rickyy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:17:
Bugs die een terugkeer vertonen:
Reload bug, - since 2011
Zoom bug - BF4
Granaten door de grond, incl M320 die dwars door voertuigen heen gaan, precies waar ze niet voor zijn bedoeld - BF4
Niet registrerende kogels
Voertuigen die voor geen duidelijke rede vast komen te zitten
Geluid dat soms weg valt
Geluid is nog steeds weg aan het begin van een ronde
Soms als je spawned spawn je zonder primary en kan je niet schieten
Soms spawn je met helemaal niks en lijk je net een spectator (gebeurd me nu al voor de 10e keer in 2 dagen)
Ach ja,
-Gelanceerd worden na een vault animatie
-Onkwetsbare spelers in een animatie (vault/knife)
-Blijven haken achter onzichtbare objecten
-Smoke/Molotov/Gas wat door muren/vloeren/plafonds gaat
-Voertuig hitboxes die een halve meter achter voertuigen zitten
-Headglitch
Zo zijn er nog wel een aantal super irritante Frostbite features, hoort er kennelijk bij. Battlefield moet ik zelf in elk geval niet meer serieus nemen en gewoon beetje lekker dom raggen, zoals de rest van de server ook lijkt te doen.
Ik geloof ook wel dat het op de console veel minder opvalt of in elk geval minder van invloed is op het game plezier.
ChojinZ schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:26:
[...]
Denk niet dat dat de rede is dat veel mensen deze game overslaan. Volgens mij is het vooral het feit dat dit "geen echte BF game" is. Althans, dat hoor ik heel veel afhakers roepen. Dat en de belachelijke prijzen.
Het overgrote deel (de massa die vooral casual speelt) ziet die bugs niet en weet geeneens wat netcode is.
Een enkele tweaker hoor je daar (terecht?) over klagen maar het is vooral:
"THIS IS NOT BATTLEFIELD!!!"

Ja, daar ben ik het wel mee eens maar onderschat ook niet de grootte van de groep die wel BF3/BF4 hebben gekocht maar uit principe Hardline overslaat.
Daarbij geeft Totalbiscuit ook al aan dat BF altijd combined arms geweest is, dus voertuigen én infantry, terwijl Hardline echt infantry focused is en de voertuigen kwetsbaar voor infantry. Als je echt met voertuigen wilt spelen dan is Hardline inderdaad niets voor die spelers. Al is de Attack heli echt overpowered as fuck. De littlebird uit Bf4 is er niets bij.
Dat laatste vind ik persoonlijk het sterkste punt van Hardline. Dit is de eerste BF sinds 1943 waar (elke klasse) infantry damage kan doen aan voertuigen. Ja, je bent sterk in het nadeel tegen de sterkere voertuigen, maar je kan altijd íets doen. Hetzij schietend, hetzij met grenades.
Alleen zou ik nog wel graag zien dat je piloten uit de heli kan schieten vanaf de grond. Desnoods met véél minder damage per schot zodat je vaker moet raken, maar dat je ze nu helemaal niet kan raken is wel irritant.
Andere observaties en grootste irritatie (naast natuurlijk bij vlagen de netcode):
Weinig spannende potjes, zelden dat mensen PTFO-en en de teamplay is echt nul komma nul. We kijken vaker tegen een laadscherm aan dan dat we het spel zelf spelen. Iedereen speelt met gasmasker en gasgrenade (ook bezopen OP, beter dan welke TUGS dan ook) in plaats van defibs. Zonder ook maar enigsszins echt serieus te spelen, maar alleen al door te reviven, heeft vrijwel iedereen een k/d van boven de 4 en een winpercentage van boven de 95%. De enige potjes die ik tot nu toe verloren heb, zijn de potjes waar ik vlak voor het einde in de map kwam.
Hopelijk verandert dat snel als meer mensen deze uitermate lastige, ahum, gamemodes door krijgen. Anders gaat dit beetje Titanfall achterna.
Ow, en het verschil tussen wel of niet de heavy barrel op de assault rifle is echt dag en nacht. 30% accuracy halen is een eitje met dat ding!