Niet iedereen denkt zoals jij, dat het prima is om met een deukertje rond te rijden, want je maakt vanzelf schade. 15 jaar schadevrij lijkt je zelfs onmogelijk.
Ik ken inderdaad ook bestuurders die altijd schade lijken aan te trekken, wat volgens mij niet zozeer aan de auto ligt waarin ze rijden.

Dat jij vindt dat mensen zonder krassen en deuken jou "de loef af willen steken" zegt imo meer iets over jouw omgang met auto`s en rijgedrag.

Imo straalt het uiterlijk van de auto waar iemand in rijdt toch een beetje af op de bestuurder. Een gedeukt wrak van de weg, dat het prima doet van A naar B, zal menig voorhoofd doen fronsen als je voorrijdt om iemand een lift te geven.

En wellicht dat de mensen om je heen, die jouw rijstijl beter kunnen inschatten dan wij, je om die reden hun auto niet zouden uitlenen? Want schade boeit jou blijkbaar niet, dan kijk je toch van een kant van waaraf je dat niet ziet naar je auto zeg je doodleuk, als je hem van je terugkrijgt met schade?
Er zijn zat mensen die geen deukjes of krassen oplopen, ook na jaren niet, en die zuinig zijn op hun autootje.
En die een auto dus heel houden, omdat ze er een hebben die ze leuk vinden, en niet een auto kochten vanwege van A naar B en verder boeit het niet.
Heeft echt helemaal niets te maken met "de loef afsteken", wellicht wel met wat zuinigheid op je spullen, ruimtelijk inzicht en rijgedrag.
En wellicht een bepaalde restwaarde bij inruil.
Ik heb een werkauto, maar ben best wel even doodziek van elk krasje dat er in komt door eigen onoplettendheid.
Overigens zie ik wel een licht ingedeukte deur, niet alleen wat krasjes die je weg poetst.
En is er inderdaad al gezegd dat een deel no-claim vervalt als de eigenaar de schade claimt en laat maken.
De eigenaar verplicht @
Tc99m dan ook niet de auto voor de hoofdprijs te laten maken, er wordt gevraagd wat redelijk is qua prijs zodat hij netjes hersteld kan laten worden door Tc99m.
Iets dat menigeen niet meer dan normaal vindt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Teijgetje op 18-04-2022 22:19
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.