Toon posts:

[DIY] Het auto klussen & vragen topic

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@Bouli
Niet om een eeuwige discussie te starten, maar rvs-omvlochten gaat helemaal niet per definitie langer mee. Het rubber onder het RVS veroudert net zo hard als bij normale remleidingen. Alleen zie je het bij RVS-omvlochten leidingen niet meer. Ook het andere argument, van een beter een pedaalgevoel wordt nogal vaak in twijfel getrokken. De enige echt goede reden die ik ken om RVS-omvlochten leidingen te plaatsen is als er een reëel risico op beschadiging van buitenaf is (bijvoorbeeld door rotsen en stenen of ongedierte) of als extra wapening bij extreem hoge belasting (bijvoorbeeld bij competitie op het circuit).
Aangezien ik in een stad woon waar geen marters voorkomen, ik niet offroad met de auto ga en ook niet op het circuit ermee kom, is de meerwaarde van RVS-omvlochten minimaal, ze zijn duurder en qua levensduur gaat het in mijn geval niks uitmaken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Welke dingen moet je vervangen voor een kleine beurt..
auto rijd goed maar niet echt veel. Ik wil eigenlijk olie gaan vervangen.

het gaat om een FORD FIESTA V 1.3 benzine

is dat "olie en oliefilter"
eventueel bougies? riemen?
Eventueel Filters...

[Voor 4% gewijzigd door Paradox op 24-07-2014 13:27]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 10:15
Paradox schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:23:

Eventueel Filters...
Bij een kleine beurt de olie + oliefilter (en het afdichtringetje) vervangen.
En als extra kun je de bougies en luchtfilters (op motor en interieur) vervangen.
Remolie controleren en indien nodig vervangen
Andere vloeistoffen bijvullen indien nodig.

TheS4ndm4n#1919

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-11-2022

Bouli

9000 rpm

Eventueel Filters...
Bougies en riemen is meer voor een grote beurt. Kleine beurt is meestal check op lampjes, olie vervangen, filtertjes.

K20A daily :-)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Voor een kleine beurt geldt eigenlijk dat je normaal alleen olie, oliefilter en misschien het luchtfilter vervangt, bougies, riemen, brandstofilter, etc, horen bij een grote beurt. Wel is het verstandig om bij een kleine beurt de riemen en bougies te controleren op slijtage.

Qua hoeveel bougies, dat zijn er 4 in jouw geval ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Remvloeistof en koelvloeistof ook even controleren. Likje vet hier en daar, beetje tectyl hier en daar :Y

Wise enough to play the fool

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:48:
Remvloeistof en koelvloeistof ook even controleren. Likje vet hier en daar, beetje tectyl hier en daar :Y
Wat zijn de goede delen om hier en daar tectyl te spuiten? Laatst Tectyl Bodysafe gekocht. Maar ik heb niet echt een idee waar ik moet beginnen met spuiten.

MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Eventueel Filters...
Ik heb zelf een tijdje terug vervangen:

olie
oliefilter
luchtfilter
interieurfilter
bougies

Stelt allemaal weinig voor, heb je in 2 uurtjes klaar. Maar is voor de auto wel even weer lekker.
Heb de onderdelen bij www.bogijn.nl gekocht, was lekker goedkoop!
Niet vergeten dat je ook een nieuw ringetje voor je carterstop moet halen als je je olie gaat vervangen ;)

Moet ook nog even twee multiriemen vervangen (dynamo + waterpomp, en stuurbekrachtiging) maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. En ik weet niet precies hoe die van de stuurbekrachtiging eraf moet :P

[Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 25-07-2014 09:55]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:05

Eventueel Filters...
Kijk ook eens op http://www.etis.ford.com/

Als je dan één en ander invult kan je zo een onderhoudsschema voor jezelf uitprinten.

toettoett

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-11-2022

Bouli

9000 rpm

ReseT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:49:
[...]

Wat zijn de goede delen om hier en daar tectyl te spuiten? Laatst Tectyl Bodysafe gekocht. Maar ik heb niet echt een idee waar ik moet beginnen met spuiten.
Eerst goed schoonmaken en ontdoen van los vuil voordat je het erop spuit, anders rot het allemaal zo weg.

In de wielkasten en bij de dorpels is de meest voorkomende plaats om tectyl bij te spuiten.

K20A daily :-)

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik krijg in mn ma dr auto (Opel astra G 2001) sinds gisteren ABS melding, nu is dit een relatief veel voorkomend probleem (heb het met mijn vorige astra's ook gehad) en altijd was het opgelost door de stekkers los te halen bij de wielen, schoon maken en weer aansluiten. Nu vraag ik me af, wat kan ik beter gebruiken bij het weer aansluiten van de stekkers;
contactspray of vaseline? Ik kom her en der namelijk de vaseline tip tegen maar daar heb ik nog nooit van gehoord in het kader van betere geleiding

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Vaseline is ook niet voor betere geleiding, maar om vocht buiten te houden.

Contactspray helpt maar tijdelijk. En als je vaseline gebruikt moet je opletten dat je zuurvrije vaseline gebruikt, anders vreet het je contacten aan.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:50
Oh vandaar haha, is het wel aan te raden? of beter gewoon schoonmaken en zonder iets te smeren weer terug? Je kan er best makkelijk bij dus ieder jaar herhalen is niet echt een probleem zeg maar...

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Bij connectoren die met weersinvloeden te maken hebben wordt dat wel bijna standaard gedaan ja... (Bijv. verlichtingstekker aanhanger etc).

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Mijn Fiat Stilo Abarth is gisteren ook weer door de APK gekomen, draagarm linksvoor en hoogteverstellingsmotor van de linker koplamp vervangen (en een knipperlicht). De draagarm is vervangen wegens teveel speling op de fuseekogel en dat is ook te merken want het rijdt wat.."strakker" zeg maar.

Voor de vervanging had ik ook last van een krakende ophanging linksvoor bij drempels en sturen, dat is nu een stuk minder maar helaas niet weg. Op dit moment is dus de draagarm vervangen, vorige keer het koppelstangetje en is het rubber van de stabilisatorstang ingevet. Is er een bepaald middel waar ik wat mee kan doen om het laatste kraken weg te krijgen of andere dingen te doen/op te letten?

En over middeltjes: het lampje in mijn linkerdeur gaat niet altijd aan als ik de deur open doe (wel als de zon er de hele dag op gestaan heeft of een paar keer na gebruik van een ontvettingsmiddel) wat lastig is omdat dat ook ervoor zorgt dat de selespeed niet op druk gebracht wordt. Nu moet ik altijd even wachten voor ik kan schakelen. Ik haal liever niet het hele slot uit de deur, maar kan ik niet een ander soort middel gebruiken waardoor het contact wel goed is?

Idiocracy: it is real!

• Paradox
  • Nu online
Thecola schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:03:
[...]
Kijk ook eens op http://www.etis.ford.com/

Als je dan één en ander invult kan je zo een onderhoudsschema voor jezelf uitprinten.
Goede tip, die ga ik bekijken. even het VIN nummer uit te auto halen ;)

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:05
Paradox schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:57:
[...]

Goede tip, die ga ik bekijken. even het VIN nummer uit te auto halen ;)
Je kan ook je kenteken invullen ;)

toettoett

• Paradox
  • Nu online
tsja, en dat was het ook.. dan kom ik een betaal muur tegen...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36

Bommes

Capo del formaggio

Oh ooo.. ;(
1 bout van de bovenste geleide rol afgebroken en aangezien die binnen de distributie kap zitten kon die nergens anders heen dan ergens tussen de riem en een tandwiel.. :(
Dit was net voor de vakantie en van onze camper.
Ik kreeg het niet meer gemaakt voor de vertrek datum. Dus met auto en tent op vakantie.
Na de vakantie dus aan de gang gegaan.
Al een stukje onderweg:

Niet helemaal goed te zien maar natuurlijk zat het tegen:

1 boutkop dol gedraaid, kopbout dus :F
Uiteindelijk kop van de bout er uit geboord wat goed werkte gelukkig.

En ja hoor kop er af.. :Y

8 nieuwe kleppen, nieuwe pakkingen, distributie setje en aantal avondjes sleutelen en net weer gestart..
Hij loopt weer...!!!!! *O*

Helaas nog een koelwater lekkage bij het thermostaat huis dus nog niet helemaal klaar.
Even goed nu voor 650 euro aan onderdelen en uurloon voor de kop revisie klaar. Bij de garage zeker meer dan 2 duizend kwijt geweest.

Tot zover mijn DIY bijdrage voor deze maand :+

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

rspctee!

Je kan wel overal lekker bij, da's dan weer een voordeel :Y

Wise enough to play the fool

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Overal lekker bij.. :N
Dit is ons campertje:

De motorkap is dat deel waar de letter hymer op staan, dat lijkt heel wat maar het zit recht op en ongeveer een 15 cm verder naar voren dan het originele fiat ducato front.
Ik ben niet heel klein maar mijn armen waren regelmatig net een stuk te kort.
Uit en inlaat spruit stuk was echt even erg lastig. Kon er niet fatsoenlijk bij met het gereedschap.
Uit eindelijk 3 verschillende soorten sleutels van 13 moeten gebruiken. Steek ring/ratel sleuteltje, een normale ouderwetse ring sleutel (maatje 12/13) en een mini doppen setje met een kort verleng stukje.
Dat Fiat een aandraai moment op geeft voor de spruit stukken is leuk verzonnen maar wat voor moment sleutel dachten ze daar bij te gebruiken..?? 7(8)7

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Is de normale procedure bij distri wissel niet gewoon om het gehele blok eruit te halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ThinkPadd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:06:
Is de normale procedure bij distri wissel niet gewoon om het gehele blok eruit te halen?
Nee niet bij deze auto/model.
Toen ik deze camper kocht heb ik de riem zelf gewisseld, en nee de betreffende (afgebroken) bout ben ik niet aan geweest ;). Dit koste me toen 2,5uur gewoon zonder brug.
Dat is dus goed te doen.
Met airco is het lastiger, dan lopen de airco leidingen strak tegen de distributiekap aan en nog erger..de motor steun zit "in de riem". Die moet dus los.. |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Goed bezig :P Moet de kop niet gevlakt worden als deze eraf is geweest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Alleen als de kop krom getrokken is door bijvoorbeeld oververhitting als gevolg van lekkage in het koelsysteem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

JT schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:05:
Goed bezig :P Moet de kop niet gevlakt worden als deze eraf is geweest?
Wat fastfred zegt dus.
Riem is gebroken tijdens stationair draaien, geen sprake van over verhitting of zo iets.
Evengoed is de kop compleet gereviseerd.
8 nieuwe kleppen, 2 stoterbussen die waren kapot geslagen door het raken van de kleppen met de zuigers.
Kleppen zijn op nieuw ingeslepen en de kop is toch ook gevlakt zag ik toen ik hem ophaalde.

Gisteren avond liep de motor dus weer met helaas een flinke koelwater lekkage. In de koppakking set zat dus schijnbaar 1 foute pakking. Die van het thermostaat huis.
Geen pakking papier in huis en alleen uitgedroogde vloeibare pakking.
Gelukkig heeft de praxis ook redelijke vloeibare pakking.
Net dus FF gefixt en het eerste test rondje zit er al weer op. *O*
Nu weer even af laten koelen, kappen terug monteren en dan FF de snelweg op vanavond.

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Ah ok. Ik heb van alles met auto's gedaan behalve een bak en blok daadwerkelijk open gemaakt :P Ik was in de veronderstelling dat je altijd de kop moest vlakken als je het los haalt.

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Crosspost uit: Het grote Toyota-topic
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:31:
Wil bij m'n Yaris P1 de multiriemen eigenlijk nog even vervangen. Aangezien distributie via een ketting loopt zit de waterpomp ook op deze multiriem.

Daardoor durf ik de multiriemen eigenlijk niet goed te vervangen. Ik ben bang dat de waterpomp gaat lekken nadat de nieuwe multiriem erop zit namelijk :/ Iemand ervaring?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb net de halve motor uit elkaar gehaald waar van de multiriem ook de waterpomp aandrijft.
De riem is ook los geweest en nu weer op nieuw gespannen zonder de waterpomp te vervangen.
Als de pomp door de distributie riem wordt aangedreven dan is het wel gebruikelijk deze preventief te vervangen bij een distributie wissel.
Mocht in jouw geval de waterpomp toch nog gaan lekken kun je hem dan alsnog vervangen.
Zonde geld om dat nu al preventief te doen.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38
De reden dat een door de distributieriem aangedreven waterpomp meestal met de riem vervangen wordt zit hem in de hoeveelheid werk die het vervangen van de distributieriem met zich meebrengt. Als alles eenmaal uit elkaar ligt is de waterpomp vervangen nog maar een kleine moeite :)

Wordt de pomp door een multiriem aangedreven, dan kun je er vaak ook makkelijk bij.

[Voor 94% gewijzigd door Peenutzz op 29-07-2014 17:55. Reden: touchscreenfoutje en de hele post maar meteen veranderd]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• RocketKoen
Peenutzz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:51:
De reden dat een door de distributieriem aangedreven waterpomp meestal met de riem vervangen wordt zit hem in de hoeveelheid werk die het vervangen van de distributieriem met zich meebrengt. Als alles eenmaal uit elkaar ligt is de waterpomp vervangen nog maar een kleine moeite :)

Wordt de pomp door een multiriem aangedreven, dan kun je er vaak ook makkelijk bij.
Vooral dat je bij het vervangen van de waterpomp, ook de riem die hem aandrijft moet vervangen.
Een multi-riem vervangen kost een paar tientjes, dus dat is niet zo'n probleem.
Maar een distributieriem is een factortje 10 duurder. Dus dan wil je niet het risico lopen dat je een half jaar na het vervangen van je riem er weer een nieuwe op mag leggen omdat de pomp lekt.

TheS4ndm4n#1919

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Duidelijk. Dan probeer ik het gewoon :)

Multiriem is inderdaad niet zo duur. Betaal voor een Bosch riem iets van 8 euro via internet. (Via die www.bogijn.nl die hier eerder werd aangeraden).

[Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2014 10:14]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Peenutzz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:51:

Een ander aspect is dat de MTBF (mean time between failures) van een waterpomp aangedreven door de distributie vaak korter is, meestal afgestemd op de levensduur van een distributieriem. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die dachten te besparen en de waterpomp niet vervingen, om daarna problemen te krijgen met lekkende pompen.
Een waterpomp die niet door de distributie wordt aangedreven, gaat doorgaans veel langer mee en is ook in de regel kostbaarder. Maar het is bij die pompen niet ongewoon dat ze een leven lang meegaan.

Belangrijkste is eigenlijk in dit geval de service informatie van de betreffende motor, wat staat daarin? Alleen als daarin staat dat de pomp op een vast moment vervangen moet worden, heeft het zin om het te doen, anders kan je de pomp lekker laten zitten.
Als je niks raars doet, zal de pomp in ieder geval niet kapot gaan van een riemenwissel.

• Peenutzz
Ik dacht dat het vooral een kostentechnisch iets was, maar dat ze zelfs de levensduur van de pomp erop berekenen wist ik niet :)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Bij VW ging het zelfs fout bij één serie motoren (linkje, waar je een serieus risico loopt als je de pomp niet vervangt samen met de distributie... Daar is nog een redelijke rel over geweest, omdat Pon de slijtage ontkende en er bij heel wat auto's de pomp bij de distributiewissel niet vervangen is, met als gevolg dat die daarna alsnog vroegtijdig vervangen mocht worden...

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik heb met mijn Peugeot 205 1.4 1998 het probleem dat hij regelmatig niet soepel optrekt. Niet dat de auto stottert ofzo maar ik voel het gewoon in het gaspedaal.
Het eenvoudige heb ik al gedaan: Benzinefilter, luchtfilter, bougies + kabels vervangen. Dit heeft wel veel geholpen voor het soepeler rijden in het algemeen.

Heel af en toe valt ook compleet de kracht weg tijdens constante snelheid. Dit heb ik overigens niet meer meegemaakt na bougies + kabels vervangen 2 weken geleden maar dit bleef soms ook zo'n lange tijd weg.

Stationair loopt hij prima.
Waar zou ik nu het beste naar kunnen kijken?

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Gasklephuis schoonmaken? Bobine(s)?

Check ook je bekabeling even: http://www.tiepie-automot.../Peugeot_205_holding_back

Potmeter in gasklephuis zie ik ook voorbijkomen op Google.

Ook even alle slangen (brandstof + vacuum) bij langs lopen. Als hij valse lucht trekt kun je volgens mij ook dit soort verschijnselen krijgen. Motor stationair draaien en met spuitbus remmenreiniger (heeft Action goedkoop) langs de vacuumslangen gaan en steeds even spuiten. Als hij dan van toerental veranderd = vacuumslang lek/broos.

Maar het kan vanalles zijn. Misschien beter op een 205 forum vragen...

[Voor 128% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 16:39]

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een injectiehuis onder de klep zitten. Zelfde als op die link die je geeft. Hoe kan ik die reinigen? Ziet er nogal ingewikkeld uit daarbinnen :) Al wat gevonden: http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=16993
Ik ga jouw tips zeker een keer langs. Misschien een rare vraag maar is er geen kans op brand als ik remmenreiniger bij de motor spuit?

[Voor 27% gewijzigd door Theezakje op 03-08-2014 17:25]

• Peenutzz
Zolang de motor niet gloeiend heet is zal er niet veel kunnen gebeuren.

Ik heb een 205 1.1 gehad, met dezelfde singlepoint injectie, en die begon ook te haperen zo nu en dan, uitvallen onder het rijden, heel irritant. Op een gegeven moment reed ik de straat in en net voor ik wilde parkeren sloeg hij weer af, gepaard met een hoop rook en een lucht van verbrand plastic. Nog een keer gestart en geparkeerd, meteen uitgezet en de motorkap opengedaan. Bleek er kortsluiting geweest te zijn in de bedrading naar de injector en de betreffende draad was tot 10 centimeter vanaf het schutbord helemaal verbrand. Fransen en stroom gaan niet goed samen 8)7 Nieuwe draad getrokken en de auto te koop gezet. Een tijdje later tegen een boom gevouwen omdat ik een idiote bromfietser moest ontwijken. Naar huis gelopen, stiekem blij dat ik van dat ding af was :P

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Wie weet waar ik een aandrijfas (cardan) kan laten reviseren? Eén van de kruiskoppelingen is versleten en heeft speling.
Zelf vervangen van de kruiskoppeling gaat hem niet worden, BMW last de lagers vast, ipv klemringen te gebruiken... |:( Zelfs de Amerikanen, die echt heel veel zelf doen aan hun BMW's, geven maar 2 adviezen, en dat is vervangen of reviseren...

En een tweedehands heb ik wel gevonden, maar als reviseren weinig scheelt in kosten, heeft reviseren de voorkeur. Dan weet ik zeker dat de as de komende 3 ton km weer goed blijft. :+

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Ik kreeg net de nieuwsbrief van www.bogijn.nl
De filterweken komen eraan !!

In de maand september zijn het de filterweken bij Bogijn.
De gehele maand fikse kortingen op alle filters. Luchtfilters, Oliefilters, Brandstoffilters, Interieurfilters etc.. Dat is nog eens een mooie besparing op uw standaard onderhoud !!!

Houd morgen dus onze site en uw mail goed in de gaten voor dit knalvoordeel !!!
Mocht er nog iemand dat binnenkort nodig hebben :P

• Anoniem: 337854
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wie weet of er verschil zit (als je dezelfde diameter hebt) tussen een normale voedingskabel of een speaker voedingskabel?

Reden dat ik het vraag.. Ik wil me massakabel vervangen van me accu omdat deze geoxideerd is en heb alleen een dikke voedingspeaker kabel (gevlochten) liggen. Geleiden is Geleiden zou ik zeggen?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

Yep, zolang er maar genoeg koper in zit, en niet alleen een hele dikke laag isolatie om het "dikker=beter" principe te verkopen.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
en misschien dat de mantel van de speakerdraad sneller hard wordt en afbrokkelt. Ik zou de moeite nemen en gewoon een fatsoenlijk stukje kabel halen!

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ThinkPadd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:38:
[...]

Net ff rondgebladerd, best leuke prijsjes voor sommige dingen. Alleen jammer dat m'n iDeal betaling nou gefaald is, en ik niks meer kan, omdat er "in progress" staat.. Ik probeer 't over een paar uur nog wel een keer..

• Anoniem: 337854
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Speeddragon schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:20:
en misschien dat de mantel van de speakerdraad sneller hard wordt en afbrokkelt. Ik zou de moeite nemen en gewoon een fatsoenlijk stukje kabel halen!
Als jij me kan vertellen waar?..
geen idee waar ze een fatsoenlijke verkopen

• Peenutzz
Vanmiddag even vier nieuwe bandjes op de auto draaien. Eergisteren is er eentje lek gegaan, dus het komt goed uit :)

Over de stroomkabel: Ik heb al 9 jaar een 'audiostroomkabel' als massakabel (van blok naar accu en van accu naar auto) in gebruik, geen enkel probleem.

[Voor 40% gewijzigd door Peenutzz op 04-09-2014 10:43]

• bregweb
  • Laatst online: 09:19
Ik heb een Ford Fiesta uit 96, die moet het uithouden tot december, dan is de APK er af en gaat ie naar de sloop. Nu heb ik een lekke stuurbekrachtigings stang, de olie loopt er langzaam uit en dan begint de auto een raar geluid te maken tijdens het sturen.

