Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59
weet iemand of de publieke beta gelijk is aan DP4 (build nr?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:37

PBP

Mrk87 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:47:
weet iemand of de publieke beta gelijk is aan DP4 (build nr?)
Buildnummer van DP4 is 14A298i , public beta is 14A299l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
Gek probleempje. Ik kan niet meer booten naar Mavericks?
Als ik heropstart met CMD ingedrukt zie ik 3 schijven staan:
- OSX INstaller
- Recovery 10.9.2
- OSX Yosoemite

Maar nergens Mavericks :( Als ik vanuit Disk Utility kijk, staat mijn partitie er nog heel goed op en ik kan er ook uit vanuit Finder.
Enig idee hoe ik terug naar Mavericks kan? -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59
Dalike schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:51:
Gek probleempje. Ik kan niet meer booten naar Mavericks?
Als ik heropstart met CMD ingedrukt zie ik 3 schijven staan:
- OSX INstaller
- Recovery 10.9.2
- OSX Yosoemite

Maar nergens Mavericks :( Als ik vanuit Disk Utility kijk, staat mijn partitie er nog heel goed op en ik kan er ook uit vanuit Finder.
Enig idee hoe ik terug naar Mavericks kan? -)
Boot Yosemite, ga naar systeemvoorkeuren -> Opstartschijf en selecteer je HD waar Mavericks op staat & herstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
Mrk87 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:01:
[...]

Boot Yosemite, ga naar systeemvoorkeuren -> Opstartschijf en selecteer je HD waar Mavericks op staat & herstart :)
Dat was inderdaad de veel te simpele oplossing. thx! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:24
Dalike schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:51:
Als ik heropstart met CMD ingedrukt ...
Wat als je het eens probeert met de Option (Alt) ingedrukt i.p.v. de Command toets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoe kan ik de Yosemite partitie weer verwijderen? Ik heb de partitie en installatie van Yosemite zoals deze handleiding uitgevoerd. Maar in die handleiding zeggen ze dat je de partitie weer kan verwijderen door op de partitie te klikken en het minnetje te gebruiken maar dat is uitgegrijsd als ik dat via Mavericks wil doen..

Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/fezzp1.jpg

Als ik vervolgens opstart met Yosemite en dan op Macintosh SSD (met Mavericks) klik dan kan ik wel op dat minnetje drukken..
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2ujjnk7.jpg

Als ik de Yosemitte SSD partitie selecteer en op backspace druk om hem op die manier eventueel te verwijderen krijg ik deze melding
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/21opx5h.jpg

En als ik op Macintosh SSD die handeling uitvoer krijg ik dit..
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15xtxeu.png

Ik wil graag Yosemite SSD weer verwijderen en die ruimte toevoegen aan Macintosh SSD (waar 10.9 Mavericks opstaat)

Ik heb Maverics als opstartschijf staan, dus standaard start hij op met Mavericks.
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/20afkw5.jpg

Ook vind ik het vreemd dat nadat ik de partitie Yosimite SSD had toegevoegd de SSD waar ik de partities in verdeelde ook de naam Yosemite SSD kreeg, voorheen heette die Crucial M4 128GB SSD..

Wie kan mij helpen?

[ Voor 38% gewijzigd door Richard! op 24-07-2014 23:30 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 12:53
Moet je deze handeling niet uitvoeren als je in Mavericks bent?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Draait een stuk beter op een eigen partitie dan als vm op m'n Macminimid2011i5 met 8GB. Voorlopig ga ik eens proberen te wennen hieraan!

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Even snel optisch. Navigatiepijlen in safari/Finder ajb zet ze weer aan elkaar. Nieuwe tab heeft de url-bar niet in focus, grrr. Verder werkt alles dusver vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

WTM

Moet er wel even aan wennen, de nieuwe stijl. Ook al had ik het natuurlijk in de keynote al wel gezien. Lettertype in de menustructuur, icoontjes (ik vertel jullie niets nieuws natuurlijk :-D).

Het opstarten duurt volgens mij ook langer dan onder Mavericks. (retina MBP mid 2012, 2,3 quad core met 16 gig geheugen).

Verder draaien al m'n apps (moest istat menus wel even updaten).

Het wifi icoontje ziet er verder uit alsof hij geen verbinding heeft maar het werkt wel...

Tot dusver geen klachten, ben benieuwd als ik er wat meer mee ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Richard! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:20:
Hoe kan ik de Yosemite partitie weer verwijderen? Ik heb de partitie en installatie van Yosemite zoals deze handleiding uitgevoerd. Maar in die handleiding zeggen ze dat je de partitie weer kan verwijderen door op de partitie te klikken en het minnetje te gebruiken maar dat is uitgegrijsd als ik dat via Mavericks wil doen..

Zie screenshot:

Als ik vervolgens opstart met Yosemite en dan op Macintosh SSD (met Mavericks) klik dan kan ik wel op dat minnetje drukken..

Als ik de Yosemitte SSD partitie selecteer en op backspace druk om hem op die manier eventueel te verwijderen krijg ik deze melding

En als ik op Macintosh SSD die handeling uitvoer krijg ik dit..

Ik wil graag Yosemite SSD weer verwijderen en die ruimte toevoegen aan Macintosh SSD (waar 10.9 Mavericks opstaat)

Ik heb Maverics als opstartschijf staan, dus standaard start hij op met Mavericks.

Ook vind ik het vreemd dat nadat ik de partitie Yosimite SSD had toegevoegd de SSD waar ik de partities in verdeelde ook de naam Yosemite SSD kreeg, voorheen heette die Crucial M4 128GB SSD..

Wie kan mij helpen?
Ik moest eerst erase bij de partitie uitvoeren.
Daarna kon ik volgens de partitie verwijderen en de oude Mavericks partitie uitbreiden.
Dit allemaal moet natuurlijk wel in Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

En als het vanuit Mavericks alsnog niet lukt ondanks bovengenoemde oplossingen zou je het ook nog via de recovery partitie/CD/whatever kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Net ook even Yosemite geïnstalleerd op een aparte partitie naast Mavericks. Het ziet er aardig uit en er zitten handige verbetering zoals het Today-panel waar je de calculator in kunt weergeven. Het translucency-effect vind ik nogal overdreven en draagt niet bij aan de leesbaarheid. Het contrast van de lettertypes in de interface, bijv. tabs in Safari, vind ik aan de lage kant. De doorschijnendheid zou wat minder mogen. Helvetica en de nieuwe iconen zijn ok en zien er wat strakker uit.

Yosemite is beslist geen flat design wat sommige websites beweren. Vergelijkingen met de Metro-interface in Windows 8 slaan ook nergens op.

Ik heb de indruk dat Yosemite een stuk beter overweg kan met 4K-monitoren. Scrollen gaat soepeler en beide monitoren aan mijn 2013 MacBook Pro Retina 15" werkten ook meteen (in Mavericks is het vaak even een worsteling om ze beide aan de praat te krijgen). Zelfs met de twee schermen op een scaled resolutie van 2560x1440x2 is de performance goed.

Dat het zoek/locatieveld in in focus is als je een nieuw tab opent in Safari is inderdaad erg irritant. Ik heb daar maar meteen feedback over ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

@Richard!,
Mocht je problemen hebben dan kan je de partities verwijderen doormiddel een recovery DVD/USB.

Momenteel ben ik zelf Yosemite aan het downloaden, ik ben erg benieuwd of het soepel draait op de minimale specificaties welke ze aangegeven hebben. Veel mac gebruikers die ik ken zitten met de wat oudere hardware en willen Yosemite ook maar al te graag hebben draaien nu ze de previews hebben gezien!
Valt het ook iemand op dat het zoekveld van de finder erg lijkt qua vormgeving en plaatsing op de app van Alfred?
Afbeeldingslocatie: http://wpuploads.appadvice.com/wp-content/uploads/2014/06/alfred.jpg

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Zou iemand misschien een screenshot kunnen maken op 2560x1440, van de desktop met dock en menubalk en de finder erbij ofzo? Dan kan ik hem ff fullscreen previewen op m'n iMac :)

(Command-Shift-3) :9

[ Voor 8% gewijzigd door DJH op 25-07-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
DJH schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:22:
Zou iemand misschien een screenshot kunnen maken op 2560x1440, van de desktop met dock en menubalk en de finder erbij ofzo? Dan kan ik hem ff fullscreen previewen op m'n iMac :)

(Command-Shift-3) :9
U vraagt, wij draaien. Went best snel eigenlijk.

http://c.codeconverters.nl/image/1V1F1Z1v2z0S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
heb Yosemite ook inmiddels op een aparte Schijf draaien. Vind het wel prettig werken tot nu toe. Klopt het trouwens dat je nog geen gebruik kan maken van iMessage op je mac? Ik kan namelijk geen bericht composen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Ah thanks!! :)

Vind het er echt nice uitzien. Vooral met Helvetica. Erg strak.

Ben benieuwd of Apple die hardeschijf icons nog aanpakt. Die passen er niet echt meer bij vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Negaiido schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:07:
[...]

Ik moest eerst erase bij de partitie uitvoeren.
Daarna kon ik volgens de partitie verwijderen en de oude Mavericks partitie uitbreiden.
Dit allemaal moet natuurlijk wel in Mavericks.
Bedoel je de gewenste partitie selecteren en dan via het kopje wissen in schijfhulpprogamma?

Zoals hier?
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2hnnxh5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Richard! op 25-07-2014 11:05 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Richard! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Bedoel je de gewenste partitie selecteren en dan via het kopje wissen in schijfhulpprogamma?

Zoals hier?
Dat bedoel ik inderdaad, daarna kon ik bij Partitie(s) de partitie zelf verwijderen met (-) teken.
In dat scherm dus op "wis" drukken".

[ Voor 13% gewijzigd door Negaiido op 25-07-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Yosemite draait als een zonnetje hier. Ziet er strak uit ook, lekker 2014. Nog geen problemen tegengekomen met deze programma's:
• Aperture
• Spotify
• Adobe CC
• SSD Fan Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Dingen die mij opvallen
  • Safari is buggy als maar kan, zojuist al 4x achter elkaar uit FB gezet. Pret.
  • Vaagheid galore om dingen te vinden, het zijn echt de details waar ik over struikel.
  • Spotlight is imho awesome (als Alfred gebruiker).
Ik mis nog wel veel van de functies van Alfred maar Spotlight heeft een goede stap gemaakt.
Grafisch zit het goed in lijn met iOS7 idd.

Zit nu in pauze van werk, later even het Adobe pakket een testrun geven.

Yosemite is btw ook bij mij op een aparte partitie gezet.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
Spoiler schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:45:
heb Yosemite ook inmiddels op een aparte Schijf draaien. Vind het wel prettig werken tot nu toe. Klopt het trouwens dat je nog geen gebruik kan maken van iMessage op je mac? Ik kan namelijk geen bericht composen...
imessages kan je toch al sinds mavericks sturen vanuit Mac OS??

Bedoel je gewone sms berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:20
Ook ik heb het maar geïnstalleerd op een aparte partitie. Ziet er gelikt uit, lijkt ook erg vloeiend en snel te werken allemaal. Ik heb het draaien op een rMBP late 2013.

Ik kreeg alleen het audio-bellen met FaceTime niet voor elkaar. En klopt het dat ik het ook niet voor elkaar krijg om mijn telefoontjes op mijn macbook binnen te krijgen. Of moet hiervoor mijn iphone op iOS 8 draaien?

Verder voelt het stabiel, ook met applicaties. Safari is wel wennen moet ik zeggen. Net ff anders, maar daardoor niet meer zoals je gewent bent.

1 heel groot nadeel: dat ze het plusje direct gekoppeld hebben aan het full-screen maken. Vre-se-lijk. Dat ik een scherm groter wil, wil niet zeggen dat het direct full-screen moet. Leuk als je maar 1 applicatie gebruikt altijd, maar anders redelijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
boosterbosch schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:04:
[...]

imessages kan je toch al sinds mavericks sturen vanuit Mac OS??

Bedoel je gewone sms berichten?
Ja klopt, ik bedoelde dan ook vanuit Yosemite. Maar dat werkt nu ook inmiddels (Lees iMessage), jan ongeduld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Wat een nieuw uiterlijk doet ook. Als je daarna weer Mavericks opstart, dan voelt en oogt het direct "oud". Is natuurlijk niet zo, maar het uiterlijk van Yosemiti went wel heel snel als je er even mee gewerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
mister9 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:19:
Ook ik heb het maar geïnstalleerd op een aparte partitie. Ziet er gelikt uit, lijkt ook erg vloeiend en snel te werken allemaal. Ik heb het draaien op een rMBP late 2013.

Ik kreeg alleen het audio-bellen met FaceTime niet voor elkaar. En klopt het dat ik het ook niet voor elkaar krijg om mijn telefoontjes op mijn macbook binnen te krijgen. Of moet hiervoor mijn iphone op iOS 8 draaien?

Verder voelt het stabiel, ook met applicaties. Safari is wel wennen moet ik zeggen. Net ff anders, maar daardoor niet meer zoals je gewent bent.

1 heel groot nadeel: dat ze het plusje direct gekoppeld hebben aan het full-screen maken. Vre-se-lijk. Dat ik een scherm groter wil, wil niet zeggen dat het direct full-screen moet. Leuk als je maar 1 applicatie gebruikt altijd, maar anders redelijk irritant...
Je kan ALT ingedrukt houden om de oude werking van het knopje te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen de laatste DP en de zojuist vrijgegeven public beta?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

MetaFrame schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:47:
Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen de laatste DP en de zojuist vrijgegeven public beta?
Vrijwel identiek, buildnummer is van xxxx8i naar xxxx9l gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
MetaFrame schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:47:
Volgens Apple is hij exact hetzelfde, ondanks het verschillende buildnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mkay, dan ga ik nog maar even niet updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

Ik heb hem ook niet bijgewerkt naar de beta.

Apple heeft gezegd dat de Beta Program versie minder updates krijgt dan de Developer Preview.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb er net ook even mee gespeeld maar ik vind het uiterlijk nogal tegenvallen.
- de blauwe Finder mappen zijn veel te blauw en opvallend, de doorzichtige sidebar is te opvallend naast de harde/witte achtergrond van de Finder.
- de titelbalken van apps zijn inconsistente dan ooit: Safari en iTunes spannen de kroon met afwijkingen. Bij alle andere vensters is eigenlijk alleen ergens links een stoplicht het enige dat ze bindt.
- de feedbackassistant crasht de hele tijd :D

Ik denk dat ik nog een paar beta's afwacht voordat ik er flink mee ga werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ja dat is wel heel bijzonder. Ze maken een applicatie die ervoor dient om aan te geven wat nog niet goed werkt, en die applicatie crasht continu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:09
Ik heb ook even de public beta op een aparte partitie geïnstalleerd en het valt me op dat Safari bij het openen van een nieuw tabblad geen focus op de adresbalk meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Het enige probleem wat ik heb met Yosemite is dat het werkelijk zo traag is als dikke stront door een klein trechtertje momenteel. Ik heb het geïnstalleerd op mn WD 1TB schijf wat ik naast mn hitachi 1TB SSHD in mn mac heb zitten. Ik heb een upgrade van Mountain Lion gedaan en dit verliep erg snel (nog geen 20 minuten) terwijl ik de vorige keer toch zeker een uur bezig was). Echter na de eerste herstart begon de ellende met crashende apps. zelfs de report app crashte door ontbreken van een werkende internet verbinding. Apps opstarten duur ongeveer 1 minuut per programma en dat soort dingen. Vensters verslepen gaat met enorme lag.

Het stomme is alleen wel dat de CPU vol belast wordt, maar dat ik niet kan zien welk proces hier voor verantwoordelijk is. Als ik alles op tel kom ik op 145-en-een-beetje procent uit terwijl de overall belasting op 800% staat.

Ook werkt het two finger swipe to go back niet in safari i.c.m. de Magische muis en het ingebouwde trackpad.
mister9 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:19:
[...]

Mja ik had liever een vierde knopje ernaast gehad (mooi blauw/paars ofzo) wat dit deed want de oude knop rechtsboven vond ik ook vrij irritant aangezien alle andere window control buttons links zitten. Echter gebruik ik de groene knop links vrijwel nooit ivm BTT window snap zoals win 7 dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Je hebt nzbvortex zie ik, draait die zonder problemen in yosemite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
alwaysleft schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:48:
[...]

Je hebt nzbvortex zie ik, draait die zonder problemen in yosemite?
Ja, werkt onder yosemite.

Trouwens werkt iCloud sync gewoon onder yosemite en iOS 7? Dan voornamelijk agenda, herinneringen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:15:
[...]

Ja, werkt onder yosemite.

Trouwens werkt iCloud sync gewoon onder yosemite en iOS 7? Dan voornamelijk agenda, herinneringen etc.
Werkt hier zonder problemen. Contacten en Calendar worden zonder probleem gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

Goede start met de publieke beta: ik krijg mijn MacBook niet meer uit (behalve met een hard shutoff uiteraard). :p
Dat heb ik met DP1 en DP2 nog niet meegemaakt.

Moet zeggen dat het er allemaal nóg gelikter uitziet, vooral te zien bij de kleine UI animaties bij de 1e boot.
Daarnaast gaan apps in fullscreen laten draaien, nog erg schokkerig (lijkt wel een achteruitgang).

Vanavond verder testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ik moet zeggen dat ik dat transparante wel erg irritant vind. Gelukkig is dat uit te zetten (onder toegankelijkheid -> beeldscherm -> vink aan verminder doorzichtigheid).

Verder geen echte klachten dat het OS niet werkbaar maakt. Gebruik 'm nu als main os, zo over Mavericks heen gezet (jaja I know, beta... beetje waaghals ;-) heb wel een complete backup via Time Machine in Mavericks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:02

swv

supersnathan94 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:37:
[...]Ik heb een upgrade van Mountain Lion gedaan en dit verliep erg snel (nog geen 20 minuten) terwijl ik de vorige keer toch zeker een uur bezig was). Echter na de eerste herstart begon de ellende met crashende apps. [...]
Een upgrade doen is bij deze betaversies nooit aan te bevelen. Ik heb daar zelf ook altijd gezeur mee gehad. Een clean install is het beste wat je kunt doen. Wil je Yosemite niet primair gebruiken dan kan je natuurlijk naast Mavericks installeren op een nieuwe partitie.

DP4 draait bij mij als een zonnetje op mijn MBPr 13". Zelfs de batterijduur is goed, wat toch aangeeft dat er geen onnodige CPU belasting is. Bij DP1 was dat wel anders. Ik vind het zo goed werken nu dat ik overweeg ook mijn iMac van Yosemite te voorzien. Maar ja, dat is dan weer zoveel werk omdat ik Windows Bootcamp dan ook opnieuw moet installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 10:26
Draait hier ook weer mooi vlot op mijn macbook pro. alleen automatisch inloggen gaat blijkbaar nog niet. Moet nu steeds mijn paswoord ingeven om in te loggen na de sluimerstand. Bij de opstart geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:58
Eergister Yosemite gedownload/geinstalleerd op de MacBook Pro en werkt so far prima. Echter zie ik dat als ik foto's video's etc verplaats naar de NAS dat hij bij "0 onderdelen naar 'Foto's' kopiëren" blijft openstaan en aangeeft dat er nog ongeveer 5 seconden resterend zijn. Voor uren lang... Kleine bug misschien dat deze schermpjes zichzelf niet afsluiten na het afronden van de task?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:44
Zijn er hier ook mensen die 10.10 met iOS 8 gebruiken? Ik zie namelijk maar vrij weinig van de 'Continuity" features en vroeg me af of ze wel al zijn ingebouwd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winsome79
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 22:48
SacreBleu schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:28:
Zijn er hier ook mensen die 10.10 met iOS 8 gebruiken? Ik zie namelijk maar vrij weinig van de 'Continuity" features en vroeg me af of ze wel al zijn ingebouwd.
Ik geloof dat de continuity features alleen in de dev build zitten. Immers is er ook geen IOS8 beschikbaar in public beta vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind de tabs in Safari wat slecht zichtbaar, weinig verschil tussen een actief en niet actief tabblad.
Bij over deze mac / beeldschermen zegt het 20-inch (1920x1080) terwijl Maverick weet dat het 2560x1440 is. Systeemvoorkeuren en systeemoverzicht weten het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:44
winsome79 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Ik geloof dat de continuity features alleen in de dev build zitten. Immers is er ook geen IOS8 beschikbaar in public beta vorm.
Dat verklaart het wellicht. Ik dacht dat er geen verschil tussen de Dev build en Public build zaten. Dan maar wachten tot de retail release. Hoop dat ik dan wel weer een personal hotspot kan maken want die functie is verdwenen in iOS 8 bij mij.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Hebben jullie ook dat de openingsanimatie van Safari schokt/hapert? Het is verre van vloeiend i.i.g... Verder gaat alles soepel (spaces, mission control), is puur het openen van safari wat stottert, irriteert me suf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

WTM schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:43:
Ik moet zeggen dat ik dat transparante wel erg irritant vind. Gelukkig is dat uit te zetten (onder toegankelijkheid -> beeldscherm -> vink aan verminder doorzichtigheid).

Verder geen echte klachten dat het OS niet werkbaar maakt. Gebruik 'm nu als main os, zo over Mavericks heen gezet (jaja I know, beta... beetje waaghals ;-) heb wel een complete backup via Time Machine in Mavericks).
Dank voor de tip, ik vond het al zo beroerd leesbaar op sommige plekken..
Kom ook hier en daar wat "blokken" tegen in menu-items, maar die verdwijnen vrij rap weer.
Ook nog last van apps die de eerste keer niet willen starten, maar na een reboot wel.. En kan helaas Xcode nog niet installeren: melding dat het OS te nieuw is :+ Tijdens het installeren duude trouwens het aanmaken van m'n account erg lang, maar verder geen vertraging opgemerkt. Uiteraard al netjes gelogd via de feedback-tool.

Heb het ook op een 2e partitie draaien, tot nu toe draaien de eerste apps die ik erop gezet heb prima, installeer bewust niet alles tegelijk maar in groepjes, voor het geval er ergens iets elkaar gaat bijten ofzo :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Voor XCode is versie 6 beta
https://developer.apple.com/xcode/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 21:10
Is er iemand die toevallig een Office 365 Exchange Online account heeft met gedeelde agenda's?

Zou diegene kunnen testen of hij bij het toevoegen van het exchange account op zijn iOS 8 en/of Yosemite device ook de gedeelde agenda's in agenda.app te zien krijgt?

Bij iOS7 en Mavericks is dit namelijk niet het geval, behalve als je de OWA app voor iOS gebruikt. Liever gebruik ik (+gebruikers) de native iOS en OSX agenda.app

Ter verduidelijking:
http://social.technet.mic...iphone?forum=exchange2010

https://discussions.apple.com/thread/4810225?tstart=0

http://blogs.office.com/2...-iphone-and-owa-for-ipad/

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Handig om te weten, maar ben geen dev dus moet nog even geduld hebben (heb 't nodig ivm commandline tools/installatie Sickbeard) maar is niet zo'n punt. Dat Swift gebeuren laat wel de devvers om me heen kwijlen :+

Merk wel dat de accu aardig vlotjes leeggaat en dat Spotlight aardig wat energie hapt af en toe (Avg 12,25 volgens activity monitor, zelfs firefox slurpt niet zoveel). Lijkt me niet echt gewenst gedrag :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 27-07-2014 17:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Wel belangrijk om te realiseren: hij installeert zich niet als Xcode waardoor je wellicht tegen wat problemen op de commandline kunt lopen (even een symlink aanmaken die wel de naam Xcode draagt is voldoende of het ding gewoon renamen, wat je wilt :)).

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 27-07-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:47:
[...]

Een upgrade doen is bij deze betaversies nooit aan te bevelen. Ik heb daar zelf ook altijd gezeur mee gehad. Een clean install is het beste wat je kunt doen. Wil je Yosemite niet primair gebruiken dan kan je natuurlijk naast Mavericks installeren op een nieuwe partitie.

DP4 draait bij mij als een zonnetje op mijn MBPr 13". Zelfs de batterijduur is goed, wat toch aangeeft dat er geen onnodige CPU belasting is. Bij DP1 was dat wel anders. Ik vind het zo goed werken nu dat ik overweeg ook mijn iMac van Yosemite te voorzien. Maar ja, dat is dan weer zoveel werk omdat ik Windows Bootcamp dan ook opnieuw moet installeren :P
Ik doe al jaren gewoon een upgrade naar DP versies. Gaat eigenlijk bijna altijd goed.

Yosimite en bootcamp is trouwens geen probleem, heb ik hier op 1 iMac ook gewoon draaien zonder probleem.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 23:23
Nu twee dagen Yosemite op eigen partitie staan. Gewoon om te kijken hoe het draait en eruit ziet. Daarnaast benieuwd of de Wifi na het slapen sneller wordt opgepakt. En daar ben ik zeer blij mee. Nadat mijn macbook uit slaapstand komt kan ik direct gebruik maken van een internetverbinding. In Mavericks kan dat vele seconden duren voordat het wifi netwerk gevonden is en operationeel is... Tijdens de vakantie maar een overwegen of ik al 'live' ga met de beta.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ja dat viel me ook al op sinds DP4, heel erg relax dat wifi meteen oppakt, anders heb je nog geen drol aan een SSD hebben in je macbook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:59:
[...]

Handig om te weten, maar ben geen dev dus moet nog even geduld hebben (heb 't nodig ivm commandline tools/installatie Sickbeard) maar is niet zo'n punt. Dat Swift gebeuren laat wel de devvers om me heen kwijlen
Ik kon hem wel downloaden nadat ik de preview versie geïnstalleerd had. Het programma start ook op.
De commandline tools lopen meestal een paar dagen achter.
De externe partitie op een firewire disk is niet zo vlot dan merk je echt het verschil met een SSD.

[ Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 28-07-2014 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje:

Ik heb een 512Gb SSD in mn MacBook Pro Retina, 2 partities; 1 voor Mavericks en 1 (50Gb) voor Yosemite beta 1 (verse installatie).
Ik wil nu graag de Yosemite partitie vergroten naar 100Gb. Het lukt me maar niet via Schijfhulpprogramma.

Kan niks wijzigen hierin.

Iemand tips hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Yosemite installeert Core Storage, en dit is een probleem als je een multi-partitie setup gebruikt, en je wilt vanuit Mavericks zaken regelen (Yosemite verwijderen / aanpassen partities). Oplossing heb ik ergens gevonden: een Terminal commando om Core Storage uit te schakelen.

If your partition turned into Logical Volume Group (you can't resize or delete Yosemite partition), you can revert partition type with few command line.

Open Terminal
type "diskutil corestorage list"
Find Yosemite partition UUID string.

type "diskutil corestorage revert <UUID>"

Your Yosemite partition is now revert to default partition type. Now, you can resize or delete yosemite partition :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
thanks voor deze tip! ik ga er eens mee aan de slag

EDIT:

ik krijg de volgende melding na bovengenoemde Terminal commands:

Started CoreStorage operation
Ejecting Logical Volumes
The volume "Yosemite HD" on disk1 couldn't be unmounted
Error: -69888: Couldn't unmount disk

iemand tips? alvast ontzettend bedankt haha

[ Voor 73% gewijzigd door _Bailey_ op 28-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly4800
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11-2023
mikeelroy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:51:
Is er iemand die toevallig een Office 365 Exchange Online account heeft met gedeelde agenda's?

Zou diegene kunnen testen of hij bij het toevoegen van het exchange account op zijn iOS 8 en/of Yosemite device ook de gedeelde agenda's in agenda.app te zien krijgt?

Bij iOS7 en Mavericks is dit namelijk niet het geval, behalve als je de OWA app voor iOS gebruikt. Liever gebruik ik (+gebruikers) de native iOS en OSX agenda.app

Ter verduidelijking:
http://social.technet.mic...iphone?forum=exchange2010

https://discussions.apple.com/thread/4810225?tstart=0

http://blogs.office.com/2...-iphone-and-owa-for-ipad/

Bedankt!
iOS8 heb ik nog niet, maar op de public beta van OSX 10.10 lijkt dit vooralsnog niet te werken. Ik kan geen personen toegang geven tot mijn Office365 agenda en geen toegang krijgen tot die van anderen.

Caffeine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een oude MBA uit 2011 waar ik Yosemite een beetje op zit te testen, en ik vroeg me af of anderen het volgende ook ondervinden:

Als ik een iPhone inplug (iOS 7, laatste versie) dan charged deze mooi en hij synched, geen problemen dus, dan plug ik een iPad mini in, ook met dezelfde iOS 7, dan synched deze mooi alle podcasts etc, maar hij zegt vervolgens rechts bovenin op de iPad: "not charging".

Als ik de lightning kabel eruit haal staan de podcasts er ook mooi op, dus dat werkt allemaal perfect, iTunes herkent alles goed, en als ik deze dan direct aan het stopcontact hang laad deze ook wel op. Met de iPad is dus niets mis, en met de laptop lijkt het ook niet, want met een iPhone gaat alles goed.

Wat ik denk is dat de USB power output is verlaagd in Yosemite, waardoor deze wel genoeg heeft voor een iPhone, maar niet meer voor een iPad (wat op Mavericks wel het geval is), of er zit ergens nog een bug, ook wel te verwachten eigenlijk.

Vandaar eigenlijk mijn vraag, ondervinden meer mensen dit probleem?

WiFi sync werkt overigens helemaal niet meer, maar dat was soort van wel verwacht en zal met iOS 8 ongetwijfeld werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:19:
Ik heb nog een oude MBA uit 2011 waar ik Yosemite een beetje op zit te testen, en ik vroeg me af of anderen het volgende ook ondervinden:

Als ik een iPhone inplug (iOS 7, laatste versie) dan charged deze mooi en hij synched, geen problemen dus, dan plug ik een iPad mini in, ook met dezelfde iOS 7, dan synched deze mooi alle podcasts etc, maar hij zegt vervolgens rechts bovenin op de iPad: "not charging".

Als ik de lightning kabel eruit haal staan de podcasts er ook mooi op, dus dat werkt allemaal perfect, iTunes herkent alles goed, en als ik deze dan direct aan het stopcontact hang laad deze ook wel op. Met de iPad is dus niets mis, en met de laptop lijkt het ook niet, want met een iPhone gaat alles goed.

Wat ik denk is dat de USB power output is verlaagd in Yosemite, waardoor deze wel genoeg heeft voor een iPhone, maar niet meer voor een iPad (wat op Mavericks wel het geval is), of er zit ergens nog een bug, ook wel te verwachten eigenlijk.

Vandaar eigenlijk mijn vraag, ondervinden meer mensen dit probleem?

WiFi sync werkt overigens helemaal niet meer, maar dat was soort van wel verwacht en zal met iOS 8 ongetwijfeld werken.
Ik heb exact hetzelfde onder Mavericks met mijn iPad 4 en MacBook Pro late 2013. Ondanks dat hij zegt dat hij 'not charging' is, is mijn iPad wel vol aan het einde van de dag ... it's magical! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik weet niet of het toeval is (lijkt me niet), maar sinds ik Yosemite heb geïnstalleerd op een aparte partitie, heb ik in Mavericks, direct internet als mijn mbp slaapstand komt. Dit valt op, omdat ik me eigenlijk altijd een beetje ergerde dat dit altijd een paar seconden moest duren. Nu klap ik mn mbp open, en direct heb ik weer wifi, en zonder enige vertraging.

Meerdere die dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik heb sinds net een wel heeeeeeeel apart probleem!

Wanneer ik Safari open, is mijn resterende opslag (SSD) opeens bijna minimaal, ik krijg dan een melding dat mijn schijf vol zit. Ik heb 212GB ruimte vrij. Alles wordt ontzettend traag en niks werkt, wanneer Safari eindelijk een error maakt en afsluit, is mijn vrije opslag weer gewoon 212GB. Dit is opeens sinds vanmiddag gebeurd, heb niks geïnstalleerd ofzo... Eerst had ik geen idee waar het aan kon liggen, nu is het inmiddels duidelijk dat het door Safari komt. Elke keer openen, alles traag en ik zie bij finder dat ik bijvoorbeeld maar 20GB vrij heb, dit schommelt ook de hele tijd als een gek. Alsof hij elke keer naar 0 gaat, en dan weer ruimte vrij maakt.

Ik heb al de cache leeg gemaakt, geen effect gehad. Chrome werkt overigens nog wel gewoon... Iemand vergelijkbare probleem meegemaakt?

En oja, het maakt niet uit of ik een website open of niet. Enkel Safari venster openen (geen homepage) is al genoeg...

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 28-07-2014 14:42 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 21:10
Fly4800 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:51:
[...]

iOS8 heb ik nog niet, maar op de public beta van OSX 10.10 lijkt dit vooralsnog niet te werken. Ik kan geen personen toegang geven tot mijn Office365 agenda en geen toegang krijgen tot die van anderen.
Bedankt voor het proberen! Had gehoopt dat het door Apple gefixt zou zijn, maar helaas.. Dan wordt het waarschijnlijk het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
Vrijdag Yosemite geïnstalleerd, so far so good. Alles loopt redelijk soepel hier, Wel een issue in de mail app gerapporteerd net als een 3-tal taal issues. Engels en Nederlands door elkaar gebruikt in 1 programma of widget.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Als straks de publieke versie uit komt, is het dan het beste om je hele mac schoon te installeren met Yosemite, of is updaten vanaf Mavericks dan gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
mister9 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:36:
Als straks de publieke versie uit komt, is het dan het beste om je hele mac schoon te installeren met Yosemite, of is updaten vanaf Mavericks dan gewoon prima?
Daar zullen de meningen altijd verdeeld over blijven. Persoonlijk doe ik bij elke grote release een clean install, en geen upgrade... Misschien vooral 'voor het idee', maar bijkomend voordeel is dat je weer 's kritisch alleen de echt nodige software installeert etc, dus het systeem voelt altijd weer fris aan zeg maar. Maar formeel zal een update ook prima zijn natuurlijk - blijft een welles/nietes discussie vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Tja, ik moet me t.z.t. maar eens goed verdiepen in TimeMachine, want ik denk ook dat het handig is een clean install te doen dan. Je raakt ook een hoop zooi kwijt dit je eigenlijk niet nodig hebt. Maar losse programma's overzetten, kan dat vanaf TimeMachine ? (alles terugzetten, hele image, dat kan. Maar bijv. Office 2011 wel en andere programma's niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
mister9 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:27:
Ik weet niet of het toeval is (lijkt me niet), maar sinds ik Yosemite heb geïnstalleerd op een aparte partitie, heb ik in Mavericks, direct internet als mijn mbp slaapstand komt. Dit valt op, omdat ik me eigenlijk altijd een beetje ergerde dat dit altijd een paar seconden moest duren. Nu klap ik mn mbp open, en direct heb ik weer wifi, en zonder enige vertraging.

Meerdere die dit merken?
Nu je het zegt. Inderdaad. Had al wel gemerkt dat in Yosemite wifi direct beschikbaar was na uit de slaapstand te zijn gekomen, maar in Maverick is dit nu inderdaad ook het geval.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

WTM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:23:
Tja, ik moet me t.z.t. maar eens goed verdiepen in TimeMachine, want ik denk ook dat het handig is een clean install te doen dan. Je raakt ook een hoop zooi kwijt dit je eigenlijk niet nodig hebt. Maar losse programma's overzetten, kan dat vanaf TimeMachine ? (alles terugzetten, hele image, dat kan. Maar bijv. Office 2011 wel en andere programma's niet?)
Nee dat kan niet. Alle programma's of niets. Je kan wel mappen excluden, zoals "Downloads" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:29
Gebruik nu al een aantal dagen yosemite als main OS, al met al zeer tevreden alleen merk dat safari niet erg stabiel is. Bijv. bij het betalen via ideal/rabobank krijgen we de fijne strandbal, dit gebeurd ook als ik safari een tijdje niet gebruik..
Draai nu even chrome er naast, even wachten op een safari update voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Spidey schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:10:
[...]

Nu je het zegt. Inderdaad. Had al wel gemerkt dat in Yosemite wifi direct beschikbaar was na uit de slaapstand te zijn gekomen, maar in Maverick is dit nu inderdaad ook het geval.
Toch vreemd? Want die 2 installaties staat toch compleet los van elkaar? Hoe kan een "probleem" in Mavericks dan opgelost zijn door een installatie van Yosemite op een aparte partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
mister9 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:13:
[...]

Toch vreemd? Want die 2 installaties staat toch compleet los van elkaar? Hoe kan een "probleem" in Mavericks dan opgelost zijn door een installatie van Yosemite op een aparte partitie?
Het enige dat ik me kan verzinnen is dat de update ook een update uitvoert op de SMBIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Even doen vanuit Mavericks, niet vanuit Yosemite. En anders handmatig de schijf unmounten
Geert1976 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:36:
thanks voor deze tip! ik ga er eens mee aan de slag

....

iemand tips? alvast ontzettend bedankt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje_K
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 16:11
2 vraagjes: gebruikt iemand hier Amarra 3.0 en zo ja, werkt dit muziek programma ook probleemloos op Yosemite 10.10 (publieke beta)?

Ik ben van plan om te gaan beta testen met mijn Macbook Pro 2012 (mid), maar ik maak eigenlijk best vaak gebruik van Amarra daarop.

Lees net het volgende pas: OSX Yosemite is momenteel Public Beta. Er zijn dus ongetwijfeld nog (veel) bugs, dingen zijn nog niet af, en het is in zijn geheel nog niet productierijp. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of $naam-van-favoriete-app werkt omdat je het dan wel gaat installeren.

Nevermind dus, ik ga zelf wel even pielen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bartje_K op 30-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
Spidey schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:10:
[...]

Bij nader inzien is dit bij lange na niet altijd het geval.
Maverick staat nog geregeld wifi netwerk te zoeken als ie uit slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
Spidey schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:13:
[...]

Bij nader inzien is dit bij lange na niet altijd het geval.
Maverick staat nog geregeld wifi netwerk te zoeken als ie uit slaapstand komt.
Toen jij het zei had ik het ook een paar keer dat hij hem meteen oppakte in mavericks, maar dat is al weer snel over. Verder ben ik er tevreden over Yosemite erg vlot vind ik hem werken en safari stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

Zijn er hier mensen die Yosemite hebben draaien op een bootcamp setup? ik wil hem graag proberen maar voel er weinig voor mn windows partitie kwijt te raken.... Ik zag hier een post van iemand die het heeft maar daar stond niet bij of die een clean install gedaan had.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:51
Dat kan als je Yosemite maar over Mavericks zet.
En niet op een aparte partitie.
Dan ben je bootcamp kwijt.
Weet het uit ervaring, had het direct gedaan en toen bootcamp het niet meer deed stond er net een artikel online dat het niet op een aparte partitie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
gforcegti schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:08:
Zijn er hier mensen die Yosemite hebben draaien op een bootcamp setup? ik wil hem graag proberen maar voel er weinig voor mn windows partitie kwijt te raken.... Ik zag hier een post van iemand die het heeft maar daar stond niet bij of die een clean install gedaan had.
Weet niet of je dit precies bedoeld, maar ik heb mavericks, Yosemite en Windows 8.1 apart draaien allemaal verschillende partities.
Windows met bootcamp natuurlijk en voor mavericks en Yosemite gewoon je Hdd partitioneren.

Bij mij werkt windows gewoon nog, Yosemite heb ik als laatste geïnstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door blackspeedy op 01-08-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

Aangezien ik maar een 128gb ssd heb zit alle 3 installeren een niet in voor mij. Maar als ik het zo lees kan ik mijn bestaande mavericks install updaten naar Yosemite zonder dat mijn Windows partitie onbruikbaar wordt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Laatst online: 26-09-2024
gforcegti schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:07:
Aangezien ik maar een 128gb ssd heb zit alle 3 installeren een niet in voor mij. Maar als ik het zo lees kan ik mijn bestaande mavericks install updaten naar Yosemite zonder dat mijn Windows partitie onbruikbaar wordt.
Correct, precies hetzelfde gedaan ivm een 128Gb SSD. Draait vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
Nieuwe beta is gereleased, helaas niet voor de public beta testers

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hi, ik heb ook de publieke beta draaien. Ik heb hem geïnstalleerd op een aparte partitie. Daarna met instaleren de gegevens van mijn huidige HD gekopieerd. Alles werkt, alleen enig nadeel is dat office 2011 niet ingesteld is met de mailadressen die ik had, en al mijn mails er niet in staan.

Weet iemand een handige oplossing hiervoor om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Safari - There's a new setting in Safari to show full website addresses. "

_/-\o_ Gelukkig is dit weer aan te zetten! Kan ik eindelijk volledig over naar Safari ipv Firefox te gebruiken

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 04-08-2014 23:09 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
nieuwste update er vanavond ook op gezet :) full website adress optie is top!
Volume wisselen ziet er btw nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FOD0Kr6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 22:47

B2

wa' seggie?

ido schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:06:
nieuwste update er vanavond ook op gezet :) full website adress optie is top!
Volume wisselen ziet er btw nu zo uit:

[afbeelding]
Ik zag het ook ja, dacht eerst dat het een foutje was. Vind het namelijk nogal lelijk. Bijbehorend geluidje is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:32:
[...]

Ik zag het ook ja, dacht eerst dat het een foutje was. Vind het namelijk nogal lelijk. Bijbehorend geluidje is ook weg.
het is er niet mooier op geworden :S en dat feedback geluidje kun je wel weer inschakelen, maar ook dat is nu veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

De continue kleine wijzigingen vond ik altijd geslaagd, maar inderdaad het geluid icoontje is spuug lelijk..

Vooraf de vierkantjes eronder.. man man..

Bij mij crasht alleen mail sinds DP4 en dus ook in 5...

Wel jammer.. maar goed als dat het is.. Voor rest vrij stabiel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Quakie op 05-08-2014 10:00 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:59:

Vooral de vierkantjes eronder.. man man..
Ik wil niet zeuren, maar dit is wat Mavericks er van maakt. Is precies hetzelfde alleen zwart/wit omgedraaid en een rechthoekje om de vierkantjes heen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eMjqnPVl.png

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
RobV schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:04:
[...]

Ik wil niet zeuren, maar dit is wat Mavericks er van maakt. Is precies hetzelfde alleen zwart/wit omgedraaid en een rechthoekje om de vierkantjes heen.

[afbeelding]
Vind ik ook. Het verschil is dusdanig klein dat dit een van de dingen is waar ik me heet laatste druk om maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Zwart / Grijs veel beter, ze mogen van mij best de optie erin doen om het hele "theme" zwart te maken.

Dat grijs heb ik nu wel is gezien na al die jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 22:47

B2

wa' seggie?

RobV schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:04:
[...]

[afbeelding]
Als je goed kijkt is het zeker anders. Nu is het 1 zwarte balk met witte blokjes. Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk. Kan het mij ook niet voorstellen dat dit er zo in blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

B2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

Als je goed kijkt is het zeker anders. Nu is het 1 zwarte balk met witte blokjes. Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk. Kan het mij ook niet voorstellen dat dit er zo in blijft zitten.
Denk t ook niet, zal wel weer smooth transparant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik kan me wel inbeelden dat iemand zich daaraan stoort (ik heb OCD op andere dingen). Zelf pas ik mijn volume ongeveer 2 keer per jaar aan, dus ik kan me er niet echt druk om maken. Ik heb liever dat Safari of Mail niet crasht als ik een website bezoek of een mail open.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste