Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:39:

Het valt alleen niet met 1000km/h naar beneden. Zodra de voortstuwing weg is en aerodynamica niet meer werkt gaat de snelheid omlaag. Mensen vallen bijvoorbeeld met max 200-250km/h naar de aarde, altijd nog snel genoeg om kapot te vallen uiteraard, maar dan duurt het misschien 4-5 minuten voor je beneden bent. Lang, heel lang.
Die 4-5 minuten red je niet. Je bent dan al lang knock-out/overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Vorkie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:46:
[...]

Vertel jij dat aan alle nabestaanden, dat het niet zo erg is als het lijkt omdat er dagelijks kinderen overlijden en dat ze met beide voeten maar op de grond moeten blijven?

Sorry hoor, maar erg ongepast...
Helemaal mee eens, dit is niet de plek laat staan de tijd voor dergelijke "relativerende" meldingen.... :/

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Het enige juiste wat Rusland kan doen op dit moment.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Poetin heeft een probleem; zijn inlichtingendienst is gister door de mand gevallen en de hele wereld heeft het (onbevestigde) telefoongesprekje gehoord. Ik denk dat de VS ook dondersgoed weten waar de raket vandaan komt maar wellicht partijen de gelegenheid geeft zelf even na te denken over wie de schuld op zich neemt. Biden roept niet zomaar dat ie zeker weet dat het een S-A raket was die het toestel uit de lucht knalde. Onpartijdig onderzoek vragen is nog een kans op een 'ja we weten niet zeker wie de raket schoot' en het geeft Poetin tijd een mooi verhaal te fabriceren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trent900 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:50:
[...]

Die 4-5 minuten red je niet. Je bent dan al lang knock-out/overleden.
Afhankelijk van hoe erg het is, als alleen de vleugel word geraakt of de staart kan je in de cabine nog prima "wakker" blijven tot het op de grond stort.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Soulshaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:47:
[...]

Modern wapentuig , nou nou . Dat spul stamt nog uit de koude oorlog.
De vernieuwde/upgraded Buk M1 is pas in '98 operationeel geworden in zijn huidige technische vorm... Zeg maar bijna een decennium nadat de Muur werd afgebroken. En de uiteindelijk opvolger Buk M2 is/moet pas in 2009 aktief worden.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 09:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:51:
[...]

De vernieuwde/upgraded Buk M1 is pas in '98 operationeel geworden in zijn huidige technische vorm... Zeg maar bijna een decennium nadat de Muur werd afgebroken.
En dan nog, ook raketten uit de koude oorlog schieten onbeschermde passagierstoestellen zomaar uit de lucht. Leeftijd speelt niet zo'n rol.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
[...]

De vernieuwde/upgraded Buk M1 is pas in '98 operationeel geworden in zijn huidige technische vorm... Zeg maar bijna een decennium nadat de Muur werd afgebroken.
Van de andere kant verwacht ik niet dat Rusland zijn laatste modellen de grens overgesmokkeld laat worden. De wapens waar de rebellen de beschikking over hebben zijn Russisch en zwaar maar ook ouderwets, koude-oorlog-generatie klinkt m.i. ongeveer correct.

Edit: Met Nigelator trouwens in dat ze ook net zo goed dodelijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 18-07-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bacchus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Van de andere kant verwacht ik niet dat Rusland zijn laatste modellen de grens overgesmokkeld laat worden. De wapens waar de rebellen de beschikking over hebben zijn Russisch en zwaar maar ook ouderwets, koude-oorlog-generatie klinkt m.i. ongeveer correct.
Het ging hier volgens de bronnen die ik gezien heb om een lanceerinstallatie die door de separatisten was buitgemaakt op het Oekraïense leger.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
[...]

Ook al was het een 1st gen dat maakt het niet minder effectief tegen een traag, en in rechte lijn vliegend toestel. NATO heeft al heel wat ELINT en SIGINT aan de grens vliegen dus ze wisten bijna realtime wat er gebeurde. Helaas biedt dit weinig troost voor alle nabestaanden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Cloud schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Dan ga je ervan uit dat het toestel met werkende aandrijving, aangedreven richting de grond vliegt en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Zodra de aandrijving uitvalt zal de snelheid echt behoorlijk afnemen, richting de snelheid bij vrije val. En dat duurt vanaf 10km veel te lang.
Ok dus zal niet sneller zijn dan ongeveer 250?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Het ging hier volgens de bronnen die ik gezien heb om een lanceerinstallatie die door de separatisten was buitgemaakt op het Oekraïense leger.
En ondanks dat Ukraine al langer onafhankelijk is van Rusland dan dat Buk ontwikkeld was, kunnen we veilig aannemen dat de bulk-korting op militair speelgoed uit Moskou natuurlijk tot op vandaag bestaat.
Danster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Ook al was het een 1st gen dat maakt het niet minder effectief tegen een traag, en in rechte lijn vliegend toestel. NATO heeft al heel wat ELINT en SIGINT aan de grens vliegen dus ze wisten bijna realtime wat er gebeurde. Helaas biedt dit weinig troost voor alle nabestaanden :-(
Eens maar Soulshaker deed net alsof het spul uit de koude oorlog niet goed genoeg zou zijn in moderne oorlogen...

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:
[...]

AFAIK is dat bericht te herleiden tot één Russische bron, dus of dat zo is, is een tweede.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:52:
[...]

En dan nog, ook raketten uit de koude oorlog schieten onbeschermde passagierstoestellen zomaar uit de lucht. Leeftijd speelt niet zo'n rol.
Precies, of je nu geraakt wordt door een SA-1 Guild uit de jaren 50 of een SA-21 Growler uit 2007 maakt niet zo veel uit, het eindeffect is redelijk hetzelfde...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:37
anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:49:
[...]
Euhm... Ongeveer al het moderne militair oorlogstuig stamt nog uit de koude oorlog ;)
En als je het goed wil doen , upgrade je die dingen nog van tijd tot tijd. Zoals we dat met onze F16's doen.
Sinds 1991 heeft de USSR veel militair spul achtergelaten in hun voormalige oblast . En buiten het noodzakelijk onderhoud is daar niet veel aan geupgraded.

Kan goed zijn dat die AA nog met de originele techniek zit van begin jaren 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je blijft niet oneindig snel doorvallen, dit i.v.m. luchtweerstand en zwaartekracht: Wikipedia: Valversnelling
Op een bepaald moment zijn de luchtweerstandskracht (naar boven gericht) en de zwaartekracht gelijk in grootte. Daarna blijft het voorwerp met constante snelheid vallen en die noemen we de eindsnelheid.
Wel kan dit hard gaan:

Op 14 oktober 2012 sprong Felix Baumgartner vanaf 39.045 meter, een recordhoogte. Tijdens de vrije val bereikte hij ook de recordsnelheid van 1342 kilometer per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:59:
Je blijft niet oneindig snel doorvallen, dit i.v.m. luchtweerstand en zwaartekracht: Wikipedia: Valversnelling

[...]

Wel kan dit hard gaan:

Op 14 oktober 2012 sprong Felix Baumgartner vanaf 39.045 meter, een recordhoogte. Tijdens de vrije val bereikte hij ook de recordsnelheid van 1342 kilometer per uur.
Had hij niet een speciaal aerodynamisch pak aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

[...]

Wel kan dit hard gaan:

Dat komt volgens mij omdat er op die hoogte de lucht steeds ijler word, Felix vertraagde op een gegeven moment ook weer richting de 300KM/h volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:00:
[...]

Ja, en amper luchtweerstand de eerste zoveel kilometer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je valt alleen zo snel in wat praktisch een vacuüm is. Op normale hoogtes zal de valsnelheid niet veel meer dan 200 km/u zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

JT schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Ok dus zal niet sneller zijn dan ongeveer 250?
Hangt van teveel onbekende factoren af om echt goed te zeggen; gewicht, luchtweerstand en dergelijke. Een mens valt inderdaad met zo'n 250 km/h in vrije val. Tenzij je je best doet om sneller te gaan natuurlijk.

Wat eventuele brokstukken of een romp van een vliegtuig doen durf ik niet te zeggen. Ik denk wel dat je veilig kunt stellen dat 1000 km/h niet gehaald zal worden. Bedenk dat het toestel op 10km hoogte vloog en dus een verticale snelheid van grofweg 0 km/h had. Er moet dus vanuit 'stilstand' naar de impactsnelheid geaccelereerd worden. En hoewel de lucht ijl is op 10km voor ons mensen, is er nog genoeg om weerstand te bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 18-07-2014 10:02 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:00:
[...]

Komt vooral door de dichtheid van de lucht; de versnelling naar die snelheid vond daar plaats waar de lucht het ijlst was.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AW_Bos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:34:
[...]

Turkish Airlines nabij Schiphol was ook een behoorlijke heftige crash...
Laten we vooral de A330 crash in Tripoli niet vergeten, daar waren tenslotte ook zo'n 70 Nederlanders omgekomen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:19:
Eigenlijk het ergste aan dit alles vind ik toch wel dat de maatschappij er niet voor gekozen heeft om om te vliegen. Andere maatschappijen meden het gebied uit voorzorg wel.

Er is dus voor geld gekozen want omvliegen kost immers geld.

Niet dat ik de actie verder goed wil praten maar ik kan hun gedachtegang wel volgen. Vliegtuig kan niet van hun zijn dus potentieel doelwit.
Dat deden andere maatschappijen niet. Het luchtruim was gewoon open (boven een bepaalde hoogte) en werd veilig geacht door de gehele luchtvaart. Tijdens de crash waren er meerdere andere vluchten in de buurt die meteen omgeleid werden.

Dit soort gebieden geheel ontwijken maakt het vliegen naar bepaalde plekken vrij lastig en soms onmogelijk. Kijk naar Afrika, om ten zuiden van de evenaar te komen, kom je brandhaarden tegen zoals Mali, Sudan, centraal Afrikaanse republiek, Nigeria, naast landen zoals Egypte, Libië en Tunesië, waar het nog steeds onrustig is.
Naar het oosten heb je naast nu Oekraïne bijna alle landen in het MO (rond Irak), meerdere landen in het zuiden van de voormalige Sovjet unie, Afghanistan, Pakistan en India (de grens tussen), Thailand, Birma, en soms Indonesië. En dan ben ik vast wat landen vergeten.

Punt is en blijft dat als we ergens heen willen, je dat soort landen vrijwel niet kan ontwijken. En tot gisteren was de consensus dat de lui op de grond in die regio geen wapens hadden die boven de 10km uitkwamen. Dus alles boven die 10km was veilig..
Uiteindelijk blijkt die afweging verkeerd te zijn, maar ik vind niet dat je dat in de schoenen van de luchtvaart maatschappij kan schuiven, zo'n overweging wordt internationaal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

Bob Popcorn

Plop!

AW_Bos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:34:
[...]

Turkish Airlines nabij Schiphol was ook een behoorlijke heftige crash...
Nou, even zonder de nabestaanden af te vallen, daar zijn "slechts" 9 mensen bij omgekomen, waaronder géén Nederlanders. Dit is na Tenerife de zwaarste vliegramp ooit qua overleden Nederlanders.

[ Voor 3% gewijzigd door Bob Popcorn op 18-07-2014 10:06 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het daderwapen schijnt weer terug naar Rusland gesmokkeld te zijn:
08:47: The Buk surface-to-air missile system that pro-Russian separatists allegedly used to shoot down the Malaysian plane has been sneaked into Russia overnight, Anton Herashchenko, adviser to the Ukrainian interior minister, says on Facebook. (BBC Monitoring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:04:
Een wellicht relevant nuanceverschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Er begint nu weer een live persconferentie : http://www.geenstijl.nl/m...aysian_airlines_1000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]
Dan weet de NSA het nu ook wel... Kan me niet voorstellen dat de intensiteit van surveillance in die regio niet is opgeschroefd sinds 18:00 gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

WTF... 3FM heeft wel aangepaste programmering maar komt er wel een reclame tussendoor voor goedkoop vliegtickets kopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Fly-guy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Dat deden andere maatschappijen niet. Het luchtruim was gewoon open (boven een bepaalde hoogte) en werd veilig geacht door de gehele luchtvaart. Tijdens de crash waren er meerdere andere vluchten in de buurt die meteen omgeleid werden.
Dat deden andere maatschappijen wel.
South Korea’s two main airlines, Korean Air and Asiana, as well as Australia’s Qantas and Taiwan’s China Airlines said they had all re-routed flights from as early as the beginning of March when Russian troops moved into Crimea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:06:
[...]

Een wellicht relevant nuanceverschil :)
Misschien, maar vooralsnog lijkt het wel daarvandaan te komen.
Er is een bericht vanuit Rusland dat het op de Oekraïeners buitgemaakt zou zijn, maar dat neem ik met een korrel zout.

Edit: Maar inderdaad, een beetje meer nuance mag wel.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://www.telegraph.co.u...is-downed-in-Ukraine.html

Meer dan 100 AIDS-onderzoekers aan boord... :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:01:
[...]

Hangt van teveel onbekende factoren af om echt goed te zeggen; gewicht, luchtweerstand en dergelijke. Een mens valt inderdaad met zo'n 250 km/h in vrije val. Tenzij je je best doet om sneller te gaan natuurlijk.

Wat eventuele brokstukken of een romp van een vliegtuig doen durf ik niet te zeggen. Ik denk wel dat je veilig kunt stellen dat 1000 km/h niet gehaald zal worden. Bedenk dat het toestel op 10km hoogte vloog en dus een verticale snelheid van grofweg 0 km/h had. Er moet dus vanuit 'stilstand' naar de impactsnelheid geaccelereerd worden. En hoewel de lucht ijl is op 10km voor ons mensen, is er nog genoeg om weerstand te bieden.
Grof geschat denk ik dat je ergens rond de 200km/h zit als je plat naar beneden valt zoals een skydiver. Tegen de 300 km/h als je je luchtweerstand verlaagt door je armen en benen bij elkaar te houden en naar beneden te duiken, maar wie dat zou doen zonder parachute :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

L1nt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:08:
WTF... 3FM heeft wel aangepaste programmering maar komt er wel een reclame tussendoor voor goedkoop vliegtickets kopen.
Foutje, bedankt... Niet al te zwaar aan tillen a.u.b.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waaronder Joep Lange

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]
Niet echt een verassing. Ik zie Poetin al een Facepalm maken op het moment dat hij te horen krijgt dat de door hem ondersteunde seperatisten een westers passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten. PR-drama van hier tot Tokio, internationale ramp op een moment dat zijn hele missie om dat land in handen te krijgen toch al onder enorme internationale druk stond.

De Black-box van dat toestel zal waarschijnlijk ook ontbreken aangezien het in gebied ligt gecontroleerd door seperatisten. Poetin zal vooral damage control willen doen en dat is de toedracht zoveel mogelijk in het ongewisse laten. Al het directe bewijs wegmoffelen. Het westen zal wss zijn eigen conclusies trekken en het land vol VN troepen pompen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
Net zoals dat je allemaal reclame voor vliegtickets voorbij ziet komen op nieuwssites.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

En beelden van gisteren een paar uur voor de crash bij Sizhne (paar km van Torez)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-It_qKC5xIjA/U8jBM72J1rI/AAAAAAAATCE/z1Vx1ieQtoM/s1600/MH17+12.jpg
http://ukraineatwar.blogs...-of-buk-into-ukraine.html

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:51

bakvis

Tweakers.Nerd

Mx. Alba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:09:
[...]

Foutje, bedankt... Niet al te zwaar aan tillen a.u.b.
Idd, je kunt niet verwachten dat alles gezien wordt op zo'n moment. Dit soort ongemakkelijke momenten zul je altijd blijven zien.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat merk ik ook aan de advertenties die ik tegenkom onder de diverse online artikelen die ik gelezen heb, talloze vliegtickets- en vakantie-ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

Bob Popcorn

Plop!

Daar kan 3FM niks aan doen he, dan moet je bij de STER zijn.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Dat merk ik ook aan de advertenties die ik tegenkom onder de diverse online artikelen die ik gelezen heb, talloze vliegtickets- en vakantie-ads.
Cookie-wetgeving, helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:38
Auredium schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:10:
[...]
De Black-box van dat toestel zal waarschijnlijk ook ontbreken aangezien het in gebied ligt gecontroleerd door seperatisten. poetin zal vooral damage control willen doen en dat is de toedracht zoveel mogelijk in het ongewisse laten. Al het directe bewijs wegmoffelen. Het westen zal wss zijn eigen conclusies trekken en het land vol VN troepen pompen.
er is gisteren al gezegd dat de black boxes gevonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Persco is nu begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:10:
En beelden van gisteren een paar uur voor de crash bij Sizhne (paar km van Torez)
[afbeelding]
Let op dat dat een uiterst gekleurde site lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Auredium schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:10:
[...]

De Black-box van dat toestel zal waarschijnlijk ook ontbreken aangezien het in gebied ligt gecontroleerd door seperatisten. poetin zal vooral damage control willen doen en dat is de toedracht zoveel mogelijk in het ongewisse laten. Al het directe bewijs wegmoffelen. Het westen zal wss zijn eigen conclusies trekken en het land vol VN troepen pompen.
De 2e black box is volgens nu.nl gevonden door Oekrainse reddingswerkers, dus die hoort uiteindelijk wel op de juiste plek terecht te komen. De eerste was al snel gevonden door separatisten die hem naar Moskou willen sturen.

Overigens vraag ik me af of de black box enig nut heeft in dit geval. Die dingen zijn handig bij technische mankementen of pilot errors omdat de vluchtgeschiedenis er precies uit af te lezen valt, maar er zal vast geen surface-to-air-missile-identificatie-systeem in zitten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57

marapuru

db.

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:10:
[afbeelding]
Dat is bizar, ik vind het wel lastig beoordelen of deze foto's daadwerkelijk recent en van gisteren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:13:
[...]

Let op dat dat een uiterst gekleurde site lijkt.
Weet ik ;). Maar hier kon ik makkelijk het plaatje vandaan halen. Op meerdere bronnen staan die foto's.
mrmali schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:14:
[...]
Dat is bizar, ik vind het wel lastig beoordelen of deze foto's daadwerkelijk recent en van gisteren zijn...
Het is een samenhang. Er waren gisteren ook berichten zonder foto's van andere bronnen dat er een SAM gezien was in die regio.

[ Voor 39% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2014 10:17 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Afbeelding met de locaties van de 2 andere (militaire) vliegtuigen

https://pbs.twimg.com/media/Bsz41bFIEAAIQN2.jpg

Toch ongeloofelijk dat er geen no-fly zone werd ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Tuurlijk zijn er meer onveilige landen om overheen te vliegen. Maar volgens mij hebben ze in Mali of in Palestina geen Surface to air missels die 35KM hoog iets uit de lucht kunnen knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken geleden een oom afgegeven, gisteren opa weggebracht naar zijn laatste rustplaats en nu waarschijnlijk weer 2 bekenden die aan boord waren, nog niet zeker :(

Mijn grootste angst is WW3, hoe denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Soulshaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:14:

Zo lijkt het dicht bij elkaar. Als je de hoogte erbij neemt is het opeens een heel ander verhaal.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:15:
Tuurlijk zijn er meer onveilige landen om overheen te vliegen. Maar volgens mij hebben ze in Mali of in Palestina geen Surface to air missels die 35KM hoog iets uit de lucht kunnen knallen
Wie zegt dat? Dat dacht men tot gisteren ook van deze rebellen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Ik heb zojuist een "op-de-man" reactie en reacties daarop verwijderd. PLEASE DO NOT FEED THE TROLLS. Moderators zijn vrijwilligers, we hebben ook niet de tijd om 24/7 voor kleuterjuf te spelen in "hot topics"... Bedankt voor uw aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:15:
Daar heb je Putin voor nodig en aangezien hij de boel aan het sussen lijkt zie ik het niet direct gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

35km hoog niet nee, maar daar vliegt ook bar weinig. 35kft, oftewel ruim 10km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
3 weken geleden een oom afgegeven, gisteren opa weggebracht naar zijn laatste rustplaats en nu waarschijnlijk weer 2 bekenden die aan boord waren, nog niet zeker :(

Jeetje, gecondoleerd :(

Het zou mij ook niks verbazen als dit WW3 gaat ontketenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat dachten ze tot gisteren ook over oost-Oekraïne.

Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:16:
Wie zegt dat? Dat dacht men tot gisteren ook van deze rebellen...
Dat je niet al die landen kunt vermijden, want dan kan je niet meer vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Soulshaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:14:

Die no-fly zone was er, maar tot een beperkte hoogte omdat werd aangenomen dat de separatisten geen luchtafweergeschut hadden dat tot de kruishoogte van langeafstandsvluchten kon komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
173 Nederlanders zaten aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Dat je niet al die landen kunt vermijden, want dan kan je niet meer vliegen.
Nogmaals: Dat deden andere maatschappijen wel.
South Korea’s two main airlines, Korean Air and Asiana, as well as Australia’s Qantas and Taiwan’s China Airlines said they had all re-routed flights from as early as the beginning of March when Russian troops moved into Crimea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
Maar Irak en Syrie wel

http://misguidedchildren....ptures-sam-missiles/23896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zal wel meevallen met WW3, wie gaat wie aanvallen dan?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Oei :( 173 nederlanders inderdaad, nog meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:44
Fly-guy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:02:
[...]

...

Dit soort gebieden geheel ontwijken maakt het vliegen naar bepaalde plekken vrij lastig en soms onmogelijk. Kijk naar Afrika, om ten zuiden van de evenaar te komen, kom je brandhaarden tegen zoals Mali, Sudan, centraal Afrikaanse republiek, Nigeria, naast landen zoals Egypte, Libië en Tunesië, waar het nog steeds onrustig is.
Naar het oosten heb je naast nu Oekraïne bijna alle landen in het MO (rond Irak), meerdere landen in het zuiden van de voormalige Sovjet unie, Afghanistan, Pakistan en India (de grens tussen), Thailand, Birma, en soms Indonesië. En dan ben ik vast wat landen vergeten.
Het verschil is dat dit nu specifiek een gebied was waarvan duidelijk was dat:
- Er dagelijks op vliegtuigen geschoten wordt
- De schutters in het bezit zijn van wapens die met gemak een doel op de kruishoogte van een airliner kunnen treffen
- Reeds vermeden werd om voorgaande redenen door andere airlines
Punt is en blijft dat als we ergens heen willen, je dat soort landen vrijwel niet kan ontwijken. En tot gisteren was de consensus dat de lui op de grond in die regio geen wapens hadden die boven de 10km uitkwamen. Dus alles boven die 10km was veilig..
Uit eerdere berichten maak ik op dat men wel degelijk wist dat die BUK launchers in bezit van de separatisten waren. En anders had je dat kunnen concluderen uit het feit dat het Oekraïense leger over dat soort wapens beschikt en er basissen van dat leger in separatistische handen zijn.
Uiteindelijk blijkt die afweging verkeerd te zijn, maar ik vind niet dat je dat in de schoenen van de luchtvaart maatschappij kan schuiven, zo'n overweging wordt internationaal gemaakt.
Je hebt gelijk dat het een afweging is, eentje die, zoals elke andere afweging open staat voor een subjectieve interpretatie van risk vs reward. In dit geval heeft Malaysian Airlines, en niemand anders, besloten dat het risico niet in verhouding stond tot de rompslomp en kosten die omvliegen met zich meebrengen - in tegenstelling tot andere airlines.

Ik ben geen jurist maar reken maar dat Malaysian Airlines corporate zijn advocaten al druk in de weer heeft om zich tegen een claim te verdedigen. Zoals ik gisteren al aangaf, ik zie dit, in combinatie met MH370, eindigen met de ondergang van de maatschappij. Als niet door een court case dan door het totaal verlies van publiek vertrouwen, want in beide incidenten vind ik dat ze verwijtbaar zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:17:
Sommige maatschappijen. Maar dat maakt niet uit, het punt was dat je niet al die landen kunt mijden. Ergens zul je dus een grens moeten trekken en die lag hier op 8 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik heb de discussie niet doorgelezen, die is te groot en gaat veels te snel qua reacties... maar ik vlieg over 5 weken naar Bangkok en we stappen dus over in Kiev...

moet ik me zorgen maken? (ik ben gelukkig heel nuchter van aard hoor... maar vraag me af wat er in de komende tijd allemaal gaat gebeuren en of dit van invloed kan zijn op onze vlucht, op wat voor manier dan ook).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Hoe erg het ook is, daar is op dit moment geen geld voor.

Verder.. Gecondoleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Zal wel meevallen met WW3, wie gaat wie aanvallen dan?
Poetin valt Oekraine binnen, de VS zien hun kans schoon en gaan een kruistocht tegen Poetin beginnen? Ik zie het wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Naast die 173 Nederlanders waren er ook vast Maleisiërs en Indonesiërs die hier al jaren in Nederland wonen maar hun eigen nationaliteit behielden. De impact op de bevolking in Nederland is Groot. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 18-07-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:18:
moet ik me zorgen maken? (ik ben gelukkig heel nuchter van aard hoor... maar vraag me af wat er in de komende tijd allemaal gaat gebeuren en of dit van invloed kan zijn op onze vlucht, op wat voor manier dan ook).
Nee, nu dempt men de put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:09

Stoffel

Engineering the impossible

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Jeetje, gecondoleerd :(

Dat zal wel meevallen. Ten eerste zal er dan toch een grootmacht verantwoordelijk moeten worden gehouden, en aangezien Putin alle medewerking verleent lijkt het me sterk dat er draagvlak ontstaat voor een militaire actie tegen Rusland. Ten tweede is dit natuurlijk verschrikkelijk, maar bepaald niet de eerste keer dat het gebeurt. Waarom zou het nu een zo veel groter effect hebben dan de vorige keren? Ik denk niet dat welk land dan ook dat een groot leger heeft er veel voor voelt om nu een grote oorlog te starten op basis van dit incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Sommige maatschappijen. Maar dat maakt niet uit, het punt was dat je niet al die landen kunt mijden. Ergens zul je dus een grens moeten trekken en die lag hier op 8 kilometer.
Kan wel, is alleen duur. Tijdens de koude oorlog zijn er lange periodes geweest waarin geen enkele maatschappij van of naar een westers land over de hele ussr vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Hoezo zou dit een WW3 ontketenen?
Beetje doemdenken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:19:
Waarom zou het nu een zo veel groter effect hebben dan de vorige keren? Ik denk niet dat welk land dan ook dat een groot leger heeft er veel voor voelt om nu een grote oorlog te starten op basis van dit incident.
Ik denk dat je wat dat betreft gelijk hebt. Hoe naar het ook klinkt, zelfs een vliegtuig met krap 300 man stelt op wereldpolitiek schaal niet zoveel voor. Daar koop je niets voor als je in het toestel zat, maar het is niet alsof oorlog nu onafwendbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

173 mensen :N

Wat zouden Israel en de VS doen als er zoveel zouden sterven van hun mensen? Carpet bombing? Is het tijd om daar maar es mee te beginnen anders?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
of het echt is weet ik niet maar zou wel wat kunnen verklaren :
http://rt.com/news/173672-malaysia-plane-crash-putin/
“I can say that Putin’s plane and the Malaysian Boeing intersected at the same point and the same echelon. That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters. The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft - 15:44 Moscow time,” a source told the news agency on condition of anonymity.

"The contours of the aircrafts are similar, linear dimensions are also very similar, as for the coloring, at a quite remote distance they are almost identical", the source added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:
Carpet bombing? Is het tijd om daar maar es mee te beginnen anders?
Tegen wie? Er is nog geen schuldige aangewezen... Of wil je alles van Warschau tot Tokio platleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:20:
Kan wel, is alleen duur. Tijdens de koude oorlog zijn er lange periodes geweest waarin geen enkele maatschappij van of naar een westers land over de hele ussr vloog.
Nee, het kan niet. Niet als je alle conflictgebieden in Europa en -landen in Afrika en het Midden-Oosten moet mijden. Dat is geen kwestie van geld meer, dus moeten er afwegingen gemaakt worden. Ook als het wel een kwestie van geld is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
Australie beschuldigt Rusland in ieder geval...

http://www.powned.tv/nieu...ontbiedt_ruambassade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Tegen wie? Er is nog geen schuldige aangewezen... Of wil je alles van Warschau tot Tokio platleggen?
Ze hebben dat getapte telefoongesprek toch? Dat zegt voldoende volgens mij. Die opstandelingen moeten sowieso eens opdonderen, stelletje gekken allemaal daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:22:
Ze hebben dat getapte telefoongesprek toch? Dat zegt voldoende volgens mij.
Ik zou met dat soort bronnen erg voorzichtig zijn zonder onafhankelijke bevestiging. Op basis daarvan ga je geen oorlog beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xleeuwx schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:

[...]
Komop zeg, het is al vaker voorbij gekomen. Vanaf 10km lager zien de vliegtuigen er zo uit:
:

Kan jij een logo op de zijkant herkennen van 10km afstand? Of kan jij herkennen of een vliegtuig wat op 10km hoogte vliegt 2 of 4 motoren heeft? More likely....

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar wie gaat de put waarmee dempen dan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
rik86 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:22:
Australie beschuldigt Rusland in ieder geval...
Niet echt, ze willen zeker weten dat Rusland meewerkt aan een volledig onderzoek:
Australian Prime Minister Tony Abbott has just addressed the parliament, saying the missile which brought down Malaysian Airlines flight MH17 today, killing at least 27 Australians, was likely launched by Russian backed rebels.
Abbott has summoned the Russian Ambassador, Vladimir Morozov, in Canberra to seek assurance that the Russian government will cooperate fully with investigation.
http://www.businessinside...raine-jet-disaster-2014-7

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

Ten eerste heel veel sterkte.

Over WW3: Denk niet dat het zo een vaart zal lopen, maar het blijft wel eng dat Poetin aan de knopjes kan zitten en Rusland heeft aardig wat nukes...
Die hele situatie in de Oekraine is ook ontzettend complex. Rusland heeft de Krim al geannexeerd maar niemand buiten Rusland wil dat erkennen. Daar zal op den duur ook eens een knoop over moeten doorgehakt, net als die Seperatisten in het oosten van Oekraine.

Er zijn verder ook aardig wat dingen buiten Oekraine aan de gang:
- Israel dat Gaza aanvalt
- Isis dat oprukt in Irak
- Situatie in Syrie

Allemaal broeinesten die ik niet snel opgelost zie helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Hoezo zou dit een WW3 ontketenen?
Beetje doemdenken dit.
Wereldoorlog 1 starte met de moord op een graaf en gravin, dan is dit toch een stuk heftiger. Maar gezien er overleg is tussen de verschillende leiders en er niemand dreigt zal het wel meevallen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:24:
Maar wie gaat de put waarmee dempen dan?
De internationale gemeenschap met een no-fly zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

[...]
Pak een kaart. Kijk waar Warschau ligt, kijk waar Moskou ligt en kijk waar de rebellen zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:21
Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:17:
[...]
[...]
Klopt, maar dat zijn precies de maatschappijen die er voor hun route weinig belang bij hebben om er overheen te vliegen. Sterker nog, veel van hun vliegtuigen vlogen standaard al andere routes. Voor die maatschappijen heeft het dus weinig impact of ze er nu wel of niet overheen vliegen. Als jij in Limburg woont zul je er weinig moeite mee hebben om een weg in Groningen te mijden. Kom je dagelijks over die weg zul je minder snel omrijden.
Wat zouden Israel en de VS doen als er zoveel zouden sterven van hun mensen? Carpet bombing? Is het tijd om daar maar es mee te beginnen anders?
Yup, strak plan. Laten we duizenden onschuldigen plat bombarderen om een paar honderd mensen te wreken ! |:(

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]
Warschau-Moskou, de snelste route volgens de Russen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/45KKGUP.jpg

Het is onvoorstelbaar knullig en nog accepteren mensen het.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:22:
[...]

Nee, het kan niet. Niet als je alle conflictgebieden in Europa en -landen in Afrika en het Midden-Oosten moet mijden. Dat is geen kwestie van geld meer, dus moeten er afwegingen gemaakt worden. Ook als het wel een kwestie van geld is overigens.
Ik zou niet weten waarom het niet kan, anders dan om geld. Genoeg luchtruimen die volledig gesloten zijn geweest in het verleden. En ja, dat leverde soms irritante omwegen op. Eerste golfoorlog bijvoorbeeld, waarbij heel het midden-oosten zo'n beetje op slot ging. Of de oorlog in Joegoslavie, die enorme impact had op europese vluchten.

Maar de kosten zijn dramatisch, als je 't te serieus wilt nemen. Als je oekraine t/m saudi-arabie dichtgooit, moet je via Nairobi naar Azie. Dat wil niemand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

[...]
Waarom zou Putin's vliegtuig over dat gebied trekken? Die Russen zijn niet gek hoor.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Poetin valt Oekraine binnen, de VS zien hun kans schoon en gaan een kruistocht tegen Poetin beginnen? Ik zie het wel gebeuren.
Hoe zie je dat specifiek uitspelen dan?

Ik geloof in een donker scenario wel in een inval in Oekraïne en een nieuwe koude oorlog maar een VS die Russisch grondgebied aanvalt? Neuh. Putin heeft er verder ook geen belang bij om meer landen in Europa lastig te vallen, dat werkt alleen maar tegen hem op de lange termijn. Zijn doel is de expansie van de westerse invloedssfeer te stoppen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Niks? Nou ja niks, wel wat, maar absoluut geen carpet bombing. Zelfs als we er 100% vanuit gaan dat de seperatisten het hebben gedaan, wat is jouw idee precies? Heel oost-oekraine platgooien? (Aka genocide).

Dit is niet de eerste keer dat een passagiersvliegtuig is neergeschoten. Geen van de vorige keren heeft het een oorlog opgeleverd, waarom zou dat nu wel zo zijn? Waarom zou je dat willen? Zelfs in het extreem onwaarschijnlijke geval dat Poetin bevolen had een passagiersvliegtuig neer te halen, en daar bewijs voor is, gaat dat geen invasie opleveren. Wie is gek genoeg om een nucleaire mogendheid openlijk aan te vallen? Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Zojuist bekend gemaakte cijfers met betrekking tot de slachtoffers:
173 uit Nederland
44 uit Maleisië
27 uit Australië
12 uit Indonesië
9 uit het Verenigd Koninkrijk
4 uit Duitsland
4 uit België
3 uit de Filipijnnen
1 uit Canada
1 uit Nieuw-Zeeland

Van 20 slachtoffers is de nationaliteit nog niet bekend.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Komop zeg, het is al vaker voorbij gekomen. Vanaf 10km lager zien de vliegtuigen er zo uit:
:

Kan jij een logo op de zijkant herkennen van 10km afstand? Of kan jij herkennen of een vliegtuig wat op 10km hoogte vliegt 2 of 4 motoren heeft? More likely....
Bovendien was het kennelijk bewolkt dus visual confirmation was sowieso niet mogelijk. Maar dan nog is het een onvergeeflijke fout imnsho.

Het luchtruim boven de 9,nogwat km was gewoon officieel open. Men had geen reden om aan te nemen dat de separatisten wapens hadden die op die hoogte vliegtuigen zouden kunnen neerhalen. Het was geen fout van Malaysia Airlines dat dat vliegtuig daar was (ervoor en erna zijn er nog meer vliegtuigen langs de zelfde route gegaan van verschillende maatschappijen), maar eerder een fout van de verschillende intelligence agencies die het gevaar daar niet goed hebben ingeschat en dus het luchtruim niet volledig dicht hadden gegooid. Malaysia Airlines valt mijns inziens niets te verwijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:26:
Ik zou niet weten waarom het niet kan, anders dan om geld. Genoeg luchtruimen die volledig gesloten zijn geweest in het verleden. En ja, dat leverde soms irritante omwegen op. Eerste golfoorlog bijvoorbeeld, waarbij heel het midden-oosten zo'n beetje op slot ging. Of de oorlog in Joegoslavie, die enorme impact had op europese vluchten.

Maar de kosten zijn dramatisch, als je 't te serieus wilt nemen. Als je oekraine t/m saudi-arabie dichtgooit, moet je via Nairobi naar Azie. Dat wil niemand betalen.
Het is anders omdat je nu niet een gebiedje hier of daar hebt, maar een heel gordijn aan gebieden. Dat is toch relevant anders. Mensen hebben het hier over het mijden van ieder gebied met enige dreiging en dat is gewoon niet haalbaar. Dan is lopen makkelijker.
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm