Ja snap ikRaRo74 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:07:
[...]
Ik heb alleen het minimale bedrag hoeven te betalen voor de verzwaring en was 275,15 kwijt.
Klopt, soms heb je aansluitkasten waar bijna alles is voorbereid op 3F, dan is het 2 zekeringen bij plaatsen, nieuwe meter plaatsen, 2 extra draadjes vanaf de zekeringen naar de meter, en 2 extra draadjes van de meter naar de hoofdschakelaar.Van 1F naar 3F was een paar minuten werk. Kwestie van de 35A hoofzekering eruit draaien en drie 25A zekeringen terugplaatsen.
Kan in een half uurtje max dan wel klaar zijn.
Maar er zijn ook genoeg situaties dat de draden vanuit netbeheerder wel binnen komen, maar er geen zekeringhouders etc. zijn voorbereid, en dan afhankelijk van de aansluitkast kan dat veel of weinig moeite (en dus tijd) extra zijn.
Ahh okee, alles los aangesloten dus rechtstreeks op de aggregaat?Nee ik heb geen vaste aansluiting voor de noodstroomvoorziening en de voorzieningen hiervoor vind ik niet de moeite. Een koud biertje volstaat.
Tijdens de hittegolf was het min of meer eigenlijk ook een test met een wirwar aan verlengsnoeren en dat ging goed. Koelkast etc voeden was eigenlijk gezien de korte uitschakeltijd overbodig.
Dit is geen zelfbouw40kVA? Leuk spul!![]()
Mijn eerste zelfbouw aggregaat bouwde ik toen ik een jaar of 18 was. Een soort Frankenstein samengesteld uit een B&S grasmaaier motortje, wat poelies, snaren en een veel te grote en zware generator eraan geplakt. Maar het werkte!![]()
Latere revisies van oude roestbakken altijd leuk gevonden maar tegenwoordig heb ik er nog maar drie. De Honda EX350, zo groot als een forse schoenendoos te leuk om weg te doen en een nieuwe dikke Honda, startklaar voor de woning als het nodig is.
En zullen er mogelijk vast nog wel commentaar op krijgen (iets met een woonwijk
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!