Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
Voor zover ik weet wel. Wij hebben hier thuis dezelfde cover op 2 verschillende telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
phew gelukkig :) thnx. nu wachten tot de vakantie afgelopen is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

slommer schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:31:
Volgens mij verkeerde cover gekocht vandaag :(
Weet iemand een cover voor de Xiaomi hongmi Red Rice op de Xiaomi Redmi/Hongmi 1S past?
Anders maar op marktplaats :) Gelukkig wel de goeie telefoon :)
Weet wel dat deze flip cover geen origineel Xiaomi product is zoals de titel op AE doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:13
scottbiker schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:13:
Ik heb geprobeerd om twrp te flashen (gedownload via deze link.
Ik gebruikte hiervoor volgende commandos (linux):
* sudo fastboot erase recovery
* sudo fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.0.2-armani.img

Wanneer ik in recovery mode boot, komst steeds opnieuw MIUI recovery terug.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb hier de juiste methode beschreven. Deze is echter voor de Windows omgeving.
Wat me daar opviel is dat het gehele pad naar het bestand opgegeven moest worden.

Echter in jouw geval lijkt eea niet te werken omdat je een "erase"command hebt gegeven terwijl de recovery gewoon weer opstart. Heb je in Linux wel fastboot geinstalleerd?
Probeer eerst het "fastboot devices" command of je Redmi zichtbaar is.

NB.
Je hebt trouwens geen fastboot nodig als je beschikt over een signed update.zip met TWRP. In dat geval kan je nl via Mi recovery flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 29-09-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:34
elinx schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:24:
[...]

Ik heb hier de juiste methode beschreven. Deze is echter voor de Windows omgeving.
Wat me daar opviel is dat het gehele pad naar het bestand opgegeven moest worden.

Echter in jouw geval lijkt eea niet te werken omdat je een "erase"command hebt gegeven terwijl de recovery gewoon weer opstart. Heb je in Linux wel fastboot geinstalleerd?
Probeer eerst het "fastboot devices" command of je Redmi zichtbaar is.

NB.
Je hebt trouwens geen fastboot nodig als je beschikt over een signed update.zip met TWRP. In dat geval kan je nl via Mi recovery flashen.
Ik had inmiddels uitgevonden dat "fastboot boot *.img" wel werkt, maar igv "fastboot flash *.img" kwam ik steeds in de stock recovery terug.
Via jouw update.zip blijft de recovery image, wel mooi bewaard, bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
scottbiker schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:49:
.....
Ik had inmiddels uitgevonden dat "fastboot boot *.img" wel werkt, ....
Met dit commando wordt er opgestart, nadat de * recovery in een virtuele partitie is geladen in het werkgeheugen en is tijdelijk. Mi recovery blijft daarbij behouden.
Dit is bv handig als je de gsm in originele staat wilt houden, maar wel een nandroid backup wilt maken van je gehele systeem. Voor het geval het updaten mis mocht gaan.

NB
Trouwens er is weer een nieuwe 4.4 rom verschenen "ParanoidAndroid".
Op dezelfde basis als alle andere 4.4 derivaten, dus ook gelijksoortige problemen, die gerelateerd zijn aan het ontbreken van specifieke Miui libaries die de hardware (oa camera) juist kunnen aansturen.

Een ander probleempje wat ik heb ontdekt, is dat het wisselen van intern/externe SD bij KK4.4 niet meer zomaar kan. Op zich geen probleem, want media opslag kan nog wel extern, maar wel lastig met terugplaatsen van een backup van je apps.data, die verwijst naar interne sd, terwijl alles op externe sd staat. Dus een extra actie is vereist, wat in kan houden dat er zowel data op de interne als op de externe sd staat (oa igv Whatsapp en app. skins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
Ik heb nu ook CM11 geinstalleerd, en mijn 2e sim kaart heeft nu geen ringtone. Weet iemand wat hiervoor de beste oplossing is? Eventueel de "dual sim ringtone" app, maar indien mogelijk doe ik het liefst zonder extra apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Chocoball schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:23:
[...]

Weet wel dat deze flip cover geen origineel Xiaomi product is zoals de titel op AE doet vermoeden.
Thnx maar gokte dat al wel. Ze wilde een witte cover waar pinpas in kan enzo.
Daar voldoet deze helemaal aan. Zolang het past en blijft zitten als ie valt is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Als ik een nieuwe versie van miui er op kieper, dan gaat dat heel eenvboudig en heb ik alles nog. Is dat ook zo als ik van miui naar cm overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
scottbiker schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:06:
Ik heb nu ook CM11 geinstalleerd, en mijn 2e sim kaart heeft nu geen ringtone. Weet iemand wat hiervoor de beste oplossing is? Eventueel de "dual sim ringtone" app, maar indien mogelijk doe ik het liefst zonder extra apps...
Oplossing wordt hier uitgelegd

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
maartend schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:15:
Als ik een nieuwe versie van miui er op kieper, dan gaat dat heel eenvboudig en heb ik alles nog. Is dat ook zo als ik van miui naar cm overstap?
Nee, van Miui naar CM11 vereist een full wipe (terug naar fabrieksinstelling) je dient dus alles opnieuw te installeren en in te stellen.

Tevens niet vergeten de GAPPS voor Kitkat mee te flashen

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
antimos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:50:
[...]

Nee, van Miui naar CM11 vereist een full wipe (terug naar fabrieksinstelling) je dient dus alles opnieuw te installeren en in te stellen.

Tevens niet vergeten de GAPPS voor Kitkat mee te flashen
Thnx. Was ik al bang voor en dus geen zin in op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou zojuist Update 43.0 erop zetten, bij het kopieren van het bestand naar het interne geheugen kreeg ik de melding "Het apparaat antwoord niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken" wat ik ook probeer geen succes. Iemand een idee?

*Edit: het kopiëren van een .txt bestand lukt wel, mp3 ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
scottbiker schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:06:
Ik heb nu ook CM11 geinstalleerd, en mijn 2e sim kaart heeft nu geen ringtone. ...
Dit is al vaak genoemd in de desbetreffende fora, net als de oplossing.
Open de telefoonapp en ga naar instellingen.
Daar kan je een ringtone voor iedere sim selecteren.
Standaard is de 1e sim al ingesteld, maar de 2e sim moet je zelf doen.
Dat betekent tevens dat je evt twee verschillende tonen kan kiezen.

edit: antimos had hier al naar de fora verwezen

ander issues,
de camera:
Om van alle functies vd camera gebruik te maken (bv HDR) kan je de Miui camera installeren die geschikt gemaakt is voor andere (niet Miui) rom's.

Algemene KK4.4 beperking is dat alleen sytem apps schrijfrechten hebben op de externe SD. Lastig met de foto's (van Miui camera) en backups dus, met bv Titanium, want die kunnen niet op de externe SD. Er zijn diverse workarounds, maar geen enkele oplossing is voor iedere rom werkend.

[ Voor 39% gewijzigd door elinx op 30-09-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
CM11 R5 is online gezet

changelog:

Fix flashlight issues
Fix usb issues (mtp & charge)
Enable Unmount SD card option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die CM11 ook een Nederlandse taal keuze? Ik vindt de ML rom best gauw traag worden met internetten etc. Werkt dit beter bij de CM11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:45:
Ik wou zojuist Update 43.0 erop zetten, bij het kopieren van het bestand naar het interne geheugen kreeg ik de melding "Het apparaat antwoord niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken" wat ik ook probeer geen succes. Iemand een idee?

*Edit: het kopiëren van een .txt bestand lukt wel, mp3 ook.
Iemand enig idee, bepaalde zaken worden bijna onwerkbaar, vooral de apps die zichzelf afsluiten en internet wat amper werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:48:
Heeft die CM11 ook een Nederlandse taal keuze? Ik vindt de ML rom best gauw traag worden met internetten etc. Werkt dit beter bij de CM11?
Ja, CM11 heeft ook de NL taal.
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:45:
[...]
Iemand enig idee, bepaalde zaken worden bijna onwerkbaar, vooral de apps die zichzelf afsluiten en internet wat amper werkt.
Het afsluiten van apps en andere traag werkende apps. heeft alles te maken met het belabberde Ram management van de Miui rom, vooral over ML41/43 lees ik veel klachten.

CM11 heeft dat aanzienlijk beter geregeld, dat zal je zeker merken, maar daar heb je weer met andere zaken te maken die bij Miui gewoon werkten en bij CM11 niet, of pas werkbaar via een omweg, door eea extra te installeren. CM11 is pas kort in ontwikkeling, feitelijk in Beta fase en zal vast en zeker die extra zaken in de toekomst niet of minder nodig hebben. Maar zelfs zonder aanpassingen is er out of the box nu ook al prima met CM11 te werken.

Omdat CM11 principieel alleen met open source software werkt, zijn nl specifieke Miui bestanden niet beschikbaar.
Veelal zijn er wel oplossingen te vinden, maar definitieve oplossingen kunnen pas als Xiaomi zijn software vrijgeeft.

Omdat je zowel met CM11 als met Miui aan de slag moet om alles naar wens te laten werken. moet je dus keuzes maken mbt tot zaken die je belangrijk vindt.

Het meest eenvoudige is in dat geval om een nandroid backup te maken van je huidige configuratie met TWRP recovery en een backup van al je apps en data met bv Titanium.

Vervolgens kan je proberen om het ram management van Miui te verbeteren met init.d scripts of CM11 installeren incl.de apps/data via Titanium.. Mislukt eea met Miui, of bevalt CM11 niet, dan ben je via TWRP nandroid restore binnen enkel minuten weer terug waar je begonnen was. Daarna kan je dan evt. iets anders gaan uitproberen. bv Mokee, Paranoid, of Miui van Careca of 4pda.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 03-10-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elinx, dank voor de uitgebreide uitleg, ik zie op het moment alleen nog geen kans om uberhaupt er een Rom op te zetten , aangezien ik de melding krijg bij het overzetten van bestanden dat de verbinding is verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:42
Ik zit te denken om de Redmi (Hongmi) S1 te kopen bij Banggood voor mijn vriendin.

Weet hier iemand of je het toestel zonder problemen kan rooten of zetten ze bij banggood de Europese root er al op?
Gezien de standaard chinese root geen Play Store heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
lekrutes schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:55:
Ik zit te denken om de Redmi (Hongmi) S1 te kopen bij Banggood voor mijn vriendin.

Weet hier iemand of je het toestel zonder problemen kan rooten of zetten ze bij banggood de Europese root er al op?
Heel simpel de Multilang erop zetten. Dat is voldoende om Root te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
lekrutes schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:55:

Wat Momus ook al aangeeft, gewoon de ML versie erop zetten, staat hier duidelijk aangegeven hoe dat in zijn werk gaat. Er zit een switch in de ML versie waarmee je de rom heel simpel root toegang geeft, kan niet makkelijker.

Bij To2c is hij trouwens 15 euro goedkoper ;-) krijg je er ook nog extra accessoires bij
Mocht je hem daar bestellen, kies dan voor de Engelse rom tijdens bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:42
Gezien dit in het begin van topic staat:
-----------------------------------------------------
Rooten:
Als tip wil ik graag het volgende meegeven: Als je je telefoon besteld, probeer ervoor te zorgen dat men geen andere ROM op het toestel zet. Je kunt namelijk problemen krijgen als je je telefoon wilt rooten/flashen/voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Tevens is de app "Updater" verwijderd en deze is zeer belangrijk als je je OS wilt updaten. Probeer er dus voor te zorgen dat je telefoon origineel Chinees is en kies er nooit voor om de ML ROM te laten meeleveren.
Via de originele Chinese ROM is het binnen 10 minuten mogelijk om hem te voorzien van de Nederlandse taal.
-----------------------------------------------------

@Antimos: Bedankt voor de tip.
T02C Ken ik verder niet. Zal ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Root toegang kan met de laatste paar versies aangezet worden met een switch, kon bij de roms in het verleden niet.
Verder klopt het verhaal wel, bestellen met de originele rom, in dit geval dus de Engelse/Chinese, en thuis de ML erop zetten...Je weet namelijk niet precies wat de Chinezen erop zetten, beter om dit in eigen hand te houden.

To2c heeft ook een aparte free shipping DHL site, iets duurder maar met een paar dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:19:
Elinx, dank voor de uitgebreide uitleg, ik zie op het moment alleen nog geen kans om uberhaupt er een Rom op te zetten , aangezien ik de melding krijg bij het overzetten van bestanden dat de verbinding is verbroken.
"Verbinding verbroken heeft meestal te maken met het feit dat de redmi nog niet van het lockscreen af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de CM11 rom erop zet heb ik geen playstore standaard. Iemand enig idee hoe ik die erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@s.korf: gapps voor kitkat flashen, zie mijn post een stuk hierboven...

p.s. voor de liefhebbers voor de One + One CM11 versie op de 1S, zie hier, gapps zit er al ingebakken, hoeft dus niet apart geflashed te worden. Rom is gebaseerd op de R5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Antinos,

Ik zie in je bericht waar ik Gapps kan downloaden, maar moet ik "gapps voor kitkat flashen"? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:23:
@Antinos,

Ik zie in je bericht waar ik Gapps kan downloaden, maar moet ik "gapps voor kitkat flashen"? Alvast bedankt
Ja, tenzij je de 1+1 CM11 versie wil gaan flashen, daar zit hij al in de Rom verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:23:
@Antinos,

... "gapps voor kitkat flashen"? ........
Hier zijn alle Gapps te vinden voor CM11. De Nano is voldoende om Playstore geinstalleerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, het vinden van die Gapps was het probleem niet...hoe installeer ik een dergelijke zip?? In de root van het intern geheugen zetten en naam veranderen in "update" werkt niet...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
flashen vanuit de recovery.
welke recovery heb je erop staan? Mi recovery, TWRP of CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mi recovery..ik zie die optie er niet bijstaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Ik zou gewoon de TWRP recovery erop zetten, werkt veel makkelijker allemaal dan die standaard Mi.

Je kunt als tijdelijke oplossing de Google installer apk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
TWRP is eenvoudig te flashen via Mi recovery. (wel hernoemen naar update.zip in het intern geheugen)
Vervolgens ben je veel flexibeler tav het flashen van rom's ed, omdat deze niet meer "signed" hoeven te zijn,niet hernoemd meer hoeven worden tot update.zip en niet meer alleen op het interne geheugen hoeven te staan.
Bovendien kan je voor je begint een volledige backup maken van al je partities. Als er dan iets mis gaat werkt alles via TWRP restore binnen enkele minuten weer als vanouds

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 03-10-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:21:
[...]
"Verbinding verbroken heeft meestal te maken met het feit dat de redmi nog niet van het lockscreen af is.
Ik heb het met lockscreen aan en uit geprobeerd, opnieuw verbinden via usb etc. Kom er simpelweg niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:07:
[...]

Ik heb het met lockscreen aan en uit geprobeerd, opnieuw verbinden via usb etc. Kom er simpelweg niet uit.
Het lijkt me het handigst om het bestand op een sd kaartje te zetten, en daarna te kopiëren naar de interne sd kaart met explorer. Vervolgens gewoon via updater installeren. Dan hoef je niet langer te knoeien en is je probleem waarschijnlijk ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:07:
.........Ik heb het met lockscreen aan en uit geprobeerd, opnieuw verbinden via usb etc. .............
In dat geval lijkt het of op één of andere manier de juiste driver niet gevonden wordt.
Hier zijn de drivers te downloaden.
En ik heb eerder al beschreven hoe ze geinstalleerd kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 05-10-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Met jullie aanwijzingen is het gelukt om CM r5 te installeren. Hartelijk dank, ik vind het een forse verbetering ten op zicht van MIU.
Wat alleen jammer is: encryptie werkt nog steeds niet. Niet met miu en ook niet met CM. Aangezien Lotus Traveler dat eist, kan ik mn werkmail voorlopig niet laden. Hoop dat dat snel nog komt. Of zou de redmi 1s het hardwarematig niet kunnen?
Ander belangrijk issue: tijdens het navigeren met Google maps heb ik regelmatig spontane reboots. Hebben jullie ook die ervaring?
Voor de rest dus top, vind de standaard kitkat systeemapps (bv downloader of zo) echt een veel professionelere ervaring dan de miu systeemapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Mark383 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:32:
....
Wat alleen jammer is: encryptie werkt nog steeds niet. Niet met miu en ook niet met CM. .....
Klopt, er is meerdere malen over geschreven op de fora, maar zit nog steeds niet in de Xiaomi toestellen.
Wel wordt als tussenoplossing genoemd "Touchdown HD " en "Nine - Exchange ActiveSync" die een eigen encryptie ondersteunen. Beide zijn echter niet gratis. Misschien dat er ook werkende gratis apps te vinden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 05-10-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
elinx schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Klopt, er is meerdere malen over geschreven op de fora, maar zit nog steeds niet in de Xiaomi toestellen.
Wel wordt als tussenoplossing genoemd "Touchdown HD " en "Nine - Exchange ActiveSync" die een eigen encryptie ondersteunen. Beide zijn echter niet gratis. Misschien dat er ook werkende gratis apps te vinden zijn.
Hmm, interessant, die apps kende ik nog niet. Alleen, zo te zien ondersteunen ze Microsoft Exchange en niet Lotus Notes? Dan is het helaas geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Maar encryptie hangt toch alleen van het gebruikte protocol af? Niet van een applicatie.
zie bv deze app

edit:
Bij deze app staat Lotus Notes expliciet genoemd
Hoe zit het dan met IBM traveler Is die afhankenlijk van Andoid encryptie of zit het daar wel ingebouwd.

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 05-10-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
Wat alleen jammer is: encryptie werkt nog steeds niet. Niet met miu en ook niet met CM. Aangezien Lotus
Je kan met een workaround je /data encrypten met cm11!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2122702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Thanks voor alle tips, ik zal er eens voor gaan zitten. Vooral die laatste mogelijkheid lijkt me mooi. En anders een andere app idd maar proberen. (IBM Lotus Traveler heeft geen ingebouwde encryptie, die moet dus uit Android komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:48:
.....Je kan met een workaround je /data encrypten met cm11!....
Zoals ik uit de tekst op xda begrijp is deze workaround om je data en bestanden te en/decrypten. Maar mbt email gaat het mi om een zend/ontvang protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Zoals ik uit de tekst op xda begrijp is deze workaround om je data en bestanden te en/decrypten. Maar mbt email gaat het mi om een zend/ontvang protocol.
Mark heeft problemen met het exchange beleid van de mailserver; die vereist juist dat alle storage encryptie aan heeft staan. De protocol werkt voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Mark heeft problemen met het exchange beleid van de mailserver; die vereist juist dat alle storage encryptie aan heeft staan. De protocol werkt voor de rest prima.
Juist, dat klopt helemaal. Dat betekent dus ook dat een andere app mij niet gaat helpen?
Heb de workaround van xda geprobeerd, maar die werkt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Hmm, mijn redmi doet het nu helemaal niet meer...
Na het proberen van de xda fix wilde ik de backup die ik vantevoren gemaakt had terugzetten met twrp. Dat ging mis. Md5 file klopte niet. Daarom probeerde ik cm11 opnieuw te installeren. Eerst een volledige wipe, daarna de zip flashes. Bij het flashen van de zipfile krijg ik de volgende foutmelding: unable to open zip file.
Iemand die weet wat ik zou kunnen doen? De telefoon start helemaal niet meer op, maar blijft hangen in het miu logo (logisch, er staat ook geen os op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Het lijkt erop dat de XDA patch eea gewijzigd heeft aan je bestandsysteem wat via een wipe niet ongedaan gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is iets minder goed gegaan dan, het werkte wel op mijn toestel...
Als je nog in recovery kan komen (power+volume up):
Format je data partitie(geen factory reset maar een echte wipe, format data in wipe menu)

Als je alleen nog in fastboot kan komen (power + volumedown):
Reflash officiele miui fastboot rom file en run fastboot erase userdata
Daarna in recovery weer data wipe doen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:40:
[...]

In dat geval lijkt het of op één of andere manier de juiste driver niet gevonden wordt.
Hier zijn de drivers te downloaden.
En ik heb eerder al beschreven hoe ze geinstalleerd kunnen worden.
Ik had te maken met een corrupt bestand, het is inmiddels gelukt, waarvoor dank voor de tips.
Met de nieuwe Rom heb ik geen root toegang meer, in security/ permissions staat root wel aangevinkt maar het tekstgedeelte is greyed. Ik kan hem dus niet aan of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:17:
....
Met de nieuwe Rom heb ik geen root toegang meer, in security/ permissions staat root wel aangevinkt maar het tekstgedeelte is greyed.....
Ik weet niet precies welke rom je hebt geinstalleerd, maar de ML43 rom van Xiaomi.eu en CM11 hebben standaard root toegang.
Anders even in de OP kijken of hier hoe je dit kan inschakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 06-10-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:50:
Dat is iets minder goed gegaan dan, het werkte wel op mijn toestel...
Als je nog in recovery kan komen (power+volume up):
Format je data partitie(geen factory reset maar een echte wipe, format data in wipe menu)

Als je alleen nog in fastboot kan komen (power + volumedown):
Reflash officiele miui fastboot rom file en run fastboot erase userdata
Daarna in recovery weer data wipe doen
Dank, is gelukt op de eerste manier. Mijn microSD kaart bleek kapot. Vandaar dat de backup terugzetten ook mislukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Vandaag weer een nieuwe build van Kra1o5
Changelog R6:
  • Reorganize & Cleanup code
  • Update CM Performance Profiles
  • Bluetooth updates
  • GPS update
  • New Display & Media repos
  • Update blobs
  • Enable proximity check on screen wake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
HaNS1443 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:36:
• Enable proximity check on screen wake
Nice, MIUI had zo'n functie die je aan kon zetten zodat je mobiel niets deed in je broekzak.
Die miste ik een beetje in CM, mooie update dus! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:50

denemio

derpdennis

Het valt me op dat bij R6 ook de simkaartnamen vanzelf goed gaan.

(bij r5 bleef kpn-1 en kpn-2 staan, nu komen wel de goeie namen (kruidvat mobiel en lycamobile)) ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
Ben deze week teruggegaan naar ML37, kreeg te veel FC's met ML41/43.
Downgraden was echter geen succes, werkte voor geen meter meer, o.a. SIM werd niet meer herkend.
Dus maar complete wipe gedaan en alle apps opnieuw geinstalleerd en ingesteld.
Wat is nu de gemakkelijkste manier om na een complete reset je apps EN settings terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
sonnieboy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:36:
Ben deze week teruggegaan naar ML37, kreeg te veel FC's met ML41/43.
Downgraden was echter geen succes, werkte voor geen meter meer, o.a. SIM werd niet meer herkend.
Dus maar complete wipe gedaan en alle apps opnieuw geinstalleerd en ingesteld.
Wat is nu de gemakkelijkste manier om na een complete reset je apps EN settings terug te zetten?
Als je vaker flash't en eventueel terug wil keren, is werken met nandroid backups echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
sonnieboy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:36:
....
Gaat het om het installeren van een andere rom en je wil al je apps en data snel overzetten. Dan is Titanium of Mybackup de manier om in één keer je apps weer terug te zetten na een wipe.

Gaat het erom dat je weer terug wilt naar de oude situatie omdat bv de andere rom niet bevalt. Dan is een Nandroid backup de meest eenvoudige manier om in enkele minuten weer terug bij de oude situatie te zijn. Het is nl een exacte kopie van de partities zoals die er op dat moment uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Voor een upgrade van cm r5 naar cm r6 is geen wipe nodig? Geen zin om opnieuw alles te configureren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@Mark383: Nee, volledige wipe is niet nodig, alleen cache & Dalkvik is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:23
weet iemand dit? (redmi 1s, 1 dag ingebruik)

Hij doet het namelijk niet meer. Hij is spontaan uitgevallen. Als ik hem nu aan de lader hang wordt ie ook snel erg warm. Heb accu etc er al een tijdje uitgehad en afgekoeld, maar ik krijg hem niet meer aan de praat. Tips?

-edit-

Vreemd detail, zonder accu erin aan de lader, dan gaat er een rood ledje branden boven de micro usb poort. Zet ik de accu erin, dan gaat het uit. Het toestel wordt dan erg warm. Verder blijft alles dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:45

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Er zat bij mij een stickertje op de batterijcontacten, waarschijnlijk om te voorkomen dat hij aanging tijdens de verzending. Bij mij kreeg ik zo de telefoon dus eerst helemaal niet aan, maar bij een ander apparaat had ik dat ie wel aan ging. Die werd dan ook erg warm, wat niet gek was aangezien er dus slecht contact werd gemaakt omdat hier ook een plakbandje op de contacten zat. Misschien heb je dit ook?

[ Voor 13% gewijzigd door -Tim- op 12-10-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik tot nu toe een keer gehad nadat hij diep ontladen was.
Oplossing:
Accu eruit
Lader erin, en dan heel snel accu erin stoppen
Als het goed is zie je nu batterijlaad scherm, laat hem daar ook op staan. Anders overnieuw proberen, timing moet best wel strak zijn.

Minstens 1A lader nodig, dus ook echt aan stopcontact hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb af en toe veel ruis bij het bellen, bij mij valt de ander af en toe weg en degene hoort bij alsof er constant een trein voorbij rijdt. Ligt dit aan de rom, iemand anders hier last van gehad?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Ter info, een nieuwe rom, de Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 45.0.0 Multilang staat hier online.....

Highlights
Added thermal control to prevent the device from overheating (10-13)
Optimized RAM usage to prevent background apps from getting killed (10-05)

Changelog

System
New - Added thermal control to prevent the device from overheating (10-13)
Optimization - Optimized RAM usage to prevent background apps from getting killed (10-13)

Messaging
Optimization - Optimized the function of recognizing time information in messages (07-24)
Optimization - Optimized time recognition method in a message (07-16)
Improved the security of Cloud Messaging (08-10)
Fix - Sometimes failed to send SMS (07-01)
Fix - Sometimes, sender showed as 'WAP Push' (07-08)
Fix - Couldn't sync the settings when a private contact's messages were pinned (07-16)
Fix - Private messages would be read out after enabling messages text -to - speech output in Car mode (07-17)
Fix - Sometimes, messages with the same contact were not in the same folder (08-06)

File Explorer
Fix - when using FTP, the management status didn't show in the status bar (07-03)
Fix - Some items were invalid when sending files (08-13)

Email
Optimization - There will be a prompt if a mail is not sent in 5 minutes (07-24)
Optimization - 'Quick response' will be sent to all (07-24)
Fix - Could not sync batch delete result to multiple devices (07-08)
Fix - Sometimes, attachment tiles were empty (07-08)
Fix - Errors in Foxmail default settings (07-08)
Fix - Sometimes, deleted mails would show again (07-09)
Fix - When using QQ mail, clicking on contacts avatars would cause display error (07-24)
Fix - Send later button didn't work when failed to send a mail (07-24)
Fix - Some IMAP emails could not sync Sent mails (08-05)
Fix - POP3 accounts did not show mails in Sent box (08-05)
Fix - Keywords were not highlighted when searching local mails (08-05)
Fix - When searching in Drafts, the result would show mails from all folders (08-05)
Fix - Sometimes, it did not respond for a long time when replying or forwarding (08-05)
Fix - App would FC if attachments names had special characters for some POP3 accounts (08-05)
Fix - After pressing 'Refresh', the state displayed incorrectly (07-24)

Calendar
Optimization - Added weekly view (07-15)
Optimization - Use floating notification for calendar popup windows (07-15)
Fix - Words in events were blurred in weekly/daily views (07-15)

Mi Account
New - Unified Mi Cloud settings page in Mi Account (09-09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg al een melding via de Updater App. Staat er inmiddels op en inderdaad, RAM geheugen is zeker aangepakt. Hou meer geheugen over dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
Mijn 1s met CM11 erop reboot soms spontaan.
Via adb vind ik volgende kernel log terug:
root@armani:/ # cat /proc/last_kmsg
...
[17732.090301] BMS: adjust_soc: s 48 i 77160 v 3831009 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 23504 r 1048050 t 266
[17752.135725] BMS: adjust_soc: s 48 i 75856 v 3831597 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 23867 r 1048050 t 267
[17772.132492] BMS: adjust_soc: s 48 i 68744 v 3834531 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 24202 r 1048050 t 267
[17792.123038] BMS: adjust_soc: s 48 i 311248 v 3806355 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 24613 r 1048050 t 268
[17812.132663] BMS: adjust_soc: s 48 i 135593 v 3826314 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 24935 r 1048050 t 268
[17832.133535] BMS: adjust_soc: s 48 i 73841 v 3832476 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 25299 r 1048050 t 268
[17852.128795] BMS: adjust_soc: s 48 i 50728 v 3833358 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 25699 r 1048050 t 269
[17872.132504] BMS: adjust_soc: s 48 i 71945 v 3831009 ocv 3840810 rbatt 172 uuc 61650 cc 26041 r 1048050 t 269
[17892.133162] BMS: adjust_soc: s 48 i 73841 v 3832185 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 26378 r 1048050 t 270
[17912.134143] BMS: adjust_soc: s 48 i 82256 v 3829836 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 26791 r 1048050 t 270
[17932.132672] BMS: adjust_soc: s 48 i 79056 v 3831597 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 27155 r 1048050 t 270
[17952.131415] BMS: adjust_soc: s 48 i 71352 v 3831891 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 27558 r 1048050 t 271
[17972.131845] BMS: adjust_soc: s 48 i 71945 v 3833358 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 27901 r 1048050 t 271
[17992.133202] BMS: adjust_soc: s 48 i 91264 v 3829542 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 28339 r 1048050 t 271
[18012.136471] BMS: adjust_soc: s 48 i 136304 v 3826608 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 28725 r 1048050 t 271
[18032.131759] BMS: adjust_soc: s 48 i 89368 v 3830715 ocv 3840810 rbatt 168 uuc 61650 cc 29070 r 1048050 t 271

No errors detected

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]antimos schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:46:
Ter info, een nieuwe rom, de Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 45.0.0 Multilang staat hier online.....

Ik heb deze net geinstalleerd, Whatsapp doet het niet meer. Iemand anders hetzelfde euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik hoorde dat de battery drain erger werd bij 45 tov 43 en ook dat de telefoon niet heel soepel meer werkte door de lagere clock. Ik zit momenteel nog op 43 en wou vragen of mensen die op 45 zitten dezelfde ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
Ik draai sinds aanschaf de ML rom, sindsdien nog geen updates gedaan. Er komt bij mij een melding dat er een 45 update klaar staat. Is dat dan een Xiaomi update met chinese rommel, of is het een ML update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antonius schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:45:
Ik draai sinds aanschaf de ML rom, sindsdien nog geen updates gedaan. Er komt bij mij een melding dat er een 45 update klaar staat. Is dat dan een Xiaomi update met chinese rommel, of is het een ML update?
Dit is een ML update. Bij mij werkt Whatsapp niet meer na installeren 45, dus ik ga terug naar 43!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

@ NYG: Ik heb sinds gisteren de 45 erop staan en heb niks gemerkt van extra battery drain of minder soepel lopen. Het enige dat ik wel merk is dat idd het ram gebruik is geoptimaliseerd. Zit nu rond 400M available waar dat eerst rond 300 was.

@Antonius: Ik heb via de updater app de 45 update geinstalleerd en dat is zonder chinese meuk

Edit: ook geen problemen met whatsapp.

[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 15-10-2014 12:54 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:23:
[quote]antimos schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:46:

Ik heb deze net geinstalleerd, Whatsapp doet het niet meer. Iemand anders hetzelfde euvel?
Hier werkt Whatsapp prima. Geen problemen. Neem aan dat je al geprobeerd hebt om whatsapp opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:01:
[...]

Hier werkt Whatsapp prima. Geen problemen. Neem aan dat je al geprobeerd hebt om whatsapp opnieuw te installeren?
Net geprobeerd, lukt niet. Onvoldoende opslagcapiciteit, terwijl er nog 2 GB ruimte is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Net geprobeerd, lukt niet. Onvoldoende opslagcapiciteit, terwijl er nog 2 GB ruimte is???
Vreemd, ook niet als je eerste Whatsapp eraf haalt, opnieuw opstart en dan er weer opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:22:
..
Gaat dit om intern of extern (sd kaart) geheugen? Anders in WSM tools kijken of XExtStorage module wel naar de goede plek verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
*knip* graag geen enorme lappen tekst hier dumpen.

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 19-10-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Gaat dit om intern of extern (sd kaart) geheugen? Anders in WSM tools kijken of XExtStorage module wel naar de goede plek verwijst.
Dit ging om intern geheugen. Ik heb ondertussen een geheugenkaartje en Xext en WSM tools geinstalleerd, dit werkt allemaal. Alleen bij Whatsapp installeren komt de melding onvoldoende geheugencapaciteit.

Ik heb het vanuit de playstore geprobeerd, en ook apk direct op tel geheugen opgeslagen en van daaruit proberen te installeren, maar lukt niet.

Ik heb een andere grote app (cars) vanuit de playstore gedownload en deze werkt wel????

Ik heb momenteel 1,28GB van 5,71GB beschikbaar intern, 7,49GB van 7,51GB extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Misschien nog ergens resten van Whatsapp aanwezig. Check bijvoorbeeld /data/data of andere /data mappen of er nog iets van whatsapp staat.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik weet niet of je TRWP hebt geinstalleerd. In dat geval kan je nl. nog proberen om de Dalvik cache en Cache partitie te wipen via Advanced wipe (let op: NIET je Data en Systeem partitie).
Na reboot worden alle apps. weer op nieuw geladen in het werkgeheugen en zijn alle achtergebleven app. restanten weg.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 16-10-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
Ik weet niet of je TRWP hebt geinstalleerd. In dat geval kan je nl. nog proberen om de Dalvik cache en Cache partitie te wipen via Advanced wipe (let op: NIET je Data en Systeem partitie).
Na reboot worden alle apps. weer op nieuw geladen in het werkgeheugen en zijn alle achtergebleven app. restanten weg.
Er waren inderdaad nog restanten van Whatsapp aanwezig. Het probleem is nu opgelost, dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

Nieuwe cyanogenmod :)

Download: hier

Dat brengt ons bij R7!
Changelog:
Reorganize & Cleanup code
Several audio related fixes
Enable multi-color battery LED
Enable camera denoise by default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Ah... CM R7 alweer..gelijk even proberen.
Hopelijk is daarin de contacten/personen app bug opgelost (stopt meteen na starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

JD_1971 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:35:
Ah... CM R7 alweer..gelijk even proberen.
Hopelijk is daarin de contacten/personen app bug opgelost (stopt meteen na starten).
Dat heb ik bij geen enkele release gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Met CM R7 is de contacten bug opgelost. Ik heb nadat ik R6 geïnstalleerd had en gelijk tegen dit probleem aanliep ook geen herintallatie gedaan. Uiteraard wel een complete wipe maar dat hielp niet. Gelukkig bood R7 hier uitkomst :). Dus wellicht een specifiek probleem in mijn geval dan icm met R6. Maar goed, het is over dus dat is wel fijn. Uiteraard dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Ik heb de laatste ROM gedownload van xiaomi.eu. Deze heb ik op de root van mijn SD kaart gezet. Als uk updater opstart zie ik 'm er niet bij staan.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
zet m ff op de root van je interne geheugen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Had ik ook al geprobeerd. Maar geen resultaat.
Komt het doordat ik dat ding heb gedraaid om van mijn SD de primaire opslag te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:28
Beste mensen,

Voor mijn pa heb ik op 13 oktober 2014 een Redmi 1S besteld op Antelife.
De prijs was het meest aantrekkelijk, dus vandaar de keuze. Ongeveer €123 na koers en ook nog DHL (3-5 dagen levertijd).

Tot op heden nog niks van vernomen, maar ik was dan ook zo slim om via paypal te betalen zonder een account aan te maken. Ik dacht dat het account vanzelf werd gemaakt tijdens het proces, maar binnen een paar klikken was er al betaald en dat was dat.

Ik heb al wel contact gehad met ze, en toen vertelde ze mij dat hij niet in stock was, terwijl er op de site stond dat er nog 13 waren van de zwarte versie, maargoed.
Vervolgens zeiden ze dat ik 2-4 dagen zou moeten wachten, dan zouden ze shippen. Nou vooruit...

Nu 4 dagen later, heb ik weer contact opgenomen, om er maar wat druk op te houden, anders gebeurd er niks heb ik 't idee... Ik nam overigens dus twee keer contact op via Skype chat. Dit werkt het beste volgens mij aangezien ze op de mail langer doen om te reageren en de Livechat nooit werkt op de site.

Zie hier het gesprek van net:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[10:31:40] snsgn: Hello, I have ordered a Xiaomi Redmi 1S, but I have not received it yet...
[10:32:00] snsgn: Transaction is 0P01xxxxxxxxxxxxxx
[10:32:07] snsgn: from xxxxxxxxxx@hotmail.com by paypal
[10:34:31] ANTELIFE: would you please wait for a moment and i will help you check?
[10:34:44] snsgn: Ok, thank you :)
[10:36:44] ANTELIFE: I am really sorry for the delay, now the phone is hot sale and we are restocking it these days, it will come in stock  later, would you please kindly wait for it 2-4  days patiently?  And i will ship previously for u when it comes.
[10:37:17] snsgn: No, you said the same thing 4 days ago, so I have waited 2-4 days.
[10:37:56] snsgn: I would like to have my phone or I will claim my money back from Paypal
[10:41:41] ANTELIFE: sorry for that, but i see  the information by mistake just now
[10:41:47] ANTELIFE: sorry for that
[10:41:56] ANTELIFE: greatly apoloy for you
[10:42:15] ANTELIFE:   i will ask to ship previously to you in a few days
[10:42:39] snsgn: So do you have the phone in stock?
[10:43:23] ANTELIFE: iit will be in stocfk in a few days.
[10:43:32] ANTELIFE:  would you please wait for  it?
[10:43:41] snsgn: Ok, I will wait then
[10:43:45] ANTELIFE: I can give you some coupon code, xxxxxxx of 5 dollars discount.Please use the coupon code:CA010 to discount 5usd off for your next order above $100.
Please note it can not use for special product and the promotional items.
[10:44:11] snsgn: Thank you
[10:44:34] ANTELIFE: you are welcome. have a nice day,
[10:44:54] snsgn: So when you ship it, it will ship with DHL?
[10:45:26] snsgn: Because I paid more for shipping. So it will arrive in 4 days to the Netherlands
[10:53:46] snsgn: ?
[11:20:03] snsgn: Hello, are you still there?
[11:24:12] ANTELIFE: yes, the delivery time is 3-5 days

Leuk hoe ze zo sympathiek reageren op dat geld terug via paypal.
Ook gelijk weer met korting smijten voor de volgende keer. Dat deden ze zelfs in het vorige gesprek ook, dus ik heb alweer 2 kortingscodes te pakken. Ik heb daar niks aan, want ik bestel liever iets van een andere site volgende keer. Als dit afgehandeld is, zal ik de codes in dit topic posten. Misschien nu een beetje flauw voor ze, als ze zien dat de codes alweer gebruikt zijn door anderen terwijl mijn order nog in behandeling is.

Maargoed, ik hoop dat ze nu inderdaad zoals beloofd binnen een paar dagen gaan shippen, maar ik vrees van niet. Voor mij geen antelife meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Hmm ik volg al een paar weken het spainwarehouse van antelife, maar ook daar worden de mensen de hele tijd aan het lijntje gehouden. Lijkt erop dat ze flinke stock problemen hebben?
Ik denk dat ik hem bij to2c ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Dat is altijd al zo geweest bij Antelife. Veel beloftes, maar weinig tot niets waarmaken. Pas als je gaat dreigen met paypal komt er actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 10:14
Ik ben bij TO2C ook flink afgezet... Geen levering binnen 3-5 dagen DHL flink extra voor gedokt. Pakketje heeft maarliefst 2 weken tussen Shenzen en Hong Kong gependeld.

Bij de uiteindelijk levering 3 weken overschrijding, ontving ik een roze silicone case (rode besteld) en mijn extra batterij is helemaal niet geleverd. Ik heb hierover veel vuldig contact gehad met mijn 'friend' susan, maar dit heeft niets opgeleverd.

Over de telefoon zelf ben ik ruimschoots tevreden zeker nu ik CM 11 R7 draai, dit in combinatie met Aviate als launcher is goud waard wat mij betreft. Maar ik bestel dus voorlopig nooit meer bij TO2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wrong topic

[ Voor 91% gewijzigd door maartend op 21-10-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
snsgn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:10:
........
Tot op heden nog niks van vernomen, maar ik was dan ook zo slim om via paypal te betalen zonder een account aan te maken. Ik dacht dat het account vanzelf werd gemaakt tijdens het proces, maar binnen een paar klikken was er al betaald en dat was dat.....
Kans dat de status zichtbaar wordt als je alsnog een account aanmaakt op je paypal mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb zelf al een 1s, afgelopen zomer op 10 augustus bij Pandawill voor $146,99 besteld en op 23 augustus per HK post zonder extra kosten afgeleverd (zie forum).

Nu wil mijn nichtje van 9 er ook een, het liefst een roze. Ik bestel gewoon een grijze/zwarte met een roze hoesje. TIP: bij Pandawill is de 1s nu $147,99. Als je je aanmeldt als nieuw lid krijg je $5 korting, dus slechts $142,99!!!

Vraag: sinds ik van 43.0 naar 45.0 ben gegaan is er iets met mijn contacten. Als ik naar de telefoon app ga werkt alles goed, maar bij inkomende telefoontjes is er geen nummerherkenning. Verder ziet Whatsapp mijn contacten ook niet. En als ik contact maak met mijn pc via PhoneExplorer zie ik ook geen contacten. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:12:
..... geen contacten. Iemand een tip?
Terug naar 43.0 zou ik zeggen. Als een update niet brengt wat je ervan verwacht en het is ook niet eenvoudig op te lossen. Als je bovendien tevreden was over 43, dan zou ik weer teruggaan.

Tip. Ik maak om die altijd vooraf een Nandroid backup. Kan ik naar hartelust rom's uitproberen zonder de consequentie dat ik helemaal opnieuw moet beginnen als eea niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik heb zelf al een 1s, afgelopen zomer op 10 augustus bij Pandawill voor $146,99 besteld en op 23 augustus per HK post zonder extra kosten afgeleverd (zie forum).

Nu wil mijn nichtje van 9 er ook een, het liefst een roze. Ik bestel gewoon een grijze/zwarte met een roze hoesje. TIP: bij Pandawill is de 1s nu $147,99. Als je je aanmeldt als nieuw lid krijg je $5 korting, dus slechts $142,99!!!

Vraag: sinds ik van 43.0 naar 45.0 ben gegaan is er iets met mijn contacten. Als ik naar de telefoon app ga werkt alles goed, maar bij inkomende telefoontjes is er geen nummerherkenning. Verder ziet Whatsapp mijn contacten ook niet. En als ik contact maak met mijn pc via PhoneExplorer zie ik ook geen contacten. Iemand een tip?
tip: kijk eens bij je security settings voor de whatsapp app: ik had hetzelfde probleem en bij mij kwam het doordat whatsapp als niet "vertrouwd" was aangemerkt en dus geen recht had om mijn contacten te lezen.

zit onder -> beveiligings app -> machtiging -> beheer app machtigingen -> applicaties -> whatsapp -> ik vertrouw deze app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helloitsme schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:15:
[...]

tip: kijk eens bij je security settings voor de whatsapp app: ik had hetzelfde probleem en bij mij kwam het doordat whatsapp als niet "vertrouwd" was aangemerkt en dus geen recht had om mijn contacten te lezen.

zit onder -> beveiligings app -> machtiging -> beheer app machtigingen -> applicaties -> whatsapp -> ik vertrouw deze app
Ik wilde net teruggaan naar 43.0 toen ik jouw bericht zag. Ik geloofde niet dat het kon werken, maarrr het is opgelost! Nu doet nummerherkenning het ook opeens weer, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zaterdag heb ik mijn redmi :) Ik zal het topic vast eens doorkijken..
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken