorlog of wat voor madness ook.RoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nope. Als er een kist neerstort dan zijn er vier landen die zich ermee bemoeien: die van de eigenaar van het toestel (Maleisië), waar 'ie neer kwam (Oekraïne), waar 'ie vandaan kwam (Nederland) en waar 'ie gemaakt is (VS).DinX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
[...]
De fabrikant staat hier toch los van. Het vliegt onder Maleisische vlag.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heeft de EU al gedreigd hier over te vergaderen?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:02:
Situatie is echt Vreselijk. Vandaag ben ik niet mezelf. Wie hier verantwoordelijk voor is heeft als het aan mij ligt een groot probleem. We kunnen niet akkoord blijven gaan met excuses en "wat vervelend" "dit was niet de bedoeling"
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Inderdaad, laat hem maar eens wat roepen. Al scheld ie ze verrot, maar dit is zo triest weerRoyK schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:
Het maakt me niet meer uit wat men, jullie, anderen vinden wat ik roep. Ik ben BOOS, en dag mag Rutte verdikkie ook eens zijn op de TV. Kon je aan onze Hollanders, kom je aan mij! (Rutte) gebalde vuist.. doe verd*mme iets dat een statement is! Altijd die laffe handel kant naar boven halen.. dan verdienen we een paar miljard minder, maar hebben wel een gezicht! Blegh.. ik ga hier maar even vandaan. Muziek in mn koptelefoon... het trekt me erg aan.. en ik weet niet waarom. Onze laf landje... daar misschien om! BAH
Ik heb het eerder al gepost; Tokyo agreement 1963... ALLEEN Ukraine en het land van registratie (Maleisie) zijn de initiators van verdere afwikkeling & hulp.CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:
[...]
Nope. Als er een kist neerstort dan zijn er vier landen die zich ermee bemoeien: die van de eigenaar van het toestel (Maleisië), waar 'ie neer kwam (Oekraïne), waar 'ie vandaan kwam (Nederland) en waar 'ie gemaakt is (VS).
Dat is ook precies de reden waarom hulp omtrent MH370 zo lang op zich liet wachten; MAL dacht het zelf wel even te kunnen uitzoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 13:06 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je kunt nog steeds een duidelijk statement maken waar mogelijke sancties aan verbonden zijn, maar als je kijkt hoe bont Oekraïne het moest maken voordat de gasleiding dichtgegooid werd dan hebben we nog wel wat ruimte. Rusland kan dat niet zomaar maken als wij ze streng toespreken.Quad schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:
[...]
En vervolgens dat je energie wordt lamgelegd, je auto niet meer te rijden valt allemaal omdat er geen geld en brandstof meer is en waarbij onze relatief gezonde economie ineens veranderd in een van de armste van de EU. Nee.. Dan maar liever dat deze hele zooi overwaait en wij onze levens gewoon verder kunnen dan een oorlog of wat voor madness ook.
Sport is niet zinloos, het verbroederd. Misschien kunnen ze in Oekraine ook gaan fietsen met de Russen.Ikke_Niels schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:
[...]
"Zelfs de tour", sport is wel het onbelangrijkste dat hier voor kan wijken.
Die media snappen niet dat alleen echt nieuws melden beter is dan zinloze speculatie.
Begint de touruitzending niet gewoon pas om 2 uur?tweaker2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:06:
[...]
Sport is niet zinloos, het verbroederd. Misschien kunnen ze in Oekraine ook gaan fietsen met de Russen.
Die media snappen niet dat alleen echt nieuws melden beter is dan zinloze speculatie.
Of gewoon even rustig de feiten afwachten. Je kunt nu wel van leer gaan tegen Putin maar zal verdorie maar wel Oekraine zelf zijn geweest. Kun je flink door het stof en zet je jezelf zwakker weg tegenover Rusland.walletje-w schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:06:
[...]
Je kunt nog steeds een duidelijk statement maken waar mogelijke sancties aan verbonden zijn, maar als je kijkt hoe bont Oekraïne het moest maken voordat de gasleiding dichtgegooid werd dan hebben we nog wel wat ruimte. Rusland kan dat niet zomaar maken als wij ze streng toespreken.
Het is wel de realiteit. Zo ligt het er daar bij. En zolang slachtoffers niet herkenbaar in beeld zijn zie ik geen reden om het niet te doen. De media filtert al te veel, niks mis mee om de realiteit te tonen!MicGlou schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:01:
Ze willen niet reageren bij Nu.nl... heb nu al meerdere keren een mailtje naar de redactie gestuurd. Ik vind het schandalig wat ze op het moment doen; ze hebben foto's en een filmpje waarin steevast over 'brokstukken' wordt gesproken terwijl je de dode lichamen en losse armen en benen kan zien liggen! Gadverdamme.... zo onsmakelijk, respect- en harteloos.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
De na-uitzendingen zaten dwars, waarschijnlijk... Alhoewel de finish gisteren pas rond 17:40 was inderdaad...Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:07:
[...]
Begint de touruitzending niet gewoon pas om 2 uur?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De kranten in Rusland lopen nog iets achter met het nieuws. Iets mist daar:

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maar daar zit ook een klein probleem zoals ik van CNN begreep, Ukraine is al aardige bezig de zwarte piet (haha) richting Rusland te spelen, iedereen is wel boe anti-Rusland, maar ik vertrouw Ukraine nog minder, terwijl die daar met de scepter mag zwaaien.MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:05:
[...]
Ik heb het eerder al gepost; Tokyo agreement 1963... ALLEEN Ukraine en het land van registratie (Maleisie) zijn de initiators van verdere afwikkeling & hulp.
Dat is ook precies de reden waarom hulp omtrent MH370 zo lang op zich liet wachten; MAL dacht het zelf wel even te kunnen uitzoeken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nope. Alleen de eigenaar en de plek van het ongeval, niet waar hij vandaan kwam of waar hij is gebouwd. Zie Wikipedia: Tokyo ConventionCyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:
[...]
Nope. Als er een kist neerstort dan zijn er vier landen die zich ermee bemoeien: die van de eigenaar van het toestel (Maleisië), waar 'ie neer kwam (Oekraïne), waar 'ie vandaan kwam (Nederland) en waar 'ie gemaakt is (VS).
Dat is dus voor gewelddadige incidenten.
Voor reguliere ongevallen is het idd een andere zaak, dan zou idd ook de VS (Boeing) erbij komen en evt Nederland. In deze situatie heeft NL een waarnemers-rol, meer niet.
Virussen? Scan ze hier!
Een statement maken naar wie en met welk nut? Officieel weten we nog steeds niet wat er precies door wie er is gebeurd. Emotioneel snap ik je, maar je zet de situatie nog meer onder spanning waarbij ik het nut niet zie. Dat Ruland ziet dat wij boos zijn, interesseert hun dat nou.walletje-w schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:06:
[...]
Je kunt nog steeds een duidelijk statement maken waar mogelijke sancties aan verbonden zijn, maar als je kijkt hoe bont Oekraïne het moest maken voordat de gasleiding dichtgegooid werd dan hebben we nog wel wat ruimte. Rusland kan dat niet zomaar maken als wij ze streng toespreken.
Wilde altijd al iets over computers weten
Als het zo erg zou zijn als je beweer, zijn we een nóg zieliger land dan hoe ik er nu al tegenaan kijk (naar onze politiek) Jullie zijn natuurlijk kanjers. Zo afhankelijk, dan heb je natuurlijk niets te vertellen.Quad schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:
[...]
En vervolgens dat je energie wordt lamgelegd, je auto niet meer te rijden valt allemaal omdat er geen geld en brandstof meer is en waarbij onze relatief gezonde economie ineens veranderd in een van de armste van de EU. Nee.. Dan maar liever dat deze hele zooi overwaait en wij onze levens gewoon verder kunnen dan een oorlog of wat voor madness ook.
Vroeger gingen er nog mensen protesteren met zn allen. Toen was ik nog klein. Ik voel me zoals deze vent YouTube: I'm mad as Hell and I'm not going to take this anymore haha... man man man... i need a break! Het is te warm op zolder..
[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 18-07-2014 13:11 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm