• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
wat is de Hongmi 6589T dan?

dat is de gewone redmi zonder 1s?

[ Voor 120% gewijzigd door Aggressor op 13-09-2014 16:16 ]

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Aggressor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:12:
ok dankjewel voor de uitleg.
is de black 1s nog ergens in de aanbieding? :) of wat is momenteel de goedkoopste shop?

-edit-

deze kwam ik wel tegen 140 dollar

http://www.aliexpress.com...art-Phone/2035103884.html

maar hij heeft alleen maar feedback voor hoesjes
Die verkoper is niet duidelijk over of het nou de nieuwe Redmi 1S betreft, of de oude versie met een Mediatek-processor. Direct skippen dus. Ik zou sowieso gewoon bij een Chinese webshop bestellen, veel betrouwbaarder dan Aliexpress-verkopers met 9 van de 10 keer verkeerde beschrijvingen.

Verwijderd

Antelife had hem in de aanbieding voor 113 euro. Gister maar even besteld dus.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52

Chocoball

瞧好吧!

Aggressor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:01:
wat is de Hongmi 6589T dan?

dat is de gewone redmi zonder 1s?
Al gedacht aan de zoekfunctie op GoT? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1569273

Hongmi is de oorspronkelijke naam van deze telefoon. Deze is later gewijzigd naar Redmi voor de internaionale markt.

6589T is de Mediatek SOC die in de Hongmi/Redmi zit. De 1S is een opgewaardeerde versie van de Redmi waar een Qualcomm SOC Snapdragon 400 in zit.

Verwijderd

Sinds de laatste updates miui v34.0, v36.0 en nu v37.0 krijg ik niet meer mijn netwerk provider, hollandsnieuwe, te zien. Er wordt alleen KPN of T-Mobile getoond. De sim kaart wordt wel herkend als zijnde een Vodafone simkaart.
De APN-gegevens van Hollandsnieuwe staan juist ingesteld op mijn Xiaomi Redmi 1s.

De sim kaart in een samsung smartphone geplaatst, dan is er niets aan de hand, geen probleem met de kaart lijkt mij dus.

In huis geen 3g bereik meer sinds de updates, buitenshuis alleen KPN/T-Mobile.

Wie weet er raad ??
Mvg,
Rene

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marske666
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:58:
Antelife had hem in de aanbieding voor 113 euro. Gister maar even besteld dus.
Heb jij nog iets aangegeven hoe ze hem moeten versturen (mark as gift,electronic samples)?
Na veel over deze telefoon gehoord te hebben wil ik hem ook graag bestellen.
Maar ik heb geen zin in eventuele invoerrechten of btw! :(
Heb jij of iemand anders nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
marske666 schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:09:
[...]

Heb jij nog iets aangegeven hoe ze hem moeten versturen (mark as gift,electronic samples)?
Spain warehouse van Antlife. Wel iets duurder dan vanuit China meen ik, maar geen invoer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Ik wil mijn redmi rooten volgens de handleiding welke in de startpost staat (http://en.miui.com/thread-21881-1-1.html) en daarvoor moet ik me registreren op de site van Xiaomi om de bestanden te downloaden, echter moet ik me daar registreren om de bestanden te kunnen downloaden echter dat lukt mij niet.

Ik krijg namelijk geen confirmatiemail opgestuurd van Xiamo.
Heeft iemand de bestanden misschien nog ergens liggen en wil hij deze even ebschikbaar stellen voor me?

Bedankt!

Edit:
Ik heb al een mirror gevonden:
http://www.technobuzz.net...-xiaomi-redmi-1s-android/

[ Voor 10% gewijzigd door Vreesie op 14-09-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb aangegeven dat ze hem versturen als gift idd. En als verzendoptie Dhl gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
[...]

Die kans bestaat natuurlijk altij en hou er gewoon rekening mee dat je invoerrechten moet betalen. Dan valt het alleen maar mee!

Ik had hem bij to2c.com besteld (gister geleverd) en zij hadden er zelf opgezet dat het garden spullen waren twv 25 dollar. Heb ik niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
Vreesie schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:22:
Ik wil mijn redmi rooten volgens de handleiding welke in de startpost staat .............
Volgens mij is de root procedure helemaal niet meer nodig. Root kan je aan/uit schakelen via de app. Security cq Beveiliging bij het onderdeel permissions/machtigingen. Zeker als je de ML rom van Xiaomi.eu hebt geïnstalleerd.

Edit:
De link in de startpost (en de genoemde mirror) verwijst niet naar een bestand om te rooten maar betreft het unrooten, het verwijderen van root toegang. Het artikel zal gewijzigd zijn omdat de Redmi 1S standaard met rootoptie is uitgevoerd. Ik persoonlijk kan geen reden bedenken waarom je root toegang zou willen verwijderen als uitschakelen ook mogelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door elinx op 14-09-2014 10:54 . Reden: betreft UNroot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
elinx schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 01:46:
[...]
Je kan alle scripts via recovery in één keer installeren, maar ook handmatig één of meerdere scripts uit het zip bestand in de init.d map plaatsen met een root explorer.
k heb een beetje hulp nodig.
Aangezien /system/etc/init.d niet bestond heb ik die aangemaakt (owner root, permissions 755), een viertal scripts erin geplaatst (owner root, permissions 755) waaronder een test script dat een bestandje schrijft om te zien of de init.d scripts wel uitgevoerd worden;

#!/system/bin/sh
touch /data/local/tmp/initd_test.txt
echo "Hello Android" > /data/local/tmp/initd_test.txt

Dat bestandje wordt niet aangemaakt, dus vermoed ik dat mijn init.d scripts niet worden uitgevoerd.

Ben ik een stapje vergeten of doe ik iets anders mis?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
horst schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:56:
....
Ben ik een stapje vergeten of doe ik iets anders mis?'..,
Als je alleen de map hebt aangemaakt ben je inderdaad nog niet klaar. De kernel moet nl init.d ondersteunen en busybox moet geinstalleerd zijn. Er zijn diverse manieren om dat voor elkaar te krijgen.
Via een app. universal init.d, via term-init en via het vervangen van boot.img.

Volgens XDA is de app niet voor Android 4.3, daarvoor is term-init, maar vooraf wist ik dit niet en blijkt dat init.d bij mij gewoon te werken via de app. Beide passen niet de kernel aan, maar regelen init.d via een omweg. Als je boot.img vervangt is de kernel aangepast en ook meteen busybox geinstalleerd.
Als het scripts betreft die bij het booten al uitgevoerd moeten worden moeten de permissions op 777 rwxr-x-r-x worden gezet ipv 755 rw-r--r--

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 14-09-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ff een vraagje,

ik heb geen internetbundel, alleen wifi .... maar als iemand mij een berichtje stuurt via whatsapp, dan komt dat berichtje pas 1a2minuten later binnen ....

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Aggressor schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:35:
...als iemand mij een berichtje stuurt via whatsapp, dan komt dat berichtje pas 1a2minuten later binnen ....

hoe kan dit?
Dat kan aan zoveel zaken liggen, zowel vanaf de verzender als de ontvanger. Alles hangt er vanaf welke weg het bericht moet volgen en hoe goed de verbindingen zijn. Ieder datapakketje wordt nl getoetst op fouten en net zolang verzonden tot het juiste pakketje binnen is, voor het volgende pakketje wordt verzonden. Dat gebeurt bij iedere dataserver die tussen jou en de verzender staat.
Vreemd genoeg is het niet zo dat sneller hoeft te gaan als je beide op dezelfde wifi router zitten, want zowel de verzender als de ontvanger zitten via deze router in verbinding met het het (wereldwijde) internet en kan het heel goed dat een pakketje via een hele grote omweg aankomt.

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 14-09-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nou we hebben meerdere telefoons hier, alles komt meteen aan, behalve de redmi 1s... dan pas later.
En ik bedoel als de telefoon/screen op zwart staat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
elinx schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:09:
[...]
Als je alleen de map hebt aangemaakt ben je inderdaad nog niet klaar. De kernel moet nl init.d ondersteunen en busybox moet geinstalleerd zijn. Er zijn diverse manieren om dat voor elkaar te krijgen.
Via een app. universal init.d, via term-init en via het vervangen van boot.img.

Volgens XDA is de app niet voor Android 4.3, daarvoor is term-init, maar vooraf wist ik dit niet en blijkt dat init.d bij mij gewoon te werken via de app. Beide passen niet de kernel aan, maar regelen init.d via een omweg. Als je boot.img vervangt is de kernel aangepast en ook meteen busybox geinstalleerd.
Als het scripts betreft die bij het booten al uitgevoerd moeten worden moeten de permissions op 777 rwxr-x-r-x worden gezet ipv 755 rw-r--r--
Dank je.
Erg bruikbaar antwoord.

Ik heb de rechten alvast aangepast.
De app stelt me in staat de scripts te testen zonder veel tikwerk (als in terminal emulator), maar werkt verder niet op rom 37. Maar zo kan ik rustig evalueren of de 3 init.d scripts een positief effect hebben.

Het script term-init.sh ben ik nu aan het lezen ... het rapporteert me dat busybox en grep ontbreken en dat zou niet niet mogen kloppen, dus dat is een puzzeltje voor straks.
De keuze om Redmi1S_update_all_fix_29.zip te flashen en boot.img vervangen bewaar ik voor laatst.
Feedback volgt (vandaag of in de loop van de week).

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Aggressor schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:43:
nou we hebben meerdere telefoons hier, alles komt meteen aan, behalve de redmi 1s... ...
het zou te maken kunnen hebben met de (berperkte?) rechten die aan whatsapp zijn toegewezen. Dit kan je instellen via de app. security cq. beveiliging - permissions cq machtigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
horst schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:45:
...
De app stelt me in staat de scripts te testen zonder veel tikwerk (als in terminal emulator), maar werkt verder niet op rom 37. ......
...De keuze om Redmi1S_update_all_fix_29.zip te flashen en boot.img vervangen bewaar ik voor laatst....
Ook hier weer een oproep om naar de toegewezen rechten te kijken van de app. De Redmi 1S heeft een eigen app. die de rechten van apps kan beperken en toewijzen. Niet alle apps waarschuwen daarvoor tijdens installatie. Als je daar niet op bedacht bent kan het zijn dat een geïnstalleerde app. niet werkt zoals je verwacht.

Volgens mij kan de boot.img vervangen worden via Mi recovery, maar dan moet je wel eerste de naam van update_all_fix_29.zip wijzigen in update.zip en het bestand plaatsen in interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Meer mensen met problemen met de verbinding? Kennis van me klaagt over gekraak aan beide kanten van de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
nou we hebben meerdere telefoons hier, alles komt meteen aan, behalve de redmi 1s... dan pas later.
Had ik ook al bemerkt, bv bij Telegram, eerst hoor ik het bericht op m'n Pipo tablet binnen komen en een aantal seconden later komt ie binnen op de 1S.

Maar ach, die paar seconden maakt me niet zoveel uit, als het nu minuten waren wordt het een ander verhaal.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52

Chocoball

瞧好吧!

elinx schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:41:
[...]

Volgens mij is de root procedure helemaal niet meer nodig. Root kan je aan/uit schakelen via de app. Security cq Beveiliging bij het onderdeel permissions/machtigingen. Zeker als je de ML rom van Xiaomi.eu hebt geïnstalleerd.

Edit:
De link in de startpost (en de genoemde mirror) verwijst niet naar een bestand om te rooten maar betreft het unrooten, het verwijderen van root toegang. Het artikel zal gewijzigd zijn omdat de Redmi 1S standaard met rootoptie is uitgevoerd. Ik persoonlijk kan geen reden bedenken waarom je root toegang zou willen verwijderen als uitschakelen ook mogelijk is.
Root staat standaard uit en is niet in te schakelen op alle Redmi modellen met een Stable ROM. Misschien dat het voor de Multilanguage ROMs anders is maar die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Chocoball schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:01:
[...]

Root staat standaard uit en is niet in te schakelen op alle Redmi modellen met een Stable ROM. Misschien dat het voor de Multilanguage ROMs anders is maar die gebruik ik niet.
Op de .eu ML kan deze gewoon ingeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Even een korte vraag. heb aantal maanden terug voor me vriendin een rose 1s gekocht bij to2c. Wit was toen uitverkocht en ze ister erg blij mee.
Gistere wilde vriendin van der er ook 1tje maar zie dat to2c ze niet meer heeft.
Weet iemand nog goeie site die ze heeft (liefst met lage kans op geen douanekosten natuurlijk) ?
to2c heeft die garantie wel las ik net.
Heb hem al wel gezien bij 1949deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
slommer schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:43:
Even een korte vraag. heb aantal maanden terug voor me vriendin een rose 1s gekocht bij to2c. Wit was toen uitverkocht en ze ister erg blij mee.
Gistere wilde vriendin van der er ook 1tje maar zie dat to2c ze niet meer heeft.
Weet iemand nog goeie site die ze heeft (liefst met lage kans op geen douanekosten natuurlijk) ?
to2c heeft die garantie wel las ik net.
Heb hem al wel gezien bij 1949deal.
Je kunt het Spain warehouse van Antelife proberen. Daar stond de 1S deze week nog in 4 kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 19-09 15:59
thnx maar helaas allemaal out of stock daar :(
Wel goeie prijzen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slommer schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:44:
thnx maar helaas allemaal out of stock daar :(
Wel goeie prijzen daar
Ik heb die van mij bij Antelife vandaan, alle kleuren waren nog leverbaar wel vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
elinx schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:28:
[...]

Ook hier weer een oproep om naar de toegewezen rechten te kijken van de app. De Redmi 1S heeft een eigen app. die de rechten van apps kan beperken en toewijzen. Niet alle apps waarschuwen daarvoor tijdens installatie. Als je daar niet op bedacht bent kan het zijn dat een geïnstalleerde app. niet werkt zoals je verwacht.
De juiste tip. Dank je.
Ik heb de app gevlagd als 'I trust this app' in MIUI's permissions manager plus autostart toegestaan en init.d werkt.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
horst schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:07:
.............MIUI's permissions manager ...........
Is een mooie optie, maar als je er geen rekening mee houdt kan je soms voor verassingen komen te staan.
Goed dat je init.d nu ook werkend heb via de universal init.d app. Ik vindt dit toch een betere optie dan het flashen van boot.img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
elinx schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:41:
[...]

Is een mooie optie, maar als je er geen rekening mee houdt kan je soms voor verassingen komen te staan.
Goed dat je init.d nu ook werkend heb via de universal init.d app. Ik vindt dit toch een betere optie dan het flashen van boot.img.
Ik heb ook de universal init.d app gebruikt werkt perfect, ook na een reboot je moet inderdaad de permissies goed zetten.
Het batterij verbruik is flink gedaald ipv 50% is maar 25% batterij verbruikt in een dag, terwijl ik ook nog de gps en de navigatie heb gebruikt voor 20min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Heeft iemand een goede workaround om die init.d werkend te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Momus schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:44:
Meer mensen met problemen met de verbinding? Kennis van me klaagt over gekraak aan beide kanten van de lijn...
Niemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
elinx schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:41:
[...]

Edit:
Je zal vast gelijk hebben wbt het niet meer te hoevem rooten, maar de tutorials verwijzen toch echt hoe je moet rooten en de bestanden ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:55:
[...]

Niemand bekend met dit probleem?
Kan zijn dat het aan de gebruikte rom versie ligt. De Mi3 heeft een tijdje terug een soortgelijk probleem gehad. Een update hielp toen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
Check of wifi niet op slaapstand staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Vreesie schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:52:
[...]

Je zal vast gelijk hebben wbt het niet meer te hoevem rooten, maar de tutorials verwijzen toch echt hoe je moet rooten en de bestanden ook
Klopt en ik begrijp nu dat dit nog steeds nodig is bij nde originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Birrel schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:52:
Heeft iemand een goede workaround om die init.d werkend te maken?
Is het met de eerder gegeven informatie dan niet gelukt?

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 16-09-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:39
ik heb de redmi note 4g gekocht:

http://www.to2c.com/xiaom...5-inch-hd-ips-screen.html

Nog iemand die de telefoon al heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
jimmypop1 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:04:
ik heb de redmi note 4g gekocht:

http://www.to2c.com/xiaom...5-inch-hd-ips-screen.html

Nog iemand die de telefoon al heeft ?
Ik gok dat je dat hier moet vragen. Dit is het 1S topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:12
Ik krijg geen USB verbinding van mijn pc met de Redmi 1S. Volgens mij zou ik met USB de interne en extra SD kaart te zien moeten krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb deze drivers (klik) geprobeerd, maar die wil Windows niet. Windows Update geeft het ook niet. Het OS is Win7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Antonius schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:47:
Ik krijg geen USB verbinding van mijn pc met de Redmi 1S. Volgens mij zou ik met USB de interne en extra SD kaart te zien moeten krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb deze drivers (klik) geprobeerd, maar die wil Windows niet. Windows Update geeft het ook niet. Het OS is Win7 64 bit.
Je zou een media device erbij moeten krijgen. Als je daarop klikt dan zou je de beide kaarten moeten zien. Staat dus niet als een sd kaart in de windows lijst, maar helemaal onderin in de map computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ik zie inderdaad wel een media device ("HM 1S"), maar daar staat niets op. Ik weet dat er bijvoorbeeld wel een aantal foto's op de telefoon staan, maar die kan ik nu dus bijvoorbeeld niet via USB naar mijn pc halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet op je telefoon op usb verbinding klikken en daar iets van mtp device kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Laatst online: 00:52
Antonius schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:55:
Ik zie inderdaad wel een media device ("HM 1S"), maar daar staat niets op. Ik weet dat er bijvoorbeeld wel een aantal foto's op de telefoon staan, maar die kan ik nu dus bijvoorbeeld niet via USB naar mijn pc halen.
Als je een code /pin/ veegbeweging op jouw mobiel hebt, dan moet je eerst jouw mobiel unlocken voordat je jouw intern geheugen kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Een soort USB mass storage switch had ik al naar gezocht maar niet kunnen vinden.
Exor had de gouden tip: unlocked (dus voorbij de veegbeveiliging) zie ik de inhoud inderdaad wel. Dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
starcopy schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:44:
[...]

Ik gok dat je dat hier moet vragen. Dit is het 1S topic.
Dat topic is voor de originele Redmi/Hongmi. Er is geen apart Note topic. Voorlopig zit hij hier wel goed met zijn vraag. Vooral doordat de Redmi 1s en Redmi Note rond hetzelfde moment zijn aangekondigd.
Uiteraard kan ik nog wel een Note topic aanmaken. Bij een eerdere rondvraag was dat niet nodig, maar misschien is er momenteel meer interesse naar, ik hoor graag of dit nodig is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben ook in blijde afwachting van m'n eerste chinaphone, de Hongmi/Redmi 1S. Sinds zaterdag staat de status op Dispatched overseas via 17track(besteld bij 1949Deal).
Iemand enig idee hoe lang het meestal nog duurt voordat je het pakje in handen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Krijg een mailtje binnen van xiaomi (denk ik);

亲爱的小米用户:
您好,您的小米账号332783276于2014-09-16 14:26:31在荷兰登陆了新的设备。如果此登录行为非您本人操作,请立即登陆https://account.xiaomi.com修改密码

如果您对此通知有任何疑问,请访问http://www.mi.com/service/contact联系我们的客服进行咨询

此邮件由系统自动发出,请勿直接回复。

Zee interessant stuk

Edit ;
Waarschijnlijk dit dus ;
De in Europa bekendste fansite van Xiaomi, de site Xiaomi.eu, sluit per direct vanwege een conflict met de fabrikant zelf. Het conflict gaat volgens de melding op de site over dat Xiaomi zonder te vragen gebruik heeft gemaakt van taalondersteuning die gebruikers van de site gemaakt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 16-09-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude Redmi 1 is helaas stuk. Een val heeft het scherm doen barsten. De Redmi 1s besteld via To2C. Verwacht hem deze week binnen. Op aanraden van forumleden alhier de orginele Chinees/Engelse versie besteld. Had nog getwijfeld of ik wat anders zou kopen, maar de RedMi beviel zo goed dat de keuze niet moeilijk was. De Note vindt ik toch wat te groot. Ben benieuwd of ik wat merk met deze upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Ik wil een andere launcher gebruiken ipv de standaard MIUI, maar ik krijg problemen met de bel app.
Bij Apex launcher krijg ik de melding dat de bel app niet geinstalleerd is en bij Nova launcher krijg ik permission denied.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vreesie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:09:
Ik wil een andere launcher gebruiken ipv de standaard MIUI, maar ik krijg problemen met de bel app.
Bij Apex launcher krijg ik de melding dat de bel app niet geinstalleerd is en bij Nova launcher krijg ik permission denied.

Yeppa. Heb ik ook. Lijkt naar de verkeerde zaken te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met fabrikant

Xiaomi,naait en gebruikt ontwikkelaars waar ze bijstaan. Het zal wel een cultuur verschil zijn, maar met andermans werk aan de haal gaan, zonder dat te belonen is niet netjes. Kopieeren van intellectueel eigendom is diefstal.

Ik hoop wel, ondanks de niet netheid, en agressie dat er support blijft voor europse taal op de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:03:
Krijg een mailtje binnen van xiaomi (denk ik);
Waarschijnlijk dit dus ;
De in Europa bekendste fansite van Xiaomi, de site Xiaomi.eu, sluit per direct vanwege een conflict met de fabrikant zelf. Het conflict gaat volgens de melding op de site over dat Xiaomi zonder te vragen gebruik heeft gemaakt van taalondersteuning die gebruikers van de site gemaakt hebben.
Hier het stuk van Mark zelf, beheerder van Xiaomi.eu

A Call to all MIUI Fan site admins, shut down your sites and join me in protest of Xiaomi corporation for their underhand tactic of STEALING a projects resources from my team of hard working translators.

It takes more than ripping Git repo's and our work to create a international ROM, it takes years of dedication and project management. Something Xiaomi's MIUI team seems to have none of!

I'm ashamed of this company now in every possible way!! Disgraceful way to handle things, very disappointed!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Vreesie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:09:

Welke rom heb je er op srtaan? Ik gebruik hier Nova nu zonder problemen, maar met de fabrieksrom wilde die ook niet werken. Pas nadat ik de eu rom er op heb gezet, kon ik alles gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:42:
nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met fabrikant

Xiaomi,naait en gebruikt ontwikkelaars waar ze bijstaan. Het zal wel een cultuur verschil zijn, maar met andermans werk aan de haal gaan, zonder dat te belonen is niet netjes. Kopieeren van intellectueel eigendom is diefstal.

Ik hoop wel, ondanks de niet netheid, en agressie dat er support blijft voor europse taal op de telefoons.
Xiaomi kan dat nu in hun eigen rom verwerken :+
Het zou wel goed zijn om de extra talen in de multi-language releases die de community heeft aangereikt door het te vertalen standaard in Miui te verwerken, in plaats van aparte releases. Dat zou een goede stap zijn van Xiaomi, maar dat moet natuurlijk niet op deze manier, dan ga je juist tegen de community in.

Het had beter in goed overleg gekund, want in principe kunnen beide partijen er wel van profiteren. Maar dam moet je er wel wat tegenoverstellen, in plaats van alleen 1 richtingsverkeer met het kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
Kiswum schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:07:
[...]

Dat topic is voor de originele Redmi/Hongmi. Er is geen apart Note topic. Voorlopig zit hij hier wel goed met zijn vraag. Vooral doordat de Redmi 1s en Redmi Note rond hetzelfde moment zijn aangekondigd.
Uiteraard kan ik nog wel een Note topic aanmaken. Bij een eerdere rondvraag was dat niet nodig, maar misschien is er momenteel meer interesse naar, ik hoor graag of dit nodig is.
Graag mijn dochter heeft de 1s en ik heb zelf de Note, dus een apart topic voor de Note mag er van mij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:08:
[...]

Hier het stuk van Mark zelf, beheerder van Xiaomi.eu

A Call to all MIUI Fan site admins, shut down your sites and join me in protest of Xiaomi corporation for their underhand tactic of STEALING a projects resources from my team of hard working translators.

It takes more than ripping Git repo's and our work to create a international ROM, it takes years of dedication and project management. Something Xiaomi's MIUI team seems to have none of!

I'm ashamed of this company now in every possible way!! Disgraceful way to handle things, very disappointed!
Heb je ook de bronlink? Ik kan niets vinden op de xiaomi.eu site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:16:
[...]

Welke rom heb je er op srtaan? Ik gebruik hier Nova nu zonder problemen, maar met de fabrieksrom wilde die ook niet werken. Pas nadat ik de eu rom er op heb gezet, kon ik alles gebruiken.
Ik gebruik de ML Rom, maar het is me gelukt.
Heel stom, maar zodra je een nieuwe launcher installeert werkt de shortcut op het bureaublad niet meer. Maar de app starten vanuit de app list werkte wel.

Dus de shortcut opnieuw aanmaken en het probleem was opgelost }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Vreesie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik de ML Rom, maar het is me gelukt.
Heel stom, maar zodra je een nieuwe launcher installeert werkt de shortcut op het bureaublad niet meer. Maar de app starten vanuit de app list werkte wel.

Dus de shortcut opnieuw aanmaken en het probleem was opgelost }:O
Stik, dat klopt. Was het laatste waar ik aan dacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchtoro schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:36:
[...]

Heb je ook de bronlink? Ik kan niets vinden op de xiaomi.eu site.
Ik heb dit stuk tekst gekopieerd van Mark's Google + pagina.
https://plus.google.com/a...h=%2Fapp%2Fbasic%2Fstream

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
blijkbaar is de zaak (voorlopig) overgewaaid.

http://xiaomi.eu/communit...i-eu-shutting-down.25723/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hoezo dat? Ik haal het er niet uit.

De homepage linkt nu nl. acut door naar het forum en zou dat nog een paar dagen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:29:
[...]

Hoezo dat? Ik haal het er niet uit.

De homepage linkt nu nl. acut door naar het forum en zou dat nog een paar dagen blijven doen.
Er komt nergens meer een reactie. En omdat ze de statement zelf weggehaald hebben, is er ook niet meer na te gaan wat er nu aan de hand is. We zien het uiterlijk vrijdag wel of er nog een weekly update komt.

Ik hoop wel dat ze blijven. De Chinezen doen bitter weinig aan sommige bugfixes die voor ons van belang zijn. Op een Officiële Xiaomi rom zit ik echt niet te wachten. Dan voorlopig maar geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:35:
[...]

Er komt nergens meer een reactie. En omdat ze de statement zelf weggehaald hebben, is er ook niet meer na te gaan wat er nu aan de hand is. We zien het uiterlijk vrijdag wel of er nog een weekly update komt.

Ik hoop wel dat ze blijven. De Chinezen doen bitter weinig aan sommige bugfixes die voor ons van belang zijn. Op een Officiële Xiaomi rom zit ik echt niet te wachten. Dan voorlopig maar geen updates.
Ik snap je. Circumstancial evidence. Of zoiets.
Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Op dit moment is de Chinese ROM wel erg lekker voor de Mi2, maar ik zie ook liever dat xiaomi.eu lang online blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:51:
Sinds de laatste updates miui v34.0, v36.0 en nu v37.0 krijg ik niet meer mijn netwerk provider, hollandsnieuwe, te zien. Er wordt alleen KPN of T-Mobile getoond. De sim kaart wordt wel herkend als zijnde een Vodafone simkaart.
De APN-gegevens van Hollandsnieuwe staan juist ingesteld op mijn Xiaomi Redmi 1s.

De sim kaart in een samsung smartphone geplaatst, dan is er niets aan de hand, geen probleem met de kaart lijkt mij dus.

In huis geen 3g bereik meer sinds de updates, buitenshuis alleen KPN/T-Mobile.

Wie weet er raad ??
Mvg,
Rene
En al opgelost? Zo niet... staat roaming aan? Zo niet, zet maar eens aan, wil wel eens helpen. Alleen niet vergeten uit te zetten als je op vakantie gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij is roaming inderdaad verplicht bij Tele 2 en HollandsNieuwe. Anders werkt internet niet.

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik sta op het punt een 1s te bestellen, alleen wat me nu nog tegenhoudt is dat het apparaat 'maar' over 1GB ram beschikt. Ik kom van een Desire HD die 768MB heeft, dus dat voelt niet echt als een vooruitgang op dat vlak. Een echte poweruser ben ik niet, maar het lijkt me wel vervelend als tabs en apps bijvoorbeeld snel opnieuw moeten laden. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Verschillende reviews pointen het in ieder geval wel echt uit als nadeel, mede doordat MIUI wel iets meer vraagt.

• Platte_Band
-Tim- schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:02:
Ik sta op het punt een 1s te bestellen, alleen wat me nu nog tegenhoudt is dat het apparaat 'maar' over 1GB ram beschikt. Ik kom van een Desire HD die 768MB heeft, dus dat voelt niet echt als een vooruitgang op dat vlak. Een echte poweruser ben ik niet, maar het lijkt me wel vervelend als tabs en apps bijvoorbeeld snel opnieuw moeten laden. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Verschillende reviews pointen het in ieder geval wel echt uit als nadeel, mede doordat MIUI wel iets meer vraagt.
Je merkt er niet veel van, sowieso heeft android een eigen taskmanager ingebouwd die geheugen vrij maakt als je te kort komt(oude apps sluiten enz.). Prima toestel wat lekker snel is, als je hem ook tweakt met init.d scripts gaat de batterij redelijk goed mee(2 dagen).

• -Tim-

-Tim-

Platte_Band schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:53:
[...]

Je merkt er niet veel van, sowieso heeft android een eigen taskmanager ingebouwd die geheugen vrij maakt als je te kort komt(oude apps sluiten enz.). Prima toestel wat lekker snel is, als je hem ook tweakt met init.d scripts gaat de batterij redelijk goed mee(2 dagen).
Ik heb nooit echt een high-end toestel gehad, dus wat dat betreft ben ik gewend aan hoe android met z'n beschikbare geheugen omgaat, echter merk je dan dus wel dat apps en tabs opnieuw geinitialiseerd moeten worden. Bijvoorbeeld de Appie app is bij mij berucht; ik open even een whatsappje en als ik dan Appie weer open moet alles van voor af aan weer opnieuw laden. Dat zoiets bij een 3d-game gebeurd kan ik begrijpen, maar tijdens het switchen tussen 'platte' apps is dit nog wel eens vervelend. Zijn dergelijke symptonen dus (vervelend) merkbaar?

• Platte_Band
-Tim- schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:18:
[...]

. Zijn dergelijke symptonen dus (vervelend) merkbaar?
Zelf gebruik ik appie niet, maar zware apps zoals chrome, youtube en dergelijke houd ie netjes in het geheugen met het switchen. Er is meestal nog 120-220 MB RAM vrij. Deze telefoon voelt (voor mij dan) wel high end aan qua responsive enz. Vooral de gps is uitstekend!

• maartend
-Tim- schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:02:
Inn het kort. Beregoed phoontje voor zijn geld. Heb hem ook, draai soms veel apps (geocaching rommel) en dan nergens last van.
Appie boeit me niet, ik ga naar de Lidl.

• -Tim-

-Tim-

Haha ja Appie, niet het meest geweldige voorbeeld, maar m'n punt was duidelijk want aansluitende antwoorden. Ook goed om te horen dat GPS lekker werkt, had begrepen dat van je locatie op de wereld afhing maar zit in Nederland dus goed. Bedankt! :)

• Platte_Band
Mensen die geïnteresseerd zijn in een CyanogenMod ROM voor de 1s;
http://blog.cofface.com/archives/924.html
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar je moet de 20140917 versie hebben.
Er waren problemen met signaal en het geluid tijdens bellen maar die zouden in deze versie gefixed moeten zijn. :*)

(source: http://en.miui.com/thread-43050-3-1.html )

[ Voor 9% gewijzigd door Platte_Band op 17-09-2014 14:51 ]

• maartend
Platte_Band schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:49:
Er waren problemen met signaal en het geluid tijdens bellen maar die zouden in deze versie gefixed moeten zijn. :*)

Ik weet niet welke binnen te halen, maar dit zou te gek zijn ; android 4.4.4

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 17-09-2014 16:57 ]

Verwijderd

Cyanogen is toch wel wat nog mist aan deze telefoon wat mij betreft, ik volg deze ontwikkeling dan ook op de voet :)

• maartend
elinx schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:04:
[...]
Is het met de eerder gegeven informatie dan niet gelukt?
Bij mij niet. Ik snap daar totaal nix van en ik wil ook graag mijn battery drain naar beneden krijgen

• horst

YES!
Dank je voor deze tip.
Ik ben aan 't downloaden zal in de loop van de komende dagen volledige feedback geven.
Als deze ROM stabiel is, ga ik zo blij zijn dat ik van dat duistere MIUI vanaf ben. Voor eindgebruikers is het mooi, maar ik loop toch net wat te vaak tegen de Chinese lamp.

cheers

• horst
(verwijder, dubbel info)

[ Voor 95% gewijzigd door horst op 17-09-2014 21:07 ]

• elinx
maartend schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:44:
[...]

Bij mij niet. Ik snap daar totaal nix van en ik wil ook graag mijn battery drain naar beneden krijgen
Dat is jammer, want de meeste informatie om het voor elkaar te krijgen is wel gegeven, incl de links waar eea te vinden is. Als je er totaal niks van snapt vraag ik me af of het verstandig is om init.d te installeren. Dit omdat je wel enige voorkennis moet hebben van de werking van scripts en hoe je eea in de systeempartitie kan wijzigen.
Helaas is er geen kort stappenplan te geven omdat er drie manieren zijn om init.d te installeren. Alle drie hebben ze hun eigen stappenplan en eigenaardigheden. In deze post wordt naar alle drie gelinkt.

[ Voor 36% gewijzigd door elinx op 18-09-2014 01:35 ]

• maartend
Allemaal dus goed doorgelezen, maar echt jiberisch voor me.
Dus wachten tot volgende update.

• elinx
maartend schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:33:
Er zijn custom rom's waar init.d met.enkele scripts (patches) zijn ingebakken (oa bij 4PDA, ). CM11, als deze enigszins stabiel en bruikbaar is, zit het ook in. Waarschijnlijk zal je wel (voorlopig) de NL taal moeten missen.

Probleem is dat de meest eenvoudige methode om init.d te installeren tevens de meest risicovolle is om je firmware om zeep te helpen (flashen van een boot image). De meest veilige methode (via universal init.d) is tevens de minst eenvoudige.

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 18-09-2014 09:32 ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Onze Hongmi 1s kan geen voice berichten achterlaten in chatapps.
Bellen lukt wel, ik denk dus een software fout. Is dit een known issue?
Wij draaien de Xiaomi.eu rom.

• Platte_Band
maartend schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:33:
Eigenlijk is het vrij 'simpel'
1a Installeer Busybox, kies "normal install" en reboot
1b Installeer Universal init.d
2. Voeg hem toe aan auto start via Beveiliging app -> machtiging -> Auto-start beheer
3. Test of het werkt met de ingebouwde test van die app(volg de instructies van de app)
4. kopieer de scripts die je wilt naar die init.d map(System/etc/init.d ) + bin files in de bin map en de sysctl.conf in system/etc
5. reboot en check met cpu tuner of je cpu 300 mhz kan draaien

Volgens mij was dat hoe ik het had gedaan zo uit m'n hoofd.

--edit: elinx helpt--

[ Voor 10% gewijzigd door Platte_Band op 18-09-2014 17:51 ]

• elinx
Platte_Band schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:56:

Volgens mij was dat hoe ik het had gedaan zo uit m'n hoofd.
Ik denk dat het onderdeel mbt busybox nog ontbreekt. Busybox is nl vereist om de scripts te kunnen uitvoeren, Ik had al eerder naar XDA gelinkt waar eea staat vermeld hoe je universal init.d kan installeren.

De telefoon moet roottoegang hebben en busybox ( "normal install" , NIET "smart install") al geinstalleerd.
Daarna kan pas universal init.d worden geinstalleerd.

Als de scripts vervolgens niet werken moeten de permissies met een root explorer worden gewijzigd.

edit:
Platte_Band schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:56:

Eigenlijk is het vrij 'simpel'
1. installeer universal init.d app en busybox ...................
1a Installeer Busybox, kies "normal install" en reboot
1b Installeer Universal init.d

[ Voor 33% gewijzigd door elinx op 18-09-2014 17:31 ]

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo,Welke scripts installeren jullie met welke machtigingen?

• elinx
Om batterij te besparen heb ik in de eerste instantie 02setcpu gebruikt die de laagste frequentie van 1000 naar 300 MHz terugschakelt. Nu heb ik deze vervangen voor 02cpudeamon die kijkt of het scherm aan/uit is
Uit- 300-600 Mhz Aan- 300-1600 Mhz hetgeen batterijbesparing tijdens standby oplevert. evt is zelfs de max frequentie terug te schakelen (underclock) wat nog meer besparing oplevert, vooral als je geen games speelt kan dit schermtijd opleveren. Bij bv 1200 MHz (als bij de Moto G) is er geen warmteontwikkeling meer merkbaar.

Daarnaast heb ik 00mkswap, 10swap, 99swapon voor een swap partitie van 512MB, en 06minfree om ram wat meer ademruimte te geven.
09batterylife spreekt vanzelf.
01sysctl sprokkelt ook nog wat accutijd

De nummers voor de scripts geven de volgorde van uitvoeren aan, moeten uniek zijn en mogen worden gewijzigd. Ze kunnen dus verschillen met de door mij genoemde nummers. Afhankelijk waar de scripts vandaan komen.

Om zeker te zijn dat de scripts voldoende rechten hebben (vooral tijdens booten) heb ik alles (init.d map en scripts) ingesteld op 777 drwxrwxrwx . Het script 08setperm doet dit met alleen de map.
Het kan zijn dat de scripts ook werken met 755 rwxr-xr-x, maar dat heb ik niet geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 19-09-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst

Feedback zoals beloofd:
Versie 20140917 geflashed, enkele keren, soms direct met gapps, soms pas in tweede instantie gapps erbij, vanuit clockworkmod. Op mijn toestel heb ik systematisch het volgende voor: eerste boot verloopt prima, reboot 'hangt' op bootscreen. Nu heb ik hier geen last van, maar dat zal wel niet voor iedereen zo zijn.
Wanneer ik wil rebooten, doe ik dat in recovery, maak ik een Nandroid backup, die ik onmiddellijk restore en dan reboot ik. Het feit dat dit wel lukt doet me ook vermoeden dat ik dit fenomeen ook nog kan wegwerken.

De ROM zelf doet het prima op enkele specifieke dingen na. Of je daar last van hebt hangt van je gebruik af.
iFly verwijderd en Kii keyboard geïnstalleerd zodat er geen enkel onverstaanbaar teken meer te bespeuren valt.
Na het flashen van de gapps is standaard input google voice wat grappig is als ie dan nog op Engels staat en je moet proberen om je naam met een accent zo uit te spreken dat ie het goed spelt. Je moet dus eerst even die instelling wijzigen voor je verder configureert.
Met WiFi en 3G tegelijk aan is het signaal op SIM1 ronduit zwak. (Dat is in mijn geval steeds zo op de plaatsen waar ik werk/woon, al toonde de MIUI rom dat niet.)
In de originele thread worden er problemen gemeld met bellen met de tweede SIM, maar dat zal ik niet kunnen testen want mijn tweede SIM wordt gebruikt voor data abonnementen op verplaatsing in het buitenland.
Afspelen van full screen video werkt niet correct in landscape mode met de standaard apps en Mobo.
Camera, GPS doen het prima.
Alarm en sleep werken correct.
Volume lijkt luider (verrassend).
Het is CM.

wordt vervolgd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
horst schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:40:
[...]

Feedback zoals beloofd:..........
wordt vervolgd,
Bedankt voor je review van CM11.
Ben benieuwd of hij meteen multilanguage is met NL ondersteuning.
nav je beschrijving van voice input lijkt het daar enigszins op

Helaas loopt de ontwikkeling van CM11 niet helemaal gestroomlijnd:
versie van Cofface De eerste uitgave op basis van een gelekte kernel, die niet helemaal zonder kritiek is ontvangen ivm vermeende plagiaat (van Kra1o5)
versie van Kra1o5 Die begonnen was met CM10, maar ontwikkeling ervan heeft gestaakt, wegens gebrek aan kernelsources.
versie van Qret die op basis van versie Cofface eea heeft verbeterd en toegevoegd.

[ Voor 60% gewijzigd door elinx op 19-09-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
elinx schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:49:
[...]

Bedankt voor je review van CM11.
Ben benieuwd of hij meteen multilanguage is met NL ondersteuning.
nav je beschrijving van voice input lijkt het daar enigszins op
Yep, multilanguage met twee varianten Nederlands.
En dank voor de extra links .... leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Een gevalletje bad luck met mijn Antelife bestelling lijkt het :(

De Xiaomi Redmi 1s komt binnen en alles lijkt te werken totdat ik ermee ging bellen. Het lijkt erop dat de front speaker defect is...
Ik heb al een andere rom geprobeerd, een andere sim kaart en via het hardware menu de voice simulation test uitgevoerd. Niks werkt en er blijft alleen geluid uit de achter speaker komen.

Iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
heya.

Ik ben op zoek naar een ios7 of 8 theme, maar dan in het engels. Kan er wel binnen halen via de themes app van mijn 1s, maar die zijn chinees. Zoekend op google vind ik ook wel wat, maar dat installeert niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Probeer eens of je bijvoorbeeld muziek kan afspelen met de frontspeaker via deze app
Ik denk dat je antelife moet benaderen en hopen voor het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:04:
heya.

Ik ben op zoek naar een ios7 of 8 theme, maar dan in het engels. Kan er wel binnen halen via de themes app van mijn 1s, maar die zijn chinees. Zoekend op google vind ik ook wel wat, maar dat installeert niet.

Iemand?
Hier staan verschillende theme's , ook van IOS.

Je zou ook een IOS launcher kunnen installeren bijv deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx

launcher geeft me te veel hick-ps, themes vind ik prettiger.

Ik was op zoek via die thems app.

BTW, V41 is on its way;

http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-19.25741/

[System]
New - Mi Pad updated to MIUI 6 (Mi Pad) (9-16)
Fix - QQ video chat could not switch to speaker (Mi 3/4 W) (9-17)
Fix - Some devices often lost signal after 4.8.27 (Mi 3/4 W) (9-17)

[Message]
Fix - Display error of message sending failure icon (Mi 3/4 W) (9-17)

[Music]
New - Animation when swiping the playing bar in the bottom up and down (Mi 3/4 W) (9-17)
New - Blank page UI (Mi 3/4 W) (9-17)
New - Entering/Exiting animation of Playing page (Mi 3/4 W) (9-17)
New - Wave animation of the song that's being played currently (Mi 3/4 W) (9-17)
New - Sleep timer (Could be set in Music settings and music playing page) (Mi 3/4 W) (9-17)
Optimization - Entering/Exiting animation when pressing playlists in Online section (Mi 3/4 W) (9-17)
Optimization - Cover switch animation in playing page (Mi 3/4 W) (9-17)
Optimization - Split level animation of startpage playlists (Mi 3/4 W) (9-17)

[Explorer]
Optimization - Start page UI (Mi 3/4 W) (9-17)

[Browser]
New - Convert webpage link to QR code (Mi 3/4 W) (9-16)
Fix - Bookmark cloud backup & sync (Mi 3/4 W) (9-16)

[Clock/Calculator]
Optimization - Prompt window style for Alarm, world clock, and Timer (Mi 3/4 W) (9-17)
Optimization - UI adjustment of alarm page (Mi 3/4 W) (9-17)
Optimization - Launching speed of clock (Mi 3/4 W) (9-17)Fix - Sometimes, clock face animation lagged (Mi 3/4 W) (9-17)

[Mi Cloud]
Fix - Mi Cloud FC in some cases (Mi 3/4 W) (9-17)

Nu maar hopen dat die battery drain stiekem weg is.

[ Voor 124% gewijzigd door maartend op 19-09-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:04:
............... Zoekend op google vind ik ook wel wat, maar dat installeert niet.

Iemand?
Xiaomi heeft kortgeleden het beleid gewijzigd waardoor alleen goedgekeurde thema's via de theme manager zijn te installeren. Helaas is het daarin moeizaam zoeken naar Engelstalige thema onderdelen.
Via WSM tools is er de module "Theme Authorization ", waarmee je ook weer downloaded themes kan installeren

[ Voor 32% gewijzigd door elinx op 19-09-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:15:
...
BTW, V41 is on its way;

http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-19.25741/

...

Nu maar hopen dat die battery drain stiekem weg is.
Ik zie er anders weinig bij staan voor de 1S (eigenlijk niks dus), meeste verbeteringen betreffen Mi 3/4
maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:15:
..........launcher geeft me te veel hick-ps, themes vind ik prettiger.
..................
Dan wordt er toch niks aan de launcher gewijzigd, wat is dan het voordeel van een theme.
mi geeft het toepassen van een compleet andere launcher pas resultaat.

edit: 8)7 verkeerd begrepen, andere launcher geeft dus de hickups (is ook een resultaat ;) )

[ Voor 40% gewijzigd door elinx op 19-09-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Een 1S die op 0% blijft ondanks de hele nacht opladen en slechts een paar weken oud is, heeft een defecte batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:03:
Een 1S die op 0% blijft ondanks de hele nacht opladen en slechts een paar weken oud is, heeft een defecte batterij?
Of snoertje, of lader. Zou dat ook even testen. Of accu zit er niet geheel goed in.
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken