Ik heb ook nog een oude terug draaiende meter.
En nee bij mij hoeft de tijd echt niet terug te draaien.
Ben het er gewoon niet mee eens hoe de "slimme" meter iedereen opgedrongen wordt.
Hij is gratis! (Niets in het leven is gratis)
Je gaat ermee besparen! (Hij meet je energie verbruik en hoeveel je terug levert meer niet)
Die slimme meter is maar voor 1 iemand belangrijk en dat is de overheid.
Netbeheerders moeten 2,5 miljoen verouderde "slimme" meters vervangen omdat ze gebruik maken van een oud netwerk.
Netbeheerders moeten nog eens 500.000 analoge meters vervangen.
In totaal zijn dat 3 miljoen meters die vervangen moeten worden. Die onkosten gaan jij en ik gewoon betalen. Daar is niets gratis aan. Die kosten worden gewoon verhaald bij je netaansluiting.
Hoe vaak is het ook niet fout gegaan bij de jaarafrekening bij energie leveranciers met betrekking op het salderen? Ik ben blij dat ik een oude meter had die zelf terug draaide. Heeft me heel veel geld en frustratie bespaard.
En zodat de overheid het salderen kan stoppen en over elke Kw die je afneemt of terug levert belasting kunnen gaan heffen.
En alles wordt verkocht en opgedrongen om zogenaamd het net stabieler te krijgen en net congestie te voorkomen.
Nee hoor, het is gewoon een apparaat in je meterkast waardoor de overheid belasting kan gaan heffen.