Apple he, precieze datums krijg je nooitcrazylegs schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:29:
[...]
I know, maar hoopte op een wat preciezere datum inmiddels haha
Nee, dat zal pas bij de release komen vermoed ik.UltraSub schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:45:
Die nieuwe iCloud dingen.. zitten die al in Yosemite?
Ik wil eigenlijk mijn opslagruimte daar vergroten omdat ik mijn mail (3GB) naar iCloud wil zetten. Maar dan schiet ik mezelf in mijn voet met de upcoming nieuwe prijzen denk ik. Dus in Yosemite ook nog geen optie tot vergroten iCloud opslag met de nieuwe prijzen?
Hmm, Dymo etiketten printer werkt ook niet meer onder Yosemite
offtopic: Wat een drama programma is dat ook zeg! Tijd dat ze een paar fatsoenlijke OS X devs gaan huren, want dit lijkt wel iets uit een tutorial.Yzord schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:52:
ontopic: gaan ze vast snel fixen. Ik neem aan dat ze bij Dymo ook met xcode6 aan het spelen zijn!
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Dymo's oplossing? Ze brengen een nieuw apparaat uit. Rommelmarkten liggen vol met oude labelprinters omdat ze niet werken onder een nieuw OS.Yzord schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:52:
Vanochtend even preview gebruikt met meer dan 1 foto. Wat een ramp is dat zeg!
Meer mensen van lange laadtijden (strandbal, die dus niet aangepast is;) ) en het feit dat je foto continue gezoomd is ipv passend? Hij weigert ook passend neer te zetten ook al staat ie er op...
Onbruikbaar zo.
Meer mensen van lange laadtijden (strandbal, die dus niet aangepast is;) ) en het feit dat je foto continue gezoomd is ipv passend? Hij weigert ook passend neer te zetten ook al staat ie er op...
Onbruikbaar zo.
Ik teken nergens meer voor
Bij mij heeft het lag met allesBobo221 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:15:
Hebben jullie onder Yosemite nog steeds last van lag bij het lezen van PDF's zoals in Mavericks?
Maargoed het is een DP1. Er zal ongetwijfeld veel debug code in zitten die er nog uit moet. Je ziet bijvoorbeeld veel meer gebeuren in de console dan normaal.
Nou ik heb de rMBP late '13 en ik hoop nog steeds met elke update van Mavericks dat ze het oplossen.GekkePrutser schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:22:
[...]
Bij mij heeft het lag met allesOok op de dedicated GPU dus daar ligt het niet aan. Scrollen gaat schokkerig, een beetje zoals de rMBP 13" voordat de drivers geoptimaliseerd waren.
Maargoed het is een DP1. Er zal ongetwijfeld veel debug code in zitten die er nog uit moet. Je ziet bijvoorbeeld veel meer gebeuren in de console dan normaal.
Nu in het Yosemite nog steeds lagt heb ik er weinig vertrouwen in dat ze er überhaupt mee bezig zijn geweest.
Het is de eerste beta, hoe wil je daar in godsnaam over kunnen oordelen? ongelooflijk hoe kortzichtig een aantal mensen hier zijn.Bobo221 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:26:
[...]
Nou ik heb de rMBP late '13 en ik hoop nog steeds met elke update van Mavericks dat ze het oplossen.
Nu in het Yosemite nog steeds lagt heb ik er weinig vertrouwen in dat ze er überhaupt mee bezig zijn geweest.
Het is een beta gebaseerd op OS X 10.9, waar sinds het begin je niet fatsoenlijk door PDF's kunt bladeren. Als Apple bezig was met een fix voor dit probleem dan is een beta de beste manier om dit te testen.Scrtz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:20:
[...]
Het is de eerste beta, hoe wil je daar in godsnaam over kunnen oordelen? ongelooflijk hoe kortzichtig een aantal mensen hier zijn.
Hetzelfde met connecten met je WIFI nadat je je os x machine uit sleep haalt. Ook een bug die ik graag opgelost zie.
Eerste beta is gewoon nog een beetje een rommeltje. De versie die ze bij WWDC lieten zien was ook iets verder. Zo ontbreekt ook de fullscreen met meerdere monitors van Mavericks die er echt nog wel in komt. Ik ga pas klagen bij de Golden Master
sterker nog, het is niet eens een beta, het is een developers preview.Scrtz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:20:
[...]
Het is de eerste beta, hoe wil je daar in godsnaam over kunnen oordelen? ongelooflijk hoe kortzichtig een aantal mensen hier zijn.
Misschien moet dit in een apart draadje...Maar probeer het toch even hier.
straks komt iCloud drive. Ik loop nu tegen mijn 20GB opslaglimiet aan bij iCloud. Maar de 50GB (€80,- p/j) optie is duurder dan de 200GB (€44,- p/j) iCloud drive optie later in het jaar.
Is er ergens al bekend gemaakt hoe Apple daar mee omgaat? Ik kan het zo snel niet terugvinden.
straks komt iCloud drive. Ik loop nu tegen mijn 20GB opslaglimiet aan bij iCloud. Maar de 50GB (€80,- p/j) optie is duurder dan de 200GB (€44,- p/j) iCloud drive optie later in het jaar.
Is er ergens al bekend gemaakt hoe Apple daar mee omgaat? Ik kan het zo snel niet terugvinden.
Daar zit ik ook mee. Heb besloten niet te upgraden. Kan goed zijn dat je jezelf in je voet schiet, of in ieder geval moeite moet gaan doen om het recht te breien. Weinig zin in. Even afwachten dus.
Nee, is nog niets duidelijk om. Zou er gewoon op wachten totdat Yosemite wordt uitgebracht en de prijzen op de schop gaan (mocht dit niet eerder gebeuren al). Ik zie de 20GB voor 12 eu/jr ook wel zitten maar ga nu nog niet upgraden daarvoor ...readytoflow schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:45:
Misschien moet dit in een apart draadje...Maar probeer het toch even hier.
wat ik wel vind in Yosemite is dat soms mijn Wi-Fi verbinding weg valt voor een paar seconden
Weet iemand wanneer de volgende developer previews komen? Ik meen mij te herinneren dat er voor Mavericks toen een schema voor de volgende OS X en iOS previews. Maar die heb ik voor Yosemite niet kunnen vinden..
Nee, er is geen schema. Ze komen als ze er klaar voor zijn.ThomasG schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:42:
Weet iemand wanneer de volgende developer previews komen? Ik meen mij te herinneren dat er voor Mavericks toen een schema voor de volgende OS X en iOS previews. Maar die heb ik voor Yosemite niet kunnen vinden..
Gemiddeld eens in de 2 weken in het begin vaak, daarna wordt het onvoorspelbaarderThomasG schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:42:
Verwacht volgende week wel weer een nieuwe DP
Iemand zijn idevice kunnen connecten met Yosemite? Hij ziet mijn iphone wel, maar koppelen lukt niet.
Bij mij doet ie het random. Zo kan ik wel opnemen vanuit de macbook en krijg ik de gemiste gesprekken door. Audio doet het dan simpelweg weer niet. Er komt dus nooit een gesprek tot stand.Yzord schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:51:
Iemand zijn idevice kunnen connecten met Yosemite? Hij ziet mijn iphone wel, maar koppelen lukt niet.
Macbook Pro retina van eind 2013 en een iphone 5 met ios8.
U+
Maar koppelen had je dus geen problemen mee?Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:06:
[...]
Bij mij doet ie het random. Zo kan ik wel opnemen vanuit de macbook en krijg ik de gemiste gesprekken door. Audio doet het dan simpelweg weer niet. Er komt dus nooit een gesprek tot stand.
Macbook Pro retina van eind 2013 en een iphone 5 met ios8.
Een beta voor developers om hun software compatibel te krijgen met nieuwe apis e.d. en dus niet voor de consument, en al helemaal niet voor dagelijks gebruik, dus kom op, het is een niet stabiele release, ookal word het altijd met elke DP beter.Bobo221 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:32:
[...]
Het is een beta gebaseerd op OS X 10.9, waar sinds het begin je niet fatsoenlijk door PDF's kunt bladeren. Als Apple bezig was met een fix voor dit probleem dan is een beta de beste manier om dit te testen.
Hetzelfde met connecten met je WIFI nadat je je os x machine uit sleep haalt. Ook een bug die ik graag opgelost zie.
Dus mekkeren over een DEVELOPER PREVIEW vanuit de consumenten oogpunt is gewoon bull.
En ja, het is gebaseerd op 10.9, echter gooien ze bij een grote release de apis om, waardoor reguliere taken instabiel zijn en dat word in latere DPs bijgeschaafd op weg naar een consumenten release met een golden master van te voren om developers een laatste versie voor te schotelen voordat de consument ermee aan de gang gaat.
Ik ben even benieuwd of parallels deze keer ook een beetje wilt werken. Zou iemand dit willen/kunnen testen aub?
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Is DP2 te downloaden als update via de AppStore?
Ik heb nu "OS X 10.10-update 1.0" klaar staan.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:46:
Is DP2 te downloaden als update via de AppStore?
Geen idee of dit dp2 is. Staat geen info bij.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja dat is DP2Donstil schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:48:
[...]
Ik heb nu "OS X 10.10-update 1.0" klaar staan.
Geen idee of dit dp2 is. Staat geen info bij.
Hopelijk zijn de problemen die ik had met Safari in deze update verholpen, ben benieuwd
39
Ik heb inmiddels DP2 geïnstalleerd op mijn 13 inch rMBP. Het is net of de kext-bestanden voor de videokaart nu wel geladen zijn. De boel werkt in ieder geval een stuk sneller. Ook Safari laadt bij mij de pagina's een stuk sneller.
Dat is alvast goed om te horen, ik las het ook op andere forums. Vooral het scrollen gaat een stuk smoother. Ik ben dus overall wel benieuwd naar de ervaringen de komende dagen. Op naar de DP3 : )Dennisweb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:22:
Ik heb inmiddels DP2 geïnstalleerd op mijn 13 inch rMBP. Het is net of de kext-bestanden voor de videokaart nu wel geladen zijn. De boel werkt in ieder geval een stuk sneller. Ook Safari laadt bij mij de pagina's een stuk sneller.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Heb er even mee gesnuffeld en het is al een stuk beter in ieder geval.
Dark modus zit er nog steeds niet in zo te zien
Dark modus zit er nog steeds niet in zo te zien
Eén ding gaat minder fijn: scrollen in Safari. Maar je kan niet alles hebben. Zeker niet bij DP2.iNickx schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:44:
[...]
Dat is alvast goed om te horen, ik las het ook op andere forums. Vooral het scrollen gaat een stuk smoother. Ik ben dus overall wel benieuwd naar de ervaringen de komende dagen. Op naar de DP3 : )
Hier op mijn MacBook Pro 13" early 2011 voelt heel Safari ook een stuk soepeler aan! Alleen in mijn bovenste balk wordt de tijd niet meer goed weergegeven. Analoog werkt wel.Dennisweb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:22:
Iemand met DP2 op een macbook die nu ook opeens veel meer WIFI netwerken lijkt te ontvangen?
Na een scan staat nu me hele lijstje vol met netwerken die voorheen nooit zichtbaar waren. Wel allemaal bijzonder slechte ontvangst.
Na een scan staat nu me hele lijstje vol met netwerken die voorheen nooit zichtbaar waren. Wel allemaal bijzonder slechte ontvangst.
heb hier inderdaad hetzelfde probleemMaxow schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:18:
[...]
Hier op mijn MacBook Pro 13" early 2011 voelt heel Safari ook een stuk soepeler aan! Alleen in mijn bovenste balk wordt de tijd niet meer goed weergegeven. Analoog werkt wel.
De Mail.app werkt weer soepel maar crashed zodra ik met Exchange probeer te verbinden. Bij DP1 is was dit soms het geval. Al met al, een halve stap voorwaarts.
U+
Ik las dat er geen nieuwe features/UI changes in DP2 zitten t.o.v. DP1. Ik kan echter niets terugvinden over een changelist voor XCode 6? (Hebben we daar een apart topic voor?)
Dark mode inschakelen:
En om de machine niet opnieuw op te hoeven starten voor je de dark modus ziet:
code:
1
| sudo defaults write /Library/Preferences/.GlobalPreferences AppleInterfaceTheme Dark |
code:
1
| killall Finder; killall Dock |
[ Voor 41% gewijzigd door xoniq op 18-06-2014 08:28 ]
Is er iemand die met de eerste beta en met de nieuwe beta Netflix aan de gang heeft ?
Ik krijg heel eventjes beeld en daarna gaat het op zwart. De ondertiteling werkt wel
Ik krijg heel eventjes beeld en daarna gaat het op zwart. De ondertiteling werkt wel
Adobe kan hier niet zo goed mee omgaan, alle menu's zijn leeg.CRXDelSol schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:22:
Dark mode inschakelen:
code:
1 sudo defaults write /Library/Preferences/.GlobalPreferences AppleInterfaceTheme Dark
code:
1 killall Finder; killall Dock
Maar weer snel teruggezet.
Draait prima DP2, alleen jammer dat spotlight nog steeds geen suggesties geeft van Wikipedia en de nearby functies.
Video is in Safari een drama onder DP2. Met DP1 nergens last van, tweakers video, youtube, netflix.motormuisje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:46:
Is er iemand die met de eerste beta en met de nieuwe beta Netflix aan de gang heeft ?
Nu crasht het, of geen geluid of geen, etc.. rest van safari is rapper ja.. maarja liever wat trager en werken dan dit.. video via safari doe je nog best vaak lijkt me zo.
Ik teken nergens meer voor
Dan gebruik je toch (tijdelijk) Chrome oid? Als de rest prima werkt verder dan lijkt me dat niet zo'n groot probleem.
[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 18-06-2014 16:55 ]
Safari werkt in DP2 stukken beter, al valt er nog steeds niet mee te werken. Veel vastlopers en crashes.
Firefox werkt gelukkig wel okay, maar ik mis m;n Safari!
Ook wilt OSX 10.10 niet meewerken om het juiste audio device te selecteren. Zodra ik een headset inplug blijft deze op Apple Cinema staan. Zodra ik de headset er weer uithaal komt er geluid uit de mac mini zelf en niet uit het Cinema scherm
Firefox werkt gelukkig wel okay, maar ik mis m;n Safari!
Ook wilt OSX 10.10 niet meewerken om het juiste audio device te selecteren. Zodra ik een headset inplug blijft deze op Apple Cinema staan. Zodra ik de headset er weer uithaal komt er geluid uit de mac mini zelf en niet uit het Cinema scherm

[ Voor 42% gewijzigd door Fietsbel op 18-06-2014 17:53 ]
39
Hmmm de problemen die jullie met Safari ervaren in DP 1 & 2 heb ik niet, behalve dan dat het erg traag was. Maar veel crashes heb ik niet gehad, behalve dan als ik al een uur of langer na een stream aan het kijken was. DP2 bevalt verder prima, alles werkt sneller en soepeler.
I am the great Cornholio!
Ik heb last dat mijn omnikey USB token niet meer werkt. Hij leest het pasje niet meer uit. Safari doet het goed, nog geen crash gehad.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Geeft spotlight nu wel of niet suggesties van Wikipedia bij jullie?
Ik heb nog een tip voor Final Cut Pro X gebruikers, het werkt wel met Yosemite met een aanpassing:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1740846
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Alleen in USA mogelijk dacht ik, stond ergens in de release notes van de eerste beta versie.Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:06:
Geeft spotlight nu wel of niet suggesties van Wikipedia bij jullie?
Kan ook ineens SMS'en via m'n Macbook Pro late 2011. Telefoneren werkt nog niet, maar is in iedergeval dus niet gebaseerd op Bluetooth 4, die heeft m'n Macbook niet en staat op m'n iPhone uit
[ Voor 26% gewijzigd door Dennischo op 18-06-2014 23:59 ]
Heb je daar iOS 8 voor nodig op je iPhone?
Ik vroeg me dat laatst af met dat bellen via de iPad of Mac, omdat ik bij de Facetime instellingen in iOS 8 cellular calls zag staan. Maar misschien werkt dat nu ook wel zonder iOS 8 te draaien.
Ik vroeg me dat laatst af met dat bellen via de iPad of Mac, omdat ik bij de Facetime instellingen in iOS 8 cellular calls zag staan. Maar misschien werkt dat nu ook wel zonder iOS 8 te draaien.
Hoe langer ik met Yosemite werk. Hoe meer ik me ga ergeren aan de nieuwe kleuren. Het is net of ik zit te werken op een fletch scherm van een 2002 Acer Laptop.
Als ik bij display kies voor een ander profiel dan zie je het scherm kort springen naar iets donkere kleuren. Wat voor de ogen rustiger aanvoelt.
Gelukkig draai ik 10.10 niet op mijn productiemachine. Krijg wel het idee dat veel gebruikers die fout wel hebben gemaakt.
Als ik bij display kies voor een ander profiel dan zie je het scherm kort springen naar iets donkere kleuren. Wat voor de ogen rustiger aanvoelt.
Gelukkig draai ik 10.10 niet op mijn productiemachine. Krijg wel het idee dat veel gebruikers die fout wel hebben gemaakt.
Dualboot for the win!4POX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:37:
Hoe langer ik met Yosemite werk. Hoe meer ik me ga ergeren aan de nieuwe kleuren. Het is net of ik zit te werken op een fletch scherm van een 2002 Acer Laptop.
Ik heb hier ook een dual boot gedaan op mijn SSD. Mede omdat ik van te voren niet weet of al mijn software fatsoenlijk werkt op 10.10 DP.
Is dat niet gewoon iMessage? Want dat werkt al sinds Lion.Dennischo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:56:
[...]
Alleen in USA mogelijk dacht ik, stond ergens in de release notes van de eerste beta versie.
Kan ook ineens SMS'en via m'n Macbook Pro late 2011. Telefoneren werkt nog niet, maar is in iedergeval dus niet gebaseerd op Bluetooth 4, die heeft m'n Macbook niet en staat op m'n iPhone uit
Want hoe kan dat anders, als je geen BT aan hebt staan op je tel, aangezien iMessage altijd werkt (via internet), ook zonder telefoon.
hetzelfde werkt ook voor iMovieDJ Viem schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:56:
Ik heb nog een tip voor Final Cut Pro X gebruikers, het werkt wel met Yosemite met een aanpassing:
Iemand al gekeken of de MBPr 13'' nu wel 4K @ 60Hz support heeft?
je kunt die transparante kleurtjes ook gewoon uitschakelen via systeemvoorkeuren - toegankelijkheid4POX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:37:
jammer dat de dark mode nog niet helemaal goed werkt, die ziet er wel mooi uit..
Heb net die Dark mode aangezet:
Maar dan zie ik de icoontjes bovenin van bijv wifi , bluetooth, accu enz niet goed meer.. dat ziet er niet uit
Verder is die wel gaaf.. maar het moet nog wat worden bijgeschaafd....
Maar dan zie ik de icoontjes bovenin van bijv wifi , bluetooth, accu enz niet goed meer.. dat ziet er niet uit
Verder is die wel gaaf.. maar het moet nog wat worden bijgeschaafd....
Be nice, You Assholes :)
Het mooie van de dark mode vind ik trouwens ook dat je nog steeds de transparantie van de taakbalk uit kan zetten. Dan wordt de taakbalk helemaal zwart, vind ik een erg mooi effect. Eigenlijk precies hetzelfde als wat Obsidian menu bar deed, maar dan zonder addons, en de nieuwe dark mode menu's passen er veel beter bij dan de witte menu's die je bij Obsidian nog had.
10.10, mooi om mee te werken als het straks stabiel is. Maar ik ga het er weer afgooien, teveel errors, maar voornamelijk het niet werken van Safari is voor mij de reden om terug te gaan naar 10.9.
39
Je kan drie dingen doen, inderdaad.Fietsbel schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:58:
10.10, mooi om mee te werken als het straks stabiel is. Maar ik ga het er weer afgooien, teveel errors, maar voornamelijk het niet werken van Safari is voor mij de reden om terug te gaan naar 10.9.
1) Ermee leren leven dat het een DP is
2) Niet installeren op je productiemac, maar op een testopstelling
3) Teruggaan naar Mavericks
Nogmaals, 'te veel errors' kan eigenlijk geen reden zijn dit een slecht product te vinden. We zitten in de DP-fase. Je weet van tevoren dat je bugs tegen gaat komen als je DP installeert.
Even een clean install heeft bij mij wonderen gedaan. Toen ik upgrade over Mavericks heen had ik de ene vastloper na de andere. Na een clean install draait ie ontzettend stabiel, en is het inmiddels het hoofd OS op mijn productiemachine
erhm... okay..., denk ikDennisweb schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:45:
[...]
Je kan drie dingen doen, inderdaad.
1) Ermee leren leven dat het een DP is
2) Niet installeren op je productiemac, maar op een testopstelling
3) Teruggaan naar Mavericks
Nogmaals, 'te veel errors' kan eigenlijk geen reden zijn dit een slecht product te vinden. We zitten in de DP-fase. Je weet van tevoren dat je bugs tegen gaat komen als je DP installeert.
Nergens noem ik het product slecht, het is niet geinstalleerd op m;n productiemachine en ik weet wat ik kan verwachten van software wat nog niet af is (zie eerdere posts in dit topic).

Dat zal ik ook even proberen, mavericks had ik inderdaad over een 10.9 heen geinstalleerd.DaSaN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:51:
Even een clean install heeft bij mij wonderen gedaan. Toen ik upgrade over Mavericks heen had ik de ene vastloper na de andere. Na een clean install draait ie ontzettend stabiel, en is het inmiddels het hoofd OS op mijn productiemachine
[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 20-06-2014 00:05 ]
39
hetzelfde hier ... onmiddellijk een clean install gedaan op mijn productie machine en sinds het instaleren van DP1 en upgraden naar DP2 eigenlijk 2 crashes gehad in de 14 dagen.DaSaN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:51:
Gisteren ook een clean install gedaan van DP2 als dual boot. Heerlijk, alle bugs waar ik last van had in DP1 (met name mail.app) zijn weg. Wat mij betreft werkt het al super!
Kan iemand verifiëren of Google Drive nog werkt na de update naar DP2? Hier niet, erg vervelend.

An a day keeps the doctor away.
Zojuist ook een verse installatie gedaan. DP1 werkte al direct een stuk beter en DP2 is zelfs nog beter. Goede tip geweest!
39
Een verse installatie als in geen back-up teruggezet?Fietsbel schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:17:
Zojuist ook een verse installatie gedaan. DP1 werkte al direct een stuk beter en DP2 is zelfs nog beter. Goede tip geweest!
Klopt, helemaal fris en fruitigUntouchablezz20 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 01:11:
[...]
Een verse installatie als in geen back-up teruggezet?
Safari:
*Wat nu ontbreek is de mogelijkheid om vanuit je URL bar een snelkoppeling te maken naar je desktop.
*Wanneer je nu klikt in de URL bar verschijnen direct je favorieten, is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen? best hinderlijk imho.
39
Als ik dit zo hoor begin ik me zorgen te maken dat we straks met de final ook een clean install moeten doen (veel gedoe) om het optimaal te laten werken, in plaats van de upgrade die sinds enkele versie kan en die veruit de meeste gebruiken.
Was het bij de Mavericks DP ook zo dat een clean install veel beter werkten (en dat het dus iets is dat pas later wordt aangepakt in de ontwikkelingsfase)?
Was het bij de Mavericks DP ook zo dat een clean install veel beter werkten (en dat het dus iets is dat pas later wordt aangepakt in de ontwikkelingsfase)?
Heeft iemand issues op een mid 2012 mbpro 13" ? Geen audio namelijk...
Kan er nog weekje mee leven maar dan toch waarschijnlijk fresh install noodzakelijk ;-)
Kan er nog weekje mee leven maar dan toch waarschijnlijk fresh install noodzakelijk ;-)
DaKnowledge
Netflix werkt hier echt super onder DP2. Laptop blijft lekker koel, batterij gaat veel langer mee als met Silverlight.motormuisje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:46:
Het is misschien wat anders als je van Mavericks naar DP1 en naar DP2 gaat. Dan van Mavericks > Final van Yosemite. Ik heb nooit een clean install nodig gehad sinds Leopard.Pyrone89 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:25:
Als ik dit zo hoor begin ik me zorgen te maken dat we straks met de final ook een clean install moeten doen (veel gedoe) om het optimaal te laten werken, in plaats van de upgrade die sinds enkele versie kan en die veruit de meeste gebruiken.
Dat valt wel mee. Ten eerste draait ik al upgrade versies zo lang als het kan en ik ben daardoor nog nooit in de knoei gekomen. Daarnaast is het doen van een clean install op een Mac een fluitje van een cent en kun je relatief snel gewoon weer door met al je apps en instellingen zoals ze ook al stonden.Pyrone89 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:25:
Ik denk dat het wel los zal lopen.
Hoe bedoel je dit? ik heb er ook DP2 op staan, maar als ik via Safari in Netflix iets wil afspelen, krijg ik de melding dat Silverlight nodig is. Mis ik ergens een instelling?Jannis schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:32:
[...]
Netflix werkt hier echt super onder DP2. Laptop blijft lekker koel, batterij gaat veel langer mee als met Silverlight.
Volgens mij heb je een bepaalde CPU of Chipset nodig:ido schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Hoe bedoel je dit? ik heb er ook DP2 op staan, maar als ik via Safari in Netflix iets wil afspelen, krijg ik de melding dat Silverlight nodig is. Mis ik ergens een instelling?
Bron: http://www.macrumors.com/2014/06/03/os-x-yosemite-netflix/Update 6/10 5:10 PM PT: A thread on the MacRumors forums suggests Netflix's HTML 5 player requires sandy bridge architecture or better, meaning it will work with Macs from 2011 and later.
Nothing to see here
Ah, duidelijk, die had ik nog niet gezien. het is idd een late 2009 model.. dan toch maar silverlight eropitsme schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Volgens mij heb je een bepaalde CPU of Chipset nodig:
[...]
Bron: http://www.macrumors.com/2014/06/03/os-x-yosemite-netflix/

hier nog mensen die in DP2 een notificatie hebben van een adobe update, maar als je open updater klikt er niet gebeurt?
Nee, wel geeft AD.nl en sommige plaatjes op websites problemen. Half geladen, groen of vreemde lettertype`s. Lijkt aan safari te liggen aangezien ik met firefox geen problemen heb.
Heb het ook even bekeken maar ik zie weinig vreemds aan ad.nl. Ook plaatjes die niet laden heb ik geen last van. Draai het op een iMac 2011 high-end.MetaFrame schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:32:
Nee, wel geeft AD.nl en sommige plaatjes op websites problemen. Half geladen, groen of vreemde lettertype`s. Lijkt aan safari te liggen aangezien ik met firefox geen problemen heb.
Enige waar ik last van heb zijn netwerkissues. In mijn Shared lijst in finder heb ik 4x iMac staan met (n) erachter. Ook mijn AppleTV ziet geregeld meerdere malen mijn iTunes library op m'n iMac.
Ik ben inmiddels weer terug naar Mavericks. 10.10 kreeg weer problemen met het hangen van mail.app waardoor er geen mails meer binnen kwamen of weggingen. Applicatie ook alleen met een forceer stop te stoppen.
Voor de rest werkte DP2 al heel goed!
Voor de rest werkte DP2 al heel goed!
[ Voor 43% gewijzigd door B2 op 24-06-2014 10:13 ]
VMware fusion 6.x werkt ook niet.
Ik heb nu de Technology Preview 2014 (v.1829272) geïnstalleerd en deze werkt wel.
Wat bij mij wel werkt zonder al veel aanpassingen:
Unison
Sublime Text 2
Google Sketch up
Aperture
Royal TSX (Beta build 1.4.4)
iTerm2 (build 1.0.0.20140518)
muCommander (met java6)
Omnigraffle Pro 5
Ik heb nu de Technology Preview 2014 (v.1829272) geïnstalleerd en deze werkt wel.
Wat bij mij wel werkt zonder al veel aanpassingen:
Unison
Sublime Text 2
Google Sketch up
Aperture
Royal TSX (Beta build 1.4.4)
iTerm2 (build 1.0.0.20140518)
muCommander (met java6)
Omnigraffle Pro 5
Heb even de cache geleegd van Safari en dat lijkt de meeste "problemen" wel te verhelpen. Er ging me een lampje branden toen ik fotos zag van een vorige pagina in die van bijv. het ad.nlankhie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:00:
[...]
Heb het ook even bekeken maar ik zie weinig vreemds aan ad.nl. Ook plaatjes die niet laden heb ik geen last van. Draai het op een iMac 2011 high-end.
Enige waar ik last van heb zijn netwerkissues. In mijn Shared lijst in finder heb ik 4x iMac staan met (n) erachter. Ook mijn AppleTV ziet geregeld meerdere malen mijn iTunes library op m'n iMac.
Daarnaast werd er een vreemd lettertype getoond, ook dat is nu verleden tijd
Overigens, de netcode is nog alles van behalve goed. Ik heb zo nu en dan onder zware load dat de wifi disconnect.
Yeps, de netcode is niet super. Heb geregeld dat de WiFi ook de verbinding verbreekt. Had ik in mindere mate ook al last van onder Mavericks overigens, maar het is nu wel heel erg. Mijn rMBP met Mavericks heeft daarentegen weer nergens last van ...MetaFrame schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:37:
[...]
Heb even de cache geleegd van Safari en dat lijkt de meeste "problemen" wel te verhelpen. Er ging me een lampje branden toen ik fotos zag van een vorige pagina in die van bijv. het ad.nl
Daarnaast werd er een vreemd lettertype getoond, ook dat is nu verleden tijd
Overigens, de netcode is nog alles van behalve goed. Ik heb zo nu en dan onder zware load dat de wifi disconnect.
Mijn Retina dus weer weer wel, metname als ik zwaar met bittorrent aan het downloaden ben. (teveel connecties lijkt het overigens niet te zijn)
Mijn inziens logisch als je dat via wifi doet, wat naar ik begrepen heb niet volledig full duplex is ten opzichte van een wired connectie. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar bij Wifi heb je sowieso een overhead die je via een wired connectie niet hebt.MetaFrame schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:37:
Mijn Retina dus weer weer wel, metname als ik zwaar met bittorrent aan het downloaden ben. (teveel connecties lijkt het overigens niet te zijn)
Als ik safari open krijg ik een leuk grijs scherm dat de hoofdpagina van 'tweakers.net' niet bereikbaar?! Iemand hier ook last van?
Nope, werkt vlekkeloos hier. Gewoon bereikbaar en normaal weergegeven ...TweakedTea schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:28:
Als ik safari open krijg ik een leuk grijs scherm dat de hoofdpagina van 'tweakers.net' niet bereikbaar?! Iemand hier ook last van?
Maar dat zou er toch niet voor mogen zorgen dat de WIFI uitvalt op de Retina? Onder 10.9 was dit geen probleem.satya schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:57:
[...]
Mijn inziens logisch als je dat via wifi doet, wat naar ik begrepen heb niet volledig full duplex is ten opzichte van een wired connectie. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar bij Wifi heb je sowieso een overhead die je via een wired connectie niet hebt.
Is het ook mogelijk om de DP van Yosemite te installeren wanneer je apparaat niet is gekoppeld aan een dev account? Ik weet nog dat dit met iOS en met Mavericks nog wel lukte, hebben ze dat inmiddels aangepast of kan nu nog steeds elke gebruiker met een DVD/CD of installatiebestand aan de gang gaan?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Zeker niet.MetaFrame schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:29:
[...]
Maar dat zou er toch niet voor mogen zorgen dat de WIFI uitvalt op de Retina? Onder 10.9 was dit geen probleem.
Loopt de interface nu vloeiender dan voorheen? Bij Mavericks heeft mijn MBP Retina 13" nog wel eens haperingen...
Ik heb toch een serieus aantal daagjes zitten stoeien met beachballs. Met alles wat ik deed had ik die bal weer. Bleek aan Parallels Access te liggen. Deze verwijderd en nu loopt ie als een zonnetje. Dus... beware voor Parallels Access. Parallels Desktop doet het overigens prima :-)
U+
Als je een window van Safari resized dan past hij ook de website automagisch aan. Bij Tweakers krijg je bijvoorbeeld live de mobiele website voorgeschoteld wanneer je een window kleiner maakt.
Overigens kun je in Safari nu ook gewoon typen in de unibar zonder dat de tekst verdwijnt wanneer je naar een ander tabje gaat. Had er al veel eerder in moeten zitten
Overigens kun je in Safari nu ook gewoon typen in de unibar zonder dat de tekst verdwijnt wanneer je naar een ander tabje gaat. Had er al veel eerder in moeten zitten
Dat is Responsive webdesign, en dat komt door de websites, niet door Safari.oohh schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:32:
Als je een window van Safari resized dan past hij ook de website automagisch aan. Bij Tweakers krijg je bijvoorbeeld live de mobiele website voorgeschoteld wanneer je een window kleiner maakt.
Je kunt overigens Tweakers wel dwingen om op de Desktopversie te blijven via Tweakers Devicedetect
Lekker kort.
Ok, Aperture stopt. Maar ben ik de enige die hier uit haalt dat de nieuwe photos app niet in september komt? Wat zou dat betekenen voor die vergroting van iCloud opslag?With the introduction of the new Photos app and iCloud Photo Library, enabling you to safely store all of your photos in iCloud and access them from anywhere, there will be no new development of Aperture. When Photos for OS X ships next year, users will be able to migrate their existing Aperture libraries to Photos for OS.
In Safari 7 werkt het bij resizen niet, dus is gewoon een nieuwe feature in Safari 8ThomasG schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:48:
[...]
Dat is Responsive webdesign, en dat komt door de websites, niet door Safari.