Verwijderd

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 03:23:
[...]

Dit is normaal, Apple doet dit nu standaard voor interne drives. Zie de ars technica review van John Siracusa.

Alleen bij zijn screenshot is die drive vreemd genoeg wel gewoon revertible.. Maar hoe dan ook lijkt het me niet echt een probleem tenzij je de drive ook met hele oude versies van Mac OS wil gaan gebruiken (Ouder dan Lion, waarin Core Storage geïntroduceerd is).

Edit: Ik heb het vermoeden dat het aan de grootte van je drive ligt dat je niet terug kan: Ik had zelf met mijn 4TB drive ook problemen onder Mac OS totdat ik hem opnieuw formatteerde onder Core Storage. Sommige (vooral externe USB) drives hebben een 'compatibiliteitsmode' voor oude windows versies waardoor hij 512 bytes blokgroottes gebruikt in plaats van de voor die grootte normale 4k, en daar kon Mac OS niet goed mee overweg. Ik geloof dat ik hem toen helemaal volgeschreven heb met nullen voordat het pas lukte. Ik heb mijn 4TB niet bij de hand maar ik zal morgen even kijken wat ik daarop heb staan bij Revertible.
Bedankt, die review had ik al helemaal gelezen. Was vooral verrast dat Yosemite niet vroeg of hij het volume mocht omzetten naar een Core Storage volume als het niet omkeerbaar is. Ik ben benieuwd of dit inderdaad aan de grootte van een 4TB ligt.

Het vreemde is ook dat andere schijven van bijvoorbeeld 2TB en de opstart SSD niet zijn omgezet naar een Core Storage Volume, alleen maar deze schijf. Ik heb een Mac Pro van een paar jaar oud, alle schijven zijn Journaled HFS+, die 4TB is natuurlijk heel recent. Zou het soms komen omdat dat een moderner type schijf is?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:52:
[...]

Bedankt, die review had ik al helemaal gelezen. Was vooral verrast dat Yosemite niet vroeg of hij het volume mocht omzetten naar een Core Storage volume als het niet omkeerbaar is. Ik ben benieuwd of dit inderdaad aan de grootte van een 4TB ligt.
Ik heb het vermoeden van wel: Ik heb het nagekeken en mijn 4TB externe drive heeft ook "Revertible: No", terwijl de 128GB SSD in mijn MacBook Pro op "Revertible: Yes (unlock and decrypt)" staat. Overigens had ik op beiden al CoreStorage omdat ze beiden al met FileVault 2 ge-encrypt waren.

Ik heb toch het vermoeden dat het aan die blokgrootte ligt, voor zover ik na heb kunnen zoeken ondersteunt Windows namelijk sinds Windows 8 pas blokken van 4kB, dus externe schijven groter dan 2,2TB die met Windows 7 kunnen werken voeren een soort 'vertaalslag' uit. Ik heb het vermoeden dat HFS+ zonder CS daarvan in de war raakt.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
M-ThijZ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:07:
[...]

Spotlite met SSL werkt bij mij ook niet meer. :(
Kan zijn dat het root cert van de SSL provider van je nieuwsserver niet meer ondersteund wordt. Die kan je dan gewoon handmatig toevoegen.

Als je wil weten welke certificaten je moet importeren, verbind dan op de commandline handmatig met je nieuws provider, zo:

openssl s_client -connect <nieuwsserver adres>:563

Dan zie je een hele riedel van OpenSSL waaronder een "Certificate chain". Daar kan je vinden welke SSL provider hun certificaat heeft verstrekt, en je kan daarna met de "Keychain Access" utility in Mac OS checken of deze onder de 'System Roots' staat. Zoniet, kan je die daar toevoegen.

Edit: Oeps, ik had deze posts moeten combineren, sorry!

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 21-10-2014 23:06 ]

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Commendatore schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:32:
Ik denk niet dat je daar veel aan hebt als je bijvoorbeeld last hebt van Flash-filmpjes die niet helemaal vloeiend lopen of als bepaalde interface-animaties ietwat haperen.
Correct, maar voor andere issues misschien weer wel he.

In jouw geval kun je eens proberen de transparanties uit te zetten, mocht je dat nog niet gedaan hebben gedaan, zou zomaar kunnen helpen met render performance.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zat ik gister op de bank, Mac aan. Ik denk wat hoor ik nu toch steeds... was 't m'n Mac, die heeft tot 3 keer een crash gehad.
Ik denk dat het Time Machine was die een nieuwe backup naar mijn nas wilde schrijven.
Maar zeker weten doe ik het niet... kan ik daar achterkomen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-11 18:35
Check de system logs; daar staat vast wel iets nuttigs in.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Quakie

quakelen

Ik ben helemaal weg van dark mode.. Ik vind dit vloeiender lopen dan normale view.

Terugkomend op de partitie probleem van een paar pagina's terug.

Van core storage terug naar normale stolrage helpt niet
Nieuwe partities toevoegen etc helpt niet.
iPartition kan helaas niks doen

Heb nu een nieuwe partitie aangemaakt en via CMD + R , schijfkopie gemaakt. Dit lukte gelukkig wel. Daarna schijfbevoegdheden hersteld en andere partitie verwijderd en eerste partitie vergroot.

spotlite ging weer vrolijk indexeren maar voor de rest werkt alles..

(alles wat je niet wilt met een schone installatie heb ik nu gedaan haha.. Ik heb via migratie assistent Mavericks data teruggezet, ik heb partities gekopieerd... ach weet ik dat het echt werkt :P Begin wel echt schoon bij 10.10.2)

[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 22-10-2014 09:11 ]

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Iemand relay for sms aan de praat gekregen?
Ik niet eens de "text forwarding" op mijn iphone met 8.1 of een bepaalde optie voor relay op de Mac. Verder werkt bellen op beiden.

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja werkt goed, niks voor ingesteld.. kwam te voorschijn na een reboot van de iPhone.

Code intikken op je Mac en je kunt SMSen. Werkt net zo goed als iMessage.

Verwijderd

Dat kreeg ik dus niet... in Settings kreeg ik ook geen Forward text onder de Messages

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Eindelijk ondekt waarom vanaf Macbook Pro late 2013 met Yosemite audio/video streamen naar apple tv (3rd gen, IOS 7.0.1) niet meer zonder haperingen en stotteren gaat. Bluetooth lijkt de boosdoener te zijn. Zet ik deze uit voordat ik een airplay verbinding opstart > geen problemen.

inschakelen tijdens streamen > haperen begint weer.

uitschakelen tijdens streamen > haperingen blijven voortduren.

ZIe ook dit topic bij Apple: https://discussions.apple.com/thread/6603499

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:52:
[...]

Het vreemde is ook dat andere schijven van bijvoorbeeld 2TB en de opstart SSD niet zijn omgezet naar een Core Storage Volume, alleen maar deze schijf. Ik heb een Mac Pro van een paar jaar oud, alle schijven zijn Journaled HFS+, die 4TB is natuurlijk heel recent. Zou het soms komen omdat dat een moderner type schijf is?
Ik heb een schone install van Yosemite gedaan (eerst gepartitioneerd, daarna geïnstalleerd) en ik heb geen Core Storage. iMac mid 2010 met een gewone 1TB schijf. Dus lijkt idd met de grootte te maken te hebben.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:54:
Iemand relay for sms aan de praat gekregen?
Ik niet eens de "text forwarding" op mijn iphone met 8.1 of een bepaalde optie voor relay op de Mac. Verder werkt bellen op beiden.
Ja, sinds iOS 8.1 werkt het bij mij perfect. Ik zat te beunen met de instellingen en opeens krijg ik in Messages op mijn Mac een popup met een code, en op mijn iPhone de vraag of ik wil pairen met de Mac. Sinds dien werkt het prima.

Heb je op de Mac in de Prefs van Messages je iCloud account staan? En ook een vinkje bij je telefoonnummer?

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
z1rconium schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:14:
[...]

Correct, maar voor andere issues misschien weer wel he.

In jouw geval kun je eens proberen de transparanties uit te zetten, mocht je dat nog niet gedaan hebben gedaan, zou zomaar kunnen helpen met render performance.
Dat maakt in mijn geval helemaal niks uit, de prestaties blijven hetzelfde. Het had me ook verbaasd, aangezien de haperingen evengoed optreden in volledig scherm, en dan is geen van de transparante elementen aanwezig.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:15
Mrk87 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:16:
Eindelijk ondekt waarom vanaf Macbook Pro late 2013 met Yosemite audio/video streamen naar apple tv (3rd gen, IOS 7.0.1) niet meer zonder haperingen en stotteren gaat. Bluetooth lijkt de boosdoener te zijn. Zet ik deze uit voordat ik een airplay verbinding opstart > geen problemen.

inschakelen tijdens streamen > haperen begint weer.

uitschakelen tijdens streamen > haperingen blijven voortduren.

ZIe ook dit topic bij Apple: https://discussions.apple.com/thread/6603499
Gisteren ook een beetje op het apple forum dingen lopen lezen. Problemen met wifi is bijna altijd als oplossing bluetooth uitzetten. Wel schandalig dat je functionaliteit moet uitzetten om iets essentieels als wifi stabiel te krijgen...

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik merk dat Yosemite op mn macpro eatly 2011 zorgt voor een grotere drain van mijn batterij, wanneer het toestel slaapt. Er gaat niet minder (en soms meer) dan 8% per nacht af. Dit was niet onder Mavericks.

Ook heb ik met enige regelmaat last van één hangend proces (weet zo niet welke) wat voor een 100% belasting zorgt (mn fans gaan dan aan), dit natuurlijk bij een actief systeem.

Verder wel tevreden. Systeem voelt smoother aan.
Iemand vergelijkbare ervaringen?

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Voor de studenten onder ons: heeft iemand issues/ervaring met Yosemite op Eduroam wifi netwerken?

Ik heb wegens foutmeldingen een nieuw profiel gedownload van de UvA (daar ben ik student), maar zelfs na wat lijkt een succesvolle verbinding met het eduroam netwerk worden webpagina's niet ingeladen. Extensies uitzetten helpt niet.

M'n iphone (iOS 8.0.2) kan gewoon wel verbinding maken met het eduroam netwerk. Zit nu uit armoe maar met m'n telefoon als hotspot te werken.

[ Voor 17% gewijzigd door SublimnAll op 22-10-2014 12:52 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

king_dude schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:39:
Ik merk dat Yosemite op mn macpro eatly 2011 zorgt voor een grotere drain van mijn batterij, wanneer het toestel slaapt. Er gaat niet minder (en soms meer) dan 8% per nacht af. Dit was niet onder Mavericks.

Ook heb ik met enige regelmaat last van één hangend proces (weet zo niet welke) wat voor een 100% belasting zorgt (mn fans gaan dan aan), dit natuurlijk bij een actief systeem.

Verder wel tevreden. Systeem voelt smoother aan.
Iemand vergelijkbare ervaringen?
Zelfde batterij ervaringen als die slaapt. Zo kom je ind met een retina niet aan 30 dagen standbye...

Dit was volgens mij met Mavericks ook in begin.. Het zal hopelijk in een update aangepast worden.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:55:
Dat kreeg ik dus niet... in Settings kreeg ik ook geen Forward text onder de Messages
Hier ook al wat aangeklooid om het allemaal werkend te krijgen;

- Check eerst of je op beide machines bent ingelogd op iCloud
- Check op beide machines of je bent ingelogged op Facetime via je iCloud account
- Zet Facetime op je iPhone uit en weer aan
- Check je settings onder 'Settings --> Messages --> send & receive' op je iPhone. Zo nodig even inloggen met je AppleID

Success!

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Verwijderd

icloud accounts zijn op beide aanwezig doch op de mac zie ik mijn telefoonnummer niet, kan het ook nergens toevoegen
Blubber schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Ja, sinds iOS 8.1 werkt het bij mij perfect. Ik zat te beunen met de instellingen en opeens krijg ik in Messages op mijn Mac een popup met een code, en op mijn iPhone de vraag of ik wil pairen met de Mac. Sinds dien werkt het prima.

Heb je op de Mac in de Prefs van Messages je iCloud account staan? En ook een vinkje bij je telefoonnummer?

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vreemd verhaal. Als ik via mijn iPhone SMS berichten wil doorsturen, vink ik natuurlijk mijn MacBook aan. Vervolgens start de berichten app op mijn MacBook en wacht ik op het verificatie bericht. Vervolgens sluit de berichtenapp en zit ik zonder code... Iemand tips?

An  a day keeps the doctor away.

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:55
SublimnAll schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:50:
Voor de studenten onder ons: heeft iemand issues/ervaring met Yosemite op Eduroam wifi netwerken?

Ik heb wegens foutmeldingen een nieuw profiel gedownload van de UvA (daar ben ik student), maar zelfs na wat lijkt een succesvolle verbinding met het eduroam netwerk worden webpagina's niet ingeladen. Extensies uitzetten helpt niet.

M'n iphone (iOS 8.0.2) kan gewoon wel verbinding maken met het eduroam netwerk. Zit nu uit armoe maar met m'n telefoon als hotspot te werken.
Ik zit zonder problemen op de eduraom van de Universiteit van Utrecht.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 20:32

M-ThijZ

Riding on Rails

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:04:
[...]

Kan zijn dat het root cert van de SSL provider van je nieuwsserver niet meer ondersteund wordt. Die kan je dan gewoon handmatig toevoegen.

Als je wil weten welke certificaten je moet importeren, verbind dan op de commandline handmatig met je nieuws provider, zo:

openssl s_client -connect <nieuwsserver adres>:563

Dan zie je een hele riedel van OpenSSL waaronder een "Certificate chain". Daar kan je vinden welke SSL provider hun certificaat heeft verstrekt, en je kan daarna met de "Keychain Access" utility in Mac OS checken of deze onder de 'System Roots' staat. Zoniet, kan je die daar toevoegen.

Edit: Oeps, ik had deze posts moeten combineren, sorry!
Thanks! Astraweb gebruikt inderdaad een root CA (ValiCert) die niet meer trusted is in Yosemite.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 12:41
De battery-drain in stand-by lijkt op dezefde situatie als met de introductie
van app-nap in Maverichs, waar deze functionaliteit in het begin overactief
was en voor en platte batterij in de ochtend zorgde.

• Brabant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-02-2023
Kan iemand mij in het kort uitleggen welke stappen ik moet doen om SSL met astraweb weer aan de praat te krijgen.
M-ThijZ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:37:
[...]

Thanks! Astraweb gebruikt inderdaad een root CA (ValiCert) die niet meer trusted is in Yosemite.

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:38
panbami schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Ik ook, maar dan op de HU. Heb wel problemen met printen

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-10 21:38

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Zijn er toevallig mensen die op willekeurige momenten een resonantie uit de geluidskaart krijgen?
Dit gebeurd wanneer ik geluid via flash afspeel (soundcloud/youtube) en scroll met 2 vingers.
Het geluid resoneert door zowel de speakers als door een headphone.

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 20:36
ik heb last van dat als ik een flash filmpje afspeel zoals youtube mijn muis 10 seconden blijft hangen

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-11 13:34
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Sinds Yosemite kan ik geen trema's meer op mijn e krijgen door de e-toets ingedrukt te houden. Zoeken in de instellingen levert ook niks op.

Ja, ik weet dat de alt-toets een alternatief is, maar dat vind ik omslachtig. Iemand een oplossing?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Weet je zeker dat je toetsenbord instelling nog op US Internationaal staat?

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
j-phone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Hier ook al wat aangeklooid om het allemaal werkend te krijgen;

- Check eerst of je op beide machines bent ingelogd op iCloud
- Check op beide machines of je bent ingelogged op Facetime via je iCloud account
- Zet Facetime op je iPhone uit en weer aan
- Check je settings onder 'Settings --> Messages --> send & receive' op je iPhone. Zo nodig even inloggen met je AppleID

Success!
Het is me eindelijk gelukt, dankzij deze duidelijke uitleg. Bedankt _/-\o_

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 18:27

Ik heb veel last van wifi problemen op eduroam op het Windesheim, om de paar minuten wordt ik eraf gegooid en duurt het minimaal 10 seconden voordat hij opnieuw verbonden is. Erg storend.

Verwijderd

Never mind.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 20:09 ]

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:03
Timo12 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:30:
[...]

Ik heb veel last van wifi problemen op eduroam op het Windesheim, om de paar minuten wordt ik eraf gegooid en duurt het minimaal 10 seconden voordat hij opnieuw verbonden is. Erg storend.
vandaag nog een paar uur op eduroam gezeten zonder problemen. MacBook Pro uit 2014.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:03
[...]

vandaag nog een paar uur op eduroam gezeten zonder problemen. MacBook Pro uit 2014.

• j-phone
botech schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:23:
[...]

Het is me eindelijk gelukt, dankzij deze duidelijke uitleg. Bedankt _/-\o_
Geen dank :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:55
We hebben thuis twee macs en ook twee iphones. Het gaat om 1 macbook pro en om 1 macbook air. Als 1 van ons op reis gaat, wordt de Air meegenomen. Met andere woorden we hebben niet een "eigen" mac. Wel zijn beide macs geïnstalleerd met mijn Apple ID.

Als ik Yosemite installeer, hoe weet ik zeker dat iMessage, FaceTime ed niet door elkaar gaan lopen? Is er een manier om alles uit te zeggen?

• j-phone
Je kan alles uitzetten door in FaceTime niet in te loggen bijvoorbeeld. Hetzelfde geld voor Messages of iMessage.

• giantgiantus
j-phone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:00:
Je kan alles uitzetten door in FaceTime niet in te loggen bijvoorbeeld. Hetzelfde geld voor Messages of iMessage.
Ok, dat blijft dus hetzelfde als in voorgaande versies. Nu er nog achter komen of de beveiligingssoftware van mijn werk al compatible is en ik zal alles maar eens van een update voorzien.

Dankje!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11 22:28

Eduroam op de UT doet het ook gewoon bij mij onder Yosemite.

Verwijderd

Hebben jullie als je via bluetooth met je iPhone 6+ belt ook een kleine vertraging in het geluid?

Verwijderd

giantgiantus schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:55:
Is er een manier om alles uit te zeggen?
"Ga uit! Ga uit zeg ik je!" :?

Zodra je bij System Preferences -> iCloud een ander account inlogt heb je m.i. niets te vrezen dat iets op jouw iCloud-account ondernomen wordt, dus laat haar even een eigen iCloud-account aanmaken en via System Preferences inloggen zodra ze de MBA meeneemt?

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09

Op de HR valt Eduroam soms weg en duurt dan een paar minuten voor het terug is. Heb het idee dat het er ook aan ligt hoe druk bezet de wifi-points zijn en hoeveel andere wifi signalen er zijn. Er hangen namelijk bij ons ook op sommige locaties banners met "Zet je Personal Hotspot uit".

Mijn V&A Advertenties!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:06:
[...]

"Ga uit! Ga uit zeg ik je!" :?

Zodra je bij System Preferences -> iCloud een ander account inlogt heb je m.i. niets te vrezen dat iets op jouw iCloud-account ondernomen wordt, dus laat haar even een eigen iCloud-account aanmaken en via System Preferences inloggen zodra ze de MBA meeneemt?
Kan je eigenlijk ook gewoon twee profielen installeren? Die volledig los van elkaar werken? Eigen bureaublad? Eigen iCloud en dergelijke? Dat zou eigenlijk nog wel mooier zijn natuurlijk!

Verwijderd

System Preferences -> Users & Groups -> plusje links onderaan, de rest wijst zich vanzelf.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

In 10.10 krijg je in Mail alleen de voornamen te zien in een conversatie, en ik zou graag voor- en achternaam van alle deelnemers zien.. Is dat te wijzigen en zie ik het over het hoofd, of is dat niet te wijzigen?

(En wanneer geven ze die applicatie nou eens een naam die wel te googleen is..)

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-11 13:32
Even over de Mail.app, wat mij opvalt is dat ik een mail altijd eerst op mijn iPhone krijgt, soms pas 5 minuten later zie ik een icoontje op mijn mac. Ook het ophalen/verzenden duurt vaak lang. Dit is echt al iets van jaren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
panbami schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:10:
[...]
Vraagje: heb je daarvoor een nieuw profiel moeten downloaden, of werkte hij ook nog met het oude profiel?
Of werkt het op de UU niet d.m.v. profielen die je moet installeren?

Nog een probleem: Lync for Mac 2011 werkt niet meer. Start normaal op, logt me in, maar knalt er na een paar seconden weer uit. Geeft de foutmelding "de service is mogelijk niet beschikbaar of u bent niet verbonden met internet yadda yadda". Deze voorgestelde fix werkt niet voor mij. Iemand die hier meer over weet?

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
carpebios schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:04:
Even over de Mail.app, wat mij opvalt is dat ik een mail altijd eerst op mijn iPhone krijgt, soms pas 5 minuten later zie ik een icoontje op mijn mac. Ook het ophalen/verzenden duurt vaak lang. Dit is echt al iets van jaren.
Heb je wel IMAP ingesteld en geen POP?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• carpebios
Yes, de standaard iCloud instellingen, imap.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Algurgazan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:01:
In 10.10 krijg je in Mail alleen de voornamen te zien in een conversatie, en ik zou graag voor- en achternaam van alle deelnemers zien.. Is dat te wijzigen en zie ik het over het hoofd, of is dat niet te wijzigen?

(En wanneer geven ze die applicatie nou eens een naam die wel te googleen is..)
De applicatie Contacts en dan bij voorkeuren even ingeven dat je als 'short name format' de voor- en achternaam wil hebben? Geen idee of dat het is, maar zou het zomaar kunnen zijn gezien de verregaande integratie.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:09:
[...]

De applicatie Contacts en dan bij voorkeuren even ingeven dat je als 'short name format' de voor- en achternaam wil hebben? Geen idee of dat het is, maar zou het zomaar kunnen zijn gezien de verregaande integratie.
Jup, dat was hem, dank u! _/-\o_

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 15:39

Saven

Administrator

RobV schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:07:
[...]

Heb je wel IMAP ingesteld en geen POP?
Wat is er slecht aan POP? Gaat mijn voorkeur naar uit, alles lekker lokaal :)

• carpebios
Daar ging de vraag niet over ;)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SublimnAll schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:04:
Nog een probleem: Lync for Mac 2011 werkt niet meer. Start normaal op, logt me in, maar knalt er na een paar seconden weer uit. Geeft de foutmelding "de service is mogelijk niet beschikbaar of u bent niet verbonden met internet yadda yadda". Deze voorgestelde fix werkt niet voor mij. Iemand die hier meer over weet?
Op MacRumors loopt er een heel draadje over en de conclusie daar is dat je beter kunt wachten tot een nieuwe versie van Lync wordt uitgebracht. Ik ben nog niet bepaald onder de indruk van de vele Lync clients. Ze zitten vol storende foutjes, instabiliteit en vooral ook ontbrekende features. De client voor de Windows desktop is de enige die het nog enigszins goed doet (en die wel alle features heeft).

Overigens is de fix die je hier linkt alleen voor de problemen die ontstonden zo rond de release van PB3 welke weer in PB4 zijn opgelost. Totaal onbruikbare fix dus.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-11 13:34
Xudonax schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:14:
Weet je zeker dat je toetsenbord instelling nog op US Internationaal staat?
Ah. thanks. Stond op enkel VS en niet internationaal. Raar, heb ik zelf niet veranderd.

Verwijderd

Ongeveer hetzelfde probleem: ik heb met Ukelele een custom input source gemaakt waarbij ik de huidige actieve keyboard layout (U.S.) 'importeer' en daar een aantal aanpassingen op doorvoer omdat mijn komma- en punt-toetsen kapot zijn en ik die wel graag gebruik.

Echter, zodra ik die aangepaste input source actief zet heb ik hetzelfde probleem als hierboven en komt geen selectiescherm met trema's in beeld zodra bijvoorbeeld de 'e' ingedrukt blijft. Switch ik weer terug naar de originele layout komt het selectiescherm met trema's wel in beeld.

Blijkbaar ligt het aan de Keyboard Language Setting in de keyboard layout zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 01:27 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Saven schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:24:
[...]

Dat is precies wat er zo slecht aan POP is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:51

4POX

Everybody is wired

CyBeR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 05:45:
[...]

Dat is precies wat er zo slecht aan POP is.
POP was fijn totdat die stomme smartphones er kwamen. Daarvoor had je 15 jaar genoeg aan 1 computer waarop je de mail las :P

AKA Rinkel weblog

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 15:44
Clean install van Yosemite is niet zo goed gelukt

Heb een bootable stick gemaakt met yosemite erop, bij de installer liep het fout, de log deed geen zak. Er kwam continu dezelfde foutmelding in de installer log, ik heb hem een hele nacht laten doen maar niets werkte. Toen die op "one second remaining" stond zegt hij ineens, installation corrupted.

Deze ochtend de internet recovery gedaan naar een clean Mavericks, ben nu weer de update aan het binnen trekken.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-11 13:56

Maartenvs

For Sale

Is het iemand al gelukt om in Preview "Auto-scale" uit te zetten zodat standaard de scale op 100% staat. Dit kon je altijd oplossen met commando:

defaults write com.apple.Preview PVImagePrintingScaleMode 0

Echter werkt dit nu helaas niet meer. Zeer irritant bij het afdrukken van tekeningen welke op schaal zijn. Tijdens de Beta hier ook al melding van gemaakt middels de Feedback Assistant, maar zal wel geen prioriteit hebben gehad :)

• Mektheb
  • Laatst online: 07-11 21:56
Ik ga misschien een hele stomme vraag stellen :+.

Als ik de laatste BETA versie heb, hoe installeer ik dan de echte release, ? ik kan hem namelijk niet via de App store downloaden.

Dan krijg ik de melding je hebt al de laatste versie :+.
En ik wil niet de hele mac opnieuw installeren

• Lyca
Ik denk dat je dan een clean install gaat moeten doen :)

Backupje nemen

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 10:25
Mektheb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:03:

Als ik de laatste BETA versie heb, hoe installeer ik dan de echte release, ? ik kan hem namelijk niet via de App store downloaden.

Ik kreeg hem gewoon binnen na het installeren van de laatste beta (6 volgens mij?). Was toen binnen 30 minuten gefixed :)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Toch vreemd, want zelfs met de final release al geïnstalleerd, kan ik gewoon een nieuwe installatie starten vanuit de app store. Kun je wel de download starten?

• j-phone

Gewoon de download starten en het installatieproces volgen.

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:31
@Mektheb

Ik had dit ook. Ik ging bij de App store naar uitgelicht en kon daar Yosemite downloaden.
Nu staat Yosemite bij mijn aankopen.

[ Voor 15% gewijzigd door alex75 op 23-10-2014 10:06 ]

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Saven schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:24:
[...]

De reden dat ik vroeg over POP of IMAP was dat IMAP (over het algemeen) vrijwel direct nieuwe mail laat zien, en dat bij POP de mail 'elke zoveel minuten' wordt opgehaald. Dus als je op de iPhone IMAP hebt geconfigureerd maar op je MacBook stiekem toch POP dan kan er zo maar 5 minuten zitten tussen het verschijnen van je mail.

Puntje van aandacht/tip: elke minuut je mail checken is een slechte gewoonte. Gewoon noticaties uit, 4x per dag je mail checken en verwerken (zero inbox policy) scheelt je bakken met tijd.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Mektheb
  • Laatst online: 07-11 21:56
alex75 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:04:
@Mektheb

Ik had dit ook. Ik ging bij de App store naar uitgelicht en kon daar Yosemite downloaden.
Nu staat Yosemite bij mijn aankopen.
Ah ik ga het is proberen bedankt allemaal.

Clean install zit ik niet op te wachten :+

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

smeerbartje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:52:
Check de system logs; daar staat vast wel iets nuttigs in.
Is er iemand die hier soep van kan maken? Ik zie niets herkenbaars helaas. Het begint wel echt vervelend te worden. Hoewel deze crash ook weer in sleepmodes heeft plaats gevonden.
Ik heb na de release Yosemite clean geïnstalleerd en handmatig zaken uit de Time Machine backup teruggezet. Tijdens de beta en op Mavericks heb ik volgens mij (zeker weten doe ik het natuurlijk niet) nergens last van gehad.

*knip*
23-10-14 09:24:09,440 fseventsd[20]: Logging disabled completely for device:1: /Volumes/Recovery HD
23-10-14 09:24:09,000 kernel[0]: hfs: unmount initiated on Recovery HD on device disk0s3
23-10-14 09:24:10,007 com.apple.backupd[1657]: Starting post-backup thinning
23-10-14 09:24:10,008 com.apple.backupd[1657]: No post-backup thinning needed: no expired backups exist
23-10-14 09:24:10,014 com.apple.backupd[1657]: Backup completed successfully.
23-10-14 09:24:28,413 sharingd[243]: 09:24:28.412 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:24:29,737 com.apple.SecurityServer[55]: Killing auth hosts
23-10-14 09:24:29,737 com.apple.SecurityServer[55]: Session 100057 destroyed
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: WARNING: The Gestalt selector gestaltSystemVersion is returning 10.9.0 instead of 10.10.0. Use NSProcessInfo's operatingSystemVersion property to get correct system version number.
Call location:
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 0 CarbonCore 0x00007fff879b2dc3 ___Gestalt_SystemVersion_block_invoke + 113
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 1 libdispatch.dylib 0x00007fff8e11ec13 _dispatch_client_callout + 8
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 2 libdispatch.dylib 0x00007fff8e11eb26 dispatch_once_f + 117
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 3 CarbonCore 0x00007fff8795b4da _Gestalt_SystemVersion + 987
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 4 CarbonCore 0x00007fff8795b0c7 Gestalt + 144
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 5 QtCore 0x000000010296c5c6 _Z8qWarningPKcz + 214
23-10-14 09:24:36,148 SpotLite[1680]: 6 ??? 0x00007fff6e1faceb 0x0 + 140735040957675
23-10-14 09:24:36,745 sharingd[243]: 09:24:36.745 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:24:36,873 sandboxd[296]: ([1495]) storeuid(1495) deny mach-lookup com.apple.dock.server
23-10-14 09:24:38,248 sharingd[243]: 09:24:38.247 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:24:39,781 com.apple.xpc.launchd[1]: (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent) The _DirtyJetsamMemoryLimit key is not available on this platform.
23-10-14 09:24:40,712 sharingd[243]: 09:24:40.711 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:24:41,207 com.apple.xpc.launchd[1]: (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent) The _DirtyJetsamMemoryLimit key is not available on this platform.
23-10-14 09:24:42,713 sharingd[243]: 09:24:42.713 : Stopping Handoff advertising
23-10-14 09:24:56,114 sharingd[243]: 09:24:56.113 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:25:05,606 sharingd[243]: 09:25:05.606 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:25:13,597 sharingd[243]: 09:25:13.597 : Starting Handoff advertising
23-10-14 09:25:15,356 com.apple.WebKit.Networking[279]: CFNetwork SSLHandshake failed (-9806)
23-10-14 09:25:16,033 com.apple.WebKit.Networking[279]: CFNetwork SSLHandshake failed (-9824)
23-10-14 09:25:16,713 com.apple.WebKit.Networking[279]: tcp_connection_destination_prepare_complete 1990 connectx to 2a00:1450:4013:c00::5e.443@0 failed: No route to host
23-10-14 09:25:17,108 com.apple.WebKit.Networking[279]: CFNetwork SSLHandshake failed (-9802)
23-10-14 09:25:17,648 com.apple.WebKit.Networking[279]: tcp_connection_destination_prepare_complete 1991 connectx to 2a00:1450:4013:c00::5e.443@0 failed: No route to host
23-10-14 09:25:19,006 com.apple.WebKit.Networking[279]: CFNetwork SSLHandshake failed (-9802)
23-10-14 09:25:19,007 com.apple.WebKit.Networking[279]: NSURLConnection/CFURLConnection HTTP load failed (kCFStreamErrorDomainSSL, -9802)
23-10-14 09:26:50,000 bootlog[0]: BOOT_TIME 1414049210 0
23-10-14 09:26:53,000 syslogd[17]: Configuration Notice:
ASL Module "com.apple.AccountPolicyHelper" claims selected messages.
Those messages may not appear in standard system log files or in the ASL database.

9:26:53 is het moment dat de machine opnieuw geboot is volgens mij. er komt dan een hele serie logs en ook de crashmelder noemt deze tijd van een panic.

• monnick
  • Niet online
Ik heb net een clean install van OS X Yosemite gedaan op mijn MacBook Pro.
Eerste indruk is toch niet erg goed. Er zitten zo veel grafische glitches / slordigheden in...

• Lyca
clean install is hier niet gelukt,

Hoe heb je dat gedaan?

- Download yosemite van de app store
- Met terminal kopiëren naar USB stick
- booten vanaf de stick
- installeren

Dit werkte niet, de installatie deed helemaal niets, hij bleef mega lang steken op "one second remaining" en de installer log deed niets

• monnick
  • Niet online
Lyca schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:
clean install is hier niet gelukt,

Hoe heb je dat gedaan?

- Download yosemite van de app store
- Met terminal kopiëren naar USB stick
- booten vanaf de stick
- installeren

Dit werkte niet, de installatie deed helemaal niets, hij bleef mega lang steken op "one second remaining" en de installer log deed niets
Ik heb ook gewoon een bootable (8GB) USB stick gemaakt. Bij mij duurde de "one second remaining" ook wel redelijk lang (5 minuten), maar daarna ging de installer gewoon verder.

• Lyca
monnick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Ik heb ook gewoon een bootable (8GB) USB stick gemaakt. Bij mij duurde de "one second remaining" ook wel redelijk lang (5 minuten), maar daarna ging de installer gewoon verder.
Een hele nacht heeft dat geduurd en dan zei hij dat de installatie corrupt was
Maar na 2 minuten installeren was het al duidelijk dat de log niets meer deed, dus er was effectief iets mis

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Blerg, ik vind het wel slecht dat je nog steeds niet kan streamen naar twee verschillende Airport ontvangers... :(
Had gehoopt dat ze dit gefixt hadden, maar nu moet ik dus alsnog AirFoil kopen om dit te kunnen? Best waardeloos...

• Quakie

Quakie

quakelen

monnick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:08:
Ik heb net een clean install van OS X Yosemite gedaan op mijn MacBook Pro.
Eerste indruk is toch niet erg goed. Er zitten zo veel grafische glitches / slordigheden in...
Kan je voorbeelden geven? Ik zie jouw opmerking al een paar keer voorbij komen nl...

Ik draai nu een paar dagen in dark mode op een retina macbookpro en hij gaat hier steeds beter draaien..

Om in herhaling te vallen heb ik nu nog alleen last van een trage afsluitproces en minder batterij. Maar goed als dat het is. Kan ik daar voorlopig wel mee lezen.

Vloeiend was ie onder Mavericks niet, en nu iets minder last van. Echt vloeiend is het nog steeds niet maar daar geef ik gewoon resolutie en onboard GPU de schuld van..

• monnick
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Kan je voorbeelden geven? Ik zie jouw opmerking al een paar keer voorbij komen nl...
Oke. Aantal voorbeelden hieronder.

Grafische glitch om venster (reduceer transparantie staat aan)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/ac5fd56a.png

Dubbel "search" in Mail App en oogt rommelig

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/66d4f019.png

"Manually" staat niet gecentreerd. Oogt rommelig.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/44b3adcd.png

Misschien allemaal redelijk mierenneuken in jullie ogen. Maar Apple producten (en zo ook OS X) zijn voor mij altijd het beste omdat alles zo geperfectioneerd is en aesthetisch aantrekkelijk is. Met dit soort glitches laten ze toch echt steken vallen. :'(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
monnick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:41:
[...]

Oke. Aantal voorbeelden hieronder.

Grafische glitch om venster (reduceer transparantie staat aan)

Dubbel "search" in Mail App en oogt rommelig

"Manually" staat niet gecentreerd. Oogt rommelig.

Misschien allemaal redelijk mierenneuken in jullie ogen. Maar Apple producten (en zo ook OS X) zijn voor mij altijd het beste omdat alles zo geperfectioneerd is en aesthetisch aantrekkelijk is. Met dit soort glitches laten ze toch echt steken vallen. :'(
Raar, ik heb de door jouw genoemde "glitches" namelijk niet. Je weet zeker dat je op de Final zit en niet op een GP?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 23-10-2014 11:54 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

GeeMoney schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Raar, ik heb de "glitches" namelijk niet. Je weet zeker dat je op de Final zit en niet op een GP?
Ik hier ook niet.
Maar ik ondervind ook niet de haperingen die ik hier bij sommige teruglees (geen clean install overigens)

• Quakie

Quakie

quakelen

niet zo raar toch..

1) is een instelling want hij heeft doorzichtigheid uit gezet.. als je het aan zet heb je het niet. maar ind niet netjes
2) hij heeft text aangezet zodat weer wordt gegeven wat elke icoon doet. .maar ind. .staat krom 2x search
3) het is dat je het zegt... was mij niet opgevallen.

En zit wat in wat je zegt, je betaald er ook dik voor maar bij zo grote wijziging in uiterlijk vind ik het wel meevallen en tikje overdreven...

• monnick
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Raar, ik heb de door jouw genoemde "glitches" namelijk niet. Je weet zeker dat je op de Final zit en niet op een GP?
Ja, omdat je "reduce transparancy" waarschijnlijk niet aan hebt staan.

@Quakie: nuttige opmerking Punt 2. Je kan ook instellen dat alleen Icon wordt getoond. De default was kennelijk icon+text, want ik heb dat niet gewijzigd.

[ Voor 20% gewijzigd door monnick op 23-10-2014 11:58 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 18:05
monnick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Ja, omdat je "reduce transparancy" waarschijnlijk niet aan hebt staan.

@Quakie: nuttige opmerking Punt 2. Je kan ook instellen dat alleen Icon wordt getoond. De default was kennelijk icon+text, want ik heb dat niet gewijzigd.
Dan nog zit dat alleen in de UK/US taal dan, heb net icons + tekst aangezet en bij mij zie ik maar eenmaal zoek in de mail app

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Saven

Saven

Administrator

4POX schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:28:
[...]

POP was fijn totdat die stomme smartphones er kwamen. Daarvoor had je 15 jaar genoeg aan 1 computer waarop je de mail las :P
Omdat je op andere apparaten geen mail meer kunt ontvangen omdat ie al is opgehaald? Als je gewoon het bericht op de server laat is dat geen probleem :)

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:15
[...]

Dit probleem had ik ook met de beta, ook op Windesheim. Nog niet geprobeerd met de final-versie.

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op mijn iMac late 2009 27"en op MBP mid 2010 13" (beide standaard configuratie muv de mbp geheugen uitgebreid naar 8GB) een clean install gedaan van Yosemite. De MBP was na een gewone upgrade vanaf 10.8 (Ik had Mavericks overgeslagen) heel traag dus toen heb ik maar een clean install gedaan. De boel loopt een stuk gesmeerder dan eerst (Ben ooit begonnen bij 10.6 en naar 10.7 en 10.8 steeds alleen een upgrade uitgevoerd, dus een clean install was sowieso wel een keer aan de beurt). Enige wat een beetje ruk is is dat ik de CS4 suite van Adobe niet automatisch kan updaten nadat ik die weer had geïnstalleerd (lang verhaal; gaan we het hier niet over hebben). Allemaal handmatig patches downloaden van een of andere vage adobe ftp site is niet echt heel handig.... Updaten naar CC durf ik niet zo goed, want ben bang dat die oude beestjes dat niet helemaal trekken en ik gebruik eigenlijk enkel acrobat en af een toe een beetje photoshop.
De batterij van mijn MBP gaat nu wel snel leeg, maar kreeg in 10.8 al regelmatig de melding 'onderhoud vereist', dus die is misschien ook wel een beetje aan zijn eind aan het raken. Ik heb de melding in 10.10 nog niet gezien overigens. Gelukkig heb ik niet vaak met alleen batterij de mpb nodig.
Al met al ben ik erg te spreken over de mate waarin deze relatief oude beestjes het allemaal nog bijbenen. Ik leg ze bepaald niet het vuur aan de schenen, dus daar heeft het ook mee te maken natuurlijk, maar mijn ervaring met Windows machines uit het verleden was toch echt dat na 3-4 jaar het dramatisch begon te worden, zelfs na een clean install.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 14:15

Step

step@tweakers.net#

Momenteel bezig om op mijn Mac Mini 2011 Internet Sharing te gaan gebruiken (Internet through Ethernet naar WiFi, om zo apparaten to voorzien van WiFi) om er een soort van AP van te maken.

Alleen is het nadeel van OSX 10.10 dat er geen ondersteuning in zit om DHCP server uit te zetten. Alle apparaten met WiFi verbonden krijgen dus een 10.xxx.xxx.xxx adres, wat ik eigenlijk gewoon gebridged wil zien van mijn eigen DHCP server.

In Mavericks waren er nog foefjes voor maar de plist zit niet in Yosemite.

Iemand nog een idee hierop?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-11 11:14
Na een aantal dagen Yosemite gedraaid te hebben op mijn Macbook Pro mid 2012 begin ik te merken dat niet alles helemaal soepel loopt. Wanneer ik bijvoorbeeld een video afspeel op Youtube en vervolgens een ander tabblad wil openen duurt het zeker zo'n 5 tot 10 seconden voordat het tabblad wordt geopend. Ook komt het strandballetje vaker in beeld dan bij Mavericks.

Zijn dit 'kinderziektes' uit Yosemite of kan mijn hardware de oorzaak zijn?

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 09:09
Pajaras schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:32:
[...]

Dit probleem had ik ook met de beta, ook op Windesheim. Nog niet geprobeerd met de final-versie.
Ik heb het probleem wel met de final versie, ook op windesheim. Wat mij opvalt is dat het telkens is als hij even in stand-by is geweest met het scherm open. Als ik hem zo 123 open doe en inlog is er vrijwel direct wifi.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Shroud schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:02:
Na een aantal dagen Yosemite gedraaid te hebben op mijn Macbook Pro mid 2012 begin ik te merken dat niet alles helemaal soepel loopt. Wanneer ik bijvoorbeeld een video afspeel op Youtube en vervolgens een ander tabblad wil openen duurt het zeker zo'n 5 tot 10 seconden voordat het tabblad wordt geopend. Ook komt het strandballetje vaker in beeld dan bij Mavericks.

Zijn dit 'kinderziektes' uit Yosemite of kan mijn hardware de oorzaak zijn?
Probeer anders een paar tips uit dit topic: Macbook retina zeer traag op Yosemite

Heeft mij ook uit de brand geholpen.

Verder weet ik niet of je een tweede monitor gebruikt, maar dit werkt zeker nog niet goed in Yosemite.

[ Voor 6% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-10-2014 17:47 ]

NOSIG

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Weet iemand of en hoe je het geluid (ringtone) kan uitzetten in Yosemite wanneer je gebeld wordt (op je telefoon)? Ik vind het wel fijn als ik een notificatie krijg op mijn Mac wanneer mijn telefoon gaat, maar ik zit er niet perse op te wachten dat zowel mijn Mac als mijn telefoon keihard afgaat wanneer ik gebeld word..

Ik heb al via Settings -> Notifications -> FaceTime het geluid bij de notificatie uitgezet, maar dit werkt niet.. Enige oplossing die ik heb kunnen vinden is dat je de koppeling tussen je iPhone en Mac helemaal verbreekt en dat je dus niet kan bellen via je mac en dus ook geen notificatie krijgt..

• Saven

Saven

Administrator

Meer mensen problemen met Mail en smtp servers die die niet kan bereiken? :X

• Saven

Saven

Administrator

Pajaras schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:32:
[...]

Eduroam doet t prima bij mij :)

edit: shit sorry voor de dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 23-10-2014 19:26 ]

• monnick
  • Niet online
Poeh jesus - Clean install van Yosemite geinstalleerd en ben nu weer bezig met een verse Timecapsule backup maken. Totaal 31 GB om te kopiëren naar m'n NAS. Duurt echt 7 uur...?!

• Saven

Saven

Administrator

monnick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:27:
Poeh jesus - Clean install van Yosemite geinstalleerd en ben nu weer bezig met een verse Timecapsule backup maken. Totaal 31 GB om te kopiëren naar m'n NAS. Duurt echt 7 uur...?!
Waarschijnlijk omdat spotlight bezig is met indexeren van dezelfde schijf?

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 17:14
Ik weet niet of het al gepost is maar via deze github pagina kan je een app downloaden die Continuity activeert op mac's die niet ondersteund worden.
Good news for OS X tinkerers, I've just published the first version of the OS X Continuity Activation Tool.

It's an all-in-one app to activate and diagnose OS X 10.10 Continuity (Handoff/Instant Hotspot/Airdrop iOS<->OSX) on older Mac configurations. I've been working on it for the past few weeks and tested it successfully on various Mac models. It should be stable enough now.

The app and its source code are available here (GitHub). Make sure you take a look at this complete Continuity guide to understand if your Mac is compatible, or if you need troubleshooting.

Notes:
  1. This tool, just like the tutorials posted before, can break your system: be careful and responsible when using it. That said, the tool makes many compatibility checks and a backup before the actual patching is done, in order to reduce risks.
  2. Don't use it on corrupt or badly patched kexts : it's safer to restore the original ones first.
  3. It's been tested successfully on Yosemite 10.10 but might need to be reapplied after future OS X updates.
  4. It doesn't work with BT4 USB dongles.
Looking forward for your feedback! Thanks to Lem3ssie and UncleSchnitty from Mac Rumors for the beta testing, research and support.
Voor de MacBook Air mid-2011 & Mac mini mid-2011 hoeft geen hardware aanpassing gedaan te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door nanoChip op 23-10-2014 19:42 ]

• monnick
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:32:
[...]

Waarschijnlijk omdat spotlight bezig is met indexeren van dezelfde schijf?
Nope, die is al klaar. Geen processen meer van mdworker die veel CPU gebruiken.

Verwijderd

Na wat contact met Apple...voor iedereen die problemen heeft met streamen van Yosemite via Airplay naar een Apple TV...Bluetooth is het probleem.

Zet bluetooth uit op je mac, maar bij mij was het ook nodig om bluetooth uit te zetten op andere apparatuur in het huis, zoals iphones en een blackberry. Sindsdien is het streamen 'te doen'. Het is nog niet wat ik gewend was met Mavericks, maar dat komt wellicht in een komende update van Yosemite wel goed.

• Cyleo
  • Laatst online: 02-11 22:15
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:52:
Na wat contact met Apple...voor iedereen die problemen heeft met streamen van Yosemite via Airplay naar een Apple TV...Bluetooth is het probleem.

Zet bluetooth uit op je mac, maar bij mij was het ook nodig om bluetooth uit te zetten op andere apparatuur in het huis, zoals iphones en een blackberry. Sindsdien is het streamen 'te doen'. Het is nog niet wat ik gewend was met Mavericks, maar dat komt wellicht in een komende update van Yosemite wel goed.
Bluetooth en handoff uitzetten was hier de oplossing om al mijn Wifi problemen op te lossen. Handoff maakt mij niet zoveel uit (MBPr is het enige apple product wat ik heb) maar bluetooth vind ik wel echt een gemis. Zou niet nodig moeten zijn om functionaliteit uit te zetten.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 20:20
Bluetooth vernagelt mij wifi verbinding ook. Op m'n werkkamer maak ik gebruik van een bluetooth apple keyboard en touchpad en deze kan ik icm internetten eigelijk niet fatsoenlijk gebruiken. M'n wifi snelheid zakt gewoon naar 10% van wat het normaal is op die kamer.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 22:09

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:52:

Handig... Dus om 2 specifieke Apple features te gebruiken moet je constant dingen aan en uit gaan zetten :? 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste