Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
voske schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:27:
Zojuist bekend gemaakte cijfers met betrekking tot de slachtoffers:
173 uit Nederland
44 uit Maleisië
27 uit Australië
12 uit Indonesië
9 uit het Verenigd Koninkrijk
4 uit Duitsland
4 uit België
3 uit de Filipijnnen
1 uit Canada
1 uit Nieuw-Zeeland

Van 20 slachtoffers is de nationaliteit nog niet bekend.
Dus nog geen lijst met namen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:07
LuNaTiC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:18:
moet ik me zorgen maken? (ik ben gelukkig heel nuchter van aard hoor... maar vraag me af wat er in de komende tijd allemaal gaat gebeuren en of dit van invloed kan zijn op onze vlucht, op wat voor manier dan ook).
Kort gezegd -> Nee.

Net zo min als dat jij gewoon in een trein of bus stapt als ergens in frankrijk een trein ontspoort is of bus van het talut is gereden (iets waar je wss niets van zult horen).

Verder zal wss het flightpath vanuit Kiev naar het zuiden worden bijgesteld, maar niets om je zorgen over te maken.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:18:
Ik ben geen jurist maar reken maar dat Malaysian Airlines corporate zijn advocaten al druk in de weer heeft om zich tegen een claim te verdedigen. Zoals ik gisteren al aangaf, ik zie dit, in combinatie met MH370, eindigen met de ondergang van de maatschappij. Als niet door een court case dan door het totaal verlies van publiek vertrouwen, want in beide incidenten vind ik dat ze verwijtbaar zijn.
Ik ben van mening dat in dit incident (die van MH370 valt niets zinnigs over te zeggen) Malaysian Airlines niet verwijtbaar is, maar hooguit bestempeld kan worden als nalatig. Er mocht immers gewoon gevlogen worden op die plek en dan is het puur aan de maatschappij om te bepalen of ze dit doen of niet. Een enkeling (lees de 4 die hier al genoemd waren) deden dat niet, maar ieder ander wel.

Nogmaals in mijn ogen zijn ze misschien nalatig, maar valt ze niets te verwijten. Ik ben verder wel benieuwd in hoeverre dit het einde kan zijn van MAS. Want ook al zouden ze er niets aan kunnen doen kan dit een grote schokgolf geven. (dat het een flag carrier airline is zou misschien zelfs hun redding kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Wereldoorlog 1 starte met de moord op een graaf en gravin, dan is dit toch een stuk heftiger.
De moord op Franz-Ferdinand was slechts de druppel die de emmer deed overlopen en WO1 startte, er waren daar al jarenlang spanningen.

Een WO3 gaat hier echt niet van komen. Zit niemand op te wachten, en we hebben er simpelweg het geld niet voor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
xleeuwx schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:
of het echt is weet ik niet maar zou wel wat kunnen verklaren :
http://rt.com/news/173672-malaysia-plane-crash-putin/

[...]
zand in de ogen strooien van het Kremlin-gezinde RT.com.

Simpele blik op de kaart zegt genoeg. MH17 richting zuiden, Poetin op oostelijke koers over Polen en dat alles ook nog eens met een uur verschil.
Belachelijke insinuatie van RT.com zoals we dat wel gewend zijn. Niets mag omtrent Rusland in twijfel worden getrokken.
Geloof dat op Russia Today al constant gesproken wordt over de keer dat Oekraine een vliegtuig van Siberian airlines neerschoot (2001) en refereert men aan de VS dat een Iraans toestel neerhaalde in 1835.
Pure afleidingstactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:27:
Het luchtruim boven de 9,nogwat km was gewoon officieel open. Men had geen reden om aan te nemen dat de separatisten wapens hadden die op die hoogte vliegtuigen zouden kunnen neerhalen. Het was geen fout van Malaysia Airlines dat dat vliegtuig daar was (ervoor en erna zijn er nog meer vliegtuigen langs de zelfde route gegaan van verschillende maatschappijen), maar eerder een fout van de verschillende intelligence agencies die het gevaar daar niet goed hebben ingeschat en dus het luchtruim niet volledig dicht hadden gegooid. Malaysia Airlines valt mijns inziens niets te verwijten...
Dit klinkt verdacht veel als een blame game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:00

XanderDrake

Build the future!

redwing schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:26:
Yup, strak plan. Laten we duizenden onschuldigen plat bombarderen om een paar honderd mensen te wreken ! |:(
Wat ik zei is inderdaad hyperbolisch, maar kijk es serieus naar wat die landen zouden doen en die actie (waar inderdaad vele onschuldige doden bij vallen) zelf helemaal prima vinden? Blijkbaar kunnen 'wij' het wel relativeren, maar daarmee zal er TOTAAL geen gerechtigheid plaats vinden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:
173 mensen :N

Wat zouden Israel en de VS doen als er zoveel zouden sterven van hun mensen? Carpet bombing? Is het tijd om daar maar es mee te beginnen anders?
173 Nederlanders bedoel je waarschijnlijk, zaten nog meer mensen in het vliegtuig hoor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Nee, 298 mensen waarvan 173 Nederlanders. Of tellen de niet-Nederlanders niet mee?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Hoe zie je dat specifiek uitspelen dan?

Ik geloof in een donker scenario wel in een inval in Oekraïne en een nieuwe koude oorlog maar een VS die Russisch grondgebied aanvalt? Neuh. Putin heeft er verder ook geen belang bij om meer landen in Europa lastig te vallen, dat werkt alleen maar tegen hem op de lange termijn. Zijn doel is de expansie van de westerse invloedssfeer te stoppen.
Ach joh, dat broeit al sinds dat hele gedoe met de oekraine, en eigenlijk al langer. Alle partijen willen oorlog, maar niemand wil het toegeven dus wachten ze op een reden die in hun ogen een inval rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:25:
Wereldoorlog 1 starte met de moord op een graaf en gravin, dan is dit toch een stuk heftiger.
Niet om deze slachtoffers te bagatelliseren, maar die graaf was politiek gezien een stuk relevanter dan dit vliegtuig. In menselijke waarden niet, in politieke zin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Waarom laat de lijst met namen zo lang op zich wachten, ze weten toch precies wie er in het vliegtuig zit ?
Daarnaast is toch ook de nationaliteit van de mensen bekend, dus had dat gisteravond toch ook al bekend kunnen zijn ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Maar de kosten zijn dramatisch, als je 't te serieus wilt nemen. Als je oekraine t/m saudi-arabie dichtgooit, moet je via Nairobi naar Azie. Dat wil niemand betalen.
Waarom zou je niet via Saoedie-Arabië vliegen? dat is wel veilig volgens mij. Bulgarije - Turkije is nu de route en dat is geen duizenden kilometers om.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Ach joh, dat broeit al sinds dat hele gedoe met de oekraine, en eigenlijk al langer. Alle partijen willen oorlog, maar niemand wil het toegeven dus wachten ze op een reden die in hun ogen een inval rechtvaardigt.
De enigen die willen dat er oorlog komt in Oekraïne zijn de separatisten en - mogelijk - de Russen, hoewel die het liever ook met minder zware opties gedaan krijgen om meer autonomie te krijgen,

En zelfs als het in Oekraïne escaleert dan is dat nog geen WWIII. Niemand heeft daar belang bij.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2014 10:34 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

RvL

Toch zie ik hier op een of andere manier nog wel militaire acties uit voortkomen.

WW3 denk ik dan weer niet, de VS is de laatste jaren dan wel erg van het 'te hulp schieten' van landen, maar Rusland aanvallen is toch een gevecht van een compleet ander kaliber.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:30:
Waarom laat de lijst met namen zo lang op zich wachten, ze weten toch precies wie er in het vliegtuig zit ?
Daarnaast is toch ook de nationaliteit van de mensen bekend, dus had dat gisteravond toch ook al bekend kunnen zijn ?
"Van 20 passagiers is de nationaliteit nog niet vastgesteld. Dat daar nog onduidelijkheid over is komt doordat veel passagiers waren overgestapt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Het is anders omdat je nu niet een gebiedje hier of daar hebt, maar een heel gordijn aan gebieden. Dat is toch relevant anders. Mensen hebben het hier over het mijden van ieder gebied met enige dreiging en dat is gewoon niet haalbaar. Dan is lopen makkelijker.
Nogmaals, de hele USSR was grote delen van de koude oorlog no-fly zone, tenzij je er moest zijn (en dan had je ingewikkelde toestemming nodig). Dat was echt wel wat groter dan de paar brandhaarden die er nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:30:
Eerst de familieleden informeren natuurlijk.

En als een heel gezin er in zat, snap ik dat het lastig is uit te zoeken wie de next of kin zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het standaard dat lijnvluchten elke dag hetzelfde nummer krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p3xi8Bl.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
Ja.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:31:
Nogmaals, de hele USSR was grote delen van de koude oorlog no-fly zone, tenzij je er moest zijn (en dan had je ingewikkelde toestemming nodig). Dat was echt wel wat groter dan de paar brandhaarden die er nu zijn.
Je vergeet dan wel dat die USSR één grote klont is en bovendien mooi bovenaan de kaart ligt. Dat een groot stuk, maar zijn geen lijnen die kriskras over de kaart lopen. Dat is bij allerlei conflicthaarden wel anders. Praktisch heel Noord-Afrika kan je bijvoorbeeld wel vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Poetin valt Oekraine binnen, de VS zien hun kans schoon en gaan een kruistocht tegen Poetin beginnen? Ik zie het wel gebeuren.
Welnee.

Toen Frankrijk en de VS op het punt stonden Syrië aan te vallen heeft Poetin ze gezegd van Syrië af te blijven, anders zou hij actie ondernemen. En ze hebben braafjes gehoorzaamd, niemand heeft namelijk zin om wat tegen Rusland te beginnen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het lijkt me toch niet nodig om een namenlijst te publiceren?

Alleen wanneer je geen familie kunt vinden kan het wellicht, maar anders niet toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Peetman

Tjah....

[afbeelding]
Ja, anders ben je nogal snel door de nummers heen, of worden ze onhandig lang.

Dit nummer zal vrij spoedig niet meer gebruikt gaan worden naar alle waarschijnlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

RvL

Ja dit is vrij normaal. Vergelijkbaar met een lijnbus, die heeft ook hetzelfde nummer.

Of het in dit geval helemaal gepast is, is een andere vraag.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[afbeelding]
Ja. Vluchten die met regelmaat hetzelfde schema vliegen hebben hetzelfde nummer. Het is gebruik dat vluchtnummers waarbij een ongeluk is gebeurd niet meer hebruikt worden, maar logischerwijs duurt dat een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:31:
[...]

"Van 20 passagiers is de nationaliteit nog niet vastgesteld. Dat daar nog onduidelijkheid over is komt doordat veel passagiers waren overgestapt."
Maar dan nog, Malasyan Airlines moet toch een flight manifest hebben ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
[...]

Welnee.

Toen Frankrijk en de VS op het punt stonden Syrië binnen te vallen heeft Poetin ze gezegd van Syrië af te blijven, anders zou hij actie ondernemen. En ze luisteren braafjes, niemand heeft namelijk zin om wat tegen Rusland te beginnen.
Ik hoop het. Maarja, het is maar de vraag of we beter af zijn met een maniakale Poetin dan met een paranoide Amerika. The lesser of two evils, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Meerdere keren dank voor de "Ja" op vluchtnummer... Ik was in de veronderstelling dat er niet dagelijks met hetzelfde nummer werd gevlogen maar misschien wekelijks/maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:31:
[...]

Waarom zou je niet via Saoedie-Arabië vliegen? dat is wel veilig volgens mij. Bulgarije - Turkije is nu de route en dat is geen duizenden kilometers om.
Over Syrië, Irak, Gaza, Iran en Afghanistan?
Of over zee, wat weer vervelend is als je een noodlanding moet maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:28:
[...]

De moord op Franz-Ferdinand was slechts de druppel die de emmer deed overlopen en WO1 startte, er waren daar al jarenlang spanningen.

Een WO3 gaat hier echt niet van komen. Zit niemand op te wachten, en we hebben er simpelweg het geld niet voor.
Er zijn nu ook al lang spanningen tussen europa/vs en rusland. Putin gebruikt zijn macht voor ook vele niet-zo-frisse dingen, dat weet iedereen. Ook weet iedereen (maar niemand zegt het) dat Putin probeert Rusland uit te breiden door landen binnen te vallen (ofja landen 'helpen' tegen eigen gestuurde terroristen door het land te claimen).
Dus al je zegt dat er geen spanningen zijn, die zijn er zeker wel. Het is idd wel zo dat er geen geld voor komt en dat geen enkel land meer zin heeft in oorlog (behalve misschien Rusland aangezien ze het zo uitlokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Prosac2010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:29:
[...]

zand in de ogen strooien van het Kremlin-gezinde RT.com.

Simpele blik op de kaart zegt genoeg. MH17 richting zuiden, Poetin op oostelijke koers over Polen en dat alles ook nog eens met een uur verschil.
Belachelijke insinuatie van RT.com zoals we dat wel gewend zijn. Niets mag omtrent Rusland in twijfel worden getrokken.
Geloof dat op Russia Today al constant gesproken wordt over de keer dat Oekraine een vliegtuig van Siberian airlines neerschoot (2001) en refereert men aan de VS dat een Iraans toestel neerhaalde in 1835.
Pure afleidingstactiek.
Dat vliegtuigje van Korean Air 007 in 1983 vergeten ze wss even 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:18
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:29:
[...]
Wat ik zei is inderdaad hyperbolisch, maar kijk es serieus naar wat die landen zouden doen en die actie (waar inderdaad vele onschuldige doden bij vallen) zelf helemaal prima vinden? Blijkbaar kunnen 'wij' het wel relativeren, maar daarmee zal er TOTAAL geen gerechtigheid plaats vinden.
Amerika zou totaal niets anders doen dan wat er nu gebeurt. Of denk je nu echt dat die met volle macht het gebied binnen zouden vallen ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

[afbeelding]
Dat is normaal ja. Maar meestal wordt na een crash uiteindelijk het flight number wel veranderd (niet altijd), na MH370 gebeurde dat ook bijvoorbeeld.

Zal denk ik hier ook wel gebeuren over een paar dagen/weken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
albino71 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:33:
Het lijkt me toch niet nodig om een namenlijst te publiceren?

Alleen wanneer je geen familie kunt vinden kan het wellicht, maar anders niet toch?
Wanneer mensen die je niet direct als familie/vriend kent. Maar bv wel van een sport vereniging waarvan je weet dat hij/zij naar Maleisië op vakantie gaan dan kan het toch wel handig zijn om dat even na te kunnen kijken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Maar dan nog, Malasyan Airlines moet toch een flight manifest hebben ?
Tijdens het boarden wordt je door een lijst van passagiers gehaald, mogelijk staan hier opmerkingen bij etc, daarom zie je wel eens iemand met een boarding card die een rood lampje krijgt tijdens het boarden.
Aan de hand van deze lijst roepen ze ook mensen om welke hun vlucht dreigen te missen.

Waarom ze deze lijst niet kunnen gebruiken(alleen mensen die geboard zijn) is mij een raadsel. Waarschijnlijk geven ze de lijst niet vrij voordat alle familieleden zijn ingelicht. Nationaliteit staat niet op boarding card, en waarschijnlijk is deze dus onbekend zodra het om een transfer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

Die namenlijst komt nadat alle nabestanden persoonlijk op de hoogte zijn gesteld.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:43

Player1S

Probably out in the dark

brick5492 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:34:
[...]

Er zijn nu ook al lang spanningen tussen europa/vs en rusland. Putin gebruikt zijn macht voor ook vele niet-zo-frisse dingen, dat weet iedereen. Ook weet iedereen (maar niemand zegt het) dat Putin probeert Rusland uit te breiden door landen binnen te vallen (ofja landen 'helpen' tegen eigen gestuurde terroristen door het land te claimen).
Dus al je zegt dat er geen spanningen zijn, die zijn er zeker wel. Het is idd wel zo dat er geen geld voor komt en dat geen enkel land meer zin heeft in oorlog (behalve misschien Rusland aangezien ze het zo uitlokken)
Andere tijden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kevinp schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Wanneer mensen die je niet direct als familie/vriend kent. Maar bv wel van een sport vereniging waarvan je weet dat hij/zij naar Maleisië op vakantie gaan dan kan het toch wel handig zijn om dat even na te kunnen kijken.
Ik neem aan dat je dat dan via via wel zal vernemen.

Ivm privacy lijkt mij dat de namenlijst niet publiek gemaakt wordt...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kevinp schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Maar dan krijg je weer dat er meer mensen met dezelfde naam zijn dus moet je al snel om nauwkeurig te zijn ook leeftijd en woonplaats erbij zetten. Het wordt dan wel allemaal heel privacy gevoelig.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Kan iemand uitleggen wat de meest realistische scenario's zijn in het geval van escalatie tussen Rusland en de VS?
Zou Putin deze gebeurtenis kunnen aangrijpen om de controle over te nemen in oost-oekraïne, onder het mom van "rust terugbrengen in oorlogsgebied"?
Zou de VS kunnen reageren op de (Russische) separatisten en ingrijpen?

Je hoort vaak dat zo'n gebeurtenis een makkelijk aangrijpingspunt is voor het starten van een oorlog, er ontstaat meer draagvlak voor een oorlog, vlak nadat er slachtoffers zijn gevallen bij een aanval.
Maar hoe werkt dat politiek gezien? Hoe realistisch is zo'n dreiging? Hoe wordt zoiets opgebouwd, waar moet je op letten?

Gewoon lomp met bommen gooien en burgerslachtoffers maken, zoals hier vaak gesuggereerd, is natuurlijk niet een realistische optie voor de VS of Rusland, maar wat zou er wel fout kunnen lopen en hoe zou dit kunnen leiden tot een serieus conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

[...]

WO II is gestart uit geldgebrek in Duitsland ... maar ik denk dat het wel mee kan vallen. Ik hoop wel dat het geen erg koude winter wordt (letterlijk) want ik zie wel een mogelijk gastekort in Europa aankomen. In ieder geval sla ik hout in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Ze hebben net tijdens de persco gezegd dat ze die wel publiekelijk gaan maken, evenals het 'cargo manifest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

ER KOMT GEEN WO3.

Vroeger in de goede oude tijd was de wereld economisch anders met elkaar verwoven. Het was een tijd waarin meer fysiek land ook simpelweg meer macht betekende. Oorlog zou je land en bronnen uitputten maar je kon het wel weer opbouwen erna vanuit je eigen land als je had gewonnen.

Tegenwoordig is oorlog duur. Rusland, China, de EU en de VS zullen nooit openlijk oorlog met elkaar voeren. Het zal altijd een koude oorlog zijn of via satellierstaten zoals Oekraine, Vietnam, het MO. Als Rusland met de EU en de VS in oorlog komt wint China. Ongeacht of Rusland wint van de VS en de Eu of niet zal die wereldmacht wat zich afzijdig houdt winnen. Oorlog is duur en de neutrale grootmacht loopt met de winst weg.

Kunnen we nu eindelijk de speculatie over dat waardeloze gedachtegangetje laten gaan?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Ze hebben net tijdens de persco gezegd dat ze die wel publiekelijk gaan maken, evenals het 'cargo manifest'.
Hmm ok, wist ik niet, bedankt.

edit: Toch vind ik dat vreemd. Zou dat een politieke reden hebben? Of moet ik nu mijn alu hoedje opzetten?

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 18-07-2014 10:40 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Remz schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Tijdens het boarden wordt je door een lijst van passagiers gehaald, mogelijk staan hier opmerkingen bij etc, daarom zie je wel eens iemand met een boarding card die een rood lampje krijgt tijdens het boarden.
Aan de hand van deze lijst roepen ze ook mensen om welke hun vlucht dreigen te missen.

Waarom ze deze lijst niet kunnen gebruiken(alleen mensen die geboard zijn) is mij een raadsel. Waarschijnlijk geven ze de lijst niet vrij voordat alle familieleden zijn ingelicht. Nationaliteit staat niet op boarding card, en waarschijnlijk is deze dus onbekend zodra het om een transfer gaat.
Er zijn meer mensen met dezelfde naam. Dood verklaard worden terwijl iemand met dezelfde naam in het vliegtuig zat is vervelend. En in de kant lezen dat je vrouw of dochter dood is ook.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Auredium schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:38:
ER KOMT GEEN WO3.

Vroeger in de goede oude tijd was de wereld economisch anders met elkaar verwoven. Het was een tijd waarin meer fysiek land ook simpelweg meer macht betekende. Oorlog zou je land en bronnen uitputten maar je kon het wel weer opbouwen erna vanuit je eigen land als je had gewonnen.

Tegenwoordig is oorlog duur. Rusland, China, de EU en de VS zullen nooit openlijk oorlog met elkaar voeren. Het zal altijd een koude oorlog zijn of via satellierstaten zoals Oekraine, Vietnam, het MO. Als Rusland met de EU en de VS in oorlog komt wint China. Ongeacht of Rusland wint van de VS en de Eu of niet zal die wereldmacht wat zich afzijdig houdt winnen. Oorlog is duur en de neutrale grootmacht loopt met de winst weg.

Kunnen we nu eindelijk de speculatie over dat waardeloze gedachtegangetje laten gaan?
Dat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
albino71 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Meestal wel maar dat hoeft niet perse. Overigens als je zoiets echt wil weten kom je met een paar belletjes ook ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

WW3 gaat hier niet van komen gelukkig. Niemand heeft er baat bij of behoefte aan en hoe tragisch ook , imo telt het per ongeluk neerschieten van zo'n airliner niet als oorlogsdaad omdat het over een lopend conflict vloog waar niemand ruzie had met NL, Malaysie of de andere nationaliteiten in dat vliegtuig.

Anyway, de VS zei dus dat ze gezien hadden dat er een SAM was afgeschoten. Hadden ze een AWACS in de buurt die iets gezien heeft? Of een ander vliegtuig met een vergelijkbaar vermogen om dat soort dingen te zien?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ER KOMT GEEN WO3.

110 procent mee eens. Dat soort speculatie hoort meer thuis in Hollywood.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ER KOMT GEEN WO3.

Zit toch ook niemand op te wachten. China heeft ook veel financiele baat bij het westen. Als puntje bij paaltje komt zouden zij ook nooit Noord Korea steunen tenzij ze echt geen andere keus hebben.

WW3 start alleen als de wereldwijde economie volledig instort.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00
Vooral een kwestie dat Poetin nu al het puberjongetje uithangt en als het Westen nog meer sancties oplegt die Rusland raakt dan krijg je zo'n scenario dus weer - rente voor leningen is al ontzettend opgelopen, dus Rusland wordt financieel hard geraakt. Vroeg of laat komen ze dan in de verleiding nationalisme te laten toenemen en is de bereidheid om oorlog te voeren (vooral oud-USSR staatjes terug te claimen) ook toenemen.

WW3 misschien niet, maar een 'koude oorlog' zit al een tijdje in de pipeline. China, India en andere opkomende landen wrijven hun handjes alvast - dat is voor hun een gouden tijd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:38:
[...]

WO II is gestart uit geldgebrek in Duitsland ... maar ik denk dat het wel mee kan vallen. Ik hoop wel dat het geen erg koude winter wordt (letterlijk) want ik zie wel een mogelijk gastekort in Europa aankomen. In ieder geval sla ik hout in.
Ik zou me dan eerder zorgen maken om de olie dan om gas, gas heeft Nederland zelf wel ;)
Rusland is onze grootste olieleverancier (40% van onze olie is Russisch).
Fawn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:37:
Kan iemand uitleggen wat de meest realistische scenario's zijn in het geval van escalatie tussen Rusland en de VS?
Escalatie is niet een realistisch scenario.
Ik vermoed dat men beseft dat er een lijn overschreden is en dat men dit conflict ten einde wil brengen. de VS en Europa zullen dreigen met meer sancties (en misschien uitvoeren), maar ik denk dat men zeer snel rond de tafel zal gaan zitten om een oplossing te zoeken over oost-Oekraïne.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 10:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:40:
Anyway, de VS zei dus dat ze gezien hadden dat er een SAM was afgeschoten. Hadden ze een AWACS in de buurt die iets gezien heeft? Of een ander vliegtuig met een vergelijkbaar vermogen om dat soort dingen te zien?
't is een actief conflictgebied. Die hebben daar gerust wel wat satelieten op gericht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46
[..]
Volgens mij hebben ze constant satellieten op scherp staan boven Oekraïne om alles in de gaten te houden. Vanwege het conflict met Rusland...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:37
[...]

Nee , maar een rusland dat in het nauw gedreven word door economische sancties helpt hier ook niet. Rusland laat zich niets doen of zeggen en haalt uit als het moet . Het broeit al langer als vandaag.

http://www.hln.be/hln/nl/...bereiken-dieptepunt.dhtml

Deze afschieting is alweer een stap naar de slechte richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deze video toont vallende brokstukken van het vliegtuig:

http://stream.wsj.com/sto...airlines-crash-in-ukraine

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

Er komt alleen een WW3 als er 1 of meerdere partijen zijn die daadwerkelijk oorlog willen en rustig afwachten op een incident wat ze als excuus willen gebruiken. Dit incident zou als excuus gebruikt kunnen worden, maar er is volgens mij geen enkele partij die uit is op een grote oorlog.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Remz schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

De douane staat los van het vliegtuig zelf. De douane controleert of je het land binnen mag of niet (paspoortcontrole). De vliegtuigmaatschappij controleert die echter niet maar kijkt wel of jij in het vliegtuig hoort te zitten. Voor de vliegtuigmaatschappij hoeft het dus niet 100% duidelijk te zijn uit welk land iemand komt en de douane hoeft weer niet 100% te weten met welk vliegtuig iemand gaat vliegen. Die 2 lijsten moeten ze nu combineren en zeker met dubbele nationaliteiten kan het even gepuzzel zijn.

Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat ze eerst contact willen hebben met familieleden voordat ze bekend maken uit welk land iemand komt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:40:
[...]
WW3 start alleen als de wereldwijde economie volledig instort.
Gelukkig gaat het heel erg goed met de wereldwijde economie :')

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
WW3 gaat hier niet van komen gelukkig. Niemand heeft er baat bij of behoefte aan en hoe tragisch ook , imo telt het per ongeluk neerschieten van zo'n airliner niet als oorlogsdaad omdat het over een lopend conflict vloog waar niemand ruzie had met NL, Malaysie of de andere nationaliteiten in dat vliegtuig.

Dat denk ik ook niet, maar ik kan me wel voorstellen dat ze het luchtruim boven het gebied (en dat zou de russen ook sieren) als verboden gebied bestempelen (voor beide partijen). Dat zou betekenen dat de Navo + Rusland het luchtruim leeg moeten houden.

Overigens een andere rede is wat ik hier net binnen krijg per e-mail is dat je baas eventueel mensen aan boord heeft. Gelukkig is hier niemand op zakenreis die kant op, maar ja het blijft vakantie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:41:
[...]

Ik zou me dan eerder zorgen maken om de olie dan om gas, gas heeft Nederland zelf wel ;)
Rusland is onze grootste olieleverancier (40% van onze olie is Russisch).
Genoeg voor Nederland, ja. Genoeg voor Europa, nee. De economie klapt dan alsnog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Maar instorten doet het bij lange na niet. Het begint juist weer iets op te krabbelen...

Echt instortten hebben we al tijden niet gezien, iig niet in de orde van grootte als Wikipedia: Wall Street Crash of 1929

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Er zitten hier een hoop kinderen die teveel CoD spelen...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat wel mag gebeuren (al is NL daar te laf voor) is dat de druk op rusland eens flink opgeschroefd word. Dus niet alleen een paar rijke russen of diplomaten pesten maar regelmatig ambassadeurs ontbieden en een ferm gesprek mee voeren. Iets pro-actiefs verzinnen naar russische burgers toe om een boodschap over te brengen Allemaal wereldleiders die op bezoek gaan in Ru bij mensenrechten activisten en dat heel publiekelijk doen ofzo :P

Pride tochten langs ambassades met de smoes; beste meest veilige route , sorry jongens :P

genoeg is genoeg me dunkt. Poetin heeft uit machtsbehoud het land overgeleverd aan orthodoxe invloeden die onderhand vele levens kosten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:41:

WW3 misschien niet, maar een 'koude oorlog' zit al een tijdje in de pipeline. China, India en andere opkomende landen wrijven hun handjes alvast - dat is voor hun een gouden tijd.
Koude Oorlog 2.0 is geloof ik al sinds begin jaren 90 gewoon bezig. Eerste paar jaar wat minder heftig dan nu.
evilution schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Maar het is niet volledig ingestort. Pas als het echt helemaal implodeert en elk land bankroet is en elk persoon zo arm als een zwerver is breekt de pleuris uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:44:
[...]

De koude oorlog is nog geen dertig jaar afgelopen. Waarom denk je dat dit onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Precies mijn gedachte.
Paniek zaaien om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
Het zou enerzijds gaan om een radarsysteem dat waarnam dat een SAM-systeem werd ingeschakeld en dat dit SAM-systeem een vliegtuig actief volgde. Een ander systeem zou een "heat signature" hebben waargenomen op het moment dat het vliegtuig werd geraakt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:45:
Wat wel mag gebeuren (al is NL daar te laf voor) is dat de druk op rusland eens flink opgeschroefd word.
Nee niet te laf, Nederland gaat failliet (of krijgt iig heel wat problemen) als Rusland hetzelfde terug doet. Wij hebben nogal veel bedrijven met relaties met Rusland zodat onze economie echt een knauw krijgt als Rusland besluit wat handelsbeperkingen richting ons in te richten.
voske schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:47:
[...]
Het zou enerzijds gaan om een radarsysteem dat waarnam dat een SAM-systeem werd ingeschakeld en dat dit SAM-systeem een vliegtuig actief volgde. Een ander systeem zou een "heat signature" hebben waargenomen op het moment dat het vliegtuig werd geraakt.
Ze hebben ook satellieten waarmee ze dit kunnen zien. Gezien de problemen in het gebied is de kans groot dat ze er wel eentje daarop gericht hebben staan.

[ Voor 34% gewijzigd door redwing op 18-07-2014 10:49 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Geen WO3 denk ik ook alleen de VN en met name de Veiligheidsraad worden zo wel vleugellam.
Rusland zal alles vetoën wat maar een héél klein beetje in hun nadeel zou kunnen uitvallen.
De andere permanente leden zullen om beurten dat dan doen met wat Rusland inbrengt.

Ander conflict haarden kunnen dan niet meer bedwongen worden of de VN moet uiteenvallen.

Waarom willen hier mensen nu toch de namenlijst hebben?
Om ze op de sociaalmedia te gaan opzoeken?
Met hele lijsten vol met tweets ed?

En dan hier mopperen over de beelden die werden getoond door diezelfde sociaalmedia.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Stukje uit de New York Times met een paar items.

1. Rusland sluit een 4-tal luchtcorrodors vier uur voor dit voorval
http://graphics8.nytimes..../aviation-ai2html-600.png
(Edit: de vier zwarte lijnen zijn de 'afgesloten' corridors, deze worden gepubliceerd voor de civiele luchtvaart) Zo ook de route over Russisch grondgebied voor MH17 was officieel afgesloten.
2. Britisch Airways en Air France zijn de enige maatschappijen de 'bewust' al haar kisten laat omvliegen.
http://graphics8.nytimes....ght-paths-ai2html-460.png

Source:
http://www.nytimes.com/in...flight-mh17.html#aviation

P.S. de kortste weg op kaarten is bijna nooit een rechte lijn maar een gekromde lijn.
Als je er een wereldbol bij haalt en een draadje spant kan je het controleren.
Heeft te maken met de 'vervorming van kaarten' zodat we het 'rechthoekig' kunnen maken.

Saillaint detail: MH17 vloog niet volgens vliegplan/tijdschema....ze was te laat...

[ Voor 30% gewijzigd door kwakzalver op 18-07-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:42
RocketKoen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:34:
[...]

Over Syrië, Irak, Gaza, Iran en Afghanistan?
Of over zee, wat weer vervelend is als je een noodlanding moet maken.
Ik zou even een kaart pakken als ik jou was, je kan al die landen m.u.v. Iran met een vrijwel rechte lijn vanaf Roemenië/Bulgarije/Turkije vermijden als je naar het verre Oosten vliegt. Geen significante omleidingen nodig. Iran is geen risicoland, wanneer is daar recent geschoten op vliegtuigen? En dan nog kan je Iran vermijden als dat nodig mocht zijn door noordelijker te vliegen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:45:
Wat wel mag gebeuren (al is NL daar te laf voor) is dat de druk op rusland eens flink opgeschroefd word. Dus niet alleen een paar rijke russen of diplomaten pesten maar regelmatig ambassadeurs ontbieden en een ferm gesprek mee voeren. Iets pro-actiefs verzinnen naar russische burgers toe om een boodschap over te brengen Allemaal wereldleiders die op bezoek gaan in Ru bij mensenrechten activisten en dat heel publiekelijk doen ofzo :P

Pride tochten langs ambassades met de smoes; beste meest veilige route , sorry jongens :P

genoeg is genoeg me dunkt. Poetin heeft uit machtsbehoud het land overgeleverd aan orthodoxe invloeden die onderhand vele levens kosten.
Het wordt ook eens tijd dat we die Bears die regelmatig ons luchtruim schenden de Noordzee in gaan schieten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik verwacht ook geen WW3 maar oorlog zweeft nog wel door mn hoofd.

Als ik gisteren alleen heerser van NL was geweest hadden er nu apachies boven dat gebied gehangen. Gelukkig worden beslissingen goed overwogen. (al duurt het soms veel te lang)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
"Pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne hebben de meeste opnameapparatuur van het neergestorte toestel van Malaysia Airlines in handen. Dat heeft een assistent van rebellenleider Igor Girkin vrijdag gezegd.

De rebellen hebben naar eigen zeggen acht van de twaalf opnameapparaten in handen. Verdere details werden niet bekendgemaakt. Girkin twijfelt volgens zijn assistent nog of hij internationale onderzoekers toegang wil geven tot de rampplek. Elke onderzoeker moet toestemming krijgen van de rebellenleiders voordat ze foto's mogen maken of mogen filmen. (Novum)"

Wat een onzin.... 12 opnameapparaten... het zijn er maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
kwakzalver schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:49:
Stukje uit de New York Times met een paar items.

1. Rusland sluit een 4-tal luchtcorrodors vier uur voor dit voorval
http://graphics8.nytimes..../aviation-ai2html-600.png
2. Britisch Airways is de enige maatschappij de 'bewust' al haar kisten laat omvliegen.
http://graphics8.nytimes....ght-paths-ai2html-460.png
Lijkt me duidelijk, Rusland heeft het dus samen met de Britten gedaan ;)

Wat moet ik trouwens uit dat eerste plaatje halen ? Ik zie geen tijd en niet wat er nu precies afgesloten is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:

Kun je nagaan, ze hebben zoveel nepapparaten die kant op gestuurd dat ze zelf niet meer weten welke ze moeten laten liggen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:
Misschien weten ze niet wat ze in handen hebben; gemiddelde cockpit heeft, uit mijn hoofd, al 6 vaste microfoons gemonteerd. Dan 2 black boxes... En voor de rest geen idee wat er nog meer als radio/opname-device uitziet in een vliegtuig; mogelijk stukken van de radar-installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:00

XanderDrake

Build the future!

Colijn van Clingendaal:
Waarom zijn Oekraïne en de Verenigde Staten er zo van overtuigd dat het vliegtuig is neergeschoten?
"Het is voor een deel een kwestie van afstrepen. Je gaat kijken naar raketsystemen die mobiel zijn en hoger dan de 8 kilometer kunnen komen. Dan houd je alleen een zogenoemd Buk-luchtdoelsysteem over. Opgeteld bij de wetenschap dat de rebellen zeer waarschijnlijk zo'n Buk-systeem hebben buitgemaakt, eind juni, is de conclusie nogal duidelijk: het moeten de rebellen geweest zijn. Eveneens opvallend dat Rutte sprak 'over wie hier achter zitten', dat zeg je niet als het gaat om een ongeluk."

Ook de Russen hebben dat soort systemen, toch?
"Vanaf Russisch grondgebied is het vrij moeilijk om een dergelijke afstand te overbruggen. Het zijn waarschijnlijk de rebellen zelf geweest, als ze ertoe in staat waren. Dat laatste zijn ze waarschijnlijk niet, dus in dat geval hebben ze hulp gehad van specialisten die vermomde vrijwilligers zijn en deze raket hebben helpen afvuren."
Vooral dat laatste is een boeiend feit, er zijn dus maar een beperkt aantal plekken waar die Buks installatie kan staan en het vliegtuig kan raken. De Russen vallen af, de Oekrainers hebben vooralsnog niet geschoten op vliegtuigen in het hele conflict.

Wie blijft er over? Wie heeft de middelen? Inderdaad :X

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:46:
[...]

Wikipedia: Civilian casualties

[...]

Een burgervliegtuig is geen legitimate target en het kan dus niet uitgelegd worden als collateral damage. Het is wel degelijk verwijtbaar aan de mensen die de raket lanceerden dat zij schieten op een niet-militair toestel.
Zo gesteld wel. Als er echter militaire toestellen in de buurt vlogen wordt het een erg grijs gebied. Eerder was daar in de berichtgeving sprake van...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
artificial_sun schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:

Als ik gisteren alleen heerser van NL was geweest hadden er nu apachies boven dat gebied gehangen. Gelukkig worden beslissingen goed overwogen. (al duurt het soms veel te lang)
Gelukkig zijn we als wereld tegenwoordig heel erg afhankelijk van elkaar. En ja ik zeg gelukkig want op een Oorlog zit echt niemand te wachten. Hoe terecht het misschien ook is om die pro Russische seperatisten in dat gebied van de kaart te vegen.

Het probleem is duidelijk dat het Amateurs zijn met toegang tot high tech spul.

Elk leger weet dat normaal gesproken passagiers vliegtuigen gewoon over blijven vliegen. Nu had je een of andere sukkel met een rode knop die dacht, hé een vliegtuig schieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

redwing schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:48:
[...]

Nee niet te laf, Nederland gaat failliet (of krijgt iig heel wat problemen) als Rusland hetzelfde terug doet. Wij hebben nogal veel bedrijven met relaties met Rusland zodat onze economie echt een knauw krijgt als Rusland besluit wat handelsbeperkingen richting ons in te richten.

[...]

Ze hebben ook satellieten waarmee ze dit kunnen zien. Gezien de problemen in het gebied is de kans groot dat ze er wel eentje daarop gericht hebben staan.
Hoeft ook geen boycott te worden want dat polariseert alleen maar. Ik zou liever, onder de noemer "int betrekkingen verbeteren" eens een hoop russen uitnodigen en op tour door NL nemen met wat opvoedende woorden. als ze niet kunnen wegkijken en maar vaak genoeg zien hoe goed het kan gaan met iedereen als iedereen bepaalde rechten heeft dan veranderd er wellicht wat. In Ru is de homobeweging denk ik niet groot genoeg voor massale sit-ins ala de CL beweging in de VS circa 65 maar iets dergelijks helpt wel. Het gaat er om zoveel aanwezig en zichtbaar te zijn dat ze het niet meer kunnen ontkennen of wegstoppen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Wat ik me afvraag eigenlijk; waarom hoor je nu speculaties dat Malaysian Airlines dit niet zou overleven? Het kan toch elk willekeurig vliegtuig zijn wat uit de lucht word geschoten? Daar heeft de Airline in feite toch niks mee te maken (naast uiteraard informatie verstrekken en verklaring afleggen e.d.). Het had net zo goed KLM kunnen zijn wat uit de lucht zou zijn geschoten als het vluchtschema anders zou zijn geweest. Of elke random Airline for that matter. Iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bloemstukje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:55:
Wat ik me afvraag eigenlijk; waarom hoor je nu speculaties dat Malaysian Airlines dit niet zou overleven? Het kan toch elk willekeurig vliegtuig zijn wat uit de lucht word geschoten? Daar heeft de Airline in feite toch niks mee te maken (naast uiteraard informatie verstrekken en verklaring afleggen e.d.). Het had net zo goed KLM kunnen zijn wat uit de lucht zou zijn geschoten als het vluchtschema anders zou zijn geweest. Of elke random Airline for that matter. Iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen?
Maar het is wel slecht voor ze, 2e vliegtuig in een half jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand die hier een zinnig woord over kan zeggen?
Het is de tweede vliegtuigramp voor ze in vier maanden tijd. Dat beklijft.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een slager die paardenvlees verkocht als rundvlees zonder dat te weten gaat ook over de kop. Schuldig zijn en als de schuldige gezien worden zijn twee dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onderbuikgevoel.

Eerst een vliegtuig dat verdwijnt en tot op heden nu nog nooit gevonden is. En nu dan een vliegtuig dat neergehaald is. Natuurlijk had het elk vliegtuig kunnen overkomen maar het is wéér Malaysian Airlines dat in het nieuws is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:53:
Colijn van Clingendaal:

[...]

Vooral dat laatste is een boeiend feit, er zijn dus maar een beperkt aantal plekken waar die Buks installatie kan staan en het vliegtuig kan raken. De Russen vallen af, de Oekrainers hebben vooralsnog niet geschoten op vliegtuigen in het hele conflict.

Wie blijft er over? Wie heeft de middelen? Inderdaad :X
Even afgaande op dat plaatje van CNN wat in het topic staat waar een "groene metalen buis object met zijvleugels" op staat. Ongeacht de zoom-functie van de fotograaf; dat ding komt niet overeen met een raket van een Buk M1.

De stabilizer wings van het object zijn veel smaller & korter dan de lange fixed-wing stabilizers van een M1.

Just saying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

omdat er in een half jaar tijd 2 vliegtuigen zijn verongelukt. Niet door technische problemen maar een mens is een gevoelsdier. De meeste zullen 2x nadenken voordat ze bij die maatschappij boeken nu. Dat word een financiele strop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

- Malaysia Airlines had het voor MH370 al heel erg zwaar. Drie jaar verliezen, worden alleen nog overeind gehouden met staatssteun.
- Na MH370 krabbelden ze weer voorzichtig overeind, maar met name Chinezen mijden de maatschappij nog.
- Als nu europeanen/nederlanders de maatschappij ook gaan mijden, is het mogelijk einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

artificial_sun schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:

Ik zou ook niet zoals sommige landen buiten proportioneel willen reageren, of zelf proportioneel, en het bloed van onschuldige burgers aan mijn handen hebben kleven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23
DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Jeetje, gecondoleerd :(

Het zou mij ook niks verbazen als dit WW3 gaat ontketenen.
Wat is dat toch de laatste tijd dat er bij alles wat er gebeurd meteen WW3 genoemd moet worden?

Verschrikkelijk wat er gebeurd is hoor maar de relatie ontgaat mij even volledig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Nou, oorlogshandelingen en natuurrampen worden meer dan eens uitgesloten van verzekeringen. Ook heeft de zoektocht naar de MH370 Malaysian airlines al tot een financieel afgrond gebracht. Speculatie dat ze dit niet te boven komen als ze schade vergoedingen, repatriatie en dat soort dingen moeten betalen. Ik verwacht nml niet dat Poetin op de korte termijn een boetekleed aantrekt en vervolgens de rekening oppakt. Dus, de Maleisiers draaien er voor op. Zou niet de eerste airliner zijn die door zo'n situatie failliet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Freak187

geen

De flight data recorder en cockpit voice recorder zullen denk ik niet al te veel raadsels oplossen. Ik denk dat de USA allang heeft gezien wie de raket heeft afschoten en waar vandaan.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Weet je nog die susuki alto die het publiek in reed? Had ook een ander type geweest kunnen zijn, maar zorgde wel voor heel veel negatieve publiciteit. Als ik zo'n auto zie rijden, herinner ik me gelijk dat.
Voor die vliegtuigen geld dat hetzelfde.
Trouwens ook voor de cruiseschepen waarvan er 1 op de klippen gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:57:
De flight data recorder en cockpit voice recorder zullen denk ik niet al te veel raadsels oplossen. Ik denk dat de USA allang heeft gezien wie de raket heeft afschoten en waar vandaan.
Nou ja, mocht het toch een defect geweest zijn dan is dat daar wel uit te vissen .Als dat niet zo is ook, want dan zijn de laatste paar seconden waarschijnlijk alleen maar geschreeuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
ER KOMT GEEN WO3.

Rusland is de enige (van de 3 partijen, EU/VS/Rusland) die het land "van binnenuit" kan opbouwen. De VS zal eerder terughoudend zijn dan Rusland met een oorlog.

Nu is het niet zo dat ik een WW3 zie ontstaan, immers daar is Oekraine "te onbelangrijk" voor.

Het zal er allemaal aan liggen hoe de onderzoeken gaan verlopen en wat hier uitkomt.
Wat (mijn inziens) het meest voor de hand ligt is dat de pro-russische rebellen, AA hebben bemachtigd van Oekraine (ze hebben immers van alles bemachtigd van Oekraine).
Er worden regelmatig (militaire) Oekraeense vrachtvliegtuigen neergeschoten (wat vreemd genoeg amper in het nieuws is), dit vliegtuig is "simpelweg" aangezien voor een militair vrachtvliegtuig.

UItgaande van dit theoretische scenario is hoe er bepaald is dat dit vliegtuig neergeschoten moest worden, gaan dit soort beslissingen / analyses altijd vanuit de rebellen zelf, of krijgen de informatie vanuit Rusland?

Daar komt ook (het nu al beruchte) telefoon gesprek tussen een rebellen-leider en een russische strateeg om d hoek kijken (de vraag is natuurlijk of dit een echt telefoon gesprek is...).

Speculaties, speculaties, speculaties.
Los van dat het tragisch is wordt het erg intressant hoe het verder gaan verlopen in politiek/militair oogpunt.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nou: http://nos.nl/artikel/676...ysia-airlines-omlaag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Freak187 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:57:
Lijkt me stug. Een raket detecteren (dmv spionagesattelieten?) is één ding. Zien wie er achter de knoppen zat, en waarom, is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mcDavid schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Lijkt me stug. Een raket detecteren (dmv spionagesattelieten?) is één ding. Zien wie er achter de knoppen zat, en waarom, is een heel ander verhaal.
Als je weet waar die opsteeg kom je al een eind.

Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm