Inlaat
Komt door de valse lucht die hij dan aanzuigt
Komt door de valse lucht die hij dan aanzuigt
[ Voor 80% gewijzigd door Mapro op 18-07-2019 10:16 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Mapro op 18-07-2019 10:16 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Mapro op 18-07-2019 19:47 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Dit, same als banden die bunker hard worden. Gewoon even kijken hoe het gaat.DaWaN schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:07:
[...]
Dat hangt echt helemaal van de staat van de band af en dat is zonder goede foto's moeilijk te beoordelen.
Vorig jaar hebben mijn ouders hun Michelin Energy Savers uit 2011 vervangen omdat ze heel veel droogtescheuren vertoonden.
Zelf heb ik echter ook nog een setje banden uit 2008 van een auto die altijd binnen heeft gestaan en die vertonen nog helemaal geen droogtescheuren.
Sommige auto’s hebben een beveiliging die de accu of brandstof ontkoppelt bij een aanrijding. Die reset je bij nieuwe auto’s vaak door hem helemaal spanningsloos te maken.Teijgetje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:19:
Vandaag een WTF momentje.![]()
Renault Trafic, aangereden in vuilstorthal recyclebedrijf en gelost.
Wilde toen niet meer starten. Controlelampjes gingen ook niet uit na contact aan.
Niets te zien onder de auto of onder de motorkap.
Paar keer geprobeerd en het scenario van de bus 150 meter naar de weegbrug duwen en het terrein af, en daar wachten op een sleep, leek steeds onvermijdelijker.
Gelukkig lag er nog een dopsleuteltje 10 in zodat ik de accupool los kon maken in de hoop de storing te wissen/ontgrendelen.
Dat lukte inderdaad, de auto startte gelijk normaal. Storing bleef uit.
Ik vermoed dat het de startblokkering was. Zo klonk het namelijk, als geen brandstof.
Er zit wel een storing in van een gloeibougie maar dat was volgens Renault niet iets dat voor problemen zou zorgen. Ik gloei nooit voor en de auto start altijd gelijk, ook met -20.
De eerste stop (weegbrug) de auto maar laten draaien en de tweede stop het contact er af gehaald.
De auto start weer normaal, ook met de reservesleutel.
Voor de zekerheid maar nieuwe batterijen er in doen.
Het is mij dus een raadsel (net als mijn radiocode) wat dit probleem veroorzaakt heeft.
Die code vraag ik op bij de dealer, alleen geen idee of de foutmelding er in blijft nadat ik hem gewist heb en dat ze dat nog uit kunnen lezen.
Ik vermoed dat met "aangereden" in deze context bedoeld wordt dat hij naar de vuilstort is gereden. Volgens mij een gangbaar taalgebruik in het zuiden..Maarten schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:22:
[...]
Sommige auto’s hebben een beveiliging die de accu of brandstof ontkoppelt bij een aanrijding. Die reset je bij nieuwe auto’s vaak door hem helemaal spanningsloos te maken.
[ Voor 20% gewijzigd door Teijgetje op 19-07-2019 08:58 ]
Ik probeer deze ook te begrijpen. Hoe kan valse lucht bij de inlaat een verkeerde waarde geven op je lambda?Mapro schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:45:
Het voltage wat ze sonde afgeeft is of hij rijk of arm is.
Bij teveel lucht is het mengsel arm wat het voltage doet stijgen
Bij een lekkende inlaat, na de LMM: De berekende Lambdawaarde komt niet overeen met de gemeten LMM waarde , waardoor er wordt bij geregeld (meer inspuiting). Het systeem staat op een gegeven moment tegen maximaal regelbereik aan.DoeEensGek schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:06:
[...]
Ik probeer deze ook te begrijpen. Hoe kan valse lucht bij de inlaat een verkeerde waarde geven op je lambda?
Helder! Het moet dus over het stuk na de lmm gaan. Valse lucht voor de lmm maakt niks uit. Behalve dat die lucht waarschijnlijk niet door de filter heen gaat.JdM schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:20:
[...]
Bij een lekkende inlaat, na de LMM: De berekende Lambdawaarde komt niet overeen met de gemeten LMM waarde , waardoor er wordt bij geregeld (meer inspuiting). Het systeem staat op een gegeven moment tegen maximaal regelbereik aan.
Je zou kunnen zeggen dat LMM waarde en Lambdawaarde niet meer binnen elkaars bereik komen te liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door DoeEensGek op 19-07-2019 09:26 ]
Ik heb alleen even de codes opgezocht (gratis tip voor de vrijdagMapro schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:34:
Controleer de pakking van het inlaatspruitstuk eens, als deze lekt geeft je lambda ook verkeerd voltage weer.
Kwaaltje van dit type auto
Dat is op zichzelf nog niet een probleem als de ECU het ook verwacht. Valse lucht bij de inlaat gaat fout omdat deze lucht niet door de luchtmassameter is gemeten en er dus meer lucht de motor in gaat dan de ECU verwacht op basis van de gemeten waarde van de luchtmassameter.Mapro schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:45:
Het voltage wat ze sonde afgeeft is of hij rijk of arm is.
Bij teveel lucht is het mengsel arm wat het voltage doet stijgen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
don't mind me
Het lijkt mij veel belangrijker dat je 100% zeker bent van de juiste diagnose en zo'n dure reparatie als het vervangen van de koppakking alleen uitvoert als je zeker weet dat dit de oorzaak is.Pindakaas schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:25:
Kan dit kwaad en kan ik daar nog wel even mee doorrijden of kan ik beter de koppakking preventief laten vervangen?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
don't mind me
Laat ze deze test ook nog een keer uit voeren nadat je een lang stuk 'hard' hebt gereden.Pindakaas schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:25:
Ik heb een Renault megane 1.5 dCi nu sinds een tijdje koelvloeistof verbruikt. Op mijn dagelijkse rit van 45 min krijg ik op de helft vaak een foutmelding op de boordcomputer. Ook moet ik het bijvullen van Min naar Max streepje ongeveer elke 2000km. Als ik langere ritten maak gaat hij meer koelvloeistof verbruiken.
Garage heeft een tijdje geleden een druktest uitgevoerd (zowel stilstaand als stationair lopend) en die was goed. Bleef mooi op druk. De dop is nog vervangen voor de zekerheid maar het lekt nog steeds. Als ik de dop los draai komt er ook geen druk vanaf. De garage denkt nu dat het een beginnende lekke koppakking is waarbij hij dus meer gaat lekken naarmate je langer rijdt en de vloeistof beter doorstroomt.
Kan dit kwaad en kan ik daar nog wel even mee doorrijden of kan ik beter de koppakking preventief laten vervangen?
Daarmee geef je je eigen antwoordMarkos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:38:
Even een random vraag, je hebt tegenwoordig toch auto's waarbij de dynamo loskoppelt (o.i.d.) wanneer hij niet nodig is. Welke auto's hebben dit en/of hoe noem je zo'n systeem waarbij hij losgekoppeld kan worden tijdens het rijden. Of nog beter, hoe heet deze techniek.
Het mag ook een ander onderdeel zijn die via riem (of ketting) door de motor aangedreven wordt die losgekoppeld kan worden (of in een soort vrij gezet kan worden)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ah ik was zo dichtbij haha. Op z'n Engels dus een Freewheel clutch alternator? Ik dacht dat dit systeem werkte door de dynamo (of ecu of iets) te laten kiezen of hij wel of niet moet werken. Maar dat klopt niet? Je kunt het beter met een fiets vergelijken? Dus zegmaar als je trapt dan stuur je de fiets aan, houd je je voeten stil dan loopt hij vrij.Wok schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:54:
[...]
Daarmee geef je je eigen antwoordVrijloopkoppeling dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Dirk33 op 24-07-2019 12:49 ]
[ Voor 8% gewijzigd door vegboy op 26-07-2019 11:35 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 60% gewijzigd door .Maarten op 26-07-2019 17:09 ]
12v Zekering houder(inline of met draad oid).Flipside22 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:45:
Hoe noem je zon zekeringhouder die je op de plaats van een zekering in steekt, met een extra draad eraan zodat je een aftakking kan plaatsen?
Morgen een dashcam hardwiren, en wil het direct goed doen. Dus voor ik in de electronica winkel mijn jip&janneke taal gebruik wil ik er een paar rond bellen om te kijken of iemand er 1 op voorraad heeft.
Zou dubbelzijdige tape van Pattex ook werken?Mapro schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:31:
Dubbelzijdige tape van 3M 👍🏻
Dat was ik ook van plan, maar dan moet je dus aan de achterkant van je zekeringkast gaan frutten, en daar heb ik geen zin inEndpoint schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:02:
[...]
12v Zekering houder(inline of met draad oid).
Waarom niet gewoon op een loze zekering in je zekeringenkast?
In een ver verleden tijdens vakantiebaantje werden deze gewoon met dubbelzijdig tape gemonteerd (Hyundai H200 busjes)vegboy schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:26:
Hoe zouden jullie een stootstrip monteren welke origineel met zwarte kit gemonteerd zat? Ik dacht aan Bison Poly Max Crystal maar dan zit ik wel met een lange droogtijd. Probleem is ook dat de uiteinden naar buiten lijken te buigen.
Is er een lijm/kit die sneller droogt en toch geschikt is voor deze verbinding? Het is dus de rubberen stootstrip op gelakt plaatwerk. Via Google kwam ik bij Tesa 4965, dat lijkt makkelijker te werken.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Gaat de fan wel draaien als je 12v op de fan zet?Theimon schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:42:
Laatst in de hitte begon mijn BMW E46 328Ci (1999) ineens richting het rood te lopen in langzaam verkeer. Na wat nadere inspectie lijkt het erop dat de ventilator niet aanslaat.
Hij heeft voldoende olie. Hij heeft voldoende koelvloeistof (en hij is ontlucht). Ik kan de ventilator met de hand draaien zonder bijgeluiden of weerstand. Als ik de airco aanslinger slaat ie niet aan. Vandaag stationair in de zon laten pruttelen en hij sloeg niet aan (maar bleef wel keurig op temperatuur).
Dat ie naar het rood liep was ook de eerste en enige keer dat het voorkwam, maar om te voorkomen dat dit vaker gebeurt en ook om niet nodeloos allerhande onderdelen er tegen aan te smijten; enig idee waar ik het kan zoeken of eenvoudig kan testen waar dit aan ligt?
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Alles, zelfs action verf houdt het wel een paar jaar goed uit. Als je het voor het spuiten maar goed schoonmaakt. Is het ook roestig? In dat geval is een roestwerende primer wel verstandig.Touchdomex schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:48:
Ik heb een twinny load met een stuk wat om de trekhaak moet. Helemaal mooi.
Alleen is dat stuk wat om de trekhaak moet wat versleten en viezig. Ik wil die gaan verven maar wat voor soort verf kan daar het beste op zonder dat ik het elk jaar weer opnieuw moet doen?
Ja het is wat roestig. Dus ga hem sowieso schuren en daarna in de primer.Yucon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:57:
[...]
Alles, zelfs action verf houdt het wel een paar jaar goed uit. Als je het voor het spuiten maar goed schoonmaakt. Is het ook roestig? In dat geval is een roestwerende primer wel verstandig.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit is imo duidelijk de module op de ventilator die kapot is, heb het ook eens bij mijn E46 320D gehad (bij 38 graden+caravan+Gotthardtunnel=25km/u max tegen het rood aanTheimon schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:42:
Laatst in de hitte begon mijn BMW E46 328Ci (1999) ineens richting het rood te lopen in langzaam verkeer. Na wat nadere inspectie lijkt het erop dat de ventilator niet aanslaat.
Hij heeft voldoende olie. Hij heeft voldoende koelvloeistof (en hij is ontlucht). Ik kan de ventilator met de hand draaien zonder bijgeluiden of weerstand. Als ik de airco aanslinger slaat ie niet aan. Vandaag stationair in de zon laten pruttelen en hij sloeg niet aan (maar bleef wel keurig op temperatuur).
Dat ie naar het rood liep was ook de eerste en enige keer dat het voorkwam, maar om te voorkomen dat dit vaker gebeurt en ook om niet nodeloos allerhande onderdelen er tegen aan te smijten; enig idee waar ik het kan zoeken of eenvoudig kan testen waar dit aan ligt?
[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 06-08-2019 11:37 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik krijg van de week een multimeter binnen (had er geen, ff besteld, altijd handig). Dan kan ik die driepool wel ff checken. Als ik het goed begrijp staat die continu onder 12V en zijn er 2 zekeringen voor de ventilator. Een daarvan is goed (al nagekeken), als ie geen 12V krijgt is de andere waarschijnlijk stuk. Als de ventilator wel 12V krijgt dan is de module inderdaad aan zijn eind en wordt het een zoektocht naar een andere.JdM schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:27:
[...]
Dit is imo duidelijk de module op de ventilator die kapot is, heb het ook eens bij mijn E46 320D gehad (bij 38 graden+caravan+Gotthardtunnel=25km/u max tegen het rood aan).
Er zit een regelaar op de behuizing waar drie draden naartoe gaan en de ventilator wordt aangestuurd via de data bus, dus 12 volt erop zetten om te testen kan niet echt tenzij je de module half sloopt om bij de draden naar de motor te komen.
Je kunt alleen de hele behuizing vervangen, de aanstuurmodule op de behuizing is (/was vroeger) niet los te koop.
Ik heb toen een niet OEM ventilator gekocht en de aanstuurmodule daarvan over geknoopt op mijn originele ventilator, omdat ik de imitiatie ventilator wat slapjes vond aanvoelen qua plastics en bouwkwaliteit.
Dit is inmiddels wel 12 jaar geleden en ik vermoed dat er nu best ergens wat tweedehands ventilatoren liggen te wachten op een nwe baas
PS. je kunt met INPA de module aansturen en de ventilator voluit laten blazen, kun je dat bij iemand testen? Daarmee weet je het eigenlijk zeker wanneer het niet lukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Theimon op 07-08-2019 19:10 ]
Hammerite, perfect voor de toepassing.Touchdomex schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:48:
Ik heb een twinny load met een stuk wat om de trekhaak moet. Helemaal mooi.
Alleen is dat stuk wat om de trekhaak moet wat versleten en viezig. Ik wil die gaan verven maar wat voor soort verf kan daar het beste op zonder dat ik het elk jaar weer opnieuw moet doen?
Op zich wel herbruikbaar, maar ik heb wel modellen gehad die nogal vervormde. Mijn vookeur voor kleine diameters zoals brandstofslang gaat dan ook uit naar de variant met een boutje en niet de variant met een wormwieltje+gekartelde band.Pyramiden schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:21:
Heeft iemand hier wel een last gehad van slangenklemmen met schroeven van bezineslangen die lostrillen?
Zijn ze misschien niet herbruikbaar?
Na het vervangen van het brandstoffilter heb ik nu al twee keer lekkages langs de thules gehad omdat de schroeven los waren gekomen...
[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 08-08-2019 08:50 ]
Dat kan alleen jij weten.Pyramiden schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:50:
Misschien is de huidige slang iets dunner dan de originele waardoor hij niet helemaal goed omklemt?...
Precies, zolang het voldoet aan DOT 4 specificatie, kan je gerust mengen, ongeacht het merk.Dirk33 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:39:
Dot 4 is perfect mengbaar met zichzelf, ongeacht het merk
Je weet dat een CE-verklaring niks zegt hè? Een CE-verklaring is een eigen verklaring van de fabrikant dat productie volgens een bepaalde normering is uitgevoerd/geadministreerd, niet wat de kwaliteit isWindowsME schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:18:
Dag sleutelende medeTweakers,
Voor iedereen die een garagekrik met goede prijs/kwaliteit verhouding zoekt, de volgende tip:
Sealey 3tonne Trolley Jack (1153 serie)
Google brengt je wel bij diverse webshops in de UK tegen die hem voor een vriendelijke prijs aanbieden
Ik heb hem nu zelf ongeveer een jaar in bezit en ben er erg tevreden mee. Ik was bewust op zoek naar een klasse boven de standaard 1.5 / 2 T budget krikken, maar het HBM / Omega spul vond ik weer net iets té voor mijn hobbymatig gebruik.
Minpunt is wel dat er geen rubber pad bij zit. Daarentegen zit er wel een CE Verklaring bij, wat de burger weer moed geeft over de veiligheid van het productOok de opkrikhoogte is wat meer dan gemiddeld voor deze prijsklasse.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 474095
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2019 08:37 ]
Anoniem: 235591
Een CE-verklaring bestaat niet. Een CE-markering of CE Conformiteitsverklaring of EG Verklaring van Overeenstemming bedoel je.deepbass909 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:56:
[...]
Je weet dat een CE-verklaring niks zegt hè? Een CE-verklaring is een eigen verklaring van de fabrikant dat productie volgens een bepaalde normering is uitgevoerd/geadministreerd, niet wat de kwaliteit is
Het is eigenlijk niets meer dan een "wij van WC-eend"-verklaring.
Sorry, maar dat ik "comformiteits" vergeten was, is in deze context natuurlijk mierenneuken van de bovenste plank, je wist precies wat er bedoeld werd. Bovendien herhaalde ik letterlijk wat @WindowsME schreefBFmango schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:07:
[...]
Een CE-verklaring bestaat niet. Een CE-markering of CE Conformiteitsverklaring of EG Verklaring van Overeenstemming bedoel je.
Anyhoe, hij zegt ook dat het wat zegt over de VEILIGHEID van het product. Hij heeft het niet over kwaliteit. En die CE-markering zegt inderdaad juist iets over de veiligheid van het product.
Overigens is dat ook niet altijd een wij-van-wc-eend dingetje, want in sommige gevallen moet de conformiteit door een notified body getoetst worden. Voor een krik zou dat zomaar eens het geval kunnen zijn gezien de risico's.
Anoniem: 235591
Japoto zit vlakbij waar ik woon. Ik moet daar ook eens heen want ik ben sinds deze week eigenaar van een Lancer Wagon edition. Het is geen sloperij waar jezelf mag neuzen.ThinkPadd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:06:
Dat was ook mijn plan, ware het niet dat de APK dinsdag a.s. vervalt (broertje is mooi op tijd met laten keuren). Misschien dat we morgen nog even naar Japoto kunnen rijden, die heeft een sonde liggen die 109k oud is. Teller staat bij m'n broertje op 192k.
Als ze het goed doen zorgen ze dat de motor op bedrijfstemperatuur is tijdens de meting. Stukje rijden en daarna nog even stationair laten draaien tot de ventilator aanslaat.ThinkPadd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:12:
Las ook om hem even goed warm te rijden voordat je hem laat keuren, maarja als ze de auto pas voor later op de dag hebben ingepland schiet je daar ook niks mee op...
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
De aanslag is droog, roet lijkt het op.Peenutzz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:58:
[...]
Als ze het goed doen zorgen ze dat de motor op bedrijfstemperatuur is tijdens de meting. Stukje rijden en daarna nog even stationair laten draaien tot de ventilator aanslaat.
Is de zwarte aanslag op de uitlaat nat of droog? Nat is meestal olie, droog is een rijk lopende motor. Dat laatste kan de hoge CO verklaren en zou op te lossen kunnen zijn met een luchtfilter en bougies.
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2019 16:00 ]
Anoniem: 93986
Let er wel op dat voor veel delen in de ophanging geldt dat de auto op rijhoogte moet staan voor je het definitief vast zet. Doe je dat niet, loop je het risico dat rubbers teveel onder spanning komen te staan.Anoniem: 93986 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:38:
Zo zie je maar weer, je zoekt je suf en denkt dat je alles hebt gehad.
Anoniem: 93986
Bedankt voor de tip. Voor zover ik kan achterhalen geld dat niet voor de stabilisatorstangen van een Avensis T25.deepbass909 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:55:
[...]
Let er wel op dat voor veel delen in de ophanging geldt dat de auto op rijhoogte moet staan voor je het definitief vast zet. Doe je dat niet, loop je het risico dat rubbers teveel onder spanning komen te staan.
Voor dit soort klussen is een 4-kolomsbrug (met rijplaten) dus ook aan te raden, want dan kan je onder de auto werken terwijl hij op z'n eigen wielen staat.
Dat kan uiteraard, er zijn een paar technieken. Bij mijn BMW geldt dat als je dat niet doet, je binnen een jaar ze opnieuw mag verwachten, maar ik ken ook voorbeelden waarbij het inderdaad niet uitmaakt.Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:57:
[...]
Bedankt voor de tip. Voor zover ik kan achterhalen geld dat niet voor de stabilisatorstangen van een Avensis T25.
Afhankelijk van de beschikbaarheid, zou ik persoonlijk de tank vervangen. Hij is al doorgeroest op één plek (er vanuit gaande dat het inderdaad de tank is), de kans dat andere plekken ook dun zijn geworden, is heel groot. Vaak betekent een lekkende tank dat je gaatjes blijft dichten.Markos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:17:
Ik zit met een probleem. Mijn auto staat nu ergens stil in de stalling (niet dichtbij) en ik kreeg de melding dat hij opeens benzine (denken ze) is gaan lekken. (Ik kan helaas zonder vervoer er niet even makkelijk snel langs gaan) Ik verwacht dat het de benzinetank zal zijn die door roest is gaan lekken (al hoop ik dat het een lekkende brandstofleiding is). Als het de tank is (Golf 1) dan vermoed ik dat vervangen beter/handiger/goedkoper is dan hem proberen te maken? Want als het in de tank is en er gelast moet worden, dan lijkt me dat niet echt handig in een vat met brandbare substantie
Als je zo weinig rijdt (300km is echt bizar weinig, ik rij dat in 4 dagen aan gewoon woon-werk al), is het dan nog wel logisch dat je zelf een auto hebt? Time-share, zoals Greenwheels is waarschijnlijk veel goedkoper. Blijkbaar gebruik je de auto sowieso niet spontaan, dus het stukje plannen dat bij een Greenwheels nodig is, zal ook geen probleem zijn.En nog een tweede vraag. ik weet alleen niet echt of deze vraag hier thuis hoort gezien het niet echt klussen is. Maar ik ben op zoek naar een autoverzekering die goedkoop is (joh). Ik woon in de stad dus gebruik mijn auto zelden, alleen wanner ik buiten de stad kom waar de trein niet naartoe gaat. Dus ik maak echt weinig km's (afgelopen jaar misschien max 300). Maar ik heb nooit schadevrije jaren opgebouwd dus alles is al snel duur. Ik kwam nog wel de dekilometerverzekering.nl tegen maar daar waren echt super veel negatieve beoordelingen over.
Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Of anders een andere verzekeraar die je kunt aanraden voor 0 schadevrije jaren en weinig km's.De goedkoopste (na dekilometerverzekering) die ik nu was tegengekomen was 45 euro per maand.
Ik heb nu een Golf 1 maar zit eraan te denken om tijdelijk een lichte (<750 kg voor mrb) swift 1.0 erbij te kopen (de oldtimer moet toch sowieso 3 wintermaanden van de openbare weg af en rijdt op dit moment niet)
Daar heb je inderdaad een punt. Dan binnenkort maar eens de oorzaak van de lekkage zoeken.deepbass909 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:14:
[...]
Afhankelijk van de beschikbaarheid, zou ik persoonlijk de tank vervangen. Hij is al doorgeroest op één plek (er vanuit gaande dat het inderdaad de tank is), de kans dat andere plekken ook dun zijn geworden, is heel groot. Vaak betekent een lekkende tank dat je gaatjes blijft dichten.
Auto is meer een hobby voor mij, maar gezien de problemen met mijn auto heeft dat ook wel ervoor gezorgd dat ik minder rijd. Maar afhankelijk van mijn werklocatie volgend jaar zal ik nog steeds het grootste gedeelte per fiets doen. Mocht ik meer gaan rijden, dan verwacht ik niet dat ik boven de 2000km per jaar zal komen. Zeker niet boven de grens van 5000 of 7500 die bij sommige verzekeraars als minimum gelden. Maar ik wil ook sowieso schadevrije jaren gaan opbouwen.[...]
Als je zo weinig rijdt (300km is echt bizar weinig, ik rij dat in 4 dagen aan gewoon woon-werk al), is het dan nog wel logisch dat je zelf een auto hebt? Time-share, zoals Greenwheels is waarschijnlijk veel goedkoper. Blijkbaar gebruik je de auto sowieso niet spontaan, dus het stukje plannen dat bij een Greenwheels nodig is, zal ook geen probleem zijn.
Die verzekering nemen, vervolgens na een paar maanden oversluiten naar Promovendum met hun actie. Dan krijg je 20% korting, en soms zelfs achteraf nog een schade vrij jaar waardoor hij nog goedkoper wordt.Markos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:17:
Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Of anders een andere verzekeraar die je kunt aanraden voor 0 schadevrije jaren en weinig km's.De goedkoopste (na dekilometerverzekering) die ik nu was tegengekomen was 45 euro per maand.
Ah dat is wel interessant. Alleen zijn de ervaringen bij dekilometerverzekering wel erg slecht en opzeggen lijkt ook vol problemen als ik dit zo lees:Pyramiden schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:26:
[...]
Die verzekering nemen, vervolgens na een paar maanden oversluiten naar Promovendum met hun actie. Dan krijg je 20% korting, en soms zelfs achteraf nog een schade vrij jaar waardoor hij nog goedkoper wordt.
Ik zou voor die eerstvolgende na de kilometerverzekering gaan. Weet niet of die polis van hen aan de voorwaarden van Promovendum voldoen.Markos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:44:
[...]
Ah dat is wel interessant. Alleen zijn de ervaringen bij dekilometerverzekering wel erg slecht en opzeggen lijkt ook vol problemen als ik dit zo lees:
https://www.consumentenbo...ometerverzekering/reviews
Was inderdaad nog een klusje wat eens gedaan moest worden.
...ja, eh, wel met goede blanke lak spuiten?DaWaN schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:25:
Ik heb alleen geen zin om deze met goede 2K blanke lak te spuiten. Wat kun je gebruiken om ze niet te snel weer geel te laten worden?
Bekend euvel is dat ze gaan lekken bij de ontluchting. Zou daar beginnen, de tank begint niet zo snel plots te lekken.Markos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:17:
opeens benzine (denken ze) is gaan lekken (Golf 1)
[ Voor 20% gewijzigd door naarden 4ever op 23-09-2019 14:35 ]
Dankje! Ga ik dat eerst eens controlerennaarden 4ever schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:28:
[...]
Bekend euvel is dat ze gaan lekken bij de ontluchting. Zou daar beginnen, de tank begint niet zo snel plots te lekken.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 03-10-2019 20:03 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq