Er is al een vliegtuig uit de lucht gehaald dat op 6km hoogte vloog. Kan ook niet met een MANPAD. Daar werd Rusland ook al van beschuldigd. We moeten wachten op de feiten, maar het is zeker niet uitgesloten dat er daadwerkelijk op geschoten is.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:50:
Zo'n ding dat op tien kilometer hoogte cruist uit de lucht halen? Lijkt me dat je daar militaire installaties voor nodig hebt. Opzettelijk zal het dan ook niet geweest zijn, want geen van beide partijen heeft baat bij het neerhalen van een civilian airliner. Ik vrees voor een serieus incident.
Anoniem: 172410
Daarmee vergeet je even dat er de laatste tijd al een aantal incidenten zijn aangegrepen om zich betrokken te tonen bij het conflict - Russische burgers die omgekomen (zouden) zijn en een artilleriegranaat die over de grens landt. Als Europa ingrijpt zal er vanzelf zoiets gebeuren (echt of geënsceneerd) zodat Rusland in kan grijpen.PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:49:
Eh nee want Rusland ligt iets verderop en heeft hier dus niks mee te maken. Dat standpunt nemen ze zelf ook in.
Ex-collega van mij zit (hopelijk als alle info klopt!) in een SIA 777 met reg SQ 323, die er net voor vloog... gatverdamme.
-- == Alta Alatis Patent == --
In Nederland inderdaad, dat is het domme van de Nederlandse bevolking. 'oh geen Nederlanders, dan boeit het niet'. Elk nieuwsitem over vliegtuig/bus/whatever, 1 nederlander, 2 Nederlanders.. de rest van die 40-250 man? /care. Sorry, maar dat is gewoon onzin, ongeacht wat er in zit, maakt het voor mij niet meer of minder erg.anandus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:50:
Ja en nee. Uiteraard is elk slachtoffer een teveel, maar het zal anders beleefd worden in Nederland als het vol met Nederlanders zat of vol met Maleisinezen (Maleisiërs? Mensen uit Maleisië in ieder geval)
[...]
Ik heb er ook niets over gehoord, maar de kans lijkt me klein.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zodra er ook maar één Russische journalist omkomt of er iets een halve centimeter over de grens gebeurt is het wel raak - en dat gebeurt ongetwijfeld bij ingrijpen.PauseBreak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:51:
Je hoeft Oekraïne niet binnen te vallen. Oekraïne kan volstaan met een formeel verzoek (en dat verzoek hebben ze reeds meerdere malen gedaan). Daar is dus al geen sprake van een oorlogsverklaring. Rusland blijft het standpunt innemen dat ze de rebellen niet steunen en dat ze geen invloed hebben. Daar is dus ook geen oorlogsverklaring te vinden.
Je kunt alleen niet met sancties heen en weer blijven smijten. Vroeg of laat slaat toch die vlam in de pan.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:51:
[...]
Klopt, het zal idd wel bij sancties blijven.
Ging er alleen om dat Glashelder nogal happig schijnt te zijn op het ontketenen van de Derde Wereldoorlog.
En als het wel bij sancties heen en weer gooien blijft hebben wij er net zo goed last van.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Als je er ongerust over bent, check dan even de flighttrackerCoRrRan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:
Ex-collega van mij zit (hopelijk als alle info klopt!) in een SIA 777 met reg SQ 323, die er net voor vloog... gatverdamme.
Ik zelf ga er vanuit dat het toevalligheid is, op moment dat neer stort op 10k hoogte zou het echt kilometers verder daadwerkelijk de grond moeten raken. Als het toestel op het moment boven het luchtruim verbleef had het nooit daadwerkelijk daar neer kunnen komen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
https://twitter.com/SkyNewsBreak/status/489799593404923905Update - Ukrainian Interior Ministry adviser says missile that reportedly brought down Malaysia plane was fired by separatists
[ Voor 6% gewijzigd door Mmore op 17-07-2014 17:53 ]
Ministerie daar bevestigt net dat het is neergeschoten
Owner of DBIT Consultancy
Akkoord dat we moeten wachten op de feiten. Maar 10km is een beetje hoger dan de 6 die jij aanhaalt.RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:
[...]
Er is al een vliegtuig uit de lucht gehaald dat op 6km hoogte vloog. Kan ook niet met een MANPAD. Daar werd Rusland ook al van beschuldigd. We moeten wachten op de feiten, maar het is zeker niet uitgesloten dat er daadwerkelijk op geschoten is.
Sowieso, wat een ellende zeg...
Tja, MH16/MH17 zijn sowieso populair in NL, zit volgens mij bijna altijd wel vol. KUL is natuurlijk ook één van de grootste overstapplaatsen in Azië...vhal schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:50:
MH17 is trouwens ook gedeeltelijk geboekt bij een FOX-groepsreis
Virussen? Scan ze hier!
Gister waren er volgens Oekraïne nog twee SU-25 uit de lucht gehaald door Rusland:
http://www.bbc.com/news/world-europe-28345039
Kan maar zo zijn dat Oekraïne een offensief probeert te ontketenen. We zullen zien of ze het vingertje gaan wijzen, dan weten we genoeg.
http://www.bbc.com/news/world-europe-28345039
Kan maar zo zijn dat Oekraïne een offensief probeert te ontketenen. We zullen zien of ze het vingertje gaan wijzen, dan weten we genoeg.
Ok, er is zojuist een Boeing met 295 burgers neergestort op nog niet geheel duidelijke redenen en de 3e wereldoorlog moet uitbreken? Kunne we hier niet een mooi nieuwsfeiten en opsomtopic van maken?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat zou ik ook zeggen. Vergeet niet dat je dat vooral wilt roepen als je het zelf bent geweest, dus of het nu echt zo is of een mooi verhaal - we weten eigenlijk nog niets.DennusB schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:53:
Ministerie daar bevestigt net dat het is neergeschoten
Schijnbaar een foto van een NL paspoort op twitter kan een hoax zijn
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Als het toestel daadwerkelijk is neergeschoten, begint het wel erg te lijken op Korean Air flight 007
Als de Russen er achter zitten krijg je vast de excuses dat ze geen contact oid konden maken..
Doet me een beetje denken aan dit:
Wikipedia: Iran Air-vlucht 655
of
Wikipedia: 2003 Baghdad DHL attempted shootdown incident
Doet me een beetje denken aan dit:
Wikipedia: Iran Air-vlucht 655
of
Wikipedia: 2003 Baghdad DHL attempted shootdown incident
Dat ging over dode Russische journalisten, volgens Rusland door Oekraïens vuur. Dat is iets compleet anders dan het standpunt waar wij het over hadden namelijk dat Rusland zélf het standpunt inneemt dat het de rebellen niet steunt en er ook geen invloed op heeft.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:
[...]
Daarmee vergeet je even dat er de laatste tijd al een aantal incidenten zijn aangegrepen om zich betrokken te tonen bij het conflict - Russische burgers die omgekomen (zouden) zijn en een artilleriegranaat die over de grens landt. Als Europa ingrijpt zal er vanzelf zoiets gebeuren (echt of geënsceneerd) zodat Rusland in kan grijpen.
En wat je andere post betreft:
Dan betrek je de Russen er vanaf het begin af aan bij, onder de VN vlag. Klaar. Of je stuurt professionals die niet op Rusland schieten, ook klaar
Nee, merp!
[small]Laat maar, verkeerde fragment.
Dashcam footage hier.[/small]
[ Voor 69% gewijzigd door Balance op 17-07-2014 17:57 ]
Toch wel, als het 'dichterbij' is dan grijpt het meer aan, dat is gewoon menselijk.SinergyX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:
[...]
In Nederland inderdaad, dat is het domme van de Nederlandse bevolking. 'oh geen Nederlanders, dan boeit het niet'. Elk nieuwsitem over vliegtuig/bus/whatever, 1 nederlander, 2 Nederlanders.. de rest van die 40-250 man? /care. Sorry, maar dat is gewoon onzin, ongeacht wat er in zit, maakt het voor mij niet meer of minder erg.
En dat heeft niets te maken met 'het domme van de Nederlandse bevolking', in andere landen reageren ze precies hetzelfde. In de VS zou het aandeeel Amerikanen belangrijk zijn, in Frankrijk het aandeel Fransozen,e tc.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Klopt, maar wat ik wil aangeven is, dat er daar wapens in die regio zijn die vliegtuigen van grote hoogten neer kunnen halen.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:53:
[...]
Akkoord dat we moeten wachten op de feiten. Maar 10km is een beetje hoger dan de 6 die jij aanhaalt.
Sowieso, wat een ellende zeg...
Maargoed. We wachten het af.
Toestel schijnt brandend te zijn neergestort. Dat duidt er toch wel op dat het is neergeschoten. Ook zouden alle passagiers en bemanningsleden zijn overleden.
Die is oud..Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[video]
Speel af in HD op 0,5x of 0,25x de snelheid
Dashcam footage hier. Heftig. Is er al een passagierslijst vrij gegeven?
⏩ PVOutput☀️
die is idd oud
Prutser...Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[video]
Kennelijk hebben Russische terroristen het vliegtuig aangezien voor een Oekraïens militair vliegtuig (AN-26) als ik (de vertaling van) het volgende screenshot moet geloven:

Work hard & be brave.
Er staat dik en vet 2012 boven, dat is nep.Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[video]
Niet per se, kan ook een explosie van andere aard zijn, of een technisch mankement.JanW schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
Toestel schijnt brandend te zijn neergestort. Dat duidt er toch wel op dat het is neergeschoten.
Hoewel de kans op een shoot-down natuurlijk wel levensgroot is, gezien het gebied daar.
Virussen? Scan ze hier!
Dat wil niets zeggen, motoren kunnen oververhit zijn geraakt, en dan vlam vatten etc. etc.JanW schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
Toestel schijnt brandend te zijn neergestort. Dat duidt er toch wel op dat het is neergeschoten. Ook zouden alle passagiers en bemanningsleden zijn overleden.
⏩ PVOutput☀️
Heb je de datum bovenin überhaupt bekeken? Of naar de tekst op het vliegtuig?Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[video]
Edit: Ah, is al gezegd
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 17-07-2014 17:58 ]
Welk type wapens kan dat dan? Als we dat weten, kunnen we (enfin, kan ik) speculeren over de vlag van de schutter. Want dat het neergeschoten is, blijkt nu toch vast te staan volgens diverse media.RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[...]
Klopt, maar wat ik wil aangeven is, dat er daar wapens in die regio zijn die vliegtuigen van grote hoogten neer kunnen halen.
Maargoed. We wachten het af.
Sneeuw hea.Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[video]
Is nu sneeuwloos daar.
And it goes BRAAAAAPP!
Klopt dit wel? Er ligt namelijk sneeuw en het is daar 31*C. Dan hoort er geen sneeuw te liggen.Balance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[small]Laat maar, verkeerde fragment.
Nee, merp!
Sowieso zitten in die hoek geen rebellen dacht ik.Quad schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:53:
Ik zelf ga er vanuit dat het toevalligheid is, op moment dat neer stort op 10k hoogte zou het echt kilometers verder daadwerkelijk de grond moeten raken. Als het toestel op het moment boven het luchtruim verbleef had het nooit daadwerkelijk daar neer kunnen komen.
Maakt voor al die arme mensen ook niet uit.
Zomaar 290+ mensen dood, hele families. Erg man.
edit:Hij is heel ergens anders neergegaand an eerst werdt getoond op de website.
[ Voor 8% gewijzigd door MrMonkE op 17-07-2014 18:04 ]
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
https://twitter.com/hdevreij/status/489795929940430848Commercial airliners now take evasive action to avoid eastern Ukrainian airspace. Example: Flight TG921 Thai Airways
Gezien de regelmaat waarmee ze er in dit conflict gedeeltelijk of helemaal naast zitten moeten we dat nog maar even afwachten.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:57:
Welk type wapens kan dat dan? Als we dat weten, kunnen we (enfin, kan ik) speculeren over de vlag van de schutter. Want dat het neergeschoten is, blijkt nu toch vast te staan volgens diverse media.
Ja, dit is natuurlijk wel het belangrijkste aspect. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:57:
[...]
Sowieso zitten in die hoek geen rebellen dacht ik.
Maakt voor al die arme mensen ook niet uit.
Zomaar 290+ mensen dood, hele families. Erg man.
Nee, merp!
Denk dat het tijd wordt om de Oekraine in de NAVO uit te nodigen. Dat zou Rusland duidelijk moeten maken dat we hun gedrag richting buurlanden niet meer accepteren.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Inderdaad. Er komt in die regio geregeld foutieve informatie naar buiten.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:58:
[...]
Gezien de regelmaat waarmee ze er in dit conflict gedeeltelijk of helemaal naast zitten moeten we dat nog maar even afwachten.
Jaja, ik ben fan van voorzichtigheid, maar dit sprookje stinkt. Maar prima, wachten we even tot ook jij overtuigd bent.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:58:
[...]
Gezien de regelmaat waarmee ze er in dit conflict gedeeltelijk of helemaal naast zitten moeten we dat nog maar even afwachten.
Wat heeft dat er mee te maken? Jij denkt echt dat dat andere toestel maandenlang in de lucht is geweest? Zou wel uniek zijn....baronruud schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
En die andere van Malasya Airlines is nog niet terug gevonden.
Toch? Wil niet stoken....
Daarnaast was dat *letterlijk* aan de andere kant van de wereld.
Dus stook idd maar niet
Virussen? Scan ze hier!
Andere type vliegtuig toch...?baronruud schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
En die andere van Malasya Airlines is nog niet terug gevonden.
Toch? Wil niet stoken....
Ben wel benieuwd wat de oorzaak is... De zwarte dozen kunnen ze nu vast snel vinden
Owner of DBIT Consultancy
Ze hebben daar allemaal russische wapens dus dan weet je nog niets.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:57:
[...]
Welk type wapens kan dat dan? Als we dat weten, kunnen we (enfin, kan ik) speculeren over de vlag van de schutter. Want dat het neergeschoten is, blijkt nu toch vast te staan volgens diverse media.
De lokatie is wat mij betreft suspect naar Ukraine.
Als er inderdaad een raket is gebruikt.
* MrMonkE wacht op de feiten.
edit: Lokatie niet zoals eerder gezien op website
[ Voor 6% gewijzigd door MrMonkE op 17-07-2014 18:05 ]
Sowieso gaat moderne journalistiek vooral over snelheid en minder over absolute nauwkeurigheid. Voeg daar twee partijen aan toe die alle belang hebben bij het kleuren van informatie en de waarheid is absoluut niet zo duidelijk meer.RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
Inderdaad. Er komt in die regio geregeld foutieve informatie naar buiten.
Nee, was hetzelfde type (777-200ER), is namelijk het enige type 777 dat Malaysia Airlines heeft.
Maar die heeft hier natuurlijk geen bal mee te maken, dat lijkt me toch vrij duidelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Het ontketenen hebben degene gedaan die daar nu dat vliegtuig uit de lucht hebben geschoten?wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:51:
[...]
Klopt, het zal idd wel bij sancties blijven.
Ging er alleen om dat Glashelder nogal happig schijnt te zijn op het ontketenen van de Derde Wereldoorlog.
Ik zeg alleen maar dat we niet zo over ons heen moeten laten lopen. Die sancties zijn toch een lachertje? Want wat bereik je daar nou echt mee? Reken maar dat Amerika militair gaat ingrijpen als het een vliegtuig van bijv. US Airways of Delta was geweest (en dit nieuws waar is).
Hoe dan ook: mocht het tot een militair ingrijpen komen, dam gaat Rusland zijn ware agenda laten zien. Of ze houden zich afzijdig (de mitaine actie is immers niet tegen Rusland gericht) óf ze gaan voor hetgeen waarvan ze verdacht worden (het innemen van voormalig Sovjet unie gebieden).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Het is een opvallend verhaal, maar meer dan dat kan je nu absoluut niet zeggen.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
Jaja, ik ben fan van voorzichtigheid, maar dit sprookje stinkt. Maar prima, wachten we even tot ook jij overtuigd bent.
Ik bedoel zelfde maatschappij.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
[...]
Wat heeft dat er mee te maken? Jij denkt echt dat dat andere toestel maandenlang in de lucht is geweest? Zou wel uniek zijn....
Daarnaast was dat *letterlijk* aan de andere kant van de wereld.
Dus stook idd maar niet
En dat deze is neergeschoten, is niet bevestigd
Schijnt nu dat de separatisten het hebben opgeeisd...
Dit is toch echt klote nieuws zeg! al helemaal wetende dat ik maandag naar kuala lumpur vlieg 😳.
Ben benieuwd of die vlucht nog over Oekraïne gaat!
Ja, misschien hij wil zijn mening baseren op feiten.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:
[...]
Jaja, ik ben fan van voorzichtigheid, maar dit sprookje stinkt. Maar prima, wachten we even tot ook jij overtuigd bent.
Op NOS journaal wordt nu gezegd dat de commandant van de separisten zegt dat zij het vliegtuig hebben neergeschoten.
[ Voor 5% gewijzigd door Mmore op 17-07-2014 18:02 ]
Als de locatie van de crash klopt, dan is het midden in separatistengebied neergehaald.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:00:
[...]
Ze hebben daar allemaal russische wapens dus dan weet je nog niets.
De lokatie is wat mij betreft suspect naar Ukraine.
Als er inderdaad een raket is gebruikt.
* MrMonkE wacht op de feiten.
Strelkov (Russische commandant in separatistengebied) zegt net op Twitter dat zij het hebben neergehaald. WTF (bron: journaal)
Ga er maar vanuit van niet.thijmennabuurs schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:01:
Dit is toch echt klote nieuws zeg! al helemaal wetende dat ik maandag naar kuala lumpur vlieg 😳.
Ja. Het is goed. Oorlog voeren. Gelijk doenGlashelder schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:01:
[...]
Het ontketenen hebben degene gedaan die daar nu dat vliegtuig uit de lucht hebben geschoten?
Ik zeg alleen maar dat we niet zo over ons heen moeten laten lopen. Die sancties zijn toch een lachertje? Want wat bereik je daar nou echt mee? Reken maar dat Amerika militair gaat ingrijpen als het een vliegtuig van bijv. US Airways of Delta was geweest (en dit nieuws waar is).
Hoe dan ook: mocht het tot een militair ingrijpen komen, dam gaat Rusland zijn ware agenda laten zien. Of ze houden zich afzijdig (de mitaine actie is immers niet tegen Rusland gericht) óf ze gaan voor hetgeen waarvan ze verdacht worden (het innemen van voormalig Sovjet unie gebieden).
En nu weer terug naar de feiten.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Wat voor doel heeft het voor die separatisten om een passagiersvlucht neer te halen in het conflict met Rusland?
Wat een drama zeg. Holy fuck.
[ Voor 56% gewijzigd door Goron op 17-07-2014 18:15 ]
Dit is niet iets wat ongestraft zal blijven verwacht ik. 300 mensen dood en op de luchtvaartsector zal dit ook flinke impact hebben. Het is een verkapte oorlogsverklaring. Ben benieuwd wie hier achter zit.wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:35:
[...]
Vrijwel zeker niet. Niks te winnen, veel te verliezen. Niemand zit erop te wachten in zo'n bodemloze put meegesleept te worden.
Hooguit zullen er sancties genomen worden, dus dat mensen uit het verantwoordelijke land niet meer mogen reizen of hun tegoeden etc bevroren worden.
Malaysian Airways zal wel grote problemen krijgen denk ik.
Ik denk dat veel mensen de neiging zullen krijgen om die airline nu te gaan vermijden, ookal hebben de twee vluchten opzich niks met elkaar temaken.
btw hopen dat van dit kwaad geen ergere gemaakt gaat worden.
Ik denk dat veel mensen de neiging zullen krijgen om die airline nu te gaan vermijden, ookal hebben de twee vluchten opzich niks met elkaar temaken.
btw hopen dat van dit kwaad geen ergere gemaakt gaat worden.
How do you save a random generator ?
Kan me toch echt niet voorstellen dat hier geen actie op volgt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De separatisten zijn de Russen ...AzzKickah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:02:
Wat voor doel heeft het voor die separatisten om een passagiersvlucht neer te halen in het conflict met Rusland?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Geen, mocht het daadwerkelijk neergeschoten zijn, mocht het door de seperatisten gedaan zijn, ik neem alles nog even met een korrel zou, dan lijkt mij simpelweg dat ze dachten dat het een militair vliegtuig was, er zijn meerdere militaire vliegtuigen daar neergeschoten de laatste tijd (wat mij doet afvragen waarom dat vliegtuig daar überhaupt vloog?).AzzKickah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:02:
Wat voor doel heeft het voor die separatisten om een passagiersvlucht neer te halen
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 17-07-2014 18:05 ]
Ja, plaatje dat ik had zette het in links boven bij de grens van polen.RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:01:
[...]
Als de locatie van de crash klopt, dan is het midden in separatistengebied neergehaald.
Strelkov (Russische commandant in separatistengebied) zegt net op Twitter dat zij het hebben neergehaald. WTF (bron: journaal)
Nu zie ik andere berichten dat het vrijwel bij de russische grens rechts onder was.
En die ga je 100% krijgen, denk je? Nee, dan kan dit topic dicht. Of dienen als condoleanceregister.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:01:
[...]
Ja, misschien hij wil zijn mening baseren op feiten.
Aan de andere kant, seperatisten die toestellen op 10km hoogte neerhalen.. daar heb je toch wel een serieuze SAM voor nodig..
Ik heb al verscheidene malen foute plaatjes voorbij zien komen, ook bij het Journaal. Triest. Er is daar al maandenlang een conflict gaande en nog kent men de locatie niet.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
[...]
Ja, plaatje dat ik had zette het in links boven bij de grens van polen.
Nu zie ik andere berichten dat het vrijwel bij de russische grens rechts onder was.
Hm het is een gedeelde vlucht met KLM. Ik ben benieuwd of Europa nu gaat ingrijpen of niet. Dit is toch wel erg.
Typisch gevalletje van Foutje! Bedankt! lijkt mij.
Overijverige seperatisten die alles neerhalen wat los en vast zit nu ze (uit Rusland) die wapens nieuw binnen hebben.
Er gaat veel vliegverkeer over die regio, zal aardig wat uitwijken nu.
Overijverige seperatisten die alles neerhalen wat los en vast zit nu ze (uit Rusland) die wapens nieuw binnen hebben.
Er gaat veel vliegverkeer over die regio, zal aardig wat uitwijken nu.
Zolang je niets met enige zekerheid kan zeggen - wat niet hoeft te betekenen dat je het voor de volle 100% zeker hoeft te weten - kan je meestal maar beter wat voorzichtigheid betrachten. Van wilde speculaties en beschuldigingen wordt het niet helderder en het verhaal ook niet beter.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
En die ga je 100% krijgen, denk je? Nee, dan kan dit topic dicht. Of dienen als condoleanceregister.
D-reizen had flink wat passagiers aan boord. Kuala Lumpur is ook een belangrijke hub richting Nieuw zeeland en australië. Best veel nederlanders die daar overstappen. Best veel GoTters ook die daar gaan backpacken of zo...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niet om die reden iig. Dat is simpelweg codesharing en gebeurt met zoveel vluchten. KLM heeft hier zelf verder niks mee te maken.Xepos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
Hm het is een gedeelde vlucht met KLM. Ik ben benieuwd of Europa nu gaat ingrijpen of niet. Dit is toch wel erg.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, daar heb je zoiets als dit systeem voor nodig. En dat hebben ze niet, maar Rusland wel.tuinïnen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
Aan de andere kant, seperatisten die toestellen op 10km hoogte neerhalen.. daar heb je toch wel een serieuze SAM voor nodig..
Nee, merp!
Of gewoon even afwachten? Je weet helemaal niet wat er gebeurd is met het toestel...Xepos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
Of een gevechtsvliegtuig,tuinïnen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
Maar dan zou je denken dat je wel ziet dat het geen Oekraiens toestel is.
6 uur voor dat dit gebeurde zou er volgens twitter vlak bij de crashzone in Torez (ruim in bezet gebied) een SA-11 Gadfly "Buk" gespot zijn. Een SAM met een bereik van 14km.....tuinïnen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Anders lees je even goed.. Ik zeg toch duidelijk als het waar is? Aan alle kanten zeg ik constant 'als dit waar is'YellowCube schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:02:
[...]
Ja. Het is goed. Oorlog voeren. Gelijk doen
En nu weer terug naar de feiten.
Maar dat lijkt inmiddels bevestigd te zijn door de separiaten.. (Als dat uberhaupt al waar is
Edit: zo zie je maar, twee posts hierboven wordt het alweer ontkend
[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 17-07-2014 18:10 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
tuinïnen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:06:
http://www.telegraph.co.u...e-Russia-border-live.html16.50 Reports suggest that the plane was shot down by a surface-to-air missile called a BUK.
Colin Freeman explains:
The BUK is a self-propelled, medium-range surface-to-air missile systems in the Soviet era and designed to engage cruise missiles, smart bombs, aircraf and and unmanned aerial vehicles. Modern versions can reach up to 80,000 feet.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
"20 klanten" uit de nu.nl feed.Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
D-reizen had flink wat passagiers aan boord.
Hoe moet je dat zien? Door de transponder? Die worden natuurlijk ook misbruikt in conflictgebiedenMrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:09:
Of een gevechtsvliegtuig,
Volgens mij werd gemeld dat zij het neerhalen van militaire toestellen hebben opgeeist, niet dit vliegtuig. Waardoor het niet ondenkbaar is dat ze ook dit toestel (per ongeluk) hebben neergehaald.RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:01:
[...]
Als de locatie van de crash klopt, dan is het midden in separatistengebied neergehaald.
Je ziet aan de transponder respons sowieso dat het een civiele vlucht is.MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:09:
[...]
Of een gevechtsvliegtuig,
Nee, merp!
Zoals ik zei, dan hoeft dit topic niet. Want wat kan je nu posten, buiten speculaties? Ik hoop toch niet dat de gemiddelde GoT'ter denkt hier in dit topic informatie te kunnen vinden die gestoeld is op meer waarheid dan wat de media buitenbrengt?Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
[...]
Zolang je niets met enige zekerheid kan zeggen - wat niet hoeft te betekenen dat je het voor de volle 100% zeker hoeft te weten - kan je meestal maar beter wat voorzichtigheid betrachten. Van wilde speculaties en beschuldigingen wordt het niet helderder en het verhaal ook niet beter.
Kan me niet voorstellen dat de russen hierbij betrokken zijn. Proveceren richting het westen ok, dat doet het westen ook. Maar gezien de bestemming zullen er ook de nodige mensen uit het oosten in zitten. Lijkt me niet dat Rusland gebaad is om ruzie te maken met en het westen en het oosten.
Met je ogen.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:10:
[...]
Hoe moet je dat zien? Door de transponder? Die worden natuurlijk ook misbruikt in conflictgebieden
Artjuh schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:10:
Volgens mij werd gemeld dat zij het neerhalen van militaire toestellen hebben opgeeist, niet dit vliegtuig. Waardoor het niet ondenkbaar is dat ze ook dit toestel (per ongeluk) hebben neergehaald.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-07-2014 19:46 ]
Nee die gaan lekker verkondigen dat zij het gedaan hebben. Word gelijk duidelijk dat Rusland ze toch echt helpt (zo ver dat nog niet duidelijk was overigens).Prosac2010 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:09:
Seperatisten zeggen nu dat ze niet dergelijke raketinstallaties hebben.
Bron: NOS
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Het kan een foutje zijn.xos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:10:
Kan me niet voorstellen dat de russen hierbij betrokken zijn. Proveceren richting het westen ok, dat doet het westen ook. Maar gezien de bestemming zullen er ook de nodige mensen uit het oosten in zitten. Lijkt me niet dat Rusland gebaad is om ruzie te maken met en het westen en het oosten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Yup, mijn vriendin is tussen de twee rampen door via die route gevlogen. Ben blij dat ze veilig thuis zit.Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:08:
D-reizen had flink wat passagiers aan boord. Kuala Lumpur is ook een belangrijke hub richting Nieuw zeeland en australië. Best veel nederlanders die daar overstappen. Best veel GoTters ook die daar gaan backpacken of zo...
Je hebt voorzichtige speculaties en wilde speculaties op basis van weinig tot geen bewijzen. Er wordt inderdaad veel te veel geleuterd op basis van niets.Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:10:
Zoals ik zei, dan hoeft dit topic niet. Want wat kan je nu posten, buiten speculaties? Ik hoop toch niet dat de gemiddelde GoT'ter denkt hier in dit topic informatie te kunnen vinden die gestoeld is op meer waarheid dan wat de media buitenbrengt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm