[DIY] Het auto klussen & vragen topic

Pagina: 1 ... 5 ... 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
Daniel36 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:01:
Het tegenovergestelde heb je ook btw.
Vroegah (20 jaar geleden) reed ik voor het eerst in een Suzuki Alto wat prima ging, tot ik wilde stoppen: moeder Maria, ik dacht even dat de remmen vergeten waren.
Probleemloze autootjes verder, dat wel ;)
Bij mijn weten hebben de Alto's pas vanaf de 1 liter viercilinder een rembekrachtiger, de bouwjaren daarvoor moest je zelf alle kracht leveren. Als je dat niet gewend bent moet je best hard trappen, ook al weegt zo'n ding maar iets meer dan 600 kg leeg :P

Edit: de laatste driecilinder ('86-'95) had blijkbaar al een bekrachtiger gekregen. De mijne uit 1985 heeft er geen en dat merk je goed :P

[ Voor 10% gewijzigd door Peenutzz op 27-02-2015 19:21 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

FastFred schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:43:
Crosspost uit Citroën topic

"Gisteravond weer ANWB gespeeld. Auto van m'n ouders is weer eens gaan staan halverwege de rit naar huis. Had ie vorig jaar juni ook al eens, 30A zekering van het motormanagement eruit. Van de garage een doosje 30A zekeringen meegekregen de vorige keer, dus dit keer zelf kunnen vervangen en de boel deed het weer."

Gaat hier om een Xsara Picasso van 2003 met een 1.8 16v. De universele garage in ons dorp kan niks beters verzinnen dan ons een handje vol zekeringen mee geven en die maar blijven vervangen.
Hmm, fijn dat mijn vorige auto een shunt-plaatje had ipv een zekering. Dan brand het hele ding tenminste af, maar de zekering gaat dr niet uit. >:)

Maar ff serieus: als de brandstofpomp achter dezelfde zekering zit (en ik neem aan van wel) check de bedrading daarvan op kortsluiting richting de koets? De rest van wat dr achter die zekering zit, zit allemaal in de motorkabelboom, daar gaat meestal niet zomaar dingen aan kortsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
Woensdag op de terugweg van het werk meende ik te merken dat de snelheid van mn auto nogal snel afnam bij gas los. Thuis aangekomen rook ik een flink branderige lucht en kwam er een rookspiraaltje van het rechter voorwiel.

Eerste gedachte: remcilinder vastgeslagen. Vandaag de boel even losgehad en ik zag overal remstof en een branderige geur in/bij de plunjer.

Omdat ik thuis niet in staat was de cilinder terug te drukken heb ik alleen de remblokken schoongemaakt en met wat nieuw vet teruggezet. Bij een testritje merkte ik geen bijzonderheden bij rijden en flink remmen, na tijd alleen een lichte brandlucht als ik mn neus erop hield.

Vraag: zou de rook kunnen komen van klemmende blokken, of heb ik binnen de kortste keren weer problemen en is de enige oplossing de hele rem reviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Remblokken kunnen best wat klemmen door vuil oid. Maar niet dusdanig dat je voertuig er merkbaar door gaat afremmen. Dan kom je toch uit bij de remzuiger.

Een vastzittende remzuiger komt eigenlijk altijd weer terug of wordt alleen maar erger.
Het hoort een afgesloten systeem te zijn. Maar door bv. een scheurtje in de cup kan er vuil en vocht naar binnen. Zelfs vocht in "oude" remvloeistof kan er voor zorgen dat de rand van de remklauw gaat roesten en daardoor de zuiger laat klemmen. Dit lost zich niet vanzelf op.

De slag van de zuiger is eigenlijk maar heel klein en door het loshalen van de blokken is de zuiger waarschijnlijk weer voldoende los gewrikt. Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat je er op kan wachten totdat ie weer gaat klemmen.

Vaak gaat het klemmen van de remzuigers gepaard met een knakkend geluid tijdens het aanremmen bij lage snelheid. b.v. bij het weg rijden 's ochtends.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geef mij maar lucht remmen, werkt altijd zelfs zonder lucht, dan vertrek je niet :) : VEEL veiliger kom nou niet af met: "maar dan heb je geen ABS/ESP", BULLSHIT, ABS/ESP blokken en de ventielen worden op LUCHT getest, moest je het hele systeem trouwens op lucht maken heb je zelfs geen extra pomp meer nodig hebben op de abs blok, gewoon een vul aansluiting :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Damic schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:19:
Geef mij maar lucht remmen, werkt altijd zelfs zonder lucht, dan vertrek je niet :) : VEEL veiliger kom nou niet af met: "maar dan heb je geen ABS/ESP", BULLSHIT, ABS/ESP blokken en de ventielen worden op LUCHT getest, moest je het hele systeem trouwens op lucht maken heb je zelfs geen extra pomp meer nodig hebben op de abs blok, gewoon een vul aansluiting :)
Eerste keer dat ik met de vrachtwagen reed is dat toch schrikken, imo een heel ander gevoel dan remmen op olie. :)

Voor de mensen die het systeem niet kennen: een vrachtwagen moet luchtdruk opbouwen voor die kan vertrekken.

De remblokken drukken met sterke veren tegen de schijven, als er luchtdruk op staat duuwt deze de blokken open, als je op je pedaal drukt laat je druk af zodat de veren er weer voor zorgen dat de blokken tegen de schijven gedrukt worden.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 05:10

Theimon

Snapte!?

Jellabie schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:02:
[...]

Eerste keer dat ik met de vrachtwagen reed is dat toch schrikken, imo een heel ander gevoel dan remmen op olie. :)

Voor de mensen die het systeem niet kennen: een vrachtwagen moet luchtdruk opbouwen voor die kan vertrekken.
Maar als je luchtsysteem niet lek is, kan je gewoon je parkeerrem los gooien zonder eerst lucht te moeten draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Theimon op 01-03-2015 10:23 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
kendo schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:38:

Vaak gaat het klemmen van de remzuigers gepaard met een knakkend geluid tijdens het aanremmen bij lage snelheid. b.v. bij het weg rijden 's ochtends.
Check. Vanochtend toch maar de gok gewaagd en naar t werk gereden (40km, snelweg) maar na 20 mins begon de motor ineens te stampen. Even af laten koelen en rustig verder gereden.

Remmen reviseren durf ik nog wel aan, maar ik ga vanmiddag toch even bij een garage checken of het nog wel uitkan vanwege ernstige roest bij de achterspatborden (corolla e10, '94). Dat kan ik helaas niet zelf aanpakken.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 107% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:32 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Theimon schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:45:
[...]

Maar als je luchtsysteem niet lek is, kan je gewoon je parkeerrem los gooien zonder eerst lucht te moeten draaien.
Verklaar je nader? Er moet toch lucht op de tanks zitten anders kun je doen wat je wilt afslepen = optakelen op trolleys

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-07 14:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Precies, nadeel van een lucht-systeem is dat je bij een lek helemaal nergens meer heen gaat. En dat komt vaker voor dan je denkt. Het gros van de vrachtwagens met pech langs de weg, hebben problemen met de remmen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Damic schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:31:
[...]
Verklaar je nader? Er moet toch lucht op de tanks zitten anders kun je doen wat je wilt afslepen = optakelen op trolleys
Er moet inderdaad lucht op het systeem staan. En als je systeem niet lek is kan je gewoon de parkeerrem losgooien :)

En als het alleen je trailer/aanhanger is: gewoon je rangeerventiel losgooien. Je hebt dan alleen ook geen commando meer dus bij remmen komt ie wat vaker in je spiegel opduiken. Zeker met een conventionele combi (been there, done that ;))

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:18:
Precies, nadeel van een lucht-systeem is dat je bij een lek helemaal nergens meer heen gaat. En dat komt vaker voor dan je denkt. Het gros van de vrachtwagens met pech langs de weg, hebben problemen met de remmen.
Als je meer druk opbouwt dan er via het lek verdwijnt kan je prima rijden. Bij mij schoot een keer de constant lucht van de aanhanger af bij het luchthandje (goedkope slangen :/). Toen sloeg mijn aanhanger meteen vast en boorde zich de berm in. Pech was dat mijn motorwagen ook meteen leegliep, want een compressor kan niet tegen een open luchtleiding opboksen.

Een gaatje in een slang is prima tegen op te werken. Pest is dat je iedere keer als je ergens hebt gelost eerst een tijd lucht moet draaien, omdat de boel weer leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is ook de bedoeling: of wil je een 10 tonner even zonder remmen door een woonwijk laten daveren? De meeste dat ik zien staan is er altijd iets mis met de banden zelf, tijd geleden zelf 1 waarvan de lucht vering bij elkaar was gestrapt omdat er iets mis was en dan onder politie begeleiding de autostrade af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Bah, vandaag eindelijk tijd om een imitatieremklauw bij de dealer op te halen, kom ik er bij het monteren achter dat het niet past. Dwz, het past wel, maar dan moet ik de blokken weglaten en dat lijkt me niet wenselijk :9 .

Het vreemde is dat alle (imitatie)klauwen die ik op internet kan vinden universeel zijn voor toyotas corollas uit de 90s, dus per ongeluk net een verkeerd model is niet waarschijnlijk.

Nou ja, tenzij ik nog een heel goed idee krijg morgen maandag maar weer de dealer bellen... Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Peenutzz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:18:
[...]

Bij mijn weten hebben de Alto's pas vanaf de 1 liter viercilinder een rembekrachtiger, de bouwjaren daarvoor moest je zelf alle kracht leveren. Als je dat niet gewend bent moet je best hard trappen, ook al weegt zo'n ding maar iets meer dan 600 kg leeg :P

Edit: de laatste driecilinder ('86-'95) had blijkbaar al een bekrachtiger gekregen. De mijne uit 1985 heeft er geen en dat merk je goed :P
Zal wel een optie zijn geweest, want op m'n 18e heb ik ooit eens proefgereden in een Alto uit '92, en die had geen rembekrachtiging (en een studiegenoot van me had er ook 1, uit '93 ofzo, die had ook geen rembekrachtiging). Na die proefrit heb ik ook besloten om geen Alto te kopen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damn zelfs mijn rx7 uit '80 heeft al een rembekrachtiging, gelukkig is Toyota wat vooruit gegaan in al die jaren.
BlueMotion schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:34:
Bah, vandaag eindelijk tijd om een imitatieremklauw bij de dealer op te halen, kom ik er bij het monteren achter dat het niet past. Dwz, het past wel, maar dan moet ik de blokken weglaten en dat lijkt me niet wenselijk :9 .

Het vreemde is dat alle (imitatie)klauwen die ik op internet kan vinden universeel zijn voor toyotas corollas uit de 90s, dus per ongeluk net een verkeerd model is niet waarschijnlijk.

Nou ja, tenzij ik nog een heel goed idee krijg morgen maandag maar weer de dealer bellen... Bah.
Imitatie remklauw, wat heb jij uitgespookt dat je de remklauw moet vervangen?

[ Voor 75% gewijzigd door Damic op 08-03-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 20:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

10-30ton wil je ook niet laten remmen met oliedruk, olie zal snel gaan koken.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Heb je hier trouwens een bron van? Ik ben het maar eens gaan zoeken, want ik kon het mezelf niet voorstellen namelijk. De meeste trucks die ik langs de kant zie staan hebben kapotte banden.

Ik vond tot nu toe alleen dit artikel: http://www.verkeersnet.nl...en-pech-met-vrachtwagens/ waar ze in de laatste alinea ook eerder wijzen naar banden en aandrijving.

Ik heb zelf in al die jaren nooit gedoe met de remmen gehad. Banden, versnellingsbakken, drukgroepen en meer van die crap daarentegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 23:51
De magneetspoel van mijn airco compressor is stuk. Nu wil ik een nieuwe bestellen om deze er op te zetten maar ik weet niet welke. Het gaat om een SD7V16 compressor van Sanden (OEM = 1j0 820 308 K). Mijn auto is een audi a3 1.9 tdi 2002.

Wanneer ik de spoel opzoek krijg ik wel resultaten maar de maten komen bij geen enkele leverancier overeen. Hoe weet ik welke ik moet hebben?

De volgende heb ik bijv gevonden:Bij de meeste verschillen de diktes. Maakt het uit als ik een dunnere of dikkere neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Bogijn.nl auto-onderdelen
Korting korting, lentekorting !!

Iedereen is goed gehumeurd door het lekkere weer!

Daarom nu dit gehele weekend 10% korting op álles !!
Gebruik code lente10p in je winkelwagen.
ThinkPadd in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"

Prima shop, heb er al eens eerder besteld en zijn erg scherp qua prijs en ook nog eens vriendelijk & snel als je vragen hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

Arg.. auto afgekeurd... mijn eigen schuld geen onderhoud gedaan voor 1 jaar lang... nergens naar gekeken, ook niks preventief vervangen...

Moet toch echt weer een garage komen... :)

Alle onderdelen zijn besteld, dan maar ouderwets straattunen zaterdag.

Op het lijstje:
- Vering vervangen
- Fusee kogels vervangen (was advies, maar toch maar meenemen)
- Remleidingen onderzijde auto, opschuren controleren en/of vervangen.

En iets van een lampje vervangen.

Geen spannende dingen dus ^_^

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Iemand anders bij wie Marktplaats auto-onderdelen zo compleet verklooid is?

Ik kan niet model specifieke onderdelen meer vinden, dat is natuurlijk compleet nutteloos.... Menig onderdeel daar gevonden, maar nu vindt ik niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:50
Dirk33 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:56:
Iemand anders bij wie Marktplaats auto-onderdelen zo compleet verklooid is?

Ik kan niet model specifieke onderdelen meer vinden, dat is natuurlijk compleet nutteloos.... Menig onderdeel daar gevonden, maar nu vindt ik niks meer
Klopt, begint een behoorlijke puzzel te worden

Ik merk het ook bij mijn eigen advertentie die ik in auto-onderdelen heb geplaatst, en dat in een doorgaans druk bezochte auto onderdelen categorie

Ik heb nu ineens in 3 dagen nog maar 20 views gehad :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ze geven al een paar weken aan dat de structuur van de onderdelensectie onder handen wordt genomen, zodat onderdelen straks makkelijker te vinden zijn, ik denk dat het daarmee te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Ja, bij ebay zijn de onderdelen veel beter onderverdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
www.bogijn.nl auto-onderdelen
Paaskorting !!

Iedereen fijne paasdagen toegewenst!!

Profiteer tijdens de paasdagen van 10% korting op álles !!
Gebruik code pasen in je winkelwagen.
Vrij scherpe prijzen meestal, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Vind ik ook ideale winkel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Korte vraag: moet voor de APK, de passagiersstoel in de auto zitten? Ik ben het tapijt van mijn 2007 Ford Mustang aan het vervangen en de stoel en achterbank zijn er uit. De bestuurdersstoel staat er uiteraard wel in en staat goed vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 21-04-2015 08:31 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat hoeft niet je kan gewoon zo door de apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
idd, hoeft mijn auto was pas goed gekeurd zonder achterbank en geen gordels achter. Passagiersstoel had ik er ook niet in, airbag waarschuwingslampje branden maar geen afkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn auto kwam door de apk zonder interieur alleen nog een dashboard een hydraulische handrem en een vastgelast differentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 22:15
Grr, ik denk dat ik gek word.
Zoals sommigen van jullie misschien wel in het Volvo topic hebben gelezen is onlangs mijn koppelingskabel geknapt. De vriendelijke ANWB mijnheer heeft er toen een noodkabeltje in gezet en ik kon weer verder rijden.
Nu gaf hij wel aan dat hij vond dat hij hem erg ver moest stellen, dus zijn vermoeden was wel dat de koppeling aan het eind was. Al merkte ik nog niks van een slippende koppeling o.i.d.
Hoe dan ook, op zijn aanraden ben ik z.s.m. met het vervangen begonnen. De webshop Slimparts.nl had 3 kabels die voor een Volvo 440 zijn. Enige verschillen waren de afmetingen:
Kabel 1 totale lengte 945 mm Buitenkabel 795 mm
Kabel 2 totale lengte 1030 mm Buitenkabel 825 mm
Kabel 3 totale lengte 1015 mm Buitenkabel 710 mm

Als eerste heb ik kabel 3 besteld, en naar een tijdje prutsen had ik die er in, maar kwam ik hem achter dat ik hem niet ver genoeg kan stellen. Het pedaal komt maar tot halverwege het rem pedaal, terwijl hij ongeveer op gelijke hoogte hoort te zitten.
Nu heeft die een verschil tussen de binnen en buiten kabel van 305mm dus ik dacht heel slim te zijn en dan maar kabel 1 te bestellen aangezien die een verschil heeft van maar 150 mm dus dat zou, in theorie een extra stel bereik van 155 mm moeten geven.
Na die er in gezet te hebben blijf ik het zelfde probleem houden, helemaal uitgesteld zit het koppelingspedaal nog steeds maar halverwege het rempedaal :( .

Ik kan maar niet bedenken wat ik verkeerd doe. De kabel kan, voor zover ik zie, maar op een manier er in. En het principe is vrij simpel, net een soort handremkabel van een fiets.
Ik heb al getest of niet toevallig de koppeling in de tussentijd ook is overleden, maar als ik hem in de versnelling zet kan ik er geen enkele beweging in krijgen, als ik hem probeer te duwen.

Zie ik iets over het hoofd?
Dingen die ik nog kan bedenken:
- Koppelingsarm aan de versnellingsbak is losgeraakt bij het demonteren van de oude kabel, geen idee of dat uberhaupt mogelijk is.
- Kabels zijn gewoon te lang en de webshop, of fabrikant heeft zich vergist :P
- Ik heb ze toch verkeerd gemonteerd
- Tijdens montage moest ik de accu en het luchtfilterhuis verwijderen om er een beetje bij te kunnen. Kan het zijn dat een gedeelte van de koppeling elektrisch is i.p.v. alleen mechanisch? Kan mij het haast niet voorstellen, maar aan de andere kant ben ik ook maar een beginnende amateur.

TLDR; Koppelingskabel vervangen, 2 kabels geprobeerd, kan ze allebei bij lange na niet ver genoeg stellen. Wat zie ik over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20-07 19:22
Oude kabel naast de nieuwe kabel leggen en checken of je de goeie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Heb ik gedaan, maar is wat lastig omdat de oude kabel een nood kabel van de ANWB is. Het lijkt idd alsof die een cm of 5 verder gesteld zou kunnen worden, en dat zou net het verschil kunnen maken, helemaal om dat de arm boven het draaipunt van het pedaal, waar de kabel aan vast zit, een stuk korter is dan onder, waar je je voet op zet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik neem aan dat het pedaal zonder kabel wel ver genoeg terug te trekken is? Straks blokkeert je pedaal gewoon.

Maar heb je ook de oude buitenkabel niet meer? Die opmeten zou voldoende moeten zijn om te ontdekken welke je exact nodig hebt.

Iets elektrisch zal er niet in je koppeling zitten, die zijn of met een kabel of hydraulisch, nooit elektrisch.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Pedaal kan zonder kabel idd gewoon alle kanten op, dus daar ligt het niet aan.

Oude buitenkabel heb ik nog wel, die kan ik wel opmeten, al zou dat niet heel veel uit mogen maken. Voor zover ik kan redeneren gaat het vooral om het verschil tussen de buiten en de binnenkabel, als je snapt wat ik bedoel..

Thanks, dat vermoede ik al, maar ja je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb laatst de vacuumslang naar mijn EGR klep afgeknepen zodat de EGR klep altijd dicht blijft. Dit heeft naar mijn idee behoorlijk geholpen met de prestatie, merkbaar tussen 2000 en 3000tpm.

Ik zit er alleen mee dat de 'onderdruk-klep' (soort smoorklep maar dan voor diesel?) die zorgt (door meer luchtweerstand) dat er meer uitlaatgassen door de EGR worden gejaagd als de EGR open staat, er nu nog in zit en zorgt voor meer weerstand. Is deze klep alleen voor samenwerking met de EGR? Kan ik deze op een een of andere manier altijd in de open staand laten zetten? Weghalen? Verstandig?

Het blokkeert de boel namelijk behoorlijk, en een diesel heeft een dergelijke klep toch helemaal niet nodig (itt een benzine) omdat hij altijd arm draait en dmv inspuiting geregeld wordt? Of zit ik helemaal mis met mijn (beperkte) autokennis?

Ik heb een 60pk 1.7SDI van VAG (Seat Arosa), en elke pk is er dan één ;)

Zo ziet mijn motorcompartiment er ook uit (behalve dat die plastic motorkap er nog wel op zit)(niet mijn foto):
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/H_zyuXs6c5c/maxresdefault.jpg
De EGR zit dan rechts (naast de oliepijl-staaf), en links tussen het inlaatspruitstuk en de lucht-aanzuigbuis zit de klep in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Minneyar schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:08:
Pedaal kan zonder kabel idd gewoon alle kanten op, dus daar ligt het niet aan.

Oude buitenkabel heb ik nog wel, die kan ik wel opmeten, al zou dat niet heel veel uit mogen maken. Voor zover ik kan redeneren gaat het vooral om het verschil tussen de buiten en de binnenkabel, als je snapt wat ik bedoel..

Thanks, dat vermoede ik al, maar ja je weet maar nooit.
Dat het om het verschil gaat tussen buiten- en binnenkabel, snap ik. Maar aangezien de 3 versies verschillen in lengte van de buitenkabel hebben, moet dat wel een goede indicatie zijn van de exacte versie die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Bartjuh schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:04:
Ik heb laatst de vacuumslang naar mijn EGR klep afgeknepen zodat de EGR klep altijd dicht blijft. Dit heeft naar mijn idee behoorlijk geholpen met de prestatie, merkbaar tussen 2000 en 3000tpm.

Ik zit er alleen mee dat de 'onderdruk-klep' (soort smoorklep maar dan voor diesel?) die zorgt (door meer luchtweerstand) dat er meer uitlaatgassen door de EGR worden gejaagd als de EGR open staat, er nu nog in zit en zorgt voor meer weerstand. Is deze klep alleen voor samenwerking met de EGR? Kan ik deze op een een of andere manier altijd in de open staand laten zetten? Weghalen? Verstandig?
Klopt, is om onderdruk te genereren en dus meer EGR in te zuigen. Openzetten of weghalen inderdaad, hoe je dat precies gaat doen moet je zelf ff bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
deepbass909 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:38:
[...]

Dat het om het verschil gaat tussen buiten- en binnenkabel, snap ik. Maar aangezien de 3 versies verschillen in lengte van de buitenkabel hebben, moet dat wel een goede indicatie zijn van de exacte versie die je nodig hebt.
Ha, thanks zo had ik er niet eens over nagedacht 8)7. Zal hem vanavond opmeten.

EDIT: Geen zin meer om nog meer kabels te kopen, dus ik heb het op een ware MacGyver manier opgelost. Ik heb van een dop van een ratel, een afstandsbus gemaakt, waardoor ik de kabel nu wel vergenoeg kan stellen. Hij hoeft het ook nog maar een half jaartje uit te houden o.i.d..

[ Voor 24% gewijzigd door Minneyar op 25-04-2015 18:10 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LdEtp2oCm2M/VT_133OoMYI/AAAAAAAAIqg/HWVb7aeRCgo/w823-h617-no/P_20150428_230333.jpg

Voorraadje ingeslagen voor komende maandag. Dan krijgt m'n auto een grote beurt, dus nieuwe motorolie (7 liter :X), nieuw remvloeistof, nieuwe blokken voor, nieuwe filters, bougies en riemen. En als extra verwennerij ook nieuwe olie in het diff en een nieuw mistlicht.

Alleen het interieurfilter ga ik waarschijnlijk nog niet doen. Niet omdat het nog niet nodig zou zijn, maar omdat dat filter alleen al rustig een uur werk is (het halve dashboard moet uit elkaar :X ) en dat ongeveer de enige klus is waarvoor een brug niet direct het werk makkelijker maakt.

En de olie voor het diff wordt nog even testen of ik het vanuit de fles in het diff kan krijgen of dat er een pomp nodig zal zijn. Ik verwacht dat het direct uit de fles wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren olie vervangen bij m'n Yaris (1.3, 2001). Maar de nieuwe olie (Eurol TurboSyn 10W40) is zo helder dat ik de (gele plastic) peilstok amper kan aflezen 8)7 weet daardoor niet goed of er nou voldoende of teveel olie in zit :/ In de 5L jerrycan zit nog 1,3L dus zou er zo'n 3,7L in moeten zijn gegaan, wat klopt (3,7L smeerinhoud, 0,3L filter). Maar voelt toch niet helemaal lekker dat ik het zo slecht kan aflezen.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij verkopen ze nergens een handpomp voor de olie alleen een cardanspuit, dat is toch idioot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:27:
Gisteren olie vervangen bij m'n Yaris (1.3, 2001). Maar de nieuwe olie (Eurol TurboSyn 10W40) is zo helder dat ik de (gele plastic) peilstok amper kan aflezen 8)7 weet daardoor niet goed of er nou voldoende of teveel olie in zit :/ In de 5L jerrycan zit nog 1,3L dus zou er zo'n 3,7L in moeten zijn gegaan, wat klopt (3,7L smeerinhoud, 0,3L filter). Maar voelt toch niet helemaal lekker dat ik het zo slecht kan aflezen.
Droog vs na gedeelte van de stok? :+
Of raakt de peilstok de rand bij het erin steken?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik trek de stok eruit, maak hem droog, steek hem er weer in. Maar dan is de hele stok weer een beetje nat en daardoor is het slecht af te lezen.

De stok gaat volgens mij met een bocht naar het carter toe. Dus bij het terugtrekken raakt hij de wanden van de buis en komt er olie op.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

Bestla

M/M -> V/F

Gewoon zoveel erin als volgens specificatie nodig is. Rijden en na een paar dagen checken. Dan is je olie viezer geworden en is het beter zichtbaar op de peilstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Laatst online: 23:17
Wat betreft olie ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen. In eerste instantie de gespecificeerde hoeveelheid bijgevuld. Na 1 minuutje draaien was de olie weer zwart en was het niveau af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 08:09

Stoney3K

Flatsehats!

Timorad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:47:
Wat betreft olie ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen. In eerste instantie de gespecificeerde hoeveelheid bijgevuld. Na 1 minuutje draaien was de olie weer zwart en was het niveau af te lezen.
Sowieso moet je olie peilen met warme motor, dus even een paar minuutjes op stationair en dan een minuut of 5 stil laten staan zodat alle olie weer onderin het carter is gezakt.

Koude olie is veel dikker dus dan krijg je een verkeerd oliepeil.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:49:
Sowieso moet je olie peilen met warme motor, dus even een paar minuutjes op stationair en dan een minuut of 5 stil laten staan zodat alle olie weer onderin het carter is gezakt.

Koude olie is veel dikker dus dan krijg je een verkeerd oliepeil.
Koude olie was ooit warm :+

Daags na de wissel peil ik koud en dat is mijn referentie want de olie was daarvoor warm. En na een nachtje is de olie naar onderen gezakt en heb je een vast referentiepunt. Dan zie je namelijk ook olieverdunning tgv regeneratie.
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:10:
Ik trek de stok eruit, maak hem droog, steek hem er weer in. Maar dan is de hele stok weer een beetje nat en daardoor is het slecht af te lezen.

De stok gaat volgens mij met een bocht naar het carter toe. Dus bij het terugtrekken raakt hij de wanden van de buis en komt er olie op.
Na 10 minuten stationair is de olie weer zwart. Bij een gereviseerd motorblok spoelen we de motor nog eens extra met goedkope minerale olie en na 10 minuten was die weer pikzwart :r De olie wordt daarna heet afgetapt en krijgt dan goede olie erop met een nieuwe filter.

Bij TME gebruikt men 30l olie bij een olie wissel, daar is pas de 3de wissel "de finale wissel"

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2015 16:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren 20km gereden en nog steeds is de olie bijna glashelder :p De olie die eruit kwam was wel goed zwart overigens. Gaat om een benzine auto, bij een diesel weet ik dat het na 1x starten idd weer pikzwart is :+

Zal het wel ff in de gaten houden. Afgaand op de hoeveelheid die ik erin heb gegoten moet het goed zijn, maar vind het wel fijn om ff extra gecheckt te hebben via peilstok :p

En over het olie peilen, de ANWB zegt koud :? Doe ik zelf ook altijd....
Peil de olie bij voorkeur als de motor koud is. Laat de motor minimaal 10 minuten afkoelen, mocht je toch onderweg zijn.
http://www.anwb.nl/auto/o.../vloeistoffen-controleren

Maar direct na het vervangen natuurlijk eerst ff paar minuten stationair laten draaien, dan motor uit, minuut of 10-15 wachten (zodat olie kan terugzakken naar carter) en dan peilen.

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb 3 ritjes gemaakt (gisteren van de DHZ naar huis en vandaag voor een boodschap) en zowaar, het peil stond op min en er kon een liter olie bij. Dus nu zit er weer 7 liter in, zoals het volgens de specs zou horen.

Binnenkort staat een remklauwrevisie op het programma (één stofhoes bleek gescheurd). Wat ik begrepen heb, is het niet de meest complexe klus maar wel een lastige. En een nieuwe poging de vulplug van m'n differentieel los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ThinkPadd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:00:
Gisteren 20km gereden en nog steeds is de olie bijna glashelder :p De olie die eruit kwam was wel goed zwart overigens. Gaat om een benzine auto, bij een diesel weet ik dat het na 1x starten idd weer pikzwart is :+

Zal het wel ff in de gaten houden. Afgaand op de hoeveelheid die ik erin heb gegoten moet het goed zijn, maar vind het wel fijn om ff extra gecheckt te hebben via peilstok :p

En over het olie peilen, de ANWB zegt koud :? Doe ik zelf ook altijd....

[...]

http://www.anwb.nl/auto/o.../vloeistoffen-controleren

Maar direct na het vervangen natuurlijk eerst ff paar minuten stationair laten draaien, dan motor uit, minuut of 10-15 wachten (zodat olie kan terugzakken naar carter) en dan peilen.
Ik peil ook het liefst koud. Zo elimineer je zoveel mogelijk variabelen en krijg je dus altijd een accurate aflezing

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik peil nooit direct nadat de motor heeft gedraaid, maar helemaal koud ook niet. Gisteren was het trouwens wel een uitdaging om even een liter olie erbij te gooien, het waaide in Leiden zo hard dat de olie uit de vulopening werd geblazen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gisteren nog even weer gepeild en met warme motor stond hij exact op max. Olie was nu al iets bruiner dus kon het nu tenminste fatsoenlijk aflezen. Zal straks met koude motor nog even weer peilen.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 20:02
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag omtrent het inbouwen van een standkachel in een Opel Corsa C, 2006 z12xep

Het ophangen en aansluiten etc gaat grotendeels allemaal wel lukken. Ik heb echter een vraag omtrent de benzineleiding: kan ik deze middels een t-stuk aftappen van aan- of afvoerleiding? Ik wil namelijk niet bij de brandstofpomp een extra leiding erbij boren, maar liever werken met een 'simpel' t-stuk en 2 slangklemmen.

De handleiding omschrijft dat het kan, mits er geen terugslagklep in de retourleiding zit? Iemand enig idee hoe ik dit test, of nog handige tips hoe ik bovenstaand probleem tackel? Simpelweg trial and error kan ook, maar wil liever voorbereid zijn;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:07:

Binnenkort staat een remklauwrevisie op het programma (één stofhoes bleek gescheurd). Wat ik begrepen heb, is het niet de meest complexe klus maar wel een lastige. En een nieuwe poging de vulplug van m'n differentieel los te maken.
Een remklauwrevisie is eigenlijk heel simpel. Houd er wel rekening mee dat je zuiger ook verrot kan zijn door de kapotte stofhoes.
Ik bestel daarom ook altijd het zuigertje mee met het revisiesetje (€15 tot €20 extra).

Een paar tips:

* Draai voordat je de remklauw demonteert, de remleiding op de klauw alvast los(dat scheelt je knkokkels)

* mbv. perslucht op het gat van de leiding, kun je de zuiger zo uit de klauw laten glijden. Een beetje druk is al voldoende(ik zet ook altijd even een blokje hout tussen de zuigerkop en de klauw om te voorkomen dat de zuiger ineens wegschiet)

* Vet de nieuwe rubberen zuigerring van te voren even in met het meegeleverde oranje/rode vet. Smeer de cilinderwand van de klauw ook even in met dit vet.

* zorg er bij het monteren van de hoes en de zuiger voor, dat de zuiger zelf niet vet is. De hoes schuif je namelijk voor montage alvast een stukje over de zuiger heen. Vet zorgt ervoor dat de hoes er steeds weer af glijdt wanneer je de zuiger in de klauw probeert te schuiven(gruwelijk irritant)

* Zorg ervoor dat de nieuwe hoes goed in de groef van klauw zit en probeer de zuiger voor definitieve montage een paar keer in en uit te bewegen.

Ontluchten!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ErgoStijn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:31:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag omtrent het inbouwen van een standkachel in een Opel Corsa C, 2006 z12xep

Het ophangen en aansluiten etc gaat grotendeels allemaal wel lukken. Ik heb echter een vraag omtrent de benzineleiding: kan ik deze middels een t-stuk aftappen van aan- of afvoerleiding? Ik wil namelijk niet bij de brandstofpomp een extra leiding erbij boren, maar liever werken met een 'simpel' t-stuk en 2 slangklemmen.

De handleiding omschrijft dat het kan, mits er geen terugslagklep in de retourleiding zit? Iemand enig idee hoe ik dit test, of nog handige tips hoe ik bovenstaand probleem tackel? Simpelweg trial and error kan ook, maar wil liever voorbereid zijn;-)
Ik zou je vraag even in het Opel-topic vragen, vooral Aapje kan je vertellen of er een terugslagklep in een Corsa C zal zitten.

@kendo
Tnx voor de tips, maar ik had dezelfde al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Iemand ervaring/advies m.b.t. het verwijderen van afgebroken boren van gehard staal uit afgebroken bouten...? Wil het met carbid boren proberen, want m'n diamand freesjes uit m'n Dremel setje zette ook geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:02:
Iemand ervaring/advies m.b.t. het verwijderen van afgebroken boren van gehard staal uit afgebroken bouten...? Wil het met carbid boren proberen, want m'n diamand freesjes uit m'n Dremel setje zette ook geen zoden aan de dijk.
Kobalt :Y

Centerpons, flinke tik, en dan van klein naar groot opboren.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft er iemand het elektrisch airco schema van een Hyundai h1 (of andere recente Hyundai) van 2011, ik vermoed dat er nog een module tussen de knoppen bak zit en de airco relais enzo. Gisteren de knoppen module open gehad maar daar zit niets in van vermogen sturing (torren/fets), dus ik vermoed dat er nog ergens een bakje zit waar de relais mee worden gestuurd alsook de lucht kleppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Een vriendin van me heeft een peugeot 206 gti waarvan de bak een raar geluid maakt..

Schakelen gaat gewoon helemaal soepel, alle schakelstangen zitten vast.

Maar als je hem in zijn 12,45 of R zet en je rijdt weg dan maakt hij een heeel gaar geluid (na 3 seconden)
In zijn 3 hoor je niets en kun je gewoon '' rijden''

iemand een idee?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Met zo'n beknopte beschrijving van het geluid in kwestie durf ik me daar niet aan te wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Ik zal maandag wel een filmpje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Goed,

Het bleek dat er veel en veel te weinig olie in de bak zat. (100 ml ipv 2 liter).

Heb dit nu ververst en bijgevuld en het gekke geluid is weg. Heb alle bouten van de bak aangedraaid. En hoop dat het lekken nu weg is.

Ik heb ze niet te strak gedaan, want ik weet niet of dit eigenlijk op moment moet of niet?

Nu heb ik wel een vraag over het afstellen van de handrem? Hoe kan ik dit het beste doen?

bij een trommelachterrem heb ik het zo gedaan:
[b]eerst in de auto terug stellen tot de stelmoeren ongv een halve cm vrij zijn. (zo weet je zeker dat de handrem hevel aan je remschoen max terug staat)
-daarna krik je auto op vanachter tot je wielen vrij zijn.
-dan draai je er 1wielbout uit.
-nu zoek je weer je stelschroef op en stel je hem zo ver op dat je wiel niet meer draaien kan (draai tijdens het stellen af en toe aan je wiel, zodat je weet hoe hard je hem bij stelt. Of dat je niet de verkeerde kant op gaat.
-nu je wiel vast staat doe je hem ongv 3klikjes terug, nu sleept je wiel nog heel iets. (een nieuwe voering max iets slepen, omdat het dan mooi in kan slijten en dat je max remvoering benut) in de loop der km`s wordt dat vanzelf minder.
nu kan het zijn dat je tijdens het stellen helemaal geen klikjes hoort, geen nood want dat kan verder geen kwaad (theoretisch gezien zou je stelschroef terug kunnen lopen, maar in de praktijk gebeurd dat nooit) Maar stel hem dan zover terug (op gevoel) dat je wiel iets blijft slepen, hij zal niet super licht draaien aangezien je achterwielaandrijving hebt, dat drijf je immer ook aan met je hand. maar je velg moet wiel 2 of 3 rondjes kunnen maken.
-nu je wielbout weer terug plaatsen en vastzetten.
-zo doe je ook de andere kant.

-nu kom je in de auto en draai je de stelmoeren weer tegen hun aanslag.
-dan controleer je hoe zo`n slag je handrem maakt (hoe hoog maakt niet uit, gewoon wat jij fijn vind, die van mij staat al vast op een helling na 4klikjes, maar m`n wielen draaien normaal gewoon vrij rond) dit is allemaal questie van afstellen.
-na het ``voor`` stellen kijk je dat wanneer je handrem in rust positie staat je wielen nog wel netzo draaien als wanneer je ze in de trommel afgesteld had. Dit moet eigenlijk nie zwaarder lopen want je handrem wordt induvidueel niet bijgesteld in je trommel,
-dan als je het goed wilt doen kun je je handrem 1klikje optrekken en dan LA met RA gaan vergelijken draaien ze allebei even zwaar, dan nog een tikje hoger staan ze allebei bij 3klikjes vast MAAR kun je met iets meer kracht LA toch nog draaien. stel dan bij je handrem LA nog een halve slag bij.
Zo kun je heel mooi je handrem afstellen, en gelijkmating ``in de kont laten trekken``
Echter heeft de 206 gti schijven achter dus ik weet niet hoe ik het nu het netst kan aanpakken.
Ook las ik op verschillende plekken dat je beter 6 a 7 klikjes kan doen dan 4 omdat je handremkabels dan minder vast komen te zitten.

[ Voor 69% gewijzigd door Speeddragon op 01-06-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 14:11
Speeddragon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:04:
Ik heb ze niet te strak gedaan, want ik weet niet of dit eigenlijk op moment moet of niet?
Als je niet weet of het op moment moet, weet je ook niet zeker dat je ze niet te strak hebt aangedraaid :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Ik snap wat je bedoelt, echter kon ik er 3 gewoon met mijn hand op een dopje losdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@Speeddragon: Ik raad je aan om een Haynes handboek van de 206 te kopen *knip*. Daar staan de aanhaalmomenten van de bak in en er staat ook in hoe je de handrem moet afstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 01-06-2015 16:18 . Reden: Copyright schending promoten we niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
http://www.peugeot206cc.c.../206/info/gb/b2cb4ek3.htm

gevonden

[ Voor 92% gewijzigd door Speeddragon op 01-06-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een trekhaak gekocht voor mijn focus uit 1998 en wil deze binnenkort gaan monteren.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7795/17983544248_21914bb59a_z_d.jpg

De vraag is nu vooral hoe moeten de plaatjes met een hoek er ik aan de binnenkant van de kokerbalk gemonteerd worden.

https://flic.kr/p/tPfvi5

Of zo

https://flic.kr/p/tPzVCT

De lange "strips" schuif je in de kokerbalk maar de strips met een hoek erin kan ik nog niet goed plaatsen in mijn gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Hoe ziet je kokerbalk eruit? Dat zal denk ik het antwoord op je vraag geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik vermoed dat die strips aan de andere kant moeten komen, tussen de boutkoppen en de kokerbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Staat er geen merknaam (ingestempeld ?) op de trekhaak.
Dan kun je altijd even kijken op de site van de fabrikant voor een handleiding.
Ik heb zelf een focus station van dat type, en daar heb ik zelf de trekhaak onder gezet.
Maar die handleiding heb ik natuurlijk al lang weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
Als ik wat montagehandleidingen doorkijk voor dat model auto komt deze nog het meest overeen met een Thule/Brink trekhaak:
https://www.winparts.nl/u...cuments/document_3246.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:49
Dank die had ik nog niet gevonden.
Ik kan de "gebogen" plaatjes niet plaatsen
Die ik er bij heb, wellicht spreek het voor zich na loshalen bumper

[ Voor 30% gewijzigd door wd200 op 05-06-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

En toen besloot je maar om je auto in onderdelen te verkopen :)

Komend weekend het blok eruit takelen, volgens mij wordt het prachtig weer :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v130/Bouli/Accord/TypeR_zpscuryzjqu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:24

Daniel36

vernieuwde formule

Maar waarom?
Brengt meer op dan de hele auto neem ik aan, maar wat is er mis met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Ik heb laatst mijn remschijf + blokken vervangen van m'n Audi a3 uit 2002. Mijn remklauw is een fs3, waar de maat 280mm remschijf op hoort volgens de specs. Nu heb ik deze vervangen maar de blokken zitten maar voor een gedeelte op de schijf. Klopt dit wel? Ik heb het idee dat de klauw eigenlijk nog een stuk verder moet ofzo. Hij remt overigens prima.
De vorige schijven waren ook iets groter..
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/8032i2yn1/IMG_1885.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 21:52

Wok

Dakloos...

^^ Daar klopt geen biet van 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 18:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inderdaad, je schijven zijn te klein. Dit kan to gevaarlijke situaties leiden, als de zijkant van je schijf in het blok gaat happen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Hoe kan dat nou.. Er staat met koeienletters fs3 in gestampt en overal kom je 280 of 254 mm tegen. Dan zal het eerder 288 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Gelgersma schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:36:
Hoe kan dat nou.. Er staat met koeienletters fs3 in gestampt en overal kom je 280 of 254 mm tegen. Dan zal het eerder 288 zijn?
Dan heb je blijkbaar 254mm schijven gekregen, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Op de doos stond 280 mm en ik had ze na gemeten.

Hoe zou het dan werken als je daadwerkelijk 254 mm gebruikt? Dan heb je toch een gigantisch verschil? Hoe kan een remklauw meerdere groottes 'aan'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Niet ;)

Ik zit nog eens naar je foto te kijken.... Heb je de remklauw los moeten halen om de schijven te vervangen? De afstand tussen remblok en wielnaaf vind ik namelijk ook opvallend groot. Het lijkt wel alsof de klauw niet goed op het fuseestuk staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Ja heb ze los moeten halen (Niet van de slang natuurlijk :) ). Daarna gewoon weer terug zetten met de geleider pennen, daar kan je toch weinig fout in doen omdat het schroefgat op dezelfde plek blijft. Het is overigens aan beide kanten hetzelfde.

Kwestie van te kleine schijven zoals genoemd? Welke grootte moet ik dan hebben? Ik heb deze gekregen via schaftenaar in Zwolle.

[ Voor 6% gewijzigd door Theezakje op 09-07-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wok heeft gelijk je remklauw is waarschijnlijk gewoon verkeerd gemonteerd heb je links en rechts niet omgewisseld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Doe eens een overzichtsfoto?

Want het lijkt alsof de klauw meer naar binnen moet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Links en rechts zijn niet omgewisseld. Zijn nooit van de remleidingen af geweest.

Zaterdag heb ik pas weer tijd om er mee bezig te gaan. Maak dan een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Verkeerde montage lijkt mij onwaarschijnlijk, of je moet op het fusee twee montage punten voor de klauw hebben om verschillende schijven aan te kunnen.

Verkeerde maat remschijven lijkt me waarschijnlijker, de schijf lijkt me 2cm te klein in diameter te zijn, wat past met de 2 maten die je op de auto hebt. Heb je de oude nog? Dan is het simpel vergelijken.

Doorrijden met deze zou ik niet doen, je krijgt een onvoorspelbaar remgedrag zodra de blokken beginnen in te slijten en bij de APK is het een gegarandeerde afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist niet dat je apk keurmeester was? Waarom is het apk afkeur dan?

De remschijf mag niet meer dan 50% roest hebben. Maar dat heeft hij toch niet? Als de rembalans in orde is dan is het geen afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
Ik heb vandaag toch maar eventjes nagemeten. De oude waren 280mm en de nieuwe... Trommelgeroffel.... 256mm!
Straks even de goeie ophalen. Schaftenaar komt mij ondanks mijn stomme fout nog tegemoet ook! Ik had moeten controleren en heb dat niet gedaan. Geven flinke korting op de goede remschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Daniel36 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:08:
Maar waarom?
Brengt meer op dan de hele auto neem ik aan, maar wat is er mis met de auto?
Naja eigenlijk achteraf niks mis, maar brengt inderdaad een stuk meer op, was een 2e auto en ben op zoek naar iets nieuws, eigenlijk weer een project auto. Mis mijn oude honda toch wel (turbo Coupé 378pk.....zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was dat op een standaard motor of een gesmede motor die 378pk?

Ik zag laatst dit filmpje ik vroeg me wel af of het 700pk was maar zag er wel snel uit..

https://youtu.be/tsdLtUAZ9F0?t=1m9s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 325202 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:31:
Ik wist niet dat je apk keurmeester was? Waarom is het apk afkeur dan?

De remschijf mag niet meer dan 50% roest hebben. Maar dat heeft hij toch niet? Als de rembalans in orde is dan is het geen afkeur.
Het remsysteem mag ook visueel geen gebreken vertonen, verkeerde maat remschijven vallen daar zeker onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bouli schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Naja eigenlijk achteraf niks mis, maar brengt inderdaad een stuk meer op, was een 2e auto en ben op zoek naar iets nieuws, eigenlijk weer een project auto. Mis mijn oude honda toch wel (turbo Coupé 378pk.....zucht)
Toch zonde van zo'n auto? Dit model zie je niet veel, TypeR al helemaal niet. Die kun je bij een liefhebber toch wel kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Gelgersma schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:53:
Ik heb vandaag toch maar eventjes nagemeten. De oude waren 280mm en de nieuwe... Trommelgeroffel.... 256mm!
Straks even de goeie ophalen. Schaftenaar komt mij ondanks mijn stomme fout nog tegemoet ook! Ik had moeten controleren en heb dat niet gedaan. Geven flinke korting op de goede remschijven.
Zou er niet meer mee rijden, de kans dat hier wat fout gaat is niet denkbeeldig, vervang ook je blokken, die zijn ook maar voor een deel afgesleten ( als je al veel gereden hebt)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
cactusman schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Zou er niet meer mee rijden, de kans dat hier wat fout gaat is niet denkbeeldig, vervang ook je blokken, die zijn ook maar voor een deel afgesleten ( als je al veel gereden hebt)
Er was niet heel veel mee gereden. De blokken voelden en zagen er nog vlak uit.
Nu ziet het er ook een stuk leuker weer uit door de velgen heen :)

Iemand nog geïnteresseerd in 256mm brembo schijven? :9 Gratisch af te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

FastFred schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Toch zonde van zo'n auto? Dit model zie je niet veel, TypeR al helemaal niet. Die kun je bij een liefhebber toch wel kwijt?
Klopt, dit was nummer 42 van de 50 geleverd in Nederland. Echter compleet leveren ze niet veel op (althans, nog niet) dus mijn keuze in onderdelen was snel gemaakt. Heb de ruimte en de tijd en het levert veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Anoniem: 325202 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:24:
Was dat op een standaard motor of een gesmede motor die 378pk?

Ik zag laatst dit filmpje ik vroeg me wel af of het 700pk was maar zag er wel snel uit..

https://youtu.be/tsdLtUAZ9F0?t=1m9s
Doet me denken aan dat filmpje met die evo waar de moeder ook mee mocht, zij doodsbang, mijn reactie daarop: "als je weet dat je moeder niet graag in snelle wagens zit waarom doe je dat dan en dan zeker voor moederdag" 8)7 |:(

Trouwens ander filmpje met evo is wel weer tof, moeder rijd er mee :p
YouTube: Mom DRIVES the 900hp 3Dx Evo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bouli schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Klopt, dit was nummer 42 van de 50 geleverd in Nederland. Echter compleet leveren ze niet veel op (althans, nog niet) dus mijn keuze in onderdelen was snel gemaakt. Heb de ruimte en de tijd en het levert veel meer op.
Een unieke zeldzame auto, nog meer zonde dus?! :S

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 10-07-2015 17:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 60 Laatste