Hebben meer mensen dat als ze hun Macbook uit slaap halen deze altijd weer op de volle helderheid staat?
Nee, is bij mij niet het geval. Kan me ook niet herinneren dat het een keer voorgekomen zou zijn.Cyleo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:19:
Hebben meer mensen dat als ze hun Macbook uit slaap halen deze altijd weer op de volle helderheid staat?
Ik had eigenlijk gehoopt dat de mail app aangepast zou zijn dat je er voor kan kiezen om een mail te kunnen selecteren zonder dat deze meteen als "gelezen" wordt gemarkeerd.
Dat is het enige vervelende wat ik aan de mail app vind (op zowel osx als op ios8). Waarom ze dat nou niet eens mogelijk maken is mij een raadsel.
[ Voor 34% gewijzigd door Sircuri op 24-10-2014 10:40 ]
Signature van nature
Zijn er meer mensen waarbij folder merge niet meer werkt? (Door de option toets ingedrukt te houden?)
(Let op dat er wel verschillende bestanden in de folders moeten staan)
(Let op dat er wel verschillende bestanden in de folders moeten staan)
Vervelend dat het niet naar wens is, maar schelden is dan nog niet toegestaan op GoT. En zo omgaan met je mede-GoTters is natuurlijk helemaal niet de bedoeling
[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2014 18:08 ]
Graag een TR maken en niet reageren
[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2014 18:08 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
[ Voor 109% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2014 18:08 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2014 18:08 ]
Zelfde issue hier, maar ik had het ook al op Mavericks. Mogelijk een trage DNS-lookup? Zodra hij de lookup heeft gedaan gaat het laden ineens snel. Het is applicatieonafhankelijk bij mij.ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:37:
Ja, ik weet niet of het een Wifi drop is. Als ik dan een website aanklik duurt het ineens een tijdje voordat hij begint met laden ofzo. (Een tiental seconden?) En da bam staat de website er zo ineens.
Ik heb Yosemite op een Macbook Pro 2009 en een Asus router. SMC legen en profiel verwijderen heeft (nog) niet geholpen. Ik ben nu aan het kijken of het issue specifiek op mijn thuisnetwerk optreedt. Laptop naar werk meegenomen (onbekend welke router ze daar hebben) en daar nog geen probleem. Maar echt lang heb ik het niet kunnen testen want ik moest ook nog werken
Het zou wel aan mij liggen maar ik vind het nieuwe lettertype niet te lezen op een iMac 27' aangeschaft in 2010.
Sinds ik Yosemite geïnstalleerd heb, blijft bij het kijken naar YouTube filmpjes de progressie balk in beeld. De muis verdwijnt wel netjes. Ik benader YouTube via Safari.
Wat is er mis?
Wat is er mis?
Ik heb zojuist met dit tooltje het default lettertype terug veranderd naar Lucida Grande op Yosemite. Echt zooooo veel beter dan Helvetica Neue! Ik snap echt niet waarom Apple het default lettertype gewijzigd heeft. Een bedrijf dat zo veel om typografie geeft en dan Helvetice Neue helemaal verkeerd gebruikt.
Precies hetzelfde hierNVD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:15:
Sinds ik Yosemite geïnstalleerd heb, blijft bij het kijken naar YouTube filmpjes de progressie balk in beeld. De muis verdwijnt wel netjes. Ik benader YouTube via Safari.
Wat is er mis?
Je hebt geen idee. Grafisch zo verantwoord. Nu is het een soort android skin geworden na jouw wijziging...monnick schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:
Ik heb zojuist met dit tooltje het default lettertype terug veranderd naar Lucida Grande op Yosemite. Echt zooooo veel beter dan Helvetica Neue! Ik snap echt niet waarom Apple het default lettertype gewijzigd heeft. Een bedrijf dat zo veel om typografie geeft en dan Helvetice Neue helemaal verkeerd gebruikt.
[afbeelding]
In Safari? Verplaats je muisaanwijzer naar de linkeronderhoek en laat hem daar even staan. Eventueel kun je hem daarna weer verplaatsen naar een willekeurige plek op het scherm.NVD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:15:
Wat is er mis?
Ik raad je aan om dit artikel omtrent het gebruik van Helvetice Neue in interfaces eens goed door te lezen (onderbouwd door meerdere bekende typografen).funkeey schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:
[...]
Je hebt geen idee. Grafisch zo verantwoord. Nu is het een soort android skin geworden na jouw wijziging...
http://gizmodo.com/design...eface-is-a-str-1585123982
Bluetooth werkt bij mij wel met mac mini late 2012 maar duurt wel langer om uit standby te halen vergeleken met mavericks.
Heeft iemand hetzelfde probleem als ik?
Als ik een youtube filmpje bekijk, en het in full-screen bekijk...dan verdwijnen de randen boven en onder niet uit zichzelf. Ze gaan pas weg als ik de annonations off zet. Dit probleem heb ik alleen ondervonden met Yosemite en niet met mavericks.
Als ik een youtube filmpje bekijk, en het in full-screen bekijk...dan verdwijnen de randen boven en onder niet uit zichzelf. Ze gaan pas weg als ik de annonations off zet. Dit probleem heb ik alleen ondervonden met Yosemite en niet met mavericks.
whoops.Commendatore schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:43:
Lees eens een paar posts terug.
Vriend van me heeft hetzelfde probleem maar dan op Windows. Dus het ligt denk ik aan youtube of HTML# .
Geen idee waar dit soort commentaar dan op moet slaan. Tang..Varken?funkeey schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:
[...]
Nu is het een soort android skin geworden na jouw wijziging...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Jaaa! Lucida Grande for the win.monnick schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:
[afbeelding]
Nu is m'n grootste annoyance op Yosemite iig opgelost.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Net geprobeerd. Heb helderheid op zijn laagst gezet, Macbook dicht geklapt, gewacht totdat ie ging slapen (Cyleo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:19:
Toch heeft ook dit weer te maken met gewenning. Wellicht was Lucida beter te zien, maar zo erg ervaar ik Helvetica niet op m'n Air, kan het allemaal prima lezen en het is verfrissend.Juup schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:51:
[...]
Jaaa! Lucida Grande for the win.
Nu is m'n grootste annoyance op Yosemite iig opgelost.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Ik vind het nieuwe lettertype ook erg verfrissend, ook op een 21,5" mid-2011 iMac. Het enige wat ik jammer vind (in het kader van 'je moet toch wat te klagen hebben'THE_BASE schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:10:
[...]
Toch heeft ook dit weer te maken met gewenning. Wellicht was Lucida beter te zien, maar zo erg ervaar ik Helvetica niet op m'n Air, kan het allemaal prima lezen en het is verfrissend.
Dat Finder-icoon is inderdaad ook wel aan een opfrisbeurt toe. Wat mij opvalt in het loginscherm is het Apple-logo linksboven, maar het doet niets. Beetje onzin.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:53:
[...]
Ik vind het nieuwe lettertype ook erg verfrissend, ook op een 21,5" mid-2011 iMac. Het enige wat ik jammer vind (in het kader van 'je moet toch wat te klagen hebben') is dat ik het Mac/finder logo stom vind en dat de 'highlight' kleur in iTunes niet overeenkomt met de rest van OSX. (Ik heb oranje geselecteerd, maar in iTunes blijft het blauw)
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb zojuist Lucida Grande teruggezet op m'n Air, en ben toch blijer daarmee. Ik vond Helvetica Neue simpelweg niet scherp genoeg weergegeven.THE_BASE schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:10:
Toch heeft ook dit weer te maken met gewenning. Wellicht was Lucida beter te zien, maar zo erg ervaar ik Helvetica niet op m'n Air, kan het allemaal prima lezen en het is verfrissend.
Helvetica Neue zal op een Retina scherm ongetwijfeld mooier staan!
Bedankt voor het testen, misschien komt het dan door een tooltje wat ik heb draaieniMars schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
Net geprobeerd. Heb helderheid op zijn laagst gezet, Macbook dicht geklapt, gewacht totdat ie ging slapen () en weer open geklapt: resultaat is dat de helderheid nog steeds zo laag is. Geen problemen hier.
Wat betreft font: Ik vind Helvetica Neue echt geweldig lijken (maar het het Retina scherm, schijnt daar beter op te werken).
Ik heb een gigantisch probleem...
Mijn macbook start niet meer op, wanneer die opstart hoor ik een heel hard geluid (3x lange beep daarna korte en daarna lange beep) en dan zie ik het scherm aan gaan, apple logo en een bar die wordt geladen.
Daarna crasht die en doet hij het weer opnieuw.. Gvd
nadat ik een upgrade deed btw
Mijn macbook start niet meer op, wanneer die opstart hoor ik een heel hard geluid (3x lange beep daarna korte en daarna lange beep) en dan zie ik het scherm aan gaan, apple logo en een bar die wordt geladen.
Daarna crasht die en doet hij het weer opnieuw.. Gvd
[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 25-10-2014 18:10 ]
Ok WAUW! Ik weet niet of ik als enige hier last van had, maar Safari werkte retetraag sinds Yosemite. Ik heb het sinds de beta's al gebruikt en hoopte dat de final versie stabiel zou werken. Helaas werkte Safari bij mij nog steeds erg traag. Het laden van websites gaat erg schokkerig en duurt langer dan het hoort. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het door AdBlock komt! Ik heb dat even uitgezet en websites laden veel sneller en alles is vele malen smoother. Misschien handig voor degenen die ook last hebben van trage Safari: even je extensions uitzetten zoals AdBlock etc.
Het is nu wachten (hopen) op een update van AdBlock.
(Draai Yosemite overigens als clean install op een MBPR 15", 16GB RAM)
[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 25-10-2014 18:16 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Even met Apple bellen misschien?lindseysew schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:56:
Daarna crasht die en doet hij het weer opnieuw.. Gvdnadat ik een upgrade deed btw
Safari en AdBlock werken hier heel goed onder Yosemite hoor..ASNNetworks schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:15:
Ok WAUW! Ik weet niet of ik als enige hier last van had, maar Safari werkte retetraag sinds Yosemite. Ik heb het sinds de beta's al gebruikt en hoopte dat de final versie stabiel zou werken. Helaas werkte Safari bij mij nog steeds erg traag. Het laden van websites gaat erg schokkerig en duurt langer dan het hoort. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het door AdBlock komt! Ik heb dat even uitgezet en websites laden veel sneller en alles is vele malen smoother. Misschien handig voor degenen die ook last hebben van trage Safari: even je extensions uitzetten zoals AdBlock etc.
Tja, bij mij dus niet hoor..Scirocco schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:24:
[...]
Safari en AdBlock werken hier heel goed onder Yosemite hoor..
Voor degenen die ook geen AdBlock willen (of kunnen) gebruiken: Door je host file aan te passen kan je ook advertenties blokkeren. http://someonewhocares.org/hosts/
[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 25-10-2014 18:37 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dan kom je nog goed weg, want bij mij werkt Safari sowieso bagger sinds de overgang. Laden van sites gaat traag, maar ook filmpjes laden te traag. Nu heb ik ook kuren met mijn WIFI netwerk, maar zojuist heb ik Chrome maar weer terug geinstalleerd en dat surft toch een heel stuk soepeler! Ook de filmpjes trekt hij in Chrome wel, waar hij in Safari af en toe moet bufferen.ASNNetworks schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:15:
Nog iemand dat sinds Yosemite alle .torrent files in Finder niet meer het utorrent icon hebben? Het icon voor .torrent files is nu helemaal wit. Ook hebben vrijwel alle video files geen VLC icon meer (ik bedoel dan avi files e.d. waarvan Yosemite geen preview icon toont; die tonen bij mij met het Quicktime icon, ook al heb ik VLC als standaard player voor dat type video file).
Hoe kan ik dit fixen?
Hoe kan ik dit fixen?
Hier had ik onder Mavericks al veel last van, en dit is enorm verbeterd sinds ik Adgaurd als add blocker gebruik, welke ook nog eens meer opties biedt dan ABP.ASNNetworks schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:15:
Ah ok, naja ik heb nu gebruik gemaakt van de hosts block, dus geen extensions meer nodig nusatya schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:03:
[...]
Hier had ik onder Mavericks al veel last van, en dit is enorm verbeterd sinds ik Adgaurd als add blocker gebruik, welke ook nog eens meer opties biedt dan ABP.
Iemand die mij kan helpen???lindseysew schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:56:
Daarna crasht die en doet hij het weer opnieuw.. Gvdnadat ik een upgrade deed btw
Dat is een firmware upgrade die aan de gang gaat en blijkbaar niet lukt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee volgens mij ook ... Alleen ik heb al van alles geprobeerd :C voor zover ik weet..
Met allerlei knoppen laten opstarten wil dus ook niet
Opgestart met CMD+R (beide tegelijk ingedrukt blijven houden)?lindseysew schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:36:
Nee volgens mij ook ... Alleen ik heb al van alles geprobeerd :C voor zover ik weet..
Heb je er een DVD/USB bij waar je vanaf op kunt starten? Het is maar een idee.ASNNetworks schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:37:
[...]
Opgestart met CMD+R (beide tegelijk ingedrukt blijven houden)?
Mijn system.log staat trouwens vol met zulke meldingen, viel me net op:
25.10.14 20:30:40,000 kernel[0]: BUG in process suhelperd[172]: over-released legacy external boost assertions (0 total, 0 external, 0 legacy-external)
Is iemand anders dit ook opgevallen?
25.10.14 20:30:40,000 kernel[0]: BUG in process suhelperd[172]: over-released legacy external boost assertions (0 total, 0 external, 0 legacy-external)
Is iemand anders dit ook opgevallen?
Dat ga ik morgen proberen, mijn broer had alleen zo'n sd kaart dingetjesatya schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:46:
[...]
Heb je er een DVD/USB bij waar je vanaf op kunt starten? Het is maar een idee.
Ben in het bezit van een Macbook Pro Retina 15" late 2013
Even een USB bootable maken bij iemand anders. Yosemite DMG downloaden en usb stick installatie maken en daarmee proberen.
Met 3 lange, daarna korte en daarna lange beep bedoel je dan: 3 long tones, 3 short tones, 3 long tones: Indicates EFI ROM corruption is detected and the computer is in EFI ROM recovery mode.
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Als je dit hebt en dit is na een update gebeurd dan moet het wel daar aan liggen. Dus simpel op te lossen door recovery boot te maken via usb en daarmee starten. Wel apart want het artikel hierboven geeft aan dat nieuwe Macbooks dit automatisch oplossen...
Met 3 lange, daarna korte en daarna lange beep bedoel je dan: 3 long tones, 3 short tones, 3 long tones: Indicates EFI ROM corruption is detected and the computer is in EFI ROM recovery mode.
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Als je dit hebt en dit is na een update gebeurd dan moet het wel daar aan liggen. Dus simpel op te lossen door recovery boot te maken via usb en daarmee starten. Wel apart want het artikel hierboven geeft aan dat nieuwe Macbooks dit automatisch oplossen...
[ Voor 68% gewijzigd door ASNNetworks op 25-10-2014 20:58 ]
Launchpad>andere>terminal:Jorian29 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:10:
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Sinds Yosemite kan ik geen trema's meer op mijn e krijgen door de e-toets ingedrukt te houden. Zoeken in de instellingen levert ook niks op.
Ja, ik weet dat de alt-toets een alternatief is, maar dat vind ik omslachtig. Iemand een oplossing?
defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool true
Zal die hem dan direct pakken?ASNNetworks schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:55:
Even een USB bootable maken bij iemand anders. Yosemite DMG downloaden en usb stick installatie maken en daarmee proberen.
Ik hoor het biepen enkele secondes na het drukken van de aan/uit knop al
Lees even mn post weer, heb ff wat toegevoegd.lindseysew schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:58:
[...]
Zal die hem dan direct pakken?
Ik hoor het biepen enkele secondes na het drukken van de aan/uit knop al
Wanneer hou je CMD+R ingedrukt? Je moet op de Power knop klikken en dan DIRECT CMD+R, dus niet wachten tot je eerst een power geluid hoort. Power aan, dan direct knoppen ingedrukt blijven houden.
Ook al geprobeerd, doet het ook niet.
Hoor ook niks totdat de beeps komen
Oh ik zou hem bij de Apple Store inleveren en zeggen: hij doet het niet door Yosemite. Maak hem.
Kun je hier wat mee? als het je EFI is, laat hem dan even zo staan (met fout en al),lindseysew schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:04:
Ook al geprobeerd, doet het ook niet.
uit de tekst begrijp ik dat er automatisch herstel plaas kan vinden.
In een ander geval (check je beeps) zou het je geheugen kunnen zij. Heb je daar recent wat mee gedaan?
Ik heb negen beeps, 3 korte, 3 lange en dan weer 3 korte
(gevonden door te zoeken op Macbook beep codes)3 long tones, 3 short tones, 3 long tones: Indicates EFI ROM corruption is detected and the computer is in EFI ROM recovery mode.
Should you need to restore the EFI ROM on certain Mac computers produced before 2008, you'll need to use a recovery CD to restore the EFI ROM. Newer computers automatically recover from a corrupted ROM; when this occurs a progress bar appears on a grey background. Do not disturb the machine while the ROM recovery is taking place. It will restart back into OS X when it restarts. For more information on EFI ROMs, see EFI and SMC firmware updates for Intel-based Macs.
Volledig artikel: http://support.apple.com/kb/HT5860
[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 25-10-2014 21:20 ]
Hmm ik snap dat.
Alleen loopt hij elke keer...
Die beeps zijn best luidruchtig
Alleen loopt hij elke keer...
Die beeps zijn best luidruchtig
Laat hem nou gewoon even en als het na een half uurtje nog niet werkt, naar de Apple Store ermee.
Ga ik proberen morgen! Bedankt.
Hopelijk komt het goed.
Hopelijk komt het goed.
Ik heb een issue met safari als ik meerdere pagina's heb geopend zie ik het tabbladen overzicht, maar de webpagina's laten het bovenste gedeelte achter dit overzicht zien. Nu zit bijvoorbeeld het youtube zoekvenster achter de tabbladen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet zo is?
EDIT: Net preventief een reboot gedaan en het is opgelost, het afsluiten van safari alleen was niet genoeg.
EDIT: Net preventief een reboot gedaan en het is opgelost, het afsluiten van safari alleen was niet genoeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Hari-Bo op 26-10-2014 08:46 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Sinds ik Yosemite heb gedownload merkte ik op dat het mijn Macbook pro (2013) geheugen vreet.
Momenteel draaien alleen safari en utorrent en dat gebruikt al 7gb van de 8gb ram
Deze heb ik al sinds januari dit jaar en nooit reageerde mijn macbook traag of dergelijke ...
Hebben nog andere mensen hier last van ?
Momenteel draaien alleen safari en utorrent en dat gebruikt al 7gb van de 8gb ram
Deze heb ik al sinds januari dit jaar en nooit reageerde mijn macbook traag of dergelijke ...
Ongebruikt geheugen is verspild geld.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wifi toch nog altijd niet opgelost, bovendien werken mijn usb-poorten niet wanneer ik iets koppel dat werkt op usb 3. Dat was echt de druppel en heb mavericks erop gegooid. Bugs zijn er altijd maar fundamentele zaken zoals WIFI en usb die niet werken vind ik echt een brug te ver.
Maar de vraag is natuurlijk of je Macbook ook traag is, dat zie ik er niet helemaal in terug.Ayyub schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:49:
Sinds ik Yosemite heb gedownload merkte ik op dat het mijn Macbook pro (2013) geheugen vreet.
Ik heb 16GB in m'n Macbook Pro zitten, en met alleen Safari & Mail wordt er 10GB gebruikt. Alleen maar goed, gebruik dat geheugen maar want daar is het voor, dus dat er geheugen gebruikt wordt zegt niet zoveel.
Ik heb Yosemite nu draaien op een Mac Mini Late 2012 en Early 2009 en ben tot nu toe erg tevreden. Een hoop bugs die ik in Mavericks ervoer, zie ik niet meer terug. Ik zie tot nu toe één bug, maar kan daar niets over terugvinden in dit topic dan wel via google:

Die zijn de schuifbalken zoals ik die in Lightroom krijg: dit hoort zowel links als rechts van de knop hetzelfde weergegeven te zijn (zoals rechts van de knop). Iemand dezelfde ervaring of een oplossing?

Die zijn de schuifbalken zoals ik die in Lightroom krijg: dit hoort zowel links als rechts van de knop hetzelfde weergegeven te zijn (zoals rechts van de knop). Iemand dezelfde ervaring of een oplossing?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dit lijkt me nou typisch iets voor het support forum van Lightroom.
Laten aanstaan met die beeps heeft geen nut gehad 
Ben bang dat booten vanuit usb ook niet gaat werken... Shit
en als je volgens het artikel bij Apple doorklikt naar de firmware updates, en de juiste voor jouw mac op een USB stick zet? misschien dat de mac de EFI dan vanaf de USB kan recoveren?lindseysew schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:42:
Laten aanstaan met die beeps heeft geen nut gehad
http://support.apple.com/kb/HT1237
de firmware restoration CD zou je ook nog kunnen bekijken:
http://support.apple.com/kb/HT2213
[ Voor 9% gewijzigd door efan op 26-10-2014 09:52 ]
Dit ga ik proberen!
Pfff ... XD wat een gedoe.. Ik heb er jammer genoeg maar een paar uur van genoten.
Pfff ... XD wat een gedoe.. Ik heb er jammer genoeg maar een paar uur van genoten.
Welke versie van Lightroom draai je? Ik draai 5.6 en ik heb nergens last van.breinonline schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 07:20:
Ik heb Yosemite nu draaien op een Mac Mini Late 2012 en Early 2009 en ben tot nu toe erg tevreden. Een hoop bugs die ik in Mavericks ervoer, zie ik niet meer terug. Ik zie tot nu toe één bug, maar kan daar niets over terugvinden in dit topic dan wel via google:
[afbeelding]
4.4, de nieuwere versie heeft het dus blijkbaar niet?sweebee schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:34:
[...]
Welke versie van Lightroom draai je? Ik draai 5.6 en ik heb nergens last van.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wel mijn macbook word inderdaad langzamer en heeft meer moeite om simpele taken uit te voeren.thaan schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 02:00:
[...]
Maar de vraag is natuurlijk of je Macbook ook traag is, dat zie ik er niet helemaal in terug.
Ik heb 16GB in m'n Macbook Pro zitten, en met alleen Safari & Mail wordt er 10GB gebruikt. Alleen maar goed, gebruik dat geheugen maar want daar is het voor, dus dat er geheugen gebruikt wordt zegt niet zoveel.
Ging zelf al beetje hangen
bij Mavericks kon ik makkelijk spaties in mijn dock maken, op mijn MBPr waar ik van Mavericks naar Yosemite upgrade bleven de spaties staan, maar op mijn Mac Mini die met Yosemite geleverd werd, krijg ik die spaties niet gemaakt. Iemand een idee?
RobV schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:20:
Dit lijkt me nou typisch iets voor het support forum van Lightroom.
Gevonden: http://helpx.adobe.com/li...troom-all-white-look.html
Antwoord is kort gezegd: koop maar de nieuwe versie
Wat betreft het RAM-gebruik in OS X: hier wat daar meer over vertelt. Ik stond er indertijd ook raar van te kijken dat OS X 16GB RAM aan het wegvreten was voor Safari, iWork en Spotify. Maar er zit meer achter
Ik heb juist dat hij eens in de zoveel tijd het scherm helemaal niet wil tonen en niks anders helpt dan reset. Overigens al een clean install, SMC reset en PRAM en NVRAM resets gedaan en natuurlijk persmissies gerepareerd. Maakt allemaal niks uit. Gebeurd ongeveer eens per 2 dagen. Is een iMac 2011. De reden dat ik kan zien dat alleen het scherm niet aangaat is omdat de led lampjes op de muis wel aangaan, dus de Mac zelf is wel wakker.Cyleo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:19:
Nop, bootable USB gemaakt met de EFI update of de Mavericks OS X...
Allebei niks
Hij pakt het gewoon niet, en gaat lekker beepen.... en dan zie je de apple logo met een vooruitgangsbalk en zwarte achtergrond....
De balkje loopt dan langzaam vol en dan crasht die (denk ik) en doet hij het weer opnieuw
K*t
Allebei niks
Hij pakt het gewoon niet, en gaat lekker beepen.... en dan zie je de apple logo met een vooruitgangsbalk en zwarte achtergrond....
De balkje loopt dan langzaam vol en dan crasht die (denk ik) en doet hij het weer opnieuw
Probeer eens de alt toets ingedrukt te houden wanneer je hem opstart en kies dan in het opstartmenu je wifi en probeer eens Mavericks via het internet te installeren.
Mogelijk is er in de update naar Yosemite nog een wijziging doorgevoerd waardoor het opstarten langer kan duren. Het RAM zit al vrij snel vol, en ik heb het vermoeden dat ze in het verleden gebruikte resources ook in het geheugen laden.DaMarcus schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:05:
Wat betreft het RAM-gebruik in OS X: hier wat daar meer over vertelt. Ik stond er indertijd ook raar van te kijken dat OS X 16GB RAM aan het wegvreten was voor Safari, iWork en Spotify. Maar er zit meer achter
Is het bij jullie ook zo dat elke keer bij het openen van Mail de gehele lijst opnieuw geladen wordt?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Helaas werkt ook niet.Yzord schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:46:
Probeer eens de alt toets ingedrukt te houden wanneer je hem opstart en kies dan in het opstartmenu je wifi en probeer eens Mavericks via het internet te installeren.
Ben bang dat ik gewoon langs de winkel moet gaan.
Voor de liefhebbers
http://youtu.be/zHWlUnTN-Jg
[ Voor 10% gewijzigd door lindseysew op 26-10-2014 15:52 ]
Ik ben verder nieuw als macbookgebruiker, dus dit kan al jaren zo lelijk zijn, maar hebben meer van jullie dit:
in Yosemite (ik heb de bovenste balk ook zwart) als je je schermdim of volume veranderd krijg je zo'n mooie pop-up met afgeronde randen.. op een zwart vierkant..
(This cannot be unseen)
in Yosemite (ik heb de bovenste balk ook zwart) als je je schermdim of volume veranderd krijg je zo'n mooie pop-up met afgeronde randen.. op een zwart vierkant..
(This cannot be unseen)
Misschien een screenshot? Shift+CMD+3 = scherm screenshot, Shift+CMD+4 = selectie screenshot
hebben jullie ook last van wifi drops? ik heb daar best vaak last van en dan duren die drops 10 seconden en dan werkt mijn wifi weer.
Zijn er mensen die gebruik maken van Airdrop om bijvoorbeeld bestanden naar hun iOS device te sturen?
Is dit bij jullie ook zo buggy?
Ik ben er nog niet achter gekomen of het aan mijn iMac met 10.10 ligt of aan mijn iPhone met 8.1. Ik vermoed de laatste, want iedere x wanneer er een connection drop plaatsvind, zie ik dat mijn iPhone niet meer verbonden is met wifi.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze drops alleen plaatsvonden wanneer ik meerdere bestanden in één x opstuurde. Nu is dat natuurlijk geen excuus, al zou ik 100 bestanden tegelijk willen versturen, dit zou naar mijn mening gewoon stabiel moeten kunnen plaatsvinden.
Ik ben er nog niet achter gekomen of het aan mijn iMac met 10.10 ligt of aan mijn iPhone met 8.1. Ik vermoed de laatste, want iedere x wanneer er een connection drop plaatsvind, zie ik dat mijn iPhone niet meer verbonden is met wifi.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze drops alleen plaatsvonden wanneer ik meerdere bestanden in één x opstuurde. Nu is dat natuurlijk geen excuus, al zou ik 100 bestanden tegelijk willen versturen, dit zou naar mijn mening gewoon stabiel moeten kunnen plaatsvinden.
Dit krijg ik alleen als ik 'Reduce transparency' aan heb staan (staat nu bij mij daarom ook uit). System preferences->Accessibility->Display->Reduce transparency uitvinken.duckyvite schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:55:
Ik ben verder nieuw als macbookgebruiker, dus dit kan al jaren zo lelijk zijn, maar hebben meer van jullie dit:
(This cannot be unseen)
Bij mij werkt AirDrop normaal, stuur ook wel eens meerdere tegelijk. Let er wel op dat je iPhone niet vergrendeld mag zijn, dus actief op lockscreen of homescreen.RnB schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:19:
Zijn er mensen die gebruik maken van Airdrop om bijvoorbeeld bestanden naar hun iOS device te sturen?
Spotlight is echt heel vervelend geworden.. Ik wil dat Spotlight alleen lokaal zoekt en gewoon nooit verbinding zoekt met het internet. Nu heb ik de 2 opties in Instellingen al uitgezet en ook in Safari, maar nog steeds zie ik een proces wat op het internet zoekt. Bijvoorbeeld ik zoek naar Firefox, hop een activiteit van 500+ KB/s.
Zoek ik naar Virtualbox, wordt de naam van het proces gewijzigd naar https://forums.virtualbox.org, ...
Hetzelfde met Spotify, ik zoek naar Spotify gelijk netwerk activiteit van 400+ KB/s en het proces veranderd naar https://www.spotify.com, ...
Ook met Steam, eerst het proces store.steampowered.com, ... en dan veranderd het naar google.nl, ...
Iemand een idee om deze ongein compleet te blokkeren?
//edit
Bookmarks & History uitschakelen lijkt ook al veel te helpen.
Zoek ik naar Virtualbox, wordt de naam van het proces gewijzigd naar https://forums.virtualbox.org, ...
Hetzelfde met Spotify, ik zoek naar Spotify gelijk netwerk activiteit van 400+ KB/s en het proces veranderd naar https://www.spotify.com, ...
Ook met Steam, eerst het proces store.steampowered.com, ... en dan veranderd het naar google.nl, ...
Iemand een idee om deze ongein compleet te blokkeren?
//edit
Bookmarks & History uitschakelen lijkt ook al veel te helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 26-10-2014 19:27 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ok, je wilt het om de een of andere reden niet maar wat is er precies vervelend aan? Als je in Spotlight preferences alles uit zet behalve de lokale dingen, doet ie het dan nog?Erulezz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:09:
Spotlight is echt heel vervelend geworden..
[...]
ongein
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dank u zeer!rockmanz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:30:
[...]
Dit krijg ik alleen als ik 'Reduce transparency' aan heb staan (staat nu bij mij daarom ook uit). System preferences->Accessibility->Display->Reduce transparency uitvinken.
Hebben meer mensen het "probleem" dat Voorvertoning niet meer alle geselecteerde afbeeldingen in hetzelfde venster opent?
Als je in een map een stel afbeeldingen selecteert en die tegelijk opent krijg je ze normaal in een enkel Voorvertoning venster met links een kolom thumbnails. Af en toe gebeurde het eens dat Voorvertoning om een of andere vage reden een gedeelte van de afbeeldingen in een tweede venster opende. Voorvertoning sluiten en nog een keer openen deed hetzelfde. De thumbs in één venster selecteren en naar het andere venster slepen zorgde ervoor dat ze voortaan allemaal in één venster geopend werden. Maar in Yosemite wil hij dat niet meer onthouden en blijft hij ze in twee vensters openen, nu moet ik bij veel referentie materiaal eerst gaan slepen voor ik aan de slag kan, geen groot probleem, maar wel erg irritant.
Is dit bij meer mensen het geval?
Als je in een map een stel afbeeldingen selecteert en die tegelijk opent krijg je ze normaal in een enkel Voorvertoning venster met links een kolom thumbnails. Af en toe gebeurde het eens dat Voorvertoning om een of andere vage reden een gedeelte van de afbeeldingen in een tweede venster opende. Voorvertoning sluiten en nog een keer openen deed hetzelfde. De thumbs in één venster selecteren en naar het andere venster slepen zorgde ervoor dat ze voortaan allemaal in één venster geopend werden. Maar in Yosemite wil hij dat niet meer onthouden en blijft hij ze in twee vensters openen, nu moet ik bij veel referentie materiaal eerst gaan slepen voor ik aan de slag kan, geen groot probleem, maar wel erg irritant.
Is dit bij meer mensen het geval?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik heb steeds meer het idee dat het batterijverbruik vooral na de update hoog was, op het moment gaten prima. Heb een hybride schijf die zich mogelijk ook in moest regelen na de upgrade.
Had een upgrade gedaan, even een scan met Etrecheck die een achtergelaten agent van avira aantrof, inmiddels een update van uTorrent gehad, een update van Flash verder, een de instellingen van het notification center naar beneden gehaald.
Een issue waar ik nog tegenaan liep is dat de MB een verborgen netwerk vergeten was.
Hoe is de ervaring bij anderen ten aanzien van het batterijverbruik na enige tijd?
Had een upgrade gedaan, even een scan met Etrecheck die een achtergelaten agent van avira aantrof, inmiddels een update van uTorrent gehad, een update van Flash verder, een de instellingen van het notification center naar beneden gehaald.
Een issue waar ik nog tegenaan liep is dat de MB een verborgen netwerk vergeten was.
Hoe is de ervaring bij anderen ten aanzien van het batterijverbruik na enige tijd?
Het enige wat mij tot nu toe echt irriteert bij yosemite is dat geklik er niet meer is bij volume, is daar een oplossing voor? Dat zou wel handig zijn, voor de rest ik vind het een mooi UI, het lijkt wel een beetj eop iets zoals ze bij ios 7 hadden gedaan.
Wat is daar handig aan? Maar gewoon de shift knop inhouden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
of je kijkt ff in het instellingen menu? Staat nu gewoon standaard uit, maar het is 1 vinkje weg van het weer instellen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Net Yosemite geïnstalleerd op mijn Macbook Pro (13", medio 2012) en ik krijg nu bij iedere reboot een standaard user icoon met een vraagteken en de tekst “[Update nodig]”. Ik kan wel gewoon inloggen met mijn wachtwoord en dan lijkt er een installatie te starten. Hierna kan ik werken op mijn Macbook maar na een reboot weer exact hetzelfde, erg irritant. Heeft iemand dit ook en is er een oplossing bekend?
Deze user disabelen misschien?siemonsimson schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:56:
Net Yosemite geïnstalleerd op mijn Macbook Pro (13", medio 2012) en ik krijg nu bij iedere reboot een standaard user icoon met een vraagteken en de tekst “[Update nodig]”. Ik kan wel gewoon inloggen met mijn wachtwoord en dan lijkt er een installatie te starten. Hierna kan ik werken op mijn Macbook maar na een reboot weer exact hetzelfde, erg irritant. Heeft iemand dit ook en is er een oplossing bekend?
Ik heb maar 1 account op mijn macbook en dat is mijn account. Ik kan ook gewoon met mijn wachtwoord inloggen op dit account (heeft alleen niet mijn standaard afbeelding) en de tekst [update nodig] staat erbij.
Is er een applicatie die bij het inloggen opstart die een update nodig heeft? Zomaar een idee...siemonsimson schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:08:
Ik heb maar 1 account op mijn macbook en dat is mijn account. Ik kan ook gewoon met mijn wachtwoord inloggen op dit account (heeft alleen niet mijn standaard afbeelding) en de tekst [update nodig] staat erbij.
Een aantal applicaties die automatisch opstarten heb ik uitgeschakeld maar dat heeft niet geholpen. Verder zijn er geen aanvullende updates.satya schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:21:
[...]
Is er een applicatie die bij het inloggen opstart die een update nodig heeft? Zomaar een idee...