@
vegboy
Carrosserie-Plaatwerk is meestal in stukken te bestellen. Vaak de delen die stuk gaan.
Je hebt geen heel spatbord nodig, alleen de rand. Binnen zal je moeten zetten/maken van een stuk plaat 0,8 of 1 mm dik. Dat is vaak niet al voorgevormd te krijgen. Soms wel. Even zoeken.
Vaak zet je het overzetplaatwerk er in zijn geheel op zodat je niet gelijk roest terugkrijgt naast je te kleine reparatieplek. Maar wat aanpassen kan natuurlijk.
Zit er geen DHZ garage in de buurt?
Daar kan je vaak voor een paar euro per uur een lasapparaat, brug of werkplek gebruiken.
Daar lopen allemaal mensen die hun auto voor weinig goed willen onderhouden. Je zou daar even langs kunnen rijden voor advies.
Daar zijn meestal ook mensen die van auto`s repareren hun
hobby werk hebben gemaakt, en die naast je advies kunnen geven, ook voor een paar euro even dat carrosseriedeel vast kunnen lassen als je dat zelf niet durft. Als je alles voorbewerkt willen zij dat soms ook wel even repareren voor je.
En daar mag je vaak ook even met een spuitbusje aan de gang, vaak mengen ze zelf verf op kleur.
En het is geen dragend deel, er mogen alleen geen scherpe randen aan de auto zitten meen ik.
Als je na een roestomvormer flink met polyester aan de gang gaat kom je ook een eind.
Het hoeft niet perfect zeg je dus ik verwacht ook niet dat je nog 10 jaar met die auto wil blijven rijden.
Ik had iets verder terug kunnen lezen, de meeste antwoorden heb je al.
[
Voor 32% gewijzigd door
Teijgetje op 06-07-2019 09:31
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.