Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:03:
Een 1S die op 0% blijft ondanks de hele nacht opladen en slechts een paar weken oud is, heeft een defecte batterij?
Als je batterij niet meer wilt opladen kan dit misschien helpen:
Batterij er uit halen.
Telefoon aan de lader leggen
Wacht ca 10 seconden(het scherm moet aan gaan)
Nu Batterij er weer terug in en even laten liggen(op z'n buik anders valt de batterij eruit :9 )
Check 5 min later of ie daadwerkelijk aan het opladen is.

Ik had dit probleem nadat de batterij te leeg was gelopen, niet meer wou opladen en dit hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Volgens mij was ie bij mijn broertje ook helemaal leeg ja. Ga ik straks even proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
elinx schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:49:
[...]

Bedankt voor je review van CM11.
Ben benieuwd of hij meteen multilanguage is met NL ondersteuning.
nav je beschrijving van voice input lijkt het daar enigszins op

Helaas loopt de ontwikkeling van CM11 niet helemaal gestroomlijnd:
versie van Cofface De eerste uitgave op basis van een gelekte kernel, die niet helemaal zonder kritiek is ontvangen ivm vermeende plagiaat (van Kra1o5)
versie van Kra1o5 Die begonnen was met CM10, maar ontwikkeling ervan heeft gestaakt, wegens gebrek aan kernelsources.
versie van Qret die op basis van versie Cofface eea heeft verbeterd en toegevoegd.
Na het nodige leeswerk ben ik opnieuw begonnen met de versie van Qret.
0 issues.
Alles wat ik eerder vermelde als net niet perfect, werkt met deze versie prima.
De problemen die door andere vermeld worden met het signaal verlies, heb ik niet!
Ook mijn bootprobleempje is van de baan. Dat was vermoedelijke niet aan de ROM te wijten, maar aan een onzorgvuldige cleanup van mij.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
horst schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:25:
[...]

Na het nodige leeswerk ben ik opnieuw begonnen met de versie van Qret.
0 issues................
Qret gaf 0 issues aan, maar uit de reacties daarna werden wel wat eigenaardigeheden genoemd, waar niet zo gauw een oplossing voor te vinden is.
Helaas jammer dat er "naast elkaar" ipv "met elkaar" ontwikkeld wordt.
Zowel Cofface als Kra1o5 houden eea bij op Github, maar wel verschillende repositories. We zien wel welke uiteindelijk het beste functioneert.
Qret heeft beide vermeld bij zijn rom, dus misschien heeft hij eea gecombineerd.

Ik neem aan dat je deze rom wat langer gaat uitproberen, ben benieuwd hoe eea bij dagelijks gebruik werkt.
(reboots, accudrain enz)

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 19-09-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
coolicool heeft deze roze ook niet op voorraad. (Terwijl deze volgens de site wel voorradig is)
Ik geef de hoop een beetje op ...

nergens is meer een pink verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
Platte_Band schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:56:
[...]

4. kopieer de scripts die je wilt naar die init.d map(System/etc/init.d ) + bin files in de bin map en de sysctl.conf in system/etc

--edit: elinx helpt--
Is het dikgedrukte stukje tekst daadwerkelijk nodig?
Ik heb dit namelijk niet gedaan (dacht dat alleen de scripts van belang waren) en kreeg de indruk dat het zonder die bestanden ook werkte...

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
antimos schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:35:
[...]

Is het dikgedrukte stukje tekst daadwerkelijk nodig?
Alleen het sysctl conf bestand is van belang. Gebruik je het sysctl script niet dan is het ook onnodig.
De bin bestanden zijn me niet helemaal duidelijk waarvoor die dienen, maar ze waren aanwezig in tweaks.zip.
maw bij een installatie via recovery worden ze ook geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Platte_Band schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:52:
[...]

Als je batterij niet meer wilt opladen kan dit misschien helpen:
Batterij er uit halen.
Telefoon aan de lader leggen
Wacht ca 10 seconden(het scherm moet aan gaan)
Nu Batterij er weer terug in en even laten liggen(op z'n buik anders valt de batterij eruit :9 )
Check 5 min later of ie daadwerkelijk aan het opladen is.

Ik had dit probleem nadat de batterij te leeg was gelopen, niet meer wou opladen en dit hielp.
Net even gekeken, maar dat ding ging tot 3%, daarna nokte ie weer met opladen. Uitgezet, ging ie weer laden. Maar heel traag. Lijkt echt iets niet lekker met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:17:
coolicool heeft deze roze ook niet op voorraad. (Terwijl deze volgens de site wel voorradig is)
Ik geef de hoop een beetje op ...

nergens is meer een pink verkrijgbaar
http://www.antelife.com/x...reen-smartphone-pink.html
Hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ja die heb ik een mail gestuurd maar nooit antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
elinx schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:52:
[...]

Qret gaf 0 issues aan, maar uit de reacties daarna werden wel wat eigenaardigeheden genoemd, waar niet zo gauw een oplossing voor te vinden is.
Helaas jammer dat er "naast elkaar" ipv "met elkaar" ontwikkeld wordt.
Zowel Cofface als Kra1o5 houden eea bij op Github, maar wel verschillende repositories. We zien wel welke uiteindelijk het beste functioneert.
Qret heeft beide vermeld bij zijn rom, dus misschien heeft hij eea gecombineerd.

Ik neem aan dat je deze rom wat langer gaat uitproberen, ben benieuwd hoe eea bij dagelijks gebruik werkt.
(reboots, accudrain enz)
elinx schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:52:
[...]
(reboots, accudrain enz)
Vandaag en zondag kan ik qret's CM11 intensief testen en vind ik het niet erg dat er iets misloopt.
Zowel google camera (uit pa gapps) als lenovo's Snapit werken prima. Beide kanten, alle settings.
Apollo werkt niet correct tenzij je DSP aanzet en naar ik lees heeft het zelfs belang met welke settings.
Het afspelen van flac werkt prima, geen haperingen.

Multi-Sim en mobile data settings zouden wel eens een echte issue kunnen zijn.
Het is relatief simpel om een of twee kaarten actief te houden en voor wat telefonie aangaat werkt dit correct.
Zomaar de data verbinding doen werken lukt voorlopig niet meer. Die instellingen wijzigen lijkt telkens een reboot nodig te hebben. Ik experimenteer verder.

De interface laat mij ook toe om 3G aan te zetten op slot2 terwijl dat hardware matig niet zou mogen kunnen. Je kan wel geen 3G aanzetten op beide kaarten. Moet ik hier nou uit afleiden dat er een softwarematige truuk is om iets te switchen.
Dat lijkt me niet onmogelijk. Mijn ervaringen met mijn ZOPO 990 (C7) wijzen ook in die richting.

Deze namiddag heb ik de GPS uitgebreid getest. Alles Ok.

Nog geen ongewenste reboot gehad, geen bijzondere temperaturen. Het is te vroeg om iets van de batterij te zeggen. Snelheid is prima.
Ik heb uiteraard nog geen init.d scripts actief, ook geen xposed voorlopig zodat ik de rom op zich kan beoordelen.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb nu mijn telefoon ook binnen, maar begrijp de volgende stappen niet zo goed. De updater-app staat erop, ik kan de telefoon ook al in de Nederlandse taal zetten... moet ik dan nu die andere rom downloaden, op de telefoon zetten via USB en via de updater-app installeren?

Tot nu toe super telefoontje, heb alleen geen hoesje... en kan deze ook lastig vinden op ebay of google

BF1: Don-Panio

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Aggressor schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:17:
ja die heb ik een mail gestuurd maar nooit antwoord op gekregen.
Die reageren inderdaad eigenlijk zo goed als nergens op, heb daar ook een pink versie besteld en nadat er betaald was werd het erg stil. Dispute bij Paypal geopend en nu kon er wel gecommuniceerd worden.

Pink REDMI 1s is maandag verstuurd en was donderdag binnen. Wederhelft blij en hoeft geen Appel meer

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Preddie schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 08:56:
Ik heb nu mijn telefoon ook binnen, maar begrijp de volgende stappen niet zo goed. De updater-app staat erop, ik kan de telefoon ook al in de Nederlandse taal zetten... moet ik dan nu die andere rom downloaden, op de telefoon zetten via USB en via de updater-app installeren?

Tot nu toe super telefoontje, heb alleen geen hoesje... en kan deze ook lastig vinden op ebay of google
Yeppa. En dan binnen updater op menu knopje drukken en dan kiezen voor sellecteer installatie pakket.

Verwijderd

aukemuis schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:14:
[...]

Die reageren inderdaad eigenlijk zo goed als nergens op, heb daar ook een pink versie besteld en nadat er betaald was werd het erg stil. Dispute bij Paypal geopend en nu kon er wel gecommuniceerd worden.

Pink REDMI 1s is maandag verstuurd en was donderdag binnen. Wederhelft blij en hoeft geen Appel meer
Ik wacht al meer dan een week op de zwarte versie met expedited shipping en een track code die niet werkt, en die "klantenservice" is echt belabberd daar, dit is tevens ook mijn laatste bestelling bij AntElife.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 10:45 ]

• Aggressor
hmm ik had net een account gemaakt op de pink versie te bestellen, laat dus maar zitten dan xd

-edit-

jammer dat efox-shop neit aan gratis verzenden doet vanuit china.
alleen dhl ...

[ Voor 33% gewijzigd door Aggressor op 20-09-2014 11:11 ]

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:44:
[...]

Ik wacht al meer dan een week op de zwarte versie met expedited shipping en een track code die niet werkt, en die "klantenservice" is echt belabberd daar, dit is tevens ook mijn laatste bestelling bij AntElife.
Het feit dat een tracking code niet werkt, zegt niet zoveel. Daar kan AntElife vaak ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Toevallig nog iemand met een werkende Bm41 batterij die ligt te verstoffen? Ik zou er zeer blij mee zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Momus op 21-09-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 07:46:
Toevallig nog iemand met een werkende Bm41 batterij die ligt te verstoffen? Ik zou er zeer blij mee zijn...
Ik heb een reserve met lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En ligt die te verstoffen zodat je mij er blij mee kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:36:
En ligt die te verstoffen zodat je mij er blij mee kunt maken?
Op zich geen probleem, bestel ik wel weer een nieuwe. Is nog een tick van vroegah. Wil altijd een nieuwe reserve hebben liggen. Is wel een blauwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
horst schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:39:
[...]

[...]

Vandaag en zondag kan ik qret's CM11 intensief testen en vind ik het niet erg dat er iets misloopt.
Zowel google camera (uit pa gapps) als lenovo's Snapit werken prima. Beide kanten, alle settings.
Apollo werkt niet correct tenzij je DSP aanzet en naar ik lees heeft het zelfs belang met welke settings.
Het afspelen van flac werkt prima, geen haperingen.

Multi-Sim en mobile data settings zouden wel eens een echte issue kunnen zijn.
Het is relatief simpel om een of twee kaarten actief te houden en voor wat telefonie aangaat werkt dit correct.
Zomaar de data verbinding doen werken lukt voorlopig niet meer. Die instellingen wijzigen lijkt telkens een reboot nodig te hebben. Ik experimenteer verder.

De interface laat mij ook toe om 3G aan te zetten op slot2 terwijl dat hardware matig niet zou mogen kunnen. Je kan wel geen 3G aanzetten op beide kaarten. Moet ik hier nou uit afleiden dat er een softwarematige truuk is om iets te switchen.
Dat lijkt me niet onmogelijk. Mijn ervaringen met mijn ZOPO 990 (C7) wijzen ook in die richting.

Deze namiddag heb ik de GPS uitgebreid getest. Alles Ok.

Nog geen ongewenste reboot gehad, geen bijzondere temperaturen. Het is te vroeg om iets van de batterij te zeggen. Snelheid is prima.
Ik heb uiteraard nog geen init.d scripts actief, ook geen xposed voorlopig zodat ik de rom op zich kan beoordelen.
Na heel wat combinaties van multi-sim instellingen, de SIMs verwisselen, APN's weer aanmaken, provider keuze forceren telkens met herstarten kan ik volgende conclusie trekken.
Zowel 3G als 2G werken.
3G op tweede sim werkt niet (al laat de software je toe dat zo in te stellen).
Elke wijziging aan die instellingen vereist een reboot anders wordt die niet uitgevoerd.
Als je dus van SIM kaart wilt wisselen omdat je bvb. een landsgrens oversteekt en de kaart van huidige land in je wcdma slot (1) wilt steken om van 3G te genieten, zal je tweemaal moeten herstarten.
En je zal telkens een extra minuutje geduld moeten hebben.

Dit was effectief de enige issue en wat mij betreft is die ook opgelost (omdat ik nu weet hoe ik ermee moet omgaan).
Batterijduur is niet slechter dan MIUI, meer kan ik er nog niet van zeggen.
12hrs standby vergt ongeveer 10% van de batterij.

Ik blijf bij deze en zal verder updates kunnen geven.

Er is ondertussen ook een R3 update uit van Kra1o5 http://www.htcmania.com/showthread.php?t=893300 die fixt wat anderen aan problemen hadden.
Van wat ik lees zou ik rechtstreeks naar CM11.0 R3 gaan.
Qret lijkt te kopiëren van Kra1o5 ...

Ik heb ondertussen de R3 ook al twee manieren geflashed: eenmaal door over de R1 heen te flashen na wipe cache en wipe dalvik. Dan moest ik ook gapps reflashen en mijn theme weer installeren omdat ie enkele instellingen verliest.
En een tweede keer door van nul te beginnen. Dat verliep vlekkeloos, maar leverde geen voordeel op ten opzichte van de update. Ik ben zover gegaan dat ik alle apps en features een keer getest heb, maar ik hb bvb. niet mijn voorkeur instellingen weer allemaal goed gezet.
Met de nodige nandroid backups tussendoor was het eenvoudiger om naar ge-upgrade versie te gaan die al helemaal pico bello stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Platte_Band schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:05:
[...]

Probeer eens of je bijvoorbeeld muziek kan afspelen met de frontspeaker via deze app
Ik denk dat je antelife moet benaderen en hopen voor het beste
Thanks voor de tip, maar ook geen effect. Ook al twee dagen geen reactie van antelife.. Dat wordt misschien maar even een claim starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:56:
[...]

Het feit dat een tracking code niet werkt, zegt niet zoveel. Daar kan AntElife vaak ook weinig aan doen.
Dat weet ik , meer het feit dat ik nog een aantal vragen had en deze niet beantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Antelife staat nu eenmaal niet bekend om zijn goede en snelle service. In een ander topic schreef iemand dat hij benaderd was door ze, om positieve feedback te genereren nu ze grootse plannen hadden vanuit hun Spain warehouse. Ik had er mijn bedenkingen bij, maar hij was heel gedreven om ze te promoten. Echter niets van terug gezien, en de acties van de laatste week of zo spreken voor zich. Pas als je een claim bij Paypal start, worden ze bij Antlife actief. Best wel jammer, maar dit soort zaken houdt me echt tegen om daar nog duur spul te bestellen. Ik heb daar al een paar keer leergeld moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
horst schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:20:

Na heel wat combinaties van multi-sim instellingen, de SIMs verwisselen, APN's weer aanmaken, provider keuze forceren telkens met herstarten kan ik volgende conclusie trekken.
Ik had zelf ook 2 versies geprobeerd, eerst Cofface daarna Qret.
De versie van Qret deed het niet lekker, kon sdard0 (intern geheugen) niet mounten met alle gevolgen van dien. Cofface versie deed het wel redelijk maar was nog heel glitchy (veel screen tearing en rare artifacts) en de gps deed het niet bij mij. Heb de R3 versie er over (Cofface) heen geflashed (alleen dalvik/cache gewiped) en deze rom werkt uitstekend!
Voor m'n gevoel sneller dan de MIUI rom doordat er meer RAM vrij is, switchen tussen apps gaat net wat lekkerder, en batterij lijkt hetzelfde. Ik heb de init.d scripts nog niet gebruikt op deze rom, ,maar de 300 mhz is gelukkig gewoon unlocked. Voor iedereen die zit te twijfelen of het al waard is om over te stappen naar CM11 ivm voorgaande bugs, nu is het wel waard om te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
starcopy schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:34:
Antelife staat nu eenmaal niet bekend om zijn goede en snelle service. In een ander topic schreef iemand dat hij benaderd was door ze, om positieve feedback te genereren nu ze grootse plannen hadden vanuit hun Spain warehouse. Ik had er mijn bedenkingen bij, maar hij was heel gedreven om ze te promoten. Echter niets van terug gezien, en de acties van de laatste week of zo spreken voor zich. Pas als je een claim bij Paypal start, worden ze bij Antlife actief. Best wel jammer, maar dit soort zaken houdt me echt tegen om daar nog duur spul te bestellen. Ik heb daar al een paar keer leergeld moeten betalen.
Jaa heel erg jammer dit.
Hetzelfde met coolicool/efox shop ... ze proberen je echt over te halen om spul te bestellen. (ze zeggen dat het op voorraad is) terwijl dit niet zo is ....

en dan vraag je ze om te annuleren en geld terug .. en dit gaat ook niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb al een tijdje gezocht naar een simpel hoesje voor deze telefoon, maar ze lijken nergens meer voorradig met een beetje normale verzendkosten <$30,- Zelfs Ebay kon me niet helpen en dat gebeurd niet vaak.

Hoe komt het dat de hoesjes voor deze telefoon zo schaars zijn? Ik zoek een simpel hoesje met zo'n flapje voor het scherm, degene die ik wel kan vinden zijn alleen backcovers.

Edit: top, dank je!

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 22-09-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Preddie schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:25:
Ik heb al een tijdje gezocht naar een simpel hoesje voor deze telefoon, maar ze lijken nergens meer voorradig met een beetje normale verzendkosten <$30,- Zelfs Ebay kon me niet helpen en dat gebeurd niet vaak.

Hoe komt het dat de hoesjes voor deze telefoon zo schaars zijn? Ik zoek een simpel hoesje met zo'n flapje voor het scherm, degene die ik wel kan vinden zijn alleen backcovers.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar zo moeilijk is het niet wat te vinden toch?
Ik zat zelf aan deze te denken trouwens, hoekjes worden goed beschermd (vallen) en case hoeft niet helemaal open als je wilt opnemen of de tijd wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die hebben geen flapje voor het scherm.
Hier is genoeg te vinden.
http://www.banggood.com/W...-Cases-Covers-c-2799.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ik zie dat deze telefoon in het 'coming soon' vakje van antelife spain warehouse staat voor de volgende 'round'.
Ik kan niet echt ontdekken hoe die rounds werken, maar volgens mij wel de moeite waard om daar op te wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij inmiddels ook binnen, kon nog wel even 37 euro aftikken aan de staat. Nog geen tijd gehad om de telefoon te voorzien van de juiste ROM. Iemand nog een directe link hiervoor, ik heb wel gezocht naar de juiste stappen. Maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Uhm, uitgerekend het voorbeeld dat ik geef heeft een flapje, nouja het zal wel..
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:36:
Die van mij inmiddels ook binnen, kon nog wel even 37 euro aftikken aan de staat. Nog geen tijd gehad om de telefoon te voorzien van de juiste ROM. Iemand nog een directe link hiervoor, ik heb wel gezocht naar de juiste stappen. Maar niet gevonden.
Die van mij is ook vanmiddag binnengekomen, ik had overigens wel de mazzel van geen extra kosten. Had bij to2c besteld en de doos weggelaten.
Voor de juiste rom etc moet je toch echt beter je best doen, dat was makkelijk te vinden in dit topic. Als je de originele rom er op hebt moet je de updater app opstarten en hier niet de OTA update uitvoeren (die is voor de Chinezen) maar de laatste MIUI versie downloaden van het Xiaomi.eu forum en die selecteren bij de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die siliconendingen hebben geen flapjes. Ik zie er inderdaad wel 1 tussen staan, maar dat is niet waar je op gezocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Momus schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:14:
Die siliconendingen hebben geen flapjes. Ik zie er inderdaad wel 1 tussen staan, maar dat is niet waar je op gezocht hebt.
Dan zet je er flip achter, zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Klopt. Maar toch deed je het eerst fout. Vreemd is dat, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hier ligt nog een licht blauwe (metalic achtig) flipcover te verstoffen. Heeft 2 vensters aan de voorkant en een magneetclip sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
Platte_Band schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:02:
[...]

Ik had zelf ook 2 versies geprobeerd, eerst Cofface daarna Qret.
De versie van Qret deed het niet lekker, kon sdard0 (intern geheugen) niet mounten met alle gevolgen van dien. Cofface versie deed het wel redelijk maar was nog heel glitchy (veel screen tearing en rare artifacts) en de gps deed het niet bij mij. Heb de R3 versie er over (Cofface) heen geflashed (alleen dalvik/cache gewiped) en deze rom werkt uitstekend!
Voor m'n gevoel sneller dan de MIUI rom doordat er meer RAM vrij is, switchen tussen apps gaat net wat lekkerder, en batterij lijkt hetzelfde. Ik heb de init.d scripts nog niet gebruikt op deze rom, ,maar de 300 mhz is gelukkig gewoon unlocked. Voor iedereen die zit te twijfelen of het al waard is om over te stappen naar CM11 ivm voorgaande bugs, nu is het wel waard om te proberen. :)
Na nog een dag en nu vanuit Londen, kan ik dat alleen maar bevestigen (over R3).
De ROM werkt snappier.
Switchen blijft even vlot ongeacht wat je opent.
Soms is het een kwestie van presentatie: notificaties worden gepresenteerd alsof ze sneller binnenkomen met de heads-up. Ik weet dat dit niet echt verschil uitmaakt, maar ik beleef het als sneller.
De batterij is 'anders' dan bij MIUI. Standby is véél zuiniger, sommige vormen van gebruik zijn batterij-intensiever, anderen zijn hetzlefde.
Ik heb een véél betere signaal ontvangst voor 3g nu in de UK en dat gaat merkbaar ten koste van de batterij.
Maar dit geef ik graag prijs.

Geen enkele versie van MIUI gaf me deze performantie.
En ik kom nog steeds moeiteloos de dag door zonder herladen.

Alles bij elkaar is de switch tussen wifi en mobile data nu ook beter dan bij de MIUI 37 ROM. Ik ben wat terughoudend om dit te veralgemenen omdat bij de verscheiden MIUI versies ook verschillen merkbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
Preddie schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:25:

Edit: top, dank je!
fitbag.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Er flink wat keuze voor de 1S
Miui ML41 is verschenen
CM11 is al genoemd
Een andere interessante ontwikkeling is de Mokee OS rom.
CM11 van Kra1o5 lijkt het meest betrouwbaar te zijn met regelmatige updates.
Niet helemaal duidelijk is de status van CM11 van Cofface en qret,
Mokee OS is een rom die afgeleid zou zijn van AOSP met veel gelijkenis met CM, maar is Open source en heeft ook regelmatige updates. Weliswaar Chinese oorsprong maar is ML.
Zowel bij CM11 en Mokee zijn de bugs veelal hetzelfde, oa de grijze cirkel onder de taakbalk en sim2 data worden genoemd.
Beide roms schijnen verder goed te werken en ongeveer dezelfde performance te hebben. Wel lijkt CM11 iets zuiniger om te gaan met de accu.

[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 23-09-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:36:
Ik snap werkelijk niet hoe ze die bedragen berekenen. Ik moest 21 euro betalen... lijkt alsof ze gewoon iets bedenken, of schatten ze de waarde gewoon in van het pakketje?

Ik heb me hoesje nu besteld bij banggood.com, kende die site niet, erg leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 23-09-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tim- schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:12:
[...]
. Als je de originele rom er op hebt moet je de updater app opstarten en hier niet de OTA update uitvoeren (die is voor de Chinezen) maar de laatste MIUI versie downloaden van het Xiaomi.eu forum en die selecteren bij de updater app.
Ik mis dus de updater app, en heb Miui versie Miui-Jhccnbf36.0 met alle chinese bloatware erop. Kwestie van update.zip in de interne sd zetten en updaten via volume down en poeerbutton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Preddie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:03:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe ze die bedragen berekenen. Ik moest 21 euro betalen... lijkt alsof ze gewoon iets bedenken, of schatten ze de waarde gewoon in van het pakketje?...
Het hangt af van de waarde die op het pakket is vermeld. Veel leveranciers melden daar vaak een te laag bedrag.
Staat het werkelijke bedrag vermeld dan klopt de € 37,- wel. (37-13 = € 24,- btw)
In dat geval staat er ongeveer een waarde van $148,- (€ 115,-) op het pakket vermeld.

In jouw geval waarschijnlijk een bedrag van ca $50,- (€38,-)
21-13= €8,- btw. De €13 betreft een vast bedrag aan inklaringskosten.

Is er geen bedrag vermeld, onleesbaar, niet geloofd of betreft het een steekproef, dan krijg je een formulier thuis waar je het bedrag moet invullen en een factuur moet meesturen.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 23-09-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:31:
.... Kwestie van update.zip in de interne sd zetten en updaten via volume down en poeerbutton?
ja, via Mi recovery updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Iemand al geupdate naar ml41? Is er veel verschil met 37 of is het niet waard om te updaten? Ik vind de batterij namelijk best goed uithouden op 37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
Heb net telefoon.van vriendin geupdate, stond een versie zonder updater op met allemaal rotzooi waar niemand op zit te wachten. Eerste indruk is dat het toestel net wat vlotter is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Weet iemand waarom ik na het er instoppen van een 64Gb kaartje ik niks terug ervan zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Max. Ondersteunend zal wel 32gb zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

dutchgio schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:38:
Max. Ondersteunend zal wel 32gb zijn?
In de specs staat 64Gb, weet iemand wat waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Kan ook zijn dat ie niet goed geformatteerd is; Android doet geen exFat dacht ik maar alleen FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:55:
Kan ook zijn dat ie niet goed geformatteerd is; Android doet geen exFat dacht ik maar alleen FAT32.
Dan kan je niet groter dan 2Gb dus dat lijkt me sterk. Geen NTFS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de cm11 r3 van Cofface een paar dagen draaien (met gapps nano) en kan ook bevestigen dat het allemaal heel soepel en snel draait. Ook de batterij lijkt erop vooruit te zijn gegaan.

Het enige waar ik nog mee zit is dat bij het rebooten, de boot blijft hangen bij het xiaomi logo, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:28:
Ik heb inmiddels de cm11 r3 van Cofface een paar dagen draaien (met gapps nano) en kan ook bevestigen dat het allemaal heel soepel en snel draait. Ook de batterij lijkt erop vooruit te zijn gegaan.

Het enige waar ik nog mee zit is dat bij het rebooten, de boot blijft hangen bij het xiaomi logo, hebben meer mensen hier last van?
Bedoel je dat hij langzaam boot of dat hij helemaal blijft hangen als je hem reboot?
Bij mij zie ik het MI.COM logo voor ~20 seconden en dan nog eens ~20 seconden met CM logo en dan is ie op gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

MiliaanR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:42:
[...]

Hier wat info:
http://en.miui.com/thread-15456-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
MiliaanR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:42:
[...]

Ik heb 64gb microSD, FAT32. Werkt zonder problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door sonnieboy op 24-09-2014 13:14 ]

Verwijderd

Platte_Band schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:45:
[...]

Bedoel je dat hij langzaam boot of dat hij helemaal blijft hangen als je hem reboot?
Bij mij zie ik het MI.COM logo voor ~20 seconden en dan nog eens ~20 seconden met CM logo en dan is ie op gestart.
Ik bedoel dat de boot blijft hangen, ik heb de telefoon een minuut of 10 weggelegd, zonder voortgang.

• Platte_Band
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:02:
Ik bedoel dat de boot blijft hangen, ik heb de telefoon een minuut of 10 weggelegd, zonder voortgang.
Misschien opnieuw flashen met daarvoor alles te wipen? (eerst een nandroid maken zodat je makkelijk terug kan gaan)

Verwijderd

Platte_Band schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:05:
[...]

Misschien opnieuw flashen met daarvoor alles te wipen? (eerst een nandroid maken zodat je makkelijk terug kan gaan)
Bedankt voor het vlotte antwoord, het is nog steeds niet gelukt. Wat ik heb gedaan is het volende
- telefoon uit
- boot in recovery
- back up met clockwork mod v6
- factory reset
- reboot

boot blijft nu hangen bij het mi.com logo

- uitknop lang ingedruk houden (10 s)
- direct hierna weer in de recovery booten (hier moet je snel mee zijn anders boot het systeem en blijft het weer hangen in het mi.com logo)
- restore backup

Nu start het syteem wel en kom ik weer terug in de cm11 omgeving. Ik lees op andere fora, dat meer mensen, o.a met TWRP, hier last van hebben (zonder oplossing), dus bij de volgende update verwacht ik een oplossing hiervoor. Nu dan maar even niet rebooten :P

Verwijderd

Misschien even de aandacht vestigen op de discussie die er wordt gevoerd zowel op Xiaomi eu als op Xiaomi com en wel over het volgende:Welke processor zit er precies in de 1s? Er zijn verscheidene mensen die beweren dat NIET de Qualcomm MSM8228 in het toestel zit zit maar WEL de Qualcomm MSM8226. Het zijn beide Snapdragons 400 maar toch met de nodige verschillen. Zo zou de normale kloksnelheid van de 8226 1,2 GHZ bedragen (8228 1,6 GHZ) wat betekend dat er hier zwaar overclockt wordt met de nodige problemen als gevolg. Iemand die hier echt het fijne van weet?

• antimos
Antutu (V5.1) geeft bij mij de MSM8226 aan met 300.0 ~ 1593.6 Mhz, zou kunnen verklaren waarom de 1S soms aardig warm wordt.

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar Antutu daarmee is....

Een aantal gebruikers die nu op CM11 zitten, melden dat het "warmteprobleem" juist minder is geworden tov de Miui roms.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Antutu geeft bij mij gewoon de MSM8228 aan.

• Platte_Band
Antutu zegt bij mij 2 dingen:
Bij Device Info staat er MSM8226.
Maar als je dan bij 'more' kijkt bij cpu model staat er eerst Quad Core ARMv7 Processor (VFPv4, NEON)
en dat verandert een halve seconde later in MSM8228.
Dus ja..

• scottbiker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:34
Ik gebruik op mijn 1s een custom launcher, custom keyboard, custom mailer app, chrome browser, ... en al bij al is de telefoon regelmatig hongerig naar geheugen. De telefoon voelt soms wel 'laggy' aan.
Wie heeft nog dergelijke ervaringen? Ik volg momenteel deze manier om aps te freezen en/of te verwijderen.

Verwijderd

Ik probeer om te updaten via de boot mode maar deze blijft hangen op de Mibunny. Ik mis de update app dus dat lukt ook niet. Iemand tips om verder te komen in boot modus?

• elinx
scottbiker schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:03:
...... en al bij al is de telefoon regelmatig hongerig naar geheugen. ..............
Dit is bekend probleem van de Miui rom op de 1S.
CM11 heeft dat beter geregeld, is sinds kort pas beschikbaar en is goed bruikbaar, maar heeft weer andere eigenaardigheden die nog niet zijn opgelost.
Ik heb bij de huidige Miui rom de niet gebruikte Mi-apps bevroren en via init.d swapgeheugen geactiveerd. Dat geeft een duidelijke verbetering.
Wel overweeg ik om binnenkort over te stappen op CM11. Ik moet echter daar wat tijd voor vrij maken om alles weer in te stellen naar mijn wensen.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 24-09-2014 23:32 ]

• horst
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:02:
[...]

Wanneer ik dat voorheb, flash ik een ROM die alle partities overschrijft.
Maakt niet uit welke.
Dat is min of meer het equivalent van alle partities formateren en dan flashen.

go with your gut

• horst
CM11 versus MIUI

Aangezien ik de laatste vier dagen mezelf afhankelijk gemaakt heb van CM11 kan ik het volgende beweren.

De perfomantie is ongezien beter dan MIUI.
3g komt ten volle tot zijn recht en dat was bij MIUI nooit het geval.

Batterij:
wanneer een netwerk verbinding actief gebruikt wordt met CM 11 kan je gerust stellen dat de batterij het slachtoffer is van de betere bandbreedte.

Ik zie geen enkle feature/topic waar MIUI het bter doet en ik zie nogal wat features/topics waar CM het expliciet betere doet dan MIUI.

Verwijderd

Ik heb zojuist Miui ML 41.0.0 geinstalleerd en heb nog niet gemerkt wat de wijzigingen zijn. Is er een changelog? Is er iets aan de battery drain gedaan?

Als de CM11 versie wat langer uit is (lees de meeste bugs gefixed zijn) overweeg ik die ook eens te proberen.
elinx schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:25:
Er flink wat keuze voor de 1S
Miui ML41 is verschenen
CM11 is al genoemd
Een andere interessante ontwikkeling is de Mokee OS rom.
CM11 van Kra1o5 lijkt het meest betrouwbaar te zijn met regelmatige updates.
Niet helemaal duidelijk is de status van CM11 van Cofface en qret,
Mokee OS is een rom die afgeleid zou zijn van AOSP met veel gelijkenis met CM, maar is Open source en heeft ook regelmatige updates. Weliswaar Chinese oorsprong maar is ML.
Zowel bij CM11 en Mokee zijn de bugs veelal hetzelfde, oa de grijze cirkel onder de taakbalk en sim2 data worden genoemd.
Beide roms schijnen verder goed te werken en ongeveer dezelfde performance te hebben. Wel lijkt CM11 iets zuiniger om te gaan met de accu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:45:
Ik probeer om te updaten via de boot mode maar deze blijft hangen op de Mibunny. Ik mis de update app dus dat lukt ook niet. Iemand tips om verder te komen in boot modus?
Ik heb trouwens de update. Zip in de algemene map gezet van de interne opslag, hadden deze misschien in een andere map gemoeten?

Verwijderd

De browser in Miui vind ik een drama, ik heb de Lightning browser geinstalleerd, werkt super. Simpel maar snel (grootte standaard browser app 37,69Mb tegenover 2,66 Mb voor Lightning).

Alleen als ik via een link doorklik wordt de pagina in de standaard browser geopend. Kan ik dit ergens wijzigen?

• Platte_Band
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:39:
Alleen als ik via een link doorklik wordt de pagina in de standaard browser geopend. Kan ik dit ergens wijzigen?
Simpelste is oude browser bevriezen/deïnstalleren met titanium back up

• antimos
Ik heb CM11 R3 icm TWRP recovery er nu een paar dagen opstaan, zojuist een stuk gereden met navigatie, af en toe viel het gps signaal weg, scherm wordt dan grijs binnen TomTom, na een aantal seconden pikt hij het weer op, beetje vreemd, zou er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik BT ook aan had staan, moet ik nog verder testen.

Het accuverbruik is een stuk beter dan op de Miui rom, CM11 reageert vlot en soepel.
Deze rom blijft erop staan,

Verwijderd

Platte_Band schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:06:
[...]

Simpelste is oude browser bevriezen/deïnstalleren met titanium back up
Bevriezen kan alleen in de betaalde versie, maar deïnstalleren werkt prima. Bedankt voor de tip!

• -Tim-

-Tim-

Hoeveel ram is er ongeveer vrij met dagelijks gebruik van CM11?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Je bedoelt, hoeveel ram er vrij is als je het toestel net opstart?

Hoe voller het geheugen is tijdens het gebruik, hoe beter. Je kunt dan namelijk makkelijker switchen van de ene openstaande app naar de ander. Als er meer geheugen nodig is, dan zal de laatste app worden afgesloten of moet je browser opnieuw laden, waardoor je tekst kwijtraakt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Heb gisteren mijn nieuwe Red MI 1S binnen gekregen. De laatste ML rom erop gezet. Wat me wel opviel bij de camera is dat je de volumeknop kan gebruiken om foto's te maken. Stel je het zo in dat je wilt zoomen met de volumeknop, dan zal je op het scherm moeten tikken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties over het illegaal verkrijgen van een betaalde versie van een app zijn verwijderd.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
edit.. browser zat nog vast op paar dagen terug en vraag is al beantwoord..

[ Voor 57% gewijzigd door Lord_Dain op 25-09-2014 19:28 ]

• DenBilly
  • Laatst online: 01-12-2024
Nog mensen die last hebben met de proximity sensor bij CM11. Meerbepaald gaat het scherm alleen uit binnen de dialer app (als je zelf iemand opbelt), maar daarbuiten ( als je opgebeld word) blijft het scherm gewoon aan...

• horst
-Tim- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:38:
Hoeveel ram is er ongeveer vrij met dagelijks gebruik van CM11?
Dat is niet zon'n makkelijke en misschien niet eens zo'n relevante vraag om te beantwoorden.
RAM wordt immers gereserveerd.

236 MB free is niet abnormaal.

Ik merk bij CM11 vooral consequent beter swapping, hegere performantie en geen slechter batterij gebruik.

Verwijderd

Het is gelukt na nog tweemaal vast te hebben gezeten in de Boot mode, derde keer scheepsrecht en zit nu op 41.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Misschien handig om te weten.

Het hardwareTest menu ( *#*#6484#*#* of *#*#miui#*#* ) is in het Engels vertaald en de apk ter download aangeboden.Helaas lukt het me niet om een compleet bestand te downloaden, (nb Ik heb daar al melding van gemaakt)]
In ieder geval spreken de screenshots alvast voor zichzelf

bron: http://en.miui.com/thread-43522-1-1.html

Edit: download geslaagd en in system/app geplaatst. Nu dus een "leesbaar" menu

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 26-09-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
DenBilly schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:02:
Nog mensen die last hebben met de proximity sensor bij CM11. Meerbepaald gaat het scherm alleen uit binnen de dialer app (als je zelf iemand opbelt), maar daarbuiten ( als je opgebeld word) blijft het scherm gewoon aan...
Het lijkt mij wenselijk dat het scherm alleen uitgaat bij de dialer.
Ik druk zelf op de power knop in de overige situaties ... ik bel sowieso meestal met oortjes om ik lange gesprekken voer en dan ben ik niet dicht genoeg voor de proximity senser.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
Nog over CM11.
Na een dikke week vermoed ik dat ik voordien nooit de volle snelheid van 3G heb kunnen benutten op mijn 1S.
Al mijn data verbindingen zijn beduidend sneller (eenmaal ze gemaakt zijn) want het duurt een minuut langer om met het netwerk te onderhandelen bij het begin. Dat is zo in België, Frankrijk en Groot-Brittanië.
CM11 is een enorme verbetering voor mij.

Wel geeft CM11 me geen informatie over welke nummers ik heb.
Dat zal maar voor weinig mensen van belang zijn, maar ik ken mijn buitenlandse SIM nummers niet van buiten.

Batterij, na een week kan ik daar ook wat zinvols van zeggen.
Het verbruik is anders dan bij MIUI. Veel surfen op de trein werkt nu (bij MIUI eigenlijk niet) maar zuigt energie.
Standby of muziek beluisteren verbruikt veel minder.
Spelletjes spelen verbruikt even veel.
WiFi tethering verbruikt gek genoeg minder.

[ Voor 22% gewijzigd door horst op 26-09-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
horst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:18:

Batterij, na een week kan ik daar ook wat zinvols van zeggen.
Het verbruik is anders dan bij MIUI. Veel surfen op de trein werkt nu (bij MIUI eigenlijk niet) maar zuigt energie.
Dan moet je eens proberen om de cpu terug te klokken naar 1,2ghz (bijv. CPU Tuner).
Het verschil in snelheid merk je (bijna?) niet, als je scherm aan staat met browsen draait het hele tijd op 1,6 en dat trekt meer energie. Ik kan nu wel 48 uur met m'n batterij doen met ca ~4 ~5 uur scherm echt aan (Met MIUI was dat echt maar een dag bij mij).
DenBilly schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:02:
Misschien een andere dialer app uit de play store proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Platte_Band op 26-09-2014 21:58 ]

• horst
[quote]Platte_Band schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:57:
[...]

Dan moet je eens proberen om de cpu terug te klokken naar 1,2ghz (bijv. CPU Tuner).
Het verschil in snelheid merk je (bijna?) niet, als je scherm aan staat met browsen draait het hele tijd op 1,6 en dat trekt meer energie. Ik kan nu wel 48 uur met m'n batterij doen met ca ~4 ~5 uur scherm echt aan (Met MIUI was dat echt maar een dag bij mij).

Dag platte_Band,
Ik neem de onderclock tip ter harte.
Maar ik had precieser moeten zijn in mijn eigen uitspraak: veel surfen op de trein zonder WiFi waardoor ie voortdurend moet heronderhandelen met de netwerken werkt nu, bij MIUI niet echt (toch niet voor mij).
Surfen op één plek is niet anders bij MIUI of CM11. En daar kan ik inderdaad bezuinigen mits onderclock.

• antimos
Ter info, een nieuwe rom, de Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 43.0.0 Multilang staat hier online.....

De CM11 R4 zit er ook aan te komen....
edit: is er nu ook, deze is hier te downloaden
edit2: link is verwijderd door uploader.....
edit3: link is weer actief

R4:

Reorganize & Cleanup code
Fix not working headset volume buttons like Piston2 (Thanks wan5xp)
Radio updates
Audio updates
Media updates
Update kernel
Update selinux policies
Update blobs
Update torch settings
Fix Phone FC for some users

[ Voor 81% gewijzigd door antimos op 28-09-2014 21:28 ]

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Iemand de WCDMA - Stable 43.0.0 Multilang al geprobeerd wat zijn de ervaringen? Ik draai nog versie 37.0.

Verwijderd

Ik zit zelf op 41.0 en heb best veel last van vastlopers, apps die crashen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Ik ben net van 36 naar 43 gegaan, ging prima. De updates komen wel lekker snel de laatste tijd, heb alleen geen zin om elke week te updaten :)

Als die CM11 nog wat meer doorontwikkeld wordt, vind ik dat ook een goede optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 27-09-2014 13:35 ]

• Platte_Band
Zenix schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:34:

Als die CM11 nog wat meer doorontwikkeld wordt, vind ik dat ook een goede optie.
De CM11 R3 ROM is al stabiel, ik zou niet weten wat nog verder door ontwikkeld moet worden.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Platte_Band schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:16:
[...]

De CM11 R3 ROM is al stabiel, ik zou niet weten wat nog verder door ontwikkeld moet worden.
Gezien de reacties op het MIUI forum zijn er nog wel wat problemen. Ben benieuwd wat R4 gaat brengen

• elinx
antimos schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:41:
.....
De CM11 R4 zit er ook aan te komen....
edit: is er nu ook, .....
fefifofum heeft hem alweer verwijderd, en bij Kra1o5 staan alleen R1 en R3, dus nog even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
CM11 R4 staat er inmiddels weer op, zie link bij mijn post hierboven.

Changelog ook aangepast

[ Voor 16% gewijzigd door antimos op 28-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:52:
Ik zit zelf op 41.0 en heb best veel last van vastlopers, apps die crashen.
Had versie 41.0 erop op staan en had ook veel last van vastlopers etc. Met versie 43.0 is dat in mijn beleving helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:34
Ik heb geprobeerd om twrp te flashen (gedownload via deze link.
Ik gebruikte hiervoor volgende commandos (linux):
* sudo fastboot erase recovery
* sudo fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.0.2-armani.img

Wanneer ik in recovery mode boot, komst steeds opnieuw MIUI recovery terug.
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
heb er nu 41 op staan, met updater app, nu zou die app toch automatisch 43 moeten updaten? er blijft staan dat de laastste versie al geinstalleerd is. wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aukemuis schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:01:
heb er nu 41 op staan, met updater app, nu zou die app toch automatisch 43 moeten updaten? er blijft staan dat de laastste versie al geinstalleerd is. wat zie ik over het hoofd?
Ik heb hetzelfde euvel, ik ga hem handmatig updaten naar 43. Ik ben alleen benieuwd of er andere oorzaken kunnen zijn van de traag reagerende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Volgens mij verkeerde cover gekocht vandaag :(
Weet iemand een cover voor de Xiaomi hongmi Red Rice op de Xiaomi Redmi/Hongmi 1S past?
Anders maar op marktplaats :) Gelukkig wel de goeie telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
slommer schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:31:
Volgens mij verkeerde cover gekocht vandaag :(
Weet iemand een cover voor de Xiaomi hongmi Red Rice op de Xiaomi Redmi/Hongmi 1S past?
Anders maar op marktplaats :) Gelukkig wel de goeie telefoon :)
Ja die zouden gewoon uitwisselbaar moeten zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken