• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ryur schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:11:
[...]

Welke hack bedoel je? :D Ik moet hem ook hebben helaas :(
Alstu: http://forums.macrumors.c...p?p=20015070#post20015070

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Workaholic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:59:
Helaas op mijn macbook pro retina van 2013 erg veel problemen met wifi :(. Verbinding valt regelmatig weg (lijkt nog verbonden), maar moet wifi aan en uitschakelen om het op te lossen.

Baal stiekem wel dat ik zo vroeg geupgrade heb want dit is bijna niet werkbaar.

Internet staat er vol mee, hierbij een voorbeeld:
https://discussions.apple.../6601963?start=0&tstart=0
Ik had dit probleem voor de update naar 10.10, zowel op mijn Mac als MacBook. Al vermoed ik dat het aan mijn router ligt (Ubee van Ziggo :'( ).

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DannyBevers schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:16:
Heb ook een Macbook Air uit 2011 en de truc uitgevoerd. Echter heel soepel werkt het nog niet, het bellen komt bijvoorbeeld ook niet bij mij op men macbook binnen. Al met al het werkt wel maar niet in het totaal plaatje.
Nog niet gemerkt, ik ben gebeld en het werkte. Ik kon zelf bellen. SMS-relay en iMessage werken prima. Ik zal het straks nog eens proberen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:11:
Ik ben nu een middagje aan het werk in multi-monitor setup op mn rMBP late 2013 met yosemite met een paar programma's open... Maar dat is echt bijna niet te doen. Animaties gaan zo hakkelig, niet normaal. Notification center opent in 5 frames. Mission center in 1 frame. Switchen van spaces 4 frames...

Op zich maakt dat het nog niet onwerkbaar. Maar wel het feit dat als ik van mn ene scherm naar mn andere klik, het ongeveer een seconde duurt voordat de applicatie actief wordt. Als je veel switcht tussen applicaties op meerdere monitors is dat dus een probleem. Dit gaat ook gepaard met een awkward geknipper van de menubalk.

Blijf je binnen 1 programma, dan is er niks aan de hand. Ligt dus echt aan Yosemite.

Echt zo slecht dit. :N
Heb volgens mij de oplossing gevonden :)
https://david.gyttja.com/...ce-on-retina-macbook-pro/

Weet niet precies waar het nu aan lag, maar hij draait veel beter nu. In multi-monitor loopt het soms nog net niet helemaal vloeiend, maar dat is op zich wel logisch met zoveel pixels. Ik kan iig niet meer de frames tellen, dus dat is op zich wel goed :P

Zonder externe monitor loopt zelfs exposé helemaal vloeiend en dat ben ik niet gewend.

NOSIG

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 18:59
Iemand hier nog meer die het volgende ervaart?

Ik heb mijn 13" Mid-2009 Macbook Pro geupgrade naar Yosemite, daarnaast heb ik een Debian Wheezy file server met netatalk en een RPi met OpenELEC. Sinds dat ik Yosemite heb draaien worden deze niet meer zichtbaar in Finder.

Ik heb inmiddels een "workaround" gevonden, namelijk het uitschakelen de firewall.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

gis. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:20:
Ik heb zojuist via hand-off een telefoongesprek kunnen opnemen op mijn mac. Aangezien bluetooth uitstaat op mac en iphone, en bovendien mijn mac (MBP 5.5, late 2009) geen BT4.0 heeft, zou dit volgens de info van Apple die ik gevonden heb, niet moeten kunnen.. Weet iemand hoe dit kan?

Best handige functie overigens :-)

Voor de volledigheid: Beller gebruikt 4S (iOS8.0.2), ontvanger(ik) 4S (8.0.2), MBP5.5 met osx10.10. Het betrof overigens geen facetime-audio volgens de gespreksgeschiedenis op de apparaten..
Hoe heb je dit gesprek opgenomen? :)

An  a day keeps the doctor away.

Verwijderd

carpebios schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:01:
[...]

Heb echt precies hetzelfde op mijn retina 2014
Ik heb in het verleden alleen bij Mountain Lion Wifi problemen gehad. Onder Yosemite heb ik geen enkel Wifi probleem, noch m'n iMac 2011 en noch m'n MBA 2012. Ik gebruik een Time Machine waar een Airport is ingebouwd op 5 GHz. Het valt mij op dat de combi Apple met andere Wifi points dan haar eigen producten stroef verloopt. Het is voor een fabrikant als Apple ook ondoenlijk om elke Wifi router te testen. Een algemene workaround is om de netwerkvoorkeuren te wissen of te wijzigen.

Ga naar Systeemvoorkeuren=> Netwerk=>WiFi en selecteer geavanceerd. Met een +/- kun je volgorde wijzigen of wissen.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-11 14:56

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik heb inmiddels verschillende gesprekken binnengekregen op mijn Macbook Pro mid 2010. Volgens de specificaties zou het geen oproepen moeten ondersteunen. Bluetooth op iPhone uit, wel aan op macbook. Heb het niet opgenomen via de mac (gewoon via iPhone, gewenning :P) maar wil het absoluut proberen!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 14:17
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:24:
[...]

Nog niet gemerkt, ik ben gebeld en het werkte. Ik kon zelf bellen. SMS-relay en iMessage werken prima. Ik zal het straks nog eens proberen.
Sinds 8.1 update werkt het spontaan ineens wel, de oproep kwam op mijn mac binnen.
Echter wel raar dat de oproep eeuwig over blijft over gaan terwijl degene al heeft opgehangen. 8)7

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 23:07
Ik heb sinds de update last dat MS excel crasht als ik meerdere bestanden tegelijk open heb. Ik kan er wel in werken, maar bij het opslaan ging het telkens fout...

Verder merk ik ook dat het hele systeem (ik las het al eerder) toch wat hakkelig aanvoelt.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 15:39

Saven

Administrator

Saven schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:01:
Mail.app doet het hier niet goed. Ik kan niet verbinden met mijn smtp servers :/ 100% zeker dat alle config goed is. Geeft aan dat username/password incorrect zijn :r

Ophalen van mail gaat wel goed
Lijkt echt een probleem van Mail te zijn |:( In Outlook werkt het prima ;w

• THE_BASE
  • Niet online
DannyBevers schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Sinds 8.1 update werkt het spontaan ineens wel, de oproep kwam op mijn mac binnen.
Echter wel raar dat de oproep eeuwig over blijft over gaan terwijl degene al heeft opgehangen. 8)7
Best vreemd. Helaas geen tweede telefoon hier, dus testen is lastig.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is het inmiddels al mogelijk om iBooks te verwijderen en de boeken functie terug te krijgen in iTunes? De manier die onder Mavericks werkte werkt niet. Ik ben iBooks kwijt nu, maar iTunes krijgt het boeken tab niet terug :/

[Edit]
Na nog wat gepruts (die service nog een keer gekilled, en iTunes nog wat gerestart te hebben) is het boeken tabblad weer terug *O*
Hopen dat hij daar nu blijft staan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 20-10-2014 22:06 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-11 17:25
UltraSub schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:37:
Nee, ik bedoel echt zo'n bestand, dus buiten de GUI om. Net de global gepakt in /Library/Preferences. Eens rebooten en zien wat er gebeurt.

/edit
Nope. Alles leeg in preference panel voor BT op de Mac, op de 5S staat nog steeds die ene greyed out. Als ik die probeer te connecten krijg ik melding dat de MBA niet in de buurt is. Klik ik op de MBA op pair (zodra ik in het BT scherm kom op de 5S ziet de MBA hem), dan wordt er gepaired, is succesvol, zie ik op de 5S een tweede connectie komen met zelfde naam, en op de MBA een iPhone met de status "not connected". Kies ik daarna op de 5S de nieuw gepairde: "Connection unsuccessful. MBA is not supported".

Naja, we gaan wachten op de updates :)
Ook na 8.1 update, no go. Nog steeds zelfde probleem met bluetooth pairing. :(

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Sjoerdfoto schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:58:
Ik heb inmiddels verschillende gesprekken binnengekregen op mijn Macbook Pro mid 2010. Volgens de specificaties zou het geen oproepen moeten ondersteunen. Bluetooth op iPhone uit, wel aan op macbook. Heb het niet opgenomen via de mac (gewoon via iPhone, gewenning :P) maar wil het absoluut proberen!
Continuity hoort ook te werken want werkt d.m.v. het wifi netwerk. Handoff daarentegen werkt d.m.v. bluetooth en werkt via de officiële manier alleen met OSX apparaten die bluetooth 4.0 in huis hebben.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Die functie (en SMS hand-off ook) gebruikt geen bluetooth maar alleen wifi.
Not quite. De functionaliteit zit in Facetime en Messages. De koppeling zal ook binnen die apps plaatsvinden. Dat betekent dat je op zowel je iOS apparaat als je Mac in moet loggen op Facetime en Messages. Facetime op OS X wil alleen werken wanneer je een cam aangesloten hebt, zonder cam kun je niet inloggen (en dus ook niet die belfunctionaliteit gebruiken). Voor wie dat sms/mms aan wil zetten: Messages in OS X openen en daar inloggen, dan krijg je vanzelf wel de vraag of je wil koppelen. Het verkrijgen van de code kan echter wel even een tijdje duren.

Bluetooth is hier geen vereiste, dat is er wel voor handoff (verder gaan met je app op OS X of iOS). Die gebruikt bluetooth om te detecteren wat/wie er in de buurt is. Volgens mij is dat bluetooth ook nodig voor de Instant Hotspot functionaliteit (dit is anders dan de gewone hotspot functie die je handmatig in de iOS settings moet aan zetten).

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 16:38
Hallo,

Ik heb op mijn hackintosh Yosemite geinstalleerd met MacPwn. De installer gaf al aan dat de bootsector niet goed was. Ik kan nu mijn hackintosh deels opstarten. Het gaat goed totdat er staat 'errors encountered pausing 5 seconds'. Daarna start mijn systeem opnieuw op. Ik gebruik als boot flags -v GraphicsEnabler=No /System/Library/Kernels/kernel kext-dev-mode=1 PCIRootUID=0.
Iemand enig idee hoe ik mijn systeem met Yosemite normaal kan opstarten? :)

Verwijderd

Meer mensen problemen met Airplay naar Apple TV sinds de Yosemite Update?

Ik kan geen video meer fatsoenlijk streamen. Ik kom wel veel US forums tegen waar dit probleem uitgebreid besproken wordt, maar nog geen NL lotgenoten.

Neem aan dat dit een bug is die snel zal worden opgelost.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kun je wel zeggen maar je spreekt me niet tegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35

Quakie

quakelen

Mmm waarschijnlijk door de nieuwe core volumes kan ik mijn partities niet meer verwijderen / wijzigen.

Mijn Yosemite partitie is opgezet onder Mavericks. Echter kan ik Mavericks stuk wissen maar ik kan niet de partitie verwijderen zodat ik yosemite kan uitbreiden tot mijn volledige SSD grootte.

ook met command R lukt dit niet...

iemand een idee? Alle opties zijn grijs..... wel irritant heb nu een 128 Gig partitie en niet lege die ik niet kan gebruiken:S

Ik teken nergens meer voor

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Buiten het feit dat mijn mid 2014 rMBP er trager op is geworden vind ik de interface ook maar behoorlijk lelijk. Het gaat steeds meer richting dat lelijke iOS. Straks gaan ze de andere hardware ook nog net zo lelijk maken als de nieuwe iphones.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 15:44
Er is precies toch een duidelijke battery drain in Yosemite, ik voel toch ook duidelijk minder battery met Yosemite

• THE_BASE
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:18:
Buiten het feit dat mijn mid 2014 rMBP er trager op is geworden vind ik de interface ook maar behoorlijk lelijk. Het gaat steeds meer richting dat lelijke iOS. Straks gaan ze de andere hardware ook nog net zo lelijk maken als de nieuwe iphones.
Deels met je eens: iOS 7 was net als OS X Yosemite wennen. Ik geef toe dat ik Android L Stock strakker vind dan iOS. Zelfs HTC heeft het netjes voor elkaar. Maar om nou te zeggen dat het lelijk is?

Wat betreft die iPhone: ik vind ook dat Apple daarmee geen wereldwonder heeft neergezet. Steve had bijvoorbeeld nooit die antennes en camera op deze manier goedgekeurd. Maar Steve is niet meer, dus we moeten het er mee doen.

• THE_BASE
  • Niet online
Lyca schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:20:
Er is precies toch een duidelijke battery drain in Yosemite, ik voel toch ook duidelijk minder battery met Yosemite
Als een malle. Mijn accu gaf bij Mavericks aan dat het onderhoud nodig heeft. Bij Yosemite niet meer, maar loopt leeg als een malle. Air is 3 jaar. Is een 'kapotte' accu dan niet wat snel.

Twijfel nu om het te laten vervangen.

• Saven

Saven

Administrator

Quakie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:11:
Mmm waarschijnlijk door de nieuwe core volumes kan ik mijn partities niet meer verwijderen / wijzigen.

Mijn Yosemite partitie is opgezet onder Mavericks. Echter kan ik Mavericks stuk wissen maar ik kan niet de partitie verwijderen zodat ik yosemite kan uitbreiden tot mijn volledige SSD grootte.

iemand een idee? Alle opties zijn grijs..... wel irritant heb nu een 128 Gig partitie en niet lege die ik niet kan gebruiken:S
Jup same problem hier. Er zijn wel wat ongedocumenteerde terminal commando's die zouden moeten werken :) Ben de linkjes even kwijt. Heb het zelf nog niet uitgevoerd omdat ik mijn lege SSD ruimte gebruik als "overprovisioning" (~25gb van mijn ~250gb ssd)

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:10
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:56:
Inmiddels ook door middel van de inmiddels bekende hack Handoff en Continuity werkend op MacBook Air 2011. Blijft vreemd dat Apple het er (wellicht niet voor niets) uit heeft gehaald voor dit type systeem.

Wel blij, want het is een toffe toevoeging. Ook SMS-Relay inmiddels toegevoegd. Straks maar eens wat testjes doen. De eerste test was veelbelovend!
Ik heb die hack ook moeten installeren (mba 2011), maar nu zit ik met het probleem dat ik handoff alleen kan gebruiken wanneer ik iCloud in en uitlog op mijn MacBook. Dan doet alles het vlekkeloos, maar wanneer ik mijn MacBook reboot, dan doet ie het niet meer en mag ik iCloud weer opnieuw in/uitloggen. 8)7

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nog even een toevoeging op mijn eerdere post: het lijkt erop dat er grafisch toch het een en ander wat minder soepel loopt dan voorheen op mijn Macbook (Late 2009). Onder andere lopen Youtube-filmpjes (Flash) in Firefox niet helemaal vloeiend, in de Kaarten-applicatie laat het satellietbeeld zich niet helemaal vloeiend bewegen en ik meen af en toe ook wat schokjes te zien in de dvd-weergave, maar voor dit laatste weet ik nog niet zeker of er een verband is met Yosemite.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:42:
En tot mijn verbazing zijn bijna al mijn hard disk volumes nu opeens Core Volumes zijn geworden. Prima, totdat ik erbij zie staan dat het Revertible is. One way, no! :|

Is dat bij meer mensen zo?
[...]
Dit is normaal, Apple doet dit nu standaard voor interne drives. Zie de ars technica review van John Siracusa.

Alleen bij zijn screenshot is die drive vreemd genoeg wel gewoon revertible.. Maar hoe dan ook lijkt het me niet echt een probleem tenzij je de drive ook met hele oude versies van Mac OS wil gaan gebruiken (Ouder dan Lion, waarin Core Storage geïntroduceerd is).

Edit: Ik heb het vermoeden dat het aan de grootte van je drive ligt dat je niet terug kan: Ik had zelf met mijn 4TB drive ook problemen onder Mac OS totdat ik hem opnieuw formatteerde onder Core Storage. Sommige (vooral externe USB) drives hebben een 'compatibiliteitsmode' voor oude windows versies waardoor hij 512 bytes blokgroottes gebruikt in plaats van de voor die grootte normale 4k, en daar kon Mac OS niet goed mee overweg. Ik geloof dat ik hem toen helemaal volgeschreven heb met nullen voordat het pas lukte. Ik heb mijn 4TB niet bij de hand maar ik zal morgen even kijken wat ik daarop heb staan bij Revertible.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 21-10-2014 03:30 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

Saven schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:26:
[...]

Jup same problem hier. Er zijn wel wat ongedocumenteerde terminal commando's die zouden moeten werken :) Ben de linkjes even kwijt. Heb het zelf nog niet uitgevoerd omdat ik mijn lege SSD ruimte gebruik als "overprovisioning" (~25gb van mijn ~250gb ssd)
Ik hoop dat je ze vindt en wilt delen?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Op random tijden krijg ik de melding dat ik geen JRE 6 heb, dit klopt uiteraard aangezien OSX de ondersteuning hiervoor gestopt heeft. Helaas, ik kan er maar niet achter komen welke tool/daemon nu en dan dit nodig heeft. De OSX melding geeft een more knop (met info op de apple website) en een ok knop maar geeft niet aan welke tool JRE nodig heeft.

Iemand ervaring hiermee? Is er een manier om te zien welke applicatie JRE zo nu en dan probeert te gebruiken?

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 12:41
Quakie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:11:

Misschien kan iPartition overweg met core volumes.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik weet niet of dit reeds gepasseerd is in het topic.
Hoe je spotlight helemaal uitschakelt voor het versturen van je zoekqueries.

Bij deze
Disable “Spotlight Suggestions” and “Bing Web Searches” in System Preferences > Spotlight > Search Results.

Safari also has a “Spotlight Suggestions” setting that is separate from Spotlight’s “Spotlight Suggestions.” This uses the same mechanism as Spotlight, and if left enabled, Safari will send a copy of all search queries to Apple.

You’d be forgiven for thinking that you’d already disabled “Spotlight Suggestions,” but you’ll also need to uncheck “Include Spotlight Suggestions” in Safari > Preferences > Search.
http://arstechnica.com/se...aks-location-search-data/

[ Voor 3% gewijzigd door nagasy op 21-10-2014 08:40 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• Quakie

Quakie

quakelen

satya schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:38:
[...]

Misschien kan iPartition overweg met core volumes.
Zal ik vanavond eens naar kijken thx..

Ik heb inmiddels al wat gevonden om het om te zetten naar logische volumes.
Ik zit helaas op mijn werk en kan dus niet bij mijn geschiedenis..
Hiermee lukt het om partitie waar Mavericks op staat te verwijderen. Echter kan je nog steeds niet je Yosemite partitie aanpassen. Je kunt alleen een nieuwe partitie maken of opnieuw beginnen.

Ik ga (als iPartition niks oplevert) maar een schijfkopie maken.. Ik maak een nieuwe partitie aan en via schrijfkopie zet ik Yosemite op de nieuwe partitie en verwijder daarna de oude partitie. Dit schijnt te lukken.. Dit is niet echt een vooruitgang zeg.

Ik zelf ben ook niet zo van het kopieren van OSen.. Misschien leef ik nog teveel met oude gewoontes maar als er dan wat aan de hand is ga ik er standaard vanuit dat het komt door de schijfkopie.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 21-10-2014 09:04 ]

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:21
Sinds ik Yosemite draai staat er in mijn appstore 'you have 2 apps to accept'. Gaat om iMovie en iPhoto. Echter, als ik op accept klik en mijn wachtwoord invoer krijg ik de volgende melding 'These apps cannot be accepted by your Apple ID.'

Ik heb een beetje gezocht op internet, maar ik kan nergens vinden hoe ik deze apps kan accepteren danwel verwijderen uit de 'to accept'-lijst.

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
THE_BASE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:22:
Als een malle. Mijn accu gaf bij Mavericks aan dat het onderhoud nodig heeft. Bij Yosemite niet meer, maar loopt leeg als een malle. Air is 3 jaar. Is een 'kapotte' accu dan niet wat snel.

Twijfel nu om het te laten vervangen.
Onnodig om zoveel paniek te zaaien.

Waarschijnlijk gaat er iets mis in een of ander appje, waardoor ie in een loopje blijft hangen en continue door blijft pruttelen. Kijk eens bij je Activity Monitor: zijn er daar verdachte dingen gaande? Bij mij flipte bijvoorbeeld Google Drive aardig, gewoon afgesloten en opnieuw gestart en werkt weer als een zonnetje.
Ook Spotlight vroeg aardig wat resources: wat schijnt te helpen is folders als Google Drive, Dropbox en Crashplan (als je dat gebruikt) uit de Spotlight search te halen. Daarnaast rustig afgewacht tot hij klaar was met indexeren, niets aan de hand.
Dit alles op een 13" 2011 MBAir.

• homemix25
swtimmer schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:38:
Op random tijden krijg ik de melding dat ik geen JRE 6 heb, dit klopt uiteraard aangezien OSX de ondersteuning hiervoor gestopt heeft. Helaas, ik kan er maar niet achter komen welke tool/daemon nu en dan dit nodig heeft. De OSX melding geeft een more knop (met info op de apple website) en een ok knop maar geeft niet aan welke tool JRE nodig heeft.

Iemand ervaring hiermee? Is er een manier om te zien welke applicatie JRE zo nu en dan probeert te gebruiken?
Zelfde probleem hier maar nog geen oplossing kunnen vinden.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• THE_BASE
  • Niet online
SublimnAll schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

Onnodig om zoveel paniek te zaaien.

Waarschijnlijk gaat er iets mis in een of ander appje, waardoor ie in een loopje blijft hangen en continue door blijft pruttelen. Kijk eens bij je Activity Monitor: zijn er daar verdachte dingen gaande? Bij mij flipte bijvoorbeeld Google Drive aardig, gewoon afgesloten en opnieuw gestart en werkt weer als een zonnetje.
Ook Spotlight vroeg aardig wat resources: wat schijnt te helpen is folders als Google Drive, Dropbox en Crashplan (als je dat gebruikt) uit de Spotlight search te halen. Daarnaast rustig afgewacht tot hij klaar was met indexeren, niets aan de hand.
Dit alles op een 13" 2011 MBAir.
Mijn MacBook Air is 3 jaar en het laatste jaar nam het al af. Vorige week onder Mavericks dat het onderhoud nodig had. Ik heb even gewacht en de melding krijg ik met Yosemite niet meer.

Dus de vraag is nu of hij snel leeg loopt door een bug in Yosemite of leeg loopt door de ouderdom. Tevens gaat hij bij 8% naar 12% en valt bij 6% uit. Ik probeer hem nu te kalibreren. Wellicht helpt het.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15
Hoe kan ik het beste een clean install uitvoeren? Net als met Mavericks de .dmg downloaden uit de App Store en een USB-stickje maken en daarvan booten?

Ik wil op m’n Air (mid-2012) namelijk een clean install uitvoeren, frisse start :) Ben benieuwd wat Yosemite met m’n accu gaat doen. Ik haal er nu zo’n 5,5 uur uit met Mavericks.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 10:50 ]

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:48:
Hoe kan ik het beste een clean install uitvoeren? Net als met Mavericks de .dmg downloaden uit de App Store en een USB-stickje maken en daarvan booten?

Ik wil op m’n Air (mid-2012) namelijk een clean install uitvoeren, frisse start :) Ben benieuwd wat Yosemite met m’n accu gaat doen. Ik haal er nu zo’n 5,5 uur uit met Mavericks.
Dat was hoe ik het deed en dat werkte prima :)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

doc

homemix25 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:40:
[...]

Zelfde probleem hier maar nog geen oplossing kunnen vinden.
Ik had ook zoiets, dat er een melding kwam dat een webpagina Java nodig had. Bleek de facebook videochat te zijn, die moet je weggooien uit je launchagents/daemons

Zie: http://apple.stackexchang...es-access-jre-in-yosemite

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

swtimmer schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:38:

Ik had dit probleem ook. Mijn oplossing was eenvoudig. Installeer de onderstaande Java client en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon ;)

http://support.apple.com/kb/DL1572

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:48:

Ik zou booten met cmd+r en dan via het internet een clean instal doen.
Werkte bij mijn MBP perfect.

Zorg ervoor dat je laptop met het internet met een kabel verbonden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 11:41 ]

• ThinkPad
Dat is nog makkelijker. Maar krijg je via internet recovery het nieuwste OS dan? Ik dacht dat je dan het OS kreeg waar de machine mee geleverd werd af-fabriek.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Usb stick maken. Internet recovery werkt pas na installatie Yosemite .

• ThinkPad
Ok, gaan we dat doen :9

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:43:
Dat is nog makkelijker. Maar krijg je via internet recovery het nieuwste OS dan? Ik dacht dat je dan het OS kreeg waar de machine mee geleverd werd af-fabriek.
Nee ke kijgt het os wat origineel bij je laptop hoort. Daarna updaten, Safari en Yosemite.

Internet recovery werkt niet na Yosemite, maar altijd. Boot met cmd+r.
Probeer maar uit.
Dan format en installeren via het menu.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 11:56 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Ik had dit probleem ook. Mijn oplossing was eenvoudig. Installeer de onderstaande Java client en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon ;)

http://support.apple.com/kb/DL1572
Ik was eigenlijk meer benieuwd om te zien welke tool het "probleem" veroorzaakt om te zien of daar geen update voor is bijv. Maar ja, wie weet maar gewoon installeren en accepteren dat iets het nodig heeft haha.

Verwijderd

Wat is de deal met de nieuwe Photos app. Gaat dat iPhoto vervangen, werken ze naast elkaar, synchroniseren ze met elkaar? M'n iPhoto staat vol met keywords/faces en smartalbums, dat wil ik absoluut niet kwijt.

• Quakie

Quakie

quakelen

Zover bekend zou het vervanging van iPhoto en Aperture moeten zijn. Uiteraard kan je ze blijven gebruiken maar zullen waarschijnlijk niet meer geupdate worden.

Het is nu sowieso al dubbel.. Als je onder IOS de photo bib beta gebruikt staat alles in iCloud. Alle devices worden geupdate behalve iPhoto, Apple TV (versie 7.0 geen idee bij nieuwe versie 7.1 die gisteren is uitgekomen). Eigenlijk alles wat gebruikt maakt van photostream. Je moet die optie onder IOS dus ook nog aanzetten. Hierdoor gaan dus weer je 1000 fotos naar iCloud.. Geen punt als je een betaalde iCloud hebt.. Denk wel met 5gig free abo.

Met de nieuwe app Photos zal dat wel opgelost zijn dan...

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Quakie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:28:
Zover bekend zou het vervanging van iPhoto en Aperture moeten zijn. Uiteraard kan je ze blijven gebruiken maar zullen waarschijnlijk niet meer geupdate worden.

Het is nu sowieso al dubbel.. Als je onder IOS de photo bib beta gebruikt staat alles in iCloud. Alle devices worden geupdate behalve iPhoto, Apple TV (versie 7.0 geen idee bij nieuwe versie 7.1 die gisteren is uitgekomen). Eigenlijk alles wat gebruikt maakt van photostream. Je moet die optie onder IOS dus ook nog aanzetten. Hierdoor gaan dus weer je 1000 fotos naar iCloud.. Geen punt als je een betaalde iCloud hebt.. Denk wel met 5gig free abo.

Met de nieuwe app Photos zal dat wel opgelost zijn dan...
Ik blijf het bizar vinden, waarom zou ik al m'n foto's in de cloud willen hebben staan ? Nee dank u, Apple. Ik sloop juist af en toe m'n Photostream leeg (kost mij teveel locale storage) en copieer foto's van m'n iPhone/iPad naar een drive van m'n PC.

Heb het niet zo op "alles in de Cloud".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
[b][message=43095102,noline]
Nu we toch bezig zijn, die 5 GB is natuurlijk een grap. M'n iPad en iPhone gebruiken samen al 2.5 GB aan backups. Ik weiger om voor meer te betalen, ook om dat je bij Yahoo en OneDrive gratis (OneDrive bij Office 365 abbo) 1TB krijgt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
loekf2 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Nu we toch bezig zijn, die 5 GB is natuurlijk een grap. M'n iPad en iPhone gebruiken samen al 2.5 GB aan backups. Ik weiger om voor meer te betalen, ook om dat je bij Yahoo en OneDrive gratis (OneDrive bij Office 365 abbo) 1TB krijgt.
Ik vind dat je niet helemaal kan zeggen dat je het gratis krijgt bij Microsoft.. Je kan namelijk ook zeggen dat je 7 dollar per maand moet betalen voor 1TB storage en dat je daar gratis Office bij krijgt.. Maar je zal dus iig geld moeten betalen..

Overigens is 1TB wel een stuk goedkoper bij Microsoft dan bij Apple..

Verwijderd

Ik vond iPhoto en iOS juist prachtig samenwerken. Je kon zo je cameraroll importeren, even snel je foto's taggen en flaggen, alles kwam automatisch in 't juiste smart album te staan en na synchronisatie zijn alle aangevinkte (de interessantere) albums netjes terug te vinden op je iPhone. Fullres op m'n MacBook, lowres voor on-the-go. Alles snel toegankelijk zonder gebruik van data.

En hoe zit 't met Faces dan? Want dat vindt werkelijk iedereen die het ziet een toffe feature. Of is de Photos app nog niet uit voor Yosemite?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 14:15 ]

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 10:32

JJ93

Error 418

Workaholic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:59:
Helaas op mijn macbook pro retina van 2013 erg veel problemen met wifi :(. Verbinding valt regelmatig weg (lijkt nog verbonden), maar moet wifi aan en uitschakelen om het op te lossen.

Baal stiekem wel dat ik zo vroeg geupgrade heb want dit is bijna niet werkbaar.

Internet staat er vol mee, hierbij een voorbeeld:
https://discussions.apple.../6601963?start=0&tstart=0
Ik had hier thuis helaas ook van. Ik gaf het Australische internet al snel de schuld maar dat was dit keer niet het probleem. Op het werk had ik overigens nergens last van..

Verwijderd

[...]

Die 2,5GB is incl Icloud foto backup. Die kan je uitzetten als je fotos in de cloud staan. Dan heb je alweer een GB vrij denk ik.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:43:
Klopt. Als jij je hardeschijf 100% geformateerd heb, dan zal je gewoon het OS waar je mee begonnen bent krijgen.
In mijn geval kreeg ik Lion toen ik mijn schijf had vervangen in mijn mac mini.

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Ik ben vooralsnog niet echt te spreken over het standaard 'witte' thema. Ik gebruik veel liever het donkere thema. Helaas wordt de menubalk ook zwart als ik deze instelling aanvink, bij 'General' preferences. Weet iemand hoe ik wel het donkere thema kan gebruiken, maar de menubalk toch, oud en vertrouwd, wit kan houden?

Daarnaas valt het me op dat Spotlight een stuk slomer is geworden sinds Yosemite. Denk dat ik de zoeksuggesties maar uitzet.

Bij voorbaat dank!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:01:
Ik vond iPhoto en iOS juist prachtig samenwerken. Je kon zo je cameraroll importeren, even snel je foto's taggen en flaggen, alles kwam automatisch in 't juiste smart album te staan en na synchronisatie zijn alle aangevinkte (de interessantere) albums netjes terug te vinden op je iPhone. Fullres op m'n MacBook, lowres voor on-the-go. Alles snel toegankelijk zonder gebruik van data.

En hoe zit 't met Faces dan? Want dat vindt werkelijk iedereen die het ziet een toffe feature. Of is de Photos app nog niet uit voor Yosemite?
De nieuwe Photos app komt begin 2015, dus nee, deze is nog niet uit.. Daarbij is het straks dus veel makkelijker, je hoeft helemaal niks meer te importeren aangezien je op alle devices toegang hebt tot al je foto's (incl alle edits en folders/flags/keywords etc). Er is vooralsnog niet veel bekend over de nieuwe Photos app voor OS X, het wordt dus even afwachten welke features er in zitten.

Verwijderd

Dank voor de info Eswip. Wordt nog afwachten dan.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[...]

Mijn "droom": Het zou fijn zijn als je per apparaat 5GB krijgt. Zolang het apparaat aan je iCloud account hangt heb je die 5GB per apparaat

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

Sinds ik mijn iMac heb geüpdate krijg ik steeds de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qmv2HyC7RMdf0zB5MJ1MeoQt/full.png

Ik heb echter al de nieuwste versie, heeft iemand anders hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w9HTFksElF6VtF06Lco0L04e/medium.png

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Zoals ik al in een eerdere reactie schreef, download onderstaande versie en je problemen zijn verholpen;

http://support.apple.com/kb/DL1572?viewlocale=en_US&locale=en_US
Oplossing 2:
http://apple.stackexchang...es-access-jre-in-yosemite

[ Voor 64% gewijzigd door Hoite op 21-10-2014 20:07 ]

Lekker kort.

• Quakie

Quakie

quakelen

Rob schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Mijn "droom": Het zou fijn zijn als je per apparaat 5GB krijgt. Zolang het apparaat aan je iCloud account hangt heb je die 5GB per apparaat
met welke reden?

oud:

je maakte een foto die bleef op je iphone staan werd gesynct met photostream en kwam op alle apparaten ook het apparaat waar het mee genomen werd.
werd mee genomen in de backup.
je maakte een video... er gebeurde niks qua sync.

nieuw:
je maakt een foto/video en die staat op icloud.. wil je niet dat hetzelfde op alle apparaten staat? Zet je het uit of je zet thumbnails aan.. Hierdoor kan je ervoor kiezen om low res plaatjes op device te laten en als je het nodig acht origineel te dowlnoaden van iCloud.

Kortom dit zou een enorm winst moeten opleveren qua ruimte!! En beleving.

Ik zie het als iets positiefs...

Verwijderd

Sinds de update tegen weinig problemen opgelopen, op dit na:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x2rt04.png

Dat grijze vierkante blokje links is iets wat ik niet kan verklaren en als ik met mijn muis er overheen ga zie ik het welbekende regenboogcirkeltje. Ik kan het niet sluiten, of via forceer stop achterhalen wat het is. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sebastius schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:45:
Usb stick maken. Internet recovery werkt pas na installatie Yosemite .
Internet Recovery met yosemite krijg je alleen met Macs die sinds afgelopen week gekocht zijn.

Nog even voor de duidelijkheid want 't is in dit topic vaker mis gegaan: Internet Recovery boot je mac vanaf het internet en daarmee krijg je altijd de versie die voorgeïnstalleerd stond op je computer.

De normale recovery boot vanaf je recovery partitie, en dat is de versie die je geïnstalleerd hebt (had) staan voordat je de recovery bootte.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:54:
Sinds de update tegen weinig problemen opgelopen, op dit na:

[afbeelding]

Dat grijze vierkante blokje links is iets wat ik niet kan verklaren en als ik met mijn muis er overheen ga zie ik het welbekende regenboogcirkeltje. Ik kan het niet sluiten, of via forceer stop achterhalen wat het is. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen?
Dat is gewoon een menu item die vastloopt om de een of andere reden. Verdachte processen in activity monitor afschieten totdat 't weg gaat, en dan weet je wat 't was.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2014 17:59 ]

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Bushalte schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:52:
Ik heb sinds 10.10 dat mijn MacBook niet meer automatisch inlogt, ik moet nu elke keer mijn wachtwoord ingeven. Ik ben erachter dat dit aan FileVault lag, dat had ik ingeschakeld en dan is automatisch inloggen niet nodig. Nu heb ik dat uitgeschakeld maar kan ik nog steeds niet kiezen voor Automatisch inloggen (het is aangevinkt en grijs).

Iemand een idee?
Iemand? :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Verwijderd

Hoite schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:54:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals ik al in een eerdere reactie schreef, download onderstaande versie en je problemen zijn verholpen;

http://support.apple.com/kb/DL1572?viewlocale=en_US&locale=en_US

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Sinds de laatste update ineens last van het feit dat mijn notities app continu vastloopt voordat je omkeer iets kan doen. Komt dit bij iemand anders toevallig ook voor?

Gisteren het internet even afgezocht, de enige oplossing die ik daar tegenkom is het verwijderen van alle cache bestanden. Echter is het probleem binnen twee uur gewoon weer terug.

Verwijderd

Ik gebruik sinds jaar en dag een lang password op de harddisk zelf (instellen voordat je OS X installeert door de harddisk als Encrypted te formatteren) en vervolgens een redelijk gemakkelijk password op de username waarmee ik inlog (niet gekoppeld aan iCloud whatsoever).

Wat hebben ze nu opeens bedacht?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rKieTYM.jpg

Klik je links en voer je je gemakkelijke account password in omzeil je rechts in zijn geheel en kom je direct in Mac OS X.

Klik je rechts krijg je het scherm dat ik als eerste scherm verwacht:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PguphAD.jpg

Om vervolgens de gewenste username/password combo in te moeten toetsen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3MwTx8s.jpg

Waarom, als ik instel dat ik geen lijst van usernames wil bij inloggen, krijg ik als eerste optie 'omzeil lekker alles door van deze username het juiste password in te voeren'?

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om folders vanuit de iCloud Drive aan de Sidebar toe te voegen door ze te slepen? Vanuit elke andere (dropbox) map in Finder, is het geen enkel probleem.

KillAll Finder, herstarten en de usual solutions leveren niets op.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

doc

Hoite schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:54:
[afbeelding]

[afbeelding]
Scroll even terug, grote kans dat het de Facebook videochat plugin is

Me Tarzan, U nix!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:18:
Ik gebruik sinds jaar en dag een lang password op de harddisk zelf (instellen voordat je OS X installeert door de harddisk als Encrypted te formatteren) en vervolgens een redelijk gemakkelijk password op de username waarmee ik inlog (niet gekoppeld aan iCloud whatsoever).

Wat hebben ze nu opeens bedacht?

[afbeelding]

Klik je links en voer je je gemakkelijke account password in omzeil je rechts in zijn geheel en kom je direct in Mac OS X.

Klik je rechts krijg je het scherm dat ik als eerste scherm verwacht:
[afbeelding]

Om vervolgens de gewenste username/password combo in te moeten toetsen:
[afbeelding]

Waarom, als ik instel dat ik geen lijst van usernames wil bij inloggen, krijg ik als eerste optie 'omzeil lekker alles door van deze username het juiste password in te voeren'?
sudo fdesetup remove -user username

Verwijderd

Niet helemaal antwoord op mijn vraag, wel helemaal top als oplossing. d:)b

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Na een paar dagen is mijn Time Machine backup nog steeds niet klaar en iMovie crashed direct bij het opstarten :(

Misschien toch maar een schone start maken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:33:
Meer mensen problemen met Airplay naar Apple TV sinds de Yosemite Update?

Ik kan geen video meer fatsoenlijk streamen. Ik kom wel veel US forums tegen waar dit probleem uitgebreid besproken wordt, maar nog geen NL lotgenoten.

Neem aan dat dit een bug is die snel zal worden opgelost.
Niemand???

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 11:53
Ik snap niet wat ik fout doe. Bij mij werkt Instant Hotspot alleen op de iPad, niet op de iMac

iPad met iOS 8.1 ziet mijn iPhone met iOS 8.1 als Instant hotspot.
De iMac (met Yosemite) echter ziet de iPhone niet.

Alle 3 apparaten zijn met hetzelfde iCloud id ingelogd; op alle 3 is bluetooth actief; alle apparaten zijn jonger dan 1 jaar m.u.v. de iMac die is van September 2013, dus ietsje ouder dan 1 jaar.
Volgens system report moet de iMac Instant Hotspot ondersteunen (kun je zien in de bluetooth sectie aldaar). Maar waarom ziet hij de iPhone dan niet?

• homemix25
Hier met Yosemite ook regelmatig last van webpagina's die er erg lang over doen om te laden of soms helemaal niet laden.

[ Voor 13% gewijzigd door homemix25 op 21-10-2014 19:53 ]

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
Ja hier ook last van een slecht werkende Airplay (macbook pro medio 2010) echter ik gebruik airplay in combinatie met een Pioneer receiver (dus alleen audio) connecten gaat slecht. vaak pas naar 3 keer proberen een verbinding met de receiver.

• Saven

Saven

Administrator

Best lomp al die bugs. Beetje MS niveau uit '98 ... Die doen het hedendaags toch een stuk beter. Zou toch anders verwachten na een public beta. Maarja wellicht heeft het er mee te maken dat ze puur verlies draaien op het OS daar ze er geen geld mee voor vragen

[ Voor 46% gewijzigd door Saven op 21-10-2014 20:13 ]

• Commendatore
  • Niet online
homemix25 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:53:
Hier met Yosemite ook regelmatig last van webpagina's die er erg lang over doen om te laden of soms helemaal niet laden.
Niet toevallig ESET Cyber Security geïnstalleerd? De laatste versie daarvan veroorzaakte bij mij ook dergelijke problemen, dat was echter nog wel onder Mavericks.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hier al 2 dagen stoeien met iPhoto onder Yosemite met mijn MacBook Pro Retina 2013. Telkens als ik iPhoto open zie ik eerst voor ongeveer een minuut de strandbal alvorens iPhoto normaal opent.

Iemand een mogelijke oplossing hiervoor?

tnx

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:15
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:42:
Na een paar dagen is mijn Time Machine backup nog steeds niet klaar en iMovie crashed direct bij het opstarten :(

Misschien toch maar een schone start maken...
iMovie geeft hier geen problemen. De problemen die bij mij af en toe voorkomt is:
-Safari af en toe bevriest.
-Wifi stabiliteit
-Suboptimale prestaties ivm 10.9 vooral met vergroten van vensters.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 21-10-2014 20:25 ]

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Kleine tip voor al deze bugs: open console en check voor meldingen tijdens raar gedrag.

• Commendatore
  • Niet online
Ik denk niet dat je daar veel aan hebt als je bijvoorbeeld last hebt van Flash-filmpjes die niet helemaal vloeiend lopen of als bepaalde interface-animaties ietwat haperen.

• Brabant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-02-2023
Heeft iemand de app Spotlite al aan de praat gekregen.
Ik krijg hier de foutmelding: SSL fout! : The root certificate of the certificate chain is self-signed and untrusted.

• Brabant
Hoe heb je Spotlite aan de praat gekregen.
Ik krijg de volgende fout melding: ssl fout the root certificate of the certificate chain is self signed and untrusted
ankhie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:58:
En gezien ik net bezig was met wat apps te testen voor lijst in de TS waarbij FricoRico me net voor was kan ik nog een aantal aanvullingen doen. Snel gestart zonder crash, niet uitvoerig gebruikt:

* Logic Pro X
* LimeChat
* TeamViewer
* NZBVortex
* HandBrake
* Adium
* FireFox
* MplayerX
* Opera (versie 22)
* PhotoScape
* Office 2011 (Word/Excel/Powerpoint)
* Smartconverter
* SpotLite
* SopCast
* Steam
* Plex Home Theater
* GeekTool
* BowTie
* FileZilla

Een oudere versie van Opera crashte, moest updaten naar de laatste versie die het dus wel goed deed. Tot nu toe ziet alles er gewoon prima werkend uit. Eigenlijk geen app die crasht.

• OkselFris
  • Laatst online: 06-11 10:02

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Saven schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:12:
Best lomp al die bugs. Beetje MS niveau uit '98 ... Die doen het hedendaags toch een stuk beter. Zou toch anders verwachten na een public beta. Maarja wellicht heeft het er mee te maken dat ze puur verlies draaien op het OS daar ze er geen geld mee voor vragen
? is dat zo, dus bij een release van Windows bestaan er geen forums waar mensen bugs rapporteren?
Ik weet zeker van wel.
Overigens heb ik nog geen last van bugs en draait het uitermate goed.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Lyca
Mijn mbp sinds deze zomer aangekocht freezed gewoon als hij uit sleep komt met Yosemite. Ik kan niets duwen met mijn muis maar alt-tab enzo werken nog.
Als ik dan een restart wil doen dan shut die gewoon down en komt die niet meer op

Best een bagger bugged OS, is er een mogelijk om terug te keren.
Ben best een nieuwe mac gebruiker, hoe doe je een fresh install van het OS

• OkselFris
  • Laatst online: 06-11 10:02

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Brabant schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:46:
Ik krijg hier de foutmelding: SSL fout! : The root certificate of the certificate chain is self-signed and untrusted.
Geen issue mee gehad. ook niet in de beta, die draait nog goed. lijkt er alleen op dat Spotlite er wat langer over doet om nieuwe posts en reacties binnen te halen

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Brabant
Ik heb zelfs een clean install van Yosemiti gedaan en daarna Spotlite er schoon opgezet.
Ik zoek me helemaal verloren ook bij mijn collega hetzelfde probleem.
Heeft iemand nog tips voor mij...
OkselFris schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:53:
[...]

Geen issue mee gehad. ook niet in de beta, die draait nog goed. lijkt er alleen op dat Spotlite er wat langer over doet om nieuwe posts en reacties binnen te halen

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20
Ga naar System Preferences en dan naar Security & Privacy. Daar zie je dat je app is geblokt, zorg daar ff dat ie wel mag opstarten en voila.

PSN: Sluuz

• Lyca
Brabant schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:58:
Ik heb zelfs een clean install van Yosemiti gedaan en daarna Spotlite er schoon opgezet.
Ik zoek me helemaal verloren ook bij mijn collega hetzelfde probleem.
Heeft iemand nog tips voor mij...

[...]
Clean install, versta ik daaronder het downloaden van de image en die opstarten van daaruit fresh installeren of?

• Brabant
Kopt helemaal
Lyca schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:00:
[...]

Clean install, versta ik daaronder het downloaden van de image en die opstarten van daaruit fresh installeren of?

• bigtweaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01-2021
Mijn menu-icon van Notification center reageert niet, heeft iemand ook deze problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door bigtweaker op 21-10-2014 21:06 ]

• Lyca
Ok ik ga dat ook gaan doen want ik heb sinds de upgrade toch al wat problemen ontdekt.

Als mij mac uit sleep komt vreesd mijn muis volledig, alt-tabben gaat nog maar ik kan niets meer klikken met m'n muis.
Ook bij het opstarten van PPTP VPN, en toch een redelijke battery drain

• Brabant
Sluuz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:59:
Ga naar System Preferences en dan naar Security & Privacy. Daar zie je dat je app is geblokt, zorg daar ff dat ie wel mag opstarten en voila.
Deze had ik dus al geaccepteerd maar het probleem is er nog steeds

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 13:08
Lyca schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:52:
Mijn mbp sinds deze zomer aangekocht freezed gewoon als hij uit sleep komt met Yosemite. Ik kan niets duwen met mijn muis maar alt-tab enzo werken nog.
Als ik dan een restart wil doen dan shut die gewoon down en komt die niet meer op

Best een bagger bugged OS, is er een mogelijk om terug te keren.
Ben best een nieuwe mac gebruiker, hoe doe je een fresh install van het OS
Mijn mac mini bevroor ook iedere keer in sluimerstand, zit nu terug op Mavericks en geen bugs meer.
Tijdens opstarten cmd + R ingedrukt houden en dan krijg je een herstelscherm ( duurt wel een tijdje) hier kiezen om mac te herstellen vanaf time machine backup( wel die van Mavericks geeft time machine ook aan ) en je bent weer terug op je laaste mavericks backup

[ Voor 3% gewijzigd door edebee op 21-10-2014 21:38 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:52:
[...]

Dat kun je wel zeggen maar je spreekt me niet tegen.
Als je het met 1 hersencel leest wel ja :+ Jij doet de claim dat wifi het enige is wat je nodig hebt voor dat call/sms forwarding en dat klopt niet. Er is meer dan wifi alleen nodig, namelijk de juiste applicatie en een iCloud account. Heb je minder dan die 3 genoemde items zal het niet werken. Je had het dan ook maar voor 1/3e goed. Heb je alle 3 elementen dan werkt het met OS X Yosemite en iOS 8.1 erg goed.
doc schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Ik had ook zoiets, dat er een melding kwam dat een webpagina Java nodig had. Bleek de facebook videochat te zijn, die moet je weggooien uit je launchagents/daemons

Zie: http://apple.stackexchang...es-access-jre-in-yosemite
Of iets totaal anders want ik heb de melding en nog nooit wat met Facebook gedaan anders dan dit door Ghostery te laten blokkeren. Ik heb wel een upgrade gedaan van Mavericks naar Yosemite. In Mavericks had ik destijds Java 6 vanwege een aantal tools. Ik heb het idee dat Yosemite het bij de install weg heeft gehaald maar kennelijk niet volledig. Mijn launchctl lijst laat nou niet iets zien dat java kan gebruiken. Toch maar eens verder snuffelen.

Edit: en jawel er waren nog wat leftovers van de oude Java 6 installatie in o.a. /Library/LaunchDaemons en /Library/LaunchAgents. Kijk die mappen dus ook goed na.

@CyBeR: en wederom kom je niet verder dan die ene hersencel: je maakt er nu wel een compleet drama van terwijl het veel makkelijk is om gewoon toe te geven dat je halve info gaf en ik daar de aanvulling op leverde. Maar goed, als jij je wil laten kennen, wie ben ik om je tegen te houden...

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 21-10-2014 22:15 ]

• M-ThijZ
  • Laatst online: 20:32

M-ThijZ

Riding on Rails

Brabant schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:46:
Spotlite met SSL werkt bij mij ook niet meer. :(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Als je het met 1 hersencel leest wel ja :+ Jij doet de claim dat wifi het enige is wat je nodig hebt voor dat call/sms forwarding en dat klopt niet. Er is meer dan wifi alleen nodig, namelijk de juiste applicatie en een iCloud account. Heb je minder dan die 3 genoemde items zal het niet werken. Je had het dan ook maar voor 1/3e goed.
Ja, fucking duh. Over met één hersencel lezen gesproken |:(

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:20
Iemand die mullvad vpn gebruikt? deze werkt ook niet meer bij mij.

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste