@
_JGC_
Je bedoelt vast dat ze bij het vaststellen van dat de blokken nog 15K meegaan niet is gekeken naar de dikte van de schijven.
Schijven hebben gewoon hun tolerantie en daar hou je je beter aan, ongeacht of je denkt dat ze nog wel mee kunnen als ze wat te dun zijn geworden. Je leeft maar één keer.
Heb zelf een afgebroken schijf meegemaakt van een voorwiel met 20 km per uur (Scorpio), je staat in 1x dwars, zelfs met dus haast geen snelheid. Moet er niet aan denken dat dat met een hoge snelheid gebeurd was. Dat had ik waarschijnlijk niet overleefd.
@
Chriztiaan
Zoals @
deepbass909 al zegt over de schijven, alleen meten is weten. De roestrand zegt niet zoveel, zorgt hooguit, net als de ribbels, dat nieuwe blokken iets meer tijd nodig hebben om te zetten, en dat ze eerder op zijn.
Het enige waar je wat over kan zeggen bij remblokken zijn de voeringen, en dan zowel binnen als buiten, meer hoef je niet op de foto te zetten.
De enige voering die ik op foto 3 zie, van de buitenzijde, is imo nog onduidelijk ook, de voering zit schijnbaar ver van de schijf af als ik de zwarte schaduw bekijk. Wellicht zie ik het verkeerd maar een voering "ligt" normaal tegen de schijf aan, en loopt iets los als de druk van de cilinder af gaat. Maar schaduw of een opening zie je normaal niet.
Alle opmerkingen ten spijt, ook aan die voering kan je niet zien hoe lang de rem nog meegaat, dat hangt af van de dunste voering per rem(schijf). De binnenkant kan best helemaal op zijn.
Je zal dus echt foto`s van beide voeringen per rem moeten maken om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Normaal meet je bij vervangen van blokken ook de schijven op, en vervang je die als ze aan de ondergrens zitten. In alle andere gevallen gaat de schijf dan de nieuwe blokken wel mee, of laat je ze even vlak draaien als ze nog dik genoeg zijn. Kost een fractie van nieuwe maar de blokken gaan langer mee op gladde schijven.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.