Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08-2022
(jarig!)
Post in aanbouw, geef me even de tijd ;) Mocht je mee willen bouwen, geef het maar aan.
De after-party zal wel afgelopen zijn nu, zo kunnen we in ieder geval de 10.10 posts scheiden van de overige versies.

OS X Yosemite 10.10
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1401743146.jpegOp 2 juni 2014 is OS X Yosemite geïntroduceerd tijdens het jaarlijkse WWDC. Deze versie is de nieuwe major release die OS X Mavericks opvolgt. Yosemite komt voor consumenten in de herfst gratis beschikbaar. Mocht je als consument niet willen wachten, dan kun je je hier aanmelden voor de beta, er zijn 1 miljoen keys beschikbaar.

iOS en OSX developers kunnen via hun developers portal een "Redeem Code" verkrijgen. Door te klikken op deze code wordt automatisch de Developer Preview gedownload in de App Store

Nieuwe functies

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ios/features/images/airdrop_icon_2x.jpgAirDrop
Apple biedt nu de mogelijkheid om met AirDrop bestanden te delen tussen Macs en iOS-apparaten. Voorheen was die functie om bestanden via een ad-hoc-wifi-verbinding te delen alleen aanwezig op iOS-apparaten.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/osx/preview/images/overview_mac_ios_handoff_icon_2x.pngHandoff (Continuity)
Met Handoff heb je de mogelijkheid om op een ander apparaat verder te gaan met werken. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met het opstellen van een nieuwe e-mail om deze vervolgens op je iPad of iPhone af te maken. De functie werkt standaard met Mail, Safari, Pages, Numbers, Keynote, Maps, Berichten, Herinneringen, Agenda en Contacten. Developers kunnen de functie ook in hun programma's / apps bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/osx/preview/images/overview_apps_icloud_icon_2x.pngiCloud Drive
iCloud bestand zijn voortaan direct vanuit de Finder benaderbaar en te beheren. De bestanden die je in iCloud hebt geplaatst zijn ook te synchroniseren met andere Mac en Windows computers. Meer info...

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/osx/preview/images/overview_apps_mail_icon_2x.pngMail
Ook Mail is aangepast, Apple laat gebruikers met MailDrop voortaan bijlagen van 5GB via mail versturen, waarbij de bijlagen naar iCloud worden gestuurd en daar versleuteld worden opgeslagen. De ontvanger krijgt het bestand direct te zien in Mail, mits hij een Mac-gebruiker is.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.hpedsb.on.ca/ec/misa/files/2013/11/NotificationCenterIcon.pngNotification Center
Met het nieuwe notificatiecentrum kunnen gebruikers zelf instellen wat er kan worden getoond. Zo kunnen de kalender en het weer direct worden getoond en is het ook mogelijk om widgets van applicaties uit de App Store in willekeurige volgorde toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/osx/preview/images/overview_apps_safari_icon_2x.pngSafari
Apple heeft voortaan de bladwijzerbalk weggelaten en gecombineerd met de adresbalk. Daarnaast paste de fabrikant ook de tabsinterface aan; Safari toont voortaan tabbladen in een overzicht met miniaturen, waarbij tabbladen die betrekking hebben op één site in een aparte stack worden getoond. Verder ondersteunt de browser nu WebGL, Spdy en html5 premium video, waarmee bijvoorbeeld zonder plugin naar Netflix kan worden gekeken.

Ondersteunende Hardware
- iMac (Mid 2007 or newer)
- MacBook Air (Late 2008 or newer)
- MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)
- Mac mini (Early 2009 or newer)
- MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)
- Mac Pro (Early 2008 or newer)
- Xserve (Early 2009)

Werkende software *
- Adium
- Adobe CC
- BitTorrent
- BowTie
- Copy
- Cyberduck
- Dropbox
- Eclipse
- FileZilla
- FireFox
- GeekTool
- Google Chrome
- HandBrake
- Jump Desktop
- LimeChat
- Little Snitch (Nightly Build)
- Logic Pro X
- Maya 2014
- Microsoft Remote Desktop
- MplayerX
- NZBVortex
- Office 2011 (Word/Excel/Powerpoint)
- OneDrive
- Opera (versie 22)
- PhotoScape
- PHPStorm
- Plex Home Theater
- Sequal Pro
- SopCast
- Spource Tree
- Spotify
- SpotLite
- Steam
- TeamViewer
- Thunderbird
- Transmission
- T.R.I.M. Enabler (alléén met aanpassing...)
- TunnelBlick (alléén met aanpassing...)
- Unreal Engine 4
- Vagrant
- Virtual Box
- Viscosity
- Zbrush R4

* Deze lijst geeft geen garantie, het is en blijft BETA-software

Niet werkende software
- CyberGhost VPN
- Lync 2011

Media
Apple WWDC 2014 Event

Nieuwe prijzen iCloud *
Prijzen die tot nu toe bekend zijn, prijzen kunnen nog aangepast worden.
5 GB - Gratis
20 GB - $0,99 per maand
200 GB - $3,99 per maand

* nog niet beschikbaar

Bronvermelding
http://tweakers.net/nieuws/96393/apple-kondigt-nieuwe-os-x-versie-yosemite-met-ander-uiterlijk-aan.html

[ Voor 82% gewijzigd door glenndeman op 06-06-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31

NvM

Waar ik nieuwsgierig naar ben (allicht te voorbarig) maar zijn er ook functies die in Yosemite ontbreken ten opzichte van Mavericks? Of zitten alle technische snufjes van Mavericks qua batterijduur en gecomprimeerd geheugen ook straks in Yosemite?

Ik ga straks denk ik Mavericks overslaan en in een keer van Mountain Lion naar Yosemite. Maar als alle dingetjes die middels updates in Mavericks zijn opgelost weer in Yosemite zitten, dan wacht ik daar wel mee.

Maar zoals ik al zei: Allicht is dit een te voorbarige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aangezien voor E&D topics een mod goedkeuring moet geven: bij deze goedkeuring geregeld ;) Wel even een mooie startpost bouwen :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Over die "dark theme", gold dat alleen voor de menubar? Of worden diverse vensters ipv wittig nu zwartig? Ben namelijk fan van een diapositieve interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

NvM schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:15:
Waar ik nieuwsgierig naar ben (allicht te voorbarig) maar zijn er ook functies die in Yosemite ontbreken ten opzichte van Mavericks? Of zitten alle technische snufjes van Mavericks qua batterijduur en gecomprimeerd geheugen ook straks in Yosemite?

Ik ga straks denk ik Mavericks overslaan en in een keer van Mountain Lion naar Yosemite. Maar als alle dingetjes die middels updates in Mavericks zijn opgelost weer in Yosemite zitten, dan wacht ik daar wel mee.

Maar zoals ik al zei: Allicht is dit een te voorbarige vraag.
Ja de fullscreen functie van Mavericks ontbreekt. De functie waarmee je op meerdere schermen fullscreen kan draaien van apps zonder dat je externe monitor onbruikbaar word zoals bij Mountain Lion. Maar dit lijkt me eerder een bug die nog opgelost moet worden. Verder kan je ervan uitgaan dat alle functies er gewoon inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
PBP schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:21:
[...]

Ja de fullscreen functie van Mavericks ontbreekt. De functie waarmee je op meerdere schermen fullscreen kan draaien van apps zonder dat je externe monitor onbruikbaar word zoals bij Mountain Lion. Maar dit lijkt me eerder een bug die nog opgelost moet worden. Verder kan je ervan uitgaan dat alle functies er gewoon inzitten.
Lijkt me niet dat ze zo'n feature na 1 jaar weer uit het OS slopen. Deze features waren namelijk groot aangekondigd bij Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
Smitovic schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:23:
[...]

Lijkt me niet dat ze zo'n feature na 1 jaar weer uit het OS slopen. Deze features waren namelijk groot aangekondigd bij Mavericks.
De full-screen functie is niet verdwenen, maar zit nu onder het vroegere groene plusje. Er wordt nu ook geen plusje meer weergegeven maar twee pijltjes, in ieder geval bij de programma's die full-screen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
Yosemite nog niet geïnstalleerd maar wat ik begreep uit de keynote is de groene knop nu toch full-screen geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

glenndeman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:27:
[...]

De full-screen functie is niet verdwenen, maar zit nu onder het vroegere groene plusje. Er wordt nu ook geen plusje meer weergegeven maar twee pijltjes, in ieder geval bij de programma's die full-screen ondersteunen.
Smitovic bedoelt de 'gerepareerde' fullscreen support in Mavericks, waar bij je per beeldscherm fullscreen apps kon hebben. Mogelijk is het een Mission Control setting die default verkeerd staat trouwens. Ik heb de beta niet draaien dus kan niet checken, maar heb je wel per beeldscherm aparte spaces of is dat ook a la Lion/MountainLion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Yosemite nog niet geïnstalleerd maar wat ik begreep uit de keynote is de groene knop nu toch full-screen geworden?

Ja

[ Voor 96% gewijzigd door OkeOkeOke op 03-06-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Robert1989 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:27:
Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
Bedankt voor het antwoord ;) Wordt vanavond is ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het donkere thema te activeren?

Ik kan hem nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
Rotje333 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:35:

Deze functie zit nog niet in de eerste preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Rotje333 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:35:

dit zit nog niet in DP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmulder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08 11:40
Ik zie in het lijstje PHPStorm staan, dan moet IntelliJ ook draaiend te krijgen zijn.

Als ik de Java SDK (8u05) download van Oracle download en deze wil uitvoeren krijg ik het volgende bericht:

"Your system has Mac OS X Version 10.10 This product can be installed on version 10.7.3 or later."

Heeft iemand een workaround gevonden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
pcmulder schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:57:
Ik zie in het lijstje PHPStorm staan, dan moet IntelliJ ook draaiend te krijgen zijn.

Als ik de Java SDK (8u05) download van Oracle download en deze wil uitvoeren krijg ik het volgende bericht:

"Your system has Mac OS X Version 10.10 This product can be installed on version 10.7.3 or later."

Heeft iemand een workaround gevonden hiervoor?
Ik kreeg zelf alleen de melding dat ik Java for OS X 2014-001 moest downloaden en installeren dat kan hier.
Verder kan ik in PHPStorm gewoon doen wat ik normaal doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Ik zie dat Tunnelblick niet werkt. Ik gebruik zelf viscosity als OpenVPN client, weet iemand al of die werkt? Anders ga ik niet de developer preview er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmulder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08 11:40
Top, bedankt voor je antwoord.
Nu ik Java for OS X 2014-001 geïnstalleerd heb kan ik IntelliJ opstarten. Gelukkig ziet IntelliJ de JDK die ik voor de upgrade naar 10.10 had geïnstalleerd, dus ik kan nu weer vrolijk verder werken.
glenndeman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Ik kreeg zelf alleen de melding dat ik Java for OS X 2014-001 moest downloaden en installeren dat kan hier.
Verder kan ik in PHPStorm gewoon doen wat ik normaal doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:39
Sinds paar uur DP1 actief, valt me alles mee voor een DP...! Samenwerking met iPhone 5s (iOS8 beta) is er nog niet echt, of ik kan niet vinden hoe het aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
B2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:16:
Ik zie dat Tunnelblick niet werkt. Ik gebruik zelf viscosity als OpenVPN client, weet iemand al of die werkt? Anders ga ik niet de developer preview er op zetten.
Ik heb zojuist Viscosity geïnstalleerd en via OpenVPN succesvol verbinding gemaakt naar mijn server. Ik zal hem eens even aan laten staan, moet toch op die server aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Whieee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:28:
[...]

Smitovic bedoelt de 'gerepareerde' fullscreen support in Mavericks, waar bij je per beeldscherm fullscreen apps kon hebben. Mogelijk is het een Mission Control setting die default verkeerd staat trouwens. Ik heb de beta niet draaien dus kan niet checken, maar heb je wel per beeldscherm aparte spaces of is dat ook a la Lion/MountainLion?
Volgens mij werkt dit gewoon.

Ik heb op mijn Macbook scherm en op mijn externe beeldscherm fullscreen browser vensters open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:OSX Yosemite is momenteel nog een Developer Preview. Er zijn dus ongetwijfeld nog (veel) bugs, dingen zijn nog niet af, en het is in zijn geheel nog niet productierijp. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of $naam-van-favoriete-app werkt omdat je het dan wel gaat installeren.

Het is pre-release software. Als je niet bereid bent om daadwerkelijk te testen (en zinnige bugreports aan te maken), installeer het niet.

Ik heb tevens de topictitel aangepast om extra duidelijk te maken dat het nog om pre-release software gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:32

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik vind het eigenlijk al best wel een stabiele release, kan nog niet heel veel zeggen natuurlijk maar het loopt eigenlijk wel lekker. Ook is het nieuwe thema best wel mooi, alleen is safari in mijn ogen een oerlelijk programma geworden. Game center loopt constant vast dus dat is in principe ook nutteloos.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Grappig want ik vind Safari juist super mooi geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Game Center heb ik nog nooit gebruikt, niet op iOS en al helemaal niet op m'n Mac, dus daar kan ik weinig over vertellen. Safari is even wennen maar ik vind het niet echt lelijker, binnen een paar dagen willen we vast niet meer terug naar de Mavericks versie. ;)

Verder draait Yosemite hier ook erg goed, ik had erger verwacht voor een DP. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 07:27
Doen jullie een clean install of een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand de mogelijkheid al werkend gezien waarmee je telefoontjes op kunt nemen met je mac? Heb hier even zitten proberen met mijn iPhone 5S iOS 8 Beta en Yosemite, maar er gebeurt niets als ik bel of gebeld wordt. FaceTime open hebben staan haalt niets uit. Ook Handoff staat aan (als dat uit zou maken) en beide apparaten hangen aan dezelfde wifi router. Ook AirDrop werkt tussen beiden.

Verder heb ik ook de optie nog niet ontdekt waarin je een mail kunt afmaken op je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Hier kun je je registreren om mee te doen als tester. ook als iOS dev.

http://www.applespot.nl/6...emite-developers-preview/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58
crazylegs schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:43:
Hier kun je je registreren om mee te doen als tester. ook als iOS dev.

http://www.applespot.nl/6...emite-developers-preview/
Als iOS dev kun je bij de dev-center een blok zien staan om een key aan te vragen en nu al mee te doen. Hoef je niet voor te wachten dus en ook geen OSX developer voor te zijn ;)

Misschien handig om ook even in de TS te vermelden hoe je mee kunt doen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:36:
Doen jullie een clean install of een update?
Ik heb een upgrade gedaan van Mavericks naar Yosemite en dat ging zo goed dat ik het vanavond op mijn rMBP ook ga doen. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Whieee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:38:
[modbreak]
OSX Yosemite is momenteel nog een Developer Preview. Er zijn dus ongetwijfeld nog (veel) bugs, dingen zijn nog niet af, en het is in zijn geheel nog niet productierijp. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of $naam-van-favoriete-app werkt omdat je het dan wel gaat installeren.

Het is pre-release software. Als je niet bereid bent om daadwerkelijk te testen (en zinnige bugreports aan te maken), installeer het niet.

Ik heb tevens de topictitel aangepast om extra duidelijk te maken dat het nog om pre-release software gaat.
[/modbreak]
Apart. Ik ben developer, test eigenlijk alle beta releases van Apple, maar genoemde Viscosity heb ik dusdanig nodig dat ik het mij niet kan veroorloven om een dev machine te upgraden en er dan achter te komen dat de VPN connectie naar het versiebeheer systeem niet langer werkt. Lijkt mij een prima vraag om dat in het Developer Preview Ervaringen topic te bespreken.

Ik snap best dat je <insert standaard vraag> wil weren van mensen die eigenlijk geen toegang tot het developer program hebben en wel via een andere weg de software te pakken krijgen, maar dit lijkt mij als developers onder elkaar een vrij legitieme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

Ach ja dan lezen ze waarschijnlijk de releasnotes ook niet... ;)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Hm, hoe hebben jullie het geïnstalleerd?

Ik krijg het niet voor elkaar met een bootable USB en wanneer ik gewoon de installer in mijn 10.9 installatie openen. Wanneer ik boot, gaat alles goed totdat ik daadwerkelijk de EULA accepteer en de progress bar begint. Dan krijg ik de melding dat deze versie van OS X niet op mijn systeem kan worden geïnstalleerd (zelfde idee als met de eerste versie van 10.9 installeren uit de App store op nieuwe systemen).
Wanneer ik de installer open in 10.9 krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0FrZRK42jmZuP8sJhXr4iBoe/thumb.png

Ik heb geen idee wat hier nu fout gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

RnB schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:45:

Ik krijg het niet voor elkaar met een bootable USB en wanneer ik gewoon de installer in mijn 10.9 installatie openen. Wanneer ik boot, gaat alles goed totdat ik daadwerkelijk de EULA accepteer en de progress bar begint. Dan krijg ik de melding dat deze versie van OS X niet op mijn systeem kan worden geïnstalleerd (zelfde idee als met de eerste versie van 10.9 installeren uit de App store op nieuwe systemen).

[afbeelding]

Heb je een compatibele Mac? Zoals aangegeven door Apple...

Developer Preview System Requirements
The OS X v10.10 Developer Preview supports the following Macs:

iMac (Mid 2007 or newer)
MacBook Air (Late 2008 or newer)
MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)
Mac mini (Early 2009 or newer)
MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)
Mac Pro (Early 2008 or newer)
Xserve (Early 2009)

[ Voor 17% gewijzigd door World Citizen op 03-06-2014 20:49 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Als je zijn onderschrift had gelezen dan had je kunnen zien dat hij een MBPr heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
RnB schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:45:

[afbeelding]

Heb je de Installer "Install OS X 10.10 Developper Preview" in je programma map gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:54
Zijn er meer mensen die opmerken dat Yosemite zeker qua scrollen niet goed werkt op een MacBook Pro met Retinadisplay? Heb op de iMac daarentegen nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Laatst online: 04-02-2020
Enkele vragen en verzoeken, eeuwige dank voor de persoon die ze kan beantwoorden

1.Ik zag in de video's dat in OSX Systeemvoorkeuren nu het onderdeel 'Extensies' nieuw is.
Zou iemand die de DP draait screenshots kunnen maken wat in dit onderdeel zit en kunnen kijken wat het precies is?

2. Is Conversation View in Mail nu verplicht of kun je nog steeds gewoon per bericht het beeld hebben (dus niet de mails bij elkaar gegroepeerd) zoals bij Mavericks en voorheen?

3. Kan je bij Safari in iOS (iPad) en OSX (Mac) nog wel de favorietenbalk aanzetten, of is deze permanent verwijderd?

4. Kun je zowel in Mail Markup als in Preview je handtekening zetten met de trackpad, en blijft deze dan permanent bewaard in de PDF (dus ook in Windows, niet slechts als je de PDF opent met een Mac). Een permanente wijziging van de PDF dus? Zo ja, dan is dit de oplossing op kantoor voor mensen die continue zaken moeten tekenen maar ze toch digitaal moeten archiveren met handtekening (niet meer printen en later opnieuw inscannen).

5. Worden SMS'jes nu ook in de thread zelf gesynchroniseerd (zoals Hangouts ook doet) of wordt er een aparte thread aangemaakt voor het SMS gedeelte?

[ Voor 72% gewijzigd door Pyrone89 op 03-06-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dennisweb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:24:
Zijn er meer mensen die opmerken dat Yosemite zeker qua scrollen niet goed werkt op een MacBook Pro met Retinadisplay? Heb op de iMac daarentegen nergens last van.
Nope scrollen werkt hier prima op een rMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Pyrone89 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:59:
Ik zag in de video's dat in OSX Systeemvoorkeuren nu het onderdeel 'Extensies' nieuw is.
Zou iemand die de DP draait screenshots kunnen maken wat in dit onderdeel zit en kunnen kijken wat het precies is?
Volgens mij ging het dan voornamelijk om die 'widgets'. Heb vanmiddag even gekeken, want ik zag het ook. Kan het ook fout hebben, zó goed heb ik ook weer niet gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Enkele vragen en verzoeken, eeuwige dank voor de persoon die ze kan beantwoorden

1.Ik zag in de video's dat in OSX Systeemvoorkeuren nu het onderdeel 'Extensies' nieuw is.

2. Is Conversation View in Mail nu verplicht of kun je nog steeds gewoon per bericht het beeld hebben (dus niet de mails bij elkaar gegroepeerd) zoals bij Mavericks en voorheen?

3. Kan je bij Safari in iOS (iPad) en OSX (Mac) nog wel de favorietenbalk aanzetten, of is deze permanent verwijderd?

4. Kun je zowel in Mail Markup als in Preview je handtekening zetten met de trackpad, en blijft deze dan permanent bewaard in de PDF (dus ook in Windows, niet slechts als je de PDF opent met een Mac). Een permanente wijziging van de PDF dus? Zo ja, dan is dit de oplossing op kantoor voor mensen die continue zaken moeten tekenen maar ze toch digitaal moeten archiveren met handtekening (niet meer printen en later opnieuw inscannen).

5. Worden SMS'jes nu ook in de thread zelf gesynchroniseerd (zoals Hangouts ook doet) of wordt er een aparte thread aangemaakt voor het SMS gedeelte?
Ik kan alleen antwoord geven op je derde vraag aangezien ik zelf de DP niet draai, maar dat antwoord is al gegeven in de persconferentie. Er is aangegeven dat het mogelijk is om die balk terug te halen, mogelijk onder het kopje view in de menubalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
Ik zag in de video's dat in OSX Systeemvoorkeuren nu het onderdeel 'Extensies' nieuw is.
1) Extensies geven de mogelijkheid om iets uit te breiden, bijvoorbeeld de deel knop. Standaard zitten daar bijvoorbeeld Facebook, Twitter bij, maar ontwikkelaars kunnen daar kun eigen apps aan toe voegen zodat ze standaard onder de deel knop zitten. Bij vandaag (Berichtencentrum) werkt het meer als de bekende widgets.

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgcomm.net/images/extentie-001%20kopie.png
Afbeeldingslocatie: http://www.zorgcomm.net/images/extentie-002%20kopie.png
Afbeeldingslocatie: http://www.zorgcomm.net/images/extentie-003%20kopie.png
Afbeeldingslocatie: http://www.zorgcomm.net/images/extentie-004%20kopie.png
Afbeeldingslocatie: http://www.zorgcomm.net/images/extentie-005%20kopie.png

2) Kun je uitschakelen, Mail -> Weergave -> Sorteer op conversatie
3) Je kunt de balk gewoon weergeven SHIFT + CMD + B
4) Je handtekening zit gewoon in de PDF
5) Ja SMS-jes staan tussen je iMessages

[ Voor 3% gewijzigd door glenndeman op 03-06-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik heb goed nieuws voor iedereen die eerder bleef vragen 'Werkt dit, werkt dat, werkt zus, werkt zo'.. Tot nu toe werken al mijn apps die ik ooit gebruikte. Wellicht niet vlekkeloos (ik heb ze alleen geboot, snel wat standaard dingen gedaan en weer afgesloten).

Om jullie op weg te helpen heb ik volgende apps getest:
  • PHPStorm,
  • Vagrant,
  • Virtual Box,
  • Sequal Pro,
  • Spource Tree,
  • Eclipse,
  • Unreal Engine 4,
  • Maya 2014,
  • Zbrush R4,
  • Adobe CS6
  • Dropbox,
  • Copy,
  • Onedrive,
  • Thunderbird,
  • Skype,
  • Spotify
Eigenlijk nog geen een app tegengekomen die meteen crashte. Ik gebruik geen gekke dingen zoals Bartender etc.. Zie daar de noodzaak niet van en ik vind het logisch dat die apps crashen (Volledig andere UI, en die spreekt Bartender aan bv.)

Tot nu toe zeg ik: "Safe for daily use, if you have the balls for it". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Super bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue22
  • Laatst online: 05-09 12:14

2. Je kan nog steeds de conversaties uitklappen in Yosemite, die optie staat wel in het menu. Ik kreeg hem echter niet aan, de Mail app is bij mij heel buggy, kreeg het ook alleen voor elkaar een Exchange account toe te voegen. Maar ik neem aan dat dat straks wel gewoon weer werkt.

Voor de mensen die Yosemite ook willen gaan testen, je kan de setup van Yosemite gewoon vanaf Mavericks starten en draaien, zonder usb-stick. Als je dan vantevoren een nieuwe partitie voor Yosemite hebt aangemaakt, kan je deze gewoon daarop installeren en heb je in no-time een veilige mooie dual-boot ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

En gezien ik net bezig was met wat apps te testen voor lijst in de TS waarbij FricoRico me net voor was kan ik nog een aantal aanvullingen doen. Snel gestart zonder crash, niet uitvoerig gebruikt:

* Logic Pro X
* LimeChat
* TeamViewer
* NZBVortex
* HandBrake
* Adium
* FireFox
* MplayerX
* Opera (versie 22)
* PhotoScape
* Office 2011 (Word/Excel/Powerpoint)
* Smartconverter
* SpotLite
* SopCast
* Steam
* Plex Home Theater
* GeekTool
* BowTie
* FileZilla

Een oudere versie van Opera crashte, moest updaten naar de laatste versie die het dus wel goed deed. Tot nu toe ziet alles er gewoon prima werkend uit. Eigenlijk geen app die crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En zaken zoals Photoshop, Dreamweaver etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die werken prima

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
blue22 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:52:
[...]

2. Je kan nog steeds de conversaties uitklappen in Yosemite, die optie staat wel in het menu. Ik kreeg hem echter niet aan, de Mail app is bij mij heel buggy, kreeg het ook alleen voor elkaar een Exchange account toe te voegen. Maar ik neem aan dat dat straks wel gewoon weer werkt.

Voor de mensen die Yosemite ook willen gaan testen, je kan de setup van Yosemite gewoon vanaf Mavericks starten en draaien, zonder usb-stick. Als je dan vantevoren een nieuwe partitie voor Yosemite hebt aangemaakt, kan je deze gewoon daarop installeren en heb je in no-time een veilige mooie dual-boot ;).
Thx!

Zo te horen is het nog flink in alpha status, wat natuurlijk ook niet vreemd is gezien de release. Zodra in de zomer de beta status begint zal het wat duidelijker worden hoe de performance is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Uiteraard kon ik het ook niet laten de DP te testen en vooralsnog wederom (vorige werkten ook prima) verrast hoe goed het werkt. Ik ben wel tegen 2 dingen aangelopen:
1: scrollen gaat niet zo heel soepel nog op het moment, het gaat wel goed maar nog niet zo lekker als in mavericks
2: utorrent lijkt de boel compleet te stressen, uiteraard ligt dat niet aan 10.10 maar aan utorrent maar vond het wel vreemd. (iemand suggesties voor een betere client? ;) )
3: bettertouchtool werkt wel maar niet op de nieuwe vensters, oude apps willen prima window-snappen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
MetaFrame schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:56:
Uiteraard kon ik het ook niet laten de DP te testen en vooralsnog wederom (vorige werkten ook prima) verrast hoe goed het werkt. Ik ben wel tegen 2 dingen aangelopen:
1: scrollen gaat niet zo heel soepel nog op het moment, het gaat wel goed maar nog niet zo lekker als in mavericks
2: utorrent lijkt de boel compleet te stressen, uiteraard ligt dat niet aan 10.10 maar aan utorrent maar vond het wel vreemd. (iemand suggesties voor een betere client? ;) )
3: bettertouchtool werkt wel maar niet op de nieuwe vensters, oude apps willen prima window-snappen.
Ik kan voor uTorrent, gewoon de BitTorrent client aanraden (die werkt zuiver, haalde net nog 10.5MB/s over WiFi). Als BetterTouchTool vervanger zou je Moom eens kunnen overwegen. Deze gebruikte ik altijd al, maar heb wel eens BetterTouchTool bij een collega gezien.

Volgens mij zijn de functionaliteiten van de twee ongeveer het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Little Snitch werkt op het moment nog niet met 10.10 , binnenkort is er een update beschikbaar.
Het nieuwe lettertype is wel erg prettig, leest allemaal net wat fijner.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 07:27
Heb hem nu ook draaien op een aparte partitie. Ziet er goed uit, nu lekker testen. Alleen bij het oproepen van spotlight, maakt die geen gebruik van Wikipedia om in spotlight een resultaat te tonen. Moet dit apart worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Voor een ieder met een non-apple SSD:
Let op, T.R.I.M. Enabler werkt nog niet:
http://www.cindori.org/fo...-up-osx-10-10-beta-no-go/

Jammer, want ik had joosemmittie graag willen uitproberen!

__
Update:
Er is een workaround: http://www.cindori.org/enabling-trim-on-os-x-yosemite/

[ Voor 18% gewijzigd door edwin.pw op 04-06-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Als je een andere Torrent client zoekt die volledig functioneert op 10.10, gebruik dan Transmission.
Werkt hier zelfs beter onder 10.10 als onder 10.9 ( onder 10.9 vaak rare crashes of verliezen van alle bestanden in de lijst )

Vind de beta zo slecht nog niet, voor een compleet ander concept draait het erg smooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
tot nu toe werken alle programma's die ik gebruik, behalve lync 2011, ik mag dus helaas weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 01:12:
Heb hem nu ook draaien op een aparte partitie. Ziet er goed uit, nu lekker testen. Alleen bij het oproepen van spotlight, maakt die geen gebruik van Wikipedia om in spotlight een resultaat te tonen. Moet dit apart worden ingesteld?
Ik heb exact hetzelfde, zoekt overal netjes, conversion werkt goed maar webpages laat hij geen informatie van zien. Misschien zit het nog niet in deze versie of werkt het alleen in de US op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Krieky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 03:45:

Jij hebt nog een SSD uit 2006 ? De moderne SSD's kunnen op hardware niveau ook de blokken trimmen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Laatst online: 04-06 21:24
Draai sinds gisteren ook Yosemite (ben al een aantal OSX versies lang AppleSeed member).

Zie wat cosmetische dingetjes op het login scherm op mijn MacBook Air en een heel vaag issue met de tijd display in de menubar op m'n Mac Pro.

Verder alleen issues met VMWare Fusion en Teleport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
4POX schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:29:
[...]

Jij hebt nog een SSD uit 2006 ? De moderne SSD's kunnen op hardware niveau ook de blokken trimmen?
Correct me if I'm wrong, maar een SSD kan niet echt 'weten' welke blocks gebruikt worden en welke niet zonder TRIM support binnen het OS.
Verder is hier een prima benchmark en uitleg:
http://www.tomshardware.c...ok-pro-ssd-trim,3538.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iWork draait an sich prima maar documenten van de iCloud worden niet geladen bij mij. Niet direct een probleem, ik draai Yosemite alleen maar even of te kijken of het wat is.

Ik ben niet direct gelijk enthousiast over de nieuwe lettertypes en het platte design to be honest. Maar goed, we wachten de DPs en de uiteindelijke versie wel af hoe eea er uiteindelijk uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58
Krieky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar een SSD kan niet echt 'weten' welke blocks gebruikt worden en welke niet zonder TRIM support binnen het OS.
Niet echt denderende performanceverschillen. Als dat het enige is, ik denk wel dat je pc een maandje zonder trimmen kan ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Krieky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 03:45:

__
Update:
Er is een workaround: http://www.cindori.org/enabling-trim-on-os-x-yosemite/
Thx voor het delen!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Is het iemand al gelukt om met 10.10 op een eduroam, of ander enterprise WiFi netwerk te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Ik gebruik nu Yosemite sinds gister avond de hele dag, enige wat voor mij een nadeel is, dat er nog geen development tools zijn voor 10.10 waardoor ik geen SVN mogelijkheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lasharor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Volgens mij werkt dit gewoon.

Ik heb op mijn Macbook scherm en op mijn externe beeldscherm fullscreen browser vensters open.
Ik heb de beta even kunnen testen en het is inderdaad een kwestie van verkeerde setting. De functionaliteit is nog gewoon aanwezig, maar op mijn testsysteem stond 'Displays have separate spaces' standaard uit, en dat wil je aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnonymousCoward
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04-2023
Cubix schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:18:
Over die "dark theme", gold dat alleen voor de menubar? Of worden diverse vensters ipv wittig nu zwartig? Ben namelijk fan van een diapositieve interface!
Dark mode zit niet in de DP. Tijdens de keynote werd gebruik gemaakt van een recentere, mogelijk onstabielere build (waar we oa Dark mode in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb 10.10 zojuist geïnstalleerd, belgh, wat werkt het buggy. Maar ooooo wat is het een verbetering ten opzichte van Mavericks! Ik wil niet meer terug! Grafisch ziet het er 100x beter uit, hulde voor Johny! Over twee weekjes hoop ik de tweede beta te kunnen installeren, die is meestal iets vloeiender.

Edit: batterijprestaties zijn dramatisch, ik haal maximaal 2 uurtjes met mijn MBPr. Voordeel is wel dat het toetsenbord lekker warm is. :9 Ten tweede, kun je al gebruik maken van de build-in videoplayer? Op YouTube werkt het iig nog niet.

[ Voor 28% gewijzigd door iApp op 04-06-2014 17:11 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Safari is erg traag op mijn Retina MacBook Pro. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

iApp schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:03:
Ik heb 10.10 zojuist geïnstalleerd, belgh, wat werkt het buggy. Maar ooooo wat is het een verbetering ten opzichte van Mavericks! Ik wil niet meer terug! Grafisch ziet het er 100x beter uit, hulde voor Johny! Over twee weekjes hoop ik de tweede beta te kunnen installeren, die is meestal iets vloeiender.

Edit: batterijprestaties zijn dramatisch, ik haal maximaal 2 uurtjes met mijn MBPr. Voordeel is wel dat het toetsenbord lekker warm is. :9 Ten tweede, kun je al gebruik maken van de build-in videoplayer? Op YouTube werkt het iig nog niet.
Hoe is de batterij duur morgen? Hier stond de macbook ook een paar uur te blazen om spotlight opnieuw te bouwen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Rotje333 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:57:
Is het iemand al gelukt om met 10.10 op een eduroam, of ander enterprise WiFi netwerk te komen?
We gaan het morgen zien als ik weer op het werk ben. 802.1x netwerk daar.
Ik heb een upgrade gedaan, dat was bij 10.8>10.9 geen probleem, verse installatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:36
Ik gebruik nu een aantal uur Yosemite op mijn 13" MBPr i5 2.4/16GB/256SSD en het besturingssysteem voelt niet zo soepel aan als dat Mavericks is. Het scrollen is er op achteruit gegaan en animaties lopen ook niet echt vloeiend. Wat ook al niet zo vloeiend op Mavericks liep. Verder ziet het erg wel erg mooi uit lekker clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardeshuis
  • Laatst online: 21-12-2021
draai nu een aantal uur Yosemite op mijn rMBP i7 16GB. Is iets minder soepel als Mavericks en er is een lichte vertraging bij het typen van tekst (zowel in word als browser). De muis cursor acceleratie voelt wel iets beter aan zo het lijkt. Zijn er meer mensen die dit vinden?
Vind het niet tegenvallen.

geteste programma's die goed werken:
-office 20111
-itunes
-mail
-finder
-safari

bugs:
-sommige programma's geven een vreemde taal weer in de menu's (aperture, reverse scrolling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krieky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:18:
Dat klopt dus dit wordt bij de ingebouwde garbage collection dan ook middels een algoritme gedaan. TRIM kan dit alleen wat efficiënter doen omdat het OS nu aan de ssd kan vertellen wat ie exact leeg moet gooien.
Zoals je link al laat zien en ze daar ook concluderen zit er qua resultaat eigenlijk geen verschil tussen de ingebouwde garbage collection en TRIM zelf. Hun conclusie is dan ook meer "baat het niet dan schaadt het niet" en juist dat gaat niet op voor OS X. Het mechanisme in OS X is vooral gericht op de Apple ssd's voor iets anders zul je met "hacks" aan de gang moeten en die zijn moeilijk voorspelbaar (het gaat niet bij iedereen goed). Aangezien je er eigenlijk niks bij wint moet je je afvragen of je je dan moet wenden tot onvoorspelbare middelen. Bij het testen is het wel weer een extra parameter die je mee moet nemen en waarbij je moet gaan afvragen of het niet de hack is die de problemen veroorzaakt of OS X zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik lees erg veel berichten over slechte performance of anders gezegd alfa beta... Maar ik moet zeggen op mijn 27" 2011 iMac echt niks vreemd tegen te komen. Althans niet qua performance of vreemde bugs. (itt IOS8)

Ik ben echter wel benieuwd naar jullie hardware als je continuity of handoff aan de gang hebt, of deels. Ik heb hier verschillende hardware scenario's op werk, en sommige werken wel maar de meeste niet.

Apple geeft aan dat bepaalde combi's simpelweg niet werken... kunnen we dat niet een beetje pinpointen?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn MBPr maakt gebruik van de niet al te sterkte Intel HD4000 chip, in tegenstelling tot jouw iMac die een goede videokaart aanboort heeft. Wanneer ik Adobe Photoshop aanzet, maakt mijn MBPr gebruik van de Nvidia 650M chip, waardoor de animaties weer een stuk sneller lopen. Het gaat dus puur om optimalisatie, iets waar wij de volgende beta's veel van zullen merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb op mijn rMBP 13 inch een versie installatie van Yosemite erop gezet. Werkt een stuk sneller. Nog steeds niet optimaal, maar wel een stuk beter dan het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn eerste installatie had redelijk wat problemen met safari, veel crashes en soms een totale system lockup. Na een herinstallatie is heel 10.10 een stuk sneller en heb in de afgelopen 2 uur geen crashes meegemaakt edit lololol precies bij het versturen van dit bericht heb ik een crash 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 04-06-2014 21:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben nu overgestapt op de deticated videokaart, 10.10 loopt ineens een stuk soepeler. Ik ben erg blij dat Apple eindelijk wat meer kleur in OS X brengt, alhoewel ik ook erg benieuwd naar de black mode ben. Iemand het witte Apple icoontje al opgemerkt tijdens het opstarten? Ik wel, heb FileVault ingeschakeld (weet niet of het iets uitmaakt :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
iApp schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:59:
Ben nu overgestapt op de deticated videokaart, 10.10 loopt ineens een stuk soepeler. Ik ben erg blij dat Apple eindelijk wat meer kleur in OS X brengt, alhoewel ik ook erg benieuwd naar de black mode ben. Iemand het witte Apple icoontje al opgemerkt tijdens het opstarten? Ik wel, heb FileVault ingeschakeld (weet niet of het iets uitmaakt :P ).
Het heeft niets met FileVault te maken. Volgens mij heeft iedereen hetzelfde bootscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 20:12
ik hoor veel dat 10.10 niet zo soepel loopt als 10.9 (logisch ook)
Maar bij mij loopt 10.10 juist beter dan 10.9, heel bizar maar op 10.9 zie ik best veelvuldig het strandballetje, en die kom ik op 10.10 dan weer niet tegen! Tot nu toe werkt alles, alleen Textual (irc client) is nog wat traag, maargoed.. ik overweeg om 10.9 gewoon permanent in te ruilen voor 10.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ooooh wat werkt 10.10 toch zalig! Dicteren in het Nederlands, geniaal! En wanneer je een window vergroot, blijft 'ie vergroot als je 'm opnieuw opstart, eindelijk! (hier ergerde ik mij behoorlijk aan) Voor mij geen Mavericks meer! (Dit 'gevoel' had ik ook toen ik van Lion naar Mountain Lion ging, stukje minder met Mavericks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Ken het gevoel ja. Heb hem op mijn prutsbak (iMac 2011) geinstalleerd om te testen en tot nu toe eigenlijk geen problemen tegengekomen met mijn programma's, met uitzondering van CyberGhost VPN die niet wil verbinden ... Het enige dat mij nog tegenhoud is dat het misschien met volgende DPs weer iets minder gaat. Maar ik ben al erg onder de indruk van 10.10. Ik vind het alleen jammer dat een aantal dingen zo 'groot' zijn, zoals de contacten bij iMessage die er 3x zo groot uitzien vanwege het icon (ik hou van wat compacter :P)

Misschien toch maar gaan doen met een goede backup ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
Ik heb Yosemite op mijn 15" rMBP geïnstalleerd, dat design is een enorme vooruitgang. Ikzelf vind Windows 8 altijd heel mooi en strak, alleen ben ik meer van Apple producten.
Ik ergerde me dus al lang aan die skuermorfische look, dus kon het niet laten Yosemite te testen. Dit is een hele vooruitgang.
Alleen een probleem; De projects en library in Final Cut Pro X zijn weg.
Bij films in de Finder staat wel de library van 45 GB. Maar deze staan dus niet in FCPX

Iemand enig idee hoe ik die terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

maxpusch schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:55:
Ik heb Yosemite op mijn 15" rMBP geïnstalleerd, dat design is een enorme vooruitgang. Ikzelf vind Windows 8 altijd heel mooi en strak, alleen ben ik meer van Apple producten.
Ik ergerde me dus al lang aan die skuermorfische look, dus kon het niet laten Yosemite te testen. Dit is een hele vooruitgang.
Alleen een probleem; De projects en library in Final Cut Pro X zijn weg.
Bij films in de Finder staat wel de library van 45 GB. Maar deze staan dus niet in FCPX

Iemand enig idee hoe ik die terug kan krijgen?
Geen problemen met scrollen wat ik nog voornamelijk wel lees? Toevallig ook getest met een externe monitor? Gezien ik mijn Samsung 4K monitor niet wil missen natuurlijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ankhie op 04-06-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
ankhie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Geen problemen met scrollen wat ik nog voornamelijk wel lees? Toevallig ook getest met een externe monitor? Gezien ik mijn Samsung 4K monitor niet wil missen natuurlijk ;)
Geen haperingen, maar wel framedrops tijdens scrollen. Beeld valt soort van weg. Klinkt heel storend, maar valt wel mee. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door maximiliaan! op 04-06-2014 23:16 . Reden: smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Het heeft niets met FileVault te maken. Volgens mij heeft iedereen hetzelfde bootscherm.
Ik heb gewoon nog het grijze scherm met de donker grijze Apple. Wel met voortgang tijdens booten sinds 10.10.

Draait verder best prima, iets langzamer misschien. Heb het geïnstalleerd op een oude Mac mini die onder mijn tv staat, i5 2,3/hd3000/8gb/1tb SSHD

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Dennisweb schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Klopt, ziet er wel best gelikt uit vind ik zelf.

Heb 10.10 op een rmbp 13" 2013 geïnstalleerd en inderdaad nog vrij laggy, maar wel een hoop verbeteringen.

De notification center is ook eindelijk waardig geworden om vaker te gebruiken dan eens per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
ik heb het net eventjes 5 minuten bekeken. het ziet er prachtig uit moet ik zeggen. morgen meer uitproberen!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:42
Iemand al geprobeerd te bellen via een iPhone :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Overigens, om nog even terug te komen op mijn viscosity VPN verhaal.. ik had de laatste update (met 10.10 support) nodig om het internet verkeer over de VPN te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

Sinds gisterenavond ook de DP1 draaien op een aparte partitie. Partities aanmaken gaat bij nog steeds niet foutloos trouwens. Dit is al sinds 10.6 zo. Ik moet het elke keer in kleine stapjes doen ipv gelijk SSD door helft delen. Ja dit is bij voldoende schrijfruimte.

Ik ben gelijk enthousiast qua layout,. Aan ios7 moest ik in begin wel wennen, maar dat bevalt inmiddels ook goed. Hierdoor is schok ook minder groot natuurlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds Lion al dit verwachtte en kon elke keer niet begrijpen dat er zo weinig aanpassingen waren aan het uiterlijk. Het is functioneel maar wel outdated en saai. Nu word het heerlijk fris.

Qua performance merk ik tot nu toe dat vooral de opbouw niet vloeiend is. Het valt vooral op in programma's map als ik terug scroll naar boven en je dan door scrollt terwijl het niet kan.
Ook heel veel schermen die door elkaar heen lopen (dus achterliggende venster zie je door nieuwste venster heen). Bijv bij netwerkvoorkeursinstellingen.

Ik ga hem nu voorlopig als default gebruiken en als het bevalt knal ik Mavericks er helemaal vanaf. Nooit enthousiast er van geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Quakie op 05-06-2014 08:48 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 19:49
Krijgt een DP iteratieve updates van Apple of komt er gedurende het jaar gewoon een nieuwere versie van de beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb Yosemite in een VM even snel bekeken. Ik vind het design erg stijlvol. Zeker het nieuwe lettertype en het platte oogt ook mooi. Helaas was hij nogal traag in een VM. Ik wacht wel op de volgende release voordat ik Mavericks ga vervangen. Maar ik zou graag icm iOS8 de boel gaan testen. Vind dat Apple veel moois (continuity/ handoff) heeft geintroduceerd. Ben erg benieuwd hoe en of dit lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Misschien een stomme vraag, maar het indexeren via spotlite was zo gedaan. Echter heeft het uren geduurd voor de icloud.photos process stil was. Die pakte continue 50% cpu. Ik neem aan dat dus mijn gehele photostream weer gedownload is. Ik snap niet dat dit een default setting is. Volgens mij kan je die fotos niet makkelijk gebruiken zonder installatie van een Apple app zoals iPhoto. Als ze het dan pas activeren scheelt het aanzienlijk in schrijfruimte lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Negaiido schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:46:
Krijgt een DP iteratieve updates van Apple of komt er gedurende het jaar gewoon een nieuwere versie van de beta ?
Het is zo dat tot de herfst normaal gesproken er een DP2, 3, 4 e.d. krijgt met als laatst een Golden Master was een versie van de uiteindelijke release is. (Dus de RC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Vorig jaar moest je ze nog apart downloaden en installeren. Ik neem dat het nog steeds geldt en dat het nog niet via de appstore loopt.

Ik verwacht dat er een DP2 komt, dan een publieke BETA (max 1 miljoen) dan een DP3 en dan RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
(jarig!)
SirWInsalot schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 04:13:
Iemand al geprobeerd te bellen via een iPhone :p ?
Ja, werkt dramatisch. Er wordt een Bluetooth verbinding tussen MacBook en iPhone opgezet, maar de vertraging is ongeveer 4-5 seconden. Onmogelijk om een gesprek te voeren.

Je MacBook wordt eigenlijk gewoon gebruikt als bluetooth headset, via je iPhone kun je het gesprek gewoon weer "afpakken" en via de iPhone of andere headset voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

glenndeman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:28:
[...]

Ja, werkt dramatisch. Er wordt een Bluetooth verbinding tussen MacBook en iPhone opgezet, maar de vertraging is ongeveer 4-5 seconden. Onmogelijk om een gesprek te voeren.

Je MacBook wordt eigenlijk gewoon gebruikt als bluetooth headset, via je iPhone kun je het gesprek gewoon weer "afpakken" en via de iPhone of andere headset voortzetten.
M'n iPhone wil geen verbinding maken...? Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste