EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
BTW: Voor handoff op 2011 modellen zie: http://forums.macrumors.c...?p=20015070&postcount=609
[ Voor 25% gewijzigd door BluRay op 17-10-2014 21:09 ]
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
SMS komt ook pas met iOS 8.1 a.s. maandagThiago schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:13:
Handoff heb ik ondertussen werkende gekregen, enkel gewone berichten sturen via mac lukt maar niet
Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
T.o.v ML is Yosemite vooral een opgefriste interface. Het is een kwestie van smaak maar ik vind het mooier.
Ook is Spotlight sterk verbeterd. Net als Safari dat zeker sneller is. Ook kun je nu per Mail grotere bestanden verzenden. Aan Handsoff heb je niet zoveel omdat je MB dit niet ondersteund. Je specs zijn meer dan voldoende om Yosemite soepel te laten draaien.
Ok, wachten dan maar :-)omgwtfbbq schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:14:
[...]
SMS komt ook pas met iOS 8.1 a.s. maandag

Hoe heb je het aan de praat gekregen? Uit - en inloggen iCloud helpt bij mij nietThiago schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:13:
Handoff heb ik ondertussen werkende gekregen, enkel gewone berichten sturen via mac lukt maar niet
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Had ik al! (goeie tip trouwens)filenox schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:01:
Flux installeren helpt wel een beetje![]()
https://justgetflux.com/
Wat ik denk ik vind van de user interface: dat flat design is erg mooi en handig voor iPhone / iPad vind ik, als je knoppen hebt die je met dikke vingers kan bedienen. De drie rondjes bijvoorbeeld (het liggende stoplicht) in de linker bovenhoek om venster te sluiten/minimaliseren/vergroten, zijn kleine knopjes. Die je met de muis bedient.
En zo zijn er meer kleine(re) knopjes in OSX die bedoeld zijn om met de muis te bedienen, waar ik het 3D effect van 10.9 en daarvoor, best wel mis.
Ook die felle neon-blauwe kleur die de mappen hebben gekregen; werkelijk

[ Voor 5% gewijzigd door autoreverse op 17-10-2014 21:24 ]
Heb idd uitgelogd bij iCloud en computer opnieuw opgestart, dan terug ingelogd en computer nog eens opgestart, dan bluetooth op beide opgezet en werkt nu wel. (op iphone 6+ en mbpr late 2013)flexje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:20:
[...]
Hoe heb je het aan de praat gekregen? Uit - en inloggen iCloud helpt bij mij niet
Met Mavericks draaide het login scherm gewoon op 1680x1050. Als ik in Yosemite de lagere scaled resolutie van 1440x900 kies draait het login scherm wel netjes in 1440x900. Geen groot probleem, maar niet netjes.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Wat ik wel heb is dat ik voor het inloggen geen verlicht toetsenbord, een tragere aanwijzer & geen "tikken om te klikken" heb. Na het inloggen wel. Anyone?-bolio- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:49:
Draai sinds vanavond Yosemite op mijn MBPr Late 2013 en heb een klein issue met het login scherm. Ik draai een scaled resolutie (1680x1050), maar na een reboot draait het login scherm weer op 1280x800. Na het inloggen schakelt de mac weer naar 1680x1050.
Met Mavericks draaide het login scherm gewoon op 1680x1050. Als ik in Yosemite de lagere scaled resolutie van 1440x900 kies draait het login scherm wel netjes in 1440x900. Geen groot probleem, maar niet netjes.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Verwijderd
Ik heb het forwarden van de telefoontjes (iOS 8 iPhone 4s, FaceTime ingeschakeld met de optie Via mobiel netwerk iPhon.....) nu wel werkend op mijn iMac 2011 en iPad 3. Alle apparaten op hetzelfde Wifi netwerk. Op de iMac mijn Apple ID in Face Time uit en ingeschakeld. Et voilà.THE_BASE schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
Zoals eerder gezegd: MacBook's van voor 2012 zijn er uit gehaald.
Het zou dus met een MacBook van voor 2012 ook moeten lukken. (Behalve Handoff dit vereist BT SE)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 22:03 ]
Wat niet meer bij mij is QuickTime scherm opnamen vanaf iPhone. Geprobeerd op een Mac en MacBookair en met een iPhone 5c & iPhone 6
Vanaf Beta 4 werkt het niet meer. Hopelijk brengt iOS 8.1 daar verandering in.
Vast wel, ik heb hier net een MB Unibody mid 2010 C2D 2.4 / 8GB bijgewerkt en het loopt lekker. Het heeft al met wel enige uren in beslag genomen. Het lijkt wat vloeiender allemaal en alles werk voor zover ik kan overzien.joepert schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:52:
Wat denken jullie: heeft het zin om een met een MBP medio 2010 model de overstap te maken? Ik heb nu nog Mountain Lion erop zitten. Heb 4 GB uitgebreid naar 8GB. 2.4 Ghz core 2 duo. NVIDIA GeForce 320M 256 MB.
Continuity and handoff werken goed...althans...
Ik kan prima gebeld worden en de inkomende gesprekken opnemen via mijn laptop, echter zodra het gesprek is gestart blijft de ringtone op de achtergrond doorgaan(!?). Deze stopt pas als ik ophang.
Daarnaast zijn er bepaalde 06 nummers die ik niet kan bellen. De verbinding kapt er naar 4sec automatisch mee. Dit met oa een nummer van dezelfde provider en ook een iPhone. Kon door dit nummer wel weer gebeld worden. Een andere provider + android kun ik prima bellen.

EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Lukt hier ook niet met een MacBook pro retina uit mid 2012...THE_BASE schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:28:
Hele tutorial voor Handoff gedaan. Helaas, krijg het echt niet aan de praat op een Air 2011.
An a day keeps the doctor away.
Jup. In elk geval wel op de macbook. Zojuist getest door de Wifi uit te zetten en dan via de Finder in iCloud Drive een Pages document te openen. Werkt als een trein. En ik vermoed dat eventuele changes gewoon gebuffered worden tot er weer verbinding is.mister9 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:38:
Werkt iCloud drive trouwens ook off-line? Dus kan ik bv ook in de auto bij m'n bestanden (zonder dat ik hotspot gebruik dus)...?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik ging er van uit dat het wel zou kunnen met mijn MacBook Air uit 2011. 'Slechts' 3 jaar oud en niet geschikt voor zo'n functie? In de beta's werkte het prima, met tutorials krijgt de simpele mens het werkend, maar Apple ondersteunt het ineens niet meer.iApp schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:43:
[...]
Lukt hier ook niet met een MacBook pro retina uit mid 2012...Gebruik een iPad air en iPhone 5, was vooral benieuwd naar de mail functie en verder gaan via safari. Hardware is nieuw genoeg. Moet je met Bluetooth connecten?
Ik vind het ontzettend jammer, het is niet anders. Wellicht als iemand een duidelijkere Nederlandstalige handleiding uitbrengt dat ik het beter snap en het wel voor elkaar krijg.
Op mijn r-MBP heb ik het wel alvast aangezet.
Installatie ging net als een zonnetje overigens. Ziet er netjes uit. Jammer dat ze niet alle overlappende icoontjes tussen iOS en OS X hetzelfde hebben getrokken (mail???).
Net ff snel handoff getest. Werkt prima! Mail precies overpakken waar ik was gebleven. Safari pagina overnemen ideaal. Het mag op mijn iPad 4 nog net iets sneller reageren. Ik zie nu dat ik zelfs deze reactie kan overnemen op mijn iPad!
Als 8.1 ook weer als een zonnetje werkt, zullen we de afgelopen maanden maar als een dipje beschouwen en ben ik weer zeer blij met alle Apple speeltjes!
[ Voor 40% gewijzigd door readytoflow op 17-10-2014 22:53 ]
Hier werkt het ook niet met MacBook Pro Retina 13 inch late 2013 en iPhone 6......iApp schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:43:
[...]
Lukt hier ook niet met een MacBook pro retina uit mid 2012...Gebruik een iPad air en iPhone 5, was vooral benieuwd naar de mail functie en verder gaan via safari. Hardware is nieuw genoeg. Moet je met Bluetooth connecten?
Bluetooth kan niet eens verbinding maken met elkaar. Alleen voor gebruik internet van de iPhone (persoonlijke hotspot)
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem en ontdekte toen dat ik alleen nummers kon bellen waar +31 voor staat, wellicht is dat de oplossingXolon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:19:
Ok, dit is raar...
Continuity and handoff werken goed...althans...
Ik kan prima gebeld worden en de inkomende gesprekken opnemen via mijn laptop, echter zodra het gesprek is gestart blijft de ringtone op de achtergrond doorgaan(!?). Deze stopt pas als ik ophang.
Daarnaast zijn er bepaalde 06 nummers die ik niet kan bellen. De verbinding kapt er naar 4sec automatisch mee. Dit met oa een nummer van dezelfde provider en ook een iPhone. Kon door dit nummer wel weer gebeld worden. Een andere provider + android kun ik prima bellen.
![]()
Het gaat het wel via bluetooth, want als ik het uitzet doet die het niet meer
Staat dit wel aan?

[ Voor 19% gewijzigd door sweebee op 17-10-2014 23:18 ]
Settings - general - handoff
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Net even gekeken en het maakt bij mij niet uit; kan ook nummers zonder +31 of 0031 bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:15:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en ontdekte toen dat ik alleen nummers kon bellen waar +31 voor staat, wellicht is dat de oplossing
en nu?
ik zie ze niet zo snel terug op mijn iPad photoapp/pdf expert pro?
nevermind, zie ze staan nu in PDF expert.
niet zo snel als bij Google drive zegt mijn gevoel.
Systeemvoorkeuren > Spotlight
Zelfde hier.heb Bing websearch omhoog gezet (stond op nr21) in mijn spotify Spotlight voorkeuren, maar het werkt nog niet.netvista schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:30:
Ik lees en zie overal fantastische dingen over spotlight. Het werkt dan ook idd prima, maar hij zoekt alleen niet online. Alleen lokale zaken komen tevoorschijn. Meer mensen daar last van?
[ Voor 1% gewijzigd door Qorne op 17-10-2014 23:41 . Reden: tnx: acardicoconut ]
[ Voor 58% gewijzigd door sweebee op 17-10-2014 23:43 ]
Alles is aangevinkt bij Spotlight. Bing idd ook naar boven gegooid, maar geen resultaat helaas.sweebee schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:34:
Heb je misschien veel uit staan bij spotlight voorkeuren?
Systeemvoorkeuren > Spotlight
[ Voor 13% gewijzigd door netvista op 17-10-2014 23:45 ]
Zelfde issue hier. Lijkt te maken te hebben met de regio setting. Als dat bijvoorbeeld aanpast naar United States dan krijg je wel Wikipedia en Bing resultaten. Na terugzetten op Nederland werkt het niet (ik gebruik Engelse taal - regio NL).netvista schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:44:
[...]
Alles is aangevinkt bij Spotlight. Bing idd ook naar boven gegooid, maar geen resultaat helaas.
Of je moet het een gruwelijke hekel hebben aan de kleur die je gekozen hebt
Voor Mavericks kon je echt merken dat je een SSD had. Ik sloot zo vaak af want het was praktisch even snel als de sleep functie.
Ik teken nergens meer voor
Starten duurt volgens mij wel iets langer, maar ik zet zowel de Mini als de Air zelden uit. Ze staan gewoon instant aan. Als ik 3 seconde moet wachten vanuit deep sleep is het lang.Quakie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:17:
Meer mensen last van een zeer lange startup en close down? Afsluiten onder Mavericks was al super traag maar dit slaat alles.. moet 33 sec wachten:S en opstarten ook zoiets.....
Voor Mavericks kon je echt merken dat je een SSD had. Ik sloot zo vaak af want het was praktisch even snel als de sleep functie.
#team_UTC+1
Ik had bij Mavericks last van een (erg) lange shut down/restart tijd. Ik heb het gevoel dat dit bij Yosemite een stuk beter is juist.(MBPr late 2013)Quakie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:17:
Meer mensen last van een zeer lange startup en close down? Afsluiten onder Mavericks was al super traag maar dit slaat alles.. moet 33 sec wachten:S en opstarten ook zoiets.....
Aan het snel leeglopen van je batterij?MyNameIs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:18:
Iemand die weet hoe je nu kan zien dat Spotlight aan het indexeren is? Kan het nergens vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door CptMeatball op 18-10-2014 00:24 ]
Dan wordt t nog een zooi natuurlijk.
Wat voor {i}Mac{book}? En als het met Mavericks al traag was zou ik persoonlijk geen grote verandering verwachten met Yosemite? Hier draait Yosemite zeer soepel op een late 2013 13" rMBP, geen verschil in performance merkbaar (afgaande op één dag gebruik), zowel in normaal gebruik als afsluiten/opstarten.Quakie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:17:
Met weeknummers aan in de Calendar en dan overzicht op Year gaat het vanaf een bepaalde venstergrootte mis met de weeknummers:
Hier is het nog goed:

Venster iets groter en de weeknummers kloppen niet meer (laatste cijfer valt weg bij weeknummers die uit 2 cijfers bestaan):

[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 18-10-2014 02:08 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor de rest kan ik nog niks over Yosemite zeggen, moet hem nog uittesten. Tot nu toe lijkt het prima te werken.
edit:
• Airdrop werkte eerst niet van mn iphone naar mac. Kwam omdat mn mac alleen vindbaar was voor mijn contacten. Gefixt door mn eigen telefoonnummer aan de contacten-app op mn mac toe te voegen.
• Adresbalk in Safari selecteren duurt soms moeilijk lang (i.e. de tijd tussen het klikken op de adresbalk, en het daadwerkelijk geselecteerd worden van de adresbalk). Hopelijk wordt dit nog gefixt.
[ Voor 34% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-10-2014 04:29 ]
NOSIG
- op je iPhone volledig uit iCloud en Facetime uitloggen
- iPhone herstarten
- opnieuw inloggen in iCloud en Facetime
Bij mij was het probleem dat Facetime mijn telefoonnummer nooit selecteerde, die was grijsgevinkt. Nadat ik ben uitgelogd en terug heb ingelogd na reboot, vroeg hij het autmatisch of mijn telefoonnummer moest gebruikt worden. Lijkt mij alleszins een bug die maandag zal verholpen zijn met ios 8.1. Apple kennende, zou zo'n zaken gewoon zonder configuraties moeten werken.
Niet alleen LaTeX, maar ook als je Homebrew veel gebruikt; of MySQL/Postgres._Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:51:
Zojuist Yosemite geïnstalleerd. Let op dat als je LaTeX gebruikt, de installatie op het laatst heel lang kan duren. Hij bleef bij mij heel lang hangen op "minder dan 1 minuut resterend". Met CMD+L zag ik dat de installer heel hard aan het schuiven was oid met LaTeX bestanden.
Alles wat in de /usr/bin map komt, is hij heeeeel lang mee bezig
Heb je een clean instap of een upgrade uitgevoerd? In mijn ervaring is de clean instap altijd snellerjulby schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:33:
[...]
Wat voor {i}Mac{book}? En als het met Mavericks al traag was zou ik persoonlijk geen grote verandering verwachten met Yosemite? Hier draait Yosemite zeer soepel op een late 2013 13" rMBP, geen verschil in performance merkbaar (afgaande op één dag gebruik), zowel in normaal gebruik als afsluiten/opstarten.
Op mijn iMac Core i3 met SSD heb ik maar kort (een avondje) Yosemite erop gehad. Ik merkte inderdaad een langere opstarttijd van Yosemite vs. Mavericks.Quakie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:17:
Meer mensen last van een zeer lange startup en close down?
Afsluittijd heb ik niet heel erg op gelet, omdat het geen laptop is let ik daar natuurlijk never te nooit op (hoeft immers niet dichtgeklapt)
[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 18-10-2014 10:29 ]
Hier hetzelfde, heb een bugreport aangemaakt.Tourniquet schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:55:
Kan iemand dit reproduceren?
Met weeknummers aan in de Calendar en dan overzicht op Year gaat het vanaf een bepaalde venstergrootte mis met de weeknummers:
ook toetsenbord en muis werken niet in de sluimerstand en moet ik de imac uit de sluimer halen met de power button.
begint een beetje hetzelfde gemier te vertonen als ios8, zaken zijn gewoon niet goed. ben ik niet gewend van apple
De wereld vergaat niet weet je.
Verwijderd
Klopt maar na een publieke beta zou je wel minder bugs mogen verwachtenz1rconium schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:48:
Elke software heeft bugs, OS X/iOS is niet anders, is altijd al zo geweest, het is nu echt niet anders dan 5 jaar geleden.
klopt helemaal.De wereld vergaat niet weet je.
Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld bestaat er nog maar een fractie van de oorspronkelijke gerapporteerde Bugs tijdens de bètaVerwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:50:
[...]
Klopt maar na een publieke beta zou je wel minder bugs mogen verwachten
Zojuist voor de eerste keer er wat deftig mee kunnen werken tijdens wat administratief werk voor de basketbalclub en merk dat de office for mac 2011 suite wat onstabiel werkt.
Outlook is al een aantal maal gecrashed en een simpele cmd+c bevriest Word, outlook of excel voor een 10-tal seconden.
Nog eventjes afwachten als het probleem blijft, anders eens met een propere installatie proberen.
[ Voor 0% gewijzigd door Dirkxke op 18-10-2014 11:04 . Reden: typo ]
Verwijderd
Mavericks was een stuk sneller, maar nu hebben ze die rare "update achtige" laadbalk gemaakt waardoor het ook allemaal langer lijkt te duren. Verder zet ik mijn air nooit uit dus heb ik er niet echt last van.Quakie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:17:
Ik heb handmatig een aantal dingen terug gekopieerd uit de Time Machine back up. Gelukkig hoefde ik de wifi in tussentijd maar 5 keer aan en uit de toen (dat is dus nog steeds niet opgelost).
Toen ik gister mijn iPad opnieuw ging opstarten bleef die ook een uur hangen (tweede keer al).Niets aan te doen, moest heb restoren (natuurlijk weer geen up to date back up). In het proces van restoren is iTunes gelukkig maar 3 keer gecrasht.
Ik heb gister staan vloeken en schreeuwen. Na de iOS8 flop en nu zo'n slordige Yosemite ben ik wel klaar met Apple. Ze hebben het niveau van Microsoft een paar jaar terug: onstabiel, onzorgvuldig en without a heart.
Vertrouwde ik vroeger op Apple (en bestanden en software) ik doe het niet meer. In 1 maand heb ik zo veel fout zien gaan, dat is in de 7 jaar ervoor nooit zoveel geweest!
Ja, IOS8 ben ik helemaal klaar mee, kan niet wachten tot maandag, maar de upgrade naar Yosemite ging feilloos en ik ga straks mijn Air ook maar doen.
#team_UTC+1
Vergeet niet dat niet 100% van de gemelde bugs gefixt kunnen worden voor de release. Dit zijn de zogenaamde 'known issues'. Zouden ze dit wel doen, dan had Yosemite nooit uitgekomen. Ongetwijfeld zit er een selectieproces aan te grondslag, zoals 'most users affected', 'highest usability impact' etc. Het verkeerd tonen van een weeknummer na het schalen van een venster zal vast niet hoog op die lijst gestaan hebben, want zeg nou zelf, hoe vaak resize je een venster? Ik heb liever dat de Wifi bomb-proof werkt.Misha schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:52:
[...]
Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld bestaat er nog maar een fractie van de oorspronkelijke gerapporteerde Bugs tijdens de bèta
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Situatie: Macbook Pro early 2011 met Mavericks geïnstalleerd. Recente timemachine back-up gemaakt op een externe schijf.
Het plan: De Macbook updaten naar Yosemite. Vervolgens d.m.v. de recovery partitie een clean install uitvoeren. Daarna met de timemachine back-up alle programma's, instellingen en bestanden terugzetten.
Gaat dit allemaal zoals ik het bedacht heb?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Nee dat hoeft niet.ronwiel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:08:
Moet ik nu iets speciaals doen om Netflix in de 'speciale' plugin free mode aan de praat te krijgen? Voor zo ver ik weet draaide het altijd al toen ik de HTML5 player in Netflix had ingeschakeld.
En je kan ook checken in je cookie: In je cookie staat als het goed is: 'playhtml5=true'.
Is alleen wel jammer dat na de mac mini in sluimer stand is geweest het toetsenbord niet meer connect en dus de mac mini met de powerknop moet aan en uit zetten
Precies. Er zit zo'n shitload aan features in het OS tegenwoordig. Vergelijk het bijv. met het zowat heilig verklaarde Snow Leopard. Dat was, vergeleken met Yosemite, echt een no-nonsense OS zonder alle semi-nutteloze features (imo) zoals handoff etc. Ik krijg het idee dat de developers van Apple zichzelf niet meer bij kunnen benen.UltraSub schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:02:
Ik denk dat de hoofdoorzaak van vele bugs in osx en iOS is dat het complex begint te worden. En dat laat zich niet altijd lekker upgraden.
Plus dat de compatibele product line-up steeds groter begint te worden. Steeds meer apparaten en generaties waarop het OS moet werken.
Ik vind het persoonlijk jammer, en ik verlang soms terug naar de tijd van m'n witte MacBook uit 2008 waarbij ik oprecht kon zeggen: het is Apple dus t werkt gewoon.
Naast de bugs vind ik het jammer dat Apple de basics van de usability links laat liggen. Sommige dingen gaan niet helemaal vloeiend op m'n mbp late 2013, en ik merk dat yosemite op bepaalde punten trager is dan Mavericks (bijv het aanklikken van de adresbalk in safari).
NOSIG
Klopt, die tijd heb ik ook gemerkt. De eerste keer liep die daar zelfs volledig vast. Inmiddels doet alles het weer alleen vind ik Safari nog niet helemaal stabiel. Gelukkig verder nog niets gemerkt van dingen die langzamer zijn_Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:51:
Zojuist Yosemite geïnstalleerd. Let op dat als je LaTeX gebruikt, de installatie op het laatst heel lang kan duren. Hij bleef bij mij heel lang hangen op "minder dan 1 minuut resterend". Met CMD+L zag ik dat de installer heel hard aan het schuiven was oid met LaTeX bestanden.
Voor de rest kan ik nog niks over Yosemite zeggen, moet hem nog uittesten. Tot nu toe lijkt het prima te werken.
edit:
• Airdrop werkte eerst niet van mn iphone naar mac. Kwam omdat mn mac alleen vindbaar was voor mijn contacten. Gefixt door mn eigen telefoonnummer aan de contacten-app op mn mac toe te voegen.
• Adresbalk in Safari selecteren duurt soms moeilijk lang (i.e. de tijd tussen het klikken op de adresbalk, en het daadwerkelijk geselecteerd worden van de adresbalk). Hopelijk wordt dit nog gefixt.
Verwijderd
Ik denk dat iAmRenzo toch zeker wel een punt heeft. De releases van microsoft zijn sinds vista (ja vista ja, alle problemen lagen bij hardwarefabrikanten en hun drivers) veel meer streamlined geen vage bugs. In osx is afgelopen paar jaar sinds elke release wel minstens een vage bug geweest die voor veel mensen het werken bijna onmogelijk maakte.. Wat dat betreft kan apple nu een keer van MS lerenEthirty schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:24:
Iedereen zijn eigen ervaring. Voor mijn gevoel is Microsoft dat toch nog niet helemaal kwijt hoor. Windows 8, Office 2012, Server 2012. Er gebeuren soms zoveel vreemde dingen dat ik wel eens begin te twijfelen aan mijn eigen vaardigheden.
Ja, IOS8 ben ik helemaal klaar mee, kan niet wachten tot maandag, maar de upgrade naar Yosemite ging feilloos en ik ga straks mijn Air ook maar doen.
och jongen toch, had je zo'n goede band met hem?
[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 18-10-2014 12:19 ]
Wel met zijn uitstekende producten...Saven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat iAmRenzo toch zeker wel een punt heeft. De releases van microsoft zijn sinds vista (ja vista ja, alle problemen lagen bij hardwarefabrikanten en hun drivers) veel meer streamlined geen vage bugs. In osx is afgelopen paar jaar sinds elke release wel minstens een vage bug geweest die voor veel mensen het werken bijna onmogelijk maakte.. Wat dat betreft kan apple nu een keer van MS leren
[...]
och jongen toch, had je zo'n goede band met hem?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik beweer ook niet dat Apple de laatste tijd goed bezig is met hun software, verre van dat. Ik heb genoeg rare dingen gehad om me ook flink te ergeren. Maar ik stel alleen dat dat bij Microsoft, in mijn ervaring, niet veel anders is. Voor Office 2013 heb ik nu al voor enkele GB's aan patches gehad (meer dan de applicatie zelf) en toch ervaar ik nog steeds dat de hele programma interface ineens blijft hangen in een soort W95 look. Maar ook op het gebied van verschillende drivers, al moet je dat misschien meer bij de 3rd parties neerleggen dan bij Microsoft zelf.Saven schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat iAmRenzo toch zeker wel een punt heeft. De releases van microsoft zijn sinds vista (ja vista ja, alle problemen lagen bij hardwarefabrikanten en hun drivers) veel meer streamlined geen vage bugs. In osx is afgelopen paar jaar sinds elke release wel minstens een vage bug geweest die voor veel mensen het werken bijna onmogelijk maakte.. Wat dat betreft kan apple nu een keer van MS leren
/ot
#team_UTC+1
Bedankt, ligt het dus niet aan mij.z1rconium schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Hier hetzelfde, heb een bugreport aangemaakt.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Iemand?mister9 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:22:
Laat pages op de iPad nou serieus alleen de documenten zien die in de map "pages" staan en niet op andere mappen binnen cloud drive. Ik zie die mappen niet eens.
Dan wordt t nog een zooi natuurlijk.
Houd er rekening mee dat iOS nog steeds het sandboxing model hanteert en apps niet zomaar toegang hebben tot de data van andere apps, wellicht is dat de oorzaak
#team_UTC+1
Nee, maar Steve Jobs schold je wel helemaal verrot als het in zijn ogen niet goed was. Die angst cultuur lijkt nu een stuk minder bij Apple.carpebios schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:24:
Die producten waren van hem alleen?
Ik ben geen moderator maar al deze krokodillentranen hebben niets met dit topic van doen.
Mensen die bugs ontdekken kan ik aanraden om deze te rapporteren bij Apple.
bij mij werkt het niet.monnick schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:10:
Kan iemand mij vertellen of Skim (PDF viewer) werkt op Yosemite? Misschien iemand die hem wil installeren en testen?Ik gebruik Skim samen met Sublime Text om LaTeX mee te editten en ben bezig met mijn afstudeerthesis. Niet zo handig dus als Skim niet werkt onder Yosemite...
update
ik heb het volgende gevonden:
From an answer in Stackoverflow: http://stackoverflow.com/...talling-yosemite-public-b
In the preference menu, go to LaTexTools's Settings - User, change
"builder": "traditional"
to
"builder": "simple"
[ Voor 25% gewijzigd door Guids op 18-10-2014 13:22 ]
NOSIG
I am the great Cornholio!
Zover ik weet niet. Andersom kan wel._Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:23:
Klopt het dat als je zelf een nummer belt vanaf je iPhone, dat je die niet kan hand-offen naar je mac?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Stiekem hoop ik nog op een hand-off voor whatsapp...
NOSIG
http://xquartz.macosforge.org/landing/
Thanks voor je nuttige reactie!!Guids schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:14:
[...]
bij mij werkt het niet.
update
ik heb het volgende gevonden:
From an answer in Stackoverflow: http://stackoverflow.com/...talling-yosemite-public-b
In the preference menu, go to LaTexTools's Settings - User, change
"builder": "traditional"
to
"builder": "simple"
NOSIG
Kan ook maar alleen van Mac naar telefoon._Christiaan_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:07:
Oow wacht. Ik was ff in de veronderstelling dat je gedurende gesprekken een hand-off kan doen. Maar het kan dus eigenlijk alleen eigenlijk op het moment dat je een nummer aan het kiezen bent of op het moment dat je nog niet hebt opgenomen.
Stiekem hoop ik nog op een hand-off voor whatsapp...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.