Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Quakie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:10:
Vorig jaar moest je ze nog apart downloaden en installeren. Ik neem dat het nog steeds geldt en dat het nog niet via de appstore loopt.

Ik verwacht dat er een DP2 komt, dan een publieke BETA (max 1 miljoen) dan een DP3 en dan RC.
De updates kwamen ook gewoon via de App Store binnen. En dan heb ik het over de nieuwe DPs. Je kon ze ook los downloaden inderdaad. Deze keer als developer ook gewoon een Redeem code via de store gekregen ... zal waarschijnlijk dus gewoon beide zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08-2022
Toppe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:35:
[...]

M'n iPhone wil geen verbinding maken...? Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan?
Ik heb er niks voor hoeven doen.....

Ik heb het toestel via iTunes hersteld en via iTunes ook de actuele backup weer ingeladen. Ik verwacht dat hij toen de "vertrouwensband" heeft opgezet.

Wordt jouw Mac door je iPhone vertrouwd?

Koppel je iPhone anders eens handmatig aan je Mac via Bluetooth instellingen. Ik heb net een gesprek opgezet vanaf mijn Mac en bij Bluetooth instellingen staat nu MacBook van Glenn -> Verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hmz, vaag nu herkend hij geen enkel bluetooth device meer....

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
Toppe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:00:
Hmz, vaag nu herkend hij geen enkel bluetooth device meer....
Als ik dit lees, lijkt hij te pairen via het ingestelde AppleID, zijn die gelijk?
Continuity
Known Issues
- Some apps that use Handoff will mistakenly show as Safari in the iOS lock screen and OS X Dock.
- In some cases, not all devices associated with an Apple ID will pair successfully. These devices will be unable to use Handoff, Phone calls, or Instant HotSpot.
- When using a Mac, Handoff may sometimes stop showing icons on other iOS and OS X devices.
- Handoff-based Bluetooth connections between devices may stop working after trying to use Handoff.
- In some cases, using Handoff with Safari will result in an old URL being resumed instead of the current URL.
- Directions and Navigation in Maps does not work with Handoff in Developer Preview 1.
- Phone calls to and from the Mac may sometimes not complete or send and receive audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

OS X 10.10 loopt vandaag als een zonnetje, enige minpunt is de (erg!!) slechte batterij duur van 3 uurtjes. Gelukkig heb ik de AC Adapter gedurende de dag bij mij, probleem opgelost. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Heb je toevallig geen load op je CPU? Hij kan nog steeds super goed draaien met 50% load dus dat je het niet door hebt. Ik zag het gisteren ook.. batterij zie je echt droppen en dat heb ik onder Mavericks niet. Toen verder gekeken en via activiteiten weergave zag ik dat icloud photos nogal wat werk verricht.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Ik heb in feite 1 van de weinige problemen die ik heb opgelost. Ik miste diverse command-line tools zoals SVN e.d.
Maar heb via via de Developer Tools voor 10.10 gevonden, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
CRXDelSol schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:30:
Ik heb in feite 1 van de weinige problemen die ik heb opgelost. Ik miste diverse command-line tools zoals SVN e.d.
Maar heb via via de Developer Tools voor 10.10 gevonden, werkt prima.
Developers kunnen deze tools downloaden via Downloads for Apple Developers.

Wel even rekening houden met:
Pre-release software, including information about pre-release software, is Apple Confidential Information and is subject to the terms of your iOS Developer Program License Agreement, Mac Developer Program License Agreement, and/or Registered Apple Developer Agreement, as applicable. Unauthorized distribution or disclosure of Apple Confidential Information is prohibited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Ahh zag 'm daar niet staan, maar zat ik bij de gewone downloads te kijken in de developer dashboard :-P
Vond het al vreemd dat ik m via Apple zelf niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Quakie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:43:
Heb je toevallig geen load op je CPU? Hij kan nog steeds super goed draaien met 50% load dus dat je het niet door hebt. Ik zag het gisteren ook.. batterij zie je echt droppen en dat heb ik onder Mavericks niet. Toen verder gekeken en via activiteiten weergave zag ik dat icloud photos nogal wat werk verricht.
CPU heeft hier maar 8% load, valt aanzienlijk mee. Ik heb wel de delicated videokaart ingeschakeld, anders zijn de animaties dramatisch te noemen. Loopt nu lekker soepel, geen problemen behalve de batterijdrops. Oja, dicteren crasht soms nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

glenndeman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:25:
[...]

Als ik dit lees, lijkt hij te pairen via het ingestelde AppleID, zijn die gelijk?

[...]
Bekend probleempje dus.... Ja de gegevens van AppleID zijn wel gelijk 8)7

FaceTime net geopend en me zelf maar eens gebeld. Krijg een gesprek binnen maar kan hem niet opnemen :O

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 05-06-2014 14:12 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

B2

wa' seggie?

Eigenlijk werkt de DP bij mij best vrij goed, alleen Mail is enorm buggy.. ik moet Mail continue herstarten om mails binnen te krijgen of te kunnen versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:51

3DDude

I void warranty's

Bij mij wilde hij mail in het begin niet opstarten.

Na force quit met activity monitor uiteindelijk mail kunnen killen en een herstart werkt die prima.
Ik heb soms dat websites half geladen worden in safari.
Ook ben ik niet zo weg van de nieuwe icoontjes... ze zien er zo kiddy uit.
Ik ga maar is kijken naar een icoontjes pack ofzo :S

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mail doet bij mij ook moeilijk. Regelmatig vastlopers en als ik hem dan afsluit blijft het proces doorlopen.
De icoontjes moet ik ook nog even aan wennen, maar dat had ik ook met iOS 7.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
Gisteren Yosemite uitgeprobeerd voor ongeveer 3 uur. Alleen maar lagg gehad tijdens het scrollen en tijdens het bekijken van bewegende animaties. Nu na ongeveer een dag is dat geheel verdwenen!? Misschien dat dit komt door Spotlight die alles weer aan het (re-builden) was?

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 05-06-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
MetaFrame schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:18:
Mail doet bij mij ook moeilijk. Regelmatig vastlopers en als ik hem dan afsluit blijft het proces doorlopen.
De icoontjes moet ik ook nog even aan wennen, maar dat had ik ook met iOS 7.
Wel ironisch aangezien ze bij Mail juist hebben gefocused op betrouwbaarheid en de basics. Letterlijk door Craig gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier zijn de animaties ook ineens een stuk vloeiender, op de een of andere manier blijft mn macbook ook stukken koeler.. Toch een proces op de achtergrond geweest die heeeeeel erg druk was ofzo, vreemd aangezien ik het niet terug kon vinden in activity monitor en ook nergens een indicatie kreeg dat hij ergens mee bezig was. Wel lijkt t er op dat ze wat met de netwerk-stack gedaan hebben. Normaal gesproken liet ik u-torrent 500 connecties maken, dat ging allemaal prima. Nu knalt mn wifi er uit.

Wat betreft mail is dit een bekend probleem, hadden ze eigenlijk wel met elke DP.

Anyhow, vooralsnog erg tevreden met deze DP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
MetaFrame schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:38:
Hier zijn de animaties ook ineens een stuk vloeiender, op de een of andere manier blijft mn macbook ook stukken koeler.. Toch een proces op de achtergrond geweest die heeeeeel erg druk was ofzo, vreemd aangezien ik het niet terug kon vinden in activity monitor en ook nergens een indicatie kreeg dat hij ergens mee bezig was. Wel lijkt t er op dat ze wat met de netwerk-stack gedaan hebben. Normaal gesproken liet ik u-torrent 500 connecties maken, dat ging allemaal prima. Nu knalt mn wifi er uit.

Wat betreft mail is dit een bekend probleem, hadden ze eigenlijk wel met elke DP.

Anyhow, vooralsnog erg tevreden met deze DP1.
Ik heb nu wel weer lagg tijdens het scrollen en het verplaatsen van een venster.. Wat ik me afvraag is wanneer ze die lagg problemen gaan fixen. Ik heb dit probleem namelijk al sinds Mavericks (10.9.0 t/m 10.9.3) Het heeft voor mijn gevoel nooit echt soepel gelopen. Ik heb Mountain Lion ook uitgeprobeerd op mijn MBPr 13" en daar ging wel alles vloeiend.

En op mijn vaders MBPr 15" met dedicated graphics gaat het wel allemaal vloeiend..

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 05-06-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb ook een MBPr 15" (i7 2,7 16GB mem en 512ssd) maar daar blijft het soms toch laggen hoor. Ik ben ook niet van plan om die dedicated GPU in te gaan schakelen voor de desktop omgeving. Kan me ook niet voorstellen dat ze dat van plan zijn. Ik heb het idee dat er nog 0,0 geoptimaliseerd is en dat is ook prima voor een DP1, ik had dat namelijk met Mavericks ook al.

Maar vooralsnog loopt het eigenlijk best goed en kan ik niet wachten totdat de beta van ios 8 een beetje stabiel is zodat ik die nieuwe functie`s icm 10.10 kan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Hier ook problemen met de mail client. Probeer mijn mail account in te stellen, maar krijg dan steeds de melding dat het wachtwoord of gebruikersnaam niet goed is, terwijl deze wel juist zijn ( kan inloggen op Webmail en via mijn iPhone ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:53
Toevallig mensen die dit hebben draaien in Fusion? Mijn install loopt continue vast...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
Spoiler schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:24:
Toevallig mensen die dit hebben draaien in Fusion? Mijn install loopt continue vast...
Ja, heb een update gedaan vanuit een Mavericks VM. Install ging meteen goed. Heb Fusion 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
bart155 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:28:
[...]

Ja, heb een update gedaan vanuit een Mavericks VM. Install ging meteen goed. Heb Fusion 6.
Oke, ik probeer namelijk een clean install te doen... wellicht dat dat het dan is. Ik zal de update eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Spoiler schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:32:
[...]

Oke, ik probeer namelijk een clean install te doen... wellicht dat dat het dan is. Ik zal de update eens proberen.
Hier een clean install gedaan via Fusion 6 en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
boosterbosch schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:33:
[...]

Hier een clean install gedaan via Fusion 6 en werkt perfect.
Ja ik draai hier ook 6, alleen ik kom maar tot 50% met de installatie en dan komt er een stop signal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Voor de mensen die error 0 krijgen bij een install vanaf bootable USB, voeg het bestand BaseSystem.dmg en het andere verborgen bestand toe aan de usbstick waar je BaseSystem.dmg heen hebt gerestored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Spoiler

Maak anders even een bootable USB en probeer dan nog eens. Weet niet hoe je OS X Yosemite probeert te installeren in Fusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
TweakedTea schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:52:
@Spoiler

Maak anders even een bootable USB en probeer dan nog eens. Weet niet hoe je OS X Yosemite probeert te installeren in Fusion
Ik heb deze guide even gepakt; youtube En daarna ook de 2 verborgen files toegevoegd. Dus weet nu ook niet helemaal zeker of dit ook de juiste manier is. Hoe heb jij het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@ Spoiler

Wipe je USB Stick. Maak een partitie aan, GPT en als naam OS X Yosemite ofzo.
Vervolgens ga je BaseSystem.dmg restoren naar de gemaakte partitie.
( Gewoon BaseSystem.dmg en NIET OS X BaseSystem.dmg, aan het eind van het restoren zal de naam van je USB Stick veranderen in OS X BaseSystem, dit maakt niet uit. )

Ga naar je USB Stick en plaatst de ''Packages'' van InstallESD.dmg naar je USB Stick. ( Deze map op je USB Stick is het zelfde als de map in InstallESD.dmg )

Als je dit gedaan hebt, plaats BaseSystem.dmg en het andere verborgen bestand in InstallESD.dmg naar de root van je USB Stick.

Alles gedaan zoals beschreven, heb je een volledig werkende OS X Yosemite bootstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Net even Clean My Mac 2 getest op Yosemite en werkt perfect.

XBMC 13.1 Gotham werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
TweakedTea schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:16:
@ Spoiler

Wipe je USB Stick. Maak een partitie aan, GPT en als naam OS X Yosemite ofzo.
Vervolgens ga je BaseSystem.dmg restoren naar de gemaakte partitie.
( Gewoon BaseSystem.dmg en NIET OS X BaseSystem.dmg, aan het eind van het restoren zal de naam van je USB Stick veranderen in OS X BaseSystem, dit maakt niet uit. )

Ga naar je USB Stick en plaatst de ''Packages'' van InstallESD.dmg naar je USB Stick. ( Deze map op je USB Stick is het zelfde als de map in InstallESD.dmg )

Als je dit gedaan hebt, plaats BaseSystem.dmg en het andere verborgen bestand in InstallESD.dmg naar de root van je USB Stick.

Alles gedaan zoals beschreven, heb je een volledig werkende OS X Yosemite bootstick.
En kan ik de map packages ook gewoon in de root van de USB zetten? En ik mis het andere verborgen bestand; InstallESD.dmg

[ Voor 3% gewijzigd door Spoiler op 06-06-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Spoiler schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:42:
[...]

En kan ik de map packages ook gewoon in de root van de USB zetten? En ik mis het andere verborgen bestand; InstallESD.dmg
nee, packages moet je in System>Installation plaatsen

daar staat al een symlink genaamd packages, die moet je gewoon overschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
boosterbosch schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:46:
[...]

nee, packages moet je in System>Installation plaatsen

daar staat al een symlink genaamd packages, die moet je gewoon overschrijven
Ah, dank je wel! Echter heb ik nog 3 hidden files;

Basesystem, Basesystemchunklist en .ds_store

Moeten deze ook mee in de root van de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Spoiler schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:13:
[...]

Ah, dank je wel! Echter heb ik nog 3 hidden files;

Basesystem, Basesystemchunklist en .ds_store

Moeten deze ook mee in de root van de USB?
de eerste 2 moet je in de root van je USB stick plaatsen inderdaad.

heb het zelf gisterenavond ook op deze manier geinstalleerd.

duurde ongeveer 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fietsbel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 01:02:
Little Snitch werkt op het moment nog niet met 10.10 , binnenkort is er een update beschikbaar.
Het nieuwe lettertype is wel erg prettig, leest allemaal net wat fijner.
Little Snitch heeft een update uitgebracht voor 10.10, let op, bij het installeren overschrijft deze je bestaande lijst met rechten.

Opera geeft bij veel pagina's aan dat deze niet weergegeven kunnen worden, zoals tweakers etc.

OSX 10.10 crashed constant als ik Safari gebruik, ook na meerdere re-installs blijf ik dit probleem houden. Zodra ik Safari open krijg ik artifacts of laat de mac direct crashen. Ik gebruik nu helaas Firefox.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MCIsgsTnvOXzn8JasZO675CQ/full.png

Spotlight is soms redelijk traag met de pop-up weer te geven. Wel kan ik al typen en opent Spotlight de juiste app, maar de pop-up verschijnt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 06-06-2014 16:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zelfde probleem hier, zat mij al zorgen te maken of de videokaart defect was. :P Gelukkig zijn hier meerdere met artifacts! Hier heb ik vooral problemen mee tijdens het draaien van Adobe Photoshop in Adobe Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Batterij is wel dramatisch.. ik zit alleen met safari en dus heel licht gebruik en binnen het uur 30% weg. Hij geeft het nu beter aan en betekent dat ik met licht gebruik max 4 a 4.5 haal ipv 8 a 9 onder Mavericks.

De cpu schiet zelden omhoog, scherm staat ook niet echt hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Pyrone89 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:44:
[...]

Wel ironisch aangezien ze bij Mail juist hebben gefocused op betrouwbaarheid en de basics. Letterlijk door Craig gezegd.
En kennelijk heeft Craig jou ook verteld dat Mail.app al productieklaar is? :z

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Whieee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:40:
[...]

Dat heeft Craig natuurlijk niet aan hem verteld ... en als hij dat gezegd had dan zou ik me nog even achter m'n oren krabben als ik hem was :P

Maar ik moet zeggen dat ze er wel een zooitje van gemaakt hebben. Mijn eigen issues:

* Mail van IMAP wordt niet standaard bijgewerkt, geregeld ook helemaal niet
* 50% van wat binnenkomt wordt gemarkeerd als spam, zelfs als ik
* Mails die verwijderd worden gaan geregeld niet weg maar blijven gewoon staan. Delete knop verandert dan in 'undelete'
* Sommige mail lijkt niet binnen te komen maar wordt ineens zichtbaar na een restart
* Mail gemarkeerd als spam die ik markeer als normaal blijft die spamkleur houden
* De knop 'Not Junk' werkt regelmatig niet

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat het een Developer Preview is dat snap ik, maar heb het idee dat ze meer kapot hebben gemaakt dan gefixt want zoveel nieuwe dingen zitten er nog niet in wat voor dit soort problemen kan zorgen zou je zeggen.

Moraal van het verhaal: Mail.app maar niet gebruiken in deze DP :P

edit: uiteraard bugs doorgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
het is reeds gezegd, dit is geen release candidate maar een developers preview. ze hebben deze build bij Apple vorige week bevroren en bestempeld als 'acceptable voor WWDC' oid. Dit MOEST public voor het event anders hadden ze een probleem. Maw speel lekker met de tooling, kijk naar de kleurtjes, probeer xcode 6. Maar tjonge ze moeten nog tot de herfst.

Het OS zelf zal best stabiel moeten zijn ondertussen. De apps zéker niet! Maar daarom is er een public beta.
hier klagen op bugs? mwoah...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Whieee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:40:
[...]

Nee, maar als dit de hoofdpunten waren dan zou je bij deze specifieke app verwachten dat hij ook in de DP al beter werkt dan Mavericks 10.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Had zelf gister regelmatig dat na een swype beweging in Safari(om terug te gaan naar de vorige pagina) stopte de scroll beweging met reageren en moest Safari telkens opnieuw worden gestart om het weer even te laten werken.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik ben duidelijk geen developer, maar waar rapporteer je bugs? Of is het raadzaam om te wachten tot publieke beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Quakie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:24:
Ik ben duidelijk geen developer, maar waar rapporteer je bugs? Of is het raadzaam om te wachten tot publieke beta?
This build is being provided to you for testing and development purposes. Should you encounter any problems, submit a bug report using the online Bug Reporter at http://bugreporter.apple.com/. Please make sure to include “10.10 (14A238x)” in the bug title and description. This information will ensure that your bug is processed quickly.

When submitting a bug report, make sure to include a Summary, Steps to Reproduce, Expected Results, Actual Results, and the diagnostic output generated by running sudo sysdiagnose in Terminal, or use the special key chord Control-Option-Command-Shift-Period.

For complete instructions on submitting bug reports, visit the Bug Reporting page at http://developer.apple.com/bugreporter/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Laat maar zitten, lol. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
heb hier net per ongeluk mijn search provider in Safari verandert in Yahoo, maar zelfs nu ik hem heb terug gezet naar Google blijft hij naar Yahoo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
PeterPanda schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:17:
Had zelf gister regelmatig dat na een swype beweging in Safari(om terug te gaan naar de vorige pagina) stopte de scroll beweging met reageren en moest Safari telkens opnieuw worden gestart om het weer even te laten werken.
Die bug zit of heeft ook in Mavericks gezeten . Ik hoop dat genoeg mensen hem melden zodat Apple deze uit Yosemite houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:16
Meer mensen last er van dat die na een tijd op schermbeveiliging staan niet meer wilt ontwaken?
Soms wil die wel weer wakker worden, maar wachtwoord invoeren om in te loggen en dan werken is zo goed als onmogelijk, alles reageert met een vertraging van 5 seconden of meer.

Verder werkt het allemaal nog best oke voor zo'n vroege beta, en qua looks is het zeer zeker een enorme vooruitgang :)

Geen developer hier trouwens, wou graag even kijken naar de veranderingen en volgende week komt er toch een SSD in met een schone installatie en leek me een mooie gelegenheid om even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:51

3DDude

I void warranty's

Wtf, een simpel mailtje tikken gaat al niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Process:               Mail [370]
Path:                  /Applications/Mail.app/Contents/MacOS/Mail
Identifier:            com.apple.mail
Version:               8.0 (1955.2)
Build Info:            Mail-1955002000000000~7
Code Type:             X86-64 (Native)
Parent Process:        ??? [1]
Responsible:           Mail [370]
User ID:               501

Date/Time:             2014-06-07 17:00:40.428 +0200
OS Version:            Mac OS X 10.10 (14A238x)
Report Version:        11
Anonymous UUID:        912D020F-E62A-E16B-A72F-C639304218DF

Sleep/Wake UUID:       9E5C0B06-8C63-4028-B01E-6E926A7E78BF

Time Awake Since Boot: 170000 seconds
Time Since Wake:       240 seconds

Crashed Thread:        21  -[ComposeBackEnd _saveThreadSaveContents:]  Dispatch queue: NSOperationQueue 0x610000c49870 :: NSOperation 0x7fa59bcea6b0

Exception Type:        EXC_CRASH (SIGABRT)
Exception Codes:       0x0000000000000000, 0x0000000000000000

Application Specific Information:
*** Terminating app due to exception while holding database lock 'NSInternalInconsistencyException', reason: 'Someone corrupted the residentMessages table during insertOrUpdate!'
abort() called

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Pyrone89 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:04:
[...]

Nee, maar als dit de hoofdpunten waren dan zou je bij deze specifieke app verwachten dat hij ook in de DP al beter werkt dan Mavericks 10.9.3
Een DP is voor developers om te zien of hun apps goed werken, zodat ze direct bij de launch aan gebruikers een goede app kunnen aanbieden mocht dat niet het geval zijn. Dat andere apps dan ook mogelijk niet goed werken lijkt me dan logisch.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of hebben ze full screen app verwijderd uit Yosimite?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:23
Donstil schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:47:
Ligt het nou aan mij of hebben ze full screen app verwijderd uit Yosimite?
groene knopje op je title bar ;)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
PeterPanda schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:17:
Daar heb ik sinds kort in Mavericks ook af en toe last van, ik ben er nog niet achter waarom. Lijkt mij iets wat echt aan Safari ligt, net zoals dat je cursor soms verdwijnt, of de tooltip blijft hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Moet zeggen voor een beta loopt het wel lekker oké de accu is iets sneller leeg maar dat vind ik niet erg het is een beta, het eerste wat me opviel was dat Final Cut Pro X en iMovie niet werken.

Hier een lijst die ik her en der heb gevonden wat problemen geeft, of werkt niet of instabiel.

Applicaties die niet werken:
iMovie
Final Cit Pro X
Adobe After Effects
Blender 3D
Bartender
Lync
Java
Final Cut Pro 7
Parallels
Sportify (crashed regelmatig)
VLC
Compressor 3.5
Text Expander
Default Folder X
Fantastical
1Password

Voor iMovie, Final Cut Pro X en After Effects blijkt er een oplossing te zijn, deze heb ik nog niet kunnen testen. De oplossing is alsvolgt, gevonden op het forum van Macrumors net als veel apps die niet werken.

By running the unix executable in appname.app/Contents/MacOS/appname
eg
iMovie.app/Content/MacOS/iMovie

Java blijkt weer te werken als een file bewerkt, ook deze nog niet getest net gevonden op Macrumors.

Code:
sudo pico /System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist
and then temporarily changing both 10.10 to 10.9.
And then run a Java application like Eclipse with
Code:
./eclipse -vm /usr/bin/java &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Queenfanmichel schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:35:
Moet zeggen voor een beta loopt het wel lekker oké de accu is iets sneller leeg maar dat vind ik niet erg het is een beta, het eerste wat me opviel was dat Final Cut Pro X en iMovie niet werken.

Hier een lijst die ik her en der heb gevonden wat problemen geeft, of werkt niet of instabiel.

Applicaties die niet werken:
iMovie
Final Cit Pro X
Adobe After Effects
Blender 3D
Bartender
Lync
Java
Final Cut Pro 7
Parallels
Sportify (crashed regelmatig)
VLC
Compressor 3.5
Text Expander
Default Folder X
Fantastical
1Password

Voor iMovie, Final Cut Pro X en After Effects blijkt er een oplossing te zijn, deze heb ik nog niet kunnen testen. De oplossing is alsvolgt, gevonden op het forum van Macrumors net als veel apps die niet werken.

By running the unix executable in appname.app/Contents/MacOS/appname
eg
iMovie.app/Content/MacOS/iMovie

Java blijkt weer te werken als een file bewerkt, ook deze nog niet getest net gevonden op Macrumors.

Code:
sudo pico /System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist
and then temporarily changing both 10.10 to 10.9.
And then run a Java application like Eclipse with
Code:
./eclipse -vm /usr/bin/java &
Hmm, je hebt een andere lijst dan dat ik heb, gezien ik gewoon gebruik kan maken van:

Parallels (versie 9)
Spotify
VLC (versie 2)

zonder problemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

ankhie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:57:
[...]

Hmm, je hebt een andere lijst dan dat ik heb, gezien ik gewoon gebruik kan maken van:

Parallels (versie 9)
Spotify
VLC (versie 2)

zonder problemen ...
Ik denk dat dat een beetje hardware specifiek is. Parallels krijg ik bijv. niet aan de praat terwijl Fantastical en zelfs 1password prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

VLC werkt hier ook prima. Al gebruik ik 99% van de tijd Mplayer en die weet het audio spoor niet gelijk te houden op het moment dat je gaat zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Ik zie in de op dat iCloud 12€ kost per jaar. Maar als ik naar iCloud ga is het veel duurder. Of doe ik iets verkeert?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
fjs schreef op zondag 08 juni 2014 @ 08:35:
Ik zie in de op dat iCloud 12€ kost per jaar. Maar als ik naar iCloud ga is het veel duurder. Of doe ik iets verkeert?
Er staat bij: "nieuwe prijzen". waarschijnlijk gaan die pas in met de release van Yosemite. op mijn ipad komt 20gb overigens uit op €32 per jaar (voor jouw vergelijking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik hoop dat ik het in 't juiste topic vraag maar verwacht van wel ; )

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de nieuwe iCloud onder 10.10. Momenteel betaal ik voor zowel bitcasa als Google Drive.
Bitcasa biedt enorm veel ruimte (onbeperkt) maar is vaak instabiel en traag, waarbij Google Drive toch de data weer lokaal synced (heb inderdaad ook data in de cloud en niet gesynced)

Kortom:

Kan iemand mij vertellen of het volgende opgaat: iCloud biedt de mogelijkheid om data op te slaan in de cloud op een normale folderachtige manier maar ook de mogelijkheid om selectieve mappen te syncen.

Ik zoek dus een mogelijkheid om gewoon vanuit de cloud documenten te editten, te bekijken of te verwijderen zonder dat deze allemaal op m'n 256 SSD staan.

Alvast bedankt voor jullie hulp en adviezen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@iNickx, ik ben geen moderator (zeker niet!) maar deze vraag kun je beter stelling in het OS X Mavericks topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RobV schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:12:
@iNickx, ik ben geen moderator (zeker niet!) maar deze vraag kun je beter stelling in het OS X Mavericks topic.
Nee, want iCloud Drive werkt pas vanaf Yosemite, dus het heeft geen zin om de vraag te stellen in het topic van Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:48:
[...]

Ooh die had normaal een andere functie, ja daar had ik niet gekeken :)

thnx.

@Hier ergens boven,

VLC werkt bij mij ook half, speelt keurig af enz maar geluid loopt net niet goed.
Normaal als ik een MKV start zegt mijn versterker vaan "Offset -3" (of een andere waarde). Dat lijkt nu niet te werken waardoor het geluid soms niet lekker loopt.

Als ik dit met de hand aan pas (het is heel vaak -3) werkt het wel prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

iNickx schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:58:
Ik hoop dat ik het in 't juiste topic vraag maar verwacht van wel ; )

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de nieuwe iCloud onder 10.10. Momenteel betaal ik voor zowel bitcasa als Google Drive.
Bitcasa biedt enorm veel ruimte (onbeperkt) maar is vaak instabiel en traag, waarbij Google Drive toch de data weer lokaal synced (heb inderdaad ook data in de cloud en niet gesynced)

Kortom:

Kan iemand mij vertellen of het volgende opgaat: iCloud biedt de mogelijkheid om data op te slaan in de cloud op een normale folderachtige manier maar ook de mogelijkheid om selectieve mappen te syncen.

Ik zoek dus een mogelijkheid om gewoon vanuit de cloud documenten te editten, te bekijken of te verwijderen zonder dat deze allemaal op m'n 256 SSD staan.

Alvast bedankt voor jullie hulp en adviezen.
Het is nog geen definitieve versie natuurlijk maar dit op basis van de Dp1:

je kan alles direct vanuit je Finder zien als je in Yosemite kijkt naar de iCloud folder in je favourites. Doe je 'Get Info' van de folder staat er 'Zero bytes on disk' bij, dus het ljikt erop dat het allemaal gewoon netjes online blijft zonder dat het gesynct wordt a la dropbox.

De programma's zien het direct vanuit iCloud (iPad/iPhone/Mac) wat je daar hebt opgeslagen dus als het blijft werken zoals het nu is koop je echt de opslag bij Apple en neemt het geen ruimte in op je schijf.

Wel zorgen voor een goede backup he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
Met tranen in mijn ogen heb ik gisteren mijn MacBook overnieuw geïnstalleerd met Mavericks. Alles aan Yosemite werkte voor mij goed genoeg aan Yosemite, behalve het stomme 'eduroam' netwerk bij mij op school. Die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat, allemaal problemen met de WPA2-Enterprise certificaten.

Good bye Yosemite, for now :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zie nu net in Hyperdock Dev dev build dat Yosemite wordt ondersteund. Fantastische software, zeker de swipe naar boven om het venster je scherm te laten vullen is enorm handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fietsbel schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:56:
[...]
OSX 10.10 crashed constant als ik Safari gebruik, ook na meerdere re-installs blijf ik dit probleem houden. Zodra ik Safari open krijg ik artifacts of laat de mac direct crashen. Ik gebruik nu helaas Firefox.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Wat gek, bij mij werkt dit prima. Op een MBP 2010 (GeForce 330M / HD2000). Ik zie wel dat hij nu continu de 330M aan heeft, het auto switchen lijkt niet te werken. Misschien vandaar dat sommige mensen ook een hoger accugebruik zien?

Ik vind Safari trouwens wel mooi, maar sommige fontjes net te dun op mijn non-retina scherm. Bijvoorbeeld de Favorites Bar in Safari, de tekst daar is heel erg dun en ook nog eens lichtgrijs. Maatgoed, idd, het is een beta. Ik heb hem dan ook alleen op mijn MBP geïnstalleerd (mijn belangrijkste computer is een Mac mini)

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2014 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
ankhie schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:37:
[...]

Het is nog geen definitieve versie natuurlijk maar dit op basis van de Dp1:

je kan alles direct vanuit je Finder zien als je in Yosemite kijkt naar de iCloud folder in je favourites. Doe je 'Get Info' van de folder staat er 'Zero bytes on disk' bij, dus het ljikt erop dat het allemaal gewoon netjes online blijft zonder dat het gesynct wordt a la dropbox.

De programma's zien het direct vanuit iCloud (iPad/iPhone/Mac) wat je daar hebt opgeslagen dus als het blijft werken zoals het nu is koop je echt de opslag bij Apple en neemt het geen ruimte in op je schijf.

Wel zorgen voor een goede backup he ;)
Super,

Ik heb me ook nog even ingelezen en je hebt gelijk, het lijkt een volledige integratie te hebben naar Apple's cloud omgeving. Of te wel je kunt je data ook daar opslaan zonder steeds lokaal te hoeven hebben. Dit biedt oh zo veel potentieel. Ik koop direct 1TB en gebruik dit dan voor m'n projecten die ik niet elke dag nodig hebben maar wel on demand wil gebruiken indien dit het geval is.

Ook de vergaande integratie met iPhoto biedt zoveel potentieel. Altijd een nette DB bij de hand met alle foto's. Ik kijk echt uit naar de zomer als het e.e.a. al online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Weet iemand of de wifi problemen opgelost zijn? Ik heb een late 2013 model Macbook Pro 13 inch en hij heeft problemen met het wifi signaal vinden elke keer nadat ik hem uit sluimerstand heb gehaald.

Het is een bekend probleem bij de late 2013 modellen, veel forums praten erover..
Als het vlekkeloos werkt, zou iemand de drivers online kunnen zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

BTBoy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:49:
Weet iemand of de wifi problemen opgelost zijn? Ik heb een late 2013 model Macbook Pro 13 inch en hij heeft problemen met het wifi signaal vinden elke keer nadat ik hem uit sluimerstand heb gehaald.

Het is een bekend probleem bij de late 2013 modellen, veel forums praten erover..
Heb hetzelfde probleem met mijn 2012 model, probleem lijkt opgelost te zijn in Yosemite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
iNickx schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:51:
[...]

Super,

Ik heb me ook nog even ingelezen en je hebt gelijk, het lijkt een volledige integratie te hebben naar Apple's cloud omgeving. Of te wel je kunt je data ook daar opslaan zonder steeds lokaal te hoeven hebben. Dit biedt oh zo veel potentieel. Ik koop direct 1TB en gebruik dit dan voor m'n projecten die ik niet elke dag nodig hebben maar wel on demand wil gebruiken indien dit het geval is.

Ook de vergaande integratie met iPhoto biedt zoveel potentieel. Altijd een nette DB bij de hand met alle foto's. Ik kijk echt uit naar de zomer als het e.e.a. al online komt.
Yosemite bied ook Finder Sync extensions, waarmee je externe bestanden in finder als lokale bestanden kunt zien. Daar maakt iCloud Drive gebruik van. Als Dropbox en consorten hun applicatie aanpassen, dan zou je ook je Dropbox bestanden kunnen zien zonder dat ze daadwerkelijk op jouw computer staat. Of bedrijven als Dropbox dat gaan doen, is nog maar zeer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
iApp schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:18:
[...]

Heb hetzelfde probleem met mijn 2012 model, probleem lijkt opgelost te zijn in Yosemite. :)
Met mijn 2012 MBPr is dit probleem nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
ThomasG schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:57:
[...]
Yosemite bied ook Finder Sync extensions, waarmee je externe bestanden in finder als lokale bestanden kunt zien. Daar maakt iCloud Drive gebruik van. Als Dropbox en consorten hun applicatie aanpassen, dan zou je ook je Dropbox bestanden kunnen zien zonder dat ze daadwerkelijk op jouw computer staat. Of bedrijven als Dropbox dat gaan doen, is nog maar zeer de vraag.
Superm thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass

Velen lijken dit probleem te hebben terwijl ik gewoon plots geen internet meer heb en wel nog een signaal. Dan moet ik even mijn WiFi aan- en uitzetten voordat het internet weer gaat. Is hier misschien een oplossing voor? Heb ondertussen alweer gedowngrade naar Mavericks aangezien sommige apps nagenoeg onbruikbaar waren en noodzakelijk waren voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue22
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 12:14
FricoRico schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:18:
Met tranen in mijn ogen heb ik gisteren mijn MacBook overnieuw geïnstalleerd met Mavericks. Alles aan Yosemite werkte voor mij goed genoeg aan Yosemite, behalve het stomme 'eduroam' netwerk bij mij op school. Die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat, allemaal problemen met de WPA2-Enterprise certificaten.

Good bye Yosemite, for now :'(
hee apart, ik heb net op de Hogeschool Utrecht m'n MacBook Pro 15" retina op Yosemite met eduroam verbonden, werkt perfect, hij verbond ook meteen. Zit er toch verschil in de verschillende eduroam netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
blue22 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:54:
[...]

hee apart, ik heb net op de Hogeschool Utrecht m'n MacBook Pro 15" retina op Yosemite met eduroam verbonden, werkt perfect, hij verbond ook meteen. Zit er toch verschil in de verschillende eduroam netwerken?
Misschien zit er verschil tussen de certificaten die de scholen uitdelen? Als het goed is verder niet, ik ben zelfs met mijn credentials van de Hogeschool Rotterdam ingelogd geweest op locatie van de Hogeschool Utrecht.

Heb ook certificaten van Avans geprobeerd, maar ook daar geen success mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vroeg me af of Apple dat irritante refreshen van Safari als je een pagina terug gaat op heeft gelost of gaat lossen in Yosemite? Ik weet dat ze zich aan de standaard houden en dat het met workarounds opgelost zou kunnen worden, maar volgens mij ergert iedereen zich er aan. Tijd dat ze het fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
ankhie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:57:
[...]

Parallels (versie 9)
Spotify
VLC (versie 2)

zonder problemen ...
Klopt heb overal wat vandaan gehaald bij de een werkt het wel of geeft het geen problemen zoals vastlopers, bij de andere weer wel. Ik heb ook geen problemen met VLC, daarin tegen lees ik wel weer dat anderen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:48:
[...]
Dit is wel even wennen vind ik, sommige apps gaan gewoon maximaal (of eigenlijk 'optimale grootte' zoals het destijds bedoeld was) zoals vroeger maar apps die full screen ondersteunen gaan gelijk full screen als je op het groene knopje drukt.

Zo is er dus geen manier meer om de 'optimale grootte' stand te gebruiken voor apps die full screen mode aankunnen. Dat vind ik wel een gemis soms.

Edit: Dank Quakie _/-\o_ En ronvgs. Werkt idd prima op die manier. En ik zal hyperdock eens proberen!

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 10-06-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

voor apps die full screen gebruiken kan je option + groene knop gebruiken. Dan krijg je oude functie terug..

Ik vind het persoonlijk beter zo, maar uiteraard per gebruiker verschillend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind het absoluut niet handig aangezien ik als een malle door verschillende vensters wil kunnen gaan.
BTT verhelpt dit trouwens prima met gewoon window-snapping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass
Als je zo graag de oude (of een betere) feature wilt hebben van de groene + knop, probeer dan eens Hyperdock. Het ondersteunt nu Yosemite in de dev build (moet je inschakelen in de instellingen). Hyperdock toont een preview van apps, maar als je naar boven swipet op een venster, dan zal het venster de maximale grootte van je scherm in nemen (niet fullscreen). Door naar beneden te swipen ga je weer naar hoe het was. Eenmaal dat je Hyperdock hebt, dan kan je echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Dreeass schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:29:
Als je zo graag de oude (of een betere) feature wilt hebben van de groene + knop, probeer dan eens Hyperdock. Het ondersteunt nu Yosemite in de dev build (moet je inschakelen in de instellingen). Hyperdock toont een preview van apps, maar als je naar boven swipet op een venster, dan zal het venster de maximale grootte van je scherm in nemen (niet fullscreen). Door naar beneden te swipen ga je weer naar hoe het was. Eenmaal dat je Hyperdock hebt, dan kan je echt niet meer zonder.
Ik kende het niet. Ik heb het even bekeken, en het lijkt een beetje op hoe het werkt in Windows 7 wanneer je met je muis over een icoon gaat, met wat extra opties. Ik gebruik de dock bijna nooit, en werk het liefste ook gewoon fullscreen, op een aantal applicaties na. Gewoon met 3 vingers omhoog swipen, en de juiste applicatie kiezen. Ik heb er dus ook een hekel aan wanneer applicaties geen fullscreen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Enige probleem wat ik tot nog toe heb ondervonden is dat het verslepen van tekst in een plaatje in photoshop buggy werkt. Viscocity werkt met de laatste versie en Little Snitch met de nightly build.

Ook heb ik het idee dat het opvragen van een internetpagina versneld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06
GekkePrutser schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:29:
[...]

Zo is er dus geen manier meer om de 'optimale grootte' stand te gebruiken voor apps die full screen mode aankunnen. Dat vind ik wel een gemis soms.
Dubbelklikken in de knoppenbalk van Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dreeass schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:29:
Al en dat was geen succes aangezien ik al sinds jaar en dag BTT gebruik, de laatste beta werkt ook prima met 10.10 :) Ik hou gewoon niet van fullscreen apps, niet flexibel genoeg voor mijn gevoel. Ik heb een behoorlijk vaste workflow en op de manier waarop ik nu werk kan dat ook gewoon in 10.10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20

Welk probleem heb je het hier over?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Wat ik me eigenlijk af vroeg en misschien hebben de mensen hier iets beter zitten opletten.
Telefoon gesprekken en sms(messages) komen op je imac terecht, komen die dan ook door op bijv je Ipad? Sms lijkt me van wel gezien het in de app van messages terecht komt. Maar telefoon gesprekken?

Is dat wishful thinking of zouden ze dat inderdaad voor elkaar kunnen krijgen?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass
Daniel_Elessar schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:14:
Wat ik me eigenlijk af vroeg en misschien hebben de mensen hier iets beter zitten opletten.
Telefoon gesprekken en sms(messages) komen op je imac terecht, komen die dan ook door op bijv je Ipad? Sms lijkt me van wel gezien het in de app van messages terecht komt. Maar telefoon gesprekken?

Is dat wishful thinking of zouden ze dat inderdaad voor elkaar kunnen krijgen?
Volgens mij komen zo op elk toestel van je. Of dat nu een iPad, Mac of iPod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Dreeass schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:39:
[...]

Volgens mij komen zo op elk toestel van je. Of dat nu een iPad, Mac of iPod is.
Daarvoor moet ze wel Bluetooth 4.0 ondersteunen, het werkt namelijk via Bluetooth low energy (net zoals Handoff.) Daardoor vallen bijvoorbeeld de iPad 2 en allle iPod Touch onder de 5e generatie buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hm, dan heb je er dus weinig aan. Wat is het gemiddelde bereik van Bluetooth? 3 meter? Ik dacht serieus dat ik mijn telefoon zou kunnen opnemen via mijn iPad als ik 'm vergeten was tijdens een avondje uiteten, niet dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

ThomasG schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:50:
[...]
Daarvoor moet ze wel Bluetooth 4.0 ondersteunen, het werkt namelijk via Bluetooth low energy (net zoals Handoff.) Daardoor vallen bijvoorbeeld de iPad 2 en allle iPod Touch onder de 5e generatie buiten de boot.
Weet je dat zeker? Ik kan mij herinneren dat het via het facetime protocol ging. Of dat moet het wifi bellen zijn, dat weet ik dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Laten we het hopen dat het over Wifi loopt.. In Keynote werd er gezegd dat je iphone in je broek of zak kan blijven.. Het lijkt me sterk dat dit mogelijk is met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

iApp schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:49:
Hm, dan heb je er dus weinig aan. Wat is het gemiddelde bereik van Bluetooth? 3 meter? Ik dacht serieus dat ik mijn telefoon zou kunnen opnemen via mijn iPad als ik 'm vergeten was tijdens een avondje uiteten, niet dus. :/
Met mijn draadloze 4.0 koptelefoon kan ik het hele huis doorlopen. Hangt echt van de situatie af. Wat heb je voor obstakels, hoe druk is de band etc etc etc.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Tijdens de presentatie werd toch verteld dat het zelfs werkte wanneer je je iPhone op de slaapkamer aan de lader had liggen. Wellicht dus ook deels via Wifi?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:43
Apple - OS X Yosemite - Mac + iOS
And if your iPhone rings while it’s charging in the bedroom, you can answer the call on your Mac in the living room — they just have to be on the same Wi‑Fi network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die nieuwe iCloud dingen.. zitten die al in Yosemite?
Ik wil eigenlijk mijn opslagruimte daar vergroten omdat ik mijn mail (3GB) naar iCloud wil zetten. Maar dan schiet ik mezelf in mijn voet met de upcoming nieuwe prijzen denk ik. Dus in Yosemite ook nog geen optie tot vergroten iCloud opslag met de nieuwe prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:15
Iemand al een idee wanneer ze met de public beta beginnen?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
crazylegs schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:22:
Iemand al een idee wanneer ze met de public beta beginnen?
In de zomer een keer zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:15
Scrtz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:26:
[...]

In de zomer een keer zeiden ze.
I know, maar hoopte op een wat preciezere datum inmiddels haha :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste