Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste
Acties:
  • 263.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ph4ge schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Als hij wordt weggestemd is het klaar, al bestaat de kans dat democraten weer proberen het land te verenigen en dat er zand over het verleden gaat, zoals ook met Bush Jr. en Nixon is gebeurd.
Ik denk niet dat staten als NY hem dan laten lopen. Het is wat mij betreft inmiddels vrij waterdicht wat hij allemaal aan money laundering en tax evasion heeft uitgevreten. Misschien dat een aanklacht van sexuele intimidatie waar hij ongetwijfeld ook schuldig aan is (zoveel rook in zijn verleden + gedetailleerde getuigenissen van zijn eigen ex) een keertje wel blijft plakken. Hij heeft immers talloze zaken afgekocht.

En daar komt bij dat een paar presidentskandidaten van de democraten al hebben aangegeven dat ze Trump geen pardon gaan geven.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 13-01-2020 10:19 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28

Metro2002

Memento mori

FunkyTrip schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:18:
[...]

Ik denk niet dat staten als NY hem dan laten lopen. Het is wat mij betreft inmiddels vrij waterdicht wat hij allemaal aan money laundering en tax evasion heeft uitgevreten.
Misschien moet je het bewijs dat je daarvoor hebt even overhandigen aan de inlichtingendiensten in de VS want die hebben tot op heden niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
Metro2002 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:33:
Misschien moet je het bewijs dat je daarvoor hebt even overhandigen aan de inlichtingendiensten in de VS want die hebben tot op heden niks kunnen vinden.
Waar zeggen ze dat er niets is gevonden? Net als bij het Mueller rapport zit Trump gewoon in een positie waarin hij vrijwel elk strafrechtelijk onderzoek onmogelijk kan maken, en dat wat er toch gevonden wordt genegeerd wordt omdat de Republikeinen hem rugdekking geven. Dat stopt pas als hij president af is, als dat moment ooit komt.

Dat zijn geld niet op eerlijke wijze is verkregen is de enige verklaring waarom Trump geen inzage geeft in zijn financiën, en waarom hij bijv. met hand en tand probeert te voorkomen dat Deutsche Bank meewerkt aan het onderzoek naar Trump. Oa Zembla heeft hier een keer in inkijkje gegeven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:43
ph4ge schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Dat zijn geld niet op eerlijke wijze is verkregen is de enige verklaring waarom Trump geen inzage geeft in zijn financiën, en waarom hij bijv. met hand en tand probeert te voorkomen dat Deutsche Bank meewerkt aan het onderzoek naar Trump. Oa Zembla heeft hier een keer in inkijkje gegeven.
Het kan ook aantonen dat hij eigenlijk helemaal niet zo rijk is als hij zegt. Dat is vrij zeker gezien hij meerdere keren is betrapt op het overdrijven van zijn rijkdom.
Dat hij zijn geld oneerlijk verkrijgt is daarboven op een tweede optie. (En als je het mij vraagt ook vrij zeker)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
offtopic:
Er is ook een apart Trump topic, daar lijkt mij dit meer op z'n plek.

Lijkt mij ook, maar daar hebben we dus het topic report-knopje voor.

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 17-01-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gunner schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:30:
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat Trump ergens voor gestraft gaat worden; die lijkt overal mee weg te komen.

Teflon Don was het toch? Nothing sticks....
(oh nee dat gaat over een of andere maffiabaas, maar gaat net zo goed op voor hem)
Ja, John Gotti. Maar die heeft wel 20 jaar in de bak gezeten alvorens hij daar stierf. Dus Teflon heeft ook zijn houdbaarheid. Als je je macht kwijt raakt blijft er namelijk opeens alles aan je plakken. ;w

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Metro2002 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Die hebben al heel veel gevonden. De onderzoekers van NY enzo ook. Er lopen genoeg onderzoeken tegen hem. Men kan niet wachten tot hij zijn onschendbaarheid kwijt is. Trump weet dat zelf ook wel. Re-election is zijn survival taktiek.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 13-01-2020 11:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Nu blijken er toch 11 gewonden te zijn na de Iraanse aanvallen. Hersenschuddingen, een aantal naar ziekenhuizen overgebracht uit voorzorg in Duitsland en Koeweit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

dindr schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 06:59:
Nu blijken er toch 11 gewonden te zijn na de Iraanse aanvallen. Hersenschuddingen, een aantal naar ziekenhuizen overgebracht uit voorzorg in Duitsland en Koeweit.
Of het is de VS die op zoek is naar een casus belli. }:|

Trump zijn Impeachment is natuurlijk weer volop in de aandacht, dus er is afleiding nodig. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dindr schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 06:59:
Probeer je me nou wijs te maken dat Trump gelogen heeft? -O-

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
ph4ge schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:02:
[...]

Probeer je me nou wijs te maken dat Trump gelogen heeft? -O-
Hij kent Iran niet .
Het is mogelijk dat hij op een foto staat met Iran maar ieder land wil met hem op de foto .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Amphiebietje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:21:
[...]

Of het is de VS die op zoek is naar een casus belli. }:|

Trump zijn Impeachment is natuurlijk weer volop in de aandacht, dus er is afleiding nodig. :r
Beweer je nou dat de legerleiding liegt en Trump... De waarheid sprak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SemperFidelis schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Beweer je nou dat de legerleiding liegt en Trump... De waarheid sprak?
Het kan beiden, direct na de aanval was er niemand gewond, als in geraakt door shrapnel of met brandwonden. Dan komen er later klachten van hoofdpijn en suizingen, die dan als potentiele hersenschade als gevolg van die aanval worden onderzocht.

Dit zal verder weinig uitmaken, Trump is met zijn impulsieve actie goed weggekomen met een zeer beperkte respons van Iran, de blunder met de luchtafweer en een Irak dat na de eerste reacties helemaal niet dichter tegen Iran aan kruipt.

https://www.volkskrant.nl...-producten-meer~bfda391b/
Veel Irakezen hadden al een hekel aan buurland Iran. Maar sinds Iran en de VS bijna slaags raakten op Iraaks grondgebied, na de liquidatie van generaal Soleimani, is de geest uit de fles. ‘We willen Iran afwijzen op elke mogelijke manier.’

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

IJzerlijm schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Dit zal verder weinig uitmaken, Trump is met zijn impulsieve actie goed weggekomen met een zeer beperkte respons van Iran, de blunder met de luchtafweer en een Irak dat na de eerste reacties helemaal niet dichter tegen Iran aan kruipt.

https://www.volkskrant.nl...-producten-meer~bfda391b/

[...]
Eigenlijk is het dus gewoon een slimme zet geweest van Trump. Een belangrijke schakel van Iran uitgeschakeld zonder noemenswaardige represailles en Iran raakt intern weer verder verdeeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tuinïnen schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Eigenlijk is het dus gewoon een slimme zet geweest van Trump. Een belangrijke schakel van Iran uitgeschakeld zonder noemenswaardige represailles en Iran raakt intern weer verder verdeeld..
Ik zou aarzelen Trump van iets slims te betichten. Maar de analyses over hoe dit een ramp was die WOIII zou veroorzaken en Irak voorgoed in het kamp van Iran zou plaatsen waren wel heel erg gekleurd door de wens dat die ramp er zou komen. Zie ook alle lovende termen over hoe beheersd en rationeel Iran was, hoe geliefd Soleimani was en dat de IRGC een gevreesd elitekorps is, een soort Delta Force van 200.000 man.

Als president van de machtisgste natie op de planeet heeft Trump een enorme ruimte om dingen te doen en er mee weg te komen, meer dan wie dan ook. Zie ook de aanval op de Syrische basis en Russische huurlingen, een snelle militaire reactie die dan weer wordt gevolgd door een 'en nou weer praten over een deal' tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij de Iraanse raketaanval op een legerbasis in Irak van begin januari zijn vijftig gewonden gevallen, meldt het Pentagon woensdag. Het is de derde keer dat het aantal gewonden naar boven wordt bijgesteld.
Zat Iran toch in de buurt met hun initiele 50 slachtoffers :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Dit is gewoon politiek. Terwijl het onderwep een hot topic is en iedereen erover praat komt het beter over als je zegt dat er geen slachtoffers waren. Nu, terwijl het geen hot topic meer is en iedereen zich druk maakt om een virusje, is het ideale moment om de "leugen" even recht te zetten. Zo heb je als Trump uiteindelijk niet gelogen en kan hem achteraf niets verweten worden. En daar komt hij (net zoals zijn voorgangers) nu mee weg.

Raar eigenlijk, want je weet uiteraard direct na die raketaanval echt wel hoeveel slachtoffers er ongeveer zijn. Maar zoals ik al zei: dat schijnt nu allemaal niet meer te boeien.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:06
almightyarjen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:42:
^^Dit is gewoon politiek. Terwijl het onderwep een hot topic is en iedereen erover praat komt het beter over als je zegt dat er geen slachtoffers waren. Nu, terwijl het geen hot topic meer is en iedereen zich druk maakt om een virusje, is het ideale moment om de "leugen" even recht te zetten. Zo heb je als Trump uiteindelijk niet gelogen en kan hem achteraf niets verweten worden. En daar komt hij (net zoals zijn voorgangers) nu mee weg.

Raar eigenlijk, want je weet uiteraard direct na die raketaanval echt wel hoeveel slachtoffers er ongeveer zijn. Maar zoals ik al zei: dat schijnt nu allemaal niet meer te boeien.
50 gewonden ≠ 50 slachtoffers

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alexbl69 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:40:
[...]

50 gewonden ≠ 50 slachtoffers
Leg dat eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:06
Is dat echt nodig ja?

Nou goed dan... In de context van een militaire actie wordt de term 'slachtoffers' gebruikt voor doden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alexbl69 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Is dat echt nodig ja?

Nou goed dan... In de context van een militaire actie wordt de term 'slachtoffers' gebruikt voor doden.
Zal wel aan mij liggen, maar zowel in het Burgerlijk Wetboek, als volgens het woordenboek en zelfs Wikipedia wordt nergens gezegd dat een slachtoffer dodelijk moet zijn. Volgens mij heb je het dan over 'dodelijke slachtoffers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:42:
Zo heb je als Trump uiteindelijk niet gelogen en kan hem achteraf niets verweten worden. En daar komt hij (net zoals zijn voorgangers) nu mee weg.
Op basis waarvan denk je dat Trump & co iets geven om leugens of de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Is dat echt nodig ja?

In het Engels wordt de term 'casualties' gebruikt om zowel doden als doden+gewonden aan te geven. Militair gezien is het iemand die niet meer deel uitmaakt van hun eenheid. Maar in de media wordt het vaak als doden gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

En toen was het vredesproces echt dood:

https://www.nu.nl/buitenl...den-met-israel-en-vs.html
Palestijnse Autoriteit verbreekt alle banden met Israël en VS
02 februari 2020 00:39 Laatste update: 4 uur geleden
0

De Palestijnse Autoriteit heeft alle banden verbroken met Israël en de Verenigde Staten. Dat zegt de Palestijnse president Mahmoud Abbas zondag tijdens een bijeenkomst van de Arabische Liga.

De stap van Abbas komt nadat de Palestijnen het vredesplan hebben verworpen dat de Amerikaanse president Donald Trump afgelopen dinsdag presenteerde om het Israëlisch-Palestijnse conflict op te lossen.

De Palestijnse Autoriteit (PA) vormt het bestuur over de Palestijnse gebieden. De Palestijnse veiligheidstroepen werken tot op heden samen met hun Israëlische collega's om de orde te handhaven in de bezette gebieden op de Westoever. De inlichtingendienst van de PA heeft lang banden gehad met hun Amerikaanse collega's van de CIA, een samenwerking die ook voort werd gezet nadat de Palestijnen de vredespogingen van de regering-Trump in 2017 gingen boycotten.

"We hebben de Israëlische kant geïnformeerd dat er geen enkele betrekkingen meer zullen zijn met hen en met de Verenigde Staten, inclusief de banden die te maken hebben met veiligheid", zo zei Abbas op de eendaagse top van de Arabische Liga in de Egyptische hoofdstad Caïro om het plan van Trump te bespreken.
Abbas: "Ik wil niet de man zijn die Jeruzalem in de uitverkoop doet"

De Palestijnse president herhaalde op de top dat de PA het plan categorisch afwijst. "Ik wil niet de geschiedenisboeken in als de man die Jeruzalem in de uitverkoop heeft gedaan", zei hij. Een van de onderdelen van het plan was dat Jeruzalem de "ongedeelde Israëlische hoofdstad" zal worden en dat de Palestijnen een nieuwe hoofdstad mogen bouwen in het oosten van Jeruzalem.

Abbas liet ook weten dat hij weigerde om het plan telefonisch te bespreken met Trump, of het in te zien. "Trump vroeg om een telefoongesprek, maar ik heb nee gezegd. Hij wilde mij een brief sturen, ook dat heb ik geweigerd." Abbas wilde vermijden dat Trump kon zeggen dat Abbas zijn medewerking had verleend aan het plan.
Wederom een zeer groot succes van Trump, alhoewel het mij niet zou verbazen als dit eigenlijk Israel hun doel was en Trump zich gewoon heeft laten misbruiken omdat hij nu eenmaal een onbenul is.

In elk geval belooft het weinig goeds voor de regio.

[ Voor 75% gewijzigd door Amphiebietje op 02-02-2020 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De verschillende nieuws sites zijn ongeveer 50/50 met of Abbas de betrekkingen al verbroken heeft of gedreigd heeft dat te doen.

https://nos.nl/artikel/23...roordeelt-vredesplan.html

https://www.nrc.nl/nieuws...en-om-vredesplan-a3988994

en

https://www.reuters.com/a...-peace-plan-idUSKBN1ZV3PO

https://www.theguardian.c...srael-us-trump-peace-plan

We zullen het gaan zien. Abbas zegt wel vaker iets te doen om het vervolgens niet te doen zoals verkiezingen uitschrijven inmiddels 15 jaar na de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Is dat echt nodig ja?

Daar is simpelweg geen standaard voor en gezien de kwaliteit van hedendaagse journalistiek zullen de journalisten zelf niet eens weten wat ze ermee bedoelen. We hebben het over mensen die alles wat rijdt een tank noemen en alles wat vliegt een straaljager.

Zag gisteren nog artikel op de NOS waarin ze beweerden dat een bemanningslid van een Halifax bommenwerper, die in 1945 werd neergeschoten, zich met de schietstoel wist te redden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:30:
[...]

Zag gisteren nog artikel op de NOS waarin ze beweerden dat een bemanningslid van een Halifax bommenwerper, die in 1945 werd neergeschoten, zich met de schietstoel wist te redden |:(
Dat is niet onmogelijk, want die bestaan al sinds de jaren 1920...

https://en.wikipedia.org/wiki/Ejection_seat#History

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:45:
[...]

Dat is niet onmogelijk, want die bestaan al sinds de jaren 1920...

https://en.wikipedia.org/wiki/Ejection_seat#History
Hoeveel Halifax bommenwerpers waren volgens jou voorzien van schietstoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
Een week verder en zijn er enkele Turken gesneuveld. Eens zien wat Erdogan gaat doen, de clusterfuck is nog niet voorbij daar :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:09:
Een week verder en zijn er enkele Turken gesneuveld. Eens zien wat Erdogan gaat doen, de clusterfuck is nog niet voorbij daar :+.
Volgens Tass is er al een flinke tegenaanval geweest: https://tass.com/world/1118533 Geen idee wat daar waar van is. Op de site van de Nos is net een bericht geplaatst over mogelijke reacties Turkije. Nog niets over wat al gebeurd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:55
Het lijkt er op dat Turkije, na 2 x 5 doden en tientallen gewonden te hebben geïncasseerd, haar posities in Idlib significant heeft versterkt (100den APCs en tanks), en de steun aan de anti Assad strijders flink heeft opgevoerd. Zo hebben ze actief deelgenomen aan de aanvallen van Hay'at Tahrir al-Sham tegen het Syrische leger met artillerie beschietingen. Ook hebben ze Turkse APCs beschikbaar gesteld aan de anti Assad strijders. En deze zijn ook ingezet op de frontlinie getuigen de 3 a 4 uitgeschakelde exemplaren die op het slachtveld zijn achtergebleven. Twee daarvan komen voorbij op onderstaande video, tevens is aan het begin van de video Turkse raket artillerie schietend te zien.

Ook heeft Turkije haar eenheden in Idlib uitgerust met MANPADS (man-portable air-defense system. Vrij vertaald: draagbaar luchtverdedigingssysteem.) de afgelopen week. Binnen drie dagen zijn er door inzet van dit wapen 2 Syrische helikopters uit de lucht geschoten.

Ondertussen schreeuwen de Turkse media, samen met media uit andere landen die tegen Assad zijn, moord en brand over het offensief van het SAA in Idlib. Zonder er bij te vermelden dat dit offensief het gevolg is van het verzuimen van de taak die Turkije op zich had genomen in Idlib. Namelijk de situatie de-escaleren, terroristen scheiden van gematigde strijders, de M4 en M5 snelwegen heropenen, zware wapens en terroristen verwijderen van de bufferzones langs het front. Deze maatregelen waren gericht op het ondersteunen van het staakt-het-vuren in de hun toegewezen de-escalatie zone. Alle groepen die als terroristisch bestempeld zijn vallen niet onder het staakt-het-vuren.
Turkije zit er nu ruim een jaar en ondanks hun aanwezigheid blijven de aanvallen op SAA posities, met zware wapens en terroristische strijders, aanhouden. Drone aanvallen op de Russische luchtmacht basis, beschietingen op bevolkte gebieden en de snelwegen zijn niet heropend. Bufferzones zijn ook nooit gerealiseerd. Aangezien Turkije het niet is gelukt om het geweld vanuit hun zone te minimaliseren is Syrië nu zelf bezig de aanvallers te verjagen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Terwijl we hier in Nederland ons druk maken over het Coronavirus heeft Rusland of Assad volgens Erdogan iets van 22 turkse militairen gedood in een bombardement, hij heeft per direct alle grenzen opengegooid om de vluchtelingen vrij spel te geven om naar Europa te gaan. Alle social media zijn sinds half 12 lokale tijd geblokkeerd.

Bron o.a. Olaf Koens via twitter.

https://www.nd.nl/nieuws/...ilitairen-gedood-in-syrie

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
psy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:35:
Terwijl we hier in Nederland ons druk maken over het Coronavirus heeft Rusland of Assad volgens Erdogan iets van 22 turkse militairen gedood in een bombardement, hij heeft per direct alle grenzen opengegooid om de vluchtelingen vrij spel te geven om naar Europa te gaan. Alle social media zijn sinds half 12 lokale tijd geblokkeerd.

Bron o.a. Olaf Koens via twitter.

https://www.nd.nl/nieuws/...ilitairen-gedood-in-syrie
Teller staat momenteel op 29 en 36 zwaargewond. Dit gaat een behoorlijke staartje krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Eerste groep vluchtelingen gaan al naar Europa.
[Video: https://www.facebook.com/deJongeTurken/videos/198396861247076/]

Via fok!, aangetaste Turkse konvooi https://twitter.com/hosei.../1233135314144833543?s=21

[ Voor 46% gewijzigd door New Yorker op 28-02-2020 06:01 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Die video circuleert idd rond op het internet. De echtheid is echter nog niet gevalideerd c.q. is aan de hand van de video de echtheid niet te valideren..

Aan de andere kant, kan Turkije atm de vluchtelingen niet bekoren. Een officiëel bericht wat betreft de vluchtelingen is er echter niet.

[ Voor 4% gewijzigd door beyazz06 op 28-02-2020 07:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 06:24
beyazz06 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 06:45:
[...]

Die video circuleert idd rond op het internet. De echtheid is echter nog niet gevalideerd c.q. is aan de hand van de video de echtheid niet te valideren..

Aan de andere kant, kan Turkije atm de vluchtelingen niet bekoren. Een officiëel bericht wat betreft de vluchtelingen is er echter niet.
Verschillende Nederlandse media berichten nu inderdaad dat Turkije de grenzen heeft geopend. Het grootste deel van het afgesproken bedrag was zeker al overgemaakt? Ik snap niet dat we nog met deze onbetrouwbare "bondgenoot" samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 13:15
ErikT738 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Verschillende Nederlandse media berichten nu inderdaad dat Turkije de grenzen heeft geopend. Het grootste deel van het afgesproken bedrag was zeker al overgemaakt? Ik snap niet dat we nog met deze onbetrouwbare "bondgenoot" samenwerken.
Wat is het alternatief? Turkije weet hoe gevoelig het vluchtelingen probleem in EU ligt en speelt dat uit. Echter ik denk dat hij onderschat hoe wars de EU van oorlog is, dus al stuurt hij alle vluchtelingen deze kant op, ik kan mij niet voorstellen dat we ons actief in deze oorlog gaan mengen.

Gelukkig kunnen we dan ook de financiele hulp die we aan turkije geven stop zetten en wellicht zelfs sancties opleggen. Zoals met alle chantage, nooit betalen want de persoon zal altijd om meer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:53
The Reeferman schreef op zondag 16 februari 2020 @ 04:28:
Het lijkt er op dat Turkije, na 2 x 5 doden en tientallen gewonden te hebben geïncasseerd, haar posities in Idlib significant heeft versterkt (100den APCs en tanks), en de steun aan de anti Assad strijders flink heeft opgevoerd. Zo hebben ze actief deelgenomen aan de aanvallen van Hay'at Tahrir al-Sham tegen het Syrische leger met artillerie beschietingen. Ook hebben ze Turkse APCs beschikbaar gesteld aan de anti Assad strijders. En deze zijn ook ingezet op de frontlinie getuigen de 3 a 4 uitgeschakelde exemplaren die op het slachtveld zijn achtergebleven. Twee daarvan komen voorbij op onderstaande video, tevens is aan het begin van de video Turkse raket artillerie schietend te zien.
[YouTube: Battles for Syria | February 9th - 14th, 2020 | Images, and updates from Aleppo Front]
Ook heeft Turkije haar eenheden in Idlib uitgerust met MANPADS (man-portable air-defense system. Vrij vertaald: draagbaar luchtverdedigingssysteem.) de afgelopen week. Binnen drie dagen zijn er door inzet van dit wapen 2 Syrische helikopters uit de lucht geschoten.
[YouTube: Moment Turkish military and allied militants targeting Syrian helicopter in Idlib province]
[YouTube: Syrian military helicopter shot down over Idlib | February 11th 2020 | Syria]
[YouTube: Another Syrian army helicopter stot down]
Ondertussen schreeuwen de Turkse media, samen met media uit andere landen die tegen Assad zijn, moord en brand over het offensief van het SAA in Idlib. Zonder er bij te vermelden dat dit offensief het gevolg is van het verzuimen van de taak die Turkije op zich had genomen in Idlib. Namelijk de situatie de-escaleren, terroristen scheiden van gematigde strijders, de M4 en M5 snelwegen heropenen, zware wapens en terroristen verwijderen van de bufferzones langs het front. Deze maatregelen waren gericht op het ondersteunen van het staakt-het-vuren in de hun toegewezen de-escalatie zone. Alle groepen die als terroristisch bestempeld zijn vallen niet onder het staakt-het-vuren.
Turkije zit er nu ruim een jaar en ondanks hun aanwezigheid blijven de aanvallen op SAA posities, met zware wapens en terroristische strijders, aanhouden. Drone aanvallen op de Russische luchtmacht basis, beschietingen op bevolkte gebieden en de snelwegen zijn niet heropend. Bufferzones zijn ook nooit gerealiseerd. Aangezien Turkije het niet is gelukt om het geweld vanuit hun zone te minimaliseren is Syrië nu zelf bezig de aanvallers te verjagen.
Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar het Syrische leger heeft meerdere malen misbruik gemaakt van zogenaamde afgesproken deëscalatiezones om vervolgens met de vrijgemaakte manschappen een andere deëscalatiezone te heroveren. Zou ik ook doen hoor, maar om alleen Turkije te beschuldigen van het niet nakomen van afsproken is te eenzijdig. Ik begrijp dan ook heel goed waarom de Turken nu eindelijk gaan proberen de afgesproken deëscalatiezone in Idlib te handhaven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
Joep schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar het Syrische leger heeft meerdere malen misbruik gemaakt van zogenaamde afgesproken deëscalatiezones om vervolgens met de vrijgemaakte manschappen een andere deëscalatiezone te heroveren. Zou ik ook doen hoor, maar om alleen Turkije te beschuldigen van het niet nakomen van afsproken is te eenzijdig. Ik begrijp dan ook heel goed waarom de Turken nu eindelijk gaan proberen de afgesproken deëscalatiezone in Idlib te handhaven.
Ik geloof gelijk dat het Syrische leger zich misdraagt, maar Turkije heeft eigenlijk niets in Syrië te zoeken. Ze zitten daar vooral omdat ze bang zijn dat er een Koerdische staat zou ontstaan (wat ze op termijn mogelijk een deel van hun land zou kosten) en zijn het conflict aan het escaleren door groepen rebellen/terroristen (haal door wat niet van toepassing is) te bewapenen. Voordat de Amerikanen zich plotseling terugtrokken was de situatie redelijk stabiel in die regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Tuurlijk, Turkije is groot heeft verder niks te doen dan vluchtelingen op te vangen 8)7

Indien de EU niet een echte bijdrage wil leveren tot een oplossing, mogen ze inderdaad onderdeel worden van het probleem.

Indien de EU de ballen had, stonden ze zelf met hun militairen aan de grens ter beveiliging/controle. Of Bulgarije, Griekendland. Hoeven ze ook geen subsidie/geld richting Turkije te sturen. Zo moeilijk is het toch niet.. of toch wel?

Beetje een grote mond trekken voor die paar miljoen euro's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
R.van.M schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:55:
[...]

Wat is het alternatief? Turkije weet hoe gevoelig het vluchtelingen probleem in EU ligt en speelt dat uit. Echter ik denk dat hij onderschat hoe wars de EU van oorlog is, dus al stuurt hij alle vluchtelingen deze kant op, ik kan mij niet voorstellen dat we ons actief in deze oorlog gaan mengen.

Gelukkig kunnen we dan ook de financiele hulp die we aan turkije geven stop zetten en wellicht zelfs sancties opleggen. Zoals met alle chantage, nooit betalen want de persoon zal altijd om meer vragen
Sterker nog, als wij die kraan dichtdraaien en Rusland is er even klaar mee is waarna Russische toeristen wordt afgeraden heen te reizen, ligt Turkije weer op zijn gat.

Lastige is de love triangle van Rusland met Syrie en Turkije, gezien Turkije meehelpt met de aanleg van de gaspijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik moet nog zien of dit echt waar is. Het zou net zo goed een stukje fake news van Erdogan kunnen zijn om ons in Europa bang te maken. Het zal niet de eerste keer zijn.

niet heel veel media, behalve de telegraaf uiteraard en een tweet van Geert Wilders (uiteraard) lijken die groots op te pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door RodeStabilo op 28-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:44:
Ik moet nog zien of dit echt waar is. Het zou net zo goed een stukje fake news van Erdogan kunnen zijn om ons in Europa bang te maken. Het zal niet de eerste keer zijn.

niet heel veel media, behalve de telegraaf uiteraard en een tweet van Geert Wilders (uiteraard) lijken die groots op te pakken.
De NOS bericht er inmiddels ook over, dus het lijkt gewoon waar te zijn.

Dit stukje is mooi (wel geparafraseerd door de correspondent) . Alsof het Syrisch leger hun eigen steden bombardeert omdat ze zo'n fan zijn van nieuwbouw en ontploffingen...
"Turkije zegt: in Idlib bombarderen Rusland en Syrië ziekenhuizen, scholen en woonwijken. Wij zijn de enige die er iets tegen doen en de rest van de wereld, de NAVO, de EU en de VS, doet helemaal niets", vat Waagmeester het Turkse standpunt samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
ErikT738 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:02:
[...]

De NOS bericht er inmiddels ook over, dus het lijkt gewoon waar te zijn.

Dit stukje is mooi (wel geparafraseerd door de correspondent) . Alsof het Syrisch leger hun eigen steden bombardeert omdat ze zo'n fan zijn van nieuwbouw en ontploffingen...

[...]
Zo'n gek idee is dat niet hoor. Er is de afgelopen jaren honderden duizenden tonnen aan bommen gedropt door Syrië en Rusland. (buiten ISIS gebied bedoel ik dan)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Shamalamadindon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:56:
[...]

Zo'n gek idee is dat niet hoor. Er is de afgelopen jaren honderden duizenden tonnen aan bommen gedropt door Syrië en Rusland. (buiten ISIS gebied bedoel ik dan)
Het probleem is ook niet slechts beperkt tot IS, dus dat lijkt me vrij logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
FlowSnake schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Lastige is de love triangle van Rusland met Syrie en Turkije, gezien Turkije meehelpt met de aanleg van de gaspijplijn.
Ik zou zeggen gelukkig zijn die moeilijke tegenstrijdige belangen er. Turkije wil S400 air defence systeem van rusland kopen, gasleiding etc. Dit geeft beide kanten een andere dimensie om over na te denken.

Zonder zulke belangen is het nog makkelijker om in een oorlog te belanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
Vind het wel weer een typische actie van Erdogan. Op eigen initiatief ruzie zoeken bij je buren, vervolgens een pak slaag krijgen, komen vragen voor hulp en anders de vluchtelingen kraan open draaien.

Volgens een kerel vanochtend bij BNR gaat Europa Turkije niet helpen. Ik hoop het in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Turkije krijgt een spoedcursus geopolitiek...

Misschien toch wat aardiger zijn naar de VS en de EU?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Turkije stond historisch gezien altijd al alleen en was gewend aan de rol van een imperium (het Ottomaanse rijk). Het probleem is dat in een wereld die terug dreigt te vallen naar 19e eeuws machtsverhoudingen je significante hoeveelheden hardpower nodig hebt om invloed uit te oefenen. Het is de facto Rusland die na de overlevering van Trump nu de dienst uitmaakt in Syrië als geopolitieke grootmacht. Turkije probeert gebruik te maken van de macht Rusland, maar vergeet dat daarvoor een hoge prijs moet worden betaald en dat is het verlies aan soevereiniteit en status. M.a.w. als Turkije kiest voor Rusland, dan wordt het buitenland-en veiligheidsbeleid van Turkije een extensie van die van Rusland (zie ook het conflict met AA raketten en de F-35). Diezelfde boodschap vergeten populisten ook in het westen, zodra ze een utopisch beeld van z.g.n. soevereiniteit voorhouden. Soevereiniteit bestaat alleen voor grootmachten, de kleintjes kunnen zich organiseren of moeten zich anders onderwerpen.

Het probleem van Europa is dat het geen hardpower kent in z'n instrumentarium, mede ook omdat lidstaten en kiezers dit niet willen. Hierdoor zit men in een zelfverkozen tegenstrijdigheid: Europa moet alles doen, maar maar mag niets.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
defiant schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 01:16:
Het probleem van Europa is dat het geen hardpower kent in z'n instrumentarium, mede ook omdat lidstaten en kiezers dit niet willen. Hierdoor zit men in een zelfverkozen tegenstrijdigheid: Europa moet alles doen, maar maar mag niets.
Europa moet van alles doen? Ik vind eerder dat ze al teveel gedaan hebben in Irak, Libië, Oekraïne en Syrië. Dan wel in samenwerking met de VS die zelf lekker ver van de gevolgen af zitten.
Wat had je dan in gedachte dat Europa met zijn hardpower had moeten doen als men meer mogelijkheden had wat dat betreft?

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
The Reeferman schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 01:33:
Europa moet van alles doen? Ik vind eerder dat ze al teveel gedaan hebben in Irak, Libië, Oekraïne en Syrië. Dan wel in samenwerking met de VS die zelf lekker ver van de gevolgen af zitten.
Wat had je dan in gedachte dat Europa met zijn hardpower had moeten doen als men meer mogelijkheden had wat dat betreft?
Ik vind de visie van Theodore Roosevelt imho toepasselijk van wat Europa zou moeten doen: speak softly and carry a big stick.
As practiced by Roosevelt, big stick diplomacy had five components. First it was essential to possess serious military capability that would force the adversary to pay close attention. At the time that meant a world-class Navy. Roosevelt never had a large army at his disposal. The other qualities were to act justly toward other nations, never to bluff, to strike only when prepared to strike hard, and the willingness to allow the adversary to save face in defeat.

The idea is negotiating peacefully but also having strength in case things go wrong. Simultaneously threatening with the "big stick", or the military, ties in heavily with the idea of Realpolitik, which implies a pursuit of political power that resembles Machiavellian ideals.[4] It is comparable to gunboat diplomacy, as used in international politics by the powers.
Op dit moment heeft Europa (individuele lidstaten misschien wel) geen big stick en dus luisteren geopolitieke tegenstanders dus ook minder goed. Economische macht kent ook z'n beperkingen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:04:
Vind het wel weer een typische actie van Erdogan. Op eigen initiatief ruzie zoeken bij je buren, vervolgens een pak slaag krijgen, komen vragen voor hulp en anders de vluchtelingen kraan open draaien.

Volgens een kerel vanochtend bij BNR gaat Europa Turkije niet helpen. Ik hoop het in elk geval...
is nog zacht uitgedrukt

Turkije is een agressor.
Valt een ander land binnen.
Steunt terreurgroeperingen zowel financieel als militair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ik ben al langer van mening dat we ons niet moeten bemoeien in het MO. Na al die jaren van inmenging is de situatie alleen maar erger geworden en daar bovenop zijn er grote groepen in het binnen en buitenland boos op de westerse imperialisten.

Uiteindelijk is het niet aan ons om daar eeuwenoude conflicte op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Nieuwe voorstel van Turkije richting Duitsland/Merkel: neem alle vlichtelingen aan en Turkije zal jullie met 100 milj. euro subsidieren.

Mi een geweldige zet, indien de EU toch van mening is dat met geld alles op te lossen is cq een grote mond kan hebben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
beyazz06 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:18:
Nieuwe voorstel van Turkije richting Duitsland/Merkel: neem alle vlichtelingen aan en Turkije zal jullie met 100 milj. euro subsidieren.
Bedoel je 100 miljoen of miljard? 100 miljoen zou niet veel zijn en 100 miljard onwaarschijnlijk veel.
De EU heeft in 2018/19 zes miljard euro gegeven voor de vluchtelingen in Turkije. Met de afspraak dat Turkije de stroom richting Europa in zou dammen. Misschien dat Erdogan probeert of ie nog een keer kan cashen. Paar miljard en hij houd ze weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
The Reeferman schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Bedoel je 100 miljoen of miljard? 100 miljoen zou niet veel zijn en 100 miljard onwaarschijnlijk veel.
De EU heeft in 2018/19 zes miljard euro gegeven voor de vluchtelingen in Turkije. Met de afspraak dat Turkije de stroom richting Europa in zou dammen. Misschien dat Erdogan probeert of ie nog een keer kan cashen. Paar miljard en hij houd ze weer tegen.
You don't get the point. Het gaat niet om de euro's. Zolang er geen definitieve oplossing komt, zullen er steeds meer vluchtelingen deze kant op komen. Wat inmiddels ook gebeurd. Dat ga je niet tegenhouden oplossen met euries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
beyazz06 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:22:
Zolang er geen definitieve oplossing komt, zullen er steeds meer vluchtelingen deze kant op komen. Wat inmiddels ook gebeurd. Dat ga je niet tegenhouden oplossen met euries.
Dat gaat op manieren tegengehouden worden die we liever niet willen zien, in Europa is het draagvlak voor nog meer vluchtelingen grotendeels verdampt. De vorige groep is ook nog niet verdeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom maken we ons hier niet drukker over? Dit is toch niet houdbaar in Europa?

We staan erbij en kijken ernaar bijna. Kijk wat er in landen als Zweden gebeurd. Dat gaat alleen nog maar erger worden. Ik maak me daar echt zorgen over.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:48

Yucon

*broem*

Ik vind het toch wat verwarrend. Is Erdogan nu serieus van mening dat hij terecht kwaad is omdat de vijand z'n militairen doodgeschoten heeft terwijl hij oorlog voerde? Ik weet dat hij soms een wat aparte manier van redeneren heeft maar dit is wel heel raar. Of is er een stukje dat ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 29-02-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
beyazz06 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:22:
[...]You don't get the point. Het gaat niet om de euro's. Zolang er geen definitieve oplossing komt, zullen er steeds meer vluchtelingen deze kant op komen. Wat inmiddels ook gebeurd. Dat ga je niet tegenhouden oplossen met euries.
Die 6 miljard die de EU in 2018/19 aan Turkije heeft gegeven zorgde er wel voor dat de stroom vluchtelingen een factor 10 of zo afnam.
Een (groot) deel van de oplossing zou ophouden met landen destabiliseren zijn IMO. Maar daar denken de mensen die het bepalen blijkbaar anders over. De gevolgen waren voorspelbaar dus of het is de bedoeling of het is een gevolg wat men op de koop toe neemt.

Ondertussen is de situatie in Idleb flink geëscaleerd. Na een aanval op een Turks convoy, wat resulteerde in 33 Turkse dode militairen en tientallen gewonden, heeft Turkije hun aanvallen op het SAA flink opgevoerd. Men zegt dat de Turken naast de artillerie die men al eerder gebruikte nu ook gebruik heeft gemaakt van gewapende drones. Samen met het materieel wat het Turkse leger aan HTS beschikbaar heeft gesteld is het ze gelukt om Nayrab en Saraqib weer terug te veroveren op het Syrische leger. Hierdoor is de M5 snelweg route weer onderbroken omdat HTS het deel wat door Saraqib loopt weer heeft bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17
Geluk bij een ongeluk, een groot deel van de vluchtelingenstroom zou ingezet kunnen worden in de zorg in Nederland. Gezien aan de beelden aan de grens met Griekenland zijn het potente mensen die graag hun handen uit de mouwen steken. D66 opperde ook al iets in deze strekking.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@NeWSJuNK
Volgens mij mis ik de 'sarcasme' tags...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Erdogan zei op een persconferentie dat hij 1 miljard euro extra van de EU om vluchtelingen op te vangen heeft geweigerd. "Wie houden ze voor de gek? We willen dit geld niet."

https://www.rtlnieuws.nl/...htelingen-migranten-grens

En terecht. Zoals eerder ook aangegeven, geld gaat dit probleem niet oplossen!

Overigens sta ik toch versteld te kijken naar de acties van de Griekse soldaten. Waar blijven die mensenrechten vechters/organisaties? Is wel erg bar stil. Andersom zou het allang wereldnieuws zijn, hulde aan de gekleurde media!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

beyazz06 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:25:
Erdogan zei op een persconferentie dat hij 1 miljard euro extra van de EU om vluchtelingen op te vangen heeft geweigerd. "Wie houden ze voor de gek? We willen dit geld niet."

Overigens sta ik toch versteld te kijken naar de acties van de Griekse soldaten. Waar blijven die mensenrechten vechters/organisaties? Is wel erg bar stil. Andersom zou het allang wereldnieuws zijn, hulde aan de gekleurde media!
Want als de dictator zegt dat het zo is moet het wel de waarheid zijn?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/syrie/6...ogsmisdaden-in-syrie.html
Rusland en Turkije hebben zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden in Syrië, meldt een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties deze week. De Russische luchtmacht zou ten zuiden van Idlib burgerdoelen hebben gebombardeerd. Het Turkse leger zou mogelijk schuldig zijn aan plunderingen.

De Verenigde Naties hebben hun zorgen geuit over de status van de vluchtelingen.
Gelukkig hebben we als VN onze zorgen geuit. Dat zal ze leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
hoevenpe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:38:
@NeWSJuNK
Volgens mij mis ik de 'sarcasme' tags...
Het was een serieus plan van D66. Zoals wel meer zaken in de wereld zijn we op een punt aangekomen dat het lastig wordt om realiteit van parodie te onderscheiden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Tjah..verschillende belangen he. Net zoals de korte gekleurde berichtgeving over de Demonstraties in Frankrijk die echt lang hebben geduurd en waar veel geweld bij kwam kijken..o wee als we daar teveel over vertellen. Maar andersom: HK protests vergroot op het nieuws en allerlei wereld-leiders die hun zegje erover moesten doen. 1 grote corrupte bende.

Geen idee of Erdogan de waarheid spreek en of er echt vluchtelingen zijn gedood maar de filmpjes die te vinden zijn op social media laten niet veel goeds zien. soldaten die in het water met live ammo schieten..rubberen bootjes proberen te laten zinken etc. Misselijkmakend gewoon dat er niks over gezegd wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
https://www.nu.nl/syrie/6...ogsmisdaden-in-syrie.html

[...]

Gelukkig hebben we als VN onze zorgen geuit. Dat zal ze leren!
Tjah De VN...neemt iemand ze nog serieus? Hypocriete partijdig bende zonder tanden.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Ga je ook nog met reactie(s) komen die er wel toedoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
odan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Doe is ff normaal jij! Het is niet eens jou dictator!

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47

Hopelijk is het voor de EU ook duidelijk dat we het niet kunnen afkopen met geld en we dus die afspraak ook niet aangaan. Het is blijkbaar toch niks waard aangezien 1 kant van de partij zich er niet aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
oyay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Doe is ff normaal jij! Het is niet eens jou dictator!
Blijkbaar wel de jouwe.

Is het niet handiger om dit stuk over Turkije naar het Turkije topic te verplaatsen overigens?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Bizarre beelden van de grensgebieden in Griekenland. Lijkt wel zo’n klassieke veldslag van die hordes mensen.
Gunner schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:56:
Waarom maken we ons hier niet drukker over? Dit is toch niet houdbaar in Europa?

We staan erbij en kijken ernaar bijna. Kijk wat er in landen als Zweden gebeurd. Dat gaat alleen nog maar erger worden. Ik maak me daar echt zorgen over.
Zag onlangs wat criminaliteitscijfers van Zweden voorbij komen. In 2019 257 explosies als gevolg van criminaliteit, bomaanslag klinkt zo zwaar. 8350 verkrachtingen. Zweden heeft zichzelf zo ernstig in de vernieling geholpen met die massa immigratie.

Maar als je daar wat van vind staat men klaar met de xenophoob stempel. Het is tenslotte gewenst dat je je kop in het zand steekt en accepteert wat er gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-03-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Hopelijk is het voor de EU ook duidelijk dat we het niet kunnen afkopen met geld en we dus die afspraak ook niet aangaan. Het is blijkbaar toch niks waard aangezien 1 kant van de partij zich er niet aan houdt.
Groot gelijk, daar de EU nog altijd uitblijft met een oplossing tbv midden-oosten. Kan niet van 1 partij komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
beyazz06 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Groot gelijk, daar de EU nog altijd uitblijft met een oplossing tbv midden-oosten. Kan niet van 1 partij komen!
Er begint wat te gebeuren. Meer geld naar Griekenland voor betere grensbewaking en geavanceerde systemen.
Dat werd tijd.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het is weer eens tijd om dit topic naar boven te trappen.

Libanon is in 2019 in een financiële crisis terecht gekomen, problemen bleven zich vervolgens opstapelen en het land schijnt nu in een vrije val te zijn. Het punt zou bereikt zijn dat politici niet meer weten wat te doen en de bevolking wordt aan zijn lot overgelaten.

Enkele recente artikelen:

Libanon op rand van afgrond
De crisis in Libanon wordt Europa’s crisis
Premierskandidaat Hariri stapt op, chaos in Libanon
Benzinecrisis in Libanon: Beiroet toetert, huilt, scheldt en bidt in lange rijen voor de pomp
Financiële chaos in Libanon: torenhoge voedselprijzen, waanzinnige wisselkoersen
Libanon is in één klap een kwart van zijn stroomvoorziening kwijt

Sinds de explosie in Beiroet (augustus 2020) heeft het land geen regering meer. De Libanese pond is inmiddels niks meer waard vanwege hyperinflatie, er zijn problemen met aanvoer van brandstof, veel huizen zouden zonder elektriciteit zitten en/of de elektriciteit valt regelmatig uit en ziekenhuizen en apotheken hebben bijna geen medicijnen meer. Eten kopen is vanwege hyperinflatie heel moeilijk. De mensen met geld zijn al lang weggevlucht uit het land; er wordt verder gespeculeerd dat er straks miljoenen vluchtelingen richting Europa gaan.

Check vooral ook deze verslaggeving van NOS om een beter beeld van de situatie te krijgen:

Waardeloos geld, geen medicijnen en rellen op straat: Libanon in vrije val

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Libanon heeft zich tijdens en de koude oorlog erna als natiestaat relatief (voor M-O termen) staande kunnen houden, ondanks de geopolitieke positie tussen Israël en de rest van het M-O met meerdere oorlogen en interne en exterre conflicten. Interne religieuze en etnische spanningen werden politiek oplost met vertegenwoordiging en verdeling van macht.

In een machtsvacuüm zal je zien dan andere landen en groepen hun kans proberen te grijpen om hun geopolitieke belangen veilig te stellen. Dit proces is vele malen risicovoller in een multipolaire wereld, waarin ook kleinere regionale machten met ambities hun kans kunnen grijpen.

Voor Europa betekend een multipolaire wereld: je kan macht uitoefenen op je geopolitieke achtertuin of de geopolitieke achtertuin oefent macht uit op Europa. De huidige visie op grenzen en soevereiniteit zijn concepten die gebaseerd zijn op de unipolaire wereld na de koude oorlog en de tijdelijke terugtrekking van Rusland.

Onze geopolitieke vijanden weten dit spel al te spelen, het is de vraag in hoeverre Europa beseft dat de de machtsverhoudingen in de eigen achtertuin aan het verschuiven zijn. Een vorm van escalatie is als economische afhankelijkheid juist geen garantor meer is van vrede en stabiliteit, wat je al heel lang ziet met de verhoudingen met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Voor de situatie in Afghanistan hebben we reacties afgesplitst naar een eigen topic:
De Taliban en de situatie in Afghanistan

Daar s.v.p. verder over situatie in Afghanistan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een (bescheiden) kick, want er is nu informatie buitengekomen over oorlogsmidaden van de VS in Syrië, en hun pogingen om bewijsmateriaal daarvan te vernietigen. Dit vond plaats tijdens de laatste fase van de strijd tegen IS in Syrië.
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft verzwegen dat in maart 2019 tientallen burgerslachtoffers zijn gevallen bij een luchtaanval door twee vliegtuigen op posities van Islamitische Staat (IS) in Syrië.

Een jurist van de luchtmacht waarschuwde direct na de aanval dat het oorlogsrecht waarschijnlijk was geschonden. In plaats van een onderzoek in te stellen, probeerde het leger alle sporen uit te wissen, schrijft The New York Times. Bij het bombardement vielen tachtig doden, onder wie mogelijk zestig burgers, voornamelijk vrouwen en kinderen.

De krant deed maandenlang onderzoek naar het bombardement bij het plaatsje Baghouz, had inzage in geheime documenten en sprak met betrokkenen. Baghouz was de laatste nederzetting in Syrië die in handen was van IS en veel strijders hadden zich daar met hun gezinnen teruggetrokken.

De legerleiding erkende voor het eerst dat de aanval had plaatsgevonden toen The New York Times haar confronteerde met de uitkomsten van het onderzoek. In een verklaring zei de legerleiding dat het bombardement gerechtvaardigd was, omdat zeker zestien IS-strijders werden gedood en 'slechts' vier burgers. Vrouwen en kinderen vochten soms ook voor IS, en daarom is het mogelijk dat onder de andere zestig doden ook militanten waren, aldus de verklaring.

De aanval werd uitgevoerd in opdracht van een geheime commando-eenheid, Task Force 9. Het was ook deze groep die naderhand onderzocht of de regels overtreden waren. Coalitietroepen wisten later op de grond alle sporen van het bombardement uit, schrijft de krant.
Bron: VS verzweeg tientallen burgerdoden bij luchtaanval IS in Syrië

De oorlogsmisdaad an sich is (uiteraard) al kwaadaardig genoeg, maar als je het dan glashard blijfrt ontkenen of, nog veel erger, zelfs bewijsmateriaal gaat verdoezleen.... dan wéét je dus dat je fout bezig was. Geef dan je oorlogsmidaad gewoon ronduit toe, en breng de verantwoordelijken (zowel de planners, als de uitvoerders) voor het gerecht, en laat die hun oordeel vellen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik vind je post nogal beschuldigend. Waarom noem je het een oorlogsmisdaad? Als je nu vraagtekens plaatst bij het niet willen openbaren dan snap ik dat, maar een oorlogsmisdaad vindt bewust plaats. Een doel bombarderen en dan burgers raken vindt onbedoeld plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:11:
Even een (bescheiden) kick, want er is nu informatie buitengekomen over oorlogsmidaden van de VS in Syrië, en hun pogingen om bewijsmateriaal daarvan te vernietigen.
Het is mij ook niet duidelijk waarom je dit een oorlogsmisdaad noemt. Daarvoor zie ik in het artikel wat je quote helemaal geen bewijs. Dat er burgers omkomen maakt het niet automatisch een oorlogsmisdaad. Het verzwijgen is kwalijk maar zover ik weet ook geen oorlogsmisdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joep
Nou, het was even "rustig" in Syrië, maar eergisteren besloten de rebellen in Idlib om een verrassingsaanval uit te voeren op Aleppo en het platteland ten zuiden ervan en ze lijken op het punt te staan om de hele stad onder de voet te lopen. Bizar. Het heeft Assad ruim 4 jaar geduurd om met enorm veel moeite en mensenlevens Aleppo te zuiveren van rebellen (t/m 2016). En nu zien de rebellen (en Turkije die hen steunt) een gouden kans omdat Poetin het ergens anders druk mee heeft, Iran onder druk staat en Hezbollah een hoop strijders heeft verloren en moeten terugroepen naar Libanon. En het lijkt ze nog te gaan lukken ook. De eerste buitenwijken van Aleppo zijn al ingenomen.

https://syria.liveuamap.com/

Edit: Het lijkt wel op de val van Mosul destijds. De verdediging lijkt compleet in te storten. *knip* ongepast taalgebruik

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 30-11-2024 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lijkt erop dat ook Assad de verkeerde walkie talkies heeft gekocht. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 30-11-2024 11:51 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:44:
Lijkt erop dat ook Assad de verkeerde walkie talkies heeft gekocht. :P

[Twitter]
Ik had eigenlijk wel verwacht dat elk leger in die regio zo'n beetje alle recent gekochte mobiele apparatuur met batterijen door een röntgenscanner had gehaald. Schijnbaar niet.

Edit: De rebellen zijn ondertussen al in het centrum van Aleppo. Met dit tempo is Aleppo aan het eind van dit weekend helemaal ingenomen. Roerige tijden

[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 29-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 13:30

Vind de stockpiles met MANPADS en dergelijke welke het regeringsleger en de Russen schijnen achter te laten in hun overhaaste aftocht wel zorgwekkend. Krijgen de jihadisten nu zo in de schoot geworpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er komen al berichten naar buiten dat HTS en andere rebellen groeperingen Aleppo volledig hebben ingenomen.

Volgens mij is het nog sneller gedaan dan IS destijds in Mosul. Dit zou het regime van Assad toch niet kunnen overleven?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Dat ik dit ooit zou meemaken. Waanzin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0ZKp-Fd1KtCdpAMqeHhJOq5UaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0IGoX5bSew1equsWgVUwUvp.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Yakolev schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:23:
Dat ik dit ooit zou meemaken. Waanzin.
Waarom deze verontwaardiging?

Wat zou je nooit in je leven meemaken, dat Syrië in conflict is?

De groeperingen daar worden gefinancierd en aangezien de wereld wat tumultueus is momenteel is het niet gek dat er overal brandhaarden ontstaan.

Ben wel nieuwsgierig of Assad deze weer gaat overleven gezien de vorige steun die hij had.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op zich is het niet gek dat dit gebeurt. Assad zelf heeft niet veel troepen (relatief gezien) omdat Syriërs massaal uit het land gevlucht zijn. Assad is - of was - dan afhankelijk van anderen om hem in het zadel te houden. Maar het Kremlin heeft alle middelen nodig in Oekraïne en Hezbollah is militair onthoofd door Israël, dus de tegenstander maakt gebruik van deze situatie.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:33:
[...]

Waarom deze verontwaardiging?

Wat zou je nooit in je leven meemaken, dat Syrië in conflict is?

De groeperingen daar worden gefinancierd en aangezien de wereld wat tumultueus is momenteel is het niet gek dat er overal brandhaarden ontstaan.

Ben wel nieuwsgierig of Assad deze weer gaat overleven gezien de vorige steun die hij had.
Ik heb vrij actief tijdens de burgeroorlog het conflict gevolgd, er zijn in die jaren zo verschrikkelijk harde gevechten geweest waarbij sommige stukken van Aleppo letterlijk jaren lang belegerd zijn geworden, welke nu in nog geen 24 uur zijn ingenomen.

De citadel was destijds echt het centrum van alle SAA operaties in de stad, dus ik vind bovenstaande foto best waanzinnig om te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Assad zit blijkbaar in het buitenland?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 01:00:
Assad zit blijkbaar in het buitenland?

[Twitter]
Assad zit sinds gisteren bij Poetin in Moskou.

Dit lijkt me gewoonweg een open deur:
If he does not return, the rebels have a good chance of a run towards Damascus
Aleppo ligt in het noorden van Syrië, honderden kilometers van Damascus in het zuiden. Daartussen ligt nog o.a. de grote stad Homs. Ja, nadat ze Aleppo hebben kunnen ze breed gaan of naar het zuiden. Dat laatste is 'richting Damascus' maar daar ben je niet zo even.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
Net als na de val van IS is het nu weer een race tussen de rebellen en de SDF om zoveel mogelijk gebied in te nemen. Dat wordt over een tijd weer een onderlinge strijd. Ben benieuwd of de regeringstroepen ergens nog stand kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inmiddels worden de verzetsstrijders gebombardeerd:
Na een blitzaanval van enkele dagen zijn Syrische rebellen erin geslaagd om de miljoenenstad Aleppo grotendeels te bezetten. Het regime-Assad had oorspronkelijk amper verweer, maar bombardeert ondertussen met bondgenoot Rusland de buitenwijken.

Russische en Syrische straaljagers hebben zaterdag rebellen gebombardeerd in een buitenwijk van de stad Aleppo. Dat zeggen twee Syrische militaire bronnen aan het persagentschap Reuters. De bombardementen volgen op de opmars van een amalgaam rebellen in noordelijk Syrië die sinds woensdagochtend bezig is. Ze noemen de operatie “Antwoord op de agressie”: een vergelding voor recent escalerende beschietingen door het regime van president Bashar al-Assad. Vanuit de provincie Idlib zijn ze in drie dagen doorgestoten tot de metropool Aleppo, de op een na grootste stad van het land. Aleppo is sinds 2016 helemaal in handen van het regime, de blitzaanval van de rebellen komt als een complete verrassing.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Joep schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:13:
Net als na de val van IS is het nu weer een race tussen de rebellen en de SDF om zoveel mogelijk gebied in te nemen. Dat wordt over een tijd weer een onderlinge strijd. Ben benieuwd of de regeringstroepen ergens nog stand kunnen houden.
Weet niet hoe slim het is voor de SDF om dit soort acties te ondernemen, tenzij ze betere verdedigbare posities innemen ten opzichte van wat ze hadden.
Er zal een moment komen dat de Idlib rebellen / jihadisten, maar ook het door Turkije gesteunde SNA leger hun blikken gaan werpen op de Koerden.

Heel erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, maar tenzij de SAA een tegenaanval kan doen, dan is het afgelopen met het regime in de volledige Aleppo provincie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:20
Ik kon me herinneren dat ze maanden/jaren om een stukje wijk/buurt vochten in Aleppo maar nu hebben ze bijna hele stad al veroverd in paar dagen, waanzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Een voorzichtige kaart van hoe de situatie er momenteel eruit ziet. In feite heeft de SDF het regeringsleger hier erg goed geholpen, maar of dat op lange termijn wel een slimme beslissing is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJuPpRZkLK1PDCeLAdap7zPHEN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2xbvkyi5YsstTqCCZZ54d2C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Superman schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:26:
Ik kon me herinneren dat ze maanden/jaren om een stukje wijk/buurt vochten in Aleppo maar nu hebben ze bijna hele stad al veroverd in paar dagen, waanzin.
Aleppo in 3 days, anyone? :p

Syrian rebels enter Aleppo three days into surprise offensive

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yakolev schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:30:
Een voorzichtige kaart van hoe de situatie er momenteel eruit ziet. In feite heeft de SDF het regeringsleger hier erg goed geholpen, maar of dat op lange termijn wel een slimme beslissing is?

[Twitter]

[...]
Ben benieuwd of HTS ook richting latakia en tartus zal keren aan de westkant, zodat ze minder RU airstrikes over zich heen krijgen.
Richting het zuiden gaat het hard, schijnbaar heeft het Syrische leger zich al uit omgeving Hama terug getrokken.
https://syria.liveuamap.c...drawals-of-the-government

SDF ziet er meer uit alsof ze aan de oostkant het machtsvacuüm vullen.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2024 16:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De stad Hama schijnt ingenomen te zijn. Dan is het nog 40km tot Homs.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle onderwerpen omtrent Israël/Palestina zijn hier offtopic.

Het is hier niet de bedoeling om het wel en wee van de islam/jihad/sharia te bediscussiëren.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid