Het gaat meer over de evolutie van de ene naar de andere game. Van BC1 naar BC2 was inderdaad ook geen echt grote stap (beetje BF3 -> BF4) behalve dat er ook een pc versie was (dat had ook wel als expansion afgekund ja + rerelease op de PC). Maar van BF4 naar HL is ook geen grote stap maar wel een beetje een andere setting met veel dezelfde feel. Dat doet mij denken aan de Vietnam DLC. Veel content maakt het misschien kwantitatief wel een nieuwe volwaardige game, maar kwalitatief vind ik het niet echt iets voor een volledig nieuwe game. Beter dit stoppen bij BF4 als expansion en verder die game uitwerken óf echt iets nieuws proberen (en het waarschijnlijk geen BF meer noemen).beuker19 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:57:
[...]
Ja maar BFBC2 was ook een mod op BFBC1en de vietnam uitbreiding had maar 4 maps.
We weten nog te weinig om te kunnen zeggen of dit nu wel of niet een full game is.
Maar een SP van 6+ uur en een stuk of 14 nieuwe maps is in mijn ogen toch een nieuwe game.
En over de game engine is het toch zo dat je het steeds meer ziet zelfs Valve gebruikt voor al zijn games de Source Engine en er zijn tegenwoordig niet zo heel veel spelers die BF4 uberhaupt op Medium/High kunnen spelen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB