Dag Tweakers,
Gisteren ben ik begonnen met het installeren van een cruisecontrol (Waeco MS50) in mijn Aygo.
Na installatie van de vacuumservo en de gaskabel merk ik dat mijn gas niet prettig reageert tijdens het rijden.
Allererest plakt het gaspedaal.Dit komt volgensmij door het aandraaien van de bout aan de zijkant van het gasklephuis. De afstelling (zie A. van foto) zal hierdoor wel iets versschoven zijn, ik verwacht dit zo te kunnen herstellen.
Echter is mijn gasresponse ook apart. Na mijn werkzaamheden heb ik ineens al vol-gas bij het voor een kwart intrappen van mijn gaspedaal. Langzaam rijden is lastig en een klein beetje gas zorgt voor een forse stoot vermogen (voor zover je daarover kan spreken bij een aygo). Na het verder intrappen van het pedaal dan een kwart gaat het intrappen zwaar en hoor ik een soort schurend geluid.
https://imgur.com/a/p6SHn
Zelf heb ik reeds gedaan:
- Gaskabel gecheckt. Deze gaat soepel door de huls.
- Gaspedaal gecheckt. Deze gaat soepel op en neer zonder gaskabel.
- Gasklephuis handmatig bedient. Zelfde probleem als met gas geven tijdens het rijden. Echter kan ik het stuk waar de gaskabel aan gehaakt is wel soepel bewegen.
- Met een ODB tool de gashoeksensor gecheckt. Deze geeft bij een kwart gas een percentage tussen de 20% en de 25%.
Zelf kan ik momenteel geen oorzaak bedenken voor het aparte reageren van het gas.
Heeft een van jullie misschien suggesties? Alvast bedankt