[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.349 views

Onderwerpen

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

PWM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:56:
Denk ook wel dat AZ hier gewonnen had, die zaten wel lekkerder in het spel. Maarja, we zullen het nooit weten en dan is zo'n kaart wel balen.

Was overigens wel een, zeer lichte, overtreding. Maar rood sloeg nergens op.

Denk dat de scheids vooral de bal verkeerd ingeschat heeft, die was niet haalbaar meer.
Nou ja, je kunt over deze rode kaart nog discussiëren. De aanvaller was los van de verdediger en de andere verdediger was nooit op tijd overgekomen. Dus in die zin een doorgebroken speler en dus rood.
Geen idee of die bal nog haalbaar was voor die aanvaller, daar ken ik AZ niet goed genoeg voor. Het leek er inderdaad wel op dat die bal aan de te harde kant was, dus als je dat meetelt dan vind ik geel meer op zijn plaats.
Aan de andere kant, als zelfs De Boer & Van Halst zeggen dat de scheidsrechter die rode kaart kan geven zal deze kaart wel niet zo heel snel geseponeerd worden.

Nee, merp!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:51
Ze geen echt niet 2 keer in 1 week toegeven en en rode kaart seponeren...
Verder niet teveel op de woorden van V Halst en Boer vertrouwen. Dat zegt helemaal niks.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

dutchgio schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:52:
Ze geen echt niet 2 keer in 1 week toegeven en en rode kaart seponeren...
Verder niet teveel op de woorden van V Halst en Boer vertrouwen. Dat zegt helemaal niks.
Mja, die twee waren in het verleden toch wel van het "Ach, dat moet kunnen", vooral van Halst. Nu goed, we zullen het gaan zien.

Nee, merp!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
PauseBreak schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Dus in die zin een doorgebroken speler en dus rood.
Neen, het begrip 'doorgebroken speler' komt in de reglementen niet voor. Er moet sprake zijn van het ontnemen van een 'duidelijke scoringskans'. Dat een speler 'doorgebroken' is helpt daarbij, maar zonder bal in de buurt zal een doorgebroken speler nooit zo'n soort kans ontnomen kunnen worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-10 21:42
toolkist schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:50:
Kom het is Van Halst, die krijgt het nog niet voor elkaar om iets positiefs over Ajax te zeggen al hadden we met 20-0 gewonnen.
Grappig dat bij de meeste andere supporters juist precies het tegenovergestelde beeld over Van Halst, oud speler van Ajax, bestaat. :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Dersan
  • Laatst online: 07:00
PWM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:56:
Denk dat de scheids vooral de bal verkeerd ingeschat heeft, die was niet haalbaar meer.
http://foxsports.nl/nieuw...elijk-een-rode-kaart.html

Nee hoor :F

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:38
Han schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:44:
[...]
Zijn ook stuk voor stuk matige spelers. Leuk dat ze boven het maaiveld uitsteken bij hun club, maar dat zegt meer over het niveau van die club.
Je overschat de kwaliteiten van Ajax. Deze drie spelers hadden alledrie gewoon een basisplaats gehad gisteren.
gambieter schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:44:
Het is niet dat de spelers niets kunnen, maar wel dat er geen beleving is, geen systeem, geen plan, en geen leiders. Geen van de spelers straalt iets uit.

Ik denk echt dat het tijd is voor een exit van FdB. Hij is gewoon een seizoen te lang gebleven.
Het is eerder andersom. Dankzij Frank de Boer is Ajax met matig materiaal vorig jaar toch nog kampioen geworden. Op een gegeven moment is er echter zoveel vertrokken dat hij er dan ook niks meer mee kan.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:42
Ach ik zag gister een paar voorbeelden voorbij komen van wedstrijden in de afgelopen 3 jaar waar van Boekel Ajax benadeeld heeft. Ik denk niet dat hij slecht geslapen heeft gister.

• ph4ge
HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:24:
Ach ik zag gister een paar voorbeelden voorbij komen van wedstrijden in de afgelopen 3 jaar waar van Boekel Ajax benadeeld heeft. Ik denk niet dat hij slecht geslapen heeft gister.
Dat is best typisch, want Ajax won 4 van de laatste 5 wedstrijden onder van Boekel (alleen Twente uit gelijk). Hij had juist wat "goed" te maken. AZ won maar 1 van de laatste 5 wedstrijden en verloor 3 keer. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ajax heeft al 6 seizoenen op rij het minste aantal kaarten en minste aantal penalty's tegen ;) Dat zegt natuurlijk vooral iets over het spel. Echter, met die cijfers in de hand kunnen we niet zeggen dat Ajax vaak de lul is met dit soort dingen.

• Terranova
ph4ge schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:33:
[...]

Dat is best typisch, want Ajax won 4 van de laatste 5 wedstrijden onder van Boekel (alleen Twente uit gelijk). Hij had juist wat "goed" te maken. AZ won maar 1 van de laatste 5 wedstrijden en verloor 3 keer. ;)
Klopt die voorbeelden gingen over wedstrijd waar Ajax alsnog won(oa. tegen heerenveen waar een loepzuivere goal werd afgekeurd en meerdere malen werd verzuimd een tweede gele kaart te geven aan heerenveen spelers).
PWM schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:37:
Ajax heeft al 6 seizoenen op rij het minste aantal kaarten en minste aantal penalty's tegen ;) Dat zegt natuurlijk vooral iets over het spel. Echter, met die cijfers in de hand kunnen we niet zeggen dat Ajax vaak de lul is met dit soort dingen.
Ik weet dat je het niet serieus bedoeld, maar Ajax is juist de club die de afgelopen jaren het vaakst wordt "benadeeld". Nou heeft dat natuurlijk ook te maken met het feit dat Ajax het meest in de aanval is en dus vaker met onterecht buitenspel/niet gegeven penalty in aanraking komt. Bovendien viel het niet echt op omdat Ajax gewoon bleef winnen. Nu is dat helaas even niet meer zo :(

[ Voor 40% gewijzigd door Terranova op 06-02-2015 09:46 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:44:
[...]

Klopt die voorbeelden gingen over wedstrijd waar Ajax alsnog won(oa. tegen heerenveen waar een loepzuivere goal werd afgekeurd en meerdere malen werd verzuimd een tweede gele kaart te geven aan heerenveen spelers).
En vorige week moet van Rhijn rood krijgen, en mocht hij mee blijven doen.

Echt, die kaart van gisteren was belachelijk. 100% mee eens. En de kans bestaat inderdaad zeker dat dat de wedstrijd heeft doen keren. Ajax is gisteren kan je dus zeggen, genaaid.

Maar andere, willekeurige, wedstrijden erbij pakken heeft dan weinig zin. PSV kreeg het vuur in zijn donder na die rode kaart, Ajax liet de kopjes hangen. Dat maakt het verschil.

• Terranova
PWM schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:47:
[...]

En vorige week moet van Rhijn rood krijgen, en mocht hij mee blijven doen.

Echt, die kaart van gisteren was belachelijk. 100% mee eens. En de kans bestaat inderdaad zeker dat dat de wedstrijd heeft doen keren. Ajax is gisteren kan je dus zeggen, genaaid.

Maar andere, willekeurige, wedstrijden erbij pakken heeft dan weinig zin. PSV kreeg het vuur in zijn donder na die rode kaart, Ajax liet de kopjes hangen. Dat makt het verschil.
Die kaart aan van Rhijn had gegeven kunnen worden ja, maar er had er op z'n minst ook 1 gegeven kunnen/moeten worden aan feyenoord. Dus al met al viel het mee die wedstrijd. Al vond ik wel dat Nijhuis veel te lang door liet spelen, maar da's mijn mening.

En je hebt groot gelijk dat Ajax het alsnog aan zichzelf te danken heeft. Maar Az is natuurlijk wat anders als NAC. Bovendien heeft Ajax de pech dat het gebeurd in een periode van zwakte, dan krijg je gelijk zulke uitslagen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 06-02-2015 09:53 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Ach veelal allemaal onderbuik gevoelens, je kan nooit zeggen wat zo'n beslissing natuurlijk echt voor gevolg heeft gehad. En de een vind iets wel een penalty of rood en de ander niet. Het enige 'echte onderzoek' wat er naar gedaan is kwam een keer van van NRC en AD, zoals:

2014:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

2013:
http://www.elfvoetbal.nl/...rbitrage-het-vaakst-tegen

Niet dat ik hier mee wil zeggen dat Ajax altijd genaaid wordt, is gewoon een bron van naar mijn weten het enige 'onderzoek' dat er naar gedaan is. Maarjah doe je het over 10 jaar tijd dan wordt vast iedereen even vaak 'genaaid'. Hoop ik ;).

Maar.....o.a. Zonneveld heeft hier aan meegewerkt en hij is Ajacied ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 06-02-2015 09:55 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Allemaal afleiding, praten over de arbitrage. Natuurlijk, het scheidsrechterskorps laat flinke steken vallen, maar dat Ajax gisteren verloor lag 100% aan hen zelf. Nog mazzel dat AZ geen wereldploeg is, en dat het maar 0-1 werd. Vol verbazing heb ik de samenvatting gekeken. Hoogtepunten waren amper te ontdekken. Passes die over luttele meters gewoon niet aankomen, maar over de zijlijn rollen, of voorzetten die een onnauwkeurigheid hebben van méér dan 20 meter. Ongelofelijk. Dat is schrijnend gebrek aan kwaliteit

Het Nederlandse clubvoetbal is morsdood, het lijkt helemaal nergens naar. Verdedigend superzwak, en daardoor aanvallend ook absoluut niet scherp. Kijk naar Castaignos (of Luuk de Jong) die de ene kans na de andere om zeep helpt en waarschijnlijk denkt, ach, whatever, er komt er zo nog wel een. Ik denk niet dat een spits als Zlatan zo onverschillig met kansen omspringt, en er zo overdenkt als hij er eens een mist.

Houdoe

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Dat het dient als afleiding valt best mee, iedere Ajacied zegt ook gewoon dat het dramatisch is. Dat ziet zelfs de niet voetbalkenner.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Witte schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:48:
Vol verbazing heb ik de samenvatting gekeken. Hoogtepunten waren amper te ontdekken. Passes die over luttele meters gewoon niet aankomen, maar over de zijlijn rollen, of voorzetten die een onnauwkeurigheid hebben van méér dan 20 meter. Ongelofelijk. Dat is schrijnend gebrek aan kwaliteit
Wat mij vooral opviel is dat Cilissen geen fatsoenlijke uittrap neemt, elke bal die hij naar voren trapt lijkt of niet aan te komen of over de lijn te gaan of ... nou ja. Dat je moeite hebt met strafschoppen stoppen dat is tot daar aan toe, maar een beetje fatsoenlijk uittrappen is tocht wel te leren/trainen?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vos schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:01:
Dat het dient als afleiding valt best mee, iedere Ajacied zegt ook gewoon dat het dramatisch is. Dat ziet zelfs de niet voetbalkenner.
Vond ik niet, de Boer vond dat Ajax de eerste helft heeeul goed gespeeld had en dat de wedstrijd volledig open lag tot die rode kaart.

Hij was wel zwaar pissig hoor, liep ook de vraagsteller een beetje af te snauwen enzo.

Last.fm | Code Talks

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Vos schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:52:
Ach veelal allemaal onderbuik gevoelens, je kan nooit zeggen wat zo'n beslissing natuurlijk echt voor gevolg heeft gehad. En de een vind iets wel een penalty of rood en de ander niet. Het enige 'echte onderzoek' wat er naar gedaan is kwam een keer van van NRC en AD, zoals:

2014:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

2013:
http://www.elfvoetbal.nl/...rbitrage-het-vaakst-tegen

Niet dat ik hier mee wil zeggen dat Ajax altijd genaaid wordt, is gewoon een bron van naar mijn weten het enige 'onderzoek' dat er naar gedaan is. Maarjah doe je het over 10 jaar tijd dan wordt vast iedereen even vaak 'genaaid'. Hoop ik ;).

Maar.....o.a. Zonneveld heeft hier aan meegewerkt en hij is Ajacied ;).
Hetzelfde AD dat PSV tegen NAC in het geheel beoordeelde op een 6 en alleen Guardado een 8 gaf? Hetzelfde AD dat het Ajax van gisteren 4 x een 7 gaf? Vast een waardevol onderzoek, not.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:35

Niku

Alagaesii

PSV werd dinsdag genaaid, Ajax gisteren. PSV ging er beter mee om en had het geluk dat ze tegen NAC speelden, die elke vorm van kwaliteit ontberen. Het gebeurt dus bij iedereen, de arbitrage is gewoon heel matig en er zijn geen hulpmiddelen (videoref!).

• PWM
  • Niet online

PWM

Niku schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:32:
en er zijn geen hulpmiddelen (videoref!).
Ja, maar dit begint wel een beetje standaard reactie van de scheidsrechter te worden. De rode kaart van Willems is wel een goede.

Echter een beslissing als van Boekel gisteren moet echt genomen kunnen worden zonder videoref. De 2de goal van Groningen moet ook gewoon echt gezien worden door de grensrechter en scheids.

Een videoref is handig voor zaken die niet/moeilijk te zien zijn. Tegenwoord roepen scheidsrechters er om als ze gewoon hebben lopen blunderen.

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 22:55
Niku schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:32:
PSV werd dinsdag genaaid, Ajax gisteren. PSV ging er beter mee om en had het geluk dat ze tegen NAC speelden, die elke vorm van kwaliteit ontberen. Het gebeurt dus bij iedereen, de arbitrage is gewoon heel matig en er zijn geen hulpmiddelen (videoref!).
Naja, AZ had ook geen enkele kwaliteit gisteren, alleen was Ajax nog slechter (ok, misschien even slecht). Ik snap de Boer ook echt niet, in het begin had hij nog wel eerlijke analyses, maar gisteren was het gewoon (ook de eerste helft) dramatisch. Zat geen tempo in, nauwlijks aanvallen, bijna geen schoten, slechte passes.. gewoon slecht.
Zat gister in het stadion, en uit drama werd er soms gewoon gelachen om weer een waardeloze pass / actie van een Ajacied.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Niku

Niku

Alagaesii

PWM schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Ja, maar dit begint wel een beetje standaard reactie van de scheidsrechter te worden. De rode kaart van Willems is wel een goede.

Echter een beslissing als van Boekel gisteren moet echt genomen kunnen worden zonder videoref. De 2de goal van Groningen moet ook gewoon echt gezien worden door de grensrechter en scheids.

Een videoref is handig voor zaken die niet moeilijk te zien zijn. Tegenwoord roepen scheidsrechters er om als ze gewoon hebben lopen blunderen.
Helemaal mee eens, echter laten de scheidsrechters keer op keer zien het zelf ook gewoon echt niet te kunnen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (Nijhuis bij Ajax-Feyenoord). Maar dan komt een keer het moment dat je daadwerkelijk naar ondersteuning moet kijken, puur omdat ze keer op keer de mist in gaan.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Ajax vorig jaar na 21 wedstrijden: 44 punten. Ajax dit jaar na 21 wedstrijden: 43 punten.
PSV vorig jaar na 21 wedstrijden: 29 punten. PSV dit jaar na 21 wedstrijden: 55 punten.

Feyenoord: 37 tegen 38

Ado Den Haag was toen laatste met 20 punten, nu 14e met... 20 punten.

Zo te zien is Ajax dus niet vooruit gegaan, maar PSV heeft enorme stappen gemaakt.

• Niku

Niku

Alagaesii

Kun je nagaan, Ajax is dit seizoen dramatisch en toch maar één punt minder dan vorig seizoen.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Joster schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Hetzelfde AD dat PSV tegen NAC in het geheel beoordeelde op een 6 en alleen Guardado een 8 gaf? Hetzelfde AD dat het Ajax van gisteren 4 x een 7 gaf? Vast een waardevol onderzoek, not.
En de personen die de cijfers geven hebben ook het onderzoek gedaan? Een goede conclusie van je, not.
Niku schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:04:
Kun je nagaan, Ajax is dit seizoen dramatisch en toch maar één punt minder dan vorig seizoen.
Wel apart, voor mijn gevoel is het dit jaar echt een stuk minder. Alhoewel, als je er over nadenkt. De rest zal ook wel minder geworden zijn, wat het dus wel rechttrekt. Alleen PSV steekt er dik bovenuit.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 06-02-2015 12:45 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:39:
[...]

En de personen die de cijfers geven hebben ook het onderzoek gedaan? Een goede conclusie van je, not.
Ben eens wat liever tegen je profielfotobroeder :+

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Niku schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Ben eens wat liever tegen je profielfotobroeder :+
Haha, nee na-aper j/k :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 06-02-2015 12:46 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Vos schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:39:
[...]

[...]
Maakt niet uit dat ze niet dezelfde personen zijn. Het zegt gewoon al genoeg over het type journalistiek dat bedreven wordt.

Overigens heb ik deze profielfoto al sinds mijn aanmeld datum, zou niet weten of jij er toen ook al was en die foto ook al had :P

• Terranova
Ik was al helemaal van slag door die profilepics :(

Ajax is onder protest akkoord gegaan met het belachelijke voorstel van 1 wedstrijd. Blijkbaar is er nu een regel dat als je in beroep gaat de speler alsnog 1 wedstrijd wordt geschorst. Heeft dus geen nut om in beroep te gaan.

• Niku

Niku

Alagaesii

HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:55:
Same here :+

• Terranova
En dan gaan ze ook nog eens na elkaar posten

• Niku

Niku

Alagaesii

HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:00:
[...]

En dan gaan ze ook nog eens na elkaar posten
Heel vervelend.

• ph4ge
HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:55:

Ajax is onder protest akkoord gegaan met het belachelijke voorstel van 1 wedstrijd. Blijkbaar is er nu een regel dat als je in beroep gaat de speler alsnog 1 wedstrijd wordt geschorst. Heeft dus geen nut om in beroep te gaan.
Volgens mij is dat geen regel. Probleem is dat het zwaar bestraft is maar dat er wel iets gebeurde. Seponeren doen ze eigenlijk alleen maar als er niets aan de hand was. Bovendien kan je het boekje uitleggen zoals de scheidsrechter dat deed, ook al zouden 9 vd 10 scheidsrechters het bij geel hebben gehouden.

• Terranova
ph4ge schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Volgens mij is dat geen regel. Probleem is dat het zwaar bestraft is maar dat er wel iets gebeurde. Seponeren doen ze eigenlijk alleen maar als er niets aan de hand was. Bovendien kan je het boekje uitleggen zoals de scheidsrechter dat deed, ook al zouden 9 vd 10 scheidsrechters het bij geel hebben gehouden.
Ik kende de regel ook niet, maar zoiets las ik op een Ajax site, geen idee of het klopt. Ajax gaat iig niet in beroep omdat het geen nut heeft.

En je hebt gelijk er gebeurde iets, alleen zo ontzettend licht dat je het amper een overtreding kan noemen, maar goed van Boekel blijft bij zijn woord, wat dan weer een beetje ontzettend onlogisch is.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 16:26
Niku schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:04:
Pas sinds de winterstop, maar iedereen doet zo dramatisch. Ze hebben een dip, dat kan weleens in al die seizoenen. Meestal hadden ze het voor de winterstop, nu erna.
De pech is dat PSV alles zo'n beetje wint, ook de slechte wedstrijden, ja dan wordt je kampioen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:22
HamburgerHenk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Ik kende de regel ook niet, maar zoiets las ik op een Ajax site, geen idee of het klopt. Ajax gaat iig niet in beroep omdat het geen nut heeft.

En je hebt gelijk er gebeurde iets, alleen zo ontzettend licht dat je het amper een overtreding kan noemen, maar goed van Boekel blijft bij zijn woord, wat dan weer een beetje ontzettend onlogisch is.
Volgens mij is de regel dat als je in een wedstrijd een rode kaart krijgt, je wacht op een schikking voorstel nu dus 1 wedstrijd. Als Ajax in beroep gaat blijft die rode kaart gewoon staan totdat de KNVB er weer naar heeft gekeken (misschien was dat dan niet meer gelukt voor de volgende wedstrijd).

Stel iemand krijgt na de wedstrijd pas een schorsing (aan de hand van TV beelden b.v). Zoals Pieters en Lens bij PSV hebben gehad en je gaat dan in beroep, dan kan je eventueel de volgende wedstrijd weer spelen.

• Terranova
kimiferrari schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:57:
[...]

Volgens mij is de regel dat als je in een wedstrijd een rode kaart krijgt, je wacht op een schikking voorstel nu dus 1 wedstrijd. Als Ajax in beroep gaat blijft die rode kaart gewoon staan totdat de KNVB er weer naar heeft gekeken (misschien was dat dan niet meer gelukt voor de volgende wedstrijd).

Stel iemand krijgt na de wedstrijd pas een schorsing (aan de hand van TV beelden b.v). Zoals Pieters en Lens bij PSV hebben gehad en je gaat dan in beroep, dan kan je eventueel de volgende wedstrijd weer spelen.
Ah, dan komt dat in feite op hetzelfde neer nu.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Vooraf gezegd: op de beelden kan ik niet goed zien of Moisander wel/niet een overtreding maakt. Mijn indruk is dat hij onreglementair die AZ-speler hindert.

Op basis van de scoringskans die ontnomen wordt - eigenlijk niet - is het wel een overtreding + vrije trap (maybe geel?) maar is rood te zwaar. Maar had hij die bal iets zachter voor zich uitgespeeld, waardoor 't wel een echte scoringskans was geweest, dan was 't wel rood geweest?

Een scheidsrechter moet dan interpreteren of een speler die de bal zelf voor zich uitspeelt, A. daar al door gehinderd werd en B. hij al dan niet daardoor onhaalbaar was en C. er al dan niet een scoringskans verknald is.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Komkommertijd? :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Zeg dat wel :p

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Zo te zien keert Kuyt volgend jaar terug naar Rotterdam. Goede zet voor die club, altijd nuttig zo'n ervaren speler in je selectie en volgens mij is ie ook nog behoorlijk fit.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ADDG schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:03:
Zo te zien keert Kuyt volgend jaar terug naar Rotterdam. Goede zet voor die club, altijd nuttig zo'n ervaren speler in je selectie en volgens mij is ie ook nog behoorlijk fit.
Feyenoord heeft hem een aanbieding gedaan. Kuijt zelf laat echter weten dat het nog geen uitgemaakte zaak is. Hij zal pas in maart een beslissing nemen. Opvallend is de opmerking van Kuijt dat er meerdere aanbiedingen zijn en hij alle opties gaat bekijken. Tot zo dus die clubliefde, de kans bestaat dat hij elders zijn carrière gaat afsluiten. Feyenoord krijgt in ieder geval geen onvoorwaardelijke 'ja' van Kuijt. Sowieso, je hebt het over een speler van 35 jaar. Een speler van zo'n leeftijd dien je alleen te halen als je hem per wedstrijd betaald in plaats van een vast salaris en hij moet geen talenten voor de voeten lopen. Het is een speler zonder een indrukwekkende staat van dienst, niet echt exceptioneel in ieder geval.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Onze Nederlandse turkse scheids ziet ook weer behoorlijk wat over het hoofd. Gouden arm van Van Overeem op de doellijn, maar had natuurlijk gewoon rood+Penalty moeten zijn

En nu is er ook onterecht een doelpunt afgekeurd van ADO...
denk wel 2 minuten nadat de goal al was goedgekeurd |:( |:(

EDIT: niet onterecht maar erg traag gerageerd omdat er al een doelpunt was goedgekeurd.
Goed herstel dan toch. maar wel eerrruuugg laat

1-2 voor Excelsior :X

[ Voor 50% gewijzigd door krissie100 op 07-02-2015 19:37 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben HEEL erg tegen kunstgras. Maar als je ziet wat een treurigheid men in Twente voor elkaar krijgt.... In de Sahara zouden ze zich schamen.

• krissie100
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:50:
Ik ben HEEL erg tegen kunstgras. Maar als je ziet wat een treurigheid men in Twente voor elkaar krijgt.... In de Sahara zouden ze zich schamen.
ja, ze verliezen door hun eigen veld, want als voetballende club ben je ook in het nadeel en je ziet dat Twente meer dan anders de lange bal speelt...
Bezuinigen mag, maar niet op het veld

• Han
  • Niet online

Han

Bij Twente hebben ze interactief gras.... het past de kwaliteit automatisch aan aan de kwaliteit van het spel van Twente :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• krissie100
  • Nu online
Han schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:01:
Bij Twente hebben ze interactief gras.... het past de kwaliteit automatisch aan aan de kwaliteit van het spel van Twente :P
_/-\o_ _/-\o_
Gaat ook lekker in heerenveen zeg :9
kan AZ PEC voorbij ;)

klasse Twente! 1-3 in eigen huis tegen Excelsior.... :9

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 07-02-2015 20:12 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-10 17:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Han schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:01:
Maar goed dat dat dan niet in de Arena ligt :'(

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• PWM
  • Niet online

PWM

Kijk, er zijn Rotterdamse ploegen die wel gewoon scoren tijdens hun aanvallen :+

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PWM schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:12:
Kijk, er zijn Rotterdamse ploegen die wel gewoon scoren tijdens hun aanvallen :+
Maar goed, daar hebben ze dan ook wel 3 ploegen voor nodig. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Han
  • Niet online

Han

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:11:
Maar goed dat dat dan niet in de Arena ligt :'(
Daar begint de mat, net als het spel, ook zwakke plekken te vertonen :P

En Twente komt nu 1-3 achter in eigen huis tegen Excelsior. Twente verliest in een week van twee mindere ploegen, dramatisch. Ze hebben Europees nodig, net als goed spel thuis om publiek te trekken. Het gaat echt berg afwaarts daar in Enschede. Bedrijven met skyboxen beginnen te klagen, bezoekersaantallen lopen terug en de prestaties worden minder. Nog een paar jaar zo door en ze zijn weer terug bij af.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Han schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:15:
[...]

Daar begint de mat, net als het spel, ook zwakke plekken te vertonen. En Twente komt nu 1-3 achter in eigen huis tegen Excelsior. Twente verliest in een week van twee mindere ploegen, dramatisch. Ze hebben Europees nodig, net als goed spel thuis om publiek te trekken. Het gaat echt berg afwaarts daar in Enschede. Bedrijven met skyboxen beginnen te klagen, bezoekersaantallen lopen terug en de prestaties worden minder. Nog een paar jaar zo door en ze zijn weer terug bij af.
Is dat zo bijzonder dan? Bedoel, dat is al zo gegaan bij Willem II, AZ, Sparta, Groningen, Heerenveen, NAC, De Graafschap en Roda JC.
Straks kunnen we Twente en PEC ook toevoegen aan dat lijstje. Buiten de vaste drie is het blijkbaar erg lastig om jaren achter elkaar in de top mee te doen (wat niet wil zeggen dat de drie altijd mee doen, maar die komen er wel weer bovenop).

• krissie100
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:18:
[...]

Is dat zo bijzonder dan? Bedoel, dat is al zo gegaan bij Willem II, AZ, Sparta, Groningen, Heerenveen, NAC, De Graafschap en Roda JC.
Straks kunnen we Twente en PEC ook toevoegen aan dat lijstje. Buiten de vaste drie is het blijkbaar erg lastig om jaren achter elkaar in de top mee te doen (wat niet wil zeggen dat de drie altijd mee doen, maar die komen er wel weer bovenop).
AZ staat toch eigenlijk altijd wel in de subtop, op één jaar na na het kampioenschap.

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel blij mee. De strijd om plek 2/3 is heel erg druk. Als ploegen dan tegen clubs als Excelsior het laten liggen, helpt het wel.

Nu maar hopen dat Cambuur er niet van geleerd heeft.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-10 17:30
Ik zit Heerenveen Zwolle te kijken, maar Slagveer werd daar toch gewoob onderuit geschoffeld? Bal werd niet geraakt door de Zwolle speler (Brama?)...

Nou, nu alsnog de penalty na een domme overtreding.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 07-02-2015 20:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

krissie100 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:20:
[...]

AZ staat toch eigenlijk altijd wel in de subtop, op één jaar na na het kampioenschap.
Zeg je het zelf al, subtop, niet mee doen om de titel, die ploegen hebben een keer gepiekt of zijn aan het pieken en vallen daarna weer terug.

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV-Utrecht staat op het punt van beginnen, ik vind het wel weer eens tijd voor een ruime overwinning voor PSV. 5-0? :+

• krissie100
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:39:
[...]

Zeg je het zelf al, subtop, niet mee doen om de titel, die ploegen hebben een keer gepiekt of zijn aan het pieken en vallen daarna weer terug.
Tja, wat is terugvallen... Heb Feyenoord toch ook vaak onder de 5de plaats zien staan

• PWM
  • Niet online

PWM

krissie100 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:47:
[...]

Tja, wat is terugvallen... Heb Feyenoord toch ook vaak onder de 5de plaats zien staan
Feyenoord heeft een paar jaar geleden natuurlijk een enorme dip gehad. Echter, in de afgelopen 20 jaar zijn ze slechts 3x onder plek 5 beland. Voor Peter Bosch en sinds Koeman, is het het niet voorgekomen.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
Niku schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:43:
PSV-Utrecht staat op het punt van beginnen, ik vind het wel weer eens tijd voor een ruime overwinning voor PSV. 5-0? :+
De enige hoop voor de concurrenten van PSV; hoogmoed... Nog een paar van dit soort kreten, verhalen over een kampioenskar met winterbanden en kampioenstatoeages en het kan nog spannend worden...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
argro schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:54:
[...]
De enige hoop voor de concurrenten van PSV; hoogmoed... Nog een paar van dit soort kreten, verhalen over een kampioenschap met winterbanden en kampioenstatoeages en het kan nog spannend worden...
Hoop is de wens van de gedachte. ;) Zolang de spelers het maar niet gaan denken.

• krissie100
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Feyenoord heeft een paar jaar geleden natuurlijk een enorme dip gehad. Echter, in de afgelopen 20 jaar zijn ze slechts 3x onder plek 5 beland. Voor Peter Bosch en sinds Koeman, is het het niet voorgekomen.
Die kennis heb je snel bij de hand ;)
Maar het heeft natuurlijk het meest te maken met investeerders, sponsors en aanhang, want dat brengt geld in het laatje :)

• Niku

Niku

Alagaesii

argro schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:54:
[...]
De enige hoop voor de concurrenten van PSV; hoogmoed... Nog een paar van dit soort kreten, verhalen over een kampioenschap met winterbanden en kampioenstatoeages en het kan nog spannend worden...
Zolang de spelers niet zo denken en praten is er niets aan de hand. Dat de supporters opportunistisch zijn (of realistisch?) is niet zo gek en ook niet erg.

• krissie100
  • Nu online
Het gaat toch weer snel in Eindhoven....
_/-\o_ _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De eerste helft was bagger, maar PSV doet het toch weer. Depay & Wijnaldum met hulp van Narsingh en De Jong maken het verschil, 2-0 binnen een paar minuten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Niku

Niku

Alagaesii

En PSV is los. In no-time 1-0 en 2-0, Narsingh en Memphis.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit kan nog een slachting worden. Als PSV een echte spits zou hebben (De Jong is een goed aanspeelpunt maar echt geen spits) zou het snel 5 of 6-0 kunnen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Niku

Niku

Alagaesii

De Jong is wel heel erg ongelukkig vanavond inderdaad.

• krissie100
  • Nu online
wat weer een goal bij Vitesse man, of een licht onopvallend duwtje of een enorme blunder van die verdediger :P

• Niku

Niku

Alagaesii

Memphis heeft er nu overigens 14 gemaakt uit 18 wedstrijden, dat is toch wel klasse voor een buitenspeler.

• krissie100
  • Nu online
het wordt weer spannend :9

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niku schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:10:
De Jong is wel heel erg ongelukkig vanavond inderdaad.
Dat is hij bijna elke wedstrijd en dan is het geen ongeluk meer :+ .

En Utrecht scoort opeens en zo is het weer een wedstrijd. Mooi gecombineerd en afgemaakt trouwens.

• Niku

Niku

Alagaesii

Prima aanval Utrecht, zal toch nog een tandje bij moeten bij PSV. Vijf goede minuten zijn niet voldoende.

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV zakt wel ver weg nu. Nog geen grote kansen voor Utrecht, maar PSV kan de bal momenteel totaal niet in de ploeg houden.

• krissie100
  • Nu online
scoort ie toch weer... wat een klassespeler
ook al was de vrije trap drama zie ik nu ^^
keepertje

[ Voor 39% gewijzigd door krissie100 op 07-02-2015 22:35 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

D'n Memphis!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Ben benieuwd waar die jongen deze zomer heen gaat. Wordt een financieel succesjaar voor PSV als ze ook nog CL spelen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Michielgb schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:37:
Ben benieuwd waar die jongen deze zomer heen gaat. Wordt een financieel succesjaar voor PSV als ze ook nog CL spelen.
Speelt helemaal niet zo goed, maar is élke week beslissend. Dan ben je een klasbak.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heerlijk, Zwolle helemaal weggespeeld _O_ Het had ook 7-0 kunnen zijn. In de samenvatting maar de helft van de kansen van Heerenveen gezien. Maar alhoewel Heerenveen goed speelde was Zwolle ook gewoon heel slecht :X Had waarschijnlijk iets te maken met de vroege goals. Ze waren helemaal van slag. Maar de verdediging van Zwolle legden de aanvallers van Heerenveen geen strobreed in de weg.

Fijne reeks van thuiswedstrijden, 4-1 tegen Vitesse, 3-1 tegen Feyenoord en nu 4-0 tegen Zwolle :)

• Niku

Niku

Alagaesii

RoD schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:01:
Heerlijk, Zwolle helemaal weggespeeld _O_ Het had ook 7-0 kunnen zijn. In de samenvatting maar de helft van de kansen van Heerenveen gezien. Maar alhoewel Heerenveen goed speelde was Zwolle ook gewoon heel slecht :X Had waarschijnlijk iets te maken met de vroege goals. Ze waren helemaal van slag. Maar de verdediging van Zwolle legden de aanvallers van Heerenveen geen strobreed in de weg.

Fijne reeks van thuiswedstrijden, 4-1 tegen Vitesse, 3-1 tegen Feyenoord en nu 4-0 tegen Zwolle :)
De tering ja, wat speelde Heerenveen goed.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:01:
Heerlijk, Zwolle helemaal weggespeeld _O_
En terecht (dat zeg ik als blauwvinger) Geen idee wat de aanleiding was, maar het gehele team had een off-day kennelijk. Geluk bij een ongeluk dat Twente verzaakte (bedankt Excelsior _/-\o_ ) en wie weet later vanavond AZ O-) Kan ook best wezen dat ze zich liever gaan opladen voor de derby van volgend weekend: tegen GAE thuis. Hoe het ook zij, een verdiende afstraffing door H'veen :Y

• PWM
  • Niet online

PWM

Feyenoord laat Cambuur alle hoeken van het veld zien. Geweldige verdediging, de ene na de andere vloeiende aanval. Kans na kans. Lijkt wel alsof Barcelona uit de goede jaren in de Kuip speelt vandaag.

• krissie100
  • Nu online
alleen scoren... dat vergeten ze weer :9

• PWM
  • Niet online

PWM

Was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld :+

Edit: Wow, 7 doelpogingen in 30 seconden. Ongelooflijk.

Minuut later dan de 1-0.

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 08-02-2015 13:13 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 14:17
Deze goal weer. Feyenoord kan beter in de Premier League spelen haha :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Fleximex schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:36:
Deze goal weer. Feyenoord kan beter in de Premier League spelen haha :+
Pure kwaliteit. Feyenoord is zo zeker van zichzelf voorin dat ze gewoon 5-6* achter elkaar net doen alsof ze hem verkeerd raken

• Arjan90
Dat is de strategie: als je hem zo vaak tegen de paal of lat schiet dan duikt de keeper op een gegeven moment ook gewoon niet meer.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Blom Blom Blom... och och och ;(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• PWM
  • Niet online

PWM

Lastige rode kaart. Blom gaat er dus vanuit dat hij bewust zijn been niet introk. Denk niet dat de intentie er was.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wordt dat dan binnen een week de tweede rode kaart van Blom die geseponeerd gaat worden? Zou wel moeten, dit was natuurlijk absoluut geen rood.

• PWM
  • Niet online

PWM

Kijk een aanval van Cambuur, en een doelpunt. Fantastisch, waarom meer dan 1 kans nodig hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:51
ik222 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:50:
Wordt dat dan binnen een week de tweede rode kaart van Blom die geseponeerd gaat worden? Zou wel moeten, dit was natuurlijk absoluut geen rood.
Omdat het dan de tweede in een week is wordt deze vast niet geseponeerd, maar hier had hij natuurlijk gewoon geel voor moeten geven, en niet rood.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is echt niet zo dat Feyenoord niet wil of geen inzet toont. Maar met 99% balbezit en 75 schoten, mag je toch wel iet meer verwachten.
dutchgio schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Omdat het dan de tweede in een week is wordt deze vast niet geseponeerd, maar hier had hij natuurlijk gewoon geel voor moeten geven, en niet rood.
Volgens mij is het niets of rood. Het is een ongeluk, dus niets, of opzet en dan rood. Zie niet in hoe dit geel zou kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 08-02-2015 14:07 ]

• Arjan90
Nieuwe strategie van Feyenoord: als we alle spitsen in het veld zetten MOET die bal er toch in gaan!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zit in die Fox sidekick te kijken. Cambuur heeft 1 Schot op doel, het doelpunt. Feyenoord heeft er 12 op doel. Even kijken of het 12-1 staat.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09

Vuvuzela

My spire is forming

Ik denk dat Ajax het vandaag lastig gaat krijgen..GAE gaat er vol voor, en ajax heeft weer een bullshit opstelling. Klaassen op 6 en Schone weer in de spits en boilesen mag imo ook eens aan de kant voor riedewald/viergever :r

Cillissen laat zich ook meteen van z'n sympathiekste kant zien :F

[ Voor 33% gewijzigd door Vuvuzela op 08-02-2015 14:33 ]

I served in a company of heroes.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
tsjonge jonge jonge Cillessen wat een kleutergedrag zeg.

Hij doet alsof zijn enkel doormidden geschopt is.

Zou De Boer daar nou nooit wat van zeggen van deze streken?

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Viergever speelt al... Maar Boilesen is de lieveling van De Boer hé.

• Arjan90
Cillissen zit al lekker in de wedstrijd. Beetje jammer, zulk gedrag. Geen blauwe kaart voor hem :+

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015