Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel176
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Heeft iemand anders hier ook last van artifacts? Soms als er iets verandert kwa venster opbouw word het inactieve venster een muur van artifacts. Of tijdens het gebruik van Mission Control komt de desktop vol met artifacts te staan, na CMD+Tab verdwijnt het weer. Dit is tot nu toe 3 x voorgekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door michel176 op 18-10-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb last van wifi problemen. Als ik iets zoek via de zoekbalk dan blijft het internet soms 20 seconden hangen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb een vinkje aanstaan bij 'Verminder doorzichtigheid' maar die zwarte hoeken gaan toch wat te ver :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r4PqtBnVfI9OfqN5lbXv5YLs/full.png

[ Voor 28% gewijzigd door filenox op 18-10-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij anderen ook dat Spaces in de war zijn? Ik koppel iTunes aan 3 en Safari aan 2. En ineens is 2 een 3 en 3 een 2...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 09:09
THE_BASE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:
Bij anderen ook dat Spaces in de war zijn? Ik koppel iTunes aan 3 en Safari aan 2. En ineens is 2 een 3 en 3 een 2...
Dat is een instelling, kan je uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:36
edebee schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:51:
Nu voor de 2e keer vandaag dat vanuit sluimerstand het toetsenbord en nu deze keer ook de muis niet connect via bluetooth. Dan maar via de aan en uitknop maar dan wordt de monitor niet meer gevonden via hdmi, monitor uit aan lost het op. Als de mac mini dan is opgestart worden de externe boxen niet herkend dus hier even de stekker eruit en erin en jahoor geluid is er ook weer. Op Mavericks helemaal geen een van deze problemen( kun je nog terug :-) ).
Goed om te weten, ik wacht denk ik nog ff met updaten van mijn macmini aangezien ik ook bleutooth keyboard en touchpad heb en mac mini aangesloten via versterker naar tv :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wouter.N schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Dat is een instelling, kan je uitzetten
Ik wil wel gebruik maken van Spaces, maar wat zou de instelling dan zijn?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 09:09
THE_BASE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Ik wil wel gebruik maken van Spaces, maar wat zou de instelling dan zijn?
Bij mission control instellingen bovenste vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hee.. Valt me nu pas op, dat mega irritante refresh bij pagina terug in Safar, doettie niet meer in Yosemite. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:54:
Ik heb een vinkje aanstaan bij 'Verminder doorzichtigheid' maar die zwarte hoeken gaan toch wat te ver :P

[afbeelding]
Zat ook al in de Public Beta. Ik heb het (en andere ook al) gemeld bij hen. Maar kennelijk geen prio,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

julby schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:33:
[...]

Wat voor {i}Mac{book}? En als het met Mavericks al traag was zou ik persoonlijk geen grote verandering verwachten met Yosemite? Hier draait Yosemite zeer soepel op een late 2013 13" rMBP, geen verschil in performance merkbaar (afgaande op één dag gebruik), zowel in normaal gebruik als afsluiten/opstarten.
Zelfde model als jou. Alles werkt gewoon zover ik nu kan beoordelen. Viel me alleen op dat herstarten. Opstarten en afsluiten zo lang duurt. Zal wel even schijf bevoegdheden nalopen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe dat zit met Safari en geschiedenis?

Als ik nu geschiedenis wis, wis ik zowel geschiedenis als websitegegevens (cookies en wachtwoorden). Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Wil alleen wissen waar ik geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Net een clean install gedaan op een SSD (Samsung Evo 840 256gb) maar kan niet zeggen dat het heel veel sneller aanvoelt dan met mn HDD :/ meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:02:
Precies. Er zit zo'n shitload aan features in het OS tegenwoordig. Vergelijk het bijv. met het zowat heilig verklaarde Snow Leopard. Dat was, vergeleken met Yosemite, echt een no-nonsense OS zonder alle semi-nutteloze features (imo) zoals handoff etc. Ik krijg het idee dat de developers van Apple zichzelf niet meer bij kunnen benen.
Snow Leopard wordt ten onrechte heilig verklaard en dat komt doordat mensen de geschiedenis niet meer weten. Leopard was een groot drama qua upgrade. De upgrades van iedere versie nadien is compleet vlekkeloos verlopen als je de vergelijking moet gaan trekken. Snow Leopard moest het een en ander rechtzetten en daarom lijkt het zo'n goed OS. Het is het dus niet.

Het is traditie om bij iedere nieuwe OS X versie te gaan lopen klagen en roepen dat Apple's dagen zijn geteld. Geluiden die je een paar maanden later niet meer hoort en die ook nooit worden onderschreven door statistieken (sterker nog, die laten een tegenovergesteld beeld zien). Het is meer iets wat tussen de oren zit. Wil niet zeggen dat er geen problemen zijn want die zijn er zeker. Komt vaak door incompatible software wat dan weer verdwijnt wanneer deze geupdate wordt. En dat is dan weer de reden waarom je die geluiden na een paar maand niet meer hoort. Niet zo heel raar met al die randdebielen die alles wat van Apple is direct kopen en upgraden zodra het beschikbaar is. Het zijn dan ook de users die zichzelf niet meer bij kunnen benen en niet de developers. Apple is hier absoluut niet de enige die er last van heeft. Die tendens zie ik als systeembeheerder bij m'n eigen gebruikers ook al. Zodra er iets nieuws is moet men met alle geweld gisteren over 8)7

Yosemite en Snow Leopard hebben wel wat gemeen. Er zit veel technologie onder de motorkap in die een fundatie voor de toekomst neerlegt. iOS7 deed dat ook, iOS8 doet het een klein beetje. Men legt hier nu de fundamenten van een compleet platform van iCloud, iOS en OS X zodat je allerlei devices aanvullend op en ook afzonderlijk van elkaar kunt gebruiken. Microsoft doet exact hetzelfde voor haar producten. Dat kan voor problemen zorgen maar het kan ze ook oplossen. Laten we ook niet vergeten dat we inmiddels heel wat jaren ervaring hebben met softwareontwikkeling. Dat hadden we 10 jaar geleden weer niet.
Plus dat de compatibele product line-up steeds groter begint te worden. Steeds meer apparaten en generaties waarop het OS moet werken.
Ware het niet dat hier niets van waar is. De supported producten zijn al jarenlang hetzelfde. Machines tot ongeveer 3 jaar terug worden ondersteund. Soms zijn het er minder vanwege bepaalde hardware vereisten.
Saven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:19:
Ik denk dat iAmRenzo toch zeker wel een punt heeft. De releases van microsoft zijn sinds vista (ja vista ja, alle problemen lagen bij hardwarefabrikanten en hun drivers) veel meer streamlined geen vage bugs. In osx is afgelopen paar jaar sinds elke release wel minstens een vage bug geweest die voor veel mensen het werken bijna onmogelijk maakte.. Wat dat betreft kan apple nu een keer van MS leren
Dan heb jij vrijwel geen ervaring met Microsoft producten. De praktijk wijst namelijk heel wat anders uit: Microsoft is in al die jaren echt niets veranderd. Ze zijn bepaalde zaken serieuzer gaan nemen waardoor bugs sneller aangepakt worden en er meer oog voor security is. Ondanks dat zitten we nog steeds in dezelfde situatie met dezelfde soort ellende als 20 jaar geleden.

Zowel Microsoft als Apple zijn niet heilig. De situatie van beide fabrikanten is in de loop der jaren vrijwel niet veranderd. Er liggen hoogstens een paar accenten anders. Iets anders denken is niet meer dan pure naïviteit. Wat wel veranderd is, is de houding van gebruikers. Waar voorheen iedere wijziging met alle macht werd tegengehouden gebeurd nu het tegenovergestelde. Men is heel wat veeleisender geworden; soms terecht, soms onterecht.

Anyway, als je eerst zorgt dat al je apps up to date zijn, dat je weet of ze compatible zijn (en welke issues ze kunnen hebben) is het een peuleschil om te upgraden. Dan werken dingen gewoon en mis je hoogstens een paar dingen. En ja, net na install is het allemaal wat trager ivm het rebuilden van diverse caches en indexes en ander opschoon werk. Heb je de volgende dag geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 16:52
homemix25 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:38:
Ik heb even kort de zoekfunctie gebruikt en voor zover ik lees is het mogelijk, maar om er zeker van te zijn dat er niks mis gaat toch nog even een vraag.
Situatie: Macbook Pro early 2011 met Mavericks geïnstalleerd. Recente timemachine back-up gemaakt op een externe schijf.

Het plan: De Macbook updaten naar Yosemite. Vervolgens d.m.v. de recovery partitie een clean install uitvoeren. Daarna met de timemachine back-up alle programma's, instellingen en bestanden terugzetten.

Gaat dit allemaal zoals ik het bedacht heb?
Nog iemand die mij zou kunnen helpen? Ik zou graag morgen de installatie en back-up uitvoeren maar wil niks doen zonder zekerheid.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
homemix25 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

Nog iemand die mij zou kunnen helpen? Ik zou graag morgen de installatie en back-up uitvoeren maar wil niks doen zonder zekerheid.
Ik heb net vandaag mijn MBP 2011 gewoon ge-upgrade naar Yosemite (van Mavericks). Geen centje pijn. Ook de oude witte Macbook 2009 van mijn vriendin gewoon ge-upgrade. Gaat p[rima, geen schone installatie nodig.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

THE_BASE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:39:
Iemand een idee hoe dat zit met Safari en geschiedenis?

Als ik nu geschiedenis wis, wis ik zowel geschiedenis als websitegegevens (cookies en wachtwoorden). Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Wil alleen wissen waar ik geweest ben.
cmd+alt+2, alt+a, fn+backspace. L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Iemand die mij kan helpen met Handoff? Ik heb overal van alles uitgeschakeld, gereboot, uitgelogd, ingelogd you name it. Echter krijg ik het gewoon niet werkend.

Ik werk met een MacBook Pro 13" Retina en een iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

dubbelpost...

[ Voor 92% gewijzigd door RnB op 18-10-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:42:
[...]

cmd+alt+2, alt+a, fn+backspace. L)
Helaas. Dit resulteert er ook in dat ik bv. op Facebook weer opnieuw moet inloggen. Wachtwoord staat klaar, maar kom niet direct in de homepage, maar moet eerst inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is vreemd, want je verwijderd alleen je history. Al je browsing data blijft dus gewoon intact.
Ik gebruik die workflow al tijden, nooit problemen gehad met websites waar ik opnieuw moest inloggen. Ik zou dat opnieuw inloggen dus ergens anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Klopt het dat XQuartz niet meer werkt ? Ik heb 2.77 geinstalleerd maar ook dan werkt Inkscape en Wireshark niet. Klapt er meteen uit. Echter XQuartz werkt 'alleen' wel.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

NVD schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:43:
Iemand die mij kan helpen met Handoff? Ik heb overal van alles uitgeschakeld, gereboot, uitgelogd, ingelogd you name it. Echter krijg ik het gewoon niet werkend.

Ik weet niet of handoff naast bluetooth ook communicatie nodig heeft via wifi... Maar je kan ms ff checken of je telefoon en je laptop echt op hetzelfde wifi netwerk zitten, en of de AP isolation van je router wel uit staat.

Verder duurt het bij mij een minuutje ofzo na rebooten van laptop en telefoon voordat handoff werkt.

ppl schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:59:
[...]

Snow Leopard wordt ten onrechte heilig verklaard en dat komt doordat mensen de geschiedenis niet meer weten. Leopard was een groot drama qua upgrade. De upgrades van iedere versie nadien is compleet vlekkeloos verlopen als je de vergelijking moet gaan trekken. Snow Leopard moest het een en ander rechtzetten en daarom lijkt het zo'n goed OS. Het is het dus niet.

Het is traditie om bij iedere nieuwe OS X versie te gaan lopen klagen en roepen dat Apple's dagen zijn geteld. Geluiden die je een paar maanden later niet meer hoort en die ook nooit worden onderschreven door statistieken (sterker nog, die laten een tegenovergesteld beeld zien). Het is meer iets wat tussen de oren zit. Wil niet zeggen dat er geen problemen zijn want die zijn er zeker. Komt vaak door incompatible software wat dan weer verdwijnt wanneer deze geupdate wordt. En dat is dan weer de reden waarom je die geluiden na een paar maand niet meer hoort. Niet zo heel raar met al die randdebielen die alles wat van Apple is direct kopen en upgraden zodra het beschikbaar is. Het zijn dan ook de users die zichzelf niet meer bij kunnen benen en niet de developers. Apple is hier absoluut niet de enige die er last van heeft. Die tendens zie ik als systeembeheerder bij m'n eigen gebruikers ook al. Zodra er iets nieuws is moet men met alle geweld gisteren over 8)7
Ben ik dus niet helemaal met je eens. Als Snow Leopard zoveel heeft recht gezet, is die release op zichzelf dus een goed product. Ik ben echter wel met je eens dat Apple in het verleden vaak genoeg brakke releases heeft gehad.
ppl schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:59:
Ware het niet dat hier niets van waar is. De supported producten zijn al jarenlang hetzelfde. Machines tot ongeveer 3 jaar terug worden ondersteund. Soms zijn het er minder vanwege bepaalde hardware vereisten.
Heb je hier een bron van? Volgens mij worden er nu meer generaties van verschillende producten ondersteund dan vroeger (incl. ipad, ipod, iphone, etc.). Simpelweg omdat de product line-up is uitgebreid.

[ Voor 70% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-10-2014 20:01 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
THE_BASE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:46:
[...]

Helaas. Dit resulteert er ook in dat ik bv. op Facebook weer opnieuw moet inloggen. Wachtwoord staat klaar, maar kom niet direct in de homepage, maar moet eerst inloggen.
Gewoon naar Geschiedenis - Toon Geschiedenis en dan de geschiedenis wissen die je wilt (je kunt ook in 1x alles selecteren). Ik moet ook zeggen dat ik de vorige setting handiger vond. Typisch weer zoiets: er zijn 99 problemen waar mensen over zeuren, wat gaan ze veranderen? Het ene punt waar je juist niemand over hoorde.
RnB schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:59:
Dat is vreemd, want je verwijderd alleen je history. Al je browsing data blijft dus gewoon intact.
Ik gebruik die workflow al tijden, nooit problemen gehad met websites waar ik opnieuw moest inloggen. Ik zou dat opnieuw inloggen dus ergens anders zoeken.
Het is veranderd in Yosemite

[ Voor 24% gewijzigd door Pyrone89 op 18-10-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Overigens meer mensen waar de iCloud Drive leeg lijkt, terwijl op iCloud.com en iOS wel de verschillende mapjes van apps staan (al dan niet leeg). Zo zie ik op iCloud.com en iOS wel gewoon een map van de app Scanner Pro (voorbeeld, er zijn tientallen apps met zo'n mapje die ik wel zie op iCloud.com en iOS maar niet op OSX).

Heb al opnieuw ingelogd bij iCloud maar dat hielp niks.

Opnieuw opstarten heeft ook niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Pyrone89 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:35:
[...]

Gewoon naar Geschiedenis - Toon Geschiedenis en dan de geschiedenis wissen die je wilt (je kunt ook in 1x alles selecteren). Ik moet ook zeggen dat ik de vorige setting handiger vond. Typisch weer zoiets: er zijn 99 problemen waar mensen over zeuren, wat gaan ze veranderen? Het ene punt waar je juist niemand over hoorde.

[...]

Het is veranderd in Yosemite
De cmd+alt+2 is gewoon een keybind voor Toon geschiedenis, dus doet hetzelfde als jouw beschrijving. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 10:36
skatebiker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:36:
[...]

Ik heb net vandaag mijn MBP 2011 gewoon ge-upgrade naar Yosemite (van Mavericks). Geen centje pijn. [...] Gaat p[rima, geen schone installatie nodig.
Een schone installatie is ook helemaal niet nodig. Maar wel aan te raden. :z Kijk, een trage of langzame computer is een puur subjectieve ervaring. Misschien vind jij het allemaal wel meevallen, en je vriendin ook.

Het zou goed kunnen dat je zelf verschil zou merken, wanneer je dit nog eens wel doet.

Omdat ik zelf direct van Yosemite weer terug ging naar Mavericks, en dus weer een schone installatie van Mavericks geïnstalleerd op mijn Mac (en daarna pas een TimeMachine teruggezet) en zelfs daarvan merk ik nu snelheidsverschil. Niet heel groot, maar toch iets.

Kennelijk helpt een gladgestreken installatie wel iets.... O-)

[ Voor 34% gewijzigd door autoreverse op 18-10-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
UltraSub schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:42:
Hee.. Valt me nu pas op, dat mega irritante refresh bij pagina terug in Safar, doettie niet meer in Yosemite. Mooi.
Hier herlaadt hij gewoon de pagina wanneer ik een pagina terugga in Safari..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
Rivanov schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:19:
[...]

Hier herlaadt hij gewoon de pagina wanneer ik een pagina terugga in Safari..
Bij mij lijkt hij dit soms wel en soms niet te doen. Ik gebruik hoofdzakelijk Chrome omdat ik dat super irritant vind.

--------

Hebben meer mensen last van een snel leeglopende MacBook. Ik vind mijn accu nu wel heel snel gaan (MBPr 15" M2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mid 2011 iMac hier.
Precies 40 minuten nodig gehad om te installeren. Na installatie super sloom; hotcorners werkten niet, stroeve weergave van de notificatiebar. Dus gelijk een reboot gedaan waarmee de hiervoor beschreven problemen verholpen zijn en ik merk nu dat mijn mac aan het indexeren is > ratelende hardeschijf, tragere respons. Ik laat hem komende nacht lekker aanstaan, zodat deze morgenochtend weer helemaal fris en geïndexeerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ben ik trouwens de enige die last heeft dat door PDF's scrollen nu veel minder soepel gaat? :/ Gebruik Adobe Reader.. Sinds een jaartje oid ging dat eindelijk vloeiend, en nu chopt het weer als een malle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Heeft iemand anders ook het probleem dat de verberg optie bij startup items niet werkt? Ik wil graag mijn mailclient geminimaliseerd starten tijdens het booten maar dat werkt sinds Yosemite niet meer bij mij, bij alle programma's overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tim.k schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:01:
Heeft iemand anders ook het probleem dat de verberg optie bij startup items niet werkt? Ik wil graag mijn mailclient geminimaliseerd starten tijdens het booten maar dat werkt sinds Yosemite niet meer bij mij, bij alle programma's overigens.
Werkt hier ook niet. Ondanks dat ik zeg 'hide' komen ze gewoon tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
NVD schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:43:

wat bij mij werkte was het volgende: als ik op het bt icon drukte in de menubar zag ik nog een aantal devices staan, die heb ik allemaal verwijderd (option toets indrukken en dan bt icon aanklikken in de menubar dan krijg je de optie remove). Vervolgens iCloud op macbook uitgelogd en aangelogd. BT uit en aan en toen werkte het.

Let er wel op dat beide devices aan het zelfde wifi netwerk moeten hangen (ik heb mijn gast wifi op beide maar verwijderd want daar sprong die ook zo nu en dan naar toe)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de mensen die het nieuwe font (Helvetica Neue) niet mooi vinden: met dit scriptje kan je het default font terugwijzigen naar Lucida Grande.

https://github.com/schreiberstein/lucidagrandeyosemite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cybermans schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:07:
[...]

wat bij mij werkte was het volgende: als ik op het bt icon drukte in de menubar zag ik nog een aantal devices staan, die heb ik allemaal verwijderd (option toets indrukken en dan bt icon aanklikken in de menubar dan krijg je de optie remove). Vervolgens iCloud op macbook uitgelogd en aangelogd. BT uit en aan en toen werkte het.

Let er wel op dat beide devices aan het zelfde wifi netwerk moeten hangen (ik heb mijn gast wifi op beide maar verwijderd want daar sprong die ook zo nu en dan naar toe)
Handoff heeft helemaal geen Bluetooth nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Saven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:14:
Ben ik trouwens de enige die last heeft dat door PDF's scrollen nu veel minder soepel gaat? :/ Gebruik Adobe Reader.. Sinds een jaartje oid ging dat eindelijk vloeiend, en nu chopt het weer als een malle..
Waarom Adobe Reader installeren als 't ook met Preview kan? Werkt voor mij prima, met meer functies dan ik voorheen in Adobe Reader op PC had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
Happy2000 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:47:
[...]

Handoff heeft helemaal geen Bluetooth nodig.
Zonder werkt het niet.... Ze gebruiken het om te detecteren dat je bij elkaar in de buurt bent....

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

El Caballero schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:50:
[...]

Waarom Adobe Reader installeren als 't ook met Preview kan? Werkt voor mij prima, met meer functies dan ik voorheen in Adobe Reader op PC had..
Kun je met preview ook .pdf'jes voorzien van tekst?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
iApp schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:58:
[...]
Kun je met preview ook .pdf'jes voorzien van tekst?
Ja, in Preview via Tools > Annotate > Text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Net update uitgevoerd met md-2011 MBA. 30 minuten ofzo en toen was het klaar, zonder problemen.

Het eerste wat me opvalt is dat alles lelijker is geworden, maargoed..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 17:54
Iemand van de Mac forums heeft gevonden waarom sommige mensen geen online resultaten met spotlight in Yosemite krijgen.

Het blijkt dat de instelling van je taal en en regio overeen moeten komen.

Dus als je als regio 'Nederland' opgegeven hebt en 'Nederlands' als taal krijg je online resultaten.

Geef je als taal "Engels' bij de regio 'Nederland' krijg je geen online resultaten.

Het geeft ook problemen als je net als ik bijna uitsluitend gebruik maakt van de Engelstalige wikipedia. Als je taal en regio op Nederland(s) krijg je alleen info van de Nederlandse wiki die vaak minder uitgebreid is.

Ik mag toch hopen dat dit snel wordt opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door Hawk999 op 19-10-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
Ik heb een iPhone 4S, maar werk hier nou bellen via OSX op? Kan dit nergens duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat dat vanaf de iPhone 5 was. Zo snel ik het kan zien lijkt het erop dat je alleen iOS8 nodig hebt. Als je dat hebt, zou het moeten werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 19-10-2014 10:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Peterrtt schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:43:
Ik heb een iPhone 4S, maar werk hier nou bellen via OSX op? Kan dit nergens duidelijk vinden.
http://www.igeeksblog.com...and-iphone-ipad-on-ios-8/

"You’ll need:

A Mac that runs OS X Yosemite (beta, at the moment)
An iDevice that runs iOS 8 (beta, at the moment)

Note that your Mac device needs to be a model that’s newer than 2011.

Also, your iDevice can be iPhone 5s, 5c, 5 or 4s. For iPads: iPad 3 and above.

This is because only these devices support Bluetooth 4.0 (LE) and Handoff works on Bluetooth LE.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
werkt Hands of eigenlijk op wifi en Bluetooth? Ik snap niet waarom beiden nodig zijn. Lijkt mij nochtans perfect te doen met Bluetooth alleen, uw iPhone die rechtstreeks via Bluetooth met Yosemite communiceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hawk999 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

"You’ll need:

This is because only these devices support Bluetooth 4.0 (LE) and Handoff works on Bluetooth LE.”
Voor bellen en sms vanaf je computer is gee BT LE nodig. Dat werkt dus ook op oudere macs. Ik weet alleen niet wat daar het minimum is voor je telefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
pina schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:55:
werkt Hands of eigenlijk op wifi en Bluetooth? Ik snap niet waarom beiden nodig zijn. Lijkt mij nochtans perfect te doen met Bluetooth alleen, uw iPhone die rechtstreeks via Bluetooth met Yosemite communiceert
Wifi heeft een veel grotere bandbreedte, en de Bluetooth wordt gebruikt om te meter hoe ver de devices van elkaar verwijderd zijn.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
RobV schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:03:
[...]

Wifi heeft een veel grotere bandbreedte, en de Bluetooth wordt gebruikt om te meter hoe ver de devices van elkaar verwijderd zijn.
waarom moet Bluetooth gebruikt worden voor die afstand te meten? Ik zie de relevantie niet in. Er bestaan veel third party apps die alles via Bluetooth doen voor zover ik weet, ik herinner mij nog heel lang geleden BluePhone Elite, die het via Bluetooth deed geloof ik. En hopelijk kan het later ook zonder wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
Hawk999 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

"You’ll need:

Handoff werkt niet met de iPhone 4S dus dat artikel klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
Peterrtt schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Handoff werkt niet met de iPhone 4S dus dat artikel klopt niet.
Dan heb ik de verkeerde website gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kun je nu wel een Bluetooth 4.0 adapter gebruiken, zodat het wel werkt? In eerdere builds was dit mi nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

VidaR-9 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:32:
Net update uitgevoerd met md-2011 MBA. 30 minuten ofzo en toen was het klaar, zonder problemen.

Het eerste wat me opvalt is dat alles lelijker is geworden, maargoed..
Want je had niet eerst even gekeken hoe Yosemite eruit ziet? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietb219
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11-2022
zijn er gebruikers die met parallel desktop problemen hebben op yosemite?
windows doet stotterend en hakkelig zijn werk.
ik draai parallel 10.0.2 en windows 8.1
ik verneem graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie daar ook last van? Dat iTunes ALTIJD om je inloggegevens vraagt bij het opstarten?

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 19-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
rietb219 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:10:
Geen problemen. Draai dezelfde versies als jij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Mooi om terug te kijken: de aankondiging van OS X Panther.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Rh5spZrzu6c]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
monnick schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:07:
Voor de mensen die het nieuwe font (Helvetica Neue) niet mooi vinden: met dit scriptje kan je het default font terugwijzigen naar Lucida Grande.

https://github.com/schreiberstein/lucidagrandeyosemite
Uitvinding van het jaar voor de non-retina's! Wat een verheerlijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietb219
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11-2022
Rivanov schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

Geen problemen. Draai dezelfde versies als jij.
dank voor je reactie. ik ga een nieuwe instal erop zetten. misschien probleem dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 17:03
rietb219 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:10:
Heel toevallig gisteravond Parallels aangeschaft in samenwerking met een nieuwe windows 8 licentie op Yosemite. Werkt erg goed en ben er blij mee. Nu is er geen reden meer om Solidworks aan de kant te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Saven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:14:
Adobe Reader is een van de meest verschrikkelijke programma's om op een Mac te hebben staan, snel er af gooien dus :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

king_dude schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Uitvinding van het jaar voor de non-retina's! Wat een verheerlijking!
Ehh ik heb echt geen last van blurry tekst ofzo op mn late 2011 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20
SquareOne schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:22:
Iemand server.app al gedownload uit de App Store? Is het hiermee mogelijk om een server met 10.9 te configureren op afstand? Of moet die server dan ook 10.10 zijn?
Je dient eerst een upgrade te doen naar Yosemite, vervolgens installeer je Server 4.0. Al je instelling worden netjes overgezet. Het e.e.a. verliep bij mij vlekkeloos. Ik heb dit trouwens helemaal op afstand gedaan. Met de upgrade van Yosemite ben je 'm 15 minuutjes kwijt maar komt daarna weer netjes online.

Op een antwoord te geven op je vraag:

De nieuwe Server app werkt alleen op 10.10.

[ Voor 7% gewijzigd door bart155 op 19-10-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20
Mrk87 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:53:
[...]

Wat ik wel heb is dat ik voor het inloggen geen verlicht toetsenbord, een tragere aanwijzer & geen "tikken om te klikken" heb. Na het inloggen wel. Anyone?
Heb je toevallig FileVault geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Voor de mensen die net als ik geen SMS konden versturen via Continuity ik heb het hier nu voor elkaar. (iOS 8.1 en Yosemite is vereist).

Op de iPhone zette ik zowel FaceTime als iMessage uit, daarna zette iMessage weer aan waarna het nummer opnieuw "geactiveerd" werd. Daarna koos ik voor Text Message Forwarding en koos mijn Macbook uit. Daarop verscheen nu wel het nummer waarvoor gevraagd werd.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Y6j3/Screen%20Shot%202014-10-19%20at%2013.22.32.png

Daarna kan FaceTime ook weer aan.

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 19-10-2014 13:34 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
Weet niet of dit onder Yosemite thuis hoort maar hoor wel als het anders is. Heb een iMac (late 2013) model met een 3TB, 128 GB fusion drive welke een stuk langzamer is dan toen ik hem kocht.

Als ik in op "over deze Mac" bekijk bij opslag zie ik dat de 3TB schijf nog 2,14 TB vrij heeft, waaronder 80GB voor progr. in gebruik. Echter de Flash opslag wordt bijna niet gebruikt 120,77GB vrij van 120,99GB.

Voor degenen die een fusion drive hebben, wat hebben jullie hier staan of weten jullie of dit zo hoort?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

jschoorl2 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:29:
Weet niet of dit onder Yosemite thuis hoort maar hoor wel als het anders is. Heb een iMac (late 2013) model met een 3TB, 128 GB fusion drive welke een stuk langzamer is dan toen ik hem kocht.

Als ik in op "over deze Mac" bekijk bij opslag zie ik dat de 3TB schijf nog 2,14 TB vrij heeft, waaronder 80GB voor progr. in gebruik. Echter de Flash opslag wordt bijna niet gebruikt 120,77GB vrij van 120,99GB.

Voor degenen die een fusion drive hebben, wat hebben jullie hier staan of weten jullie of dit zo hoort?
Ik heb eerder een iMac gehad met fusion en volgens mij hoor je ze niet apart te zien. Lijkt er eerder op dat je fusion setup niet correct is en OSX gewoon op je normale hardeschijf staat en je SSD niet wordt gebruikt.
Bij Fusion staat namelijk OSX altijd op de SSD en zal OSX je SSD zoveel mogelijk gebruiken voor programma's en veel gebruikte data. Beide drives hoor je te zien als 1 schijf.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
OkselFris schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Ik heb eerder een iMac gehad met fusion en volgens mij hoor je ze niet apart te zien. Lijkt er eerder op dat je fusion setup niet correct is en OSX gewoon op je normale hardeschijf staat en je SSD niet wordt gebruikt.
Bij Fusion staat namelijk OSX altijd op de SSD en zal OSX je SSD zoveel mogelijk gebruiken voor programma's en veel gebruikte data. Beide drives hoor je te zien als 1 schijf.
hmmm...... mooi |:( |:( |:(

Enig idee of en hoe je dit kunt fixen(of maandag contact zoeken met Apple support) ? Ik heb een Time Machine backup

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Zijn er hier nog mensen die mac mini aan tv hebben hangen en yosemite erop hebben staan? Zou graag willen weten of er gevolgen zijn met beeld en geluid na updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb al een aantal maanden de beta draaien en steeds geupdate op mijn Mac Mini 2012 welke ik als Mediacenter gebruik via tv i.c.m. Plex. Geen enkele problemen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
skatebiker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:59:
Klopt het dat XQuartz niet meer werkt ? Ik heb 2.77 geinstalleerd maar ook dan werkt Inkscape en Wireshark niet. Klapt er meteen uit. Echter XQuartz werkt 'alleen' wel.
Xquartz 2.7.7 werkt hier prima met o.a. Wireshark. Al eens Xquartz opnieuw geïnstalleerd? Schijnt te helpen.
_Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:53:
Ben ik dus niet helemaal met je eens. Als Snow Leopard zoveel heeft recht gezet, is die release op zichzelf dus een goed product. Ik ben echter wel met je eens dat Apple in het verleden vaak genoeg brakke releases heeft gehad.
Nee, mijn punt is nou juist dat Snow Leopard niet anders is dan Leopard. Het bedrog is ontstaan doordat Leopard zoveel problemen had welke allemaal veroorzaakt werden door 3rd party apps (hoofdzakelijk door alles wat meer APE gebruikt). Daar had Snow Leopard geen last van en ze waren daar ook nog eens wat conservatiever op bepaalde vlakken (niet overal, deze release stond bomvol features voor onder de motorkap zoals Dispatch). Die combinatie gaf het bedrog dat Snow Leopard zo goed was. Zoek je echter op o.a. MacRumors dan vindt je voor zowel Leopard als Snow Leopard evenveel probleem topics. Zo werd er steen en been geklaagd over de nieuwe Exposé (wat in Leopard ook al tot klachten leidde).
Heb je hier een bron van? Volgens mij worden er nu meer generaties van verschillende producten ondersteund dan vroeger (incl. ipad, ipod, iphone, etc.). Simpelweg omdat de product line-up is uitgebreid.
Stukje ervaring :) Vroeger had je namelijk 3 modellen iBooks, 3 modellen Powerbooks, een Powermac, een iMac en dan nog een iPod. Zo gek veel is er niet veranderd in die grootte van de product line-up. De enorm grote product line-up hadden ze vroeger en was 1 van de redenen waarom ze op het randje van faillissement kwamen te staan. Kijk maar eens goed in de geschiedenis van Apple, dan zul je zien dat het allemaal niet zo spannend is en men het vandaag de dag enorm overdrijft.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 19-10-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb Yosemite nu een paar dagen op mn MBPr late 2013 draaien (update, geen clean install), dus het OS heeft inmiddels wat tijd gehad om te 'settlen' en ik kan er nu wat meer over zeggen.

Positief:
  • Ik vind de looks echt heel mooi. Ik vind dat Apple zeker de goede weg is ingeslagen met het nieuwe iOS thema, en dat ze dit hebben doorgezet in OS X. Dark mode werkt prachtig samen met die blauwe achtergrond van die sterrenhemel ('Melkweg'); die combo kan ik echt aanraden.
  • Hand-off werkt na enig gepriegel bij mij feilloos, al ga ik het niet echt gebruiken. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze dit verder gaan uitbouwen in de toekomst. (third-party apps zoals whatsapp via handoff? :9 )
  • Updaten ging praktisch feilloos, op een klein puntje na (zie negatieve punten). Heb niet het idee dat het OS sneller zou werken met een clean install.
  • Eindelijk bestanden uitwisselen met mn iPhone (airdrop). Dit had er echt al veel eerder in moeten zitten :')
  • Notification center is nu eindelijk iets geworden wat ik kan gaan gebruiken, dankzij de vandaag-tab.
  • De tegeltjes die je ziet bij het aanklikken van de Safari-adresbalk zijn erg handig. Ga ik veel gebruiken. Zelfde geldt voor de tegels die je ziet bij het openen van een nieuwe tab.
  • Paar gig extra schijfruimte 8)
  • Ben nog geen echte bugs tegengekomen. Maar ik heb dan ook nog niet heel lang getest.
  • T is gratis :P
Negatief:
  • De grafische performance is (nog) slechter geworden. Notification center opent hakkelig, Mission control is iets minder vloeiend geworden, het wisselen van tabs in systeemvoorkeuren gaat een stuk hakkeliger. Dit is voor mij een groot minpunt, omdat ik me er gewoon aan stoor. Het is slecht voor de user experience. Ik wil gewoon altijd 60fps; de animaties zijn niet zo geavanceerd imo.
  • Bij het aansluiten van mn externe monitor is de grafische performance nog slechter. Dit was eerst niet.
  • Hier en daar is het OS net een fractie minder snappy. Als ik ergens op klik, duurt het soms net wat langer voordat er wat in mn scherm gebeurt.
  • Bij het updaten bleef hij een half uur staan op '1 minuut resterend'. Via CMD-L zag ik wel dat hij nog dingen aan het doen was, maar de gemiddelde gebruiker weet dit niet.
Al met al prima update dus, al hoop ik dat er nog wat aan de performance wordt gedaan (k vrees van niet, gebeurde bij Mavericks ook niet).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Zijn er meer mensen met wifi drops? Waarbij je opeens geen website meer open krijg?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier een update gedaan vanaf OSX Mavericks naar OSX Yosemite, op mijn macbook pro 2009. (13inch, 2,26 intel duo core, 8 gb werkgeheugen , 250 SSD )

Tot nu toe geen problemen ondervonden, De nieuwe Safari vind ik helemaal TOP.
De nieuwe look van Yosemite, wat minder pling Bling gedoe, gewoon strak in de lak daar hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

jschoorl2 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

hmmm...... mooi |:( |:( |:(

Enig idee of en hoe je dit kunt fixen(of maandag contact zoeken met Apple support) ? Ik heb een Time Machine backup
Er is hier een topic over het zelf maken van een fusion drive [Fusion Drive] Ervaringen & Discussie

Fusion is een software matige RAID oplossing welke op een slimme manier je 2 harde schijven combineert en de data verdeelt over de normale schijf en SSD, zonder dat de gebruiker dit ziet.
Timemachine backup terugzetten zal je fusion probleem niet verhelpen, want die gaat doodleuk restoren op 1 schijf. Ik zou eerst eens met Apple support bellen. Ik heb zelf ooit een onofficiële fusion drive gemaakt, (werkte geweldig) maar het kan zijn dat de officiële fusion setup herstelt kan worden via een tool of installatie CD. In ieder geval zal het betekenen dat je OSX opnieuw moet installeren en vervolgens je profiel moet herstellen via je Time Machine backup.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 12:26
Hoe ervaren mensen het nieuwe lettertype op non-retina schermen? Ik lees verschillende verhalen, is het echt zo erg of is het een kwestie van wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Shroud schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:58:
Hoe ervaren mensen het nieuwe lettertype op non-retina schermen? Ik lees verschillende verhalen, is het echt zo erg of is het een kwestie van wennen?
Het nieuwe lettertype lijkt wat minder 'hoog', ik vind het er mooi uitzien, maar ik heb wel het idee dat het minder goed leesbaar is.

Dit is op een MacBook Air en op mijn externe monitor (1920x1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pfff, ik ben nu Yosemite aan het downloaden maar wat komt dat traag binnen zeg! Ik heb in ieder geval uitgebreid de tijd om alle backups te regelen (ik ga voor het eerst in jaren een clean install doen, heb de laatste tijd veel rare softwareproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik vind het wel nice :) Vind de tekst echt niet onscherper of vager oid geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjm81
  • Laatst online: 24-02 20:53
ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:29:
Voor de mensen die net als ik geen SMS konden versturen via Continuity ik heb het hier nu voor elkaar. (iOS 8.1 en Yosemite is vereist).

Op de iPhone zette ik zowel FaceTime als iMessage uit, daarna zette iMessage weer aan waarna het nummer opnieuw "geactiveerd" werd. Daarna koos ik voor Text Message Forwarding en koos mijn Macbook uit. Daarop verscheen nu wel het nummer waarvoor gevraagd werd.

[afbeelding]

Daarna kan FaceTime ook weer aan.
Thnx.. Dit was het antwoord wat ik zocht...ik kon alleen gebeld word op me mac maar niet bellen want me apple id komen niet overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Mja, ik kan er nog niet echt aan wennen. Vind het niet echt scherp ogen op 1920x1200 @ 24".
Font smoothing uitzetten ziet er op sommige plekken beter uit, op andere plekken juist weer slechter. En de menu bar gaat maar deels mee in die instelling (eigenlijk alleen tijd/username)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voornamelijk ziet 't er anders uit dan je gewend bent. Maar 't went.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 12:26
Veel verschillende ervaringen dus wat betreft het nieuwe font. Ik ga het maar eens gewoon uitproberen, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik erger me overigens wel aan de pixel gap onder de menubar :X
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1bO3Z60.png

Dat blauwe is de overlay voor window snapping met BetterSnapTool

[ Voor 23% gewijzigd door Saven op 19-10-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 10:36
Ethirty schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

Mja, ik kan er nog niet echt aan wennen. Vind het niet echt scherp ogen op 1920x1200 @ 24".
Dit was mijn ervaring ook. Ik lees hier een paar posts terug dat je mbv een script terug kunt gaan naar het 'oude' font, misschien dat dat al veel oplost.

Ik vind de tekst in de menu-bar bijvoorbeeld een stuk minder scherp (In ieder geval niet zo scherp als in het screenshot hierboven uit de post van @Saven (op full-size bekeken, dus plaatje even aanklikken) en tezamen met de helle, witte interface deed het zeer aan mijn ogen. (iMac 21,5")

Mavericks heeft nog veel meer het grijze / alu look dat een stuk rustiger kijkt voor mijn ogen in mijn geval, en dat vind ik prettig.

[ Voor 12% gewijzigd door autoreverse op 19-10-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Kent iemand een goede unarchiver die onder Yosemite werkt (a la The Unarchiver)? Ik vind de built in unzipper nog steeds erg mager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Wat mis je aan de built-in? RAR support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bug denk ik. Als ik finder scherm vullend heb en ik versleep iets naar een map, dan graat finder omhoog en is de bovenste map ineens niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Als ik via de console naar m'n iCloud drive wil, waar vind ik die eigenlijk?

Never mind, al gevonden: /Users/[username]/Library/Mobile Documents/com~apple~CloudDocs

[ Voor 39% gewijzigd door smeerbartje op 19-10-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:10:

• Ik vind de looks echt heel mooi. Ik vind dat Apple zeker de goede weg is ingeslagen met het nieuwe iOS thema, en dat ze dit hebben doorgezet in OS X. Dark mode werkt prachtig samen met die blauwe achtergrond van die sterrenhemel ('Melkweg'); die combo kan ik echt aanraden.

Ik was niet zo'n fan van de nieuwe looks, maar in Dark mode is het allemaal weer net wat strakker! :D

Verder vooral fan van de nieuwe Safari! Erg handige upgrades..

[ Voor 6% gewijzigd door VidaR-9 op 19-10-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 01:44
Draai nu een paar dagen op Yosemite. Over het algemeen zeer tevreden erover. Uiterlijk is lekker strak en heb nog geen problemen gevonden of ergens vertragingen in gemerkt.

Wel ben ik niet tevreden over de 'extra' edit mogelijkheden in iBooks. Als voorbeeld:
Ik heb een aantal magazines die mijn vader maandelijkse krijgt ingescant zodat ik deze mee kan nemen op mijn ipad.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om ze op de juiste volgorde te krijgen op mijn iPad... De bestandsnamen zijn netjes genummerd, maar dit helpt niks.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen met de mogelijkheden in Yosemite? Of zal ik naar een andere programma moeten kijken?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
carpebios schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:11:
Zijn er meer mensen met wifi drops? Waarbij je opeens geen website meer open krijg?
Ja, ik weet niet of het een Wifi drop is. Als ik dan een website aanklik duurt het ineens een tijdje voordat hij begint met laden ofzo. (Een tiental seconden?) En da bam staat de website er zo ineens.
VidaR-9 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:24:
[...]

Ik was niet zo'n fan van de nieuwe looks, maar in Dark mode is het allemaal weer net wat strakker! :D

Verder vooral fan van de nieuwe Safari! Erg handige upgrades..
Ben prima gecharmeerd van de default looks. (Had altijd al een 2D dock via een terminal commando). Maar met dark mode is enkel de bovenste balk dark en het achtergrond van de dock. Doordat de rest normaal gekleurd blijft is dat niet erg mooi naar mijn mening.

[ Voor 40% gewijzigd door ZpAz op 19-10-2014 17:41 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Inderdaad, opeens duurt elke website een tiental seconden. Maar soms opent die hem helemaal niet. Dan zet ik WiFi even aan en uit en dan doet die het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Puck schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:19:
Ik heb al een aantal maanden de beta draaien en steeds geupdate op mijn Mac Mini 2012 welke ik als Mediacenter gebruik via tv i.c.m. Plex. Geen enkele problemen.
Dank voor je reactie, ik gebruik xbmc veel dus dat moet dan wel goed komen en ga ik vanaaf ook naar yosemite denk ik :-) wel heb ik gelezen dat 1 iemand problemen had met bleutooth keyboard en teackpad onder yosemite, hoop dat ik dat probleem niet ook krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kan iemand voor mij testen of deze bug in Preview uit 2012 nog steeds aanwezig is in Yosemite?
https://discussions.apple.../3767674?start=0&tstart=0

Het gaat er om dat als je meerdere PDF's open hebt in één Preview venster en dan switch tussen deze documenten de positie in het document niet onthouden wordt en je dus weer helemaal bovenaan kan beginnen met scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Ben ik de enige of valt het meer mensen op dat sommige dingen in Yosemite een beetje laggie voelen. Het openen van berichtencentrum lijkt niet vloeiend te zijn of ligt het aan mij? (MBPr 2013, 8gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vind de meeste lag nog wel meevallen terwijl ik toch op de 180*1050 equivalent zit (MBPr 2014, 13" ). Alleen het vergroten/verkleinen van apps (dus niet full screen, maar wat voor yosemite "plus" was) is echt tergend, dat gaat gewoon in 3 harde stapjes ipv in een animatie.

@monnick: Hoe open ik verschillende pdfjes in één preview dan? Ik open nu telkens nieuwe preview windows als ik het probeer ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cyleo op 19-10-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
matthijsg schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:07:
Ben ik de enige of valt het meer mensen op dat sommige dingen in Yosemite een beetje laggie voelen. Het openen van berichtencentrum lijkt niet vloeiend te zijn of ligt het aan mij? (MBPr 2013, 8gb)
Ik lees het hier vaker, maar heb er geen last van. Alles gaat erg vlot en vloeiend (MB 7.1 / 2.4c2d / 8Gb).
Safari gaat echt als een speer moet ik zeggen, beter nog dan met Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

smeerbartje schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:21:
Als ik via de console naar m'n iCloud drive wil, waar vind ik die eigenlijk?

Never mind, al gevonden: /Users/[username]/Library/Mobile Documents/com~apple~CloudDocs
Je kan een mapje gewoon naar je terminal window slepen en dan verschijnt het pad daar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:37:
[...]

Ja, ik weet niet of het een Wifi drop is. Als ik dan een website aanklik duurt het ineens een tijdje voordat hij begint met laden ofzo. (Een tiental seconden?) En da bam staat de website er zo ineens.

[...]

Ben prima gecharmeerd van de default looks. (Had altijd al een 2D dock via een terminal commando). Maar met dark mode is enkel de bovenste balk dark en het achtergrond van de dock. Doordat de rest normaal gekleurd blijft is dat niet erg mooi naar mijn mening.
Ik vind op een of andere manier vooral de rood/geel/groen knopjes erg aanwezig.

Bij Dark mode wordt de bovenste balk donker, maar als je dark mode niet aanzet is ie blauwig, terwijl de overige schermen (bijv Safari) gewoon grijs zijn gebleven. Matcht ook niet echt lekker.

Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste