Ik snap opzich het stukje dat sommige nu jammeren en jodelen vanwege hun PV want dit is voordeliger met de terugdraaiende Ferraris meter.
Maar (volgens mij hier ook wel al) het salderen zou in
2009! al stoppen, dit is telkens verlengd tot nu toe.
In een van de eerste generaties slimme meters waren inderdaad een vrij hoog aantal met aantoonbare meet-afwijking (zowel naar boven als onderen), die naar boven hoor je maar die naar onderen niet...
Ieder jaar worden er duizenden meters zowel nieuw van de band als gebruikte gecontroleerd door TNO i.o.v NetbeheerNL om te controleren op werking/meting. Is hier een afwijking aan van meer dan X moeten ze z.s.m. vervangen, afwijking tussen Y - Z binnen 2 jaar b.v.
Maar nu moet iedereen al dan niet onder dwangsom en hoorde in de wandelgangen dat besluit is 3x maximaal boete/dwangsom en dan mag er buiten afgesloten worden, wil je weer op het net komen er veel meer kosten bij incl. een verplichte nieuwe meter, anders geen aansluiting weer.
offtopic:
Wel grappig, iets meer dan jaar terug een klant (met smeltzekeringen, dus niet zelf te herstellen), slimme meter uitlezen uit laten zetten, belt storingsnummer want deels geen spanning, en die vragen naar info omdat meter niet uit te lezen is, alle indicatoren van L1/L2/L3 branden, dus geen monteur (ik) aangestuurd, dit heeft ruim een halve dag geduurd totdat iemand op het idee kwam alle 3F automaten uit te zetten, indicatoren lichten namelijk op door inductie spanning via accupakket/laadpaal/PV, toen mocht ik wel heen...
Meneer bleek 4 P1 dongles nog te gebruiken via de cloud
Heb hem ook gevraagd waarom dan in de lieve vrede meter uitlezen uit.. njah ook alu-hoedje verhaal, maar zeg dan ook de dongles niet gebruiken...
Hij heeft later gebeld om meter weer te kunnen laten uitlezen...