Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
siemonsimson schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:35:
[...]

Een aantal applicaties die automatisch opstarten heb ik uitgeschakeld maar dat heeft niet geholpen. Verder zijn er geen aanvullende updates.
Dit betreft en oudere versie, maar wie weet heb je er wat aan: https://discussions.apple.com/thread/3321886?tstart=0
of
https://discussions.apple.com/message/16672559#16672559

Na de update van java was het voor een gebruiker verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
asndrag0n schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:16:
hebben jullie ook last van wifi drops? ik heb daar best vaak last van en dan duren die drops 10 seconden en dan werkt mijn wifi weer.
Dat heb ik idd ook geregeld. Soms moet ik zelfs wifi even aan en uit zetten om weer connectie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hebben jullie ook last van wifi drops? ik heb daar best vaak last van en dan duren die drops 10 seconden en dan werkt mijn wifi weer.
Ja, maar ik heb ook wel eens dat het icoontje in de menubar 'aan' staat, met vol bereik, maar dat ik toch geen netwerk heb. Voor zover ik weet gaat dat niet vanzelf weg, ik zet mijn wifi dan altijd uit en weer aan.

Maar dat is wel bruut irritant ja :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:41
satya schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:15:
[...]

Dit betreft en oudere versie, maar wie weet heb je er wat aan: https://discussions.apple.com/thread/3321886?tstart=0
of
https://discussions.apple.com/message/16672559#16672559

Na de update van java was het voor een gebruiker verholpen..
Dank voor de links. Ik heb Java niet geïnstalleerd maar in die discussies werd ook verwezen naar FileVault, dit had ik blijkbaar in OS X Mavericks nog niet aanstaan en nu wel. FileVault was nog druk bezig met het coderen van de schijf. Laptop de hele nacht aanlaten staan en reboot nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Yosemite is voor mij de eerste OS X-versie sinds Leopard waarbij ik géén wifi-problemen heb, hoewel het bij Mavericks ook wel meeviel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
Updaten of afwachten, lees toch wel wat problemen. Heb net een paar weken een nieuwe MBA, waarop weinig staat, dus je zou kunnen zeggen: clean install of gewoon even afwachten op de eerste update en daarna een upgrade danwel clean install. Keuzes.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Als ik jou was zou ik een clean install doen.. of gewoon lekker wachten...
Ik had zaterdag mijn Macbook Pro Retina Late 2013 geupgrade naar Yosemite...
En nu doet hij het dus niet meer :/

[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 27-10-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

VLC crasht nu blijkbaar ook na iedere video, heel irritant bij het kijken van series, dit was nog niet zo in de beta.

Herinstallatie van VLC helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Blubber schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 06:24:
[...]

Ja, maar ik heb ook wel eens dat het icoontje in de menubar 'aan' staat, met vol bereik, maar dat ik toch geen netwerk heb. Voor zover ik weet gaat dat niet vanzelf weg, ik zet mijn wifi dan altijd uit en weer aan.

Maar dat is wel bruut irritant ja :s.
Heel herkenbaar en idd heel irritant! Sommige dagen helemaal geen last... andere dagen soms 10x op een half uur. Wel goed om te weten dat we niet alleen zijn. Hopelijk komen er oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:55:
Als ik jou was zou ik een clean install doen.. of gewoon lekker wachten...
Ik had zaterdag mijn Macbook Pro Retina Late 2013 geupgrade naar Yosemite...
En nu doet hij het dus niet meer :/
Doet dat eens niet. Uit jouw post kunnen we op geen enkele manier opmaken wat er precies aan de hand is, en of je probleem specifiek door Yosemite komt. Het enige wat je doet is angst creëren.

Ik weet niet of je je probleem hier al hebt voorgelegd, maar het lijkt me verstandig dat even objectief te bekijken, niet? ;)

[edit]
Ik zie dat je probleem hier al besproken is, maar in jouw geval zou ik inderdaad gewoon een keer langs een APR of Apple Store gaan. Waarschijnlijk is je EFI corrupt geraakt (getuige de beeps), maar dit kan al lang voor de upgrade naar Yosemite zijn gebeurd.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-10-2014 10:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Tja, dat moet wel >.< het lijkt mij ook niet dat het alleen aan de Upgrade lag hoor xD
En ja hahaha zat besproken mijn probleem :P
Het is gewoon rete kloten dat ik er maar een paar uurtjes van heb genoten....
Tis zo'n prachtig ding...
Ik bedoelde het niet zo om dus paniek te zaaien want daar heb je niks aan :P het enige wat je moet doen is voorzichtig zijn en er goed overna denken... ik dacht namelijk dat het geen kwaad kon met mijn Macbook.
Helaas, zal wel OS + Hardware gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:27:
het enige wat je moet doen is voorzichtig zijn en er goed overna denken... ik dacht namelijk dat het geen kwaad kon met mijn Macbook.
Een update is in 99% van de gevallen sterk aan te raden. "Voorzichtig zijn en er goed over nadenken" is dus totaal niet van toepassing.

Je hebt gewoon de pech om bij dat minuscule groepje te horen waar toevallig iets mis gaat. Heeft totaal geen nut om anderen te sommeren "goed na te denken" over een update zoals deze.

/vervelendezeikmodus

Ik ben wel enorm blij dat ik sinds Yosemite geen last meer heb gehad van een regelmatig terugkerende "iousbkit" error waardoor m'n MBAir moest rebooten. En nu kunnen sms'en vanaf m'n mac is...hemels.
Nu alleen nog de mogelijkheid om WhatsApp te integreren, hoef je de telefoon helemaal niet meer te pakken wanneer je achter de computer zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Bedankt dat je vindt dat ik aan het zeiken ben hoor.
Mijn vader had even gebeld naar de Technische dienst van Dixons/iCentre.
En het lag aan de RAM of Flashdrive... lekker is dat :X pas een uurtje gehad.
Ze zeiden dat ik eventueel een nieuwe zou krijgen die gelijkwaardig is aan mijn model :-)
Als dat zo is, dan heb ik superveel mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:46
SublimnAll schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:23:
[...]
En nu kunnen sms'en vanaf m'n mac is...hemels.
Nu alleen nog de mogelijkheid om WhatsApp te integreren, hoef je de telefoon helemaal niet meer te pakken wanneer je achter de computer zit 8)
Dat vroeg ik me nog af, is die continuity implementatie open, net als nu de extensions in iOS? Heb het nergens kunnen lezen dus ik ga er voor nu van uit dat het (nog) niet mogelijk is als WhatsApp developer om je berichten naar een Mac te pushen zonder een eigen bluetooth client te ontwikkelen. Maar het zou mooi zijn als ik gewoon kan WhatsApppen vanaf m'n Mac binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
Afgelopen zaterdag mijn late 2013 MBPr 15inch i7 16gb blabla een update gegeven van Mavericks naar Yosemite. Sindsdien is de wifi zo ontzettend slecht dat m'n spotify niet eens wat doet. Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Canaria schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Yosemite is voor mij de eerste OS X-versie sinds Leopard waarbij ik géén wifi-problemen heb, hoewel het bij Mavericks ook wel meeviel.
Wat voor mij ook is opgelost na de update is dat hij nu standaard mijn 5G netwerk pakt. :)
Had ik in Mavericks problemen mee, heb twee SSID's, en op de een of andere manier koos de MBA altijd voor 2.4GHz SSID, ook al stond 5G SSID hoger in de preferred lijst. Ben ik blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:29:
Bedankt dat je vindt dat ik aan het zeiken ben hoor.
Ik refereerde naar mijzelf.
omgwtfbbq schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Dat vroeg ik me nog af, is die continuity implementatie open, net als nu de extensions in iOS? Heb het nergens kunnen lezen dus ik ga er voor nu van uit dat het (nog) niet mogelijk is als WhatsApp developer om je berichten naar een Mac te pushen zonder een eigen bluetooth client te ontwikkelen. Maar het zou mooi zijn als ik gewoon kan WhatsApppen vanaf m'n Mac binnenkort :)
Van wat ik tot nu toe weet (ik heb er aardig wat naar gezocht, ZO graag wil ik dit), kun je WhatsApp maar op één apparaat tegelijk hebben. Er is bijvoorbeeld al een tijdje mogelijk om via een Android emulator te whatsappen via je Mac, maar dan kun je niet tegelijkertijd hetzelfde nummer gebruiken om te whatsappen vanaf je telefoon. Wel ben ik dit een keer tegengekomen, maar dan moet je er klaarblijkelijk zelf eerst nog een app omheen schrijven. Ook zie ik zojuist dat er sinds 8 maanden niet meer aan gewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hey jongens, ik heb nu een tijdje Yosemite geïnstalleerd. Maar ik kan met bluetooth niet meer pairen met mijn iPhone. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/544e30b30d223/544e30b3087e3-Schermafbeelding_2014-10-27_om_12.28.30.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 08:39
Yup, schijnt nog steeds niet opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 15-09 22:47
Untouchablezz20 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:48:
Yup, schijnt nog steeds niet opgelost te zijn.
Is er al iets bekend voor een patch? Dit heeft niet te maken met een defect o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:01
Ik draai momenteel nog op PB6 maar ik heb geen Wikipedia suggesties in Spotlight, zijn er meer mensen die dit hebben? Wat ik had begrepen is dat PB6 en de Final hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Kleine ergernissen van mij bij Yosemite:
- Ik kan in Safari niet zo snel terug bladeren naar vorige pagina's omdat hij de pagina eerst wilt laden voordat ik nog een keer naar de vorige pagina kan swipen.. Toch best handig om dit snel te kunnen bij een forum oid.
- De controls en tijdsduur van een youtube video verdwijnen niet automatisch bij full screen..
- Lelijk volume pop-up geval omdat ik 'verminder doorzichtigheid' heb aangevinkt..
- iPhone connecten voor Airdrop etc wilt niet lukken. Denk niet dat ik het vaak zal gebruiken, maar toch, het moet gewoon werken. Handoff nog niet geprobeerd, maar gebruik ik ook niet.

Verder bevalt het me echt super, ziet er netjes uit en presteert zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
@Scirocco: Jij heb trouwens wel een brute lens in bezit:p kun je mij vertellen waar ik die 10-400mm 2.8L kan kopen?(a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
SublimnAll schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

[...]

Van wat ik tot nu toe weet (ik heb er aardig wat naar gezocht, ZO graag wil ik dit), kun je WhatsApp maar op één apparaat tegelijk hebben. Er is bijvoorbeeld al een tijdje mogelijk om via een Android emulator te whatsappen via je Mac, maar dan kun je niet tegelijkertijd hetzelfde nummer gebruiken om te whatsappen vanaf je telefoon. Wel ben ik dit een keer tegengekomen, maar dan moet je er klaarblijkelijk zelf eerst nog een app omheen schrijven. Ook zie ik zojuist dat er sinds 8 maanden niet meer aan gewerkt is.
Dat kunnen we waarschijnlijk vergeten. WhatsApp op de ondersteunde platformen wordt al nauwelijks ontwikkeld, hooguit af en toe een kleine bugfix. De makers zijn of radicale veranderingen aan het maken en weten dat heel goed verborgen te houden, of ze zijn na de klapper van 21 miljard er wel klaar mee (zou ikzelf ook zijn).

Ik zit er ook op te wachten en heb ze meerdere malen gemaild en daarop ook reactie gekregen. Uit alles bleek dat ze het wel prima vinden zo en helemaal niet willen beginnen aan een iMessage / Hangout oplossing met native officiële clients voor PC / Mac, iOS en Android tablets en een webapp voor als je geen apparaten bij je hebt. Zolang er geen beter alternatief komt (let op: de Telegram clients zijn geen officiële versies, en daar moet je dus mee oppassen qua plotseling kapotte functies na een update van de API) en mensen echt massaal overstappen gaat het helaas niet veranderen. Wat vrij ironisch is: we gingen met zijn allen naar WhatsApp omdat SMS duur was en technische te beperkt en zonder innovatie was. Nu is WhatsApp zelf in die rol (behalve duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 15:14
Voor de mensen die last hebben van WIFI drops e.d. Lees dit eens even door. Bij mij was het voldoende om het stukje Set service order te volgen om het probleem op te lossen. Er staat Mavericks maar het werkt bij elke versie van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
CrusaderNoR schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:32:
Voor de mensen die last hebben van WIFI drops e.d. Lees dit eens even door. Bij mij was het voldoende om het stukje Set service order te volgen om het probleem op te lossen. Er staat Mavericks maar het werkt bij elke versie van OS X.
Net geprobeerd. Hoop dat dit voor mij ook werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
wifi drops komen toch voornamelijk voor bij ios versie 8? of zijn er ook osx gebruikers die daar last van hebben.

Ben nog niet over op de laatste versie van OSx maar als daar wifi drops veelvuldig in voorkomen blijf ik nog even op mavericks (aangezien ik daar geen last heb van de problemen)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait als een tiet hier, alleen heeft meneer niet zoveel zin in Apple Airport Time Machine :-(

Hij maakt netjes om de zoveel tijd een kopie van de iMac, en als ik de Time Machine opstart krijg ik netjes alle data kopieën te zien, en als ik die vervolgens aanklik loopt Time Machine vast.

Ben volgens het wee wee wee niet de enige maar een concrete oplossing heeft ook niemand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

Quakie

quakelen

UltraSub schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

Wat voor mij ook is opgelost na de update is dat hij nu standaard mijn 5G netwerk pakt. :)
Had ik in Mavericks problemen mee, heb twee SSID's, en op de een of andere manier koos de MBA altijd voor 2.4GHz SSID, ook al stond 5G SSID hoger in de preferred lijst. Ben ik blij mee :)
Mooi, eindelijk. Dit was voor mij de reden om de 5Ghz een aparte naam te geven... hij kwam nooit automatisch op de 5Ghz..

Even testen zodat ik weer terug kan naar 1 SSID.

Of ik laat het zo. ben enige die 5Ghz gebruik in het gezin (Macbook, Air2 en iPhone6 )

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:33

J0B

Hallo allemaal, ik ben sinds twee weken eigenaar van een 13,3" rMBP (medio 2014) en heb deze meteen geupdate naar Yosemite. Bijna alles werkt in principe prima, er zijn echter een aantal dingen waarvan ik me afvraag of jullie hier ook last van hebben of hier wellicht een oplossing voor hebben.

Google calendar synchroniseren:
Ik heb mijn Google account gekoppeld aan mijn Macbook, dit werkt prima met Mail en Contacten echter krijg ik mijn Google Calendar niet gekoppeld aan de agenda van Apple. Wanneer ik in Agenda mijn accounts beheer en klik op Google zie ik de te koppelen onderdelen (mail, contacten,agenda, berichten en notities) welke ik allemaal wil koppelen. Deze werken allemaal behalve de Google agenda, wanneer ik de checkbox voor Agenda aanklik begint deze te laden maar na verloop van tijd stop deze zonder daadwerkelijk mijn agenda te koppelen. Hebben jullie dit ook, of weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen? Nieuwe account toevoegen werkt niet aangezien ik mijn google account niet twee keer kan toevoegen aan Accounts. Google account verwijderen en opnieuw syncen werkt ook niet.

Updates AppStore:
Standaard programma's als iMovie en GarageBand staan bij mijn Updates in de AppStore, echter wanneer ik deze probeer te downloaden krijg ik de volgende pop-up te zien:
"Deze update is niet voor deze apple ID beschikbaar omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel of het artikel was geannuleerd."
Ik vraag me wederom af of jullie dit ook hebben, en natuurlijk waarom dit zo is? Moet ik dan toch betalen voor de updates van deze applicaties? Dit lijkt me namelijk raar omdat ik ze wel al bezit.

Ben benieuwd of jullie dit ook ondervinden, of het een bepaalde reden heeft, en of dat jullie misschien weten hoe ik dit op kan lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
J0B schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:22:

Updates AppStore:
Standaard programma's als iMovie en GarageBand staan bij mijn Updates in de AppStore, echter wanneer ik deze probeer te downloaden krijg ik de volgende pop-up te zien:
"Deze update is niet voor deze apple ID beschikbaar omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel of het artikel was geannuleerd."
Ik vraag me wederom af of jullie dit ook hebben, en natuurlijk waarom dit zo is? Moet ik dan toch betalen voor de updates van deze applicaties? Dit lijkt me namelijk raar omdat ik ze wel al bezit.

Ben benieuwd of jullie dit ook ondervinden, of het een bepaalde reden heeft, en of dat jullie misschien weten hoe ik dit op kan lossen. :)
Gezien de leeftijd van je MBP hen je in elk geval het recht om deze aplicaties gratis te installeren, evenals keynote, Pages en Numbers. Verder herken ik je klacht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:46
SublimnAll schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

[...]

Ik denk niet dat dat het probleem is. De smsjes die je verstuurt via je iPhone worden vanaf je Mac via Bluetooth/WiFi naar je telefoon gestuurd, en dan verstuurt. Whatsapp kan natuurlijk ook zo'n "client" maken. Typ je bericht op je Mac, iPhone die via bluetooth verbonden is ontvangt het berichtje en verstuurt het daarna vanaf WhatsApp. Dan heb je dus gewoon het juiste telefoonnummer zonder moeilijk te doen met een emulator etc. mits het hele continuity open is voor gebruik door derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SMS relay gebruikt iMessage.

Overigens, WhatsApp is prima in staat om een desktop client te maken. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen. Blijkbaar is dat voor hen niet de moeite waard.

[ Voor 74% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2014 19:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik mag hópen dat WhatsApp ooit nog doorontwikkeld wordt. Zeker nu het van Zuckerberg is. Ik vraag niet om allerlei poespas en veel functies, maar ondersteuning voor iPhone 6 of VoIP moet toch kunnen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:39

4POX

Everybody is wired

CyBeR schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:10:
SMS relay gebruikt iMessage.

Overigens, WhatsApp is prima in staat om een desktop client te maken. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen. Blijkbaar is dat voor hen niet de moeite waard.
Precies de reden dat ik meer Telegram ben gaan gebruiken. Maar ik betrap me erop dat ik de laatste week opeens ook meer SMS'jes heb verstuurd door handoff.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:47:
Hey jongens, ik heb nu een tijdje Yosemite geïnstalleerd. Maar ik kan met bluetooth niet meer pairen met mijn iPhone. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

[afbeelding]
iPhone al naar 8.1 geupdate? Bij mij loste dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
4POX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:08:
Precies de reden dat ik meer Telegram ben gaan gebruiken. Maar ik betrap me erop dat ik de laatste week opeens ook meer SMS'jes heb verstuurd door handoff.
Nu de rest van mijn vriendengroep nog zien te overtuigen om WhatsApp te dumpen en óf Telegram te gaan gebruiken óf een iPhone te kopen en iMessage te gebruiken. Tot dan wordt het dus huilen met WhatsApp :'(

Trouwens: eerder in dit topic gaf ik aan problemen te hebben met het verbinding maken met eduroam netwerken op mijn MBAir. Vanmorgen ging ik het weer proberen en het verbinden zelf duurde wel een seconde of 10, maar alles werkt verder prima nu. Is dus verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clean install gedaan van Yosemite op mijn Air. Echter nu is mijn wifi op het werk ontzettend traag en eigenlijk niet bruikbaar. Als ik bluetooth disable dan heb ik ineens nergens last meer van. PRAM/SMC reset al een paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:43
Probeer ook eens netwerk volgorde (dus eerst wifi, dan bluetooth etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:47:
Probeer ook eens netwerk volgorde (dus eerst wifi, dan bluetooth etc)
Had ik ook al gedaan. Dit soort rariteiten heb ik nog nooit met Apple gehad :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de al gemelde problemen m.b.t. wifi en bluetooth, heb ik ook last van lag op het trackpad van mijn rMBP late 2013. Ik heb dus zowel een delay op mijn externe draadloze toetsenbord en magic mouse als op het interne trackpad. Op het interne trackpad is het wel niet zo merkbaar als op de externe invoerapparaten, maar wel nog steeds merkbaar. Nog iemand wat dit voor heeft?

Op dit moment vraag ik me dus af of ik beter terug Mavericks zou installeren, of toch nog maar even wachten op een update, wanneer die er ook mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Thnx voor de tip! Ik ga dit ook eens proberen... hoop dat de problemen dan van de baan zijn qua wifi want het is wel heel vervelend voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik had een paar maanden terug al gemeld, dat het opschonen van je network settings (alle overbodige protocols eruit en WiFi bovenaan) bij mij wonderen deed voor mijn netwerk. Goed dat dit nog een keertje genoemd wordt in de link.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Yosemite en een Mac mini met SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
SublimnAll schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:35:
[...]
Trouwens: eerder in dit topic gaf ik aan problemen te hebben met het verbinding maken met eduroam netwerken op mijn MBAir. Vanmorgen ging ik het weer proberen en het verbinden zelf duurde wel een seconde of 10, maar alles werkt verder prima nu. Is dus verholpen :)
Alsof de duvel ermee speelt. Zonet klap ik mijn MBAir open om weer verder te gaan op eduroam, doet ie het wéér niet. Exact hetzelfde als de vorige keer: hij verbindt probleemloos met het netwerk, maar laadt vervolgens geen enkele pagina.
Heb meerdere keren de verbinding gediagnostiseerd, wifi uit- en aangezet, nieuwe profielen geprobeerd en ineens doet ie het weer.

Iets zit er dus toch mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
SublimnAll schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:31:
[...]

Alsof de duvel ermee speelt. Zonet klap ik mijn MBAir open om weer verder te gaan op eduroam, doet ie het wéér niet. Exact hetzelfde als de vorige keer: hij verbindt probleemloos met het netwerk, maar laadt vervolgens geen enkele pagina.
Heb meerdere keren de verbinding gediagnostiseerd, wifi uit- en aangezet, nieuwe profielen geprobeerd en ineens doet ie het weer.

Iets zit er dus toch mis...
Op het moment dat die situatie zich voordoet, kan je dan wel pagina's pingen/bereiken op IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even twee niet echt Yosemite specifieke vragen, maar ze zijn te simpel voor een apart topic...

1
Wanneer ik, met welk programma dan ook, een bestand opsla, dan kan ik niet uit een subfolder kiezen.
Ik heb bijvoorbeeld de map onedrive - Werk - Project A. Ik kan dan alleen kiezen voor Onedrive. En daarna moet ik het bestand weer verplaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet anders kan?

2
Hoe verwijder ik een gekoppelde Server (Synology DS209) en voeg daar mijn nieuwe server aan toe (DS415) bij het opstarten? De locatie van de nieuwe server is hetzelfde inlog en ww ook, maar ik blijf elke opstart de melding krijgen dat de server niet gevonden kan worden (handmatig wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
readytoflow schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:23:
Even twee niet echt Yosemite specifieke vragen, maar ze zijn te simpel voor een apart topic...

1
Wanneer ik, met welk programma dan ook, een bestand opsla, dan kan ik niet uit een subfolder kiezen.
Ik heb bijvoorbeeld de map onedrive - Werk - Project A. Ik kan dan alleen kiezen voor Onedrive. En daarna moet ik het bestand weer verplaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet anders kan?

2
Hoe verwijder ik een gekoppelde Server (Synology DS209) en voeg daar mijn nieuwe server aan toe (DS415) bij het opstarten? De locatie van de nieuwe server is hetzelfde inlog en ww ook, maar ik blijf elke opstart de melding krijgen dat de server niet gevonden kan worden (handmatig wel).
1. Je kan met het pijltje naar beneden (naast de naam van het bestand) het venster "uitbreiden". Dan kan je ook subfolders kiezen.

2. In finder staat een pijltje omhoog naast de naam van de server. Als je daarop klikt word hij ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:45:
[...]

1. Je kan met het pijltje naar beneden (naast de naam van het bestand) het venster "uitbreiden". Dan kan je ook subfolders kiezen.

2. In finder staat een pijltje omhoog naast de naam van de server. Als je daarop klikt word hij ontkoppeld.
Pff...@ antwoord 1! Dat ik dat nooit eerder heb gezien zeg! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:07:
Iemand ervaring met Yosemite en een Mac mini met SSD?
Ja. Op early 2009 en late 2012.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:02:
Buiten de al gemelde problemen m.b.t. wifi en bluetooth, heb ik ook last van lag op het trackpad van mijn rMBP late 2013. Ik heb dus zowel een delay op mijn externe draadloze toetsenbord en magic mouse als op het interne trackpad. Op het interne trackpad is het wel niet zo merkbaar als op de externe invoerapparaten, maar wel nog steeds merkbaar. Nog iemand wat dit voor heeft?

Op dit moment vraag ik me dus af of ik beter terug Mavericks zou installeren, of toch nog maar even wachten op een update, wanneer die er ook mag komen.
Niemand die last heeft van vertraging op de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
SublimnAll schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:31:
[...]
Alsof de duvel ermee speelt. Zonet klap ik mijn MBAir open om weer verder te gaan op eduroam, doet ie het wéér niet.
Eduroam is op het moment op de Hogeschool Rotterdam een bende hebben wij het idee. Op bijna iedere locatie hebben we problemen dat het netwerk gewoon wegvalt, laat staan dat je "gewoon" kan internetten.

Op één van de locaties is ook het vage probleem dat we geen directe search in de topbalk kunnen doen, duckduckgo bijvoorbeeld doet het wel gewoon. Google.nl/.com werkt ook gewoon, alleen die top search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb een leuk probleempje in de App Store

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ERJ1hWx-TiQ/VE_rbGy3d-I/AAAAAAAABaI/INQqenDx3Hc/s800/Schermafbeelding%25202014-10-28%2520om%252020.15.11.png

Dus... 8)7

De apps staan gewoon al op me mac natuurlijk en volledig up-to-date.

[ Voor 13% gewijzigd door Psycho_Mantis op 28-10-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 21:41
PyBo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:03:
[...]

Eduroam is op het moment op de Hogeschool Rotterdam een bende hebben wij het idee. Op bijna iedere locatie hebben we problemen dat het netwerk gewoon wegvalt, laat staan dat je "gewoon" kan internetten.

Op één van de locaties is ook het vage probleem dat we geen directe search in de topbalk kunnen doen, duckduckgo bijvoorbeeld doet het wel gewoon. Google.nl/.com werkt ook gewoon, alleen die top search
Zelf met een studiegenoot hier op de Erasmus ook last van de WiFi op eduroam, maar wel stukke meer dan dat we hadden met Mavericks. Vandaag tijdens een project waren we ook flink aan het vloeken. Verbinding die wegvalt en dan opnieuw moet verbinden voor soms meer dan een halve minuut, of soms helemaal niet. De enige manier om het weer werkend te krijgen was WiFi aan en uit zetten. Ook heb ik soms internetverbinding, maar blijft het WiFi icoontje "bewegen" zoals hij ook doet wanneer hij verbinding maakt met een netwerk.
Heb de stap van het op "home" zetten bij de WiFi voorkeursinstellingen en de volgorde aanpassen al gedaan, maar blijkbaar heeft dit ook niet gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Kartmans1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:22:
[...]

Zelf met een studiegenoot hier op de Erasmus ook last van de WiFi op eduroam, maar wel stukke meer dan dat we hadden met Mavericks. Vandaag tijdens een project waren we ook flink aan het vloeken. Verbinding die wegvalt en dan opnieuw moet verbinden voor soms meer dan een halve minuut, of soms helemaal niet. De enige manier om het weer werkend te krijgen was WiFi aan en uit zetten. Ook heb ik soms internetverbinding, maar blijft het WiFi icoontje "bewegen" zoals hij ook doet wanneer hij verbinding maakt met een netwerk.
Heb de stap van het op "home" zetten bij de WiFi voorkeursinstellingen en de volgorde aanpassen al gedaan, maar blijkbaar heeft dit ook niet gewerkt...
Eduroam bij de UU werkt juist weer beter sinds de Yosemite update. Voorheen vaak totaal geen verbinding mogelijk op sommige locaties met Macs :(

Weet iemand trouwens of er voor de groene traffic light (=groene knop links bovenin ieder venster) weer valt in te stellen dat hij zich gedraagt zoals voorheen? Dus maximisen ipv full screen. Ik wil graag multitasken, niet singletasken :+

Ik weet dat de alt knop ingedrukt houden ook werkt maar is er niet ergens een instelling verborgen? Of kan ik een scriptie draaien om het terug te draaien? Vind dit nogal omslachtig iedere keer aangezien ik nooit fullscreen mode gebruik. Ik begrijp echt niet dat Apple er geen optie van gemaakt heeft.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:17:
Ik heb een leuk probleempje in de App Store

[afbeelding]

Dus... 8)7

De apps staan gewoon al op me mac natuurlijk en volledig up-to-date.
Hier ook, zelfs na 2 clean installs staat dat er nog. Naast dat mijn iMac regelmatig na langere slaapbeurten niet meer het scherm aan wil doen (en dus een reboot nodig is) zijn dit mijn meest zichtbare problemen sinds OSX Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
BombaAriba schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:27:
[...]

Eduroam bij de UU werkt juist weer beter sinds de Yosemite update. Voorheen vaak totaal geen verbinding mogelijk op sommige locaties met Macs :(

Weet iemand trouwens of er voor de groene traffic light (=groene knop links bovenin ieder venster) weer valt in te stellen dat hij zich gedraagt zoals voorheen? Dus maximisen ipv full screen. Ik wil graag multitasken, niet singletasken :+

Ik weet dat de alt knop ingedrukt houden ook werkt maar is er niet ergens een instelling verborgen? Of kan ik een scriptie draaien om het terug te draaien? Vind dit nogal omslachtig iedere keer aangezien ik nooit fullscreen mode gebruik. Ik begrijp echt niet dat Apple er geen optie van gemaakt heeft.
Je kan ook dubbelklikken op de titelbalk ;)

Wat betreft eduroam: Op de UT werkt het prima, al zijn er wel de normale wifi issues waar Yosemite last van lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 12:26
Is het mogelijk om een Time Machine backup van Mavericks terug te zetten op Yosemite? Of moet de Time Machine geïnstalleerd worden op hetzelfde OS die er op het moment van de backup op stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 10:43
Bij de installatie van Yosemite (of die wizard erna, mits clean-install) krijg je de vraag of je een timemachine backup wilt gebruiken, die kan gewoon van Mavericks zijn. Dat is ook de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds wifi problemen. Ik heb inmiddels alle mogelijke oplossingen uitgevoerd maar niets lijkt te helpen. Alleen als ik bluetooth uitzet en dat is geen oplossing :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ayyub schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:54:
Wel mijn macbook word inderdaad langzamer en heeft meer moeite om simpele taken uit te voeren.
Ging zelf al beetje hangen
Mijn MacBook Pro (mid 2014) is ook "trager". Wat bestand acties in de Finder en de beachball begint te draaien.
boosterbosch schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:57:
bij Mavericks kon ik makkelijk spaties in mijn dock maken, op mijn MBPr waar ik van Mavericks naar Yosemite upgrade bleven de spaties staan, maar op mijn Mac Mini die met Yosemite geleverd werd, krijg ik die spaties niet gemaakt. Iemand een idee?
Is dit al opgelost? Ik zou dit ook graag terug hebben maar inderdaad, die terminal regel wordt niet geaccepteerd.
Jaa |:( ;( Ik ben al een uur bezig mijn iPhone software te downloaden (ik doe een volledige restore, clean om te kijken of ik daar minders bugs op kan krijgen. Ik ben stiekem aan het huilen omdat alle data dan weg is). Maar door de connectie moet ik steeds opnieuw downloaden (en is mijn gehuil steeds beter hoorbaar).

En.
- Doet bij jullie het context menu van hyperlinks in mail iets (als ik op een link iets kies in het contaxt menu: open, open behind) dan gebeurt er niets. Als ik op de link klik wél. Had het doorgegeven tijdens de beta maar eigenlijk alles wat ik door gegeven heb werkt niet.
- Airdrop, van iPhone naar Mac werkt niet. Ik zie mijn Mac gewoon niet op mijn iPhone.
- Ik heb op iCloud.com bij instellingen een hele serie (stuk of 10) apparaten staan, oude iPhones maar ook Virtuele Macs. Ik kan ze nergens verwijderen 😡

Is er trouwens ook een manier om data uit iCloud te verwijderen. En dan niet via het iCloud prefpane. Ik heb het idee dat er veel rommel in zit die de boel aan het verstieren is. Daarnaast zie ik dat er data van oude apps (iOS) in staan. Deleten op de Mac heeft geen zin omdat er dan weer nieuwe wordt gepushed uit iCloud.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 29-10-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Lees eens terug in dit topic, de meeste van je issues zijn al langs gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
Wifi drops heb ik ook last van gehad op mijn Macbook Air. De voorheen geposte guide gevolgd, met name de preferences weggooien heeft voor mij in elk geval geholpen gelukkig. Toch wel slordig dat dit kan gebeuren met zo'n update.
Verder wel tevreden met Yosemite, ziet er gelikt uit en zeker surfen icm Handoff naar je iPhone werkt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zit in een hotel even op een KPN hotspot wifi. Tunnelblick openvpn naar huis, en alle verkeer gerouteerd. Dus mijn MBA gedraagt zich alsof hij thuis op wifi zit. Kijk ik net op mijn telefoon, die gewoon op 4G zit en dus geeneens wifi heeft, zie ik continuity. Linksonder popup voor Safari op mijn MBA.
Cool, maar ik dacht dat ze perse op zelfde netwerk moesten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:50:
Zit in een hotel even op een KPN hotspot wifi. Tunnelblick openvpn naar huis, en alle verkeer gerouteerd. Dus mijn MBA gedraagt zich alsof hij thuis op wifi zit. Kijk ik net op mijn telefoon, die gewoon op 4G zit en dus geeneens wifi heeft, zie ik continuity. Linksonder popup voor Safari op mijn MBA.
Dan heeft die sync al eerder plaats gevonden en is het dus een "oude" actie?
Of hangt hij met een kabel direct aan je Macbook of gepaired met BT ?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 29-10-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:50:
Bluetooth actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
GeeMoney schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Dan heeft die sync al eerder plaats gevonden en is het dus een "oude" actie?
Of hangt hij met een kabel direct aan je Macbook of gepaired met BT ?
Nope nope en nope :)

Ja ze kennen elkaar uiteraard. Continuity werkte thuis perfect. Nee, ze waren thuis niet gepaired en hier dus ook niet, wel staat op beide bluetooth aan uiteraard. De safari pagina's die ik zie volgen realtime de paginas op de MBA.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 29-10-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
GeeMoney schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:48:
Op het moment dat die situatie zich voordoet, kan je dan wel pagina's pingen/bereiken op IP-adres?
Ga ik morgen de eerstvolgende keer dat het gebeurt, uitproberen.
Zo ja, wat zou dit betekenen?

En fijn om te horen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met eduroam. Ik houd jullie op de hoogte :)

EDIT: over UI slordigheden gesproken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n1rtPjM.png
Lelijk blauw boxje...

[ Voor 23% gewijzigd door SublimnAll op 29-10-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:00
Het WiFi probleem* op mijn Mid-2012 Macbook Pro lijkt te zijn opgelost. Ik heb het in ieder geval sinds de release van Yosemite niet meer gehad.

* Random disconnects van WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

boosterbosch schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:57:
bij Mavericks kon ik makkelijk spaties in mijn dock maken, op mijn MBPr waar ik van Mavericks naar Yosemite upgrade bleven de spaties staan, maar op mijn Mac Mini die met Yosemite geleverd werd, krijg ik die spaties niet gemaakt. Iemand een idee?
iAmRenzo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:53:

Is dit al opgelost? Ik zou dit ook graag terug hebben maar inderdaad, die terminal regel wordt niet geaccepteerd.

[...]
De applicatie cDock doet het trucje zonder poespas, terminal komt er niet eens bij kijken en hij is nog gratis ook !

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LEEsc34Kj5k/VFEFWLF13vI/AAAAAAAAB54/y-_2bR9tZNg/s520/Schermafbeelding%25202014-10-29%2520om%252016.15.18%2520copy.png

Features:
  • Transparent Dock
  • Tweak dock settings
  • Customize Mavericks (OSX 10.9) Dock
  • Customize Yosemite (OSX 10.10) Dock
  • 2D dock in Mavericks
  • 3D dock in Yosemite

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

In mijn poging wifi te fixen heb ik nu helemaal geen verbinding meer!

Ik heb de 4 of 5 bestanden in de map (zoals in een tutorial wordt aangegeven) verwijderd. Eerst per ongeluk met wifi nog aan. Later uit. Tijdens het booten ook de smc en de pvram gereset. En tada: wel verbinding met mijn router, maar geen verbinding met het netwerk. Ik kan het ding ondertussen wel door het raam gooien.
Natuurlijk zit er in de retina geen utp mogelijkheid meer en heb ik de installer van yosemite ook niet offline.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Via USB tetheren en image downloaden als echt niet anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Even je WiFi weggooien uit je Network Settings, opnieuw opstarten en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Meer mensen waarbij 'Niet Storen' niet wordt gerespecteerd en je dus alsnog geluiden van notificaties hoort terwijl de geplande Niet Storen periode actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
SublimnAll schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:11:
[...]

Ga ik morgen de eerstvolgende keer dat het gebeurt, uitproberen.
Zo ja, wat zou dit betekenen?

En fijn om te horen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met eduroam. Ik houd jullie op de hoogte :)

EDIT: over UI slordigheden gesproken:
[afbeelding]
Lelijk blauw boxje...
Ik heb in het verleden met mijn Ziggo modem ook weleens problemen gehad met Apple apparaten.
Die (zo leek het) geen verbinding meer konden maken met internet maar WiFi wel vol verbonden was.
Het oproepen van pagina's op IP-adres ging echter wel en ook kon ik naar buiten pingen.
Lijkt dus op een DNS issue.
Ik was het gezeur echter zat (bereik was ook beroerd) en heb een eigen router geplaatst en de Ziggo in bridged mode laten zetten.

/ontopic

Ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen op Yosemite, gelukkig zijn me de WiFi problemen bespaard gebleven en ook BT en Continuity etc. werken allemaal vlekkeloos.

cDock had ik eigenlijk direct al geinstalleerd, kwestie van smaak denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 30-10-2014 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Nope nope en nope :)

Ja ze kennen elkaar uiteraard. Continuity werkte thuis perfect. Nee, ze waren thuis niet gepaired en hier dus ook niet, wel staat op beide bluetooth aan uiteraard. De safari pagina's die ik zie volgen realtime de paginas op de MBA.
Continuity werkt ook als bluetooth aan staat. Ze hoeven niet gepaird te zijn. Zelfde principe als Airdrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

RobV schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:50:
Even je WiFi weggooien uit je Network Settings, opnieuw opstarten en opnieuw toevoegen?
Helaas. Gelukkig vond ik nog een installer in een virtual machine. Opnieuw geinstalleerd (geen clean). Maar helaas. Network Diagnostic zegt wel dat wifi werkt alleen internet en server zijn rood... maar ik type dit op mijn ipad met dezelfde verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Pyrone89 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:32:
[...]

Hier ook, zelfs na 2 clean installs staat dat er nog.
Ik heb ook een clean install gedaan, na dat ik tegen dit probleem aanliep (en velen andere problemen).
Maar helaas dus niet opgelost...

Bij mij kon ik Spotify en iMovie ook niet meer opstarten, Time machine werkte niet meer. Dus vandaar ik een clean install heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aangezien ik hier en daar wat issues lees mbt Yosemite heb ik het gister vers geïnstalleerd op de lege 2e partitie waar de Yosemite beta op stond (usb installdisk aangemaakt). De installatie bleef op de laatste stap hangen (vreemd) maar na uit/aan startte het wel gewoon op. Voelt wel aardig snappy aan, maar ik denk dat ik deze methode de volgende keer ook ga gebruiken: eerst alles rustig goed instellen op het nieuwe OS en dan pas helemaal over. Hou niet van vervelende verrassingen zoals apps die buggy werken of die nare wifi-problemen waarover ik lees :P De app cDock kwam ik al tegen in het topic over onmisbare software: ideaal appje, zeker een aanrader! :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Eerder gaf ik aan problemen te hebben met Lync for Mac 2011; vandaag mag ik het heugelijke feit meedelen dat er een fix voorhanden is!

Download hem hier!

Hierna werkt alles weer als een tierelier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Het lijkt het probleem bij mij ook te fixen.. Met name de PRAM reset.

Even kijken of m'n WIFI nou vandaag stabiel blijft.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik ook wat probleempjes met Yosemite (Build 14A389). Zo heb ik af en toe last van WiFi drops. Op het moment dat ik daar last van heb, kan ik gewoon pingen. Speedtest.net laat dan zien dat ik naar 1.50 mbps down gedaald ben.
Na een korte tijd veranderd dit weer naar 30 mbps down of hoger.

Verder heb ik nog een probleem met Continuity. Continuity werkt helemaal niet. Ik heb zojuist wel Bluetooth aangezet op mijn iPhone 6 Plus die draait iOS 8.0.2. Omdat ik zag op deze pagina dat het ook met Bluetooth kan werken...
Verder kan ik over Continuity weinig zeggen, want het werkt gewoon helemaal niet. Terwijl mijn iPhone en iPad Mini Retina gewoon heel dicht in de buurt ligt.

Misschien dat jullie weten, hoe ik dit kan op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:38:
Helaas heb ik ook wat probleempjes met Yosemite (Build 14A389). Zo heb ik af en toe last van WiFi drops. Op het moment dat ik daar last van heb, kan ik gewoon pingen. Speedtest.net laat dan zien dat ik naar 1.50 mbps down gedaald ben.
Na een korte tijd veranderd dit weer naar 30 mbps down of hoger.

Verder heb ik nog een probleem met Continuity. Continuity werkt helemaal niet. Ik heb zojuist wel Bluetooth aangezet op mijn iPhone 6 Plus die draait iOS 8.0.2. Omdat ik zag op deze pagina dat het ook met Bluetooth kan werken...
Verder kan ik over Continuity weinig zeggen, want het werkt gewoon helemaal niet. Terwijl mijn iPhone en iPad Mini Retina gewoon heel dicht in de buurt ligt.

Misschien dat jullie weten, hoe ik dit kan op lossen.
Een aantal Continuity features werkt pas als je iOS 8.1 draait.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Een aantal Continuity features werkt pas als je iOS 8.1 draait.
Oke, dat zou ik ook nog kunnen proberen, bedankt voor de snelle reactie! 8)
Alleen iOS 8.1 is wel Beta, ik weet niet of daar veel problemen mee zijn.
Maar dat is iets om uit te zoeken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:01:
[...]

Oke, dat zou ik ook nog kunnen proberen, bedankt voor de snelle reactie! 8)
Alleen iOS 8.1 is wel Beta, ik weet niet of daar veel problemen mee zijn.
Maar dat is iets om uit te zoeken :) .
Onder welke steen heb jij gelegen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negaiido schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:03:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen ? :p
Hahaha, onder geen één lol. Maar ik gebruik wel vaker Beta's, daar niet van.
Alleen als je met je iPhone niet meer kan bellen of gebeld worden d.m.v. installatie van iOS 8.1 Beta bijv., dan kan je een probleem hebben...

Dat bedoel ik alleen te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

Dan bof je, want de officiële versie is al even uit :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:22:
Dan bof je, want de officiële versie is al even uit :P
Kijk dat is helemaal mooi! Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:57
Iemand ook het "probleem" dat als je een mail binnen krijgt, de melding direct verschijnt en het bijhorende geluidje een seconde of 2-3 later ?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:39

4POX

Everybody is wired

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:27:
Iemand ook het "probleem" dat als je een mail binnen krijgt, de melding direct verschijnt en het bijhorende geluidje een seconde of 2-3 later ?
Ik heb het anders.

Mijn Macbook weet eerder dat er een SMS binnen is dan mijn telefoon ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:27:
Ja, al sinds Mavericks.

Overigens ben ik eruit dat het niet aangaan van het scherm van de iMac 2011 uit slaapstand telkens na 2 dagen gebeurd. Dag 1 prima, dag 2 prima, dag 3 moet je een harde reset doen.

Wat zou ervoor kunnen zorgen dat iets het telkens 2 dagen goed doet, maar vanaf de 3e dag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:57
4POX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:17:
[...]

Ik heb het anders.

Mijn Macbook weet eerder dat er een SMS binnen is dan mijn telefoon ;)
Ja dat heb ik ook. Alleen is het geluid daarvan ook vertraagd...

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:05
Ik heb wat raars, ik krijg plex media server niet aan de praat. Hij blijft zeggen, Server is starting, met rond draaiende streepjes zoals op iOS. Erg irritant vind het altijd een fijn programma.. Jullie suggesties?
Ik heb hem al verwijderd en alle plist verwijderd. Krijg hem niet aan de praat :( Console zij ook niets heel interessants, hoewel ik daar niet veel verstand van heb..

edit:
nervermind
ik had niet gekeken in deze map:
/Users/mijngebruikersnaam/Library/Application Support/ daar alle plex en pms mappen verwijdert en hij loopt weer als een trein. 8) 8)

[ Voor 20% gewijzigd door jctjepkema op 31-10-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Ja dat heb ik ook. Alleen is het geluid daarvan ook vertraagd...
Ik heb dit probleem als ik gebeld wordt. Dan hoor ik op m'n macbook ook de ringtone, maar als ik m'n iPhone opneem, duurt het soms nog 5 seconden voordat m'n laptop stopt met lawaai maken, terwijl ik al in het gesprek zit :-(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:40

ZeroCode

Woopie

Ik heb sinds 1 week mijn rMBP 15" geupdate naar Yosemite, maar voor mij is het echt een ramp. Werkelijk waar alles loopt traag, maar het ergste probleem bij mij is toch wel het vast lopen van Finder. Het OS is verre van stabiel bij mij, daarnaast loopt Safari zo traag dat ik gewoon liever niet meer op mijn macbook werk.

Ik snap er niks van, ik heb een update gedaan van Mavericks en gaan aparte tools geïnstalleerd oid. Photoshop, VLC en Safari gebruik ik het meest. Het netwerk werkt trouwens ook niet lekker, WIFI en bekabeld.

Enorm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wel heel apart probleem. Ik heb een externe hardeschijf van 1.5TB geformatteerd als ExFat.
Daar kopieer ik muziek op. deze hoeveelheid is c.a. 1.2TB.
De schijf is na format groot genoeg want deze collectie kwam er ook vanaf (ntfs).
Nu wil de laatste map c.a. 300 GB er niet op omdat het niet past. Dus ik haal een minder belangrijke map eraf en wat blijkt. De ruimte op de schijf blijf 332GB.

Hoeveel ik er ook af gooi....de ruimte blijft op 332 staan.

EDIT: de muziek schijf is 1.41TB en moet naar de 1.5TB lege schijf. Ik heb zojuist alles weer gewist om te zien hoeveel een 1.5TB groot is na formatteren.

In schijfhulpprogramma is dit dus 1.5TB (gebruikt 10Mb)

Dat moet toch lukken???? waarom deze fout melding dan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
ZeroCode schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:26:
Ik heb sinds 1 week mijn rMBP 15" geupdate naar Yosemite, maar voor mij is het echt een ramp. Werkelijk waar alles loopt traag, maar het ergste probleem bij mij is toch wel het vast lopen van Finder. Het OS is verre van stabiel bij mij, daarnaast loopt Safari zo traag dat ik gewoon liever niet meer op mijn macbook werk.

Ik snap er niks van, ik heb een update gedaan van Mavericks en gaan aparte tools geïnstalleerd oid. Photoshop, VLC en Safari gebruik ik het meest. Het netwerk werkt trouwens ook niet lekker, WIFI en bekabeld.

Enorm :(
Ik zou hem eens een clean install geven.. verwacht dat het dan een stuk beter loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:40

ZeroCode

Woopie

Hebben anderen geen problemen met Safari hier dat deze zoooo ontzettend traag opstart / soms niet eens in beeld komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag. Hoe kan ik zien hoeveel de inhoud is van 15 mappen in finder?
Ik selecteer ze allemaal (nadat ik ze gesorteerd heb op naam) en dan?
Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste