Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste
Acties:
  • 328.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Met een beetje pech word het nu allemaal netjes opgeruimd door de russen, alle bewijzen weg.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Knappe jongen die dat verschil ziet op 10 kilometer hoogte en waarschijnlijk van nog grotere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 12:39

wontcachme

You catch me? No you wont

xos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:10:
Kan me niet voorstellen dat de russen hierbij betrokken zijn. Proveceren richting het westen ok, dat doet het westen ook. Maar gezien de bestemming zullen er ook de nodige mensen uit het oosten in zitten. Lijkt me niet dat Rusland gebaad is om ruzie te maken met en het westen en het oosten.
Hoe denk je dat de seperatisten aan al die wapens en vechters komen? Ze hebben in oa Moskou een recruitment bureau en stikken van de wapens die Oekraine niet eens heeft......

En al meerdere malen is aangetoont dat gedode seperatisten in het Russische leger zitten of zaten...

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
Met een beetje pech word het nu allemaal netjes opgeruimd door de russen, alle bewijzen weg.
Waarom altijd aannemen dat Rusland de dader is?

Misschien wat minder Amerikaanse propaganda tot je nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:36
SniperFox schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:13:
[...]

Nou die Russen zijn zeker geen lieve jongetjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51

PauseBreak

derp!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
[...]

Knappe jongen die dat verschil ziet op 10 kilometer hoogte en waarschijnlijk van nog grotere afstand.
Je weet dat gevechtspiloten dat soort dingen bijna dagelijks doen he? Zoek eens op Quick Reaction Force.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Niet Rusland direct maar wel separatisten gesponsord met geld en wapens door Rusland.
En dat heeft weinig met Amerikaanse propaganda te maken hoor

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij doet een gevechtsvliegtuig toch eerst een beetje visuele check, in geval van KAL007 zag de piloot ook (in de nacht) dat het een passagiersvliegtuig was.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Volgens mij doet een gevechtsvliegtuig toch eerst een beetje visuele check, in geval van KAL007 zag de piloot ook (in de nacht) dat het een passagiersvliegtuig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Manmanman.. Ik ben Malaysian one-seven zo vaak tegen gekomen in die regio.. Heb het er koud van.. bah bah

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:14:
Je weet dat gevechtspiloten dat soort dingen bijna dagelijks doen he? Zoek eens op Quick Reaction Force.
Dan ga je ervan uit dat het een vliegtuig was, dat piloten geen fouten maken en dat Oekraïners geen passagierstoestellen inzetten voor militaire doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
Russen zijn niet zo dom, om halve bewijzen te overhandigen en zo de aandacht op zichzelf te vestigen.
(Juist expres/perongeluk iets teveel info te geven om zo het excuus te houden van ongeluk/onproffesionaliteit om zo de zaak te de-escaleren.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51

kronolith

[EDIT]

Hoor net dat een collega van me eigenlijk in dat vliegtuig had moeten zitten, maar dat hij niet meemocht doordat er een probleem was met zijn paspoortnummer. Bizar, hoeveel geluk wil je hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door kronolith op 17-07-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:15:
Bij moderne systemen vliegt het aanvallende toestel soms bijkans achter de horizon en wordt een tweede eenheid gebruikt om het doelwit te pijlen. Een visuele check is dan absoluut niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:15:
[...]

Dan ga je ervan uit dat het een vliegtuig was, dat piloten geen fouten maken en dat Oekraïners geen passagierstoestellen inzetten voor militaire doeleinden.
Zucht ... Moet ik nu echt iedere keer uitleggen waar jij het over hebt of hoe zit dat? Jij had het erover dat een gevechtspiloot op 10Km hoogte dat niet zou kunnen doen. Ik laat je enkel weten dat gevechtspiloten dit vrijwel dagelijks doen en dan kom je hiermee. Echt, wtf gast.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
kronolith schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:16:
Hoor net dat een collega van me eigenlijk in dat vliegtuig had moeten zitten, maar dat hij niet meemocht doordat er een probleem was met zijn paspoortnummer. Bizar, hoeveel geluk wil je hebben!
Ja met een vliegtuig dat vanaf Schiphol vliegt komen dit soort dingen nu heel dichtbij. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

[...]

Je hebt voorzichtige speculaties en wilde speculaties op basis van weinig tot geen bewijzen. Er wordt inderdaad veel te veel geleuterd op basis van niets.
Dat vind jij. Feiten: het ding vloog op 10km hoogte boven een conflictzone waar vandaag nog military aircraft is neergehaald en ligt daar nu aan gruzelementen op de grond, nota bene op de grens tussen Rusland en Oekraïne. Als dat toeval is, ga ik straks op de lotto spelen.

Wachten op feiten is goed, je verstand niet gebruiken niet. Ik vroeg enkel - in de overtuiging dat hier military equipment gebruikt werd - welk type wapen hiertoe in staat is, en dit pas na RoD's opmerking dat in die regio inderdaad dat soort equipment staat.

Lijkt me allemaal niet zo wild speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 11:24
mercapto schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
Typisch gevalletje van Foutje! Bedankt! lijkt mij.
Oh ok, nou, als ze dan maar wel sorry zeggen, dan ist goed! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Ja met een vliegtuig dat vanaf Schiphol vliegt komen dit soort dingen nu heel dichtbij. Echt bizar.
Hoezo? Er zijn al zovaak vliegtuigen neergestort die vanaf Schiphol vertrokken zijn, of Schiphol als bestemming hadden.

Weinig bizars aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Prosac2010 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:09:
Seperatisten zeggen nu dat ze niet dergelijke raketinstallaties hebben.

Bron: NOS
Tja, ze zullen wel ontkennen maar er zijn de afgelopen dagen al genoeg toestellen uit de lucht geschoten:
Gepubliceerd: 17 juli 2014 12:06

'Russische straaljager haalt Oekraïens toestel neer'

Die beschuldiging heeft Oekraïne donderdag geuit, aldus het Oekraïense persbureau Interfax.
Het neergeschoten toestel, volgens Kiev een Sukhoi Su-25 gevechtsvliegtuig, zou boven Oekraïens grondgebied, in de regio Loehansk, zijn neergeschoten. De piloot wist zich in veiligheid te brengen. Moskou wilde niet reageren op het bericht.
Het is deze week al het derde incident waarbij een Oekraïens vliegtuig zou zijn geraakt door een raket. Maandag werd een transportvliegtuig uit de lucht geschoten, mogelijk door een Russische beschieting. Twee inzittenden kwamen om. [Nu.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:17:
Zucht ... Moet ik nu echt iedere keer uitleggen waar jij het over hebt of hoe zit dat? Jij had het erover dat een gevechtspiloot op 10Km hoogte dat niet zou kunnen doen. Ik laat je enkel weten dat gevechtspiloten dit vrijwel dagelijks doen en dan kom je hiermee. Echt, wtf gast.
Het verhaal gaat steeds over surface to air luchtdoelraketten. Een visuele check is daarbij vrijwel uitgesloten. Dat jij het dan over een straaljager met air to air-gebeuren hebt is een totaal ander verhaal.

Bovendien vliegen jagers bij air to air vaak ook ver buiten relevant visueel bereik. Niet gelijk overal het slechtste van denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weer uit de nu.nl feed:
REU: EMERGENCIES MINISTRY OFFICIAL ON SITE SAYS BODY PARTS SCATTERED AROUND UP TO 15 KM FROM CRASH SITE, AT LEAST 100 BODIES SEEN
Zoveel kilometer uit elkaar...mag je dan concluderen dat het toestel een behoorlijke afstand voor het neerstorten al uit elkaar was in de lucht? Lijkt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

mercapto schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:11:
[...]

Yup, mijn vriendin is tussen de twee rampen door via die route gevlogen. Ben blij dat ze veilig thuis zit.
Dat is precies de reden dat we toch graag willen weten of er Nederlanders bij zaten. Natuurlijk is het voor andere nationaliteiten net zo erg, maar dan komt het toch dichterbij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Hoezo? Er zijn al zovaak vliegtuigen neergestort die vanaf Schiphol vertrokken zijn, of Schiphol als bestemming hadden.

Weinig bizars aan.
Nou ja de kans dat er bekenden bij betrokken zijn is natuurlijk veel groter nu. Toch wat anders dan een vliegramp aan de andere kant van de wereld gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:20:
[...]

Het verhaal gaat steeds over surface to air luchtdoelraketten. Een visuele check is daarbij vrijwel uitgesloten. Dat jij het dan over een straaljager met air to air-gebeuren hebt is een totaal ander verhaal.
De reactie waar jij op reageerde, reageerde juist op een post over gevechtsvliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:18:
Lijkt me allemaal niet zo wild speculeren.
Gezien de potentiële gevolgen van die speculaties is het heel wild speculeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24

EektheMan

DPC

kronolith schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:16:
Idd Bizar! Engeltje op zijn paspoort.
deCube schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:56:
Kennelijk hebben Russische terroristen het vliegtuig aangezien voor een Oekraïens militair vliegtuig (AN-26) als ik (de vertaling van) het volgende screenshot moet geloven:

[afbeelding]
Zou zo maar eens correct kunnen zijn. Deze claim werd op veel sites tegelijk gemaakt zoals veel gedaan wordt door de Russische propagandamachine. In het verleden heeft de RU staatsmedia veel fouten hiermee gemaakt. Hopelijk nu weer en kunnen we dus zo achterhalen in hoeverre het express/foutje bedankt! is geweest.

Afbeeldingslocatie: http://twitter.com/RT_russian/status/489804343323791360/photo/1

[ Voor 3% gewijzigd door EektheMan op 17-07-2014 18:24 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:35

Quad

Doof

Mogelijk 19 mensen aan boord van een Nederlandse reisorganisatie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Omdat, als er BUK is gebruikt, dat de meest logische schuldige partij is en in elk geval een partij die gebaat is bij het in de doofpot stoppen van BUK bewijsmaterialen.
[...]
Misschien je rode boekje wat vaker in de boekenkast laten staan kameraad.
Ik ben absoluut niet een amerikanofiel en kijk puur naar de feiten.
Denk jij dat de amerikanen het hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Gezien de potentiële gevolgen van die speculaties is het heel wild speculeren
Ik vind onderhand dat jij een eigen - waarschijnlijk érg leeg - forum moet beginnen en de rest hier in zijn waarde moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:20:
De reactie waar jij op reageerde, reageerde juist op een post over gevechtsvliegtuigen.
Dat valt met de snelheid van posten in dit topic niet zo makkelijk te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 14:22
http://itar-tass.com/mezhdunarodnaya-panorama/1325017
Militias proclaimed the People's Republic of Donetsk (DNI) near the town of Torez downed military transport aircraft An-26 Ukrainian Air Force. This is reported by witnesses from the scene.
According to them, the plane was hit by a missile, and then began to lose altitude, crashed to the ground and burned.
Militia proclaimed the People's Republic of Lugansk (LC) July 14, also shot down the AN-26 Ukrainian Air Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

wontcachme schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
[...]

Hoe denk je dat de seperatisten aan al die wapens en vechters komen? Ze hebben in oa Moskou een recruitment bureau en stikken van de wapens die Oekraine niet eens heeft......

En al meerdere malen is aangetoont dat gedode seperatisten in het Russische leger zitten of zaten...
Mja, als Rusland wapens levert betekent het niet automatisch dat ze het goedkeuren dat die worden ingezet tegen de burgerluchtvaart. Dat er tussen de seperatisten doorgeslagen idioten lopen die in staat zijn om zoiets te doen geloof ik wel.

Hopelijk wordt het snel duidelijk wat er zich heeft afgespeeld. Want dit heeft potentie om uit de hand te lopen als de politiek onder druk staat om beslissingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:22:
Ik vind onderhand dat jij een eigen - waarschijnlijk érg leeg - forum moet beginnen en de rest hier in zijn waarde moet laten.
Wat je vindt mag je houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Omdat, als er BUK is gebruikt, dat de meest logische schuldige partij is en in elk geval een partij die gebaat is bij het in de doofpot stoppen van BUK bewijsmaterialen.
Zal Rusland straks niet gaan claimen dat een paar van die BUK's ontvreemd zijn tijdens een oefening aan de grens?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Superreactie! Kan je vanaf nu mijn posts negeren? Doe ik hetzelfde met jouw hoogdravend gebetweet. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 14:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 10:56

Phehistyr

De Epische Lurker

Het lijkt me sterk dat je zo'n systeem zonder training weet in te zetten. Het zal lastig worden voor Rusland om hun betrokkenheid te blijven erkennen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garbage in, garbage out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 12:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Prosac2010 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:09:
Seperatisten zeggen nu dat ze niet dergelijke raketinstallaties hebben.

Bron: NOS
Van een Pro Russische nieuwssite 2 weken geleden:
The self-defense forces of Donetsk People’s Republic seized control of a Ukrainian anti-air military installation, RIA Novosti reports.

"The forces of Donetsk People’s Republic assumed control of A-1402 military base," the militia's representative said. According to him, it is an anti-aircraft missile forces facility equipped with Buk mobile surface-to-air missile systems.

During the last several days the militia took control of two internal security troops' installations in eastern Ukraine.
Read more: http://voiceofrussia.com/...ti-air-installation-1561/

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:20:
[...]

Het verhaal gaat steeds over surface to air luchtdoelraketten. Een visuele check is daarbij vrijwel uitgesloten.
Niemand die anders beweert.
Dat jij het dan over een straaljager met air to air-gebeuren hebt is een totaal ander verhaal.

Bovendien vliegen jagers bij air to air vaak ook ver buiten relevant visueel bereik. Niet gelijk overal het slechtste van denken ;)
Hoho, ik ben daar niet over begonnen. Wel even blijven opletten graag en mij geen dingen toekennen die onwaar zijn.

En zoals ik al eerder zei: Verdiep je eens in dit soort zaken voordat je iets gaat roepen. Protip voor je googletocht: Leeuwarden Air Base, Quick Reaction Alert, Russian Bear.
Ga je gang en ineens kom je erachter dat bij dit soort intercepties vanuit jachtvliegtuigen wel degelijk sprake is van visuele identificatie. Zeker ook in het geval van dit soort zaken. Je gaat geen civiel vliegtuig neerknallen met zo'n grote radarsignaal én met een civiele transponderreactie. Dan ga je eerst kijken of dat klopt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens nu.nl hebben overigens Rusland en Oekraïne BUK systemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:46

Bravo

Second Best

L1nt schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:23:
[...]

Zal Rusland straks niet gaan claimen dat een paar van die BUK's ontvreemd zijn tijdens een oefening aan de grens?? :X
Op het journaal werd zojuist gemeld dat de seperatisten een SAM eenheid van het oekrainse leger heeft overgenomen en blijkbaar kan gebruiken (zie het eerder neergeschoten vliegtuig op 6km)

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

L1nt schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:23:
[...]

Alles kan. Ze hebben er zoveel, je raakt er af en toe wel eens een kwijt. Dan vergeet je waar je die ook weer geparkeerd had, blijkt het in Ukraine te zijn. De spindoctors draaien daar zeker overuren en trekken allerlei 'contingency' plannen uit de archieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:24:
[...]

Superreactie! Kan je vanaf nu mijn posts negeren? Doe ik hetzelfde met jouw hoogdravend gebetweet. :>
Sorry, maar als je praat over mensen in hun waarde laten, doe dat dan aub ook zelf.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Genoeg op de man gespeeld, nu weer ontopic.
L1nt schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:25:
Volgens nu.nl hebben overigens Rusland en Oekraïne BUK systemen....
Ongetwijfeld, maar Oekraine gaat geen vliegtuigen op 10km hoogte uit de lucht knallen. Omdat de separatisten simpelweg geen vliegtuigen hebben. Het is -vooralsnog- aannemelijker dat het de separatisten waren. Ook omdat ze er al over hebben opgeschept.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 17-07-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:25:
En zoals ik al eerder zei: Verdiep je eens in dit soort zaken voordat je iets gaat roepen. Protip voor je googletocht: Leeuwarden Air Base, Quick Reaction Alert, Russian Bear.
Ga je gang en ineens kom je erachter dat bij dit soort intercepties vanuit jachtvliegtuigen wel degelijk sprake is van visuele identificatie. Zeker ook in het geval van dit soort zaken. Je gaat geen civiel vliegtuig neerknallen met zo'n grote radarsignaal én met een civiele transponderreactie. Dan ga je eerst kijken of dat klopt.
Ik ben bekend met de Russische Bear-vluchten, maar dat is toch wel een net andere situatie dan hier. De voorzichtigheid gebiedt inderdaad dat je zoiets checkt en dubbelcheckt, maar tegelijk gaat voorzichtigheid vaak het raam uit bij conflicten.

We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eerste brokstukken al gevonden schijnt het.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BswidAqCEAAb_23.jpg:large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51

kronolith

[EDIT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 11:37
Never mind.

[ Voor 88% gewijzigd door voske op 17-07-2014 18:28 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-04 18:28
Livefeed: http://lifenews.ru/watch-live
Waarschuwing, er zitten schokkende beelden tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:27:
[...]

Ik ben bekend met de Russische Bear-vluchten, maar dat is toch wel een net andere situatie dan hier. De voorzichtigheid gebiedt inderdaad dat je zoiets checkt en dubbelcheckt, maar tegelijk gaat voorzichtigheid vaak het raam uit bij conflicten.

We gaan het zien :)
Misschien ben je dan ook bekend met de conflictsituatie ter plaatse. Dan weet je dus dat de rebellen geen, ik herhaal, geen, vliegtuigen hebben. En voor de duidelijkheid: Met geen vliegtuigen, bedoel ik dat de rebellen 0 (nul) vliegtuigen hebben. Tel daar even de andere zaken bij op en er is maar een logische conclusie mogelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dat is bizar zeg... Vlak voor je vlucht fotootje vant toestel maken, uit een geintje dat erbij zetten verwijzende naar die vermiste MH vlucht, krijg je dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:29:
Misschien ben je dan ook bekend met de conflictsituatie ter plaatse. Dan weet je dus dat de rebellen geen, ik herhaal, geen, vliegtuigen hebben. En voor de duidelijkheid: Met geen vliegtuigen, bedoel ik dat de rebellen 0 (nul) vliegtuigen hebben. Tel daar even de andere zaken bij op en er is maar een logische conclusie mogelijk.
Ik moet zeggen dat ik je niet helemaal volg. Betekent dat niet juist dat SAM waarschijnlijker wordt - buitgemaakt of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
NeutraleTeun schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:29:
[...]

42 personen vinden dit leuk.

Facebook... :/
Lees nou eens goed vent |:( Die man post die foto voor zijn vertrek. Die 42 vonden dat waarschijnlijk op dat moment leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Op het moment van plaatsen was het ook slechts een grap over het verdwijnen van MH370.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 09:51
[...]
Ja, waarschijnlijk toen ie het er op had gezet, toen was het nog een "leuk grapje"...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik je niet helemaal volg. Betekent dat niet juist dat SAM waarschijnlijker wordt - buitgemaakt of anders?
Precies.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41
:X :X :X
Shinigami schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:27:
Livefeed: http://lifenews.ru/watch-live
Waarschuwing, er zitten schokkende beelden tussen
Waarschuwing niet voor niks..!

[ Voor 33% gewijzigd door DoubleYouPee op 17-07-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien een vreemde vraag maar waarom vliegen die passagiersvliegtuigen over een oorlogsgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Kaap schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:30:
[...]

Lees nou eens goed vent |:( Die man post die foto voor zijn vertrek. Die 42 vonden dat waarschijnlijk op dat moment leuk...
Leer jij eens goed lezen vent.
Eerdere screen en huidige pagina zijn verschillend aantal likes.

Ga ergens anders even bijdehand doen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Modbreak:Schokkende beelden, dus klikken op eigen risico.

http://pbs.twimg.com/media/BswlNNUCIAEgEZu.png:large

:X

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 17-07-2014 18:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:39
Maar 7 uur geleden is die man allang voorbij Oekranie of zijn vlucht moet veel vertraging hebben opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

doe eens even niet zeg

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dude stop die foto weg man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kan die image niet in een spoiler block met waarschuwing XWB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Gooi er een spoilertag omheen, XWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gast, zet het dan achter een spoiler met NSFL erbij. Niet iedereen zit te wachten op dit soort foto's.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, dan volg ik je toch :P Ik zie zo'n vergissing met mijn lekenverstand ook eerder gebeuren bij een SAM in onkundige handen dan bij een toch eigenlijk altijd goed opgeleide piloot. Maar goed, dat is weer zo'n speculatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-07-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou zoiets gebruikt zijn.../

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BswivslIMAAW4yx.jpg:large

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Doet me een beetje denken aan de vliegtuig in de Perzische-Golf dat werd neergehaald door een Amerikaans marineschip ergens begin jaren negentig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
GoldenSample schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:36:
Doet me een beetje denken aan de vliegtuig in de Perzische-Golf dat werd neergehaald door een Amerikaans marineschip ergens begin jaren negentig geloof ik.
Wikipedia: Iran Air Flight 655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/ad/nl/31...rculeert-op-twitter.dhtml
Bizar. Ze zullen je paspoort maar vinden op de grond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GoldenSample schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:36:
Het doet mij denken aan het passagiersschip dat getorpedeerd werd en zo de VS de 2e Wereldoorlog insleurde. Ik heb hier een slecht gevoel over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:27
Wikipedia: S-400 (SAM)
Dit soort spul haalt op z'n sloffen 10KM.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:47

KennyPlox

feest vierende banaan

Lijkt mee een beetje vaag als er bij een crash een perfect mooi paspoort wordt gevonden...

Bah, naar verhaal dit alles

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het idee dat je het als nabestaande bij zoiets tegenwoordig toch flink voor je kiezen krijgt. Buiten de onzekerheid en het verlies krijg je ook bijzonder expliciete details te verduren.

Het is denk ik maar goed dat ik het me allemaal niet al te goed kan voorstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-07-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Excuses voor het plaatsen van die foto.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 11:39
Als je dat soort raketten buitmaakt heb je helaas nog geen deskundige die weet wat hij doet.
En dan kan je zomaar in je scoringsdrang een passagiers vliegtuig neerhalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
Mwah, ik vermoed dat er onder die seperatisten zat ex-militairen zitten die wel degelijk weten wat ze er mee moeten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
deCube schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:56:
Kennelijk hebben Russische terroristen het vliegtuig aangezien voor een Oekraïens militair vliegtuig (AN-26) als ik (de vertaling van) het volgende screenshot moet geloven:

[afbeelding]
Ik heb de tekst even laten vertalen, dit staat er:
Near by Torez, just right now the plane an-26 was shoot down. He is laying near be mine "Progress"

We warned that you don not fly in "our sky"

Here is a video confirmation of the next "bird-down"

Bird fell right after slagheap, it doen't touched any live houses

Peacefull citizens are not suffered

Also we have information about second craft that was shooted down. Seems to be it was SU
Aldus één van de chiefs van de Russische separatisten: Igor Strelkov. Link naar VK.com: http://vk.com/strelkov_info?w=wall-57424472_7256.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
KennyPlox schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Lijkt mee een beetje vaag als er bij een crash een perfect mooi paspoort wordt gevonden...
Als sommige lichamen op de crashsite er nog relatief 'heel' uit zien (livestream) kan het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 11:39
KennyPlox schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Bah, naar verhaal dit alles
Het is geen Michael Bay film waarin alles ontploft en verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24

EektheMan

DPC

mercapto schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:38:
Als je dat soort raketten buitmaakt heb je helaas nog geen deskundige die weet wat hij doet.
En dan kan je zomaar in je scoringsdrang een passagiers vliegtuig neerhalen :/
Lijkt me stug dat het simpelweg een knopje indrukken is. Vast getraind personeel.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rossiya 1 in beeld net op het Journaal. Die hebben het al over "Oekraiense terroristen", zag ik bovenaan in zo'n informatiebalkje.

25 Nederlanders van D-reizen aan boord, net op journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
25 nederlanders van D-reizen alleen al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Het doet mij denken aan het passagiersschip dat getorpedeerd werd en zo de VS de 2e Wereldoorlog insleurde. Ik heb hier een slecht gevoel over. :/
offtopic:
Het was de eerste wereldoorlog en het sleurde de VS niet de WO1 in, maar was wel het kantelpunt in de publieke opinie in de VS over het Duitse Rijk. Geloof dat het de Lusathania heette oid.
EektheMan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Lijkt me stug dat het simpelweg een knopje indrukken is. Vast getraind personeel.
Lijkt mij ook, mogelijk mensen die eerder in het leger hebben gezeten.
Maar ze missen dan misschien nog steeds goede radar-apparatuur om fatsdoenlijke friend-or-foe ID's te kunnen maken, denk ik. Zo'n SAM-systeem is onderdeel van een heel ecosysteem, lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 17-07-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ALS het toestel op 10km hoogte neergeschoten zou zijn, zouden de brokstukken (en dus de vlammen cq rook) niet veel verder uit elkaar moeten liggen? Ipv 1 'wolk'?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zit nu al een uur te kijken op Ned 1. Dit is echt mis.
Zoals Berlijn al zij ik ik ook al wist is dit niet iets dat je zomaar doet. Een MANPAD zoals de Stinger of in het geval van de Russen de IGLA haalt 10km nooit. Het opleiden van de bemanning van z'n systeem doe je ook niet in een maand ofzo.

Waar ik mij nu wel zorgen over maak is hoeveel mensen Nederlandse toeristen waren. Als het er veel zijn dan gaat er echt een gigantische reactie vanuit Nederland komen gevolgd door de EU en de Amerikanen. Oorlog, nee maar economisch boycot tegen Rusland kan best wel eens gebeuren. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Voer voor de conspiracy fans:

Vlucht MH17 stoort op 17 juli 2014 neer, precies 17 jaar na zijn eerste vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41
MisteRMeesteR schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
ALS het toestel op 10km hoogte neergeschoten zou zijn, zouden de brokstukken (en dus de vlammen cq rook) niet veel verder uit elkaar moeten liggen? Ipv 1 'wolk'?
Het vliegtuis hoeft niet per se in 10000 stukjes te knallen.. Kan ook gewoon zeer beschadigt raken en daardoor neerstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Malaysia is ook behoorlijk van slag... van mijn collega daar:
unluckily our country does not have that much military might, else, i would have supported for Msian go to war with those who shot our flight
sigh
most Malaysians is in a shock state at the moment

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

naaitsab schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Wikipedia: S-400 (SAM)
Dit soort spul haalt op z'n sloffen 10KM.
Nee er is een Buk systeem gebruikt, en dan hoogstwaarschijnlijk het type 9K37M1 Buk-M1.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Buk-M1-2_9A310M1-2.jpg/690px-Buk-M1-2_9A310M1-2.jpg

M1-2 variant hierboven, stukje geavanceerder maar komt op hetzelfde neer. Oekraïne heeft deze specifieke variant geleverd aan Georgië een tijdje geleden.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 284985 op 17-07-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 18-04 12:13

Leejow(saait)

Blater

Zo'n toestel wordt veelal niet in de lucht 'kapot' geschoten. Eerder word er een deel (achter/voor/vleugel) geraakt waardoor het toestel in een stall geraakt en vervolgens naar de grond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er kwamen net al berichten voorbij dat de brokstukken/lichamen verspreid liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Leejow(saait) schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Zo'n toestel wordt veelal niet in de lucht 'kapot' geschoten. Eerder word er een deel (achter/voor/vleugel) geraakt waardoor het toestel in een stall geraakt en vervolgens naar de grond gaat.
Mjah, true.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 21:28
Tja, de kans is extreem groot dat de separatisten gedacht hadden een militair vliegtuig neer te halen dus dat dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is.

En gezien het feit dat daar al een tijdje militairen vliegtuigen neergehaald worden snap ik niet dat daar nog burgerluchtvaart plaats vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 284985 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Nee er is een Buk systeem gebruikt, en dan hoogstwaarschijnlijk het type 9K37M1 Buk-M1.

Oekraïne heeft deze specifieke variant geleverd aan Georgië een tijdje geleden.
Bekender als SA-11

Voor de geïnteresseerden:

Wikipedia: Buk missile system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
EektheMan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Wapen ontwikkeling is al 100en jaren bezig om het moorden zo efficient en effectief als mogelijk te maken, de aanname dat het moeilijk zou zijn om te besturen vind ik dus ook eerder naief dan logisch.
(wanneer je de safety ervan af gehaald hebt zou prijsschieten niet vergezocht moeten zijn.)

How do you save a random generator ?

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm