Nee, ook in Safari 7 doet hij het gewoon. Hier wel in ieder geval...oohh schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:29:
[...]
In Safari 7 werkt het bij resizen niet, dus is gewoon een nieuwe feature in Safari 8Het gaat er mij om dat het nu on the fly gebeurt.
Dan is er iets mis met je Safari 7. Resizen + aanpassen website is zoals eerder gezegd, responsive design en werkt op alle moderne browsers die media queries ondersteunen. En dat is al heel lang het geval bij Safari.oohh schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:29:
[...]
In Safari 7 werkt het bij resizen niet, dus is gewoon een nieuwe feature in Safari 8Het gaat er mij om dat het nu on the fly gebeurt.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Even een crosspost van het Screenshot topic. Drie weken geleden was deze link geplaatst:
https://bold.pixelapse.co...nder-the-magnifying-glass
Moet zeggen dat ik me goed kan vinden in zijn kritiek. Zitten toch vrij veel puntjes van inconsistentie in Yosemite voor Apple's doen, dan heb ik het met name over de back-buttons, de kleur van de pijltjes bij een drop-down (first world problems much? Mamaaaa! de kleur van een pijltje is niet consistent met de rest! huilhuil) en het feit dat de toolbar niet netjes alligned is.
Ook de folder icons vind ik te helder en hoop ik dat de kleur van het battery-icoontje naar zwart gezet kan worden. Mijn hele toolbar is zwart-wit en dat wil ik zo houden.
Een feature die ik mis en niet besproken wordt is het zelf kunnen bepalen van het icoontje in je sidebar in Finder. Apple is niet geweldig in het door gebruikers laten customizen van de UI, iets wat ik toch begin te missen.
Wel vind ik dat de UI over het algemeen veel strakker is geworden. Zelf vond ik iOS 7 al een grote verbetering en gelukkig trekken ze dat door in OS X.
https://bold.pixelapse.co...nder-the-magnifying-glass
Moet zeggen dat ik me goed kan vinden in zijn kritiek. Zitten toch vrij veel puntjes van inconsistentie in Yosemite voor Apple's doen, dan heb ik het met name over de back-buttons, de kleur van de pijltjes bij een drop-down (first world problems much? Mamaaaa! de kleur van een pijltje is niet consistent met de rest! huilhuil) en het feit dat de toolbar niet netjes alligned is.
Ook de folder icons vind ik te helder en hoop ik dat de kleur van het battery-icoontje naar zwart gezet kan worden. Mijn hele toolbar is zwart-wit en dat wil ik zo houden.
Een feature die ik mis en niet besproken wordt is het zelf kunnen bepalen van het icoontje in je sidebar in Finder. Apple is niet geweldig in het door gebruikers laten customizen van de UI, iets wat ik toch begin te missen.
Wel vind ik dat de UI over het algemeen veel strakker is geworden. Zelf vond ik iOS 7 al een grote verbetering en gelukkig trekken ze dat door in OS X.
Misschien stomme vraag maar ik wil het best proberen maar niet native op mijn Mac maar in een VMware sessie. Maar omdat OSX alleen native op een Mac kan draaien moet je dus Hackintosh bootloader hebben om in VMware Fusion (ik heb 6.03) te kunnen draaien.
Weet iemand of Yosemite onder Hackintish draait ?
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Yosemite draait (nog) niet onder Hackintosh (heb er toevallig net één gebouwd). Ze zijn er wel al mee bezig, maar af en beschikbaar is het echt nog niet.
Heb nog een keer gekeken. Je hebt inderdaad gelijk, het werkt ook met Safari 7. Alleen ging het bij Safari 8 onder Yosemite toch iets lekkerder.Scrummie schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:42:
[...]
Dan is er iets mis met je Safari 7. Resizen + aanpassen website is zoals eerder gezegd, responsive design en werkt op alle moderne browsers die media queries ondersteunen. En dat is al heel lang het geval bij Safari.
Nee, dat een website veranderd van uiterlijk zodra je een browservenster kleiner maakt heet repsonsive webdesign en gebeurd op de website zelf, dit heeft weinig met de client te maken behalve dan dat oude browsers (IE8) de mobile first manier (min-width media queries) niet goed ondersteunen zonder jQuery plugins.oohh schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:29:
[...]
Dit werkt in zo'n beetje iedere browser.
[ Voor 0% gewijzigd door TheAshcat op 28-06-2014 16:53 . Reden: typo ]
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Je kan OSX gewoon in Parallels of VMWare draaien. Ik weet niet of 10.10 in een huidige releases van VMWare draait, ik meende dat je een nieuwe beta moest hebben.skatebiker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:54:
Misschien stomme vraag maar ik wil het best proberen maar niet native op mijn Mac maar in een VMware sessie. Maar omdat OSX alleen native op een Mac kan draaien moet je dus Hackintosh bootloader hebben om in VMware Fusion (ik heb 6.03) te kunnen draaien.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ik heb 10.10 in Fusion 6.03 geïnstalleerd gehad.OkselFris schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:07:
[...]
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Je kan OSX gewoon in Parallels of VMWare draaien. Ik weet niet of 10.10 in een huidige releases van VMWare draait, ik meende dat je een nieuwe beta moest hebben.
Je kan gewoon add... --> new --> install from disk or image doen en dan de Yosemite dmg selecteren.
Het is alleen niet vooruit te branden...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hmmm ik loop nu wel tegen een eng probleem aan.
Ik krijg regelmatig artefacts in Safari. Echt strepen in het beeld, als ik door scroll verdwijnen ze. Ga ik terug naar exact dezelfde plek zijn ze er weer. Plaatjes worden groen of er staan gedeeltelijk andere plaatjes doorheen. Heel apart, als ik ze dan selecteer dan word het wel weer goed weer gegeven.
Overigens heb ik al een selftest gedaan met dat tooltje van Apple en daar worden geen problemen geconstateerd. Ook als ik de cache van Safari leeg dan lijken de problemen opgelost zijn. Verder ben ik niet tegen instabiliteit aan gelopen tijdens het werken en verder geen vreemde dingen tijdens het gamen. Zal dit een bug zijn of is er toch meer aan de hand?
(early 2013 macbook pro ret max specs)
Ik krijg regelmatig artefacts in Safari. Echt strepen in het beeld, als ik door scroll verdwijnen ze. Ga ik terug naar exact dezelfde plek zijn ze er weer. Plaatjes worden groen of er staan gedeeltelijk andere plaatjes doorheen. Heel apart, als ik ze dan selecteer dan word het wel weer goed weer gegeven.
Overigens heb ik al een selftest gedaan met dat tooltje van Apple en daar worden geen problemen geconstateerd. Ook als ik de cache van Safari leeg dan lijken de problemen opgelost zijn. Verder ben ik niet tegen instabiliteit aan gelopen tijdens het werken en verder geen vreemde dingen tijdens het gamen. Zal dit een bug zijn of is er toch meer aan de hand?
(early 2013 macbook pro ret max specs)
I am the great Cornholio!
heb je dat alleen onder Yosemite of ook onder Mavericks?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Alleen onder Yosemite, onder mavericks niet iig. Onder Windows 8.1 en zware games (zoals World of tanks) ook nergens last van.
Ik heb hetzelfde probleem sinds Yosemite, daarvoor nergens last van.
An a day keeps the doctor away.
Ok... gelukkig ben ik dus niet de enige... Ik was namelijk bang dat het met het geheugen/grafische kaart te maken had. Maar aangezien het alleen om Safari gaat lijkt me dat uitgesloten en lijkt het op een probleem in de cache te zitten.
Ook tijdens het inloggen heb ik artifacts, daarnaast ook problemen met het laden van afbeeldingen in safari en na het opstarten problemen met het opnieuw verbinden van WiFi. Zit dus te wachten op een fix in DP3.
[ Voor 40% gewijzigd door iApp op 29-06-2014 19:30 ]
Ja, die heb ik ook. Gelukkig ben ik dus niet de enige
Ook een early 2013 model retina?
Toevallig bij het checken op antwoord gebeurde het weer, na een refresh beide problemen weg.

Toevallig bij het checken op antwoord gebeurde het weer, na een refresh beide problemen weg.

[ Voor 66% gewijzigd door HaterFrame op 29-06-2014 20:13 ]
De artifacts zijn inderdaad vaker voorbij gekomen in dit topic, bijna iedereen heeft er last van. Al is het wel schrikken als je het voor de eerste keer ziet
39
Ik hou verdorie ook eens een keer dit topic niet in de gaten! Had de poep dun in de broek! Memtesten als een gek, graka check gedaan
Weer een paar uur van mn leven nutteloos verknald
[ Voor 15% gewijzigd door HaterFrame op 29-06-2014 21:16 ]
Oke ik heb het geïnstalleerd en het maakt mijn 2012 i5 4GB/64 GB Macbook Air veel sneller de animaties laggen niet meer! (het was wel een torrent :zipped:)
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Zou kunnen, klik eens op het appeltje en dan over deze mac (about this mac), alt indrukken en op versie klikken. Welk build nummer heb je dan?
Paar problemen heb ik nu:
De Mac wordt heel snel warm, bij het opstarten is het werkgeheugen helemaal vol en de balk bovenin is zwart maar die wil ik gewoon weer wit hebben ik heb net een update gedaan.
De Mac wordt heel snel warm, bij het opstarten is het werkgeheugen helemaal vol en de balk bovenin is zwart maar die wil ik gewoon weer wit hebben ik heb net een update gedaan.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Is spotlight toevallig niet aan het indexen? En heb je niet per ongeluk het zwarte thema aangezet? Zie > http://9to5mac.com/2014/0...-yosemites-new-dark-mode/
ja mac osx kent geen developer validatie zoals ios8 dat tegenwoordig doetDJ Viem schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:53:
Oke ik heb het geïnstalleerd en het maakt mijn 2012 i5 4GB/64 GB Macbook Air veel sneller de animaties laggen niet meer! (het was wel een torrent :zipped:)
Mijn rmbp pro late 13 kan ik niet sneller noemen hoor..
Dat is opgelost nog een aanvulling, het volgende werkt ook gewoon:
- CCleaner
- SketchBook Pro
- Soundcloud Downloader
- TextWrangler
- CCleaner
- SketchBook Pro
- Soundcloud Downloader
- TextWrangler
Heeft iemand Time Machine werkend? Ik kan gewoon backups maken, maar Time Machine openen om een bestand terug te halen werkt niet. Ik krijg een flink ingezoomde weergave, waardoor er geen tijdlijn zichtbaar is. Spelen met de resolutie van mijn MBPr 13" werkt helaas niet.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Een ook Grand Theft Auto: San Andreas werkt.
Voor mensen die hetzelfde probleem ervaren: je kunt de reservekopiebundel mounten, deze is dan praktisch hetzelfde zichtbaar als in Time Machine. Mijn probleem is opgelost.thomaskroon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:03:
Heeft iemand Time Machine werkend? Ik kan gewoon backups maken, maar Time Machine openen om een bestand terug te halen werkt niet. Ik krijg een flink ingezoomde weergave, waardoor er geen tijdlijn zichtbaar is. Spelen met de resolutie van mijn MBPr 13" werkt helaas niet.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Hoogstwaarschijnlijk volgende week dinsdag, net zoals iOS 8 beta 3
39
Of morgenavond 
Die voorspellingen zijn meestal uit de lucht gegrepen op basis van wat er ooit eens is gebeurd.
Zou me niets verbazen als het weer eens eerder of later is.
Die voorspellingen zijn meestal uit de lucht gegrepen op basis van wat er ooit eens is gebeurd.
Zou me niets verbazen als het weer eens eerder of later is.
De DP`s komen idd heel wisselend uit. De beta`s van iOS liggen wel redelijk vast op de een of andere manier. Maar ze komen wanneer ze komen
Vandaag is 6.0.4 uitgekomen en ik zie in het VMware Fusion forum dat een aantal mensen rapporteren dat het nu wel werkt icm Yosemite. Hoe zit het met de snelheid na de upgrade naar 6.0.4?_DH schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:28:
[...]
Ik heb 10.10 in Fusion 6.03 geïnstalleerd gehad.
Je kan gewoon add... --> new --> install from disk or image doen en dan de Yosemite dmg selecteren.
Het is alleen niet vooruit te branden...
ben benieuwd wanneer de publieke beta uitkomt, wil heel graag meedoen met het testen.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik ben over het algemeen wel tevreden met 10.10.
Safari is stuk beter geworden sinds DP2-update en ik heb niet echt vertragingen / vastlopers meer.
Mail werkt ook beter en is niet meer gecrasht (*wat ik eerder wel had dus*).
Safari is stuk beter geworden sinds DP2-update en ik heb niet echt vertragingen / vastlopers meer.
Mail werkt ook beter en is niet meer gecrasht (*wat ik eerder wel had dus*).
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Ook via een video is dit niet toegestaan.
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 07-07-2014 10:55 ]
Verwijderd
Hoi Thomas,thomaskroon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:03:
Hier hetzelfde op mijn iMac 27, maar die van mijn vrouw (die (nog) met Mavericks draait) heeft dat niet. De muis zetten op een bepaalde datum licht even op en is daarna niet selecteer-baar
Dus dat is een bug in Yosemite
Persoonlijk is voor mij dit risico te groot en ik ga terug naar Mavericks
Ik mis opeens 8 GB na het verwijderen van de DP2, weet iemand toevallig waar ik dit terug kan halen?
Apple releases OS X 10.10 Yosemite Preview 3 to developers
Keurig, ik zag hem al binnen komen via de AppStore updates.
Ben benieuwd of DarkMode er nu officieel in zit, die "tweak" van 2 weken terug heeft het hier niet beter gemaakt namelijk
Ben benieuwd of DarkMode er nu officieel in zit, die "tweak" van 2 weken terug heeft het hier niet beter gemaakt namelijk
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die zit er nu in.Donstil schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:13:
Ja, deze zit er nu in..Donstil schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:13:
Keurig, ik zag hem al binnen komen via de AppStore updates.
edit:
te laat..
te laat..
[ Voor 4% gewijzigd door Eswip op 07-07-2014 20:19 ]
Maar blijkbaar is dark mode niet volledig functioneel. Finder en Safari bijv. hebben gewoon de originele skin.
Hier ook DP3 geïnstalleerd. Ik blijf maar gewoon op Light-mode. Vind dark-mode (nog) niet zo bijzonder.
DP3 staat er hier ook op.. Viscosity voor VPN werkt helaas niet meer.
Dark mode is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat voorlopig. Ook zie ik continue meldingen over cloudd. Waarschijnlijk iets met iCloud Drive. Misschien heeft Apple het zelf nog niet aan staan.
code:
1
| 07-07-14 21:59:12,617 Viscosity[471]: *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInternalInconsistencyException', reason: '/Projects/Viscosity/trunk/main.m:95 main() PyRun_SimpleFile failed with file '/Applications/Viscosity.app/Contents/Resources/main.py'. |
Dark mode is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat voorlopig. Ook zie ik continue meldingen over cloudd. Waarschijnlijk iets met iCloud Drive. Misschien heeft Apple het zelf nog niet aan staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 07-07-14 22:11:18,777 cloudd[267]: Received error 48 from the server: <CKDPResponseOperationResultError: 0x7fbc949ac5c0> { clientError = { type = zoneNotFound; }; errorInternal = "Zone 'com.apple.TextInput' does not exist"; errorKey = ckxs3c56; } |
[ Voor 42% gewijzigd door B2 op 07-07-2014 22:13 ]
Verwijderd
Waar kan ik de dark mode precies aan zetten? Zonder de command in de terminal dan ....
Edit: Scusi! Heb 't al
Edit: Scusi! Heb 't al

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 22:40 ]
Ik heb nergens last van, op een paar schoonheidsfoutjes na is het tot nu toe prima te doen!
Nu nog ff kijken of de batterij het ook zo lang volhoudt.
Worden de waardes van batterijduur nu wel goed aangegeven?iApp schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:09:
Ik heb nergens last van, op een paar schoonheidsfoutjes na is het tot nu toe prima te doen!Nu nog ff kijken of de batterij het ook zo lang volhoudt.
Ben benieuwdiApp schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:09:
Ik heb nergens last van, op een paar schoonheidsfoutjes na is het tot nu toe prima te doen!Nu nog ff kijken of de batterij het ook zo lang volhoudt.
Volgend jaar maar een snow-yosemite. Dat Apple weer een jaar gaat richten op het optimaliseren van de code en alles gaat verwijderen wat niet meer relevant is. Soms smacht ik terug naar de tijden van Snow-leopard. Uptimes werden alleen verhinderd door updates waardoor je opnieuw moest opstarten.
Sinds SL wordt in mijn belevenis geplaagd door kleine vaagheden. Ik voel nu al aan dat het met Yosemite niet veel anders zal zijn. De DP's van SL waren vanaf het begin al steengoed.
tijd zal het vertellen.
Sinds SL wordt in mijn belevenis geplaagd door kleine vaagheden. Ik voel nu al aan dat het met Yosemite niet veel anders zal zijn. De DP's van SL waren vanaf het begin al steengoed.
tijd zal het vertellen.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar waar is de iCloud knop om mijn tabs op andere devices te zien die ik daar heb openstaan?
Verwijderd
Ik hoor en lees veel over de darkmode, een 'gadget' en heeft voor mij geen meerwaarde, zag liever een berichtje dat de TM ook volledig functioneel is op Yosemite.
Even de nieuwste beta van Viscosity installeren en het werkt weer prima. Die jongens van Sparklabs zijn toch wel lekker snel met het oplossen van issues.B2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:10:
DP3 staat er hier ook op.. Viscosity voor VPN werkt helaas niet meer.
code:
1 07-07-14 21:59:12,617 Viscosity[471]: *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInternalInconsistencyException', reason: '/Projects/Viscosity/trunk/main.m:95 main() PyRun_SimpleFile failed with file '/Applications/Viscosity.app/Contents/Resources/main.py'.
Verwijderd
Darkmode is leuk, maar het werkt nog niet perfect. Icoontjes worden soms niet goed weergegeven. Maar dat is gewoon een schoonheids foutje
Ziet er strak uit die Dark mode, helaas nog niet helemaal perfect, sommige icons krijgen dan een wit randje of verdwijnen, maar goed het is een Beta.
Het valt mij ook op dat mijn Intel Iris nu 1536MB tot zijn beschikking heeft gekregen? 4K@60Hz Support voor de 13'' rMBP?
Het valt mij ook op dat mijn Intel Iris nu 1536MB tot zijn beschikking heeft gekregen? 4K@60Hz Support voor de 13'' rMBP?
Helemaal mee eens. Vanuit een end user misschien een niet zo spannende update omdat er uiterlijk totaal niks gewijzigd was. Ik vond 10.5.8 al super draaien maar 10.6 was het helemaal. Ik vond het gewoon saai dat er nooit wat mis was.... En toen kwam Lion en rest.... leuk al die nieuwe functies, niks mis mee maar er kwamen ook problemen uit andere hoeken naar boven.4POX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:25:
Volgend jaar maar een snow-yosemite. Dat Apple weer een jaar gaat richten op het optimaliseren van de code en alles gaat verwijderen wat niet meer relevant is. Soms smacht ik terug naar de tijden van Snow-leopard. Uptimes werden alleen verhinderd door updates waardoor je opnieuw moest opstarten.
tijd zal het vertellen.
Ik wil Yosemite layout op SL
Ik teken nergens meer voor
Grappig dingetje. Ik ben een herinstallatie van Mavericks aan het doen. In de logfile van het installatie programma staan meldingen dat er commando's worden gebruikt die in 10.7 zijn deprecated.Quakie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Helemaal mee eens. Vanuit een end user misschien een niet zo spannende update omdat er uiterlijk totaal niks gewijzigd was. Ik vond 10.5.8 al super draaien maar 10.6 was het helemaal. Ik vond het gewoon saai dat er nooit wat mis was.... En toen kwam Lion en rest.... leuk al die nieuwe functies, niks mis mee maar er kwamen ook problemen uit andere hoeken naar boven.
Ik wil Yosemite layout op SL
Waarom doe ik een herinstallatie. Ik heb twee weken geleden ook een herinstallatie gedaan. Maar sindsdien heb ik elke dag wel een soort freeze. Programma's houden 1 voor 1 op met werken. Diagnostisch en memtest vinden niets wat er mis is. Dan maar kijken of het aan installatie ligt. Yosemite durf ik nog niet te draaien op mijn productie machine. Daar heb ik een oude AIR voor.
Toen dat uitkwam was er forse kritiek en smachtte men naar Leopard (wat heel erg frappant is gezien de gigantische problemen in de eerste paar weken na release wat vooral te danken was aan dingen als APE). Lang verhaal kort: dat smachten naar een vorige release doet men bij iedere release. Althans, een select clubje. De meeste mensen zal het aan hun kont roesten. Daarom werd Snow Leopard ook niet zo heel erg goed verkocht en loopt het nu wel goed (weinig wijzigingen maar toen moest je er voor dokken, nu is het gratis). Maar ja, dit is ook de tijdsgeest want je ziet het elders ook: men praat zichzelf heel wat onzin aan het hoofd. Zo heel erg anders zijn al die releases niet.4POX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:25:
Soms smacht ik terug naar de tijden van Snow-leopard.
Die zitten onder het knopje rechtsboven 'Show all tabs'. Daar zie je thumbnails van je al tabbladen met die van je andere apparaten eronder. Ze hebben de stijl van iOS doorgetrokken naar OS X.fukutoshin schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:30:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar waar is de iCloud knop om mijn tabs op andere devices te zien die ik daar heb openstaan?
Know Thyself
Is er al zicht op wanneer de Beta voor het publiek beschikbaar komt (als je je daarvoor hebt ingeschreven)?
Dat weet niemand. Ik verwacht eind Juli of begin Augustus. Dus met een beetje geluk (rond) 22 Juli. En anders 5 Augustus. Maar dit is puur een wilde gok van mij.-TheNose- schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:04:
Is er al zicht op wanneer de Beta voor het publiek beschikbaar komt (als je je daarvoor hebt ingeschreven)?
Ik vermoed pas dat dat later dan juli zal zijn, simpelweg omdat er nog teveel 'niet af' is in deze DP's. Zodra ze het aan het publiek gaan tonen zullen de meeste bugs er wel uitgehaald zijn. Als we inderdaad naar een september/oktober event kijken zou ergens in augustus mij nog het meest logische lijken.
Verwacht hem in elk geval niet in juli
Verwacht hem in elk geval niet in juli
Hier draait alles ''netjes'', MBPr draait foutloos, alleen verdwijnen app iconen in Launchpad op mijn iMac. Hopelijk pakken ze dit probleem ook aan, heb alle mogelijkheden geprobeerd, tot op heden niet kunnen fixen.
Darkmode ziet er leuk uit, maar nog niet erg functioneel, standaard iconen werken goed, Dropbox etc verdwijnen spontaan of zijn niet goed zichtbaar.
Darkmode ziet er leuk uit, maar nog niet erg functioneel, standaard iconen werken goed, Dropbox etc verdwijnen spontaan of zijn niet goed zichtbaar.
Ach dropbox is straks niet meer nodig met cloud drive.
Het is toch ook niet de bedoeling dat Apple de non-Apple apps gaat repareren? Dit zou toch vanuit Dropbox zelf met een update opgelost moeten worden?
Heb vandaag een redeem code via m'n IOS developer program redeemed en zojuist op een tweede partitie op m'n mac geïnstalleerd. Nu vroeg ik me af, hoe kan ik zien welke versie van Yosemite ik heb draaien? Wanneer ik op About This Mac klik staat er gewoon 10.10. In de App store staan geen updates maar ik zie bijvoorbeeld ook de Dark theme niet onder general settings. What to do, what to do?
.
ff control vasthouden en op 10.10 drukken, dan zie je de build 
Vooralsnog doet DP3 hier wat het moet doen. Weinig gekke dingen tegen gekomen, al blijft safari me verblijden met die vage grafische glitches
Vooralsnog doet DP3 hier wat het moet doen. Weinig gekke dingen tegen gekomen, al blijft safari me verblijden met die vage grafische glitches
Ik heb build 14A238x wat volgens google DP1 is nog steeds
. Volgens developer center moet er in de App Store updates zijn, maar die zijn er niet
.
edit:
Ik heb de developer forums de delta updates gevonden, daarmee zal het wel lukken denk ik
.
Jep gelukt, zit nu ook op DP3
.
Ik heb de developer forums de delta updates gevonden, daarmee zal het wel lukken denk ik
Jep gelukt, zit nu ook op DP3
[ Voor 33% gewijzigd door zwik op 14-07-2014 20:10 ]
DP4 zojuist maar is geïnstalleerd. (Kom vanaf DP1) Ziet er goed uit (ook met de nieuwe itunes 12 beta). Ook batterij indicator lijkt goed te staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Mrk87 op 21-07-2014 21:04 ]
DP4 staat er hier nu ook op.
Het eerste wat opvalt is dat Safari stukken soepeler draait en ik heb nog geen artifacts gezien. Ik ga in de gaten houden of de wifi bug verholpen is aangezien die nog regelmatig opdook.
Daarnaast heb ik een aantal wazige kernel panics gehad, ben benieuwd of die nu ook verleden tijd zijn.
Vooralsnog voor de eerste indruk lijkt het allemaal een stuk soepeler te werken
Het eerste wat opvalt is dat Safari stukken soepeler draait en ik heb nog geen artifacts gezien. Ik ga in de gaten houden of de wifi bug verholpen is aangezien die nog regelmatig opdook.
Daarnaast heb ik een aantal wazige kernel panics gehad, ben benieuwd of die nu ook verleden tijd zijn.
Vooralsnog voor de eerste indruk lijkt het allemaal een stuk soepeler te werken
Yeps, op mijn iMac mid 2011 (high-end) heb ik hetzelfde. Het draait soepeler dan voorgaande DPs. Het is nu feitelijk eigenlijk ook zeer goed werkbaar. Als mijn WiFi drops nog ophouden dan ben ik een gelukkig mensch
Hier ook de DP4 update geinstalleerd gisteren. Safari lijkt een stuk beter te werken. Afbeeldingen staan waar ze horen en geen rare artifacten.
Een minpuntje wat ik heb met Safari 8.0 is dat wanneer je het Show Downloads menu opent, en vervolgens sluit. Om bijvoorbeeld een download te annuleren. Dan krijg de adresbalk automatisch focus, en klapt dat favorieten en vaak bezocht scherm uit. Zo irritant vind ik dat.
Hebben jullie ook van dat na de installatie alles gruwelijk traag is en random processen blijven hangen bij het starten? Bijvoorbeeld XCode 6 Beta 3/4 wilden niet goed starten, prima is een beta natuurlijk maar m'n System Preferences willen ook graag hangen. De schermen worden gewoon niet getoont. Wanneer ik het process dan kill gaat het vaak wel goed, maar na een reboot is het dan vaak ook wel weer goed.
heb hier nog geen enkele keer last van gehad.zwik schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
Hebben jullie ook van dat na de installatie alles gruwelijk traag is en random processen blijven hangen bij het starten? Bijvoorbeeld XCode 6 Beta 3/4 wilden niet goed starten, prima is een beta natuurlijk maar m'n System Preferences willen ook graag hangen. De schermen worden gewoon niet getoont. Wanneer ik het process dan kill gaat het vaak wel goed, maar na een reboot is het dan vaak ook wel weer goed.
Heb jij een upgrade van Mavericks naar Yosemite gedaan of een clean install?
Dat hangt vanaf hoe "open" karakter cloud drive gaat krijgen.-TheNose- schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:47:
Ach dropbox is straks niet meer nodig met cloud drive.
Dropbox werkt op bijna alles. Ook op een NAS en een mobiele telefoon. Zelf wordpress websites kunnen met een plugin backuppen naar dropbox. Ik wacht eerst dat het uit is voordat ik mijn halve eco systeem over zet.
Daar reken ik iig niet op. Waarschijnlijk zal dat toch beperkt blijven tot Apple producten en Windows (desktop).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Misschien valt het wel mee. TimeMachine is bijvoorbeeld ook beschikbaar op een non-Apple NAS.Hoedje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:50:
Daar reken ik iig niet op. Waarschijnlijk zal dat toch beperkt blijven tot Apple producten en Windows (desktop).
Dat blijft ook vaak een drama. Kijk maar eens hoe snel Qnap een update uitbrengt nadat Apple een nieuw OS heeft uitgebracht. Sinds Apple elk jaar een nieuw OS uitbrengt had ik elk jaar drie maanden een onstabiele time machine back-up.Tjoekie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:28:
[...]
Misschien valt het wel mee. TimeMachine is bijvoorbeeld ook beschikbaar op een non-Apple NAS.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat met Synology.
Apple heeft ook een paar jaar geleden een update doorgevoerd door zijn afp protocol. Toen was er ook een drama met veel oude nassen. Er zijn iets te veel nas fabrikanten die hetzelfde doen als bij een Android telefoons. Je krijgt nooooit meer een update
Heb een verse installatie gedaan op een tweede partitie.boosterbosch schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:39:
[...]
heb hier nog geen enkele keer last van gehad.
Heb jij een upgrade van Mavericks naar Yosemite gedaan of een clean install?
Blij om te horen. Ik heb een paar maanden geleden de qnap omgewisseld voor een Synology. Wat een verschil. Qnap loopt lichtjaren voor met de hardware. Synology met de software. Qnap heeft maanden nodig om een paar lekken te kunnen dichtenzwik schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:06:
[...]
Ik heb sinds vorig jaar een Synology NAS en nadat ik vorig jaar naar Mavericks geupdate heb bleven de TimeMachine backups gewoon goed gaan. Nergens last van gehad dus.
(Maar het schijnt dat Qnap zijn source code kwijt is. Ze moeten steeds bestaande installaties aanpassen.)
10.10 werkt heerlijk, zeker met DP4 is alles ontzettend stabiel en heb ik nagenoeg geen klachten.
Wel vind ik de nieuwe Safari wat ergelijke punten hebben: weergave van de korte URL en altijd je fav's weergeeft wanneer je een URL typt.
Ook werkt de app Preview minder lekker wanneer je de afbeelding wilt bewerken, de oude versie werkte gemakkelijker.
Publieke Beta schijnt morgen uit te komen. Jammer dat ze dat ook niet met iOS 8 doen. Ben wel erg benieuwd naar de Handsoff functie.
Wel vind ik de nieuwe Safari wat ergelijke punten hebben: weergave van de korte URL en altijd je fav's weergeeft wanneer je een URL typt.
Ook werkt de app Preview minder lekker wanneer je de afbeelding wilt bewerken, de oude versie werkte gemakkelijker.
Publieke Beta schijnt morgen uit te komen. Jammer dat ze dat ook niet met iOS 8 doen. Ben wel erg benieuwd naar de Handsoff functie.
[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 23-07-2014 17:29 ]
39
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik heb al sinds DP1 last van een retina isue.
Het map icoontje geeft mijn Macbook Pro Retina 15" niet weer.
Als ik mijn laptop aansluit op een externe monitor is deze wel zichtbaar op het andere scherm. Dit lijkt mij dus een retina isue.
Meer mensen last van?
Het map icoontje geeft mijn Macbook Pro Retina 15" niet weer.
Als ik mijn laptop aansluit op een externe monitor is deze wel zichtbaar op het andere scherm. Dit lijkt mij dus een retina isue.
Meer mensen last van?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Daar had ik alleen last van met DP1 , met DP2 was dit weer weg (mac mini 2011)
39
Wil een bootable usb gaan maken met Yosemite, maar beschik alleen over DP1. Mocht ik deze installeren, krijg ik daarna gelijk de update naar DP4? Of is DP1 beta inmiddels verlopen?
Ik heb gisteren gedaan wat jij wilt doen. Je krijgt automatisch de juiste updates voorgeschoteld. Dus van DP1>DP2>DP3>DP4. Kost wel wat tijd natuurlijk maar direct kan volgens mij niet.Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:34:
Wil een bootable usb gaan maken met Yosemite, maar beschik alleen over DP1. Mocht ik deze installeren, krijg ik daarna gelijk de update naar DP4? Of is DP1 beta inmiddels verlopen?
Ah fijn, dank je.sww89 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:08:
[...]
Ik heb gisteren gedaan wat jij wilt doen. Je krijgt automatisch de juiste updates voorgeschoteld. Dus van DP1>DP2>DP3>DP4. Kost wel wat tijd natuurlijk maar direct kan volgens mij niet.
Ik heb alleen problemen ondervonden met Documents & Data (Yosemite en iOS 8 gebruiken een ander ecosysteem), dus alle apps die hun data in iCloud opslaan, kunnen hun data niet ophalen in Yosemite (en iOS
.
Ik zo ervoor kiezen om te stap om over te gaan naar Cloud Drive over te slaan op Yosemite Beta. Deze vraag krijg je na de setup. Pas als je op alle apparaten over bent dit alsnog installeren4POX schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:13:
Ik weet niet waar ik het vandaag las. Maar als ik Yosemite Beta installeer en geen iOS 8 op mijn telefoon heb kan dat problemen gaan opleveren met de iCloud synchronisatie. Mij lijkt dit verhaal een beetje sterk. Maar wat is het risico ?
Veel apps zijn nog niet compatible met iOS 8 zoals Whatsapp, bij Mac zijn deze compatibiliteitsproblemen minder groot. Lijkt leuk zo'n beta totdat je geen Whatsapp gesprekken meer kunt openenFietsbel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:28:
10.10 werkt heerlijk, zeker met DP4 is alles ontzettend stabiel en heb ik nagenoeg geen klachten.
Heeft iemand al problemen ondervonden met het afspelen Netflix videos, het blijkt een known issue te zijn.
Mijn naam is niet Peter!
Wifi probleem lijkt bij mij te zijn opgelost. Nog geen wegvallende verbinding gehad. Wel jammer dat Forklift niet meer werkt nu... Ach ja, dan maar ff zonder
Herindexering van spotlight? Dat hakt er nogal eens in.zwik schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
Hebben jullie ook van dat na de installatie alles gruwelijk traag is en random processen blijven hangen bij het starten?
Zonet de public beta gedownload. Dat ging vrij vlot. Nu aan het installeren op een USB3 drive.
De install app heb ik voor de zekerheid bewaard, zodat ik makkelijk opnieuw kan installeren.
De install app heb ik voor de zekerheid bewaard, zodat ik makkelijk opnieuw kan installeren.
In iTunes 12 staan artworks onder 'My Music'. Ik had alleen toch liever gehad met de duur van een liedje en zo, zoals je bij iTunes 11 had. Dat zoekt makkelijker voor mijn radioprogramma's. Hoe is dit aan te passen?
Edit: door op song list te klikken, dus.
Edit: door op song list te klikken, dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisweb op 24-07-2014 19:26 ]