Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bloemstukje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:55:
Wat ik me afvraag eigenlijk; waarom hoor je nu speculaties dat Malaysian Airlines dit niet zou overleven? Het kan toch elk willekeurig vliegtuig zijn wat uit de lucht word geschoten? Daar heeft de Airline in feite toch niks mee te maken (naast uiteraard informatie verstrekken en verklaring afleggen e.d.). Het had net zo goed KLM kunnen zijn wat uit de lucht zou zijn geschoten als het vluchtschema anders zou zijn geweest. Of elke random Airline for that matter. Iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen?
De luchtvaartmaatschappij is niet gevrijwaard van verantwoordelijkheid ook als was het een "act of war" van een derde partij. Ze moeten betalen en bovenop de betalingen van het vorige vliegtuig kan dit best te duur worden. De reputatieschade gaat niet helpen in deze. De luchtvaartmaatschappij gaat nu iedereen het gevoel geven dat ze niet dicht genoeg op hun vliegtuigen zitten qua veiligheid en dat ze de piloten teveel ruimte geven of niet vaak genoeg controleren op hun gezonde verstand. Met als gevolg dat er dus vliegtuigen uit de lucht gaan vallen. Mensen geloven ook wel in toeval maar als binnen 6 maanden 2 enorme airliners van dezelfde maatschappij naar beneden komen in nogal debiele ongelukken dan gaat men denken dat eht bestuur zit te slapen of beslissingen maakt mbt geld ipv veiligheid.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:07
Bloemstukje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:55:
Wat ik me afvraag eigenlijk; waarom hoor je nu speculaties dat Malaysian Airlines dit niet zou overleven? Het kan toch elk willekeurig vliegtuig zijn wat uit de lucht word geschoten? Daar heeft de Airline in feite toch niks mee te maken (naast uiteraard informatie verstrekken en verklaring afleggen e.d.). Het had net zo goed KLM kunnen zijn wat uit de lucht zou zijn geschoten als het vluchtschema anders zou zijn geweest. Of elke random Airline for that matter. Iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen?
Het gevoel dat mensen hebben wanneer ze een bepaalde naam horen geeft al direct aan hoe graag ze daar iets kopen.

(overigens was deze vlucht een Code-Share met KLM wat praktisch gewoon inhoud dat mensen die KLM geboekt hadden naar Kuala Lumpur (of verder) wss ook met deze (of andere) vlucht mee vlogen.

Verder ben ik benieuwd hoe het afloopt met MAS (Malaysian Airlines), aangezien het een flag carrier airline is. Deze zal daardoor dus iets stabieler zijn dan een puur commerciele carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Krilo_89 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Weet je nog die susuki alto die het publiek in reed? Had ook een ander type geweest kunnen zijn, maar zorgde wel voor heel veel negatieve publiciteit. Als ik zo'n auto zie rijden, herinner ik me gelijk dat.
Voor die vliegtuigen geld dat hetzelfde.
Trouwens ook voor de cruiseschepen waarvan er 1 op de klippen gelopen is.
En toch blijft er onderbuik gevoel en een tweede keer nadenken. In dit geval zou ik zeggen: ja, ik zou er (weer) mee vliegen. Of die Susuki zou ik ook (weer) kopen. Maar dat cruiseschip: nee. Want dat was menselijk falen waarbij de mens in dienst was van het bedrijf.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Krilo_89 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Weet je nog die susuki alto die het publiek in reed? Had ook een ander type geweest kunnen zijn, maar zorgde wel voor heel veel negatieve publiciteit. Als ik zo'n auto zie rijden, herinner ik me gelijk dat.
Voor die vliegtuigen geld dat hetzelfde.
Trouwens ook voor de cruiseschepen waarvan er 1 op de klippen gelopen is.
Het was een Suzuki Swift :P

Overigens lijkt het me niet vreemd als Malaysian Airlines uiteindelijk genationaliseerd wordt. Het is toch de hoofd-airline van dat land en ze kregen al staatsteun.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
mcDavid schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Lijkt me stug. Een raket detecteren (dmv spionagesattelieten?) is één ding. Zien wie er achter de knoppen zat, en waarom, is een heel ander verhaal.
Zoveel van dit soort installaties zijn er nou ook weer niet. Ik denk dat bij de Amerikanen wel bekend is welke Oekraïens zijn en welke niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Dank voor de reacties allemaal ^ :) . Wat me wel verbaast eigenlijk is dat er dus klaarblijkelijk in de keiharde zakenwereld (gezien de aandelen ook behoorlijk zakken) toch nog behoorlijk wat emotie en gevoel meespelen.

Enerzijds logisch gezien het bedrijf gaat en staat met klanten, die nou eenmaal gevoelsmensen zijn zoals jullie aangaven inderdaad, maar anderzijds toch wel verbazingwekkend. Als klanten niet meer komen loopt het bedrijf slecht en wil je geen aandelen hebben natuurlijk. Anderzijds; Ik zou zonder problemen in een toestel van Malaysia Airlines stappen. Kans dat er iets gebeurd is bij Malaysia Airlines net zo groot als bij elke willekeurige andere airline. Maar ik kan me wel iets bij voorstellen dat veel mensen nu niet graag meer vliegen met Malaysia, of überhaupt vliegen for that matter.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het is niet alleen die 2 rampen binnen enkele maanden, Malaysian zit al langer in de financiele problemen, o.a. door hogere brandstofprijzen en zwaardere concurrentie.

In een paar maanden tijd is het bedrijf 37 procent minder waard geworden. Dat, gekoppeld met deze twee incidenten, gaat denk ik idd het einde van deze maatschappij betekenen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
Bloemstukje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:02:
Dank voor de reacties allemaal ^ :) . Wat me wel verbaast eigenlijk is dat er dus klaarblijkelijk in de keiharde zakenwereld (gezien de aandelen ook behoorlijk zakken) toch nog behoorlijk wat emotie en gevoel meespelen.
Sentiment en self-fulfilling prophecy.

Zolang iedereen denkt dat het aandeel waarschijnlijk omlaag gaat en daarop gaat anticiperen door short te gaan, zal het aandeel inderdaad naar beneden gaan. Totaal niet rationeel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, onze emoties en gevoelens. Daar anticiperen zij op.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Economie = Emotie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Rannasha schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Het was een Suzuki Swift :P

Overigens lijkt het me niet vreemd als Malaysian Airlines uiteindelijk genationaliseerd wordt. Het is toch de hoofd-airline van dat land en ze kregen al staatsteun.
Ojah die 8)7 .
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:00:
[...]

En toch blijft er onderbuik gevoel en een tweede keer nadenken. In dit geval zou ik zeggen: ja, ik zou er (weer) mee vliegen. Of die Susuki zou ik ook (weer) kopen. Maar dat cruiseschip: nee. Want dat was menselijk falen waarbij de mens in dienst was van het bedrijf.
En nee ik laat me niet beïnvloeden omdat 1 gek iets raars doet. Ik geef alleen aan dat menig mens er wel bij stilstaat en dat alleen zorgt voor veel negatieve publiciteit. En in dit geval is negatieve publiciteit wel écht negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Als je weet waar die opsteeg kom je al een eind.
Het is Oekraïens grondgebied, bezet door "pro-russische" seperatisten, en er is geschoten met professioneel defensiematerieel. Grenzen verschillen per dag. Waar en met wat zegt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:00:
[...]

De luchtvaartmaatschappij is niet gevrijwaard van verantwoordelijkheid ook als was het een "act of war" van een derde partij. Ze moeten betalen en bovenop de betalingen van het vorige vliegtuig kan dit best te duur worden. De reputatieschade gaat niet helpen in deze.
Hier zijn ze gewoon voor verzekerd hoor... Het gaat in dit geval alleen om reputatieschade. Kans is dus groot dat zij samen gaan bij een andere maatschappij.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:03:
Dat, gekoppeld met deze twee incidenten, gaat denk ik idd het einde van deze maatschappij betekenen.
Ik betwijfel het. De regering heeft al gezegd dat ze geld in de maatschappij gaan pompen om het overeind te houden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Ja, onze emoties en gevoelens. Daar anticiperen zij op.
Dat blijkt inderdaad, klinkt wel logisch zo. De zakenwereld laat zich dus niet leiden door hun eigen emotie, maar door de emotie van de klanten van het bedrijf waarin ze geïnvesteerd hebben.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
BtM909 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Hier zijn ze gewoon voor verzekerd hoor...
Denk je dat? Bijna bij alle verzekeringen zit een clausule die in tijden van oorlag alle dekking laat vallen, maw oorlog wordt niet gedekt door de verzekering.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Ik betwijfel het. De regering heeft al gezegd dat ze geld in de maatschappij gaan pompen om het overeind te houden.
Ze hebben eerder (nav MH370) al expliciet aangegeven dat juist niet te doen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Ik lees net dat beide zwarte dozen zijn gevonden en nu in handen zijn van Russische separatisten. In hoeverre valt er te frauderen met die zwarte dozen? Want anders ben ik bang dat er wellicht geknoeid wordt met het materiaal...

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:De discussie over mogelijk wel/niet WW3 is volledig offtopic. Graag afkappen. (Geen tijd om de berichten in kwestie te verwijderen helaas...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar geleden dezelfde vlucht gehad, MH017. En mijn ervaring met Malaysian was echt super. Afgelopen zomer met Cathy gevlogen en die was persoonlijk minder. Ik zou dus volgende keer gewoon met Malaysian gaan vliegen.

Maar ik ben dan zelf ook niet bang om te vliegen dus ik maak dat soort keuzes misschien wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

BtM909 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Hier zijn ze gewoon voor verzekerd hoor... Het gaat in dit geval alleen om reputatieschade. Kans is dus groot dat zij samen gaan bij een andere maatschappij.
http://www.nytimes.com/20...-of-war-caused-crash.html
Although money cannot replace a lost life, wrongful death law requires Malaysia Airlines to pay compensation for any passenger who is killed in a crash of one of its flights, even if caused by an act of war.

-

Airlines do not have to pay for damaged cargo if it’s damaged in an act of war. But in the case of death or injury to passengers, the aircraft carrier can be held liable for up to 100,000 Special Drawing Rights, an updating, weighted average of convertible currencies. On Thursday those rights amounted to $154,139 per passenger. Multiplied by 283 passengers, Malaysia Airlines would pay about $44 million to the families of victims of the crash. (Crew members are treated differently by treaty.)
Nog meer geld kwijt dus. En dat is een van de vele extra nagels aan de doodskist (no pun) die de komende tijd gaan komen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:07:
Ik lees net dat beide zwarte dozen zijn gevonden en nu in handen zijn van Russische separatisten. In hoeverre valt er te frauderen met die zwarte dozen? Want anders ben ik bang dat er wellicht geknoeid wordt met het materiaal...
Je kan er inderdaad in knippen of mee kloten, dat is wel linke soep. Maar ik denk dat ze toch niet heel veel data van die zwarte dozen af kunnen halen.
En in ieder geval is makkelijk vast te stellen of er met die dingen geknoeid is, en dan is het hek helemaal van de dam.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

Het slaat nergens op dat ze de zwarte dozen krijgen: Het was geen Russische grondgebied, het was geen Russisch gemaakt vliegtuig, er zaten (vooralsnog) geen Russen aan boord, en het was geen Russische vliegmaatschappij.
Wat een bullshit, dit is echt een zeer dubieuze stap van de separatisten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Wat zouden ze ermee willen doen dan?

Dat ding is neergeschoten, uit de black box zal niet veel boeiends zichtbaar zijn. Normale vlucht totdat er opeens een raket in zn maag zit.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En die raketinslag ga je op de zwarte doos ook niet terugvinden natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Dat ding is neergeschoten, uit de black box zal niet veel boeiends zichtbaar zijn. Normale vlucht totdat er opeens een raket in zn maag zit.
Dan nog is er misschien spraak van de CVR af te halen of data van de FDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:10:
O ja joh? Hoe weet jij zo zeker waar dat ding hem heeft geraakt dan? Misschien raakte hij alleen een vleugel, of de staart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Wat een bullshit, dit is echt een zeer dubieuze stap van de Russische separatisten.
Maar ja, een zwarte doos is snel & makkelijk open te maken en de inhoud is net zo brandbaar als een krant... Weet alleen niet wat de seperatisten nou "voelen" voor de nabestaanden, indien zij inderdaad in bezit zijn van de black boxes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Dan nog is er misschien spraak van de CVR af te halen of data van de FDR.
Een FDR meet niet op raketten, daar is geeneens apparatuur voor aanwezig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
[...]

Wellicht zelf een leuk verhaal van maken waardoor de schuld niet langer naar hun toewijst bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Ze hebben eerder (nav MH370) al expliciet aangegeven dat juist niet te doen....
Ze hebben hun statement een maand later alweer aangepast. Dat land heeft zijn flag carrier gewoon nodig. Voor de korte termijn pompt de regering er wat geld in, en voor de lange termijn zal een oplossing gezocht worden, zoals het privatiseren van de maatschappij en investeerders zoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

En natuurlijk moeten technische storingen uitgesloten worden!

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Overigens zou dit wel een impuls kunnen geven aan commerciële ruimte vluchten. De kans dat ze die naar beneden halen is nog veel kleiner.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Een FDR meet niet op raketten, daar is geeneens apparatuur voor aanwezig.
Dat zeg ik toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
Je zou er uit kunnen halen of ze iets aan hebben zien komen vliegen of hun andere onregelmatigheden is opgevallen. Extra bewijs, extra bevestiging.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FDR & CVR kunnen nog ongeveer 1.5 seconde opnemen nadat beide redundante stroomtoevoeren onderbroken zijn. Modernere black boxes nemen niet alleen geluid op (hoorbaar voor mensen) maar ook trillingen/frequenties die door het vliegtuig heen gaan.

De kans dat een mogelijke raketinslag op minstens 1 black box staat is 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik vermoed ook dat onderzoek geen verschil kan laten zien tussen een explosie aan boord en een explosie van buitenaf. het vliegtuig maakt volgens de dozen een abrupte beweging en stort neer. Punt.

Wellicht dat er maar een military grade MAWS / PMAWS isntalleren op alle airliners en dat die data bijgeschreven kan worden op de zwarte doos/dozen. Beetje dure (en door hysterie ingegeven) upgrade wellicht maar we hebben terroristen nog en in het verleden heeft men vaker iets dergelijks gedaan om luchtvloten aan te passen adhv zeer unieke ongevallen.

Wikipedia: Missile Approach Warning

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LED-Maniak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Je zou er uit kunnen halen of ze iets aan hebben zien komen vliegen of hun andere onregelmatigheden is opgevallen. Extra bewijs, extra bevestiging.
Een raket vliegt met een paar keer de snelheid van het geluid, als je die ziet heb je geen tijd meer om nog wat te roepen, want dan is-ie al ingeslagen. En de raket komt van onder, buiten het blikveld van de piloot dus (die kunnen alleen vooruit kijken).

Daarnaast zou er dan een nood-oproep uitgestuurd zijn, dat is niet gebeurd (is al gemeld), en verder heeft de verkeersleiding ook geen vreemde zaken (zoals uitwijk-manouveurs) gezien op hun radar.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2014 11:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:08:
[...]

Je kan er inderdaad in knippen of mee kloten, dat is wel linke soep. Maar ik denk dat ze toch niet heel veel data van die zwarte dozen af kunnen halen.
En in ieder geval is makkelijk vast te stellen of er met die dingen geknoeid is, en dan is het hek helemaal van de dam.
Waarom zouden ze -edit:met de black box data kloten-? Die raket nemen ze waarschijnlijk niet eens waar tot hij inslaat. Ze zullen al helemaal niet waarnemen wie hem heeft afgevuurd, van waar en wat voor type het is. Er zal niets op staan dat we niet eigenlijk al weten, de piloten zullen het als explosie classifiseren en wellicht onterecht denken ze dat het een bom is. Piloten zijn vaak heel rustig en gedicideerd in deze situaties.

edit: Verduidelijking voor sommige mensen

[ Voor 6% gewijzigd door MrMonkE op 18-07-2014 11:20 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:13:
FDR & CVR kunnen nog ongeveer 1.5 seconde opnemen nadat beide redundante stroomtoevoeren onderbroken zijn. Modernere black boxes nemen niet alleen geluid op (hoorbaar voor mensen) maar ook trillingen/frequenties die door het vliegtuig heen gaan.

De kans dat een mogelijke raketinslag op minstens 1 black box staat is 100%.
Inderdaad, en in de meest ideale "inslag" valt de stroom ook nog eens niet direct weg. Kans dat er dus wat op te vinden is is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Schijnbaar proberen ze nu die dozen naar Moskou te sturen voor onderzoek. Ja daar heb ik veel vertouwen in. Oekraïne heeft toegang tot het rampen gebied ontzegt maar nu ze toch al die dozen hebben vind ik de situatie mooi klote :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:14:
[...]

Waarom zouden ze? Die raket nemen ze waarschijnlijk niet eens waar tot hij inslaat. Ze zullen al helemaal niet waarnemen wie hem heeft afgevuurd, van waar en wat voor type het is. Er zal niets op staan dat we niet eigenlijk al weten, de piloten zullen het als explosie classifiseren en wellicht onterecht denken ze dat het een bom is. Piloten zijn vaak heel rustig en gedicideerd in deze situaties.
Omdat je bevestiging wil... Het zeggen dat we niks hebben aan die zwarte dozen is wel de domste uitspraak die ik in dit topic heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Het zou best kunnen van wel. Er is een hoop af te leiden uit geluidsopnames. Misschien is er een explosie te horen. Misschien kan aan de hand van een geluidsanalyse afgeleid worden of die explosie uit het ruim kwam, vanaf een motor of elders uit het vliegtuig.

Echter is al duidelijk dat een raketaanval de oorzaak was, er moet enkel nog uitgevonden worden wie verantwoordelijk was. Dat zal niet duidelijk worden door de zwarte dozen te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46

Osxy

Holy crap on a cracker

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:13:
[...]

Ik vermoed ook dat onderzoek geen verschil kan laten zien tussen een explosie aan boord en een explosie van buitenaf. het vliegtuig maakt volgens de dozen een abrupte beweging en stort neer. Punt.

Wellicht dat er maar een military grade MAWS / PMAWS isntalleren op alle airliners en dat die data bijgeschreven kan worden op de zwarte doos/dozen. Beetje dure (en door hysterie ingegeven) upgrade wellicht maar we hebben terroristen nog en in het verleden heeft men vaker iets dergelijks gedaan om luchtvloten aan te passen adhv zeer unieke ongevallen.

Wikipedia: Missile Approach Warning
En dan?
Een rakket ontwijken met een jumbojet? Succes daarmee!

Je hebt daarnaast niets aan die informatie.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:08:
2 jaar geleden dezelfde vlucht gehad, MH017. En mijn ervaring met Malaysian was echt super. Afgelopen zomer met Cathy gevlogen en die was persoonlijk minder. Ik zou dus volgende keer gewoon met Malaysian gaan vliegen.

Maar ik ben dan zelf ook niet bang om te vliegen dus ik maak dat soort keuzes misschien wat makkelijker.
maar hoeveel mensen zouden wel een andere maatschappij kiezen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Vraag is wat Rusland nu gaat doen. Stellen ze zich volgens de regels op, nemen ze de dozen in ontvangst en zeggen ze:

- Geen Russische maatschappij;
- Geen Russisch toestel;
- Geen Russische inzittenden;
- Geen Russisch grondgebied.

"Sorry, dan horen de zwarte dozen niet bij ons".

Gaan ze de handel uitgebreid analyseren zonder dat de andere betrokken partijen daar om hebben gevraagd, dan is dat een uiterst dubieuze stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:16:
[...]

maar hoeveel mensen zouden wel een andere maatschappij kiezen?
YouTube: Rain Man Airport Scene Qantas Never Crashed (disclaimer: dit is niet lollig bedoeld in context van het hele topic; puur een video op statistieken)

On-topic: veel mensen kunnen niet eens meer snel een ticket omboeken en "moeten" wel met maatschappij X weg.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Omdat je bevestiging wil... Het zeggen dat we niks hebben aan die zwarte dozen is wel de domste uitspraak die ik in dit topic heb gezien.
Zeg ik toch helemaal niet.
Ik zeg dat er geen enkele reden is om ze te manipuleren.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:
"Pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne hebben de meeste opnameapparatuur van het neergestorte toestel van Malaysia Airlines in handen. Dat heeft een assistent van rebellenleider Igor Girkin vrijdag gezegd.

De rebellen hebben naar eigen zeggen acht van de twaalf opnameapparaten in handen. Verdere details werden niet bekendgemaakt. Girkin twijfelt volgens zijn assistent nog of hij internationale onderzoekers toegang wil geven tot de rampplek. Elke onderzoeker moet toestemming krijgen van de rebellenleiders voordat ze foto's mogen maken of mogen filmen. (Novum)"

Wat een onzin.... 12 opnameapparaten... het zijn er maar 2.
Naast de bekende en verplichte cockpit voice recorder en flight data recorder, bevatten de meeste moderne lijntoestellen nog vele andere recorders. Met name een QAR (=quick access recorder) en allerlei technisch-diagnostische spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:18:
[...]

Zeg ik toch helemaal niet.
Ik zeg dat er geen enkele reden is om ze te manipuleren.
Natuurlijk wel, sloop dat geluid van die explosie er uit en het is "Joh, er is helemaal geen bewijs te vinden! Wij weten van niks" en dan begint het hele vingertje wijzen weer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:18
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:09:
[...]
Wat een bullshit, dit is echt een zeer dubieuze stap van de separatisten.
Niet echt, ze zijn in gevecht met Ukraine die gesteund wordt door VS/Europa. Voor hun is het dus een kwestie van of afgeven aan de vijand (VS/Europa) of afgeven aan iemand die ze nog enigszins vertrouwen (Rusland). De keuze is dus niet zo gek al is het natuurlijk niet de meest onafhankelijke keuze. Aan de andere kant, als ze het aan Ukraine afgeven kun je het ook niet echt een onafhankelijk onderzoek noemen.
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:20:
[...]
Natuurlijk wel, sloop dat geluid van die explosie er uit en het is "Joh, er is helemaal geen bewijs te vinden! Wij weten van niks" en dan begint het hele vingertje wijzen weer opnieuw
Dan moeten ze dat doen zonder dat het waar te nemen is en daarnaast zul je er heel wat meer uit moeten slopen want tijdens de val naar beneden wordt er ook nog van alles op genomen wat terug te leiden zou kunnen zijn naar een explosie.

[ Voor 30% gewijzigd door redwing op 18-07-2014 11:23 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:53

PauseBreak

derp!

BounceCloud schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:16:
Vraag is wat Rusland nu gaat doen. Stellen ze zich volgens de regels op, nemen ze de dozen in ontvangst en zeggen ze:

- Geen Russische maatschappij;
- Geen Russisch toestel;
- Geen Russische inzittenden;
- Geen Russisch grondgebied.

"Sorry, dan horen de zwarte dozen niet bij ons".

Gaan ze de handel uitgebreid analyseren zonder dat de andere betrokken partijen daar om hebben gevraagd, dan is dat een uiterst dubieuze stap.
Je kunt er donder op zeggen dat de analyses door het Maleïsische team in Rusland gedaan moeten worden. Die dozen gaan echt niet meer weg uit Rusland.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Het Minkema College in Woerden meldt vrijdag op Facebook dat drie leerlingen aan boord waren van het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines. De school gaat vrijdagmiddag open "voor leerlingen, ouders en collega's die hier behoefte aan hebben", schrijft de school. De ouders van de omgekomen bovenbouwleerlingen bevestigden aan de school dat hun kinderen aan boord waren van het ramptoestel. (ANP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

of zeggen "ja deze raket zegt BOEM maar onze raketten zeggen BOEHOEM dus geen raket van Russische origine dus de VS levert wapens aan Oekraine om onschuldige Russen te beschieten."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Another FAA rule change that took effect October 11, 1991, led to the installation of digital FDAUs (DFDAUs) and DFDRs with solid-state memory on all Boeing airplanes before delivery. This FDR system was required to record a minimum of 34 parameter groups. The DFDAU processes approximately 100 different sensor signals per second for transmission to the DFDR, which uses electronics to accommodate data for a 25-hr period.

Today all Boeing current-production models use DFDR systems, which will store 64 12-bit words per second (wps) over a 25-hr period in electronic memory. At the end of the 25 hours, the DFDR will begin recording the most recent data over the oldest data. No tape removal is required with these systems. Each of these systems on every Boeing model (except the 777) have at least two data frames that are transmitted from the DFDAU to the DFDR (see "What Is a Data Frame?" below).

These separate data frames accommodate the different regulatory agency requirements. A 128-wps DFDR was available for the Boeing 777 and MD-90, allowing the development of one data frame that incorporated all regulatory agency requirements and that required operators to develop only one data frame decode algorithm. "How a FAA Rule Is Changed", below, explains the basis on which the FAA may propose rule changes.

^hoe dan? Digital dingen eruit slopen en dan random data inserten om de timeline weer op orde te krijgen? Ik snap dat het kan maar daar moet je wel heel veel moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lees hier op de VK website dat de seperatisten ook toegang hebben gekregen tot Buks systemen door basissen van Oekraine over te nemen:
Separatisten beschikken over luchtdoelraketten
De rebellen ontkenden dat zij over wapens beschikken waarmee ze vliegtuigen op die hoogte kunnen neerhalen, maar ook dat wordt door eerdere meldingen van hen ondergraven. Eind juni meldden ze dat ze een luchtverdedigingsbasis van het Oekraïense leger hadden ingenomen en daarbij luchtdoelraketten van het type Boek (Buk) hadden buitgemaakt. Die hebben een bereik van ruim 20 kilometer hoogte.
Sorry hoor Rusland-fanatici en separatisten-apologisten: the evidence is piling up.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Osxy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:16:
[...]

En dan?
Een rakket ontwijken met een jumbojet? Succes daarmee!

Je hebt daarnaast niets aan die informatie.
Ik zeg toch niet dat dat ze alle stunts moeten uithalen? Ik zei dat de info op de zwarte doos bijgeschreven moet worden. Wat je aan die info hebt is dat het ea bewijst en de ruimte voor speculatie tot een minimum beperkt. informatie en weten wat er gebeurde is juist zo extreem belangrijk in de luchtvaart industrie, helemaal mbt een veiligheid beleid. Wat als we in dit geval al die SA-11 fotos ed niet hadden? Wat als er geen conflict was maar een terrorisme aanslag? Als een airliner zonder een piep te geven uit de luchtvalt dan moet je kunnen zien of er een bom aan boord was of dat iemand in een bepaald gebiedje met raketten stond te schieten.

Wikipedia: 2003 Baghdad DHL attempted shootdown incident

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Another FAA rule change that took effect October 11, 1991, led to the installation of digital FDAUs (DFDAUs) and DFDRs with solid-state memory on all Boeing airplanes before delivery. This FDR system was required to record a minimum of 34 parameter groups. The DFDAU processes approximately 100 different sensor signals per second for transmission to the DFDR, which uses electronics to accommodate data for a 25-hr period.

Today all Boeing current-production models use DFDR systems, which will store 64 12-bit words per second (wps) over a 25-hr period in electronic memory. At the end of the 25 hours, the DFDR will begin recording the most recent data over the oldest data. No tape removal is required with these systems. Each of these systems on every Boeing model (except the 777) have at least two data frames that are transmitted from the DFDAU to the DFDR (see "What Is a Data Frame?" below).

These separate data frames accommodate the different regulatory agency requirements. A 128-wps DFDR was available for the Boeing 777 and MD-90, allowing the development of one data frame that incorporated all regulatory agency requirements and that required operators to develop only one data frame decode algorithm. "How a FAA Rule Is Changed", below, explains the basis on which the FAA may propose rule changes.

^hoe dan? Digital dingen eruit slopen en dan random data inserten om de timeline weer op orde te krijgen? Ik snap dat het kan maar daar moet je wel heel veel moeite voor doen.
Het is eerder gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bron/evidence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

redwing schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Niet echt, ze zijn in gevecht met Ukraine die gesteund wordt door VS/Europa. Voor hun is het dus een kwestie van of afgeven aan de vijand (VS/Europa) of afgeven aan iemand die ze nog enigszins vertrouwen (Rusland). De keuze is dus niet zo gek al is het natuurlijk niet de meest onafhankelijke keuze. Aan de andere kant, als ze het aan Ukraine afgeven kun je het ook niet echt een onafhankelijk onderzoek noemen.
Ze hadden de zwarte dozen ook gewoon kunnen bewaren en geven aan de onafhankelijke Maleisiërs. Dat is zelfs international policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Je kunt er donder op zeggen dat de analyses door het Maleïsische team in Rusland gedaan moeten worden. Die dozen gaan echt niet meer weg uit Rusland.
Aangezien Putin aanstuurt op een onafhankelijk onderzoek zou het ook kunnen dat hij de blackbox aan nederland/maleisië geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:23:
[...]

[uitleg]

Je hoeft dingen niet weer op te vullen. Wat nog wel eens wil voorkomen bij zwarte dozen na een zware crash is dat er willekeurige stukken data ontbreken.
Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Aangezien Putin aanstuurt op een onafhankelijk onderzoek zou het ook kunnen dat hij de blackbox aan nederland/maleisië geeft.
Dat zou dan het eerste fatsoenlijke ding zijn dat hij heeft gedaan sinds dit vliegtuig werd neergeschoten. Laten we het hopen.

[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 18-07-2014 11:27 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

[...]

Aangenomen dat onze definitie van onafhankelijk hetzelfde is als die van Poetin.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Ik weet niet wat er op moment voor ironclad proof is dat het inderdaad een missile strike is geweest. Alles wijst erop maar ik sluit niet uit dat de Russen en de separatisten dit zoveel mogelijk in twijfel willen laten, een plannetje maken om desinformatie te verstrekken en dat de zwarte dozen daar een onderdeel van zullen gaan vormen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maleisië is waar de zwarte dozen eigenlijk heen zouden moeten gaan. En de VS en Nederland (en eventueel Rusland en Oekraïne) gaan dan aan Maleisië hulp aanbieden voor het onderzoek, wat Maleisië dan uiteraard gracieus accepteert. Zo zou het moeten gaan. Maar als Poetin inderdaad die dingen in zijn achterzak heeft weet je het nooit natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 18-07-2014 11:27 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:18
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:24:
[...]
Ze hadden de zwarte dozen ook gewoon kunnen bewaren en geven aan de onafhankelijke Maleisiërs. Dat is zelfs international law.
Het is toch wel duidelijk dat die lui daar weinig aan international law doen. Vanuit hun standpunt is iedereen tegen ze (kijk naar de Krim dat door geen enkel land geaccepteerd is) oftewel het enige land dat ze vertrouwen is Rusland. Vanuit hun standpunt gezien is het dus erg logisch dat ze het naar Moskou willen sturen en nergens anders.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:26:
Ik weet niet wat er op moment voor ironclad proof is dat het inderdaad een missile strike is geweest. Alles wijst erop maar ik sluit niet uit dat de Russen en de separatisten dit zoveel mogelijk in twijfel willen laten, een plannetje maken om desinformatie te verstrekken en dat de zwarte dozen daar een onderdeel van zullen gaan vormen.
Satelliet beelden van de Amerikanen bevestigen een missile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Je hebt aansturen en je hebt aansturen he.... Ik vertrouw Putin niet genoeg om er klakkeloos van uit te gaan dat het ook echt onafhankelijk zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik weet overigens niet of dit al voorbij is gekomen:
Ukrainian MoD: #boeing777 #MH17was shot down by Russian AA, not terrorists via @theinsider_ua #ukraine http://t.co/zoiPuxLish
— Liveuamap (@Liveuamap)July 18, 2014
Ik hoop dat dat niet klopt eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:27:
Maleisië is waar de zwarte dozen eigenlijk heen zouden moeten gaan. En de VS en Nederland (en eventueel Rusland en Oekraïne) gaan dan aan Maleisië hulp aanbieden voor het onderzoek, wat Maleisië dan uiteraard gracieus accepteert. Zo zou het moeten gaan. Maar als Poetin inderdaad die dingen in zijn achterzak heeft weet je het nooit natuurlijk.
Wat heeft de VS ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
[...]

Onafhankelijk wil zeggen "zolang Rusland maar niet de schuld krijgt." Dus is het maar de vraag of ze naar Nederland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Kijk, daar zou ik de bron van willen zien.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Plus Occam's Razor: dat een vliegtuig zomaar in de lucht explodeert kan maar is heel onwaarschijnlijk want het gebeurt bijna nooit. Met alle aanwijzingen die er zijn is "neergeschoten door rebellen" het meest waarschijnlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Kijk, daar zou ik de bron van willen zien.
Een Amerikaanse bron is voor de separatisten geen bron, dat zullen zij nooit als bewijs accepteren van hun daad.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vreselijk wat er is gebeurd, zo te lezen hebben de seperatisten dit gedaan maar niet expres...

Hoe kan je eigenlijk per ongeluk een vliegtuig uit de lucht schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:29:
Ik weet overigens niet of dit al voorbij is gekomen:

[...]

Ik hoop dat dat niet klopt eigenlijk.
buiten al het andere om zou dat toch zwaar gezichtsverlies zijn voor de Russen. Dat die rebellen het verschil niet zien is begrijpbaar maar getrainde Russische militairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Je hebt aansturen en je hebt aansturen he.... Ik vertrouw Putin niet genoeg om er klakkeloos van uit te gaan dat het ook echt onafhankelijk zal gebeuren.
Zwarte dozen zijn net als fotorolletjes ... Je weet nooit wat ermee kan gebeuren ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:37
Deveon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Boeing is een amerikaans toestel , procedure is dat de amerikanen mee in het onderzoek zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:30:

Door verkeerd te richten, of te denken dat het een vracht/militair toestel was ipv een civiel?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Echt vreselijk wat er is gebeurd, zo te lezen hebben de seperatisten dit gedaan maar niet expres...

Denken dat het een ander vliegtuig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daar hebben we al pagina's lang over gediscussieerd... Graag een stukje terug lezen dan wordt het vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Deveon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Onderzoek team van de vliegtuigbouwer. vziw worden die er wel vaker bij gehaald vanwege technische kennis en überhaupt de behoefte om te weten of er een fatal flaw in eht ontwerp zit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Niet per ongeluk, maar wel met een vergissing wss. Als ze het voor een andere kist hebben aangezien kan dat mis gaan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Normaal zou de NTSB hier inderdaad mee aan de gang moeten.... bijzonder dat dat nog niet gebeurt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Plus Occam's Razor: dat een vliegtuig zomaar in de lucht explodeert kan maar is heel onwaarschijnlijk want het gebeurt bijna nooit. Met alle aanwijzingen die er zijn is "neergeschoten door rebellen" het meest waarschijnlijke.
Of het was de bedoeling dat het leek dat het door de rebellen neergeschoten is... Niet de eerste keer in de geschiedenis om burgerslachtoffers te gebruiken om een (burger)oorlog te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Soulshaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Boeing is een amerikaans toestel , procedure is dat de amerikanen mee in het onderzoek zitten
Denk het niet: The Tokyo Convention on Offences and Certain other Acts Committed on Board Aircraft 1963.

Alleen het land waar het vliegtuig geregistreerd is en/of het land waar een act of violence gebeurd is, hebben wat te zeggen over het vliegtuig. In dit geval Maleisie en Ukraine.

Of beide landen hulp willen/toelaten van buitenstaanders, is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Deveon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Of het was de bedoeling dat het leek dat het door de rebellen neergeschoten is... Niet de eerste keer in de geschiedenis om burgerslachtoffers te gebruiken om een (burger)oorlog te winnen.
Wederom Occam's Razor toepassen: ja, dat kan maar is veel onwaarschijnlijker dan dat het gewoon de rebellen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

En waar zouden ze het vliegtuig gesaboteerd hebben?? Als het nu om een Oekrains vliegtuig ging ok...minimalistisch geloofwaardig maar een vliegtuig wat niet eens in de buurt van die landen geland is... kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:33:
[...]

Wederom Occam's Razor toepassen: ja, dat kan maar is veel onwaarschijnlijker dan dat het gewoon de rebellen waren.
Jup, het in mid-air exploderen van een vliegtuig komt echt zeer weinig voor. Dan moet er iets grondig mis geweest zijn met die kist en uit onderzoek blijkt nu al dat de kist prima in orde was. Uiteraard kan het altijd gebeuren, maar de kans is vrijwel nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45

Een majoor bij nieuwsuur legde gisteren uit dat zo'n raketsysteem normaliter genetwerkt is met allerlei systemen om checks uit te voeren. Als separatisten dat ding puur op eigen radar gebruiken dan is zo'n 'fout' makkelijker te maken omdat je geen overzicht hebt. Plus ze zullen niet de meest capabelen zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Een majoor bij nieuwsuur legde gisteren uit dat zo'n raketsysteem normaliter genetwerkt is met allerlei systemen om checks uit te voeren. Als separatisten dat ding puur op eigen radar gebruiken dan is zo'n 'fout' makkelijker te maken omdat je geen overzicht hebt. Plus ze zullen niet de meest capabelen zijn :-(
Op die Spetnaz na die daar "vrijwillig" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Ja dat, en die BUK die naar verluid gebruikt zou zijn heeft geen eigen IFF transponder. Die kan dus ook niet op basis daarvan onderscheid maken. Het moet puur op het eigen, beperkte radarbeeld gedaan worden.
Maar dan nog mag je van getrainde militairen verwachten dat ze een turboprop niet verwarren met een 777.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Poetin belt Rutte meerdere keren, houdt minuten stiltes in meetings, geeft heel veel condoleances. Waarschijnlijk voelt hij de buien al hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

De bewijzen wijzen op dit moment absoluut niet in die richting, zie ook Volkskrant.

Vooralsnog zijn dat soort conspiracy theories echt niet geloofwaardig te maken.
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:36:
Poetin belt Rutte meerdere keren, houdt minuten stiltes in meetings, geeft heel veel condoleances. Waarschijnlijk voelt hij de buien al hangen.
Poeslief lijkt hij nu inderdaad. Hoe je het ook wendt of keert, tenzij Oekraïne het toestel zelf neergeschoten heeft is dit echt een ramp voor Poetin.

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 18-07-2014 11:38 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PauseBreak schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Maar dan nog mag je van getrainde militairen verwachten dat ze een turboprop niet verwarren met een 777.
Wat ik eerder al postte; op 10km afstand (en met bewolkt weer), kan je met het blote oog in ieder geval niets onderscheiden wat kleiner is dan 8m. Turbo of fan engine < 8m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Wat ik eerder al postte; op 10km afstand (en met bewolkt weer), kan je met het blote oog in ieder geval niets onderscheiden wat kleiner is dan 8m. Turbo of fan engine < 8m
Dus hadden ze nooit mogen schieten, want het was niet duidelijk wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Artikel over "wie mag wat bij een crash": http://www.theglobeandmai...tarctica/article14715682/

Oftewel, worden de black boxes het land uitgesmokkeld door niet-Ukraine-overheid, is er een kans dat het incident nooit wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:37
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:37:
[...]

En dat bij een open hemel , zonder wolkjes
Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm