horst schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:39:
[...]
[...]
Vandaag en zondag kan ik qret's CM11 intensief testen en vind ik het niet erg dat er iets misloopt.
Zowel google camera (uit pa gapps) als lenovo's Snapit werken prima. Beide kanten, alle settings.
Apollo werkt niet correct tenzij je DSP aanzet en naar ik lees heeft het zelfs belang met welke settings.
Het afspelen van flac werkt prima, geen haperingen.
Multi-Sim en mobile data settings zouden wel eens een echte issue kunnen zijn.
Het is relatief simpel om een of twee kaarten actief te houden en voor wat telefonie aangaat werkt dit correct.
Zomaar de data verbinding doen werken lukt voorlopig niet meer. Die instellingen wijzigen lijkt telkens een reboot nodig te hebben. Ik experimenteer verder.
De interface laat mij ook toe om 3G aan te zetten op slot2 terwijl dat hardware matig niet zou mogen kunnen. Je kan wel geen 3G aanzetten op beide kaarten. Moet ik hier nou uit afleiden dat er een softwarematige truuk is om iets te switchen.
Dat lijkt me niet onmogelijk. Mijn ervaringen met mijn ZOPO 990 (C7) wijzen ook in die richting.
Deze namiddag heb ik de GPS uitgebreid getest. Alles Ok.
Nog geen ongewenste reboot gehad, geen bijzondere temperaturen. Het is te vroeg om iets van de batterij te zeggen. Snelheid is prima.
Ik heb uiteraard nog geen init.d scripts actief, ook geen xposed voorlopig zodat ik de rom op zich kan beoordelen.
Na heel wat combinaties van multi-sim instellingen, de SIMs verwisselen, APN's weer aanmaken, provider keuze forceren telkens met herstarten kan ik volgende conclusie trekken.
Zowel 3G als 2G werken.
3G op tweede sim werkt niet (al laat de software je toe dat zo in te stellen).
Elke wijziging aan die instellingen vereist een reboot anders wordt die niet uitgevoerd.
Als je dus van SIM kaart wilt wisselen omdat je bvb. een landsgrens oversteekt en de kaart van huidige land in je wcdma slot (1) wilt steken om van 3G te genieten, zal je tweemaal moeten herstarten.
En je zal telkens een extra minuutje geduld moeten hebben.
Dit was effectief de enige issue en wat mij betreft is die ook opgelost (omdat ik nu weet hoe ik ermee moet omgaan).
Batterijduur is niet slechter dan MIUI, meer kan ik er nog niet van zeggen.
12hrs standby vergt ongeveer 10% van de batterij.
Ik blijf bij deze en zal verder updates kunnen geven.
Er is ondertussen ook een
R3 update uit van Kra1o5
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=893300 die fixt wat anderen aan problemen hadden.
Van wat ik lees zou ik rechtstreeks naar CM11.0 R3 gaan.
Qret lijkt te kopiëren van Kra1o5 ...
Ik heb ondertussen de R3 ook al twee manieren geflashed: eenmaal door over de R1 heen te flashen na wipe cache en wipe dalvik. Dan moest ik ook gapps reflashen en mijn theme weer installeren omdat ie enkele instellingen verliest.
En een tweede keer door van nul te beginnen. Dat verliep vlekkeloos, maar leverde geen voordeel op ten opzichte van de update. Ik ben zover gegaan dat ik alle apps en features een keer getest heb, maar ik hb bvb. niet mijn voorkeur instellingen weer allemaal goed gezet.
Met de nodige nandroid backups tussendoor was het eenvoudiger om naar ge-upgrade versie te gaan die al helemaal pico bello stond.