Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
boyisboy890 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:42:
[...]

Ik heb het 3 verschillende paar oortjes gedaan dus ik denk dat het contact pinnetje verbogen is.
Ik ben al eens naar een los onderdeel aan het kijken geweest, maar vind nog niks. Maar ik vermoed dat je op het Xiaomi forum wel het ea kunt vinden. Daar staan schema's van verschillende modellen hoe je die uit elkaar moet halen.

Nog geprobeerd of je het met een dun haakje oid zelf nog wat recht/omhoog kunt trekken? Uit wat je schrijft blijf ik toch het idee houden dat de pluggen die je hebt, net te lang zijn. De Awei die ik hier heb liggen zijn ook net 1 of 2mm te lang om ze lekker te laten passen. Iets doordrukken resulteert in geen geluid, of maar op 1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben zelf langs dit onderdeel gekomen http://www.aliexpress.com...ts/622139_1991617838.html

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

Chocoball

瞧好吧!

Beelden van de nieuwe Redmi zijn online.
http://news.mydrivers.com/1/351/351142.htm

En met Google Translate erbij:
Remember last night we exposed millet new machine it? Now the Ministry has finally released its photos.

Last night we had to guess Unicom version of the aircraft should be 4G Redmi 1S, but because of the size has been reduced, so do not rule out the possibility that it is Redmi 2.

The latest announcement from the Ministry of the picture, the aircraft's appearance compared to the mobile version of red rice 1S 4G is indeed a certain change, even though the screen size is 4.7 inches, but whether it is up and down or left and right borders Borders has narrowed . Three buttons at the bottom of the design has changed, and the same style rice 4. Weight reduced from 158 grams to 134 grams, feel should be improved.

Changes in the back is particularly evident from the bottom of the camera flash is transferred to the left side of the camera, speaker hole location is more close to the middle of some, after the shell has become a highlight of a similar material.

Specific configuration, the machine uses 4.7 inches 720p display, equipped with quad-core 1.2GHz processor (should be Xiaolong 410), built-in 1GB of RAM and 8GB of storage space body, providing a 2.0 megapixel front camera and a 800-megapixel rear camera, battery capacity 2200mAh, running Android 4.4.4 operating system.

Red, orange, black and white terms of total aircraft shell yellow green blue purple several colors to choose from, comparable to four meters, but when the IPO should be only two colors, black and white.

It supports supports GSM / WCDMA / TD-LTE / LTE FDD network, namely China Unicom 2G / 3G / 4G and mobile 2G, is expected to officially went on sale late this year or early next year, the price should not be more than 699 yuan, or 599 may also be .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 09:07

Chocoball

瞧好吧!

Voor de Redmi Note 4G is er nu een MIUI V6 Stable ROM V6.2.1.0.KHICNBK. Installeren van deze Stable ROM ging vrij vlot. Er zitten Themes en Security bij maar geen ROOT optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 20:11
Heb dus de 1S.
Nu weet ik dat CM11 op Android 4.4 is gemaakt.

Maar ik draai MUI. En dat is 4.3.

Maar nu wil ik een Xiaomi Fitband aanschaffen en daar is 4.4 voor nodig.
En niet echt zin om over te stappen op CM, dan moet ik mijn hele telefoon opnieuw instellen.

Gaat er een mui update komen naar 4.4 voor de 1S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 20:19
maartend schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:13:
Heb dus de 1S.
Nu weet ik dat CM11 op Android 4.4 is gemaakt.

Maar ik draai MUI. En dat is 4.3.

En niet echt zin om over te stappen op CM, dan moet ik mijn hele telefoon opnieuw instellen.

Ja, de beta versie van MIUI V6 staat voor eind deze maand gepland.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
antimos schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:07:
[...]

Ja, de beta versie van MIUI V6 staat voor eind deze maand gepland.
Daar heb ik iets gemist, dus thnx.

Ga dus een Miband bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
maartend schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:13:

Mi band doet hier ook op 4.3 Mekkert wel dat het niet kan bij installeren, maar doet het wel. Unlocken doet het helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb regelmatig als ik m'n telefoon uit m'n zak haal dat ik mijn pincode opnieuw moet invoeren. CM11 geinstalleerd in de hoop dat dit het zou oplossen maar ook nu heb ik dit probleem nog. Lijkt alsof de telefoon zich @ random reboot. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
theHoff schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:47:
Ik heb regelmatig als ik m'n telefoon uit m'n zak haal dat ik mijn pincode opnieuw moet invoeren. CM11 geinstalleerd in de hoop dat dit het zou oplossen maar ook nu heb ik dit probleem nog. Lijkt alsof de telefoon zich @ random reboot. Is dit een bekend probleem?
Waarschijnlijk zit hij met de powerknop ergens te hard tegen aan, krappe broekzak?
Als je de powerknop iets van 10 seconden in houd gaat hij opnieuw opstarten, dit is een functie zodat je niet je batterij eruit hoeft te halen als iets vast loopt. Helaas kan dit ook als het lock screen nog aan staat.
Voorkomen: mobiel op andere plek houden/ minder strakke broek dragen? :P
--Edit: Misschien dat een hoesje de knop wat minder broek gevoelig maakt

[ Voor 10% gewijzigd door Platte_Band op 17-12-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13
Platte_Band schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:53:
Waarschijnlijk zit hij met de powerknop ergens te hard tegen aan, krappe broekzak?.....
De Miui versie van Xiaomi heeft daarvoor een instelling dat je dat kan voorkomen.
CM11 had dit oorspronkelijk bij de eerste versies standaard aan staan, maar later niet meer omdat de tijdsvertraging niet door iedereen gewaardeerd werd als je bv een flipcover gebruikte. Misschien dat het nog wel via instellingen aangezet kan worden. Het gaat om "Check Proximity Sensor Prior to Waking"

Bij Miui was het ondanks deze instelling soms nog steeds het geval dat de gsm spontaan opnieuw opgestart was. Dat bleek te komen door het slechte RAM management, maar sinds v45 zou dit nu niet meer moeten voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Mijn telefoon reboot ook dagelijks zomaar uit het niets. Ook dat ik hem uit m'n broekzak haal en de sim opnieuw moet intypen, maar vanmorgen ook terwijl ie gewoon 'los' aan de versterker hing. Sowieso heb ik het idee dat mijn RAM sneller volloopt de laatste weken, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een newbie met een stomme vraag:

ik heb mijn 1s gisteren ontvangen, en zoals gevreesd stond de verkeerde software erop. Settings menu was leeg en elke app knalde er na 20 seconden uit.

Ik dus ijverig aan het downloaden geslagen: de ML versie 45 staat op m'n sd-kaartje, maar nu zit ik even vast. Ik krijg een menuutje met de keuzes: 1)Reboot 2) Wipe & Reset 3) Install update.zip to System

-> Ik heb nr 3 geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat hij update.zip niet kan vinden op mijn sd-kaart.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:48:
-> Ik heb nr 3 geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat hij update.zip niet kan vinden op mijn sd-kaart.

Wat nu?
update.zip moet niet op je SD staan, maar op het interne geheugen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dan maar de optie wipe & reset geprobeerd, zo nog een keer proberen via settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:02:
ik heb dan maar de optie wipe & reset geprobeerd, zo nog een keer proberen via settings.
Zolang hij nog nieuw en ongebruikt is kan dit geen kwaad, maar veel zin heeft het niet om alles te wissen.
Het is al regelmatig ter sprake gekomen hoe je een nieuwe rom kan installeren.

Als via de standaard recovery een update wordt uitgevoerd, dan moet de Rom download hernoemd worden naar update.zip en verplaatst worden naar het interne opslaggeheugen.

Hier staat een stappenplan

[ Voor 0% gewijzigd door elinx op 18-12-2014 16:41 . Reden: spelfoutjes ]

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
zijn er hier toevallig mensen die CM (R14) draaien en net als ik ervaren dat de netflix app niks wil streamen ? de video blijft op "loading" staan maar er gebeurt niks. niet heel ernstig, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 11:35

denemio

derpdennis

tech-no-logical schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:44:
zijn er hier toevallig mensen die CM (R14) draaien en net als ik ervaren dat de netflix app niks wil streamen ? de video blijft op "loading" staan maar er gebeurt niks. niet heel ernstig, maar wel jammer.
Het was me eogenlijk nieteens opgevallen, maar ik heb hetzelfde probleem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Laatst online: 26-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

tech-no-logical schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:44:
Op Carbon rom is hetzelfde probleem :(
Heb je hem al geprobeerd?

[ Voor 26% gewijzigd door denemio op 22-12-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Redmi gebruikers, ik heb de laatste tijd last van een batterij die ineens 50% minder vol is.. Dit overkomt me ongeveer 1x in de week. Meer mensen die daar last van hebben / mensen die een oplossing voor dit probleem weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik zoek een case die extreem sterk is, zodat ik de telefoon mee de piste op kan nemen met wintersport over een aantal weken. Iemand die tips heeft? Omdat ik veel poeder (als het er ligt ;) ) is het ook heel handig als die waterdicht is. Ikzelf kwam deze tegen.

Ik zoek dus eigenlijk zoiets maar dan voor de 4.7''. :)

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door EdwinnR op 23-12-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik voor een dollar meer deze nemen, zelfde product maar van een meer betrouwbare reseller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Heb gister mijn Redmi 1S binnen gekregen, maar loop tegen het probleem aan dat ie mijn whatapp backup (staan appjes in die veel betekenen voor me) niet wil herstellen. Heb een backup gemaakt vanaf mijn oude telefoon, HTC Desire X en de map op het interne geheugen van de Redmi gekopieerd via USB. Hij vind 'm wel maar kan 'm niet herstellen.
Komt het misschien door verschillende android versies?
Heb het internet al afgespeurd maar vind geen oplossing, hier misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Het hangt van het pad af waar de HTC de whattsapp map stond. Als dat de sd kaart was, dan wordt daar de mediamap weer verwacht. Alleen de berichten worden nl gevonden en van een nieuw pad voorzien. Ik heb daarom op twee lokaties een whattsapp/media map aangemaakt. Zodat de oude media weer gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Laatst online: 20-07-2023
@elinx dat had ik ook gedaan, maar zonder succes. Kan nu 2 dagen geen code meer aanvragen om whatsapp opnieuw te installeren, dus moet even geduld hebben om het weer te proberen met een nieuwe backup.

Update: het is gelukt, nieuwe backup gemaakt en als een zonnetje :-)

[ Voor 15% gewijzigd door mellie2000 op 24-12-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
Nee, nog niet. Ik wacht nog even af tot er een wat meer stabiele versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:40

Postie

No beer, no glory

Heb recentelijk m'n bestelde Redmi 1s ontvangen. Het flashen ging in het begin niet helemaal goed, waardoor ik met een dode telefoon zat opgescheept. Deze deed niks meer, geen fastboot, geen recovery geen MI logo, nada. Maar na een paar avonden Googlen en proberen is het uiteindelijk toch weer gelukt om dit te herstellen.

Heb toen meteen de Mokee android 5.0 versie geprobeerd Helaas bleek deze bij mij niet goed te werken, de Google toetsenbord app crashte constant (al bij de wizard), waardoor het niet mogelijk was om uberhaupt in iets in te toetsen (kwam niet verder dan het invoeren van het WiFi wachtwoord).

Draai nu Miui versie 4.5 en loopt als een zonnetje.

Live every day, as if it's your last one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Voor diegene die het nog niet gezien hadden, even wat (niet zo'n leuk) nieuws.

MIUI 6 schedule for Redmi and Mi2/S/A
Dec.30, 2014 - Redmi 1S 4G (TD) - Android 4.4
Jan. 13, 2015 - Redmi Note 3G (TD / WCDMA) - Android 4.4
Early Feb., 2015 - Redmi1S 3G (TD) - Android 4.4
Middle Feb.,2015 - Redmi 1 (TD / WCDMA) - Android 4.4
Late March, 2015 - Redmi 1S 3G (WCDMA / CDMA) - Android 4.4 / L (to be confirmed)

Late Jan., 2015 - Mi2 / 2S / 2A - Android L

1. Most Redmi phones will get MIUI 6 based on Android 4.4
2. Redmi 1S 3G W/C might get MIUI 6 based on Android L directly, so the release time might be delayed
3. MIUI 6 special edition for Mi 2/2S/2A is not perfect yet, so we've decided to develop it based on Android L later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is de laatste firmware? v45 nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:41

Zenix

BOE!

Ja, v45. Jammer dat 4.4 / L later komt, maar in principe vind ik het niet heel erg want v45 loopt prima. Tevens ben ik al blij dat er een update komt, bij de meesten chinezen komt dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik vind het juist wel goed nieuws. We krijgen dus wellicht een betere update.

Later maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

waar kan ik v45 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Kernel sources http://en.miui.com/thread-73469-1-1.html zijn er. Dit zal helpen bij het maken van custom roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik heb mijn 1s aan mij vader gegeven en hij heeft hem mee naar het buitenland genomen en daar gebruikt hij hem nu ook. Er is alleen een probleem. Hij moest zijn internet activeren d.m.v een smsje maar toen kwam er zo'n waarschuwing dat er service kosten worden verrekend bij dat smsje. Hij heeft toen om nee gedrukt en de sms is dus niet verstuurd.
Om zijn internet te activeren of deactiveren moet hij nog steeds een sms sturen, maar de telefoon weigert elke keer een sms te sturen naar dat nummer. Ik heb in de instellingen van alles geprobeerd maar helaas niet tot een oplossing kunnen komen. Iemand tips? Wil liever niet opniew telefoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 12:05
Nieuwe Redmi 2S is al uitgelekt :)

http://www.allaboutphones...out+Phones+Nieuws+feed%29

Best netjes zo, niet zo'n heel grote upgrade. Iets snellere soc, KitKat en kleinere bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

martjn schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:28:
Nieuwe Redmi 2S is al uitgelekt :)

http://www.allaboutphones...out+Phones+Nieuws+feed%29

Best netjes zo, niet zo'n heel grote upgrade. Iets snellere soc, KitKat en kleinere bezels.
Inderdaad, nette upgrade. Ik wacht wel tot de 3S ben nog steeds super tevreden met de 1S.
Ik heb ook de tempered glass screen protector van banggood erop gedaan en laatst zei ik tegen mij vrienden probeer maar met sleutel krassen te maken op scherm! Maar het lukte ze gewoon niet :+ Chinese kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Nieuwe Miui versie uitgebracht, V47.0.0 hier te downloaden

Kreeg de melding op de phone dat er een nieuwe systeemupdate was.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben op zoek naar het change log van v47 - ik zie de melding niet meer dat er een systemupdate beschikbaar is sinds gisterenmorgen

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:56:
Beste Redmi gebruikers, ik heb de laatste tijd last van een batterij die ineens 50% minder vol is.. Dit overkomt me ongeveer 1x in de week. Meer mensen die daar last van hebben / mensen die een oplossing voor dit probleem weten.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de batterij 2x zo snel leeg loopt? Of laad de batterij maar tot 50% vol?
Als de batterij zo snel leeg loopt kan dat zijn door een wakelock, zeer waarschijnlijk de wakelock 'mtm_otg' (of iets in die richting). Deze wakelock houdt je telefoon wakker en daardoor gaat hij zeer snel leeg.
Waardoor het komt is dat een oplader soms problemen geeft en de mobiel denkt dat hij nog een usb moet hosten. Fix hier voor is simpel, gewoon even je telefoon rebooten na het opladen en die wakelock is weg. Ik heb dit al meerdere malen tegengekomen op CM11 & MIUI.

Om te kijken of dit daadwerkelijk het probleem is moet je de app BetterBatteryStats installeren(gratis versie van xda hier ) en kijken of de wakelock voorkomt bij partial/kernel wakelocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
dr.nld schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:27:
ik ben op zoek naar het change log van v47 - ik zie de melding niet meer dat er een systemupdate beschikbaar is sinds gisterenmorgen
Changelog is hier te vinden, link staat ook in de OP, even doorbladeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:58:
[...]

Zolang hij nog nieuw en ongebruikt is kan dit geen kwaad, maar veel zin heeft het niet om alles te wissen.
Het is al regelmatig ter sprake gekomen hoe je een nieuwe rom kan installeren.

Als via de standaard recovery een update wordt uitgevoerd, dan moet de Rom download hernoemd worden naar update.zip en verplaatst worden naar het interne opslaggeheugen.

Hier staat een stappenplan
Ik heb de nieuwe rom zowel op het SD-kaartje als in het interne geheugen geplaatst onder de naam update.zip, maar ik krijg telkens opnieuw de melding dat hij update.zip niet kan vinden en dat ik het bestand in de root van mijn sd-kaart moet zetten...

Verder doet mijn 1s het niet slecht, maar ik kan net als die meneer met het Tele2-abo niet op het net via 3G. Dat hoopte ik dus op te lossen met een nieuwe rom. Als ik de updater-app gebruik, zegt hij dat ik de laatste nieuwe versie al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:33:
.................. de naam update.zip, maar ik krijg telkens opnieuw de melding dat hij update.zip niet kan vinden en dat ik het bestand in de root van mijn sd-kaart moet zetten...

....... Als ik de updater-app gebruik, zegt hij dat ik de laatste nieuwe versie al heb.
In Windows is meestal de bestandsextentie niet te zien. Grote kans dat je het bestand hebt hernoemd naar update.zip.zip. In dat geval is hernoemen naar "update" voldoende.

mbt de melding updater app is het inderdaad mogelijk dat je de nieuwste versie hebt, maar dat betreft waarschijnlijk de originele Xiaomi versie en niet de aangepaste EU versie. (momenteel v47). Die moet altijd zelf worden opgehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 07-01-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier kan ik geen nieuwe (of oudere) ROM op mijn 1s meer krijgen.

Ik heb dit eerder meerdere keren via de updater app met succes gedaan, de laatse keer was V45. Daarna heb ik via de methode met XextStorage mijn SD kaart als primaire opslag ingesteld. Dit werkt prima, behalve dat de muziek en gallery app het niet meer doen (gallery is erg vervelend).

Om misschien deze problemen op te lossen wilde ik toen V45 downgraden naar V36 maar dat lukte niet. Toen besloot ik maar om te wachten op een nieuwe versie. Ook dit lukt niet met V47.

Ik heb het geprobeerd via de updater app, zowel vanaf SD kaart als interne opslag, met originele naam en hernoemd naar update.zip. Mi-Recovery 2.0.1. wordt opgestart en ik krijg een foutmelding in het chinees met een grote rode cirkel met een rood kruis. Via Mi-Rovery en dan Install update.zip to system gaat ie als als een speer naar de 98%, wacht twee seconden en geeft de volgende foutmelding:
Install update.zip failed! update.zip signature verification failed
Waarschijnlijk dezelfde foutmelding als via updater app, maar mijn Chinees is de laatste tijd niet zo goed...

Iemand tips hoe dit zou kunnen komen, of een andere manier om een rom te flashen? Iemand tips hoe ik mijn gallery app (en enventueel muziek app) weer werkend kan krijgen?

Ik lees trouwens net in een post van elinx het volgende:
Edit
29 augustus 2014
Vanaf rom "Stable 37.0.0 Multilang" heeft Xiaomi het opslaan van foto's op SD kaart geregeld via de instellingen van de camera app.en is deze ingreep niet meer nodig tav foto opslag.
Denk eraan om in dat geval de XExtStorage module uit te schakelen in WSM tools.

Dussss, ik kan XExtStorage zonder problemen uitschakelen en mijn gallery app doet het weer? Doen de andere apps het dan ook nog, of moet ik weer wat terug kopieren naar interne opslag???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 19-09 13:39
Vandaag weer een update van CyanogenMod
Changelog:
R15 [2015/01/07]:
  • Build kernel from source
  • Add ANT+ support (untested)
  • Fixes in power profile
  • Set mac address properly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:42:
Op de een of andere manier kan ik geen nieuwe (of oudere) ROM op mijn 1s meer krijgen............................

Dussss, ik kan XExtStorage zonder problemen uitschakelen en mijn gallery app doet het weer? Doen de andere apps het dan ook nog, of moet ik weer wat terug kopieren naar interne opslag???
Ik heb zelf TWRP erop gezet, dus weet niet precies hoe de updater app of Mi recovery omgaat met oudere versies flashen. Met TWRP zal het waarschijnlijk wel lukken.

XextStorage helemaal uitzetten betekent dat alleen media opgeslagen kan worden op SD. Dit betekent dat alle apps hun data niet meer kunnen vinden, wat dan ook onwenselijk is. (Ik ging bij mijn uitspraak uit van een schone installatie waarbij de apps opnieuw geinstalleerd worden.)

Binnen XextStorage kan je instellen welke apps NIET hun data moeten verplaatsen.(blacklist)
Aangezien je binnen media en camera apps kan instellen waar je media wordt opgeslagen, kunnen deze apps worden toegevoegd aan de blacklist. Alle apps blijven dan verder werken zoals eerder t/m v36.

Dussss bij een update vanaf v37 is het volgende noodzakelijk:

-Open XExtStorage
-klik App Blacklist
-klik camera, gallery, video en muziek (kleuren rood)
-klik OK

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 08-01-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

zijn er meer mensen met een fikse battery drain in V47? Ik kan er nog geen dag meer mee doen. En dan doe ik al weinig met de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
Steeds al ik mijn telefoon opstart zegt hij dat de batterij leeg is en valt hij uit, maar ik kan wel gewoon in recovery booten en dan valt hij niet uit. Ik gebruik CM11 R15 en had bij R14 er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
sander817 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:35:
zijn er meer mensen met een fikse battery drain in V47? Ik kan er nog geen dag meer mee doen. En dan doe ik al weinig met de telefoon
Probeer eens te kijken of het aan een wakelock ligt? Uit m'n vorige post staat nog wat informatie. Ook kun je kijken of je cpu wel kan terugklokken naar 300 mhz met bijv.cpu tuner( Ik weet niet of dit al standaard is opgelost met v47, maar ik had er op de oude versies wel last van).
Ook zijn er bepaalde apps die gewoon veel batterij gebruiken zoals facebook. Maar dat komt meestal wel omhoog bij de wakelocks.
boyisboy890 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:55:
Steeds al ik mijn telefoon opstart zegt hij dat de batterij leeg is en valt hij uit, maar ik kan wel gewoon in recovery booten en dan valt hij niet uit. Ik gebruik CM11 R15 en had bij R14 er ook last van.
Eerst nandroid back up maken en dan alles wipen/flashen? Misschien ligt het aan verkeerde battery info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik heb problemen met verbinden naar het internet op een netwerk die ik niet beheer. Ik kan verbinding maken met de wifi connectie maar ik kan niet op het internet, browser of een game maakt niet uit (andere mensen kunnen wel verbinding maken en 1 dag heeft het gewoon gewerkt).

Heb al meerdere keren de telefoon gereboot, opnieuw verbinding gemaakt en mijn cache gewiped maar nog steeds werkt het niet, heeft iemand misschien een idee?

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ja, waarschijnlijk wakelock als ik het zo zie, maar wat is dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Het Redmi 2 topic is bij deze geopend voor jullie:

[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie
Discussies over deze telefoon kunnen daar worden gevoerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Kiswum op 10-01-2015 11:57 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:42:
...Install update.zip failed! update.zip signature verification failed...
Heb hetzelfde probleem gehad. Controleer eens of de zip file van de update wel met je gewone PC te openen is, waarschijnlijk is het beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Temraakle schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:57:
Heb al meerdere keren de telefoon gereboot, opnieuw verbinding gemaakt en mijn cache gewiped maar nog steeds werkt het niet, heeft iemand misschien een idee?
Netwerk vergeten en dan opnieuw verbinden met wachtwoord te typen heb je zeker al geprobeerd?
Lastig dat je het netwerk niet beheert want misschien ligt het aan de router?(een reboot van de router kan wonderen verrichten! ;) ) maar ik zie dat andere gebruikers ook problemen er mee hebben, voornamelijk met de mediatek variant, wellicht dat je het antwoord op de MIUI forums kan vinden.
sander817 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:54:
ja, waarschijnlijk wakelock als ik het zo zie, maar wat is dat dan precies?
Een wakelock is de benaming van een service(van een app of het systeem) die in de achtergrond draait en je telefoon actief houdt. Door te kijken wat de wakelock is kun je het vaak terug leiden naar de foutieve app / probleem.

[ Voor 44% gewijzigd door Platte_Band op 13-01-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@elinx Sorry voor de late reactie, maar apps doen het weer!

Ben uren bezig geweest om TWRP er op te zetten, via de app zelf lukte niet, maar op de een of andere manier werd wel V47 geflasht :? (die had ik nog als update.zip op mijn interne geheugen staan).

Toen nog via de pc en Fastboot geprobeerd TWRP te installeren, dat lukte ook niet en toen heb ik de handdoek in de ring gegooid. Doel was al bereikt, apps werken en V47 geflasht.
elinx schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:45:
[...]

Ik heb zelf TWRP erop gezet, dus weet niet precies hoe de updater app of Mi recovery omgaat met oudere versies flashen. Met TWRP zal het waarschijnlijk wel lukken.

XextStorage helemaal uitzetten betekent dat alleen media opgeslagen kan worden op SD. Dit betekent dat alle apps hun data niet meer kunnen vinden, wat dan ook onwenselijk is. (Ik ging bij mijn uitspraak uit van een schone installatie waarbij de apps opnieuw geinstalleerd worden.)

Binnen XextStorage kan je instellen welke apps NIET hun data moeten verplaatsen.(blacklist)
Aangezien je binnen media en camera apps kan instellen waar je media wordt opgeslagen, kunnen deze apps worden toegevoegd aan de blacklist. Alle apps blijven dan verder werken zoals eerder t/m v36.

Dussss bij een update vanaf v37 is het volgende noodzakelijk:

-Open XExtStorage
-klik App Blacklist
-klik camera, gallery, video en muziek (kleuren rood)
-klik OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:57:
@elinx Sorry voor de late reactie, maar apps doen het weer!

Ben uren bezig geweest om TWRP er op te zetten, via de app zelf lukte niet,....
Geeft niet, blij dat eea weer werkt.

Bij mij lukte TWRP ook niet via de app, maar uiteindelijk wel via fastboot. Later bleek er ook een zip bestand van TWRP te zijn die met de standaard recovery geflasht kan worden. Ik heb de procedure hier eerder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En TWRP 2.8.4.0 er op. Bleek dat ik het vinkje "verify apps over USB" nog aan had staan 8)7

Gelijk een backup gemaakt uiteraard, alleen die is meer dan 2GB. Kan ik deze naar mijn pc verplaatsen en als ik hem nodig heb terug in de goede map van TWRP zetten en gebruiken?
elinx schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:30:
[...]

Geeft niet, blij dat eea weer werkt.

Bij mij lukte TWRP ook niet via de app, maar uiteindelijk wel via fastboot. Later bleek er ook een zip bestand van TWRP te zijn die met de standaard recovery geflasht kan worden. Ik heb de procedure hier eerder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:41:
.... 2GB. Kan ik deze naar mijn pc verplaatsen en als ik hem nodig heb terug in de goede map van TWRP zetten en gebruiken?................
Ja dat is geen probleem, zolang het een complete backup betreft. Dit heb ik ook altijd gedaan met de stockrom. Voor ik ga flashen heb ik wel altijd een nandroid backup gemaakt op SD van de werkende rom, zodat ik naar hartelust met andere roms kan experimenteren en weer terug kan als het niet bevalt.
Wat ik ook wel heb gedaan is een custom rom flashen en dan alleen via advanced restore de data van de oude rom terugflashen. Dan heb je in één keer alle gebriukers apps incl. data weer terug. Dit kan echter alleen als de custom is gebaseerd op de dezelfde rom. Bij een andere rom zoals bv CM11 zet ik de apps terug met Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
Opeens is de taal veranderd wanneer ik een nieuwe beltoon wil instellen, weet iemand hoe je dit weer terugzet?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2XMfB0f.png

Edit: De rom die ik gebruik is de nieuwe versie (xiaomi.eu_multi_armani_47.0.0_v5-4.3)

[ Voor 29% gewijzigd door arymniteron op 16-01-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
crazycrab schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:00:
Opeens is de taal veranderd wanneer ik een nieuwe beltoon wil instellen, ..............
De thema app wordt opgestart als je iets wilt veranderen.
Deze maakt via internet verbinding met de Chinese thema store van Xiaomi. Daarom zie je alleen Chinese karakters. Kies het laatste icoontje rechtsboven en dan zie je de lokale beltonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
elinx schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:08:
[...]

De thema app wordt opgestart als je iets wilt veranderen.
Deze maakt via internet verbinding met de Chinese thema store van Xiaomi. Daarom zie je alleen Chinese karakters. Kies het laatste icoontje rechtsboven en dan zie je de lokale beltonen.
Het vreemde is dat het hiervoor wel allemaal in het engels was.

Een bijkomend probleem is dat wanneer ik nu een nieuw geluidsbestand selecteer als ringtone, er een foutmelding komt: 'wrong filetype'. Terwijl ik zeker weet dat ik dit bestand eerder wel als ringtone kon kiezen. Het gaat gewoon om een wav file en de huidige ringtone is ook een wav file.

Edit: Probleem met 'wrong filetype' was door mijzelf veroorzaakt, ik had een '.nomedia' bestand in de map met ringtones gezet en hierdoor kunnen de geluidsbestanden niet meer geselecteerd worden.

Edit 2: Blijkbaar is de Chinese Theme Store een bekende bug, en staat in de main bugs op: http://en.miui.com/forum....s=789&sortid=1&con=&pid=0

[ Voor 21% gewijzigd door arymniteron op 17-01-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wat is de beste manier om je rom te updaten via recovery?
Ik wil eerst alles wipen, en dan updaten. Maar als ik dat gedaan heb is de update.zip er weer vanaf. Dan moet ik eerst weer booten, update.zip erop, en dan updaten. Maar ik heb dan het idee dat er nog oude data op blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
sander817 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:39:
wat is de beste manier om je rom te updaten via recovery?
Ik wil eerst alles wipen, en dan updaten. Maar als ik dat gedaan heb is de update.zip er weer vanaf. Dan moet ik eerst weer booten, update.zip erop, en dan updaten. Maar ik heb dan het idee dat er nog oude data op blijft staan
Dan wipe je hem toch na het updaten? Welke recovery heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
Is de lite mode in nieuwere versies van MiUi verdwenen? In v47 kan ik deze optie niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Was die niet al uit alle ml versies verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Naar mijn weten was de ouderen modus er nooit in gezet bij de ML Rom. Ik had daar zelfs een topic /feature request voor geopend.
http://xiaomi.eu/community/index.php?threads/22995/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb sinds een week een Redmi 1S 4G. Tot mijn spijt lijkt de 4G in Nederland niet te werken - en erger nog, de 3G en misschien zelfs 2G ook niet. Bij de aanschaf ben ik afgegaan op de " TDD-LTE" vermelding maar dat is niet voldoende geweest blijkbaar. Het betreft dit exemplaar: http://www.ibuygou.com/p-...inch-4g-tdd-lte-6318.html. De bandbreedtes die daar staan en op de verpakking zijn: TDD-LTE(1900/2300/2600MHz)/TD-SCDMA(1900,2100MHZ)/GSM(900/1800/1900MHz). Blijkbaar niet de bandbreedtes waar ik met een KPN abonnement iets aan heb.

Nu wilde ik jullie vragen of ik met een of andere kunstgreep toch nog mijn 4G (en de andere G's) aan de praat kan weten te krijgen of dat ik beter af ben door het toestel van de hand te doen. Heeft iemand advies? Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik snap helemaal niets van de specs van die telefoon :s
Zowel de Redmi 1s en Redmi 1 hebben andere specs. Hetzelfde geldt voor de Redmi Note.

TDD-LTE en TD-SCDMA zijn NIET voor Europa, slechts voor 1 of enkele Chinese providers. Je had toch W-SCDMA moeten kiezen.

3G zal niet werken, alleen 2G zal werken.
Dit had de juiste link moeten zijn:
http://www.ibuygou.com/p-...z-wcdma-version-6076.html

Sorry dat ik het moet zeggen, mijn advies: van de hand doen. Je kunt er alleen via Wifi sneller mee internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:42:
Hoi allen,

Ik heb sinds een week een Redmi 1S 4G. Tot mijn spijt lijkt de 4G in Nederland niet te werken - en erger nog, de 3G en misschien zelfs 2G ook niet. Bij de aanschaf ben ik afgegaan op de " TDD-LTE" vermelding maar dat is niet voldoende geweest blijkbaar. Het betreft dit exemplaar: http://www.ibuygou.com/p-...inch-4g-tdd-lte-6318.html. De bandbreedtes die daar staan en op de verpakking zijn: TDD-LTE(1900/2300/2600MHz)/TD-SCDMA(1900,2100MHZ)/GSM(900/1800/1900MHz). Blijkbaar niet de bandbreedtes waar ik met een KPN abonnement iets aan heb.

Nu wilde ik jullie vragen of ik met een of andere kunstgreep toch nog mijn 4G (en de andere G's) aan de praat kan weten te krijgen of dat ik beter af ben door het toestel van de hand te doen. Heeft iemand advies? Alvast bedankt!
De 1S heeft toch geen 4G? Wegens de Snapdragon 400, en niet 410.

[ Voor 203% gewijzigd door Domokun op 19-01-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:54:
De 1S heeft toch geen 4G? Wegens de Snapdragon 400, en niet 410.
Er is een 4g-versie, ik geloof eigenlijk voor de Chinese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
De versie in de link heeft de
code:
1
1.3 GHz quad-core Qualcomm Snapdragon MTK6582
, dus ja, dan is alles mogelijk.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Die versie gebruikt TDD-LTE en de meeste landen in Europa gebruiken FDD-LTE. In polen is er een provider die TDD-LTE gebruikt, misschien daar verkopen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,
Vandaag een redmi binnengekregen voor mijn buurjongen waar ik even Cyanogenmod op wil installeren.
Als ik hem echter opstart met volume toets omhoog krijg ik alleen maar chinese tekens te zien. Hoe krijg ik een leesbaar overzicht bij opstart +volumeknop omhoog. Wat zijn de te nemen stappen? Ik heb namelijk ook geen updater erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:55:
.... voor mijn buurjongen waar ik even Cyanogenmod op wil installeren......
Hier staan de stappen om een custom recovery erop te krijgen.
Voordat je CM erop gaat flashen raad ik aan om met deze recovery een volledige backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het nogal ingewikkeld...Ik heb de usb driver erop gezet en deze is nu volgens mij herkend. Al verbaasd het met wel dat hij maar 865 mb ziet terwijl het toestel volgens mij een groter intern geheugen heeft.

Ik kan alleen die file adb niet downloaden? heb je hier een andere link van? En moet ik die android map gewoon op windows C:/ plaatsen?

Is er geen eenvoudigere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:55:
Mensen,
Vandaag een redmi binnengekregen voor mijn buurjongen waar ik even Cyanogenmod op wil installeren.
Als ik hem echter opstart met volume toets omhoog krijg ik alleen maar chinese tekens te zien. Hoe krijg ik een leesbaar overzicht bij opstart +volumeknop omhoog. Wat zijn de te nemen stappen? Ik heb namelijk ook geen updater erop.
Bedoel je deze indeling?
http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het scherm bij volumeknop omhoog bij opstart

http://postimg.org/image/cw261b3sv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:07:

Ik kan alleen die file adb niet downloaden? heb je hier een andere link van? En moet ik die android map gewoon op windows C:/ plaatsen?

Is er geen eenvoudigere manier?
link is aangepast. ADB drivers staan hier. Instructie op XDA

C:/Android/*.* kan, als je maar onthoudt waar je eea parkeert, omdat je via cmd werkt. Ik heb in de cmd instructie: "cd android" dit pad genoemd, maar mag je zelf anders doen natuurlijk.

De meest eenvoudige manier is via de Chinese Mi-recovery een custom flashen.

NB Tegenwoordig (na de ban van Xiaomi) heeft XDA een uitgebreid topic over de Redmi 1S, waar heel veel info en rom's te vinden zijn

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 22-01-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Even voor de zekerheid, gaat het nu om de Redmi/Hongmi of de Redmi 1S. Dit kan een wezenlijk verschil zijn (met name door de gebruikte chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kiswum schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:57:
,,,, gaat het nu om de Redmi/Hongmi of de Redmi 1S. ....
Aangezien dit het Redmi 1S topic is gaat het volgens mij alleen over de versie met Qualcomm cpu

Voor de Hongmi/Redmi met Mediatek cpu is dit topic bedoeld. Ik heb met dit model verder geen ervaring.

Aangezien jij beide topics gestart bent en je twijfel uitspreekt, zal s.korf dus eea moeten bevestigen, want hoewel het uiterlijk en deels de naam identiek is, betreft het inderdaad twee totaal verschillende toestellen.

Het flashen van een verkeerde recovery of rom zal dan behoorlijke gevolgen hebben die je "even" wat meer tijd gaan kosten dan je zou willen.

[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 23-01-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hele stomme vraag mogelijk

Ik dl Mysports van Tomtom en die opent in het chinees. Ik veronderstel dat het kreng ontdekt dat mijn telefoon chinees is. Kan ik daar iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
maartend schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:46:
...... Ik veronderstel dat het kreng ontdekt dat mijn telefoon chinees is. ....
Dit ligt misschien aan de informatie van build.prop. Dit kan je wijzigen via een tekst editor of evt. via een build.prop editor uit de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
elinx schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:51:
[...]
Dit ligt misschien aan de informatie van build.prop. Dit kan je wijzigen via een tekst editor of evt. via een build.prop editor uit de app store.
Thnx, ik ga verder op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

Cyanogenmod R17:

Lots of kernel updates
Use caf-new variants for display and media
New adreno blobs
Disable zRAM
Fix bug in interactive governor

https://s.basketbuild.com...130-UNOFFICIAL-armani.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Bij deze versie crasht Twitch telkens en reboot de telefoon. Ervaart iemand hetzelfde probleem? Ik heb hem al terug gezet naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Er staat een nieuwe Miui ML versie online, V50.0.0 hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kan een van jullie me helpen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Dit wordt een budget-Xiaomi.

Maar nu twijfel ik tussen de Redmi 1s en de Redmi 2.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. De 2 heeft 4G en Android 4.4. De 1S is echter sneller en heeft een grotere community.
4G is helemaal niet belangrijk voor mij, 3G is vlot zat.

Kan iemand mij op weg helpen welke ik moet kiezen en waarom?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 11-02-2015 13:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
anandus schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:00:
Misschien kan een van jullie me helpen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Dit wordt een budget-Xiaomi.

Maar nu twijfel ik tussen de Redmi 1s en de Redmi 2.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. De 2 heeft 4G en Android 4.4. De 1S is echter sneller en heeft een grotere community.
4G is helemaal niet belangrijk voor mij, 3G is vlot zat.

Kan iemand mij op weg helpen welke ik moet kiezen en waarom?
Ik zou nog heel even wachten op de RedMi 2 met 2GB RAM en 16GB ROM. Gaat als ik het goed heb deze week in verkoop (2GB RAM Xiaomi Redmi 2 on sale between Feb 13 to Feb 25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Gebruik de 1S nu een half jaar en ben zeer tevreden. Met de EU ROM en CPU tweak.
Houd het een dag vol dus elke nacht aan de landing. Geen probleem.
Zeer goed voor het geld.
Maar als de 2S er komt dan gaat het wel kriebelen om die te halen als vervanging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Zelfde hier, ook na een half jaar nog helemaal tevreden. Ik ben wel benieuwd of/wanneer Lollipop in een nieuwe MIUI versie beschikbaar komt voor de 1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Er staat een nieuwe CM11 versie online, R19 hier te downloaden.

changelog:

R19 [2015/02/19]:

New KK kernel from CAF (LNX.LA.3.5.1-10110-8x26.0 > February 16, 2015)
Fixed battery drain
Small changes in media codecs

[ Voor 1% gewijzigd door antimos op 22-02-2015 13:51 . Reden: link werkt nu :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Credits voor Antimos _/-\o_ maar de link was niet goed. Bij deze de correct link https://s.basketbuild.com...219-UNOFFICIAL-armani.zip

• antimos
Er staat een nieuwe CM11 versie online, R20 hier te downloaden.

Changelog R20 [2015/02/25]:

1. Piston headphones buttons are now working
2. Update configuration files (wifi, media codecs & profiles, system props)
3. Fix reverse audio channel in video recording
4. Buttons backlight settings removed
5. Other minor fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Er staat een nieuwe CM11 versie online, R21 hier te downloaden.

Changelog R21 [2015/03/03]:

Updates in GPS and network location
Generic headphones buttons are working again Increased speaker gain
Adjustments in power profile
Fastcharge enabled (not sure it works)
Other changes and updates (audio, flashlight, last_kmsg, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Ze komen nu snel achter elkaar.... :)

Weer een nieuwe CM11 versie online, R22 hier te downloaden.

Changelog:

Fix bugs in R21 (flashlight and usb)
Fix alarm wake up when device is powered off
Adjust speaker gain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
Weet iemand hoe de audio jack in deze telefoon vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bij de 1 van mijn partnerin is de usb aansluiting aan gort. Al her en der gezocht, maar niet iets gevonden waarvan ik 100% zeker ben dat dit de goede aansluiting is. weet iemand er 1 te vinden voor me?

Wrong topic.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 08-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
maartend schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:43:
Bij de 1S van mijn partnerin is de usb aansluiting aan gort. Al her en der gezocht, maar niet iets gevonden waarvan ik 100% zeker ben dat dit de goede aansluiting is. weet iemand er 1 te vinden voor me?
zoiets als dit?
http://www.aliexpress.com...hone-Mic/32251267137.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Shoot, ik zit in verkeerde topic. Ik zoek voor de redmi 1.

Maar mogelijk dit; http://nl.aliexpress.com/...tor-Flex/32219241238.html

[ Voor 32% gewijzigd door maartend op 08-03-2015 18:04 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken