• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
autoreverse schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:11:
[...]

Dit was mijn ervaring ook. Ik lees hier een paar posts terug dat je mbv een script terug kunt gaan naar het 'oude' font, misschien dat dat al veel oplost.
Bedankt voor de tip. Wellicht dat het anders is met een retina scherm, maar ik heb een MBA, en met deze patch ziet het er een stuk strakker uit, en is een stuk leesbaarder!

Voor referentie, hier is een link naar de patch:
https://github.com/schreiberstein/lucidagrandeyosemite

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds ik geupgrade ben naar Yosemite is Time Machine uitgeschakeld, niet zo heel groot probleem maar een nieuwe backup maken gaat echt bizar traag.

Me mac staat al uren aan en hij heeft pas 5GB gebackuped.
Het gaat gewoon naar de 2de HDD in mijn Mac Mini, dus dat zou vlot moeten zijn?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:35
Is spotlight klaar met indexeren?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 19:59
Als je naar 'About This Mac' gaat en je klikt op de verschillende tab's, vind ik het persoonlijk erg storend dat het niet vloeiend overloopt. Als je bijvoorbeeld van Overview naar Storage gaat, merk je gewoon dat het laggt. Ook in het instellingen menu merk je gewoon dat wanneer je ergens heen gaat dat het niet soepel verloopt.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:48

rammes

koekebakker 1e klas

Psycho_Mantis schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:44:
Sinds ik geupgrade ben naar Yosemite is Time Machine uitgeschakeld, niet zo heel groot probleem maar een nieuwe backup maken gaat echt bizar traag.

mogelijk opnieuw aan het indexeren. was hier ook het probleem.

Ik zou het doen!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat oude font met script terug, is dat voor elk font? Dus ook iTunes? Die vind ik namelijk wel rustiger ogen op mijn Air.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Ik heb me er dit weekend ook aan gewaagd. Ik wilde per se schoon gaan, dus had de image op een sd-kaart gezet. Gek genoeg wilde de eerste installatie niet lukken zonder dat ik in de installer niet meer door verschillende stappen kon klikken. Daarna opnieuw schoon geïnstalleerd en toen liep het allemaal prima. Enige ding is dat ik het idee heb dat alle acties die internet nodig hebben net wat trager worden uitgevoerd dan anders, maar dat kan ook slechts placebo zijn..

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 19:59
rammes schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:05:
[...]

mogelijk opnieuw aan het indexeren. was hier ook het probleem.
Hoelang duurt dat indexeren?

En kun je ook zien of hij daar mee bezig is ?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zie hier niets indexeren. Dat zou je moeten zien door je muis boven het vergrootglas te houden.

Heb nu maar even mijn time machine backup geformatteerd en kijk of hij er nu wel zin in heeft...

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:44

RnB

smeerbartje schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:13:
Wat mis je aan de built-in? RAR support?
Vooral de functionaliteit dat ik zelf kan kiezen waar mijn uitgepakte bestanden komen te staan.

• ZpAz
  • Laatst online: 21:50
RnB schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Vooral de functionaliteit dat ik zelf kan kiezen waar mijn uitgepakte bestanden komen te staan.
Archive Utility openen (bv via Spotlight) -> preferences (cmd + ,) en dan bij "expand into" een folder kiezen. Is dan wel fixed voor elke uitpakking.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Weet iemand of het mogelijk is om het stuk tekst en de iconen die onder de spotlight zoekbalk staan nadat je cmd+space in hebt getoetst te verwijderen? Het gaat dus om het stuk tekst dat uitleg geeft over de nieuwe spotlight en wat je er allemaal mee kunt doorzoeken. In de keynote van apple zag die zoekbalk er zo strak uit en paste perfect bij yosemite, maar die tekst en iconen verpesten het imo.

• ZpAz
  • Laatst online: 21:50
Ik heb helemaal geen iconen en text in Spotlight staan. Lijkt me dat dat een éénmalig iets moet zijn en dat dat na een zoekbeurt verdwijnt.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-11 17:25
Dat gaat weg nadat je het een keer hebt gebruikt hoor. Heb gezien waar je het over hebt, en ik dacht ook als dat maar verdwijnt. Maar hier is het weg nu. Niks voor hoeven doen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
iemand nog een tip om folders weer boven aan te krijgen in finder ?
(zoals in windows explorer, folders / mappen eerst en bestanden eronder).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ik hoop dat Apple in de toekomst een keer de optie 'clean install' geeft bij installatie.

Ik ben na een install van Yosemite over Mavericks heen nu een internet recovery van Lion aan het downloaden omdat hij blijkbaar Yosemite niet kan vinden via diezelfde internet recovery. 8)7 Mijn grootste fout: computer opnieuw starten na de harddisk geformatteerd te hebben, ervan uitgaande dat hij het meest recente OS (dat ook geïnstalleerd stond) zou pakken ipv die van 3 edities geleden. Daar gaat de zondagavond...

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:52:
Ik heb helemaal geen iconen en text in Spotlight staan. Lijkt me dat dat een éénmalig iets moet zijn en dat dat na een zoekbeurt verdwijnt.
Is alleen tijdens indexeren volgens mij.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:16:
Ik hoop dat Apple in de toekomst een keer de optie 'clean install' geeft bij installatie.

Ik ben na een install van Yosemite over Mavericks heen nu een internet recovery van Lion aan het downloaden omdat hij blijkbaar Yosemite niet kan vinden via diezelfde internet recovery. 8)7 Mijn grootste fout: computer opnieuw starten na de harddisk geformatteerd te hebben, ervan uitgaande dat hij het meest recente OS (dat ook geïnstalleerd stond) zou pakken ipv die van 3 edities geleden. Daar gaat de zondagavond...
Dat is altijd al zo: internet recovery boot de versie van het OS die bij je computer geleverd werd.

Overigens, die 'clean install' optie was er vroeger altijd wel. Samen met een 'Archive and Install'. Die eerste is weggehaald omdat 't hetzelfde is als formatteren en dan installeren, maar waarom die tweede weg is geen idee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:21:
Dat is altijd al zo: internet recovery boot de versie van het OS die bij je computer geleverd werd.
Weet je dat zeker? Ik heb het namelijk wel vaker gebruikt maar dan stond een recenter OS nog geïnstalleerd en ik kan me niet herinneren toen Lion gezien te hebben. Nu liep de recovery vast toen ik op cancel drukte van de iCloud login en bij herstarten stond Yosemite dus niet meer geïnstalleerd.

Het is voor Apple technisch toch niet zo moeilijk om vanuit internet recovery naar het meest recente OS te laten gaan? Ik zie de noodzaak van eerst Lion (of insert ander meegeleverd OS dat alsnog in zijn geheel moet downloaden) moeten installeren niet helemaal.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:35:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb het namelijk wel vaker gebruikt maar dan stond een recenter OS nog geïnstalleerd en ik kan me niet herinneren toen Lion gezien te hebben.
Ja, dat weet ik zeker. Als je nog een OS geinstalleerd hebt boot je de recovery die bij dat OS hoort, en dan installeert 'ie ook datzelfde OS. Als je echter geen functionerende recovery partitie hebt, dan krijg je de Internet Recovery en dat is dus zoals ik zei de versie die bij je computer hoort.
Het is voor Apple technisch toch niet zo moeilijk om vanuit internet recovery naar het meest recente OS te laten gaan? Ik zie de noodzaak van eerst Lion (of insert ander meegeleverd OS dat alsnog in zijn geheel moet downloaden) moeten installeren niet helemaal.
Ik ook niet echt, om eerlijk te zijn, gegeven dat ze nu OS upgrades gratis weggeven. Eerder moest je ervoor betalen en dan kun je beter de versie doen die aan de hardware gelinkt is, anders heb je al snel een probleem bij recovery van tweedehands apparatuur.

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Psycho_Mantis schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:44:

Bij mij doet die het prima. Gisteren na de update binnen een half uur 13GB opgeslagen. En dan heb ik nog een externe HDD via trage USB 2.

Over dat 'laggy', nou alleen inderdaad na 'About my Mac' als je op de 'Storage' tab klikt. Maar dan moet die kennelijk uitrekenen hoe je opslag verdeeld is. Maar duurt dan ook maar 2 seconden. Lekker boeiend :P

Safari bewaart nu meerdere logins per website als je er ooit een keer ingelogd bent onder meerdere gebruikers. Erg handig.

Alleen jammer dat de Glims plugin niet meer werkt. Erger vind ik dat XQuartz niet meer werkt.
Verder werken alle andere programma's gewoon.
En verder vind ik het een beetje 'vintage' look met de platte OSX 10.1-10.4 dock.

O, ja, ik moest ook VMware Fusion updaten naar 7.0, onder 6.05 deed de Windows 8.1 VMware sessie het niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door skatebiker op 19-10-2014 20:40 ]

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb zeer tevreden met Yosemite, en mijn accuduur lijkt ook nog eens flink beter. Beetje internetten en office taken + kalender en mail en ik haal volgens de macbook nog 12 a 13 uur met 95%!!! Dit gaat om het instap model 15" retina mid 2014. Was met licht gebruik, met normaal gebruik zit het tussen de 8 en 10. Nog steeds erg happy mee!

[ Voor 16% gewijzigd door Aardmens op 19-10-2014 20:46 ]

• RnB
  • Laatst online: 21:44

RnB

ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:37:
[...]

Archive Utility openen (bv via Spotlight) -> preferences (cmd + ,) en dan bij "expand into" een folder kiezen. Is dan wel fixed voor elke uitpakking.
Ja, daarom vind ik de standaard utility niks. ;)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-11 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

CyBeR schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Ja, dat weet ik zeker. Als je nog een OS geinstalleerd hebt boot je de recovery die bij dat OS hoort, en dan installeert 'ie ook datzelfde OS. Als je echter geen functionerende recovery partitie hebt, dan krijg je de Internet Recovery en dat is dus zoals ik zei de versie die bij je computer hoort.
Da's gek, begin dit jaar heb ik Mavericks opnieuw geïnstalleerd omdat ik een Yosemite beta update had opgeblazen. Om met een schoon schip te beginnen heb ik in plaats van een Time Machine-recovery een Internet Recovery uitgevoerd en kreeg ik zodoende weer Mavericks op mijn MBP.

/Edit: As far as I know wordt via Internet Recovery het laatste OS geïnstalleerd wat je hebt 'aangekocht'.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 19-10-2014 21:06 ]

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:20
Ik kreeg bij mijn vorige macbook de eerst geïnstalleerde versie, dat was lion terwijl mavericks geïnstalleerd stond op het moment van clean install.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 12:41
Bospa01 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:13:
iemand nog een tip om folders weer boven aan te krijgen in finder ?
(zoals in windows explorer, folders / mappen eerst en bestanden eronder).
Ik gebruik daar Xtrafinder voor, geeft je nog wat meer nuttige opties om finder te tweaken, zoal het uitschakelen van het doorzicht effect.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaMarcus schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:06:
[...]

Da's gek, begin dit jaar heb ik Mavericks opnieuw geïnstalleerd omdat ik een Yosemite beta update had opgeblazen. Om met een schoon schip te beginnen heb ik in plaats van een Time Machine-recovery een Internet Recovery uitgevoerd en kreeg ik zodoende weer Mavericks op mijn MBP.

/Edit: As far as I know wordt via Internet Recovery het laatste OS geïnstalleerd wat je hebt 'aangekocht'.
Dan heb je geen Internet Recovery gedaan. Ik heb 't voor de zekerheid net even geprobeerd en ik kreeg gewoon Lion. En ik heb uiteraard ook 10.8, 10.9 en 10.10 in m'n app store account.

Internet Recovery is anders dan een gewone recovery; beide downloaden het OS bij Apple vandaan maar in het eerste geval downloadt je computer eerst ook een boot image om van op te starten. Op dat moment weet 'ie helemaal niet dat je een nieuwer OS gekocht hebt; dat is immers gekoppeld aan je Apple-ID en niet aan je machine. Dit in tegenstelling tot de versie van het OS waarmee de computer geleverd is; dat is gekoppeld aan het type machine.

Internet Recovery herken je aan een ronddraaiend wereldbolletje bij het opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 19-10-2014 22:03 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:39

Saven

Administrator

Lijkt me een mooie optie voor Apple om te zorgen dat je kan kiezen welke versie je wil :) Wie stuurt de request in? :P

Verwijderd

Inmiddels zit ik reeds zo'n 20 minuten naar het volgende scherm te kijken: http://i.imgur.com/UrIr6wJ.jpg :')

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 22:27 ]

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik ben zo blij met mijn 'oude' early 2011 MBP en Yosemite :)
Na aanschaf een Vortex 3 SSD en 8gb geheugen erin gejetst en hij doet het nog altijd perfect. Ook het matte scherm met alu bezel vind ik een stuk mooier dan de huidige retina's.
Dat is nu even niet belangrijk, maar ik ben dus ook blij dat hij erg lekker loopt op Yosemite.

Waar ik veel lees dat mensen met nieuwere (retina) MBP's last krijgen van haperingen en vreemde bugs, heb ik nergens last van. Ik had juist het idee dat hij alleen maar beter presteert. Terwijl ik eigenlijk verwachtte dat mn 2011 MBP het wel een keer moeilijk kon krijgen met de zoveelste OSX upgrade.

Opstarten en afsluiten gaat een stuk sneller, mission control etc gaat heerlijk vloeiend en er zijn gelukkig een aantal bugs van Mavericks opgelost. Yosemite ziet er ook erg prettig uit naar mijn idee, lekker fris en 'simpel'.
Safari heeft een mooie upgrade gekregen, mooi design, goed snel en net wat meer schermruimte.
De enige bug die ik tot nu toe heb ontdekt is met youtube. Als ik een video gekeken heb en terug wil naar de vorige pagina laadt hij gewoon de video nog een keer. Als ik dan nog eens naar de vorige pagina wil gaan lukt het wel.

Al met al ben ik heel blij met de upgrade en m'n MBP die nog zo goed met de tijd mee gaat :9

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:16:

Mijn zaterdagavond.. bij de Yosmite installatie bleef ie hangen op de disk check, een invalid node structure fout. Herstellen hielp niet. Na veel geklooi met de command line en diskutil en fsck maar via de recovery mode terug naar Mavericks en toen alsnog naar Yosimite. Gelukkig was de iMac nog maar een paar maanden oud, dus de schade was te overzien. Ik snap niet dat als je de upgrade start en hij loopt vast op een disk check je het hem niet kunt afbreken en terug kunt gaan naar je oude opstart partitie. Mij lukte het niet.

Ben nog niet zo bekend met OS X, maar kan niet een betere oplossing vinden en om hiervoor nou je IMac terug naar de winkel te brengen...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Komt het nu doordat het de eerste zondagavond in de States is dat Yosemite te downloaden is dat de download vanuit Recovery zo traag is? Toennet op nog geen kwart binnengehaald en 8+ uur resterend maar gecancelled en opnieuw begonnen (omdat ik 'm vandaag anders toch niet meer red), maar tijdswinst heeft het niet opgeleverd.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:44
Sinds yosemite voel ik toch dat het inloggen minder vlot gaat, mijn toestenbord verlicht ook niet als ik mijn password moet typen.

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn Air liep helemaal vast gisteren met inloggen en 8% stroom. Kon geen kant meer op. Hoop dat het nu hij 100% is weer beter werkt. Toch vreemd.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
Lyca schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:28:
Sinds yosemite voel ik toch dat het inloggen minder vlot gaat, mijn toestenbord verlicht ook niet als ik mijn password moet typen.
Is het bij het inloggen zelf of bij het unlocken van je filevault dat je tobo niet verlicht? Bij mij is het alleen bij m'n filevault namelijk

• Lyca
mr.DJ95 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Is het bij het inloggen zelf of bij het unlocken van je filevault dat je tobo niet verlicht? Bij mij is het alleen bij m'n filevault namelijk
Dus als hij opstart, en dan moet ik mijn password ingeven tot dan is hij helemaal onverlicht. Hij verlicht enkel nadat ik mijn password heb ingegeven.
Hij liep daarjuist uit sleep helemaal vast, nog nooit voorgehad dit

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
loop nu toch wel iedere keer tegen een irritante bug op, de mac mini start op en pakt dan voor audio de hdmi kabel maar mijn geluid loopt via de tulp uitvoer. Nu moet ik dus iedere keer handmatig de geluids uitvoerbron selecteren en deze op de juiste uitvoerbron zetten.

• THE_BASE
  • Niet online
Safari ineens enorm traag. Zou dat door extensions kunnen komen of door de inmiddels enigszins opgebouwde cache?

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16
monnick schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:07:
Voor de mensen die het nieuwe font (Helvetica Neue) niet mooi vinden: met dit scriptje kan je het default font terugwijzigen naar Lucida Grande.

Dank je. Weet je of je ook weer terug kan naar Helvetica indien dit toch niet bevalt?

Ik weet niet precies waar het aan ligt maar met Yosemite krijg ik op de een of andere manier hoofdpijn met het gebruik van mijn externe monitor heb al met helderheid gespeeld maar dat heeft nog niks geholpen. Dark Mode ingeschakeld helpt niet veel want de vensters blijven op de een of andere manier fel. Zou het wel jammer vinden hierdoor terug te moeten naar Mavericks. :/

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:52
Heb nu ineens een rare bug. Iconen verdwijnen op het bureaublad :P

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 20-10-2014 09:49 ]

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:13:
Safari ineens enorm traag. Zou dat door extensions kunnen komen of door de inmiddels enigszins opgebouwde cache?
Heb hier ook veel last van, helaas geen idee waarom dit zo is.

Van Mountain Lion naar Mavericks werd Safari juist een stuk sneller bij mij.

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
[...]

Heb twee Extensions even uitgeschakeld en lijkt nu iets beter, maar kan ook aan mij liggen.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 13:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
[...]

Ik heb sinds de laatste Flash update dat Safari soms moeite heeft met opstarten. Maar daarna is hij wel snel en instant qua reageren ...

• Lyca
Ik heb het gevoel dat het vastlopen van de mac gerelateerd is aan een app "Ethernet Status"

Hij gaf aan dat het niet automatisch kon opgestart worden

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:13:
Vond 'm bij mij vooral traag met het openen van nieuwe tabbladen en het klikken/typen in de adres/zoek balk. Lijkt erop dat hij wat tijd nodig heeft voor het opbouwen van je favorieten/top sites lijst. Laat nu nieuwe tabbladen standaard leeg openen en nu is het weer snel.

Verwijderd

Zet bluetooth maar eens uit, met bluetooth aan is mijn wifi verbinding ook slecht.
Zijn al veel klachten over te vinden op het officiele support forum van apple.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 10:17 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35

Quakie

quakelen

Hierdoor gaat wel weer een deel van Yosemite features weg zoals handoff.

Dit is bij mij het geval nu na een paar dagen gewerkt te hebben met 10.10.

1) afsluiten is een drama, nog erger dan Mavericks en dat duurde al super lang (ja ik sluit hem vaak af);
2) opstarten iets trager door nieuwe bootscherm ala IOS8;
3) af en toe een app crash zoals keynote;
4) af en toe rode lijnen in activiteitenweergave zoals itunes helper, andere helpers;
5) wat minder batterij mis rond een uur, terwijl apple zegt dat ik 2 uur langer kan werken op Safari (ja getest met alleen Safari open.. Ik haal nu 6 uur... kwam onder Mavericks ook nooit aan 9uur (MBPr 13, late13)

Ik ben geen zware user en 6 ipv 7 uur is ook jammer maar doordat het gedeelde dagen zijn dat ik 1 cylce doet merk ik niet echt. Kortom ik blijf wel bij 10.10 en verwijder mijn 10,9 installatie.

Wanneer was Mavericks over het algemeen goed? Geloof bij de 2e update toch al ,dus 10.9.2?

Ik teken nergens meer voor

• THE_BASE
  • Niet online
Mocht Safari bij meer mensen trager zijn: het lijkt te liggen aan AdBlocker Plus. Tweakers.net sowieso niet blij mee natuurlijk, maar na het uitgeschakeld te hebben is Safari sneller dan ooit!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
monnick schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:07:
Voor de mensen die het nieuwe font (Helvetica Neue) niet mooi vinden: met dit scriptje kan je het default font terugwijzigen naar Lucida Grande.

Heb je hier misschien een screenshot van? Ik heb al gezocht op internet maar niets gevonden, ook de ontwikkelaar zelf heeft er geen screenshots van (alleen van de UI van zijn app waar je het kan veranderen, die heeft trouwens wel een uninstall optie).

Ik vraag me zelf af of het de moeite waard is om te proberen.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:41
Mijn MBA 2011 heeft het er toch maar moeilijk mee. Heb nu reduced transparency maar aangezet en dat helpt aanmerkelijk in snelheid en smoothness. Alle animaties en vensters waar nu geen transparency meer is gaan weer lekker vlot. Openen van folders in de dock gaat opmerkelijk genoeg nog steeds super laggy though :/

Het is te hopen dat Apple nog iets aan de snelheid weet te doen, want het loopt allemaal lang niet zo lekker als Maverick. Desnoods een optie om transparency dan maar overal uit te zetten. Zoveel voegt het imo toch niet toe.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:52:
Mocht Safari bij meer mensen trager zijn: het lijkt te liggen aan AdBlocker Plus. Tweakers.net sowieso niet blij mee natuurlijk, maar na het uitgeschakeld te hebben is Safari sneller dan ooit!
Ik heb geen Adblocker draaien, maar wel is mijn safari langzaam als ik naar een andere webpagina wil. Voordat ik de link in kan voeren bij de zoekbalk heb ik ongeveer een vertraging van 3 seconde..

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Quakie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:51:
Hierdoor gaat wel weer een deel van Yosemite features weg zoals handoff.

Dit is bij mij het geval nu na een paar dagen gewerkt te hebben met 10.10.

1) afsluiten is een drama, nog erger dan Mavericks en dat duurde al super lang (ja ik sluit hem vaak af);
2) opstarten iets trager door nieuwe bootscherm ala IOS8;
3) af en toe een app crash zoals keynote;
4) af en toe rode lijnen in activiteitenweergave zoals itunes helper, andere helpers;
5) wat minder batterij mis rond een uur, terwijl apple zegt dat ik 2 uur langer kan werken op Safari (ja getest met alleen Safari open.. Ik haal nu 6 uur... kwam onder Mavericks ook nooit aan 9uur (MBPr 13, late13)

Ik ben geen zware user en 6 ipv 7 uur is ook jammer maar doordat het gedeelde dagen zijn dat ik 1 cylce doet merk ik niet echt. Kortom ik blijf wel bij 10.10 en verwijder mijn 10,9 installatie.

Wanneer was Mavericks over het algemeen goed? Geloof bij de 2e update toch al ,dus 10.9.2?
Ik had eerst ook een upgrade gedaan en daar was de accuduur ook een stuk minder, gisteren een clean install gedaan en alles is in mijn situatie opgelost.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik draai een schone installatie...

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Quakie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:22:
Ik draai een schone installatie...
Welk model Macbook heb je, in mijn geval de Macbook Air mid 2013 heb ik positieve ervaring...

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• satya
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:52:
Om die reden gebruik ik al langer Adguard.

• THE_BASE
  • Niet online
satya schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Om die reden gebruik ik al langer Adguard.
Kende ik niet, net geïnstalleerd. Werkt beter dan AdBlock, vooralsnog.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Op mijn Macbook (Late 2009) draait het over het algemeen prima tot nu toe. Het enige negatieve dat me vooralsnog is opgevallen is dat de video's (Flash) in Arte +7 (terugkijkdienst van de Frans-Duitse publieke omroep Arte) niet helemaal soepel lopen (om de zoveel tijd een hapering) als ik ze in Safari bekijk (op 720p). In Firefox lijkt dat momenteel beter te gaan, terwijl ik in Mavericks juist vaak uitweek naar Safari voor video, omdat dit daar dan veelal juist beter liep.

Daarnaast is het jammer dat de HTML5-speler van Netflix op deze machine niet aan de gang te krijgen is in Safari, dat schijnt iets te maken te hebben met een ontwerpkeuze van Apple, waardoor het op oudere Macs niet kan. Hier blijf ik dus, net zoals in Mavericks, aangewezen op Silverlight.

Duidelijk beter loop nu trouwens Spotify, dat reageert vrijwel direct na het opstarten vlot, in tegenstelling tot de situatie onder Mavericks.

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hebben meer mensen die voorheen of nu nog de Public Beta 6 van Yosemite draaien problemen met Airdrop tussen hun iOS device (iPhone 5 bij mij) en Mac OS X?

Als ik in finder naar Airdrop ga en op mijn iPhone in de fotoapp een foto selecteer en vervolgens op het deelmenu klik komt er op beide devices geen apparaat te zien. Op mijn iPhone krijg ik geen Mac te zien en op mijn Mac geen iPhone..

De devices zouden toch automatisch zichtbaar moeten worden als ze beide in hetzelfde netwerk zitten (wat ze ook doen)?

EDIT: Al gevonden, ik heb een early 2011 MBP waarmee Airdop tussen OS X en iOS dus niet gaat }:|

[ Voor 32% gewijzigd door Richard! op 20-10-2014 12:36 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb het idee dat m'n air 2014 sneller leegloopt op Yosemite dan dat hij op Mavericks deed, meer mensen die dit hebben? Overweeg om terug te gaan naar Mavericks.

• THE_BASE
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:37:
Ik heb het idee dat m'n air 2014 sneller leegloopt op Yosemite dan dat hij op Mavericks deed, meer mensen die dit hebben? Overweeg om terug te gaan naar Mavericks.
Same here, buiten het feit dat mijn accu wel zo'n beetje op is zie je het percentage leeglopen. Zelfs in slaapstand. Ben nu naar werk, expres in slaapstand gezet na 99%. Ben benieuwd vanavond.

Verwijderd

Zojuist update naar Yosemite voltooid en dat ging erg vlotjes! Ziet er gelikt uit, vooral Safari heeft een mooie update gekregen.

1 ding kom ik alleen niet achter, ik gebruik de Safari altijd beeldvullend alleen nu moet ik dat elke keer als ik Safari start opnieuw aangeven bij weergave omdat de pijltjes rechts boven zijn verdwenen...? Ergens een mogelijkheid om safari standaart op volledig scherm weer te geven?

edit: Aha al gevonden!! 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 13:13 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deel dan meteen even |:(

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Ja, zou ik ook wel willen weten ;)

Verwijderd

Yosemite bevalt tot nu toe erg goed. Bye, bye Mavericks. Ik was benieuwd of ik veel moest wennen aan de nieuwe looks maar het bevalt echt uitstekend. Heel Yosemite voelt als een enorme opfrisser, mijn Mac Pro gaat als een speer.

Een tegenvaller is het Dark menu en Dock, daar had ik eigenlijk meer van verwacht. En tot mijn verbazing zijn bijna al mijn hard disk volumes nu opeens Core Volumes zijn geworden. Prima, totdat ik erbij zie staan dat het Revertible is. One way, no! :|

Is dat bij meer mensen zo?

~$: diskutil cs list

Logical Volume Family =====
----------------------------------------------------------
Encryption Status: Unlocked
Encryption Type: None
Conversion Status: NoConversion
Conversion Direction: -none-
Has Encrypted Extents: No
Fully Secure: No
Passphrase Required: No
|
+-> Logical Volume =====
---------------------------------------------------
Disk: disk4
Status: Online
Size (Total): 4000107503616 B (4.0 TB)
Conversion Progress: -none-
Revertible: No
LV Name: Maxxie
Volume Name: Maxxie
Content Hint: Apple_HFS

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:39:
Overigens meer mensen waar de iCloud Drive leeg lijkt, terwijl op iCloud.com en iOS wel de verschillende mapjes van apps staan (al dan niet leeg). Zo zie ik op iCloud.com en iOS wel gewoon een map van de app Scanner Pro (voorbeeld, er zijn tientallen apps met zo'n mapje die ik wel zie op iCloud.com en iOS maar niet op OSX).

Heb al opnieuw ingelogd bij iCloud maar dat hielp niks.

Opnieuw opstarten heeft ook niks gedaan.
Op mijn MacBook stonden nog bestanden in de iCloud drive directory die ik op een andere computer verwijderd had, ook na een aantal uur wachten was die MacBook nog niet geupdate. Ik heb het opgelost door in de iCloud settings de drive uit te zetten, dan gooit hij lokaal alles weg, vervolgens weer aangezet en nu werkt het syncen wel goed.

Edit: blijkbaar was dit topic niet up-to-date bij mij, beetje late reactie zo :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Blubber op 20-10-2014 13:45 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Dan doe ik het maar ;) Met het groene maximaliseer-knopje ga je nu standaard naar full-screen. Als je option ingedrukt houdt dan maximaliseert hij gewoon zoals vroeger.

NOSIG

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
_Christiaan_ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Dan doe ik het maar ;) Met het groene maximaliseer-knopje ga je nu standaard naar full-screen. Als je option ingedrukt houdt dan maximaliseert hij gewoon zoals vroeger.
_/-\o_ HELD!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:42:
Yosemite bevalt tot nu toe erg goed. Bye, bye Mavericks. Ik was benieuwd of ik veel moest wennen aan de nieuwe looks maar het bevalt echt uitstekend. Heel Yosemite voelt als een enorme opfrisser, mijn Mac Pro gaat als een speer.

Een tegenvaller is het Dark menu en Dock, daar had ik eigenlijk meer van verwacht. En tot mijn verbazing zijn bijna al mijn hard disk volumes nu opeens Core Volumes zijn geworden. Prima, totdat ik erbij zie staan dat het Revertible is. One way, no! :|

Is dat bij meer mensen zo?

~$: diskutil cs list

Logical Volume Family =====
----------------------------------------------------------
Encryption Status: Unlocked
Encryption Type: None
Conversion Status: NoConversion
Conversion Direction: -none-
Has Encrypted Extents: No
Fully Secure: No
Passphrase Required: No
|
+-> Logical Volume =====
---------------------------------------------------
Disk: disk4
Status: Online
Size (Total): 4000107503616 B (4.0 TB)
Conversion Progress: -none-
Revertible: No
LV Name: Maxxie
Volume Name: Maxxie
Content Hint: Apple_HFS
Geen idee, echter zover ik weet heeft Core volumes (nog) geen impact. Het heeft nut met FileFault en Fusion drives...

Verwijderd

Excuus, ik ging er even van uit dat ik waarschijnlijk de enige was die deze fantastische groene knop nog niet had gevonden. 8) :P

• Quakie

Quakie

quakelen

dubbel klik op de bovenbalk is maximaliseren (zelfde als option en groene knop).

• satya
Jackson6 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:37:
Ik heb die ervaring min of meer met mijn MB 7.1 uit 2010, die lijkt ook snelelr leeg te lopen. Ik vermoed dat de transparatheid hier onder ander roet in het eten gooit, want dat vraagt toch ectra processnig.

• Quakie

Quakie

quakelen

Moeilijk te onderbouwen maar hier lijkt inderdaad dat de cpu gauwer opschaalt.. Met istats menu kan je bijv watt zien van de totale package (CPU+GPU).. Intel heeft trouwens ook een programma ervoor. Ik weet niet of die onder Mavericks werkt maar onder Mavericks blijft je CPU vaak gewoon op laagste stand werken.
Ik ga deze week even proberen of ik het kan her produceren op Yosemite.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32

JJ93

Error 418

Mooie upgrade vanaf Mavericks. Ziet er net allemaal wat gelikter uit. Even wennen met het nieuwe font en de nieuwe locatie om te maximaliseren etc.

Helaas liep m'n rMBP (late 2013) net wel vast. Heb ik helaas sinds twee weken last van, gebeurde tot nu toe zo'n 5 keer. Geen idee waarom. Helaas niet verholpen door Yosemite :\

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-11 11:14
Ik ben zojuist geupgrade naar Yosemite en ik moet zeggen dat het nieuwe lettertype me niet stoort. Ondanks dat ik geen retina scherm heb, is het niet storend om te lezen.

• Jackson6
  • Niet online
satya schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Ik heb die ervaring min of meer met mijn MB 7.1 uit 2010, die lijkt ook snelelr leeg te lopen. Ik vermoed dat de transparatheid hier onder ander roet in het eten gooit, want dat vraagt toch ectra processnig.
Ben zojuist weer terug gegaan naar Mavericks, laat ze die batterij drain eerst maar fixen, kan het niet statistisch bewijzen maar ik vond de "procenten" er heel snel afvliegen, terwijl ik normaal als ik naar m'n batterij niveau kijk altijd denk: "Wow, pas zo weinig eraf in zo'n lange tijd :D"

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Ben zojuist weer terug gegaan naar Mavericks, laat ze die batterij drain eerst maar fixen, kan het niet statistisch bewijzen maar ik vond de "procenten" er heel snel afvliegen, terwijl ik normaal als ik naar m'n batterij niveau kijk altijd denk: "Wow, pas zo weinig eraf in zo'n lange tijd :D"
Was het een verse Yosemite install? Kan anders ook zijn dat hij je HD stond te indexeren, ik kan mij voorstellen dat dat lang duurt.

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Ik heb problemen met Safari. Hij loopt soms spontaan vast als ik uit de sleep kom.
Wanneer ik dan een force quit doe, blijft hij bij iedere keer opnieuw starten hangen. Ik moet mijn mac opnieuw starten voor hij het weer doet. Zijn er andere mensen met dit probleem?
Nu eerst maar eens mijn extensies kritisch nalopen.

• Quakie

Quakie

quakelen

Een aanrader. Het kost je wat tijd maar een hoop wordt duidelijk dan:

http://arstechnica.com/apple/2014/10/os-x-10-10/1/

• Jackson6
  • Niet online
Blubber schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:35:
[...]

Was het een verse Yosemite install? Kan anders ook zijn dat hij je HD stond te indexeren, ik kan mij voorstellen dat dat lang duurt.
Nee, het was een upgrade, ga denk ik ook nog een keer een verse installeren op een partitie en dan kijken hoe het gaat.

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51
Ik heb zojuist via hand-off een telefoongesprek kunnen opnemen op mijn mac. Aangezien bluetooth uitstaat op mac en iphone, en bovendien mijn mac (MBP 5.5, late 2009) geen BT4.0 heeft, zou dit volgens de info van Apple die ik gevonden heb, niet moeten kunnen.. Weet iemand hoe dit kan?

Best handige functie overigens :-)

Voor de volledigheid: Beller gebruikt 4S (iOS8.0.2), ontvanger(ik) 4S (8.0.2), MBP5.5 met osx10.10. Het betrof overigens geen facetime-audio volgens de gespreksgeschiedenis op de apparaten..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gis. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:20:
Ik heb zojuist via hand-off een telefoongesprek kunnen opnemen op mijn mac. Aangezien bluetooth uitstaat op mac en iphone, en bovendien mijn mac (MBP 5.5, late 2009) geen BT4.0 heeft, zou dit volgens de info van Apple die ik gevonden heb, niet moeten kunnen.. Weet iemand hoe dit kan?
Die functie (en SMS hand-off ook) gebruikt geen bluetooth maar alleen wifi.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08
Jackson6 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Ben redelijk nieuw met mac , hoe ben je terug gegaan naar Mavericks? Wil zelf ook terug heb toch te veel last van wat , voor mij dan , iirritante bugs.

Verwijderd

Ik wil graag Yosemite installeren op mijn Macbook Pro 13" uit medio 2012. Toen der tijd geen Mavericks geïnstalleerd, dus dit wordt de eerste upgrade.

Ik begrijp uit veel reacties dat met een clean install de batterijduur het beste behouden blijft.
Dus ik ga me daar aan wagen...

Ik vraag me alleen af of ik Microsoft Office terug kan zetten vanaf een externe backup (wel met Time Machine)? Ik heb ooit via via een productcode kunnen gebruiken voor Microsoft Office en die heb ik nu niet meer, dus ik ben bang dat wanneer ik een clean install doe, ik geen Microsoft Office meer heb...

Weet iemand misschien of ik die productcode uit het programma terug kan halen en opnieuw kan installeren na de yosemite clean install? Thanks! _/-\o_

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:38:
Weet iemand misschien of ik die productcode uit het programma terug kan halen en opnieuw kan installeren na de yosemite clean install? Thanks! _/-\o_
Jaaaa, dat zou je wel willen he? :D

Ik zou gewoon een upgrade doen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben nu een middagje aan het werk in multi-monitor setup op mn rMBP late 2013 met yosemite met een paar programma's open... Maar dat is echt bijna niet te doen. Animaties gaan zo hakkelig, niet normaal. Notification center opent in 5 frames. Mission center in 1 frame. Switchen van spaces 4 frames...

Op zich maakt dat het nog niet onwerkbaar. Maar wel het feit dat als ik van mn ene scherm naar mn andere klik, het ongeveer een seconde duurt voordat de applicatie actief wordt. Als je veel switcht tussen applicaties op meerdere monitors is dat dus een probleem. Dit gaat ook gepaard met een awkward geknipper van de menubalk.

Blijf je binnen 1 programma, dan is er niks aan de hand. Ligt dus echt aan Yosemite.

Echt zo slecht dit. :N

NOSIG

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen last van met een late 2011 dus…

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Heb je 15 inch of 13 inch? Ik heb zelf 13 inch, heb het idee dat die slechtere graphics aan boord heeft.

NOSIG

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik heb sinds 10.10 dat mijn MacBook niet meer automatisch inlogt, ik moet nu elke keer mijn wachtwoord ingeven. Ik ben erachter dat dit aan FileVault lag, dat had ik ingeschakeld en dan is automatisch inloggen niet nodig. Nu heb ik dat uitgeschakeld maar kan ik nog steeds niet kiezen voor Automatisch inloggen (het is aangevinkt en grijs).

Iemand een idee?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Niet toevallig links onderin het slotje nog dicht?
Daar een keer op drukken en je wachtwoord invoeren, en dan kun je meer.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Nee, die is ontgrendeld. :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:12
Kan iphone niet updaten via itunes :S kan geen verbinding krijgen met software update server...deze melding heb ik nog nooit gehad in mavericks en nu net vandaag yosemite erop gezet en dan opeens dit

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

dbz1985 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:33:
Kan iphone niet updaten via itunes :S kan geen verbinding krijgen met software update server...deze melding heb ik nog nooit gehad in mavericks en nu net vandaag yosemite erop gezet en dan opeens dit
Dat komt omdat zojuist de update iOS 8.1 wereldwijd is uitgerold. Momenteel is de hele wereld Apple aan het DDos'en

Lekker kort.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:12
Hoite schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Dat komt omdat zojuist de update iOS 8.1 wereldwijd is uitgerold. Momenteel is de hele wereld Apple aan het DDos'en
In dat geval wacht ik nog ff :p

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Benieuwd of jullie het volgende ook ervaren en wat er tegen te doen is. Safari heeft in Yosemite alle favorieten en meest bezochte websites in een vak geplaatst die verschijnt wanneer je de adresbalk geselecteerd hebt.

Wanneer ik nu een zoekopdracht ingeef in de adresbalk blijft het vak staan en moet ik ergens op de pagina klikken om deze weg te laten gaan.

EDIT: oplossing al gevonden. Voorkeuren-> zoek -> toon favorieten uitschakelen.
EDIT 2: dit zorgt ervoor dat het gehele vak niet meer komt.. is dus niet de oplossing. Als iemand iets weet hoor ik het graag!

[ Voor 22% gewijzigd door homemix25 op 20-10-2014 19:59 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels ook door middel van de inmiddels bekende hack Handoff en Continuity werkend op MacBook Air 2011. Blijft vreemd dat Apple het er (wellicht niet voor niets) uit heeft gehaald voor dit type systeem.

Wel blij, want het is een toffe toevoeging. Ook SMS-Relay inmiddels toegevoegd. Straks maar eens wat testjes doen. De eerste test was veelbelovend!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Helaas op mijn macbook pro retina van 2013 erg veel problemen met wifi :(. Verbinding valt regelmatig weg (lijkt nog verbonden), maar moet wifi aan en uitschakelen om het op te lossen.

Baal stiekem wel dat ik zo vroeg geupgrade heb want dit is bijna niet werkbaar.

Internet staat er vol mee, hierbij een voorbeeld:
https://discussions.apple.../6601963?start=0&tstart=0

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2014 20:09 ]

Mijn V&A

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:32
Workaholic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:59:
Helaas op mijn macbook pro retina van 2013 erg veel problemen met wifi :(. Verbinding valt regelmatig weg (lijkt nog verbonden), maar moet wifi aan en uitschakelen om het op te lossen.

Baal stiekem wel dat ik zo vroeg geupgrade heb want dit is bijna niet werkbaar.
Heb echt precies hetzelfde op mijn retina 2014

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:39

Saven

Administrator

Mail.app doet het hier niet goed. Ik kan niet verbinden met mijn smtp servers :/ 100% zeker dat alle config goed is. Geeft aan dat username/password incorrect zijn :r

Ophalen van mail gaat wel goed

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:56:
Inmiddels ook door middel van de inmiddels bekende hack Handoff en Continuity werkend op MacBook Air 2011. Blijft vreemd dat Apple het er (wellicht niet voor niets) uit heeft gehaald voor dit type systeem.
Welke hack bedoel je? :D Ik moet hem ook hebben helaas :(

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:17
Heb ook een Macbook Air uit 2011 en de truc uitgevoerd. Echter heel soepel werkt het nog niet, het bellen komt bijvoorbeeld ook niet bij mij op men macbook binnen. Al met al het werkt wel maar niet in het totaal plaatje.
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste