oke de punten die dat geeft.
[1]Inzicht in uw energieverbruik
heb je daar nu een slimme meter voor nodig?
denk het niet, en nu heb je een meter van heel je huis en zie je niet welk detail het verbruik veroorzaakt.
dus voor mij een vrij zinloze info.
ook als je pv op dak hebt liggen dan worden de gegevens helemaal een zooitje.
je saldeert voor de meter en dan pikt hij niet je gebruik nog je levering op.
een gemiste kans om het eens goed te doen, vind hem maar een oude domme meter.
[2]Automatisch doorgeven van meterstanden
oei oei, wat was dat toch een hoop werk 1x per jaar een kaartje in vullen of via de website.
pfff had er nacht merries van als die kaart bijna binnen zou komen.
(je begrijpt sarcasme?)
[3]Kwaliteit en nauwkeurigheid van uw energienota wordt verbeterd.
de oude feraris meter is net zo betrouwbaar, allen die nieuwe slimme
(ik heb verder wel vertrouwen in dat het meet gedeelte klopt, allen die website is niet neutraal in het verhaal, staat vol met propaganda)
de tijden dat de meter uitgelezen gaat worden en hoe de netbeheerder en leverancier er dan mee om gaan.
dat gaat niet veranderen, ze blijven een schatting maken en daar op baseren ze een voorschot.
geen veranderingen op dit front.
[4]Hogere betrouwbaarheid en betaalbaarheid energievoorziening
amehoela, word het goedkoper voor mij, nee dus.
sterker nog als die slimmemeter niet op de proppen was gekomen was het wel goedkoper geworden voor mij. (eigenlijk wou de eu het huren van een meter na 20 jaar opschorten, je had hem dan wel afbetaald, dat gaat nu niet meer gebeuren.)
en willen ze betrouwbaarheid dan moeten ze meten in de wijkcentrale, niet in mijn huis.
een simpele meting van wat daar door gaat is een stuk beter, en heel veel goedkoper als een slimme meter.
Ik vind het zelf fijn dat ik inzicht heb via een online Portal (gratis) en ook via een P1 device in combinatie met een app op mijn telefoon. Daarbij was mijn energieleverancier zo vriendelijk om inzicht te geven of mijn maandbedrag voldoende is om mijn huidig en toekomstige (voorspelling) verbruik dekt. Dus kon ik op tijd bijstellen. Heb genoeg verhalen gehoord over mensen die totaal 'onverwachts' ineens flink bij moesten betalen.
ik vind het fijn dat het nu inzichtelijk is geworden voor je.
dus je kunt nu precies vertellen hoeveel energie je wasmachiene/koelkast of elektriesche oven hebben gebruikt?
maand bedrag?
daar doe ik al jaren niet meer aan die onzin.
ik betaal wel per jaar.
niks automatische overboeking, ik heb nooit begrepen dat mensen hun bankrekening zomaar laten plunderen zonder dat ze checken of het wel klopt.
en dan heb je ook nog het wankelbeleid van de regering wat ze gaan doen met het salderen.
stop die slimmemeter maar waar de zon niet schijnt
maar goed ik zal ook wel oud en bejaard zijn net zo als drielp.
waar blijven de punten die voor mij goed zijn?
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)