Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roofingburner schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:26:
Nou bijvoorbeeld, we hebben een buitenlamp (antieke lantaarnpaal) die ik nu de hele tijd aan- en uit moet doen. Lijkt me handiger als dat automatisch gaat. Achter heb ik een stroomdraad liggen waar wel spanning op staat, maar er is géén schakelaar dus dit zal op afstand moeten gebeuren. Als dat 'automatisch' zou kunnen graag. Ook hebben we veel spots die ik zou willen dimmen. Verder zijn er nog meer dingen die ik zou willen. Ben wel van de gadgets maar op de een of andere manier is dit te ver van mijn bed. KAKU dus niet en Hue dus wel begrijp ik hier. Ik denk dat ik daar mee ga beginnen. Maar een inbouwdimmer die je bijvoorbeeld bij KAKU kan bedienen, kan dat ook via HUE/Homekit?
Wat betreft de buitenlamp zou je kunnen overwegen om daar een Hue of Ikea lamp in te plaatsen. Zo heb ik vier lampen buiten voorzien van Hue White lampen. Het mooie van Hue (en Ikea?) is dat ze een mesh netwerk vormen.
In de spots (als dat past) zou je GU10 hue lampen kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:38:
[...]

Wat betreft de buitenlamp zou je kunnen overwegen om daar een Hue of Ikea lamp in te plaatsen. Zo heb ik vier lampen buiten voorzien van Hue White lampen. Het mooie van Hue (en Ikea?) is dat ze een mesh netwerk vormen.
In de spots (als dat past) zou je GU10 hue lampen kunnen plaatsen.
Ik sluit me bij @meesje aan hierboven. Begin met 1 lamp en haal een 2.0 bridge van V&A - ben je voor onder de 50 euro klaar (beetje afhankelijk welke fitting je nodig hebt). Dan kun je programmeren via Homekit (dat bij zonsondergang de lamp aangaat en de volgende dag weer uit). Mocht dat bevallen kun je altijd nog investeren in meer spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:19:
[...]

Een enkele hapering vind ik ook niet erg. Maar i.c.m. mijn iPad als hub reageerden de button van de tap maar voor 50%. Aangezien jij een Apple TV gebruikt als hub, heb ik goede hoop. Vandaag/morgen maar eens testen.
Zojuist mijn Hue Tap opnieuw geconfigureerd via HomeKit. Sjongejonge wat een verademing! Met mijn Apple TV 4K werkt de Hue Tap wel hartstikke goed. Elke druk op een knop resulteert gelijk in de gewenste actie.
Toen ik mijn ipad nog als HK hub had ingesteld, werkten de knoppen maar voor ongeveer 50% van de keren.

In mijn ogen is een Apple TV 4(K) een must om goed je homekit thuisautomatisering in te kunnen regelen. Naast dat de Hue Tap nu wel goed onder homekit werkt, is het bluetooth bereik van de atv tig keer beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:29:

@paQ Goed idee om een apart homebridge (of soortgelijke oplossingen) te maken. Wanneer begin je? ;) Het lijkt me eerlijk gezegd om een goede topic start te maken.
paQ in "Homebridge topic"

Ben er maar eens aan begonnen. :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Heeft een van jullie al een oplossing gespot voor het schakelen/dimmen van bestaande lampen, zoals bv kroonluchters?

De sierlampjes laten zich niet echt lenen voor vervanging door hue-lampen oid.

Ik zoek dus een schakelaar, liefst dimmer die wel via Hue/Homekit aan te sturen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
boefje79 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:28:
Heeft een van jullie al een oplossing gespot voor het schakelen/dimmen van bestaande lampen, zoals bv kroonluchters?

De sierlampjes laten zich niet echt lenen voor vervanging door hue-lampen oid.

Ik zoek dus een schakelaar, liefst dimmer die wel via Hue/Homekit aan te sturen is...
Fibaro heeft volgens mij van de single switches, weet niet of het met of zonder dimmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Die dimt inderdaad niet.
Je kant het proberen met homebridge + xiaomi gateway + switch mits je een vierkante inbouwdoos hebt.
En anders met een Lightwave schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Dank voor de snelle reacties!

Iemand ervaring met deze opties?
Ik ben bv benieuwd of deze switches ook gewoon met de hand te bedienen zijn...

(Ja, ik heb zo’n vrouw die het licht met de switch blijft bedienen en dus rustig de hue-lampen uitzet 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Beide opties zijn gewoon fysieke schakelaars, die OOK draadloos bediend kunnen worden. Zo moet je het maar bekijken. Persoonlijk denk ik dat wanner je gaat dimmen je beter naar een product als die van Lightwave kunt kijken. Het moet alleen je smaak maar zijn....
meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:29:
Die ervaring heb ik nog niet gehad. Ik heb bijvoorbeeld een automation gemaakt dat als hue lamp x aan gaat, ook automatisch de elgato eve energy plug aangezet moet worden. Tot nu heeft dit altijd goed gewerkt.
Als je het over de duivel hebt :(
De door coolblue omgeruilde Elgato energy plug begint nu ook weer te bokken. Hij reageert wel netjes aan/uit, maar het relais zelf schakelt niet. Gewoon in, ongeacht de status...

Dat is nu intussen al het 5e Elgato product waar ik gedoe mee heb. Ik zal er eens een paar van geekook bestellen, kijken hoe dat wil...

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 08-12-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:28:
Beide opties zijn gewoon fysieke schakelaars, die OOK draadloos bediend kunnen worden. Zo moet je het maar bekijken. Persoonlijk denk ik dat wanner je gaat dimmen je beter naar een product als die van Lightwave kunt kijken. Het moet alleen je smaak maar zijn....

[...]

Als je het over de duivel hebt :(
De door coolblue omgeruilde Elgato energy plug begint nu ook weer te bokken. Hij reageert wel netjes aan/uit, maar het relais zelf schakelt niet. Gewoon in, ongeacht de status...

Dat is nu intussen al het 5e Elgato product waar ik gedoe mee heb. Ik zal er eens een paar van geekook bestellen, kijken hoe dat wil...
Mijn twee Eve Energy doen het nog steeds. Fingers crossed...
Echter de Eve Room is destijds wel overleden en door Coolblue omgewisseld. De batterijen waren al een tijdje leeg, echter met nieuwe batterijen kreeg ik geen enkele connectie meer.

Maak er trouwens maar 'Koogeek' van..... een beetje lastig zoeken anders. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor in de woonkamer moet ik nog een extra Hue White (gewoon de normale, niet ambiance of color) aanschaffen. Echter ik twijfel of ik gewoon een losse moet kopen of de 1 lamp set samen met een dimmer.

Wat is jullie ervaring met de dimmer i.c.m. HomeKit? Ik heb nu een Hue Tap (welke goed werkt met HomeKit). Heeft een Hue dimmer dan nog toegevoegde waarde?

@Serena Ondervind jij nog problemen met de Hue Dimmer icm HomeKit? Zo ja, welke?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 08-12-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:58:
[...]

Mijn twee Eve Energy doen het nog steeds. Fingers crossed...
Echter de Eve Room is destijds wel overleden en door Coolblue omgewisseld. De batterijen waren al een tijdje leeg, echter met nieuwe batterijen kreeg ik geen enkele connectie meer.

Maak er trouwens maar 'Koogeek' van..... een beetje lastig zoeken anders. ;-)
ahja :P

M'n buurman heeft ook al een keer een eve room gehad die helemaal de weg kwijt was.
hmmm }:O
Begin toch de indruk te krijgen dat Elgato niet zo goed is als het lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dus als ik zeg dat ik op het punt sta om twee Eve Thermoknoppen te kopen, raden jullie het af? Kan er twee voor een leuk prijsje kopen namelijk, maar ben beetje huiverig voor het bereik en de betrouwbaarheid.

Overigens ook een Eve Weather via iBood gekocht laatst, is nog niet binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rgerr op 08-12-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik heb de Eve thermo 1 allemaal teruggestuurd vanwege software gezeik. Bij mijn buurman hetzelfde verhaal. Elgato heeft later ook erkend dat ze een software probleem hadden met de dingen maar ik heb dat nooit meer afgewacht. Geen idee of de Eve thermo 2 die problemen niet (meer) heeft.
We hebben toen nog heel even Tado getest, en bijna simultaan Netatmo. Bij die laatste zijn we beide gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:
Ik heb de Eve thermo 1 allemaal teruggestuurd vanwege software gezeik. Bij mijn buurman hetzelfde verhaal. Elgato heeft later ook erkend dat ze een software probleem hadden met de dingen maar ik heb dat nooit meer afgewacht. Geen idee of de Eve thermo 2 die problemen niet (meer) heeft.
We hebben toen nog heel even Tado getest, en bijna simultaan Netatmo. Bij die laatste zijn we beide gebleven.
Hoe bevallen die Netatmo thermo knoppen en heb je daar iets qua 'automatisering' omheen middels Homekit? Ik heb ze op m'n lijstje staan maar nog geen keus kunnen maken tussen Tado, Netatmo, etc.

/edit Netatmo kan niet moduleren. Dat is een no-go - had ik als eerste moeten checken ipv Homekit compatibiliteit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ZiSE op 08-12-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:
Wanneer was dat ongeveer? Die twee die ik wil overnemen komen uit maart dit jaar van de Apple Store af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik gebruik de netatmo kranen op kantoor zonder tussenkomst van thermostaat.
Automatisering: aan/uit op basis van aanwezigheid, maar ook als de deur te lang open staat e.d.
Verder voorverwarming op bepaalde dagen op een bepaald tijdstip alleen wanneer kouder dan x
En als de airco straks is geïnstalleerd: als airco aan, dan thermostaten uit (duh)
Rgerr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:27:
[...]

Wanneer was dat ongeveer? Die twee die ik wil overnemen komen uit maart dit jaar van de Apple Store af.
Dat zal ongetwijfeld eve thermo 1 zijn dan. De thermo 2 is er pas hooguit 2 maanden denk ik?

[ Voor 62% gewijzigd door paQ op 08-12-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
wow... https://www.nu.nl/gadgets...grendelen-lek-in-ios.html

Vraag me toch wel af nu over welke sloten we het hier hebben....
Als dit sloten zijn met de encryptie chip, dan is dat allerminst een goed teken.

Edit: het lijkt er op dat er toegang kon verleend worden tot het homekit framework in zijn geheel. ouch :X

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 08-12-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:27:
Dat zal ongetwijfeld eve thermo 1 zijn dan. De thermo 2 is er pas hooguit 2 maanden denk ik?
En wanneer heb jij ze gehad/verbannen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:34:
wow... https://www.nu.nl/gadgets...grendelen-lek-in-ios.html

Vraag me toch wel af nu over welke sloten we het hier hebben....
Als dit sloten zijn met de encryptie chip, dan is dat allerminst een goed teken.

Edit: het lijkt er op dat er toegang kon verleend worden tot het homekit framework in zijn geheel. ouch :X
Allerminst een slechte zaak, en ook een reden dat ik toch echt nog een tijd mijn ouderwetse huissleutel blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:38:
[...]

En wanneer heb jij ze gehad/verbannen? :+
Van januari tot september
Waarvan de laatste 3 maanden een hoop gekissebis met Elgato.
Toen ze erkenden dat er fouten in zaten heb ik ze mogen retourneren aan het kantooradres in München, en heeft Elgato zelf mijn aankoop gecrediteerd.
AUG 10, 2017 | 12:06PM PDT
*medewerker Elgato* replied:
paQ,

Thank you for your patience.

It looks like this is an issue with our Eve App. We are unable to tell you when this issue will be resolved, but our Developer are aware of this problem.

We will notify you once a solution is available.
Later die maand nog paar keer contact gehad, en midden september was er nog niets opgelost.
Ze zeiden toen: naja... gebruik gewoon geen schedules, dan moet het ws. goed gaan. :'). :F

Ja... uh... JOEHOE 8)7
Toen kwam ik er ook nog achter dat de eve thermo te pas en te onpas ZELF schedules aanmaakte en volledig negeerde wat je eerder had ingesteld.
Dat was het punt waarop ik heb aangedrongen op het retournemen, want een fix bleef vooralsnog uit.
Dit is medio september. Of het intussen is gefixt? keine Ahnung. :+
Kort daarop kwamen ze met eve thermo 2. Als die in de basis gelijk is (Dat is hij volgens mij afgezien van de bediening op de knop zelf) dan zie ik het somber in.

[ Voor 57% gewijzigd door paQ op 08-12-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:43:
[...]

Van januari tot september
Waarvan de laatste 3 maanden een hoop gekissebis met Elgato.
Toen ze erkenden dat er fouten in zaten heb ik ze mogen retourneren aan het kantooradres in München, en heeft Elgato zelf mijn aankoop gecrediteerd.
Als ik reviews lees van verschillende webshops, lees ik er eigenlijk niks over. Elgato erkende dus dat er fouten zaten in de software? Was dat niet met een firmware update te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Rgerr schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:48:
[...]

Als ik reviews lees van verschillende webshops, lees ik er eigenlijk niks over. Elgato erkende dus dat er fouten zaten in de software? Was dat niet met een firmware update te verhelpen?
Ik weet niet hoe je Duits is maar anders is het de moeite om eens door de reviews op Amazon te bladeren. En dan met name die 1, 2 en 3 sterren - daar zie je een hoop minpunten terug komen. Met name mbt temperatuur juistheid, offset die niet meegenomen wordt, geen manuele regeling, etc.
https://www.amazon.de/Elg...eywords=legato+eve+thermo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Offset was ook een van de zaken idd.
Het was een ratjetoe op den duur, en maakte het isoleren van een probleem haast onmogelijk.
Ik kan me ook nog herinneren dat als je niks aanraakte het werkte. Totdat je met je vinger ergens in de app op drukte aangaande de thermo, dan maakte hij geheel zelfstandig een nieuw schedule aan wat hij vervolgens zelf activeerde. :?
Gek genoeg werd het in het voorjaar (19 mei) duidelijk bij me dat die problemen er waren. Je zet een deur open (want warm) mobiele airco aan. En dan vond de thermo dat ie de verwarming maar moest aanzetten, terwijl ik alle sop UIT had staan. Dat was mijn eerste probleem. UIT was niet UIT.
Ze hielden eerst vol van wel, maar dat was met geen mogelijkheid te bewerkstelligen; de thermo bleef steeds aanspringen. Lekker handig in de zomer :(
Daar kwam dus de problematiek bij van de schedules, want in afwachting van een oplossing maakte ik dan maar een schedule met zeer lage temperaturen, maar ook die werden genegeerd en maakte thermo zijn eigen schedule overheen.

kortom: van 19 mei tot 19 september mee doende geweest zonder een oplossing in het vooruitzicht.

[ Voor 99% gewijzigd door paQ op 08-12-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
meesje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:01:
Voor in de woonkamer moet ik nog een extra Hue White (gewoon de normale, niet ambiance of color) aanschaffen. Echter ik twijfel of ik gewoon een losse moet kopen of de 1 lamp set samen met een dimmer.

Wat is jullie ervaring met de dimmer i.c.m. HomeKit? Ik heb nu een Hue Tap (welke goed werkt met HomeKit). Heeft een Hue dimmer dan nog toegevoegde waarde?

@Serena Ondervind jij nog problemen met de Hue Dimmer icm HomeKit? Zo ja, welke?
De enige dimmer die ik werkend had met HomeKit werkt sinds deze week ook niet meer. Nu maar weer instellen via Hue.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
*Bericht verwijderd*

Antwoord was al gegeven. Nutteloze toevoeging dus…

[ Voor 94% gewijzigd door Serena op 08-12-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:30:
[...]

De enige dimmer die ik werkend had met HomeKit werkt sinds deze week ook niet meer. Nu maar weer instellen via Hue.
Bedankt voor je reactie. De Hue Tap werkt nog steeds goed (gisteren ingesteld in HK icm Apple TV als hub). Ik blijf maar weg van de Dimmer. Dan maar een losse Hue White lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Goedenavond mensen, kleine vraag van een nieuwe Hue en dus ook HomeKit gebruiker :P

Alles werkt op m'n telefoon met AppleID die als 'hoofd' staat v.w.b. het gezinsdelen.
Nu heb ik mijn vrouw op haar AppleID 'uitgenodigd' in de HomeKit om ook de lampen etc. aan te kunnen spreken. Ik zie de uitnodiging in haar HomeKit naar voren komen, evenals de popup, maar tijdens het selecteren blijft deze actie maar voortduren zonder vooruitgang. Uiteindelijk lukt het maar niet om haar AppleID aan de HomeKit van mij AppleID te hangen...

/edit:
Overigens draaien we beide iOS 11.x, ik een iPhone 7, zij een SE.

[ Voor 6% gewijzigd door Zephyer op 08-12-2017 22:28 . Reden: Extra informatie ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor je reactie. De Hue Tap werkt nog steeds goed (gisteren ingesteld in HK icm Apple TV als hub). Ik blijf maar weg van de Dimmer. Dan maar een losse Hue White lamp.
Ik krijg de tap ook niet meer werkend. Heeft het een tijd goed gedaan in HK, maar helaas…
Nu maar triggers aangemaakt zodat ook de lampen op de Eve schakelen als ik op een knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Zephyer schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:27:
Goedenavond mensen, kleine vraag van een nieuwe Hue en dus ook HomeKit gebruiker :P

Alles werkt op m'n telefoon met AppleID die als 'hoofd' staat v.w.b. het gezinsdelen.
Nu heb ik mijn vrouw op haar AppleID 'uitgenodigd' in de HomeKit om ook de lampen etc. aan te kunnen spreken. Ik zie de uitnodiging in haar HomeKit naar voren komen, evenals de popup, maar tijdens het selecteren blijft deze actie maar voortduren zonder vooruitgang. Uiteindelijk lukt het maar niet om haar AppleID aan de HomeKit van mij AppleID te hangen...

/edit:
Overigens draaien we beide iOS 11.x, ik een iPhone 7, zij een SE.
Volgens mij is er op dit moment een probleem met homekit (zeer ernstige bug). Tijdelijke fix van Apple is dat ze hebben geblokkeerd dat je anderen kan uitnodigen. Komt deze week een iOS update om te verhelpem. Google maar ios 11.2 zero day homekit.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
ericjansen88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:07:
[...]

Volgens mij is er op dit moment een probleem met homekit (zeer ernstige bug). Tijdelijke fix van Apple is dat ze hebben geblokkeerd dat je anderen kan uitnodigen. Komt deze week een iOS update om te verhelpem. Google maar ios 11.2 zero day homekit.

Gr
Correct, oplossing wordt volgende week verwacht.
“The issue affecting HomeKit users running iOS 11.2 has been fixed. The fix temporarily disables remote access to shared users, which will be restored in a software update early next week.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Ah, dat heeft te maken met die kwetsbaarheid... Ok, check :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen week had ik een probleem dat mijn Elgato Eve Weather niet meer werd uitgelezen, de rest (Eve Room, Eve Energy en Hue lampen) wel. Voor mij was de oplossing om de Apple TV 4 te herstarten (dus niet alleen sluimer). Daarna geen problemen meer ondervonden.
@Serena Wellicht ook een oplossing voor je Hue Tap en Dimmer probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:22:
Afgelopen week had ik een probleem dat mijn Elgato Eve Weather niet meer werd uitgelezen, de rest (Eve Room, Eve Energy en Hue lampen) wel. Voor mij was de oplossing om de Apple TV 4 te herstarten (dus niet alleen sluimer). Daarna geen problemen meer ondervonden.
@Serena Wellicht ook een oplossing voor je Hue Tap en Dimmer probleem?
Toevallig gisteravond nog geprobeerd, maar helaas. Ik heb de hoop opgegeven.
Heb ze allemaal in de Hue app ingesteld en bij sommigen gewoon automations aangemaakt. Gaat A aan, laat B dan ook aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:27:
[...]

Toevallig gisteravond nog geprobeerd, maar helaas. Ik heb de hoop opgegeven.
Heb ze allemaal in de Hue app ingesteld en bij sommigen gewoon automations aangemaakt. Gaat A aan, laat B dan ook aan gaan.
Balen.... Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij blijft werken. Nu met een kerstboom is het wel fijn om direct met een knop op de hue tap alleen de kerstboomverlichting aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Niet alleen het uitnodigen, maar überhaupt het laten werken van uitgenodigde personen op afstand staat uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
LIFX smartlampen met 50% korting (2 voor 1) met volgende code: LIFX2FOR1

https://eu.lifx.com/collections/featured-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:07:

Mooie aanbieding. Ik heb echter al veel Hue lampen, daar wil ik bij blijven. Het enige dat me nog interessant leek, is de lifx mini. Echter als ik de plaatsje zo bekijk, is deze niet heel erg mini. Ik had een kleine hoop op een kleine halogeen kogel formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
paQ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:50:
Niet alleen het uitnodigen, maar überhaupt het laten werken van uitgenodigde personen op afstand staat uit :(
Uitgenodigde mensen binnen wifi werkt gelukkig wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:46:
[...]

Mooie aanbieding. Ik heb echter al veel Hue lampen, daar wil ik bij blijven. Het enige dat me nog interessant leek, is de lifx mini. Echter als ik de plaatsje zo bekijk, is deze niet heel erg mini. Ik had een kleine hoop op een kleine halogeen kogel formaat.
Heb een sh*t load aan Koogeek E27 sockets, alle lampen daar op aangepast waar nodig, maar zulke lampen zijn nog wel interessant voor buitenverlichting. Verstandigst lijkt mij ook om qua apparatuur niet te veel aan fabrikanten binnenshuis te halen, de een z’n firmware is de ander niet om het maar zo te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Rgerr schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:07:

Bedankt voor het delen! LIFX panels zijn nu wel erg interessant (140 ipv 279 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Helox-in-a-box schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor het delen! LIFX panels zijn nu wel erg interessant (140 ipv 279 euro)
Moet je er wel twee willen aanschaffen. :+ Of iemand vinden die wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Helox-in-a-box schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:14:
[...]

Naja, eerder een meer 'normale' prijs wat mij betreft. Een set Aurora gaat voor ca 165 - 170 euros 175 euro , en dat zijn 9 tegels.
Volgens mij hebben de LIFX paneeltjes wel weer meerdere kleurschakeringen per tegel.
Houd er rekening mee dat je sowieso nog 2 - 3 maanden moet wachten he
Rgerr schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:22:
[...]

Moet je er wel twee willen aanschaffen. :+ Of iemand vinden die wil delen.
ja en dat :+
beetje 3 halen, 2 betalen principe. (terwijl je er maar 1 wilde kopen initieel)

Maar goed, 5 tegels is dan ook niet veel

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 10-12-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik hoop dat Apple even vaart maakt met die update. Presence-afhankelijke automatiseringen met meerdere mensen werkt nu ook voor geen meter meer, ws. omdat die functionaliteit voor genodigden is uitgeschakeld.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor je vraag, paq, maar de locatie staat aan op mijn atv. Gelukkig is het in de tussentijd opgelost: door de privacy van de locatie settings te resetten (en daarna weer voor je persoonlijke wensen in te stellen), was het opgelost :)
Kan je aangeven welke instellingen je hier aangepast hebt @Verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Op Digitaltrends staat een handig overzicht van HomeKit compatible devices, meest uitgebreide die ik tot nu toe gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
jeroen11 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
Op Digitaltrends staat een handig overzicht van HomeKit compatible devices, meest uitgebreide die ik tot nu toe gezien heb.
https://homekitty.world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Tado heeft nu alle starterskits met 20% korting: https://www.tado.com/nl/producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Zojuist mijn sh*tload aan Xiaomi sensoren geïnstalleerd, wat overigens erg eenvoudig was. Zelfs in het Chinees. Enige jammere (wat ik tot nog toe heb gevonden) is dat automatiseringen aanmaken niet mogelijk is in de Woning app, zoals als deur X opent, dan actie Y. Ook geprobeerd in Koogeek app, daar lukte het dan weer wel!

Leuk speelgoed voor een kleine 9 euro per deursensor en temperatuur/luchtvochtigheid sensor! Batterijduur zou een jaar moeten zijn, mocht dat nou drastisch korter zijn laat ik dat nog even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:12:
Zojuist mijn sh*tload aan Xiaomi sensoren geïnstalleerd, wat overigens erg eenvoudig was. Zelfs in het Chinees. Enige jammere (wat ik tot nog toe heb gevonden) is dat automatiseringen aanmaken niet mogelijk is in de Woning app, zoals als deur X opent, dan actie Y. Ook geprobeerd in Koogeek app, daar lukte het dan weer wel!

Leuk speelgoed voor een kleine 9 euro per deursensor en temperatuur/luchtvochtigheid sensor! Batterijduur zou een jaar moeten zijn, mocht dat nou drastisch korter zijn laat ik dat nog even weten.
Werkt dat Xiaomi spul nu direct met HomeKit of indirect? Indien dat laatste, kun je dan deze opmerkingen niet beter plaatsen in het homebridge topic van @paQ ? Zo voorkomen we veel vervuiling in dit topic. Indien het wel direct werkt, heb ik natuurlijk niks gezegd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:29:
[...]

Werkt dat Xiaomi spul nu direct met HomeKit of indirect? Indien dat laatste, kun je dan deze opmerkingen niet beter plaatsen in het homebridge topic van @paQ ? Zo voorkomen we veel vervuiling in dit topic. Indien het wel direct werkt, heb ik natuurlijk niks gezegd. ;)
Heb je een punt, het werkt met Homebridge als hub. Zal het pasten in Homebridge topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Graag!
Mijn gateway is net binnen.
De Chinese handleiding komt echter niet overeen met hetgeen ik in mijn app zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn jullie ervaringen met Hue Motion i.c.m. HomeKit? Ik heb op OMT gelezen dat triggers vaak niet afgevuurd worden. B.v. bij beweging, lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:19:
Wat zijn jullie ervaringen met Hue Motion i.c.m. HomeKit? Ik heb op OMT gelezen dat triggers vaak niet afgevuurd worden. B.v. bij beweging, lampen aan.
Mijn ervaring, net als met allerlei andere sensoren, is dat ze netjes registreren, alleen HomeKit automation hier en daar wel eens een steekje laat vallen.
Ben verder best tevreden over de motion, alleen staan ze er inmiddels om bekend een irritant slechte temperatuur meting te verrichten.

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 13-12-2017 23:57 ]

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:32
meesje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:19:
[...]

Een enkele hapering vind ik ook niet erg. Maar i.c.m. mijn iPad als hub reageerden de button van de tap maar voor 50%. Aangezien jij een Apple TV gebruikt als hub, heb ik goede hoop. Vandaag/morgen maar eens testen.
Ik heb ook een ipad als hub. En de hue tap reageert inderdaad ongeveer de helft van de tijd. Al ervaring met de apple tv 4?

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

De algemene mening is hier dat een Apple TV een stuk stabieler werkt dan een iPad.

En Apple heeft vandaag ook de fix uitgebracht voor Homekit in de vorm van een TVOS en iOS update :P
Tonne schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:11:
[...]

Ik heb ook een ipad als hub. En de hue tap reageert inderdaad ongeveer de helft van de tijd. Al ervaring met de apple tv 4?
Sinds ruim 1,5 week maak ik gebruik van een Apple TV 4K als hub. Sindsdien werkt de Hue Tap super met HomeKit. Echt elke druk op een knop resulteert in de gewenste actie. Van @Serena heb ik begrepen dat haar Hue Tap en Dimmer op een gegeven moment steeds minder goed zijn gaan werken met HomeKit (ook een ATV4 als hub). Ik hoop dus dat alles het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren heb ik mij Hue Motion sensor ontvangen. Vandaag geïnstalleerd. Ik heb 'm buiten, onder een overkapping, opgehangen in de buurt van de tuindeur. Initiële configuratie gedaan in de Hue app. De daglichtgevoeligheid staat in het midden en bewegingsgevoeligheid op medium. Daarna gekozen voor configureren via Woning app.
Ik heb een regel aangemaakt van: bij beweging tussen zonsondergang en zonsopkomst doe de lampen in de woonkamer aan. De lampen zijn vier Hue White lampen en één Elgato Eve Energy (nu voor de kerstboom). Na zonsondergang ben ik de tuin ingelopen en de lampen gingen vrijwel direct aan. Deze test nog een tiental keer gedaan en elke keer met succes.
Op dit moment ben ik erg tevreden. Het enige dat een beetje moeilijk te vinden was, was de zonsondergang/-opkomst instelling. Daarvoor moest ik bij Tijd > Tijdens de nacht, op het oranje uitroepteken klikken.

Weten jullie of HomeKit rekening houdt met de via de Hue app ingestelde daglicht- en bewegingsgevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Homekit werkt met de gegevens die het apparaat doorgeeft. Als je sensor dus op stand 1, 2, of 3 staat komt dat ook zo aan.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 15-12-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je reactie. In de Hue app kun je dus zaken (licht- en bewegingsgevoeligheid) van de accessoire instellen en de automation rules in Homekit. Ik vond dit verwarrend tov de Hue Tap. Echter het instellen een Hue Tap gebeurt anders: het toewijzen van acties aan knoppen zijn niks anders dan automation rules. Dat geeft de Elgato Eve app (en Koogeek) goed aan (de Woning app toont niet de specifieke rules).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vanochtend m’n Eve weather binnen gekregen, buiten opgehangen (zo’n 6-7m van Apple tv 4 af, door dubbelglas heen): geen bereik... Nu 4m van Apple tv af, en pakt hem wel. Maar veel trager als de andere sensoren (hoewel die binnen hangen en op WiFi zitten). Ik weet wel dat dit het enige Eve apparaat blijft zolang het via Bluetooth werkt, vind het bereik erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:39:
Vanochtend m’n Eve weather binnen gekregen, buiten opgehangen (zo’n 6-7m van Apple tv 4 af, door dubbelglas heen): geen bereik... Nu 4m van Apple tv af, en pakt hem wel. Maar veel trager als de andere sensoren (hoewel die binnen hangen en op WiFi zitten). Ik weet wel dat dit het enige Eve apparaat blijft zolang het via Bluetooth werkt, vind het bereik erg minimaal.
Zelf heb ik al een tijdje een Eve Weather buiten in de tuin aan de schutting hangen. Dat is ongeveer 1m vanaf de tuindeur welke HR++ glas heeft. De afstand van de tuindeur tot aan de Apple TV (binnenshuis dus) is ongeveer 10m. De Eve Weather wordt bij mij probleemloos uitgelezen. Net als de Eve Energy welke is geplaatst in een buitenstopcontact in de tuin. De Eve Energy bevindt nog een 0,5m verder dan de Eve Weather.

Bij mij werkt het dus erg goed. Ik heb wel een Apple TV 4K. Wellicht maakt dat een verschil. De 4K versie heeft bluetooth 5 welke backwards compatible is met bluetooth 4 (eve maakt gebruik van bt4). Misschien is hierdoor de bluetooth range groter bij een ATV 4K?

Even wat vragen voor een verdere analyse:
Heb je wellicht je ipad nog als homekit hub ingesteld?
Wat staat er op je ipad bij Instellingen > Woning?
En wat op je atv bij Instellingen > Accounts > iCloud?
Heb twofactorauthentication aan staan?
Wat gebeurt er als je bluetooth uit zet op je ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:51:
[...]

Zelf heb ik al een tijdje een Eve Weather buiten in de tuin aan de schutting hangen. Dat is ongeveer 1m vanaf de tuindeur welke HR++ glas heeft. De afstand van de tuindeur tot aan de Apple TV (binnenshuis dus) is ongeveer 10m. De Eve Weather wordt bij mij probleemloos uitgelezen. Net als de Eve Energy welke is geplaatst in een buitenstopcontact in de tuin. De Eve Energy bevindt nog een 0,5m verder dan de Eve Weather.

Bij mij werkt het dus erg goed. Ik heb wel een Apple TV 4K. Wellicht maakt dat een verschil. De 4K versie heeft bluetooth 5 welke backwards compatible is met bluetooth 4 (eve maakt gebruik van bt4). Misschien is hierdoor de bluetooth range groter bij een ATV 4K?

Even wat vragen voor een verdere analyse:
Heb je wellicht je ipad nog als homekit hub ingesteld?
Wat staat er op je ipad bij Instellingen > Woning?
En wat op je atv bij Instellingen > Accounts > iCloud?
Heb twofactorauthentication aan staan?
Wat gebeurt er als je bluetooth uit zet op je ipad?
iPad fungeert niet als hub, Apple tv ingelogd op zelfde account als iPhone/iPad, two factor auth staat aan en Bluetooth reeds uit op iPad. Verschil kan zitten in Bluetooth 4/5 verhaal, maar ben toch verbaasd over het bereik momenteel... Het werkt nu hoor, maar gegevens worden vrij traag uitgelezen in vergelijking met andere sensoren die wel 10-15 verder op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:24:
[...]

iPad fungeert niet als hub, Apple tv ingelogd op zelfde account als iPhone/iPad, two factor auth staat aan en Bluetooth reeds uit op iPad. Verschil kan zitten in Bluetooth 4/5 verhaal, maar ben toch verbaasd over het bereik momenteel... Het werkt nu hoor, maar gegevens worden vrij traag uitgelezen in vergelijking met andere sensoren die wel 10-15 verder op staan.
Wellicht kan @robertwebbe nog iets voor je betekenen. Hij heeft een review geschreven over de Eve Weather, waarin hij aangeeft een Apple TV 4 aan te gaan schaffen wanneer deze beschikbaar is. Ik ben benieuwd of hij dezelfde ervaringen heeft over het bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 16-12-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
Bij mij hangt die ook buiten, aan de schutting ongeveer 30 cm van de gevel en het raam. De ATV4 staat 2 meter verder op en tot voor kort konden ze elkaar zien. De afgelopen week vindt die hem niet meer als ik buitenshuis ben. Als ik bij het raam ga staan met mijn iPhone dan zie ik hem wel via bluetooth. Ik denk dat die weer een reset nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:51:
Bij mij hangt die ook buiten, aan de schutting ongeveer 30 cm van de gevel en het raam. De ATV4 staat 2 meter verder op en tot voor kort konden ze elkaar zien. De afgelopen week vindt die hem niet meer als ik buitenshuis ben. Als ik bij het raam ga staan met mijn iPhone dan zie ik hem wel via bluetooth. Ik denk dat die weer een reset nodig heeft.
Nu ik dit zo lees, heb ik toch wel het vermoeden dat de bluetooth range van de 4K enorm verbeterd is. Ik kan nu ook de Eve Energy stekker in de slaapkamer op de 1e verdieping bedienen. Destijds met mijn ipad als hub, kon dat niet.

Aangezien ik nooit een gewone atv 4 heb gehad, kan ik geen vergelijking maken. Ik ben benieuwd of er hier iemand geupgrade is van een 4 naar een 4K en kan bevestigen of de bluetooth range inderdaad flink verbeterd is.

Ik heb net wel gegoogled op bluetooth range en apple tv, maar niks specifieks kunnen vinden mbt het probleem van @Rgerr. Ik ben daarbij wel achter gekomen dat je ook een bluetooth koptelefoon kunt aansluiten op je atv. Zojuist even getest en dat werkt goed. Het geluid is mooi synchroon met het beeld. Ik kan ook de hele woonkamer doorlopen zonder enige storing. Er waren juist veel klachten over haperende bluetooth (icm koptelefoon).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik kan wel beamen dat het wifi en bluetooth bereik van de 4e generatie beter is dan de 2e generatie. Eigenlijk zat ik bij de bekendmaking van de 4e generatie te hopen dat er een multi-protocol homecontrol hub in zou zitten en dat dit een belangrijk onderdeel zou gaan worden. Maar helaas bleef dat bij bluetooth en wifi en werd HomeKit het homecontrol systeem. Ik zou in dat geval wel excellente 2.4 GHz antennes gebruikt hebben, degene die nu in de 4e generatie zit is niet echt geweldig. Mogelijk dat hier nu wel aandacht voor is geweest bij de 5e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zou Apple sieren een echte Homekit hub uit te brengen met zwave / zigbee #dromenmag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorkie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:46:
Zou Apple sieren een echte Homekit hub uit te brengen met zwave / zigbee #dromenmag :)
Je bedoeld de "HomePod" welke in 't voorjaar leverbaar wordt?

Ik moet overigens zeggen dat ik hier, sinds de ATV4-4K met A10 SOC, géén issues meer gehad heb met m'n HUE Zigbee spullen i.c.m. HomeKit.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 19:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:48:
[...]

Je bedoeld de "Home-Pod" welke in 't voorjaar leverbaar wordt?
HomePod is audio toch? Multiroom

/edit

Ja, maar ik bedoel gewoon net zoiets als de Homey :) Ik heb met de AppleTV4K totaal geen problemen met van buitenaf / intern het huis besturen, maar toch, ik gebruik daar de AppleTV alleen maar voor... Homekit. Best "duur" voor alleen die functie.

[ Voor 36% gewijzigd door Vorkie op 16-12-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorkie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:50:
[...]

HomePod is audio toch? Multiroom
Onder andere ;) Het is/wordt gewoon een (IMHO betere) variant van de Amazon/Google... Apparaten welke je huis kúnnen aansturen middels voice (domotica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:48:
[...]

Je bedoeld de "HomePod" welke in 't voorjaar leverbaar wordt?

Ik moet overigens zeggen dat ik hier, sinds de ATV4-4K met A10 SOC, géén issues meer gehad heb met m'n HUE Zigbee spullen i.c.m. HomeKit.
Wat had je daarvoor? Een 4 of een ipad als hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:00:
[...]

Wat had je daarvoor? Een 4 of een ipad als hub?
Ik had initiëel een iPad Air 2 als hub in gebruik genomen maar daarmee had ik regelmatig dat m'n "Coming Home" & "Leaving Home" niet lekker liepen en ik dus regelmatig in 't donker naar binnen moest lopen óf "Hé Siri.... Aan" moest roepen, of onderweg in de auto moest constateren dat de lampen in huis nog branden.

First World Problems, maar: Sinds de ATV4-4K heb ik dát niet meer meegemaakt (dat ding heeft één van m'n oudere ATV3's mogen vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Blijft toch vreemd mbt de range van mijn Apple tv 4 naar de Eve Weather, duurt vaak ook ruim 5 tot 10 seconden voor die de gegevens binnen heeft gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Is al veel beter dan in het verleden, toen duurde het vaak een minuut en de datatransport was ook nog eens tergend traag. Vaak moest je ook nog een aantal refresh pogingen doen. Ik vermoed dat het samenhangt met het energiemanagement. De radio gaat maar eens per zoveel tijd aan en dan pas geeft die antwoord op je verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
robertwebbe schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:08:
Is al veel beter dan in het verleden, toen duurde het vaak een minuut en de datatransport was ook nog eens tergend traag. Vaak moest je ook nog een aantal refresh pogingen doen. Ik vermoed dat het samenhangt met het energiemanagement. De radio gaat maar eens per zoveel tijd aan en dan pas geeft die antwoord op je verzoek.
Reageren jouw Eve’s wel sneller? En valt de refresh rate op een manier aan te passen?

Ik vraag via m’n Apple watch regelmatig aan Siri bepaalde informatie over thuis, en is vrij vervelend als je dan 10 seconden zit te wachten tot je de buitentemperatuur weet. :O

[ Voor 14% gewijzigd door Rgerr op 17-12-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier, mede om die rede, een Phips HUE Motion sensor buiten gemonteerd (onder een overkapping, dus niet vól in de regen/wind e.d.). Nou zijn die dingen niet 100% accuraat qua temperatuuraanduiding maar... 't Voldoet én is wél "instant".

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:45:
Blijft toch vreemd mbt de range van mijn Apple tv 4 naar de Eve Weather, duurt vaak ook ruim 5 tot 10 seconden voor die de gegevens binnen heeft gehaald!
Gezien ook de eerdere opmerking van robert lijkt me dat de range van de atv4 redelijk beperkt is en flink toegenomen met de 4k. Als ik de Eve app opstart, zie ik vrijwel gelijk de actuele waarde. Daarna eventjes een puntje dat langzaam knippert waarna de data wordt binnengehaald. Indien het niet meer is dan 24 uur aan data, is dat zo gebeurd. Eigenlijk vind ik 5-10 sec. niet eens zo vreemd. De bluetooth range vind ik zelf wel een beperkende factor. Als je iemand in de buurt hebt met een Apple TV 4k zou je daar wellicht de Eve Weather kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:53:
Ik heb hier, mede om die rede, een Phips HUE Motion sensor buiten gemonteerd (onder een overkapping, dus niet vól in de regen/wind e.d.). Nou zijn die dingen niet 100% accuraat qua temperatuuraanduiding maar... 't Voldoet én is wél "instant".
Hier idem, buiten onder overkapping. En ook vliegen de lampen vrijwel direct aan. Het is nu erg leuk na zonsondergang thuis te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig al mensen met ervaring aangaande het automatisch openen/sluiten van (garage)deuren op basis van GeoFencing én meerdere voertuigen?

Ik wil in 't voorjaar de elektrische roldeur van m'n garage gaan integreren in Apple Homekit middels een liftmaster, er zijn meerdere leveranciers van dat soort spullen dus kan ook een ander systeem worden, en dan krijg ik dus ook de mogelijkheid om die deur middels geofencing te laten open en sluiten.

Nou wil ik 't eigenijk zó hebben dat die deur alléén maar open gaat als ik met m'n motorfiets aan kom rijden en dus NIET als ik met m'n auto in de buurt kom (die is waterdicht en mag buiten slapen, ook al is er méér dan genoeg plek in de garage). In beide gevallen heb ik echter wél m'n iPhone bij me én dus zou de deur open gaan.

Vraag daarna is natuurlijk óf ik 't überhaupt wel moet willen dat er deuren open gaan op basis van geofencing maar.... 't Gaat me nu eigenlijk meer om 't feit dat ik een onderscheid wil kunnen maken tussen de verschillende situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:09:
[...]

Gezien ook de eerdere opmerking van robert lijkt me dat de range van de atv4 redelijk beperkt is en flink toegenomen met de 4k. Als ik de Eve app opstart, zie ik vrijwel gelijk de actuele waarde. Daarna eventjes een puntje dat langzaam knippert waarna de data wordt binnengehaald. Indien het niet meer is dan 24 uur aan data, is dat zo gebeurd. Eigenlijk vind ik 5-10 sec. niet eens zo vreemd. De bluetooth range vind ik zelf wel een beperkende factor. Als je iemand in de buurt hebt met een Apple TV 4k zou je daar wellicht de Eve Weather kunnen testen.
Ik geef het nog wat tijd, ding hangt sinds gisteren. Misschien ziet hij het ‘licht’ nog. :+ Je ziet soms dat zulk soort dingen na een paar dagen/weken ineens wel sneller/beter werken, weet ik uit ervaring. Geen idee waar het aan ligt, maar fingers crossed! Heb hem overigens (omwege het bereik) aan de schutting zonder overkapping hangen, maar daar bedenk ik nog wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:35:
Hier toevallig al mensen met ervaring aangaande het automatisch openen/sluiten van (garage)deuren op basis van GeoFencing én meerdere voertuigen?

Ik wil in 't voorjaar de elektrische roldeur van m'n garage gaan integreren in Apple Homekit middels een liftmaster waarschijnlijk, maar er zijn meerdere leveranciers van dat soort spullen, en dan krijg ik dus ook de mogelijkheid om die deur middels geofencing te laten open en sluiten.

Nou wil ik 't eigenijk zó hebben dat die deur alléén maar open gaat als ik met m'n motorfiets aan kom rijden en dus NIET als ik met m'n auto in de buurt kom (die is waterdicht en mag buiten slapen, ook al is er méér dan genoeg plek in de garage). In beide gevallen heb ik echter wél m'n iPhone bij me én dus zou de deur open gaan.

Vraag daarna is natuurlijk óf ik 't überhaupt wel moet willen dat er deuren opengaan op basis van geofencing maar.... 't Gaat me nu eigenlijk meer om 't feit dat ik een onderscheid wil kunnen maken tussen de verschillende situaties :)

[video]
Pfoe, ik zou niet weten hoe je daar onderscheid in zou kunnen maken... Wellicht in de toekomst middels een baken in/op de auto/motorfiets, maar zolang je je iPhone zou gebruiken, gaat je garagedeur geen verschil zien. iPhone in range = open, ongeachte je met je auto, driewieler, een dief van je iPhone of met je een laagvliegende C-130 in de buurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Zo dat klinkt allemaal heel erg mooi met de ATV 4K, alleen de levertijd van dat ding is wel erg lang. Dus ik blijf voorlopig hier maar lezen en me verheugen wat ik volgend jaar allemaal er mee kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@wimmel_1 Ik zou niet met geofencing gaan werken, als je eens bij de buren op visite bent oid gaat je garagedeur open ;)

Denk eerder aan (om te beginnen) een uniek bluetooth / wifi apparaat (zoals een simpele telefoon in je dashboard kastje) welke op een bepaald moment dichtbij genoeg is voor het connecteren naar een bluetooth ontvanger / WiFi en zo doende schakelt de deur open. Hier moet je nog een stapje verder in gaan natuurlijk, want als die voor de deur staat gaat ie steeds open en dicht, dus je zou deze kunnen combineren met een bluetooth / wifi verbinding vanaf je telefoon om zoveel mogelijk "oops" momentjes te voorkomen.

Dan krijg je dus een simpele IF Tel 1 en Tel 2 connected to home, open door else do nothing.. (en niet vergeten het statement te maken dat als die nog steeds verbonden is de gehele dag, dat als je thuiskomt hij alsnog niet open gaat omdat ze beide online zijn :) )

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 17-12-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:48:
@wimmel_1 Ik zou niet met geofencing gaan werken, als je eens bij de buren op visite bent oid gaat je garagedeur open ;)

Denk eerder aan (om te beginnen) een uniek bluetooth / wifi apparaat (zoals een simpele telefoon in je dashboard kastje) welke op een bepaald moment dichtbij genoeg is voor het connecteren naar een bluetooth ontvanger / WiFi en zo doende schakelt de deur open. Hier moet je nog een stapje verder in gaan natuurlijk, want als die voor de deur staat gaat ie steeds open en dicht, dus je zou deze kunnen combineren met een bluetooth / wifi verbinding vanaf je telefoon om zoveel mogelijk "oops" momentjes te voorkomen.

Dan krijg je dus een simpele IF Tel 1 en Tel 2 connected to home, open door else do nothing..
Zoiets had ik ook ongeveer bedacht, dat er alleen maar een actie (openen van de garagedeur) uitgevoerd wordt op 't moment dat m'n iPhone middels BT aan m'n helm gekoppeld is, maar.... Die "If This Then That" schakeling lijkt (nog?) niet mogelijk te zijn op die manier?

M'n auto mag overigens gewoon buiten blijven staan en bij géén van m'n motoren is een dashboardkastje (lees:opbergruimte) aanwezig :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:56:
[...]

Zoiets had ik ook ongeveer bedacht, dat er alleen maar een actie (openen van de garagedeur) uitgevoerd wordt op 't moment dat m'n iPhone middels BT aan m'n helm gekoppeld is, maar.... Die "If This Then That" schakeling lijkt (nog?) niet mogelijk te zijn op die manier?

M'n auto mag overigens gewoon buiten blijven staan en bij géén van m'n motoren is een dashboardkastje (lees:opbergruimte) aanwezig :9
Nee lijkt mij niet dat je dit met simpel Homekit kan oplossen op die manier, je zou Domoticz / Home Assistant kunnen gaan inrichten voor deze acties. (wordt de keuze met garage opener ook wat groter :) )

Toch maar een Goldwing kopen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:38:
[...]

Ik geef het nog wat tijd, ding hangt sinds gisteren. Misschien ziet hij het ‘licht’ nog. :+ Je ziet soms dat zulk soort dingen na een paar dagen/weken ineens wel sneller/beter werken, weet ik uit ervaring. Geen idee waar het aan ligt, maar fingers crossed! Heb hem overigens (omwege het bereik) aan de schutting zonder overkapping hangen, maar daar bedenk ik nog wel wat op.
Ik ben benieuwd. Geef tzt eens een update of het verbeterd is!
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat de Weather en de Room wel even tijd nodig hebben om te acclimatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sunnybird schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:46:
Zo dat klinkt allemaal heel erg mooi met de ATV 4K, alleen de levertijd van dat ding is wel erg lang. Dus ik blijf voorlopig hier maar lezen en me verheugen wat ik volgend jaar allemaal er mee kan doen.
Huh? De 32GB versie is, in tegenstelling tot de 64GB versie, gewoon direct leverbaar en aan die 32GB méér aan local storage heb je bij Homekit gebruik helemaal niets.

Enige waar dat interne opslaggeheugen voor gebruikt wordt is voor spelletjes en gehuurde/gekochte films en/of muziek.... Meuk die dus ook in je iCloud storage past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:28:
[...]

Huh? De 32GB versie is, in tegenstelling tot de 64GB versie, gewoon direct leverbaar en aan die 32GB méér heb je bij Homekit gebruik niets.

Enige waar dat interne opslaggeheugen voor gebruikt wordt is voor spelletjes en gehuurde/gekochte films en/of muziek.... Meuk die dus ook in je iCloud storage past.
En als je nog 10 euro wil besparen, kun je ‘m ook kopen bij de MM outlet.
https://outlet.mediamarkt...ategory&path=68_1634_1684

Ik ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen qua grootte van games op de atv. B.v. Grid autosport voor iOS is 6gb groot. Stel de ontwikkelaar gaat het ook voor tvOS uitbrengen, dan kan het hard gaan met de opslagruimte. Indien je totaal geen enkele interesse hebt in gaming op tvOS, dan kun je inderdaad voor de 32gb versie gaan, welke volop te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik mijn nieuwe Hue Dimmer geconfigureerd. Het werkt goed; de acties worden uitgevoerd wanneer op de knoppen worden gedrukt. Wel jammer dat het meerdere keren drukken op de Aan knop en de dim functie niet configureerbaar is onder HomeKit; zo lijkt de Dimmer hetzelfde te werken als de Tap.

Voor nu hou ik de configuratie van de Dimmer onder HomeKit, maar wellicht over een tijdje toch configureren in de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik loop tegen het volgende probleem aan bij mijn automatiseringen i.c.m. wel/niet thuis zijn:

(1) "When somebody is Home" & "30min voor zonsondergang" --> scène X aan: werkt
Indirect werkt dus ook dat wanneer niemand thuis is deze scène niet wordt getriggerd.
(2) "when first personen arrives" & "na zonsondergang" --> scène X aan: werkt ook,

Maar...
(3) "When nobody is Home" --> & "18:00u" --> scène Y aan: werkt niet.
Ook (4) notificaties ontvangen wanneer niemand thuis is werkt niet, dus krijg geen notificaties binnen als bijvoorbeeld de schoonmaakster het huis binnen komt. Ook de regel (5) dat als laatste persoon huis verlaat dat alle lampen uitgaan werkt niet.

Toch wel vreemd dat het niet te werkt. Want homekit weet dus wel of er wel/geen personen thuis zijn, anders zouden die eerste twee regels niet werken. Maar waarom werken de regels 3,4 en 5 niet. Met name regel 4 vind ik vervelend want ik wil de Hue Motion sensoren graag gebruiken als soort van beveiligingssysteem.

Jullie een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke App gebruik je? Je probleem lijkt me nu niet echt Apple Homekit gerelateerd te zijn doordat je veel van die combinaties niet eens kunt maken met alléén Apple Homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
@wimmel_1 allemaal in de Apple Home app zelf. Welke combi kan je niet maken volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:49:
Welke App gebruik je? Je probleem lijkt me nu niet echt Apple Homekit gerelateerd te zijn doordat je veel van die combinaties niet eens kunt maken met alléén Apple Homekit?
Ik gebruik het zelf niet, maar in de Woning app kun je bij Personen arriveren en Personen vertrekken nog een extra conditie Tijd toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:01:
[...]

Ik gebruik het zelf niet, maar in de Woning app kun je bij Personen arriveren en Personen vertrekken nog een extra conditie Tijd toevoegen.
Je sais... Maar daar kun je (IMHO) nog steeds géén onderscheid maken tussen meerdere device's welke aan één iTunes account gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:06:
[...]

Je sais... Maar daar kun je (IMHO) géén onderscheid maken tussen meerdere device's welke aan één iTunes account gekoppeld zijn?
Ik heb meerdere device gekoppeld in mijn homekit configuratie, waaronder een aantal 'gasten'. Die kunnen dus gebruik maken van homekit als ze bij mij thuis zijn maar buitenshuis kunnen ze niet lampen aan/uit doen of op de (Omna) camera kijken. Misschien vraag je je af waarom zou je dit willen? Wekelijks passen 'opa en oma' in dit huis op, op deze manier gaan dus ook de lampen netjes aan bij zonsondergang en wil ik dus niet dat ik dan onterecht meldingen krijgen dat er bewegingen zijn geconstateerd. Al werkt dat laatste dus nooit...

De verschillende device zitten dus allemaal op verschillende Apple ID's maar dat moet niets uitmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper-NL op 17-12-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:06:
[...]

Je sais... Maar daar kun je (IMHO) nog steeds géén onderscheid maken tussen meerdere device's welke aan één iTunes account gekoppeld zijn?
Wellicht lees ik er overheen, maar ik zie in Jasper z’n verhaal niks over één apple id (ik neem aan dat je dat bedoelt met itunes account). Als dat zo is, dan gaat dat inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jasper-NL schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:13:
[...]

Ik heb meerdere device gekoppeld in mijn homekit configuratie, waaronder een aantal 'gasten'. Die kunnen dus gebruik maken van homekit als ze bij mij thuis zijn maar buitenshuis kunnen ze niet lampen aan/uit doen of op de (Omna) camera kijken. Misschien vraag je je af waarom zou je dit willen? Wekelijks passen 'opa en oma' in dit huis op, op deze manier gaan dus ook de lampen netjes aan bij zonsondergang en wil ik dus niet dat ik dan onterecht meldingen krijgen dat er bewegingen zijn geconstateerd. Al werkt dat laatste dus nooit...

De verschillende device zitten dus allemaal op verschillende Apple ID's maar dat moet niets uitmaken.
Dan mag je mij toch eens uitleggen hoe ik m'n zakelijke toestel (met alléén een éigen "06" nummer) kan toevoegen als extra device. Dat ding heeft 't zelfde iTunes account in gebruik als dat m'n privé toestel heeft, alleen een ander "06" nummer uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:38:
[...]

Koop zo’n pindakaaspot vogelhuisje en hang hem daarin. Hangt hij mooi onder een afdakje.

Pagina: 1 ... 9 ... 88 Laatste