Kan ik er een goedkope alternatieve olie in gooien, zodat het tot december weer lekker stil is in mijn auto?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ja, al vind ik het redelijk gevaarlijk voor onderandere motorrijders. 2 druppels in een bocht kan al genoeg zijn.

De Nederbelg !

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
bregweb schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:05:
Ik heb een Ford Fiesta uit 96, die moet het uithouden tot december, dan is de APK er af en gaat ie naar de sloop. Nu heb ik een lekke stuurbekrachtigings stang, de olie loopt er langzaam uit en dan begint de auto een raar geluid te maken tijdens het sturen.

Kan ik er een goedkope alternatieve olie in gooien, zodat het tot december weer lekker stil is in mijn auto?
Ik snap dat je weinig geld wilt uitgeven, maar doe jezelf en de rest een lol een leg die paar tientjes voor een andere slang gewoon neer en los het lek op. Probleem is dat met te weinig olie je stuurbekrachtiging weg kan vallen en in het ergste geval de pomp of stuurhuis vast kan slaan en je met grotere problemen zit.

Hoe ziet een versleten kruiskoppeling van een cardan-as eruit?

Nou, zo dus...

Deze zat tot gisteren onder mijn auto en was bron van heel wat trillingen en geluid in de auto... :X

• bregweb
  • Laatst online: 09:19
Probleem is dat ik die 5 tientjes al uitgegeven heb bij een garage, maar ik nog steeds met een lek zit. Wil niemand in gevaar brengen, maar daar hoort ook mijn portemonnee bij ;-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

Bewust blijven rijden met een auto die vloeistoffen lekt (in dit geval olie) is gewoon not done :N Zie ook de reactie van Jellabie.

Dop desnoods de leidingen af, zet de pomp buitenspel en rooi het nog ff drie maandjes zonder stuurhulp. Het is ffs maar een Fiesta en geen vrachtwagen... :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• RocketKoen
Ducttape moet het wel een paar maanden uithouden. Daar kom je niet mee door de APK, maar het is beter dan door blijven rijden en zeker lekken.

[Voor 31% gewijzigd door RocketKoen op 04-09-2014 20:10]

TheS4ndm4n#1919

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:42
Stuurbekrachtigingsolie is erg aggresief, en is waarschijnlijk binnen een dag door de ducttape heen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Anoniem: 325202
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dan weet je niet hoe aggresief ducktape is!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 325202 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:19:
Dan weet je niet hoe aggresief ducktape is!
Ducktape gaat niet hechten op een vette olieleiding, en al helemaal niet als dit door stuurbekrachtigingsolie komt. Die vloeistof heeft een extreem hoog oplossend vermogen (bij mijn auto is langzaam alle tectiel aan de voorzijde aan het verdwijnen door een minimaal lekje).

Elke oplossing gaat geld kosten, afdoppen betekent dat de pomp afgekoppeld moet worden (dus een andere riem nodig). Afhankelijk van welke leiding lek is, is vervangen van die leiding de enige logische en zinnige oplossing en hoeft het niet veel te kosten. Alleen als het een drukleiding is, kan afdoppen goedkoper zijn.

Kijk anders op de sloop of je daar een redelijke leiding kan vinden.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sowieso is er maar weinig tape dat plakt op iets dat nat is, of het is tape dat er speciaal voor is gemaakt.
Met vet kan je het helemaal wel shaken.

Verder wordt je vaak niet vrolijk van je stuurbekrachtiging afsluiten, stuurt veelal zwaarder dan de zelfde auto maar dan zonder alle stuurbekrachtiging handel.

Verder stuurbekrachtiging, wat moet je daar nu mee? :P

• FastFred
bregweb schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:05:

In plaats van dat je nog 3 maand lang een gevaar op de weg gaat zijn, koop nu een andere auto en gooi de Fiesta op de sloop?

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ThinkPadd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:38:
[...]

net 5 oliefilters en een brandstoffilter besteld, krijg ik nu een mailtje met de coupon-code voor 20% korting. FFFFFFFFUUUUUUU

Oh well.. De komende 2 jaar hoef ik geen cent meer uit te geven aan filters, dat is duidelijk. :P

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
AlexanderB schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:24:
[...]

net 5 oliefilters en een brandstoffilter besteld, krijg ik nu een mailtje met de coupon-code voor 20% korting. FFFFFFFFUUUUUUU

Oh well.. De komende 2 jaar hoef ik geen cent meer uit te geven aan filters, dat is duidelijk. :P
Hetzelfde hier... Ik heb vorige week olie en filters bij Winparts besteld, krijg ik vandaag een mailtje dat ze 15% korting op alles geven... :( Had me toch 2 tientjes gescheeld op de bestelling.

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Mailtje sturen en verhaal uitleggen :p ?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 337854 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:58:
Wie weet of er verschil zit (als je dezelfde diameter hebt) tussen een normale voedingskabel of een speaker voedingskabel?

Reden dat ik het vraag.. Ik wil me massakabel vervangen van me accu omdat deze geoxideerd is en heb alleen een dikke voedingspeaker kabel (gevlochten) liggen. Geleiden is Geleiden zou ik zeggen?
De lokale automaterialen zaak, of rijd naar een zaak waar ze subwoofer power cable verkopen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Is een niet werkende achter-ruitenwisser een APK afkeur punt?

M'n auto moet morgenochtend naar de APK, maar de achterruitenwisser wist niet goed (strepen + piepen). Heb al een nieuwe besteld, maar die krijg ik niet meer op tijd binnen.

• FastFred
En zo niet, voor een tientje of wat een nieuw wisserrubbertje erop zetten door de garage en door de APK.

De mijne maakt ook strepen trouwens, er waren met de vorige APK wel grotere problemen :+

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Mijn ervaring is dat je met dat soort 'kleinigheden' vaak genaaid wordt door de garage. Dat je voor een ruitenwisser ineens 20 euro kwijt bent ofzo :p Zeker omdat het bij mij één geheel is, ipv. een los rubbertje.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Tja, wissers moeten werken, zelfs al gebruik je hem nooit.

Wat eventueel helpt, is het rubber even goed schoonmaken. Strepen komen ook vaak door vuil op het rubber. Gewoon het rubber langs een stukje keukenpapier en wat zeep halen, net zo lang tot het nauwelijks meer zwart afgeeft. Dan doet hij het vaak een paar dagen wel weer goed genoeg.
Piepen maakt natuurlijk niet uit, het gaat erom of hij voldoende wist.

Overigens, zolang het rubber nog niet los hangt, is de kans sowieso groot dat het niet opgemerkt zal worden. Mijn oude wissers van de voorruit waren al lang voorbij hun houdbaarheidsdatum toen ik voor de APK ging (trokken continu een waas), maar hij kwam zonder problemen door de APK. Nu zitten er nieuwe op, en merk ik pas hoe slecht ze echt waren. :X

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Thanks, zal er eens naar kijken :Y

Voorruit waren bij aanschaf auto ook vrij gaar, heb toen gelijk die bende eraf gegooid, en voor twee tientjes uit DE een setje Bosch Aerotwins besteld. Die werken echt heel fijn.

• LaserJet
  • Laatst online: 02-12-2022
De achterruitwisser is helemaal geen afkeurpunt. Dat de garage dit als "extraatje" controleert tijdens een apk keuring is meer omdat het meestal snel geld verdienen is.

Bron

[Voor 16% gewijzigd door LaserJet op 23-09-2014 12:07. Reden: Bron toegevoegd]

• FastFred
Artikeltje uit 2006 ;)

Voor zover mij bekend, als de auto beschikt over een wisser aan de achterzijde, moet deze gewoon fatsoenlijk werken en geen grote vegen achterlaten, het rubber mag niet gescheurd zijn etc.

EDIT: maakt inderdaad geen hol uit, zie ook: RDW APK keuringsseisen 2014 pagina 35

[Voor 35% gewijzigd door FastFred op 23-09-2014 12:24]

• LaserJet
Bron RDW speciaal voor jou. :) Nergens wordt de achterruit genoemd en wat er niet genoemd wordt hoeft ook niet voor de APK gekeurd te worden.http://handboek.rdw.nl/re...atie/Paginas/default.aspx

• LaserJet
Haha. Was al aan het zoeken. Kan Thinkpad het op zijn gemak maken en dat is voor hem wel zo prettig.

• Niet online
Gooi een baksteen door je achteruit en hij kan nog steeds door de apk :)

• FastFred
Waarom zou je dat doen? Moet je de achterruit ook vervangen. Weet je hoe duur dat is!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat is wel wat drastisch om enkel het strepen van de ruitenwisser op te lossen. ;)

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Mooi, dan zeg ik gewoon dat ze de wisser achter niet hoeven te vervangen idd en kan ik op m'n gemakje zelf het ding vervangen :)

[Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-09-2014 16:17]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Of je schroeft hem er gewoon af, een achterwisser is toch overrated :p

Wie heeft er trouwens ervaring met blindmoeren/rivnuts? Ik heb er één onder de auto die of los zit of waarvan de schroefdraad gestript begint te raken. Hoe kan ik dit fixen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Touchdomex

Meisje!

Vervang ze voor een hand :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Peenutzz
deepbass909 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:21:
Of je schroeft hem er gewoon af, een achterwisser is toch overrated :p

Wie heeft er trouwens ervaring met blindmoeren/rivnuts? Ik heb er één onder de auto die of los zit of waarvan de schroefdraad gestript begint te raken. Hoe kan ik dit fixen?
Heb je hier iets aan? http://www.onkenhout.nl/b...tstof-en-dunne-plaat.html

Vandaag de Swift even nagelopen, want maandag gaan we er weer mee naar zuid Frankrijk *O* Oliefilter vervangen, nieuwe bougies, de verdwenen borgveer van de linker aandrijfas vervangen en de bak weer bijgevuld. Bandjes wat harder opgepompt, luchtfilter schoongemaakt, ruitensproeier bijgevuld en zondag even wassen, poetsen en stofzuigen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Keep it classy en neem een hand met een opgestoken middelvinger

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Touchdomex

Meisje!

GoldenSample schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:36:
[...]

Keep it classy en neem een hand met een opgestoken middelvinger
Dat mag ook. In Japan zie je er veel kattenpootjes op en stiekem zou ik nog wel eens zoiets willen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Anoniem: 620028
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Rij toch lekker naar onafhankelijk. Het is notabene een diy topic. Daarna krijg je 2 weken tijd om te fixen en keuren ze geen niet te keuren dingen. 35 euro en klaar weer voor een jaar

• Peenutzz
Ik ga altijd naar de Suzuki dealer. Niet omdat ik Suzuki rijd, maar omdat het daar maar 20 euro kost en binnen twee weken gratis herkeuring.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben dit jaar voor het eerst naar een kwikfit gegaan; €20 euro.
Geen gemiep over banden en remblokjes (waren ook prima in orde), keurmeester vond t ook geen probleem dat ik mee keek. Nam overal uitgebreid de tijd voor. Maandag herkeuring (fuseekogelhoesje vervangen).

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Met m'n achterruitenwisser is uiteindelijk goed gekomen hoor. Is voor de APK geen punt waar ze hem op keuren, zei de monteur ook al toen ik de auto bracht.

Ruitenwisser heb ik later zelf nog gemonteerd :) Auto is ook zonder problemen door de APK gekomen. Enige waar hij op afgekeurd had kunnen normaal gesproken is de elektrische hoogteverstelling van de koplampen. Die is kapot namelijk. Maar door de schakelaar uit het dashboard te halen kom je er toch mee door de APK :) Scheelt weer.

Was bij een universele garage trouwens. Was €47 kwijt voor APK, viergasmeting + OBD uitlezen (wat ik zelf ook wel kan, maarja). Niet de goedkoopste APK, maar gun het die garage wel. Staan altijd voor je klaar namelijk. Dealer breng ik hem sowieso niet heen, kom er alleen wel eens als ik merkonderdelen nodig heb.

KwikFit ook wel eens geweest met de auto van m'n moeder (Fiat Panda 2008). Einddemper was lek/verrot. Heb toen gewoon duidelijk gezegd dat ik alleen de demper wilde laten vervangen. Dat is toen gedaan en kon hem 's middags weer ophalen zonder geneuzel over het vervangen van andere onderdelen, 'gratis' bijgevulde vloeistoffen etc. Voor andere dingen zou ik m'n auto niet heen brengen, ik krijg bij de KwikFit vaak het idee dat het echt zo'n plek is waar iemand die net z'n diploma automonteur heeft behaald terechtkomt, om daarna bij grotere garages aan de bak te gaan.

[Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2014 16:59]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Peenutzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:31:
[...]

Heb je hier iets aan? http://www.onkenhout.nl/b...tstof-en-dunne-plaat.html

Vandaag de Swift even nagelopen, want maandag gaan we er weer mee naar zuid Frankrijk *O* Oliefilter vervangen, nieuwe bougies, de verdwenen borgveer van de linker aandrijfas vervangen en de bak weer bijgevuld. Bandjes wat harder opgepompt, luchtfilter schoongemaakt, ruitensproeier bijgevuld en zondag even wassen, poetsen en stofzuigen.
De blindklinkmoeren krijgen, is het probleem niet, daar heb ik wel adresjes voor. Het is meer de vraag hoe ik een loszittende kan fixen of, als de schroefdraad kapot blijkt te zijn, hoe ik hem het beste kan vervangen.

On a different note, sinds een paar dagen heb ik een bijzonder geluid onder de motorkap:

Het komt duidelijk uit de buurt van het voorste uitlaatspruitstuk, dus een lekje is mijn eerste ingeving. Ik kan alleen geen lekje ontdekken. Ook klinkt het eigenlijk teveel gedempt voor een echt lek dat direct naar de buitenlucht zou lekken....

Een andere verdachte is een luchtklep (het zwarte schijfje waar aan de ene kant een dikke slang zit en aan de andere kant een dun slangetje) voor secundaire luchtinjectie. Via die klep wordt, als de motor nog koud is, extra lucht in de uitlaat geblazen om de katalysator sneller op te warmen. Die klep zit rechtstreeks op de uitlaat aangesloten. Alleen staat dit systeem in verbinding met alle cilinders, terwijl het tempo van het geluid suggereert dat slechts de uitlaat van 1 cilinder "blaast". Daarnaast heb ik deze klep vorig jaar vervangen, omdat deze lek was.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Is dat diesel of benzine?

Persuader of bytes.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Benzine.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:46
Heeft er iemand ervaring met het plamuren en spuiten van velgen?
Heb n setje goedkoop op de kop kunnen tikken maar er zit nogal wat stoeprandschade aan, voor ik er banden op ga monteren wil ik ze dus eerst weer strak maken en een ander kleurtje geven.

Wat is een goed verwerkbaar plamuur goedje?

flickr iRacing Profiel

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zit er zo'n ERG systeem op? Volgens mij werkt dat ook met pijpjes vanaf je uitlaat, die kunnen doorrotten.
Klinkt op dat filmpje namelijk niet echt zoals ik een lek spruitstuk(pakkin) herken.

• theHoff
  • Niet online
ed-oorklep schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:13:
Heeft er iemand ervaring met het plamuren en spuiten van velgen?
Heb n setje goedkoop op de kop kunnen tikken maar er zit nogal wat stoeprandschade aan, voor ik er banden op ga monteren wil ik ze dus eerst weer strak maken en een ander kleurtje geven.

Wat is een goed verwerkbaar plamuur goedje?
Ik spuit zelf vaak motip filler op de schade. 2 tot 3 laagjes met tussen schuren geeft vaak weer een prima acceptabel resultaat.
Nu je het zegt, moet m'n wintervelgen nog maar even aanpakken voordat ze er weer onder moeten.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:46
DopdeDouwer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:32:
Zit er zo'n ERG systeem op? Volgens mij werkt dat ook met pijpjes vanaf je uitlaat, die kunnen doorrotten.
Klinkt op dat filmpje namelijk niet echt zoals ik een lek spruitstuk(pakkin) herken.
EGR, maar dat zit toch alleen op diesels?
theHoff schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:37:
[...]

Ik spuit zelf vaak motip filler op de schade. 2 tot 3 laagjes met tussen schuren geeft vaak weer een prima acceptabel resultaat.
Nu je het zegt, moet m'n wintervelgen nog maar even aanpakken voordat ze er weer onder moeten.
Thanks, eens kijken of ik dat kan vinden, hoop dat t genoeg opvult...

flickr iRacing Profiel

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ed-oorklep schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

EGR, maar dat zit toch alleen op diesels?
[...]
Nee hoor :)
Op mijn vorige auto, Honda Prelude 1997, zat het zelfs op.

De Nederbelg !

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:32:
Gelukkig zit die troep er niet op. De extra pijpjes die je kan zien, zijn van de secundaire luchtinlaat en zijn nog goed.

Via een ander forum ben ik er inmiddels achter dat dit geluid typisch is voor een lek uitlaatspruitstuk (of lekke pakking) bij een 6 cilinder van BMW, luister namelijk maar naar het geluid in dit filmpje:

Bij deze auto is naderhand het uitlaatspruitstuk vervangen en heeft dat het geluid verholpen.

Alleen zit ik met dat secundaire luchtinlaatsysteem... Dat is iets typisch van de Amerikaanse uitvoering en zit aangesloten de uitlaatspruitstukken. Die aansluiting ontbreekt op de spruitstukken die je hier dus op de sloop gaat vinden... :(

• DopdeDouwer
  • Niet online
Gewoon weglaten :). Is dat iets tbv het versneld opwarmen ofzo (voor verbeterde emissie)?

Die hierboven klinkt inderdaad wel net zo als die van jou. Succes met sleutelen.

[Voor 32% gewijzigd door DopdeDouwer op 03-10-2014 17:17]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:16:
Gewoon weglaten :). Is dat iets tbv het versneld opwarmen ofzo (voor verbeterde emissie)?

Die hierboven klinkt inderdaad wel net zo als die van jou. Succes met sleutelen.
Weglaten gaat niet, dan gaat m'n ecu over de zeik. Die controleert namelijk of de lambda een verhoogde zuurstofconcentratie meet als de luchtpomp is ingeschakeld. Meet hij dat niet, dan krijg ik een motorstoringscode |:(
Ik zou het om een andere reden er ook wel uit willen slopen, de luchtpomp zelf heeft namelijk een lawaaierig lager dat eigenlijk gefixed moet worden.

Vanavond even wat speelgoed tevoorschijn gehaald, ik heb namelijk al een tijdje een boroscoop liggen, dit ding:

En daarmee kan je video's en foto's maken (van matige kwaliteit), maar is ideaal om op lastige plekken te kunnen kijken. Dus maar even het spruitstuk goed bekeken om te zien of ik sporen van een lek kon vinden en wat de staat van de moeren en draadeinden is.

Wat dat laatste betreft, werd ik wel blij, er zit wel wat roest, maar over het algemeen zien de moeren en draadeinden erg goed eruit, sommige zijn na 16 jaar zelfs nog volledig oxidatievrij _/-\o_ Een testje met één van de makkelijkst bereikbare moeren leerde mij dat ze erg makkelijk los gaan.

Maar, ook het lekje gevonden:

Een zwarte vlek waar die niet hoort. Voordeel, het is de voorste pijp en ook nog eens aan de voorkant van de auto, dus nagenoeg perfect bereikbaar. Nog een voordeel, blijkbaar lekt hij tussen montageplaat en buis, en laat dat nou uitstekend op te lossen te zijn met wat uitlaatcement :)

Dus binnenkort ga ik maar eens wat cement aanbrengen en kijken wat dat voor verschil gaat maken.

Werkt dat niet, dan heb ik wel een lastige klus te pakken, dan moet het spruitstuk eraf... Er zit bijvoorbeeld een aircoleiding nogal in de weg (naast de troep van die secundaire luchtinjectie).

[Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 03-10-2014 21:41]

• theHoff
  • Niet online
ed-oorklep schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

Thanks, eens kijken of ik dat kan vinden, hoop dat t genoeg opvult...
Tsja als het te erg is zullen ze ze moeten oplassen en dan afdraaien. Maar er zijn weinig dingen die je niet kan fixen met plamuur :)

• Niet online
Je kunt het toch gewoon opvullen met wat lasdraad? Ik denk dat dat het veel beter houdt.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:23:
Je kunt het toch gewoon opvullen met wat lasdraad? Ik denk dat dat het veel beter houdt.
Twee niet onbelangrijke punten:
1. het spruitstuk moet er dan uit
2. ik kan niet lassen.

Met cement kan ik in ieder geval testen of die ook het daadwerkelijke lek is. Is het na afdichten opgelost, kan het altijd nog gelast worden.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Motor starten en met je hand voelen, dan weet je ook waar het lek zit toch?

Uitlaat smeersels zijn vaak een tijdelijke oplossing en zorgt vaak voor extra narigheid (roest).

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 21:10
Ik heb een tijd geleden een XENON-zetje gekocht voor de koplampen van mijn Honda Civic 2001 3 deurs hatchback/

http://www.navaudio.nl/pr...%2C-9006-en-Bi-Xenon.html
En dan H4 Hi/Lo Bi-xenon.

Dit heb ik test gedraaid en werkt en past in mijn huidige koplampen.
Nu weet ik dat dit in een halogeen koplamp een regelrechte ramp is voor andere weggebruikers, dus ben ik opzoek naar een lens zodat het licht gebundeld is en goed op hoogte in te stellen.

Nu zag ik deze lensen,
Webshop china-expres
Gaat dit passen in een bestaande koplamp?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee