Avalaxy schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:56:
Er was nog geen topic over de crisis met ISIS in Irak, terwijl het best een groot, complex en belangrijk onderwerp is, dus bij deze.
Wat ik mij afvraag over die hele oorlog die nu gaande is:
- Waar komt ISIS nou ineens vandaan? Kennelijk hebben ze een hoop mensen en spullen, waar komt dat allemaal vandaan? Zijn het strijders die uit Syrië zijn gekomen?
- Dit zijn zover ik weet de lui die ook in Syrië vechten. Het Syrische leger is heel erg verzwakt na zo'n 2 jaar aan intense burgeroorlog. Ze hebben veel materieel en mensen verloren en het is nauwelijks meer een professioneel leger. Desondanks is het Syrische leger succes na succes aan het boeken in Syrië. Hoe kan het dat ISIS het Syrische leger níet onder de knie krijgt, maar het Iraakse leger, dat jaren de tijd heeft gehad om op te bouwen, met steun van onder andere de VS, binnen een paar dagen overrompeld wordt?
- Als ik kijk naar de beelden dan zijn dit absoluut niet de amateurs/rebellen die we in Syrië en Libië hebben gezien. Ze gaan niet zo professioneel te werk als een echt leger, maar het komt er wel aardig in de buurt. Er zit een stuk meer tactiek in dan bij de rebellen in buurlanden. Waar hebben ze die training opgedaan?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe deze situatie zich ontwikkelt. ISIS pleegt echt gruweldaden, dus het is (denk ik) te hopen dat de VS en Iran ingrijpen. Zowel met luchtsteun als grondtroepen.
Waar komt ISIS nou ineens vandaan? Kennelijk hebben ze een hoop mensen en spullen, waar komt dat allemaal vandaan? Zijn het strijders die uit Syrië zijn gekomen?
Waar ISIS vandaan komt? Je hoort dagelijks op het nieuws dat er een X aantal vertrokken zijn vanuit Nederland/Belgie/VS/Duitsland enz... richting Syrie om tegen de regering van Syrie te vechten? DEn het zijn ook nog is GEEN Syriërs. Daar heb je al deels je antwoord op waar ze vandaan komen. Waar komen al hun wapens vandaan? Weetje nog toen de VS 2 keer in 2 jaar 500 milioen dollar heeft uitgegeven aan de FSA? Nou daar heb je dus je antwoord al. Terroristen van het FSA krijgen wapens van de landen als VS, Turkije, en de rijke arabische landen die bevriend zijn met de VS. Wapens zoals TOW zijn nu echt niet in de handen van "vrijheidstreiders". Nee dat is echt niet zo. Als je nu naar de wapens van ISIS kijkt dan zul je zien dat de grootste deel van de anti tank wapens TOW's zijn. Hoe komt dat? nou, FSA=ISIS=ALnusra. Een paar weken geleden las ik nog dat 3000 terroristen van het FSA overgelopen zijn naar ISIS in het Al-qalmoun gedeelte in Syrië. Dat zijn dus 3000 terroristen van het zo genaamd "Syrische" "vrij" "leger" die vrijwillig overlopen naar een andere terroristische groep als ISIS. en natuurlijk nemen ze al hun wapens met hun mee.
Zijn het strijders die uit Syrië zijn gekomen?
NEE. NEE. NEE. en nog is nee. De grootste deel van de ISIS strijders zijn gewoon letterlijk moslim extremisten uit verschillende landen ( 83 om exact te zijn ) je hoort elke dag wel op het nieuws dat er zo veel aantal strijders vanuit een land als spanje zijn vertrokken om mee te vechten met ISIS tegen de regering van Syrie. Dat zijn ECHT geen syriërs hoor.
]Dit zijn zover ik weet de lui die ook in Syrië vechten. Het Syrische leger is heel erg verzwakt na zo'n 2 jaar aan intense burgeroorlog. Ze hebben veel materieel en mensen verloren en het is nauwelijks meer een professioneel leger. Desondanks is het Syrische leger succes na succes aan het boeken in Syrië. Hoe kan het dat ISIS het Syrische leger níet onder de knie krijgt, maar het Iraakse leger, dat jaren de tijd heeft gehad om op te bouwen, met steun van onder andere de VS, binnen een paar dagen overrompeld wordt?
- De Syrische leger is niet "heel erg verzwakt na zo'n 2 jaar aan intense burgeroorlog" Dat is dus gewoon bullshit. Voor de oorlog stond Syrie nog op nummer 14 van de ranglijst van de grootste legers ter wereld. In totaal heeft Syrië (reservisten + actieve soldaten) 785000 soldaten. Die dus ook nog is kunnen oplopen naar meer dan 2 millioen aangezien iedereen in Syrie vanaf z'n 18nde 2 jaar de leger in moet. Sinds het begin van de oorlog TEGEN HET WESTEN is de Syrische leger rond de 60000 soldaten verloren. Niet aan een burgeroorlog want een burgeroorlog zou betekenen dat het burgers tegen de leger is terwijl dat duidelijk niet zo is aangezien de meerderheid van de FSA/ISIS/Al nusra uit 83 verschillende landen komen.
Syrische leger heeft bijna 5000 tanks. ( nummer 5 op de wereld ranklijst ).
"Tanks: 380
Infantry fighting vehicles: 320
Command post vehicles: 6
Armoured recovery vehicles: 7
Self-propelled guns: 14
Armoured personnel carriers: 14
Self-propelled anti-aircraft weapons: 24
Reconnaissance vehicles (BRDM): 26
Shilka / (Flak) Self-propelled guns: 30
Armored cars: 31
http://www.globalsecurity.org the Syrian Armor force was composed in 2011 by about 10290 Tanks/ APC/ IFV/ SP Artly so there the losses are the 8,37% of the total of the Syrian Armor force.
According with
http://www.globalfirepowe...tail.asp?country_id=Syria The total from Syrians Tanks/ APC/ IFV/ SP Artly was 12614 in 2011 so the 6,82%
"
Dit was dus tot eind 2013. In denk niet dat de Syrische leger in 2 jaar tijd nog is 1000 tanks kwijt is geraakt ...
"het is nauwelijks meer een professioneel leger.
Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen? Wat zijn je bronnen? De Syrische leger kan nog 10 jaar lang zo door gaan en ze zullen dan nog steeds aan de winnende hand zijn. En je moet ook meerekenen dat de Syrische regering nog niet de "echte" syrische leger heeft neergezet. De meerderheid die zijn omgekomen bij de Syrische kant zijn burgers van de NDF. Of te wel burgers die zichzelf verdedigen en bewapend worden door de overheid.
Desondanks is het Syrische leger succes na succes aan het boeken in Syrië. Dit klopt absoluut. Als je naar de mappen kijkt van 2011-2012-2013-2014 dan zie je duidelijk dat de syrische leger overduidelijk aan het winnen is.
Hoe kan het dat ISIS het Syrische leger níet onder de knie krijgt, maar het Iraakse leger, dat jaren de tijd heeft gehad om op te bouwen, met steun van onder andere de VS, binnen een paar dagen overrompeld wordt?
Corruptie. de meeste van jullie zullen hier absoluut niet mee eens zijn. Mijn pa, oomen en neven zatten allebei in de Syrische leger toen wij nog in Syrie woonden. Toen ik hun vroeg waarom de Syrische leger ISIS wel aankan en de irakeese leger niet, kreeg ik te horen dat de Syrische leger gewoon aan het spelen is met ISIS. Syrie is een land waar mensen achter hun regering staan. Als ISIS Syrie aanvalt dan vecht niet alleen de Syrische leger tegen hun maar ook talloze stammen + burgers tegen hun. En natuurlijk ook verschillende vrienden van Syrie zoals Iran en Hezbollah. maar als je naar Irak kijk. Irak is al sinds de invasie van de VS verdeeld tussen duizenden verschillende stammen. De irakeze leger was gewoon te verdeeld en er was te veel corruptie.
Als ik kijk naar de beelden dan zijn dit absoluut niet de amateurs/rebellen die we in Syrië en Libië hebben gezien. Ze gaan niet zo professioneel te werk als een echt leger, maar het komt er wel aardig in de buurt. Er zit een stuk meer tactiek in dan bij de rebellen in buurlanden. Waar hebben ze die training opgedaan?
heb je laatst nog op het nieuws gehoord dat de VS 1000 man naar Syrie stuurt om de "gematigde" "rebelen" te trainen? nou hier heb je dus je antwoord.
Er zijn bijna geen "gematige" "rebelen" in Syrie over. De Syrische leger heeft keer op keer van hun gewonnen en zijn nu ook ver in de minderheid. Je kunt bijna zeggen dat ze gewoon niet meetellen.
Dit is mijn eerste reply hier dus dan geef ik ook gelijk antwoord op de eerste post die ik zie.
Mensen die hier reageren en denken dat de Syrische regering verantwoordelijk voor is voor de oorlog in Syrie. Nou denk maar nog is beter na.
Toen de "Arabische lente" in Syrie begon zei de NOS nog dat het anders in Syrie is. Daar steunen de mensen hun regering en gingen ook nog is demonstreren VOOR de regering/ In 2011 gingen zelfs 13 milioen mensen de straat op om te protesteren VOOR de regering. Maar na een week werd dit snel veranderd in "ASSAD SCHIET OP MENSEN ASSAD IS EEN DICTATOR. WESTERSE LANDEN MOETEN INGRIJPEN. "
Mijn opa was er zelf bij tijdens de eerste protest waar dus zogenaamd mensen dood geschoten werden door snipers. Volgens hem was er niks aan de hand. Ja de leger stond wel klaar om in te grijpen maar goed. Dat heb je hier ook? 1000 man gaan protesteren voor ISIS en bijna elk politie agent in 't land samen met het ME staan ook klaar om te ingrijpen mocht het mis gaan. Kijk nou bijv. naar Frankrijk. 2 Terroristen hebben er voor gezorgd dan 90000 ME's zijn ingezet. Waarom is dat in Syrie dan niet toegestaan?
De eerste doden in de zogenaamd burgeroorlog waren nog PRO assad. het waren burgers uit wijken die de regering steunen. Hierna was de politie aan de beurt en overheids leden. Maar goed, Ik als syrier word waarschijnlijk door de meerderheid hier en in nederland als gek verklaart omdat ik volgens hun een "dictator" steun. Terwijl de meeste voor de oorlog NIKS over syrie wisten. en nu? nu gedragen ze zich alsof ze in syrie zijn geweest of hebben gewoond.
Jammer.. echt jammer dat mijn geboorte land zo naar de tiefus is geschopt. Ben er nog voor t laatst in 2010 geweest. Mensen daar deden waar ze zijn in hadden. Wil je om 4 uur snachts naar de shishabar? dan kon dat. Wil je als vrouw een miniskirt aan doen? dan kon dat, wil je daar naar eeuwen oude kloosters gaan dan kon dat zonder dat je iets hoeft te betalen of wat dan ook. Moslims en Christenen waren 1. Ik weet nog tijdens kersmis kwamen zelfs moslims met ons samen binnen in de kerk. Zelfs Assad de O ZO GEWELDADIGE DICATOR ging in de kerk bidden. en niet in de moskee.
Echt jammer dat mensen hier zo gehersenspoeld zijn door al het nieuws.
Ze horen iets op het nieuws en geloven het gelijk. Net als de zogenaamd "democractie-missie" in Libie. Nou mooie democractie heb je daar zeg.
of de WMD in Irak. 1 millioen doden en een land in chaos en alsnog geloven mensen dat de VS alle recht had om een land aan te vallen die helemaal niks te maken had met 9/11.
Schande voor de mensen die niet naar beide kanten kijken van het verhaal.
Zelfs de CIA heeft in 2014 toegegeven dat 70-80% van de Syrische bevolking aan de kant van Assad staat. Maar goed jullie zijn dan ook zo arrogant en weigeren dat nog te geloven. Inplaats van naar demostraties van meer dan 10 milioen mensen te kijken, gaan jullie met z'n allen naar protesten tegen Assad kijken waar ongeveer 100 man aan meedoet en telkens iemand met een dom papiertje voor de camera voor gaat houden.
Als Assad echt de slechterik was dan was mijn familie nu allang dood. Maar goed ik denk dat als de terroristen van het FSA mijn families dorp aanvallen met mortieren en tanks dat ze natuurlijk vrijheid willen bregen aan de dorp. Net zoals de dorp Maloula in Syrie? helemaal verwoest. Een van de oudste christelijke dorpen waar nog Aramees werd gesproken door de bewoners is nu helemaal verwoest. Man man man.. wat is democratie toch een mooi iets .. al helemaal als het niet eens werkt in de landen die het bedacht hebben...
Kijk nou bijv. naar de koerden
de meeste hier wisten niks over de koerden maar zodra ze op het nieuws hebben gehoord dat ze tegen ISIS vechten werden ze als helden beschouwd. de meerderheid van de nederlandse volk steunt hun u ook volledige en steunt zelfs hun niet bestaande staat. Waarom zegt niemand iets over ONS? de Assyrische volk!? Wij vechten net zo hard als hun tegen ISIS. Ons land werd van ons afgepakt en wij werden eeuwen lang afgeslacht door de Ottomaanen en Koerden. Ja KOERDEN, de zelfde koerden die jullie steunen hebben ons afgeslacht. 750duizen om exact te zijn. de ouders van mijn oma en opa zijn uit turkije gevlucht omdat ze vervolgd werden omdat ze christenen zijn. door wie? door de koerden en ottomanen!. Tegenwoordig is er niks veranderd. Koerden plunderen de huizen on de assyrische bevolking in syrie en irak. ze vernielen alles en verkrachten zelfs hun vrouwen. maar hier horen jullie niks over zeker. de meeste koerden steunen ISIS zelfs indirect. kijk nou bijv naar Al Hasakah. Mijn tante woont daar nog en wil daar ook weg. Ze wil heel graag haar huis verkopen maar alle koerden die daar wonen willen niks betalen, waarom? omdat volgens hun "alle huizen van hun zijn zodra ISIS Al Hasakah heeft veroverd". Nee hier horen jullie niks over, want het enige wat jullie horen is 't geluid uit jullie TV.
Terwijl ze de meerderheid niks weet over de koerden. Mijn geboorte stad ( Al Hasakah ) in het oosten van syrie is vrijwel verwoest door de YPG. Mijn oude bassischool daar word nu gebruikt als opslag ruimte voor wapens en munitie. Ons kerk zit nu ook vol met kogelschoten. Bah.. nee echt ik walg gewoon van mensen die dan nog is de lef hebben om de koerden te steunen en ook nog is claimen dat de syrische overheid achter ISIS zit en de oorlog in syrie.
[
Voor 13% gewijzigd door
ninosm1 op 20-01-2015 11:02
]