"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Eigenlijk wat voor het andere topic: maar dit waren ze toch al van plan (vanuit Amerika tenminste). Poetin had nog geen dag of 2 geleden toegezegd daar passende (economische!) maatregelen voor te retourneren.DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
Oorlog, nee maar economisch boycot tegen Rusland kan best wel eens gebeuren.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Noem het maar ongelukkig. Als het toestel daadwerkelijk door de separatisten is neergeschoten is het gewoon een doelbewuste moordpoging. Of het nou om een militair vliegtuig gaat of niet. Wel heeft dit natuurlijk meer impact.rik86 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:42:
Tja, de kans is extreem groot dat de separatisten gedacht hadden een militair vliegtuig neer te halen dus dat dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is.
In handen van onkundige debielen.rik86 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:42:
Tja, de kans is extreem groot dat de separatisten gedacht hadden een militair vliegtuig neer te halen dus dat dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is.
Daar was ik met die chemische wapens in Syrie ook bang voor.
★ What does that mean? ★
Dat denk ik dus ook. Vandaar dat ik wilde weten welk wapen in staat is om iets op die hoogte neer te halen. Tevens hebben civilian airliners toch andere transponders, dacht ik, wat op een radar toch duidelijk moet zijn. Ik neem aan dat je in tijden van oorlog niet zomaar wat uit de lucht knalt zonder double check.rik86 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:42:
En gezien het feit dat daar al een tijdje militairen vliegtuigen neergehaald worden snap ik niet dat daar nog burgerluchtvaart plaats vindt
[ Voor 6% gewijzigd door Coltrui op 17-07-2014 18:45 ]
Wie zegt dat het de russen waren?DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
r echt een gigantische reactie vanuit Nederland komen gevolgd door de EU en de Amerikanen. Oorlog, nee maar economisch boycot tegen Rusland kan best wel eens gebeuren.
Dit is al ontkend door Dick Berlijn op de NOS. Een dergelijk systeem heb je een opleiding voor nodig omdat het een samenwerking is tussen allerlij losse systemen radar en lancering etc.enchion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
[...]
Wapen ontwikkeling is al 100en jaren bezig om het moorden zo efficient en effectief als mogelijk te maken, de aanname dat het moeilijk zou zijn om te besturen vind ik dus ook eerder naief dan logisch.
(wanneer je de safety ervan af gehaald hebt zou prijsschieten niet vergezocht moeten zijn.)
Als ie goed raak was en de cabine in een klap z'n compressie verliest etc, dan heb je kans dat iedereen op 10km al out is voor je het goed en wel beseft?anandus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
[...]
De doodsangsten die die mensen moeten hebben uitgestaan
wel behoorlijk hard omlaag lijkt het:Leejow(saait) schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:41:
[...]
Zo'n toestel wordt veelal niet in de lucht 'kapot' geschoten. Eerder word er een deel (achter/voor/vleugel) geraakt waardoor het toestel in een stall geraakt en vervolgens naar de grond gaat.
http://uk.flightaware.com.../1000Z/EHAM/WMKK/tracklog
13:11 nog op 33k foot, 13:13 (ook een voor de conspiracy theorie) is er geen data meer...
Wat ook vreemd is, is dat hij vlak voor neerstorten eerst omhoog is gegaan..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ik kan me goed voorstellen dat militaire toestellen in tijden van conflict alle mogelijke wegen bewandelen om verwarring te zaaien, inclusief foutieve transpondersignalen.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:
Tevens hebben civilian airliners toch andere transponders, dacht ik, wat op een radar toch duidelijk moet zijn.
Op CNN zegt iemand (1 of andere militair) dat je toch wel degelijk militaire training nodig hebt om zulke systemen te bedienen.enchion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
[...]
Wapen ontwikkeling is al 100en jaren bezig om het moorden zo efficient en effectief als mogelijk te maken, de aanname dat het moeilijk zou zijn om te besturen vind ik dus ook eerder naief dan logisch.
(wanneer je de safety ervan af gehaald hebt zou prijsschieten niet vergezocht moeten zijn.)
Smiling as the shit comes down...
Dat het neergeschoten is betekend niet dat het gelijk desintegreert, die kisten zijn nog aardig stevig.MisteRMeesteR schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
ALS het toestel op 10km hoogte neergeschoten zou zijn, zouden de brokstukken (en dus de vlammen cq rook) niet veel verder uit elkaar moeten liggen? Ipv 1 'wolk'?
Dat maakt het zoeken wel gerichter, dit moeten militairen zijn geweest. Zonder training kan je geen fluit met zo'n geavanceerd apparaat.DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
Zit nu al een uur te kijken op Ned 1. Dit is echt mis.
Zoals Berlijn al zij ik ik ook al wist is dit niet iets dat je zomaar doet. Een MANPAD zoals de Stinger of in het geval van de Russen de IGLA haalt 10km nooit. Het opleiden van de bemanning van z'n systeem doe je ook niet in een maand ofzo.
Bronnen?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:41:
[...]
Nee er is een Buk systeem gebruikt, en dan hoogstwaarschijnlijk het type 9K37M1 Buk-M1.
Oekraine heeft deze geleverd aan Georgie
Als je totaal niet weet waar je het over hebt reageer er dan aub niet zo op...Is echt wel even wat meer dan knopje indrukken en hij gaat.enchion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
if (!coffee) {
Work = false; }
Het wijst er tot nu toe op dat het de separatisten waren. Dat zijn min of meer Russen.
Vergeet ook niet dat daar genoeg mensen rondlopen met militaire training door de dienstplicht. En die dienstplicht is daar niet opgeschort.enchion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
[...]
Nee, merp!
Dick, die niet wist wat een buk systeem is?Goron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:
[...]
Dit is al ontkend door Dick Berlijn op de NOS. Een dergelijk systeem heb je een opleiding voor nodig omdat het een samenwerking is tussen allerlij losse systemen radar en lancering etc.
Sam kende hij wel.....
True, laten we het hopen.maratropa schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:
[...]
Als ie goed raak was en de cabine in een klap z'n compressie verliest etc, dan heb je kans dat iedereen op 10km al out is voor je het goed en wel beseft?
Voorlopig worden alle vluchten rond Oekraine geleid, ik denk er nu geen enkel risico meer wordt genomen.
bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-28354787
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je uit de lucht geschoten wordt door zo'n SA-11 raket, dan heb je niet zo heel veel tijd voor doodsangst lijkt mij.anandus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:43:
[...]
De doodsangsten die die mensen moeten hebben uitgestaan
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
werd net gemeld en getoond in Journaal dat alle burgerluchtvaart momenteel om dat gebied heen vliegt
hoop dat ze dat nog even volgouden zolang het conflict gaande is
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dat valt volgens mij wel mee, die raketten en hun besturingssystemen zijn tegenwoordig behoorlijk geautomatiseerd. Uit oogpunt van efficiency etc.EektheMan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:40:
[...]
Lijkt me stug dat het simpelweg een knopje indrukken is. Vast getraind personeel.
Het zal niet zo zijn dat iedere dummy het kan afschieten, maar een extreem hoge opleiding is volgens mij ook weer niet nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 17-07-2014 18:49 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mogelijk is hij meer bekend met de NAVO-termen. Buk is de Russische naam. De NAVO-terminologie is SA-11 Gadfly en SA-17 Grizzlybaronruud schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:46:
[...]
Dick, die niet wist wat een buk systeem is?
Buk is geen NATO aanduiding. Vind het niet zo raar dat hij de russische namen niet uit z'n hoofd kent.baronruud schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:46:
[...]
Dick, die niet wist wat een buk systeem is?
Sam kende hij wel.....
Er zijn daar al meerdere militaire toestellen neergehaald.
Verwijderd
Hoe minder getraind je personeel hoeft te zijn hoe beter, dan is het allemaal ook makkelijker te vervangen en uit te wisselen.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:47:
Uit oogpunt van efficiency etc.
De Russen stoken de boel op en de Russen helpen de rebellen actief. Dat kan je alleen al zien aan het materiaal wat je af en toe op het journaal ziet. Dingen zoals de AK-74M die je herkent aan de zwarte, en plastic kolf en grip. Dat is Russisch.
Of die raket Russisch of Oekrains was maakt niet zo veel meer uit. De training voor z'n wapen duurt wel even en of er een aantal rebellen zijn welke dat kunnen bedienen, ik betwijfel het. Wat blijft dan over? Juist, de Russen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tja, dat is niet zo raar hè, het is één en al propaganda daar. Gevoelsmatig is die tweet waar ze 't op 't NOS journaal over hebben een stuk geloofwaardigerToolkiT schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:47:
17:43: Novorossiya, one of several major pro-Russia separatist accounts on Twitter, says in a tweet (in Russian) that the Ukrainian air force brought down the Malaysia Airlines aircraft, our colleagues at BBC Monitoring report.
Gezien de foto's zal dit wel meevallen, sommige lichamen zagen er nog intact uit zonder al te veel verwondingenFiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:47:
[...]
Als je uit de lucht geschoten wordt door zo'n SA-11 raket, dan heb je niet zo heel veel tijd voor doodsangst lijkt mij.
Oekraïne zegt dat ze geen toestel kwijt zijn.
NOSIG
De separatisten zijn beroepsleugenaars. Zou ik niet teveel waarde aan hechten.ToolkiT schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:47:
17:43: Novorossiya, one of several major pro-Russia separatist accounts on Twitter, says in a tweet (in Russian) that the Ukrainian air force brought down the Malaysia Airlines aircraft, our colleagues at BBC Monitoring report.
YouTube: MADE in the USSR: BUK SAM! (English subtitles)wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:47:
[...]
Dat valt volgens mij wel mee, die raketten en hun besturingssystemen zijn tegenwoordig behoorlijk geautomatiseerd. Uit oogpunt van efficiency etc.
Wat beelden van de bediening van een Buk systeem. Ook wordt de maximum hoogte voor doelen gemeld: 22 kilometer.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
An advisor to the Ukrainian interior minister, Anton Gerashenko, says the plane was flying at an altitude of 10,000 metres (33,000 feet) when it was "hit by a missile fired from a Buk launcher", in a post on his Facebook page, according to the Associated Press. - BBCnaaitsab schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:45:
[...]
Dat het neergeschoten is betekend niet dat het gelijk desintegreert, die kisten zijn nog aardig stevig.
[...]
Dat maakt het zoeken wel gerichter, dit moeten militairen zijn geweest. Zonder training kan je geen fluit met zo'n geavanceerd apparaat.
[...]
Bronnen?
[...]
Als je totaal niet weet waar je het over hebt reageer er dan aub niet zo op...Is echt wel even wat meer dan knopje indrukken en hij gaat.
Daarna even vergeleken met wat informatie die ik heb over de BUK en natuurlijk wikipedia.
Hier moet je niet te strak naar kijken. Het vliegtuig kan ook buiten het bereik van de ontvangers die deze website van informatie voorzien, zijn gekomen.ToolkiT schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:45:
[...]
wel behoorlijk hard omlaag lijkt het:
http://uk.flightaware.com.../1000Z/EHAM/WMKK/tracklog
13:11 nog op 33k foot, 13:13 (ook een voor de conspiracy theorie) is er geen data meer...
Wat ook vreemd is, is dat hij vlak voor neerstorten eerst omhoog is gegaan..
Be yourself, no matter what they say ...
[ Voor 20% gewijzigd door Aionicus op 17-07-2014 18:50 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Worden er denk ik nog veel meer. Vakanties zijn net begonnen...Aionicus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:49:
Hoor net op het nieuws dat er kennelijk wel 50-60 nederlanders aan boord waren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of ex-Ukrainse militairen die dezelfde wapensystemen hebben leren te gebruiken in het Ukrainse leger.
Of gewoon 'mazzel'
★ What does that mean? ★
Nou, volgens mij net niet. Die kan er op wijzen dat de piloten nog a hell of a job gedaan hebben om de impact minimaal te proberen houden. Als je als een baksteen naar beneden valt vanop 10km hoogte (wat dus sneller voorbij is), zie je er als slachtoffer echt niet zo uit.vhal schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:48:
[...]
Gezien de foto's zal dit wel meevallen, sommige lichamen zagen er nog intact uit zonder al te veel verwondingen
Kortste weg van Europa naar Azië. En op 10KM hoogte liep men niet zoveel risico (dacht men)sambalbaj schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:48:
maar waarom werd daar überhaupt nog gevlogen?
Er zijn daar al meerdere militaire toestellen neergehaald.
[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 17-07-2014 18:51 ]
Weinig verassend, en zou me nog niet eens verbazen als het er nog veel meer waren. D-Reizen had alleen al 25 (volgens sommigen 30) mensen aan boord.Aionicus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:49:
Hoor net op het nieuws dat er kennelijk wel 50-60 nederlanders aan boord waren.
Is natuurlijk vakantieperiode nu, Malaysia was een betrouwbare en populaire maatschappij, en Kuala Lumpur is één van de grotere transfer-luchthavens van Azie, inclusiief toeristische bestemmingen als Thailand etc. En naar Nieuw-Zeeland/Australië idem dito.
Virussen? Scan ze hier!
Je moet hem idd eerst aanzetten, en wachten op een GPS-fix.naaitsab schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:45:
Als je totaal niet weet waar je het over hebt reageer er dan aub niet zo op...Is echt wel even wat meer dan knopje indrukken en hij gaat.

Ik denk dat 1 van de redenen dat die experts zeggen dat het moeilijk is om mensen thuis niet het idee krijgen dat jan en alleman er 1tje kan jatten en het land onveilig kan maken.
(kan me niet voostellen dat het moeilijk is omdat je tijdens een conflict/oorlog niet wil dat je dingetje overmeesterd wordt omdat het proedureel teveel tijd kost om te besturen.)
How do you save a random generator ?
http://www.telegraaf.nl/b...crasht_in_Oekraine__.htmlD-Reizen zegt 25 mensen aan boord te hebben. Het World Ticket Center zegt tussen de 20 en 30 'Nederlands sprekende' klanten aan boord van het toestel te hebben.
Op Twitter heeft iemand van daar een foto gepost van een Nederlands paspoort wat hij daar gevonden heeft. (met naam en foto vol in beeld

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat bedoel ik er ook mee te zeggen.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:50:
[...]
Nou, volgens mij net niet. Die kan er op wijzen dat de piloten nog a hell of a job gedaan hebben om de impact minimaal te proberen houden. Als je als een baksteen naar beneden valt vanop 10km hoogte (wat dus sneller voorbij is), zie je er als slachtoffer echt niet zo uit.
Ik denk dat ze voor zo'n shot wel kiezen voor zo min mogelijk bloed en zware verminkingen e.d.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:50:
[...]
Nou, volgens mij net niet. Die kan er op wijzen dat de piloten nog a hell of a job gedaan hebben om de impact minimaal te proberen houden. Als je als een baksteen naar beneden valt vanop 10km hoogte (wat dus sneller voorbij is), zie je er als slachtoffer echt niet zo uit.
Dat zou ik wel doen.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Waar heb je die informatie vandaan? Ik ben benieuwdRoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:52:
Of de bediening nou wel of niet moeilijk is, het is bekend dat de separatisten BUK's hebben (schepten ze eerder over op) en dat ze vliegtuigen op grote hoogten kunnen neerhalen (schepten ze ook over op). Dus of het wel of niet makkelijk te doen is, de expertise bestaat daar.

Virussen? Scan ze hier!
WTF?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
[...]
Waar heb je die informatie vandaan? Ik ben benieuwd
Maar hoe kan het dan dat brokstukken en lichamen alsnog 15KM om de crashsite heen liggen?Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:50:
[...]
De berichten circuleerden al in dit topic en worden door journalisten momenteel ook overal aangehaald. Maar ik zal even naar linkjes zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
[...]
Zie overigens ook het topic over het conflict in Oekraïne.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Ik vraag om bronnen. Als dat is wat je eerder deed is daar niets mis mee - afhankelijk van wat je daarmee doet.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
WTF?Kom op man, da's waar ik om vroeg en ik tegenwind om kreeg van jou
NOS melde dat ze erover hadden verteld eind juni. Kennelijk buitgemaakt van het Oerkainse leger.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
[...]
Dat is alleen nog geen expertise...
1. 6 Uur voor de crash was er een tweet dat dat systeem gespot was in die preciese regioVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
[...]
2. Seperatisten claimden eerst dat het een leger vliegtuig was
3. http://voiceofrussia.com/...ti-air-installation-1561/
4. De seperatisten verwijderen nu alle berichten met foto's van dat systeem en over dit incident
[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 17-07-2014 18:56 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Er zijn scenario's te bedenken waarbij een toestel deels in de lucht en deels bij het neerkomen vernietigd wordt.Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:54:
Maar hoe kan het dan dat brokstukken en lichamen alsnog 15KM om de crashsite heen liggen?
http://voiceofrussia.com/...ti-air-installation-1561/Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:53:
[...]
"The forces of Donetsk People’s Republic assumed control of A-1402 military base," the militia's representative said. According to him, it is an anti-aircraft missile forces facility equipped with Buk mobile surface-to-air missile systems.
During the last several days the militia took control of two internal security troops' installations in eastern Ukraine.
Read more: http://voiceofrussia.com/...ti-air-installation-1561/
And to think they once said that computers would take away jobs.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik denk dat die lichamen die 15km van de crash site er vermoedelijk iets slechter voorkomen... Ben geen expert, maar ik denk dat het vleigtuig redelijk in zijn geheel moet zijn neergeekomen gezien de foto's, maar bij impact van het vermoedelijk projectiel een stuk is kwijtgeraakt?Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:54:
[...]
Maar hoe kan het dan dat brokstukken en lichamen alsnog 15KM om de crashsite heen liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 17-07-2014 18:56 ]
https://twitter.com/euromaidan/

Toch nog wel vrij grote brokstukken die intact zijn gebleven.
Verwijderd
heb je bronnen?_Christiaan_ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:49:
Vind het wel toevallig dat de separatisten vanmiddag getwitterd hebben dat ze een toestel van oekraïne hebben neergehaald. Precies in dat gebied.
Oekraïne zegt dat ze geen toestel kwijt zijn.
Tsja, als we dat wisten...Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:55:
GVD hoe halen ze het in vredesnaam in hun hoofd om te schieten op een verkeersvliegtuig? Radarapparatuur is tegenwoordig goed genoeg om dit vast te stellen, laat staan dat het flightpath nogal duidelijk is.
Sowieso kan het ook een gevalletje 'oeps, verkeerde doelwit' zijn geweest, dat ze een ander (militair) toestel hadden willen raken.
Virussen? Scan ze hier!
https://www.facebook.com/...3825135026&type=1&theater
of piloot.maratropa schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:55:
[...]
Ik dacht hoor ik dat nou goed? Niet de achternaam voor vliegrampen..
".. Benno Baksteen, ik ben vandaag uw gezachtsvoerder.."
Wikipedia: Benno Baksteen
Deze man is de go-to-guy voor media in Nederland voor een luchtvaartdeskundige.
Wat hij ook ontegenzeggelijk is.
★ What does that mean? ★
Kan een fout zijn geweest. Als sinds de tweede wereldoorlog heb je een systeem dat IFF heeft. Het staat voor Indentification Friend of Foe en het werd ontwikkeld om te voorkomen dat schepen en vliegtuigen elkaar verrot zouden schieten. Alle vliegtuigen zenden een code uit en er zijn verschillende codes voor passagiers en militaire toestellen. Als hier iets fout is of het werkt niet dat kan je zo neergeschoten worden.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:55:
GVD hoe halen ze het in vredesnaam in hun hoofd om te schieten op een verkeersvliegtuig? Radarapparatuur is tegenwoordig goed genoeg om dit vast te stellen, laat staan dat het flightpath nogal duidelijk is.

It is the world's largest twinjet and has a typical seating capacity for 314 to 451 passengerswildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:51:
[...]
Weinig verassend, en zou me nog niet eens verbazen als het er nog veel meer waren. D-Reizen had alleen al 25 (volgens sommigen 30) mensen aan boord.
Is natuurlijk vakantieperiode nu, Malaysia was een betrouwbare en populaire maatschappij, en Kuala Lumpur is één van de grotere transfer-luchthavens van Azie, inclusiief toeristische bestemmingen als Thailand etc. En naar Nieuw-Zeeland/Australië idem dito.
Dan heb je er nog minimaal 250 te gaan die er ook in zaten. Maar ik lees dus dat 'bewoners' daar al tussen puin zoeken, lijkt me niet echt bevorderlijk voor onderzoek naar alle inzittenden.
Of gewoon 'ons luchtruim', niemand is welkom.DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:58:
Kan een fout zijn geweest. Als sinds de tweede wereldoorlog heb je een systeem dat IFF heeft. Het staat voor Indentification Friend of Foe en het werd ontwikkeld om te voorkomen dat schepen en vliegtuigen elkaar verrot zouden schieten. Alle vliegtuigen zenden een code uit en er zijn verschillende codes voor passagiers en militaire toestellen. Als hier iets fout is of het werkt niet dat kan je zo neergeschoten worden.
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2014 18:58 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Staat in dit topic.
Daar lijkt het vooralsnog op, gezien de berichten die in de media verschenen zeer kort na het neerstorten.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:56:
[...]
Tsja, als we dat wisten...
Sowieso kan het ook een gevalletje 'oeps, verkeerde doelwit' zijn geweest, dat ze een ander (militair) toestel hadden willen raken.
Voor Camacha: http://online.wsj.com/art...04580028881510382048.html dit was drie dagen geleden.
Ik denk dat dit toch wel het geval is. Een burgertoestel neerhalen is in niemands voordeelwildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:56:
[...]
Passagiersvliegtuigen zijn niet voorzien van IFF.DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:58:
[...]
Kan een fout zijn geweest. Als sinds de tweede wereldoorlog heb je een systeem dat IFF heeft. Het staat voor Indentification Friend of Foe en het werd ontwikkeld om te voorkomen dat schepen en vliegtuigen elkaar verrot zouden schieten. Alle vliegtuigen zenden een code uit en er zijn verschillende codes voor passagiers en militaire toestellen. Als hier iets fout is of het werkt niet dat kan je zo neergeschoten worden.
Be yourself, no matter what they say ...
Precies. Ze gaan hier, los van wat nou uiteindelijk de feiten blijken te zijn, last van krijgen. Het vergrootglas komt weer op het conflict.maratropa schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:59:
Moet ook wel een vergissing zijn van de seperatisten.. Het is gewoon het domste voor hun zaak wat ze hebben kunnen doen..
NOSIG
Maar wel van een transponder radio, als die goed ingesteld staat zie je dat het een burgertoestel is.voske schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:59:
[...]
Passagiersvliegtuigen zijn niet voorzien van IFF.
Verwijderd
Dat doet een beetje denken aan Operation Babylift, waarbij de aard van het crashgebied onderzoek ook uitzonderlijk moeilijk maakte. Dat waren dan nog geen mensen met eigen motieven op het vlak van de crash, wat hier potentieel wel het geval. is..SinergyX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:58:
Dan heb je er nog minimaal 250 te gaan die er ook in zaten. Maar ik lees dus dat 'bewoners' daar al tussen puin zoeken, lijkt me niet echt bevorderlijk voor onderzoek naar alle inzittenden.
De 777-200ER waar Malaysia Airlines mee vliegt heeft een maximale passagierscapaciteit van 282.SinergyX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:58:
[...]
It is the world's largest twinjet and has a typical seating capacity for 314 to 451 passengers
Er waren 280 passagiers aan boord, dus die zat zo goed als bomvol.
Virussen? Scan ze hier!
Kan ook een perongeluk/expres foutje geweest zijn om bewust een soort no-fly-zone te creeeren zodat ze makkelijk kunnen zien welke vliegtuigen ze wel uit de lucht kunnen schieten/tegenhouden.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:56:
[...]
Zowiezo vreemd zoals al gezegd dat er "gewoon" over een conflictgebied gevlogen wordt.
How do you save a random generator ?
Ik vroeg letterlijk welke wapens daartoe in staat zijn om zélf wat te kunnen uitzoeken. Wie ze heeft, welke mogelijkheden ze hebben. Net wat jij nu dus doet. Misschien moest ik letterlijk het woordje 'bron' gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:54:
[...]
Ik vraag om bronnen. Als dat is wat je eerder deed is daar niets mis mee - afhankelijk van wat je daarmee doet.
De tweet zelf heb ik niet, maar werd vanuit het journaal opgelezen vanaf een laptop. Ik weet niet of de tweet in het oekrains was of in het engels.
NOSIG
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Voor het leger heb je IFF, commerciële hebben een eigen systeem. Het is alleen wel zo dat militaire radars commerciële zenders moeten kunnen herkennen omdat anders vijanden gewoon op een commercieel kanaal gaan zitten.voske schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:59:
[...]
Passagiersvliegtuigen zijn niet voorzien van IFF.

Ja, ik ga er maar van uit dat ze hopen nog mensen te kunnen helpen. Maar toen ik dat las van jou dacht ik opeens aan dat de motieven van sommigen minder nobel zullen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:00:
Dat waren dan nog geen mensen met eigen motieven op het vlak van de crash, wat hier potentieel wel het geval. is..
★ What does that mean? ★
Shit.jesper0438 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:57:
Weet niet of dit al geplaatst is , maar wel een bizarre foto vlak voor het instappen op de betreffende vlucht :
Dit is echt niet goed, ik weet dat er dagelijks erge dingen gebeuren op de wereld maar dit soort dingen komen erg close to home.
Vorig jaar op huwelijksreis naar zo'n bestemming geweest met mijn lieve vrouw. In een 777 van Malaysian Airlines. Waarvan er twee naar beneden zijn gekomen de afgelopen zes maanden.
Als ik moet denken aan wat deze mensen hebben doorgemaakt de laatste minuten van hun leven keert mijn maag zich om.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
★ What does that mean? ★
Verwijderde Tweet van de opstandelingen. Maken zelf melding dat ze over zo'n Buk beschikken.
jesper0438 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:57:
Weet niet of dit al geplaatst is , maar wel een bizarre foto vlak voor het instappen op de betreffende vlucht :
Dat is freaking bizar te lezen..Mocht hij verdwijnen , zo ziet hij d'r uit .
Op Reuters was al melding dat bijna elke vlucht op dit moment complete detour maakt om die locatie.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:04:
Ik weet niet wet erger is, dat ze hem hebben neergeschoten of dat er nog gewoon commerciele vluchten over dat gebied gingen met de wetenschap dat er daar BUK's in handen zijn van terroristen.
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2014 19:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
20% van 295 = 59 mensenQuad schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:02:
Volgens de NOS zou het gemiddeld om 20% Nederlanders kunnen zijn, even omgerekend zo´n 60 mensen. Volgens mij zit je eerder rond de 40?
20% van 280 (bemanning niet mee gerekend) = 56 mensen
Lastig hè dat rekenen..
Overigens was ook het eerder aangehaalde incident van een amerikaans marineschip & een Iran Air vlucht ook het geval: andere frequenties, burgertoestellen zitten op andere frequenties en ik kan me voorstellen dat je al je apparatuur die signalen geeft uitzet als je met een militair toestel door vijandiggebied vliegt.
En als je het er uit wilt schitten ga je natuurlijk niet eerst vragen: hè? wie ben je eigenlijk?
Ik ken het gevoel, ben zelf in februari dit jaar 2x met Malaysia Airlines gevlogen naar Phuket (via Kuala Lumpur) vanaf Schiphol.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:04:
[...]
Vorig jaar op huwelijksreis naar zo'n bestemming geweest met mijn lieve vrouw. In een 777 van Malaysian Airlines. Waarvan er twee naar beneden zijn gekomen de afgelopen zes maanden.
Dus ook deze flight MH16 (inbound) en MH17 (outbound) meegemaakt, met 777's idd.
Toch een wat apart gevoel...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
We hebben elkaar verkeerd begrepen, of ik heb jou verkeerd begrepen. Ik houd het bij een misverstandColtrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:01:
Ik vroeg letterlijk welke wapens daartoe in staat zijn om zélf wat te kunnen uitzoeken. Wie ze heeft, welke mogelijkheden ze hebben. Net wat jij nu dus doet. Misschien moest ik letterlijk het woordje 'bron' gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 19:07 ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Dit topic is gesloten.
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm