Hallo allemaal, ik ben sinds twee weken eigenaar van een 13,3" rMBP (medio 2014) en heb deze meteen geupdate naar Yosemite. Bijna alles werkt in principe prima, er zijn echter een aantal dingen waarvan ik me afvraag of jullie hier ook last van hebben of hier wellicht een oplossing voor hebben.
Google calendar synchroniseren:
Ik heb mijn Google account gekoppeld aan mijn Macbook, dit werkt prima met Mail en Contacten echter krijg ik mijn Google Calendar niet gekoppeld aan de agenda van Apple. Wanneer ik in Agenda mijn accounts beheer en klik op Google zie ik de te koppelen onderdelen (mail, contacten,agenda, berichten en notities) welke ik allemaal wil koppelen. Deze werken allemaal behalve de Google agenda, wanneer ik de checkbox voor Agenda aanklik begint deze te laden maar na verloop van tijd stop deze zonder daadwerkelijk mijn agenda te koppelen. Hebben jullie dit ook, of weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen? Nieuwe account toevoegen werkt niet aangezien ik mijn google account niet twee keer kan toevoegen aan Accounts. Google account verwijderen en opnieuw syncen werkt ook niet.
Updates AppStore:
Standaard programma's als iMovie en GarageBand staan bij mijn Updates in de AppStore, echter wanneer ik deze probeer te downloaden krijg ik de volgende pop-up te zien:
"Deze update is niet voor deze apple ID beschikbaar omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel of het artikel was geannuleerd."
Ik vraag me wederom af of jullie dit ook hebben, en natuurlijk waarom dit zo is? Moet ik dan toch betalen voor de updates van deze applicaties? Dit lijkt me namelijk raar omdat ik ze wel al bezit.
Ben benieuwd of jullie dit ook ondervinden, of het een bepaalde reden heeft, en of dat jullie misschien weten hoe ik dit op kan lossen.