Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:47:
[...]

Dan mag je mij toch eens uitleggen hoe ik m'n zakelijke toestel (met alléén een éigen "06" nummer) kan toevoegen als extra device. Dat ding heeft 't zelfde iTunes account in gebruik als dat m'n privé toestel heeft, alleen een ander "06" nummer uiteraard. ;)
Ik zeg nergens dat ze allemaal onder hetzelfde Apple account hangen. Juist niet, allemaal anders.

Maar afgezien van die discussie, dan is het toch vreemd waarom regels (1) en (2) wel werken maar (3),(4),(5) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper-NL schreef op maandag 18 december 2017 @ 07:43:
[...]

Ik zeg nergens dat ze allemaal onder hetzelfde Apple account hangen. Juist niet, allemaal anders.

Maar afgezien van die discussie, dan is het toch vreemd waarom regels (1) en (2) wel werken maar (3),(4),(5) niet...
Dat vroeg ik me dus ook al eerder af; waarvan heeft wimmel_1 afgeleid dat je hetzelfde Apple account gebruikt.
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:13:
[...]

Wellicht lees ik er overheen, maar ik zie in Jasper z’n verhaal niks over één apple id (ik neem aan dat je dat bedoelt met itunes account). Als dat zo is, dan gaat dat inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Jasper-NL Heb je / heeft iedereen bij Locatievoorzieningen > Deel mijn locatie > Van ... wel juist ingesteld?

Als je daar op > drukt krijg je namelijk een lijst met alle devices die op jouw AppleID staan, misschien staat daar je iPad wel op?

De vraag is of je 2de regel inderdaad werkt zoals je zou willen, staat die niet gewoon al aan als je thuiskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:43:
Gisteren heb ik mij Hue Motion sensor ontvangen. Vandaag geïnstalleerd. Ik heb 'm buiten, onder een overkapping, opgehangen in de buurt van de tuindeur. Initiële configuratie gedaan in de Hue app. De daglichtgevoeligheid staat in het midden en bewegingsgevoeligheid op medium. Daarna gekozen voor configureren via Woning app.
Ik heb een regel aangemaakt van: bij beweging tussen zonsondergang en zonsopkomst doe de lampen in de woonkamer aan. De lampen zijn vier Hue White lampen en één Elgato Eve Energy (nu voor de kerstboom). Na zonsondergang ben ik de tuin ingelopen en de lampen gingen vrijwel direct aan. Deze test nog een tiental keer gedaan en elke keer met succes.
Op dit moment ben ik erg tevreden. Het enige dat een beetje moeilijk te vinden was, was de zonsondergang/-opkomst instelling. Daarvoor moest ik bij Tijd > Tijdens de nacht, op het oranje uitroepteken klikken.
Zoals eerder aangegeven heb ik afgelopen weekend mijn Hue Motion in gebruik gekomen. Vanochtend er achter gekomen dat ik de automation nog niet goed had ingesteld. Vanochtend vroeg deed ik voor vertrek de verlichting. Echter toen ik de buitendeur open deed, gingen opeens de lampen weer. Wat blijkt? Ik heb ingesteld dat alleen 's nachts de automation af moet gaan. Standaard is 's nachts tussen zonsondergang en zonsopkomst. Dat moet ik dus nog even fijn tunen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:26:
[...]

Zoals eerder aangegeven heb ik afgelopen weekend mijn Hue Motion in gebruik gekomen. Vanochtend er achter gekomen dat ik de automation nog niet goed had ingesteld. Vanochtend vroeg deed ik voor vertrek de verlichting. Echter toen ik de buitendeur open deed, gingen opeens de lampen weer. Wat blijkt? Ik heb ingesteld dat alleen 's nachts de automation af moet gaan. Standaard is 's nachts tussen zonsondergang en zonsopkomst. Dat moet ik dus nog even fijn tunen.... ;-)
Sowieso een puntje voor de Woning app: tijden van automatiseringen instellen van zonsondergang tot tijd X en van tijd X tot zonsopkomst. Nu kun je alleen van zonsondergang tot zonsopkomst of tijd (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:06:
[...]

Sowieso een puntje voor de Woning app: tijden van automatiseringen instellen van zonsondergang tot tijd X en van tijd X tot zonsopkomst. Nu kun je alleen van zonsondergang tot zonsopkomst (en vise versa) of tijd.
Je kan gewoon nog een bepaalde tijd kiezen voor en na? Of bedoel je dat niet?

Afbeeldingslocatie: https://assets.ilounge.com/images/articles/inside-the-betas/ios11-homekit/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vorkie schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:07:
[...]

Je kan gewoon nog een bepaalde tijd kiezen voor en na? Of bedoel je dat niet?

[afbeelding]
Ik bedoel van bijvoorbeeld 22.00u tot zonsopkomst als motion detected, lamp aan of iets dergelijks. Of is dat in andere apps wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:11:
[...]

Ik bedoel van bijvoorbeeld 22.00u tot zonsopkomst als motion detected, lamp aan of iets dergelijks. Of is dat in andere apps wel mogelijk?
Dit kan je doen met de EVE app volgens mij :) daar kan je meerdere TIME conditions in toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:11:
[...]

Zoiets zoek ik dus eigenlijk ook, maar dan vanaf zonsondergang tot (bijvoorbeeld) 05.00 uur. Ik zal niet vaak later dan dat tijdstip thuis komen en niet eerder dan tijdstip vertrekken. Net nog extra gecheckt, zoiets kun je dus inderdaad niet instellen via de Woning app. 'Tijdens de nacht' kent alleen zonsondergang en zonsopkomst als opties (en zoveel minuten, tot max 1 uur, voor of na).

Dus dan, zoals KRGT aangeeft, maar uitwijken naar de Eve app. Straks maar eens kijken of dat daarmee lukt.

Edit: Even de Elgato Eve app gecheckt. De motion rule aangemaakt via de Woning app is zichtbaar in de Eve app waarin je de regel kunt aanpassen naar een specifieke eindtijd (of begintijd). Wel jammer dat nu in twee apps regels moet onderhouden, maar aan de andere kant wel mooi dat het kan. Ongetwijfeld zal deze functionaliteit t.z.t. wel aan iOS worden toegevoegd.

Edit 2: Wel logisch eigenlijk, maar als je de regel via de Eve app hebt aangepast en deze aanklikt via de Woning app, wordt de Woning app gelijk weer afgesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 18-12-2017 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Via de (gratis) app Hesperus werkt dit iig goed. Met een action heb ik een rule aangemaakt die een bepaalde lamp aanschakelt bij beweging (motion sensor) maar alleen vanaf 6 uur 's ochtends mits dit voor zonsopkomst is.

De rule is vervolgens ook zichtbaar in de woning app.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El Martino schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:17:
Via de (gratis) app Hesperus werkt dit iig goed. Met een action heb ik een rule aangemaakt die een bepaalde lamp aanschakelt bij beweging (motion sensor) maar alleen vanaf 6 uur 's ochtends mits dit voor zonsopkomst is.

De rule is vervolgens ook zichtbaar in de woning app.
Bedankt! Vanavond eens proberen. Wat houdt trouwens de in-app aankoop in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Geen idee, ik heb 1 action aangemaakt en dat ging prima. Wellicht als je meer aanmaakt dat je tegen een of andere limiet aanloopt die je kunt vergroten middels een in-app aankoop.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01
Sinds vandaag staat de HomeKit optie niet meer onder mijn iCloud account op mijn Apple tv, hebben meer mensen dit? Ik kan niets meer van buitenaf benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

dezeppo schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:58:
Sinds vandaag staat de HomeKit optie niet meer onder mijn iCloud account op mijn Apple tv, hebben meer mensen dit? Ik kan niets meer van buitenaf benaderen.
Is de firmware up-to-date ?

Want Apple had het dicht gezet ivm een exploit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dezeppo schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:58:
Hier alles goed. Wellicht een keer uitloggen en weer inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01
Laatste tvOS. Al een paar keer herstart en uit en ingelogd. Alle andere iOS apparaten ook laatste os. Hm, vreemd...

ATV is via LAN aangesloten en doet verder wel alle andere ATV dingen.

Èèèèn nu doet ie t weer. Toch een stuk minder als je er niet van op aan kan.

Toch misschien beter een Nest kopen dan een HomeKit thermostaat. ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door dezeppo op 18-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:31:
[...]
Wel jammer dat nu in twee apps regels moet onderhouden, maar aan de andere kant wel mooi dat het kan. Ongetwijfeld zal deze functionaliteit t.z.t. wel aan iOS worden toegevoegd.
neh, dat lijkt me niet.
"Woning" moet vooral overzichtelijk een eenvoudig blijven.
Eve geeft gewoon meer opties, welke het HomeKit platform biedt.
Smart Home app geeft er nog meer (maar is ook erg duur)

Je zal ook zien dat bepaalde automations uit hesperus een vage regel geven in Woning Automatiseren.
Klik de automations ook vooral niet aan in Woning, want dan gaan er soms delen van om zeep en zit je je het ongans te zoeken waarom het nou niet werkt :?
Automations op basis van aanwezigheid blijven veelal onzichtbaar in de Woning app, dus die kun je ook niet per ongeluk kapot maken :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Vorkie schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:00:
@Jasper-NL Heb je / heeft iedereen bij Locatievoorzieningen > Deel mijn locatie > Van ... wel juist ingesteld?

Als je daar op > drukt krijg je namelijk een lijst met alle devices die op jouw AppleID staan, misschien staat daar je iPad wel op?

De vraag is of je 2de regel inderdaad werkt zoals je zou willen, staat die niet gewoon al aan als je thuiskomt?
Staat beide goed ingesteld.

Als ik bij ons huis kom aanrijden dan zie ik de lampen aanspringen, dus ja die regel werkt (heb ook de omna camera dus kan het ook op die manier controleren).

Ik snap dus niet hoe het kan dat regel 1 en 2 werken maar de overige niet.... kan ik ook de boel soort van resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
[...]

neh, dat lijkt me niet.
"Woning" moet vooral overzichtelijk een eenvoudig blijven.
Eve geeft gewoon meer opties, welke het HomeKit platform biedt.
Smart Home app geeft er nog meer (maar is ook erg duur)

Je zal ook zien dat bepaalde automations uit hesperus een vage regel geven in Woning Automatiseren.
Klik de automations ook vooral niet aan in Woning, want dan gaan er soms delen van om zeep en zit je je het ongans te zoeken waarom het nou niet werkt :?
Automations op basis van aanwezigheid blijven veelal onzichtbaar in de Woning app, dus die kun je ook niet per ongeluk kapot maken :+
Wat je in de eerste alinea aangeeft, vind ik wel vreemd. Waarom zou het in de Woning niet mogelijk moeten kunnen zijn om een regel in te stellen als ‘van zonsondergang tot 23.00 uur’. Zoiets is nu wel bijna mogelijk: ‘van zonsondergang tot zonopkomst’ of ‘van 16.30 tot 23.00 uur’. Dan moet een combi toch ook mogelijk zijn? Zo’n combi is toch ook nog steeds overzichtelijk?

Wat betreft de tweede alinea, als ik een regel heb aangemaakt in de Woning app en ik pas deze aan in Hesperus of Elgato Eve met zaken die je niet in de Woning app zelf kunt inregelen, dan crasht de Woning app als ik daarin de betreffende regel aanklik.

Het nadeel van de Elgato Eve app vind ik trouwens dat je altijd moet werken met scenes, je kunt niet direct apparaten aansturen. Dat hoeft bij Hesperus (en de Woning app) niet. Het voordeel van de Elgato Eve app is dat ik deze mooier vind dan die van Hesperus.

O ja, tijdens het stoeien met de regels (in Hesperus en Elgato Eve) is me opgevallen dat een tijd conditie ‘van zonsondergang naar zonsopkomt’ direct werkt. Echter van ‘zonsondergang tot 05.00 uur’ niet. Deze regel moet je opsplitsen in 2-en: ‘van zonsondergang tot 23.59 uur’ en ‘van 00.00 tot 05.00 uur’.

Ik ben er nog niet achter wat ik fijner vind. Alles onder brengen in de Woning app en leven met de beperkingen. Of ook regels in andere apps instellen. Misschien moet ik er voor kiezen om regels niet te definieren in de Woning (ze zullen wel zichtbaar, maar daar er gewoon van af blijven) en deze app alleen te gebruiken voor directe bediening van je apparatuur (een control panel). En alle regels in b.v. Elgato Eve te onderhouden. Nu ik dit type, is dat wel een aardige optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:52:
[...]

Wat je in de eerste alinea aangeeft, vind ik wel vreemd. Waarom zou het in de Woning niet mogelijk moeten kunnen zijn om een regel in te stellen als ‘van zonsondergang tot 23.00 uur’. Zoiets is nu wel bijna mogelijk: ‘van zonsondergang tot zonopkomst’ of ‘van 16.30 tot 23.00 uur’. Dan moet een combi toch ook mogelijk zijn? Zo’n combi is toch ook nog steeds overzichtelijk?
Omdat Apple ervoor heeft gekozen dat niet mogelijk te maken in de Woning app. Probeer maar eens iets in te stellen op basis van een bepaalde lichtinval bijv... Dat zal niet gaan.
Als je meer wil in homekit, zul je je automatiseringen moeten programmeren in een andere app. Het blijft echter gewoon hetzelfde platform. Ik zie daar het probleem niet zo van in eigenlijk.

Ik gebruik voor bijna alles Smart Home, maar bedien daar werkelijk nooit wat.
Woning heeft by far het beste bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:11:
[...]

Omdat Apple ervoor heeft gekozen dat niet mogelijk te maken in de Woning app. Probeer maar eens iets in te stellen op basis van een bepaalde lichtinval bijv... Dat zal niet gaan.
Als je meer wil in homekit, zul je je automatiseringen moeten programmeren in een andere app. Het blijft echter gewoon hetzelfde platform. Ik zie daar het probleem niet zo van in eigenlijk.

Ik gebruik voor bijna alles Smart Home, maar bedien daar werkelijk nooit wat.
Woning heeft by far het beste bedieningsgemak.
Het is inderdaad ook geen probleem. Bedienen via de Woning app. En regels instellen via een andere app.

Wat ik wel bijzonder vind is dat HomeKit meer kan dan wat ingereld kan worden via de Woning app. Deze app wordt bij elke release uitgebreider. Vroeger kon je namelijk niet inregelen via de Woning app dat bij zonsondergang de lampen aan gaan. Dat moest ik vroeger via de Elgato Eve app doen. Het is dus wel een filosofie die niet stabiel is. Vroeger werd dus zonsondergang als trigger als complex (of hoe je het noemen wil) gezien, maar tegenwoordig niet meer.

Ik denk dat inderdaad maar Smart Home ga aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:31:
[...]

Wat ik wel bijzonder vind is dat HomeKit meer kan dan wat ingereld kan worden via de Woning app.
Dat was natuurlijk ook precies de kracht van de Smart Home app.
Je kon zóveel meer dan de Woning app toeliet. Die gast heeft de mogelijkheden van het platform gewoon ten volle benut.
En hij luistert echt wel naar opmerkingen of suggesties.

Zo kon je eerst in Smart Home niet kiezen voor de triggerwaarde 'any change'.
Die moest je dan weer uit Eve toveren.
Ik vroeg hem waarom dat dat niet mogelijk was. Hij gaf netjes antwoord waarom hij dat niet erin had zitten, waarop ik weer wat voorbeelden terugkoppelde waarom het wel degelijk handig zou zijn.

Het zit er in nu :+ _/-\o_
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:31:
[...]

Ik denk dat inderdaad maar Smart Home ga aanschaffen.
HET grote voordeel is dat je bij die app perfect inzicht krijgt van je automatisering en condities. (met name op een iPad)
Het is wel de moeite de handleiding er van door te nemen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door paQ op 18-12-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Zou wel chill zijn als die app weer eens wat goedkoper werd. €16,99 is echt te duur voor een app.
Ik heb zelf maar bij appshopper een melding aanstaan als deze daalt in prijs.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Underworld schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:38:
Zou wel chill zijn als die app weer eens wat goedkoper werd. €16,99 is echt te duur voor een app.
Ik heb zelf maar bij appshopper een melding aanstaan als deze daalt in prijs.
Ik kocht hem van de zomer toen hij in 'de aanbieding' was. Nu vind ik 12 euro nog steeds wel veel, maar ik heb er al veel plezier van gehad.
Zeker met het almaar uitbreidende smart gebeuren dat ik zo verzamel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:40:
[...]

Ik kocht hem van de zomer toen hij in 'de aanbieding' was. Nu vind ik 12 euro nog steeds wel veel, maar ik heb er al veel plezier van gehad.
Zeker met het almaar uitbreidende smart gebeuren dat ik zo verzamel.
Deze en komende week ga ik eerst proberen te werken met “Woning app alleen voor bediening + Hesperus voor automation”. Zo ja, dan ga ik zeker Smart Home overwegen. Ik denk dat ik eerlijk gezegd wel kan leven met dit onderscheid.... ;-)

Ik zie dat je met Hesperus al veel meer kan inregelen voor de knoppen van de Hue Tap en Hue Dimmer. O.a. dubbel drukken en lang drukken. Dit biedt weer wat mogelijkheden. Ik begin nu al enthousiast te worden....

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 18-12-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:48:
[...]

Deze en komende week ga ik eerst proberen te werken met “Woning app alleen voor bediening + Hesperus voor automation”. Zo ja, dan ga ik zeker Smart Home overwegen. Ik denk dat ik eerlijk gezegd wel kan leven met dit onderscheid.... ;-)

Ik zie dat je met Hesperus al veel meer kan inregelen voor de knoppen van de Hue Tap en Hue Dimmer. O.a. dubbel drukken en lang drukken. Dit biedt weer wat mogelijkheden. Ik begin nu al enthousiast te worden....
Hoe doe jij dit dan via de app? Ik zie de 4 knoppen van mijn hue dimmer wel staan, maar ik kan ze niet programmeren, laat staan dubbel drukken of lang drukken (ik was echt blij nadat je zei dat dit kon)

Edit: via automation dus, ik was te vroeg, sorry!

[ Voor 3% gewijzigd door ericjansen88 op 19-12-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hesperus is leuk vanwege de opbouw van 'formules'.
Verder een draak van een app :P Maar er zitten zeker wel handigheden in.
Vooral met het bepalen van specifieke waardes: slider ingedrukt houden, dan kun je zelf een waarde opgeven bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jasper-NL schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:46:
[...]

Staat beide goed ingesteld.

Als ik bij ons huis kom aanrijden dan zie ik de lampen aanspringen, dus ja die regel werkt (heb ook de omna camera dus kan het ook op die manier controleren).

Ik snap dus niet hoe het kan dat regel 1 en 2 werken maar de overige niet.... kan ik ook de boel soort van resetten?
Toch lijkt het alsof iemand thuis is, ook al ben je er niet.

En ja je kan heel home weggooien en een nieuwe home maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Vorkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:47:
[...]

Toch lijkt het alsof iemand thuis is, ook al ben je er niet.

En ja je kan heel home weggooien en een nieuwe home maken :)
Misschien is dat laatste toch de beste optie.

Want als er niemand thuis is gaan de lampen niet aan bij zonsondergang. Dat is dus het vreemde, hij weet wanneer er wel of geen mensen thuis zijn. Alleen niet alle regels werken...

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak sinds een paar weken gebruik van een Hue Tap en sinds afgelopen weekend ook een Hue Dimmer. Beide ingeregeld via de Woning app. In het begin was ik helemaal blij dat het probleemloos werkte. Elke druk op een knop resulteerde direct in de betreffende actie (met een atv4k als hub).

Echter sinds een week is de Hue Tap al twee keer volledig uitgevallen. Geen enkele knop werkte meer. Destijds had ik al over een dergelijk probleem gelezen (gemeld door @Serena ). Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven dat de Hue Tap er opeens mee stopt, maar dat is dus wel het geval (al twee keer).

De enige oplossing is in de Hue app de Tap te verwijderen en deze opnieuw toe te voegen en in de Woning app verder te configureren. Dan doet ie het weer perfect, tot......

Serena gaf ook aan dat Dimmer uit viel in HomeKit. Daarvoor gebruik ik ‘m nog te kort. Tot nu toe doet ie het nog. Toen vandaag de Tap uit viel, kon ik de lampen nog wel bedienen met de Dimmer. Ik kijk het nu nog even aan, maar als de Tap en/of Dimmer er weer mee kapt, dan configureer ik de accessoires alleen nog maar in de Hue app (en een additionele regel in de Woning app welke er voor zorgt dat wanneer lamp X aan gaat, ook de elgato eve stekker geactiveerd wordt).

Eerlijk gezegd best balen. Ik had gehoopt alles in HomeKit te kunnen gaan inregelen.

Hebben jullie nog adviezen wat te doen? Kan ik dit bij Philips melden? Het lijkt alsof hun HomeKit ondersteuning voor Hue accessoires niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:17:
Ik maak sinds een paar weken gebruik van een Hue Tap en sinds afgelopen weekend ook een Hue Dimmer. Beide ingeregeld via de Woning app. In het begin was ik helemaal blij dat het probleemloos werkte. Elke druk op een knop resulteerde direct in de betreffende actie (met een atv4k als hub).

Echter sinds een week is de Hue Tap al twee keer volledig uitgevallen. Geen enkele knop werkte meer. Destijds had ik al over een dergelijk probleem gelezen (gemeld door @Serena ). Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven dat de Hue Tap er opeens mee stopt, maar dat is dus wel het geval (al twee keer).

De enige oplossing is in de Hue app de Tap te verwijderen en deze opnieuw toe te voegen en in de Woning app verder te configureren. Dan doet ie het weer perfect, tot......

Serena gaf ook aan dat Dimmer uit viel in HomeKit. Daarvoor gebruik ik ‘m nog te kort. Tot nu toe doet ie het nog. Toen vandaag de Tap uit viel, kon ik de lampen nog wel bedienen met de Dimmer. Ik kijk het nu nog even aan, maar als de Tap en/of Dimmer er weer mee kapt, dan configureer ik de accessoires alleen nog maar in de Hue app (en een additionele regel in de Woning app welke er voor zorgt dat wanneer lamp X aan gaat, ook de elgato eve stekker geactiveerd wordt).

Eerlijk gezegd best balen. Ik had gehoopt alles in HomeKit te kunnen gaan inregelen.

Hebben jullie nog adviezen wat te doen? Kan ik dit bij Philips melden? Het lijkt alsof hun HomeKit ondersteuning voor Hue accessoires niet goed is.
Ik maak hier de laatste weken (sinds iOS 11.2.x) ook van dat soort dingen mee terwijl ik er met iOS 11.0.x en 11.1.x géén last van had. Ik heb inmiddels al m'n HUE Accessoires qua configuratie weer terug gehaald naar de HUE bridge. Ze zijn dus nog wel zichtbaar én gekoppeld aan de juiste "Kamers" en "Zones" in Homekit alleen het configureren doe ik nú weer in de HUE App,

Ik heb eerder een vermoeden dat het aan iOS ligt, vanochtend kon ik vanop m'n iPhone op m'n werk wéér niet verbinden met m'n ATV4-4K welke als Homekit Hub fungeert terwijl ik de HUE Bridge wél gewoon kon bereiken nadat ik een VPN opgezet had met m'n router thuis vanop die zelfde iPhone. Homekit wilde pas weer werken ná een reboot van de iPhone.

Buiten dat heb ik sinds iOS 11.2.x een hoop rare issues in m'n auto aangaande het gelijktijdig koppelen van meerdere iPhones. M'n zakelijke toestel mag (van mij) géén A2DP doen, dat doet m'n privé iPhone. Zónder A2DP heb ik echter géén geluid meer vanaf dat gekoppelde zakelijke toestel over m'n carkit.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:30:
[...]

Ik maak hier de laatste weken (sinds iOS 11.2.x) ook van dat soort dingen mee terwijl ik er met iOS 11.0.x en 11.1.x géén last van had. Ik heb inmiddels al m'n HUE Accessoires qua configuratie weer terug gehaald naar de HUE bridge. Ze zijn dus nog wel zichtbaar én gekoppeld aan de juiste "Kamers" in Homekit allen het configureren doe ik in de HUE App,
Als het probleem zich weer voordoet, wil ik de Hue accessoires ook op die manier configureren.
Hopelijk is het inderdaad een iOS issue en is het in een volgende versie gefixed.

In ieder geval bedankt voor het aangeven dat jij ook dergelijke problemen ervaart. Nu hoef ik in ieder geval niet nog van alles te gaan uitproberen (tot en met het verwijderen van je ‘woning’ en alles opnieuw configureren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
vaag :? nog niet in de NL appstore? op iPad?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 19-12-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:55:
[...]

vaag :? nog niet in de NL appstore? op iPad?
Vreemd. Ik heb ‘m drie uur geleden geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 19-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
@meesje
Hue stuurt je naar Apple en andersom idem dito.
Ik heb het opgegeven en alles in Hue geconfigureerd met acties als lamp x aan gaat dan…
Vraag me af of dit ooit goed gaat werken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serena schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:38:
@meesje
Hue stuurt je naar Apple en andersom idem dito.
Ik heb het opgegeven en alles in Hue geconfigureerd met acties als lamp x aan gaat dan…
Vraag me af of dit ooit goed gaat werken.
Dit gaan "we" dus niet opgeven... De HUE App babbelt keurig vanuit "buiten" met alle lampen en accessoires op het moment dat er een (IPSEC) VPN connectie is vanop de iPhone met met het (privé) VPN-Endpoint thuis,waarbij de iPhone dus toegang heeft tot de lokale resources op 't privé netwerk (zónder dat er überhaupt een Philips HUE Account aanwezig is). Die zelfde iPhone zou middels Homekit zónder die VPN moeten connecten met z'n HUB via iCloud maar vertikt dat totdat de iPhone een reboot krijgt (én dus een nieuwe associatie aangaat mét de iCloud waar ook die ATV4-4K in staat met 't zelfde iTunes account).

Homekit Certified.... Maar dan moet de groenteboer z'n eigen fruitwinkel wél netjes op orde houden/maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:50:
[...]

Dit gaan "we" dus niet opgeven... De HUE App babbelt keurig vanuit "buiten" met alle lampen en accessoires op het moment dat er een (IPSEC) VPN connectie is vanop de iPhone met met het (privé) VPN-Endpoint thuis,waarbij de iPhone dus toegang heeft tot de lokale resources op 't privé netwerk (zónder dat er überhaupt een Philips HUE Account aanwezig is). Die zelfde iPhone zou middels Homekit zónder die VPN moeten connecten met z'n HUB via iCloud maar vertikt dat totdat de iPhone een reboot krijgt (én dus een nieuwe associatie aangaat mét de iCloud waar ook die ATV4-4K in staat met 't zelfde iTunes account).

Homekit Certified.... Maar dan moet de groenteboer z'n eigen fruitwinkel wél netjes op orde houden/maken ;)
Gezondheid!!! Geen idee waar je het over hebt, maar het zal best… |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:50:
[...]

Wimmel_1, waarschijnlijk zit jij veel dieper in de materie dan wij (@Serena en ik), maar ik snap net als haar echt helemaal niks van wat je nu schrijft. Ik weet wat een vpn is, maar ik zie niet de relatie met het homekit probleem (uitvallen hue tap). Wellicht kun je nog in jip en janneke taal uitleggen wat je bedoelt?
Is er nog iets wat ik kan uitproberen?
Waar zit volgens jou het probleem mbt het uitvallen van de hue tap? Ik maak gebruik van een atv4k als hub. Alle gemaakte instellingen en regels worden toch bewaard op de atv of icloud waarmee de atv in verbinding staat?
Wat me trouwens opvalt, is dat als je een hue tap of dimmer configureert de Woning app, je in bv de elgato eve app deze comfiguratie zichtbaar is als automation regels (dat verbergt de Woning app dus).
Serena en wimmel, ik verwijder nu elke keer de hue tap in de hue app en voeg ‘m opnieuw en configureer de tap verder in de woning app. Wat ik me nu afvraag, is het wellicht al afdoende om de atv opnieuw op te starten en/of op de atv uit en in te loggen op icloud?
Je eerste zin van niet opgeven klinkt wel goed hoor.... ;) Maar zelf wilde ik het nog 1 kans geven en anders de tap en dimmer maar in de hue app comfigureren. En wellicht als er nieuwe tvos of ios versie is, even testen of de tap wel blijft werken in homekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Mijn Elgato Eve Room begint weer te bokken :(
Ineens loopt ie op naar een waarde van ca 2100 PPM, (Allerlei rood knipperende lampen in kantoor :') ) en blijft daar dan ook hangen. Super onwaarschijnlijk natuurlijk! Zeker omdat de lijn ook gewoon blijft hangen.
Gereset, alles weer normaal.
Meteen ook bevestiging dat die metingen niet klopten uiteraard.

Nu 2 dagen later, precies hetzelfde.

begin aardig mijn neus vol te krijgen van Elgato :N
Eerst kranen, toen twee keer een stekker, bij buurman al een defecte room, nu mijn room...

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 20-12-2017 13:54 ]

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Moet Homekit nu weer werken voor AppleIDs die zijn uitgenodigd voor HomeKit? HomeKit staat namelijk ingesteld op de iPad van mijn vriendin en ze heeft mij uitgenodigd zodat ik ook toegang heb. Alleen bij het aanklikken van een scene laadt hij voor driekwart en doet hij verder niets.
paQ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:49:
Ineens loopt ie op naar een waarde van ca 2100 PPM, (Allerlei rood knipperende lampen in kantoor :') ) en blijft daar dan ook hangen. Super onwaarschijnlijk natuurlijk! Zeker omdat de lijn ook gewoon blijft hangen.

Eerst kranen, toen twee keer een stekker, bij buurman al een defecte room, nu mijn room...
Balen. Bij mij is de Room onder garantie vervangen. Hij was opeens overleden na een tijdje de batterijen niet te hebben vervangen. Fingers crossed dus......

• paQ
meesje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:05:
[...]

Balen. Bij mij is de Room onder garantie vervangen. Hij was opeens overleden na een tijdje de batterijen niet te hebben vervangen. Fingers crossed dus......
Ook dit zal coolblue vast wel weer netjes en naar behoren oplossen, maar het heeft geen zin als Elgato producten steeds binnen een jaar de geest geven. Daar zijn ze veel te duur voor ook.

paQ schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ook dit zal coolblue vast wel weer netjes en naar behoren oplossen, maar het heeft geen zin als Elgato producten steeds binnen een jaar de geest geven. Daar zijn ze veel te duur voor ook.
Al mijn Elgato Eve spullen komen trouwens ook van Coolblue en zij staan inderdaad wel bekend om hun goede service (daarom ook regelmatig iets duurder dan andere winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:49:

Bij mij echt nul problemen so far.
Uiteraard wel dat de waardes flink stijgen bij douchen/gebruik maken van het gas (ook boven de 1000/2000 tot wel 4000 met 20 min koken). Maar daar heb ik hem ook voor gekocht. Misschien is dat ding gewoon niet heel accuraat.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Misschien mis ik iets in de Elgato/Hesperus app, maar het lijkt niet in te stellen dat if scène x and after sundown and before sunrise and deur open, then lamp x aan voor 5 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 07:54:
Misschien mis ik iets in de Elgato/Hesperus app, maar het lijkt niet in te stellen dat if scène x and after sundown and before sunrise and deur open, then lamp x aan voor 5 minuten?
Een scene is een pre-set die je laadt.

Je kan het oplossen door delen uit de scene als condities te gebruiken, maar 1 als trigger.
Dus:

ALS (trigger)
lamp 1 (uit scene) is aan

EN (conditie)
lamp 2 (uit scene) is aan
lamp 3 (uit scene) is aan
after sundown
before sunrise

DAN (resultaat of scene)
lamp X aan, met timer voor 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vandaag weer (de door coolblue vervangen) Elgato plug power plug moeten resetten. Ook deze nokt na enige tijd met schakelen. Hij reageert netjes, maar schakelt de stroom niet meer af. (ondanks aan/uit)
Ik krijg ondertussen helemaal de schijt van Elgato :(
Hij moet dan ca 30 min van de stroom, en daarna werkt het weer. Maar de ervaring bij de vorige was dat eenmaal dit probleem begonnen, het steeds vaker zal optreden.

Ondertussen kwamen vandaag eindelijk de Mi/aqara rookmelders binnen, en die gingen vrij probleemloos in homebridge op. Met de stabiliteit van homebridge/aqara lijkt alles ik orde trouwens. Ik heb ze even getest met een kaarsje die ik uitblaas, en vrijwel instant reageert homekit met de scene die ik er aan heb gekoppeld. (Alle lampen 100%)

Ik ga nog maar eens wat aqara dingetjes bestellen. Deursensor voor 6,50 is echt een lachertje. Mooie wipper-schakelaars ook, maar zullen niet hue dimmen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:09:
Vandaag weer (de door coolblue vervangen) Elgato plug power plug moeten resetten. Ook deze nokt na enige tijd met schakelen. Hij reageert netjes, maar schakelt de stroom niet meer af. (ondanks aan/uit)
Ik krijg ondertussen helemaal de schijt van Elgato :(
Hij moet dan ca 30 min van de stroom, en daarna werkt het weer. Maar de ervaring bij de vorige was dat eenmaal dit probleem begonnen, het steeds vaker zal optreden.

Ondertussen kwamen vandaag eindelijk de Mi/aqara rookmelders binnen, en die gingen vrij probleemloos in homebridge op. Met de stabiliteit van homebridge/aqara lijkt alles ik orde trouwens. Ik heb ze even getest met een kaarsje die ik uitblaas, en vrijwel instant reageert homekit met de scene die ik er aan heb gekoppeld. (Alle lampen 100%)

Ik ga nog maar eens wat aqara dingetjes bestellen. Deursensor voor 6,50 is echt een lachertje. Mooie wipper-schakelaars ook, maar zullen niet hue dimmen verwacht ik.
Ik word niet vrolijk als ik jouw berichten over Elgato lees. Fingers crossed.....
Bij mij werken de twee eve stekkers al een lange tijd goed. Eentje bevindt zich nu al een jaar buiten in een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:21:
[...]

Ik word niet vrolijk als ik jouw berichten over Elgato lees. Fingers crossed.....
Bij mij werken de twee eve stekkers al een lange tijd goed. Eentje bevindt zich nu al een jaar buiten in een stopcontact.
ik heb er nog 1, en daar nog nooit problemen mee gehad, zelfde voor de door sensors. Maar al het andere met regelmaat gedonder. Het is gewoon niet stabiel. Het lijkt eerder op geluk hebben als er geen problemen mee optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
[...]

Zijn die dingen waterdicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:24:
[...]

ik heb er nog 1, en daar nog nooit problemen mee gehad, zelfde voor de door sensors. Maar al het andere met regelmaat gedonder. Het is gewoon niet stabiel. Het lijkt eerder op geluk hebben als er geen problemen mee optreden.
Ik ben geen electricien, maar kan het wellicht zijn dat een bepaald stopcontact in je woning (waarin de stekker zit, die stuk gaat) van te veel spanning voorzien wordt? Het is maar hardop denken hoor... ;) Voornamelijk omdat alleen jij (voor zover ik alle berichten heb gelezen) aangeeft dat de stekker stuk gaat. Maar ja, aan de andere kant, mijn Room ging ook opeens stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 24 december 2017 @ 05:25:
[...]

Zijn die dingen waterdicht dan?
Ze zijn niet waterdicht. Ook als het vriest is het een risico. De stekker doet het al een jaar buiten. Het is wel zo dat de stekker beschermd is tegen directe regen doordat de buitencontactdoos van een klepje is voorzien waaronder de elgato eve stekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:51:
[...]

Ze zijn niet waterdicht. Ook als het vriest is het een risico. De stekker doet het al een jaar buiten. Het is wel zo dat de stekker beschermd is tegen directe regen doordat de buitencontactdoos van een klepje is voorzien waaronder de elgato eve stekker zit.
Kun je die Elgato EVE plug niet beter aan de kant van je meterkast afmonteren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:45:
[...]

Kun je die Elgato EVE plug niet beter aan de kant van je meterkast afmonteren? :9
Kun jij je tuinverlichting vanuit de meterkast aansturen....? Heb je daar allemaal wandcontactdozen?

Af en toe heb ik het idee dat we niet op dezelfde golflengte zitten.... ;)
Bijvoorbeeld ook je opmerking over vpn, wat (gelukkig) @Serena totaal ook niet begreep. Helaas heb je niet meer op mijn reactie gereageerd. Wellicht maak je namelijk een heel goed punt, maar snap ik het gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:05:
[...]

Kun jij je tuinverlichting vanuit de meterkast aansturen....? Heb je daar allemaal wandcontactdozen?

Af en toe heb ik het idee dat we niet op dezelfde golflengte zitten.... ;)
Bijvoorbeeld ook je opmerking over vpn, wat (gelukkig) @Serena totaal ook niet begreep. Helaas heb je niet meer op mijn reactie gereageerd. Wellicht maak je namelijk een heel goed punt, maar snap ik het gewoon niet.
Voor dat VPN gedeelte moet je een "klein beetje" netwerkkennis hebben én thuis een eigen VPN endpoint draaien zodat je vanop het internet kunt verbinden met je EIGEN lokale privé netwerk alsof dat je gewoon thuis bent (vergelijkbaar met vanuit "ergens ter wereld" inloggen op het bedrijfsnetwerk van je werkgever). Ik kan dat hier wel van A-Z gaan uitleggen maar dat heeft volgens mij geen toegevoegde waarde in dít topic (voor m'n werk zet ik o.a. dat soort faciliteiten bij klanten op middels vrij dure appliances/firewall's waarbij ook ieder bitje wat er over de lijn gaat gemonitord wordt).

Aangaande die meterkast: Ik heb vanuit m'n centrale "meterkast" in huis een volledige fase naar de (vrijstaande) garage lopen en daar dus ook een extra groepenkast. In die groepenkast is iedere WCD als afzonderlijke groep beschikbaar dus zou ik zo'n EVE plug dan ook direct ná de zekeringautomaat kunnen zetten. Nou heb ik hier nog geen usecase kunnen bedenken voor mezelf waarbij dat dat enig nut heeft in mijn situatie maar.... Wat niet is kan nog komen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:40:
[...]

Ik ben geen electricien, maar kan het wellicht zijn dat een bepaald stopcontact in je woning (waarin de stekker zit, die stuk gaat) van te veel spanning voorzien wordt? Het is maar hardop denken hoor... ;) Voornamelijk omdat alleen jij (voor zover ik alle berichten heb gelezen) aangeeft dat de stekker stuk gaat. Maar ja, aan de andere kant, mijn Room ging ook opeens stuk.
Neh
Want andere Elgato producten (op batterijen) vertoonden ook kuren of gaan plotseling stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:17:
[...]

Voor dat VPN gedeelte moet je een "klein beetje" netwerkkennis hebben én thuis een eigen VPN endpoint draaien zodat je vanop het internet kunt verbinden met je EIGEN lokale privé netwerk alsof dat je gewoon thuis bent (vergelijkbaar met vanuit "ergens ter wereld" inloggen op het bedrijfsnetwerk van je werkgever). Ik kan dat hier wel van A-Z gaan uitleggen maar dat heeft volgens mij geen toegevoegde waarde in dít topic (voor m'n werk zet ik o.a. dat soort faciliteiten bij klanten op middels vrij dure appliances/firewall's waarbij ook ieder bitje wat er over de lijn gaat gemonitord wordt).

Aangaande die meterkast: Ik heb vanuit m'n centrale "meterkast" in huis een volledige fase naar de (vrijstaande) garage lopen en daar dus ook een extra groepenkast. In die groepenkast is iedere WCD als afzonderlijke groep beschikbaar dus zou ik zo'n EVE plug dan ook direct ná de zekeringautomaat kunnen zetten. Nou heb ik hier nog geen usecase kunnen bedenken voor mezelf waarbij dat dat enig nut heeft in mijn situatie maar.... Wat niet is kan nog komen >:)
Bedankt voor je reactie. Wat betreft VPN, ik heb weet wel een beetje wat dat is. Heb wel eens, als spielerei, een VPN opgezet op mijn Synology zodat ik in het buitenland toch kon kijken naar b.v. NPO.
Maar ik zag en zie geen relatie tot het uitvallen van de Hue Tap in HomeKit (daar reageerde je op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:08:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wat betreft VPN, ik heb weet wel een beetje wat dat is. Heb wel eens, als spielerei, een VPN opgezet op mijn Synology zodat ik in het buitenland toch kon kijken naar b.v. NPO.
Maar ik zag en zie geen relatie tot het uitvallen van de Hue Tap in HomeKit (daar reageerde je op).
Het is waarschijnlijk ook niet het uitvallen van de HUE Tap ansich geweest maar het uitvallen van de Apple Homekit spullen (communicatie Woning App met de Homekit HUB). Als je je HUE Tap configureert in Apple Homekit dan weet de HUE Bridge eigenlijk niets meer van dat apparaatje en loopt de verbinding van de HUE Tap dus altijd via de Apple iCloud (óók als je thuis bent en middels WiFi verbonden bent met je eigen privé netwerk).

Ik had laatst een issue met het niet kunnen bereiken van m'n Apple Homekit gekoppelde spullen waarvan de Homekit HUB op m'n ATV4-4K draait terwijl ik in m'n auto op de snelweg reed (niet dat je daar dat spul moet gaan bedienen óf configureren maar...). Nadat ik een VPN tunnel met m'n eigen privé netwerk had opgezet kon ik wél aan m'n HUE Bridge komen (zonder MY HUE Account, dus!) én ook m'n ATV4-4K bereiken.

Ná een reboot van m'n iPhone kon ook de "Woning App" op m'n iPhone weer contact maken mét de Homekit HUB bij me thuis (zonder VPN dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
[...]

Bij mij is het ook al sinds het in gebruik nemen van Eve Weather feest, om de dag moeten resetten en zoals @paQ zegt, 30 min van stroom af en dan doet ‘ie het weer (even)... Ga hem na de kerst terugsturen, ben er klaar mee. Gebruik wel een Aqara Mi sensor voor een kwart van de prijs (niet voor buiten weliswaar, maar onder overkapping wil ik het risico wel nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Als ze nou eens een deel van de energie die in die app gaat eens in de kwaliteit zouden steken....
Ik vind het vooral erg jammer. Ik verwacht enigszins een stabiel sensor voor 79 euro en altijd werkende stekker (!) voor 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:52:
Als ze nou eens een deel van de energie die in die app gaat eens in de kwaliteit zouden steken....
Ik vind het vooral erg jammer. Ik verwacht enigszins een stabiel sensor voor 79 euro en altijd werkende stekker (!) voor 55
Die "dertig minuten" lijkt haast wel een time-out in de DHCP configuratie te zijn waarbij de lease op een uur staat. Nou heb ik hier (nog) géén Elgato spullen dus ik kan 't hier niet reproduceren/onderzoeken maar: Hoe (middels wélk protocol) babbelen die spullen mét je Homekit Hub én/of netwerk?

(Te) Korte DHCP leases zijn funest voor een netwerk (Als in: Veroorzaken onnodig véél verkeer en belasting van/op een DHCP server).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:19:
[...]

Die "dertig minuten" lijkt haast wel een time-out in de DHCP configuratie te zijn waarbij de lease op een uur staat. Nou heb ik hier (nog) géén Elgato spullen dus ik kan 't hier niet reproduceren/onderzoeken maar: Hoe (middels wélk protocol) babbelen die spullen mét je Homekit Hub én/of netwerk?
Het heeft daar niets mee te maken.
De plug reageert prima op handelingen. En vrijwel direct ook. Het schakelrelais echter blijft in staan. Dus ongeacht of de plug aan of uit staat, hij geeft gewoon stroom door.
Je hoort dan ook geen *klik meer.
Laat ik hem 20-30 min van de stroom dan doet hij het daarna weer gewoon. Maar voor hoe lang is dan de vraag. Soms een dag. Soms 2 weken. Je kan er gewoon niet meer van op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:23:
[...]

Het heeft daar niets mee te maken.
De plug reageert prima op handelingen. En vrijwel direct ook. Het schakelrelais echter blijft in staan. Dus ongeacht of de plug aan of uit staat, hij geeft gewoon stroom door.
Je hoort dan ook geen *klik meer.
Laat ik hem 20-30 min van de stroom dan doet hij het daarna weer gewoon. Maar voor hoe lang is dan de vraag. Soms een dag. Soms 2 weken. Je kan er gewoon niet meer van op aan.
Hmmm... Dan "klinkt" 't meer als een probleem met de koeling van zo'n EVE plug waarbij een "mechanisch relais" blijft plakken? Zou tegenwoordig toch niet meer moeten kunnen gezien 't feit dat er geen mechanica in zo'n ding hoeft te zitten, maar gezien de "hoorbare KLIK" dus wél zit (IMHO).

Zou overigens ook wél kunnen verklaren waarom @meesje er met z'n Elgato EVE plug BUITEN (nú?) géén last van heeft ;)

Vanwege een te kort aan spanning (ampere) kan een mecahnisch relais overigens óók bijven plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Er klikt duidelijk iets bij in- en uitschakelen, dus het zal vast wel mechanisch gaan.
En idd, net alsof het relais blijft plakken.

En als dat zo is, is het gewoon ruk gemaakt.
Het apparaat dat ik er mee aanstuur trekt maar 60W (Max 150W) dus daar kan het echt niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:36:
Er klikt duidelijk iets bij in- en uitschakelen, dus het zal vast wel mechanisch gaan.

Het apparaat dat ik er mee aanstuur trekt maar 60W (Max 150W) dus daar kan het echt niet inzitten.
Misschien dat je ook eens kan kijken wat dat apparaat wat áchter je Elgato Eve Plug zit aan "lekstroom" heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:58:
[...]

Misschien dat je ook eens kan kijken wat dat apparaat wat áchter je Elgato Eve Plug zit aan "lekstroom" heeft?
Volgens de app 0W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:26:
[...]

Hmmm... Dan "klinkt" 't meer als een probleem met de koeling van zo'n EVE plug waarbij een "mechanisch relais" blijft plakken? Zou tegenwoordig toch niet meer moeten kunnen gezien 't feit dat er geen mechanica in zo'n ding hoeft te zitten, maar gezien de "hoorbare KLIK" dus wél zit (IMHO).

Zou overigens ook wél kunnen verklaren waarom @meesje er met z'n Elgato EVE plug BUITEN (nú?) géén last van heeft ;)

Vanwege een te kort aan spanning (ampere) kan een mecahnisch relais overigens óók bijven plakken.
Ik laat het jullie weten wanneer de Eve stekker buiten de geest geeft.... ;)

Een paar weken geleden heb ik een stekker van Koogeek in de tuin geplaatst, echter het wifi signaal (naar de router in de meterkast) was te zwak. Bluetooth signaal van de Elgato eve naar de Atv4k is wel sterk genoeg. Als ik mijn wifi sterkte heb verbeterd gaat de Koogeek als nog naar de tuin. Is toch ruim de helft goedkoper dan Eve en daardoor minder erg als ie op een gegeven moment is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En daar haal je meteen het méést gemakkelijk te verstoren (lees: zwakke) protocol aan: Bluetooth werkt óók op de 2,4Ghz frequentieband met amper wat aan vermogen :+

Note 2 Self: Géén Legato spullen in huis halen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Hier hangt het huis vol met Elgato (7 stekkers, degree, room, weather, 3 deursensoren) en ik heb echt nooit storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
https://www.kickstarter.c...e-smartest-radiator-valve

Wellicht leuk kerstcadeau voor jezelf, HomeKit integratie Q2 2018. Stukje goedkoper dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:18:
Hier hangt het huis vol met Elgato (7 stekkers, degree, room, weather, 3 deursensoren) en ik heb echt nooit storingen.
vaag toch!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Sterker nog, 8 stekkers. Werken allemaal feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Raar... Mijn Eve Weather reageert nu helemaal niet meer, ook niet na batterijen vervangen, resetten en batterijen er een uur uit halen. Heb de hoop opgegeven, fijn het bij jou wel werkt @Serena, die van mij gaat retour. Heb nu een Aqara onder een betonnen bank hangen (circa 20m van gateway af) en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb 2 spots met QR111 lampen in de woonkamer hangen welke ik aan Homekit wil koppelen.

De lampen zijn nu op afstand te bedienen middels KAKU, maar ik wil ze integreren in mijn Woning app samen met mijn Philips HUE systeem.

Welke oplossingen zijn er voorhanden om deze verlichting 'smart' te maken zodat deze middels homekit aan te sturen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
masvma schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:35:
Ik heb 2 spots met QR111 lampen in de woonkamer hangen welke ik aan Homekit wil koppelen.

De lampen zijn nu op afstand te bedienen middels KAKU, maar ik wil ze integreren in mijn Woning app samen met mijn Philips HUE systeem.

Welke oplossingen zijn er voorhanden om deze verlichting 'smart' te maken zodat deze middels homekit aan te sturen zijn?
via homebridge
Daar kan kaku ook weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Top, ik ga me daar eens in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
paQ schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:36:

Precies dit heb ik ook gehad, ik hoorde het relais zachtjes tikken in plaats van een ferme tik. Had hem direct via de Elgato site gekocht en 1 mailtje was voldoende om ze terug te sturen en een nieuwe te krijgen. Ook mijn Eve Weather stopte van de een op de andere dag ermee (net zoals bij @Rgerr), ook deze werd probleemloos omgeruild. Het waren allemaal eerste generatie producten, ik denk dat daar nog wel wat zwakke bij zaten. Over het algemeen ben ik zeer te spreken over Elgato Eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Mijn Eve Weather gaat vandaag retour. Misschien een nieuwe, misschien geld terug.

Is het mogelijk om een tweede Apple tv als hub te laten fungeren, dus twee HomeKit hubs in één woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 27 december 2017 @ 07:35:
Mijn Eve Weather gaat vandaag retour. Misschien een nieuwe, misschien geld terug.

Is het mogelijk om een tweede Apple tv als hub te laten fungeren, dus twee HomeKit hubs in één woning?
Op het Elgato Eve blog heb ik gelezen dat je tweede atv4(k) kunt inzetten als verlenging van homekit. B.v. indien je onvoldoende bluetooth bereik hebt op de 1e verdieping. Technisch is er denk ik dan maar 1 van de 2 de ‘echte’ hub.
In datzelfde blog werd aangegeven dat het alleen werkt met twee atv4(k)’s en niet icm een atv3.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 27-12-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:33
@ Rgerr,

Ik heb thuis 2 atv4's. Dit werkt zeer goed.
In de Homekit app staat 1 als verbonden vermeldt, de 2de als standbye. Het regelt zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Hue Tap werkt nu al weer een week goed onder HomeKit. In de week daarvoor was ie al twee keer uitgevallen. Wel nadat mijn zoontje tig keer op de knoppen had gedrukt.... ;)

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:14:
[...]

Ik doe mee, heb er twee besteld. Ziet er veel belovend uit! Nu nog iets voor m’n rolluiken. :)
Heb je al een update of de blind engines onderweg zijn?

Ik vind dat het weer akelig stil blijft bij alle 'start-ups' rond de rolgordijnen.
Teptron schittert ook weer door vaagheid en mist.

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:01:
[...]

Heb je al een update of de blind engines onderweg zijn?

Ik vind dat het weer akelig stil blijft bij alle 'start-ups' rond de rolgordijnen.
Teptron schittert ook weer door vaagheid en mist.
“Final shipping data has been submitted in 19th, December. ... to ship all the quantities no later than December 28.”
Dus hoop vandaag iets van verzendbevestiging te krijgen met tracking.

Voorbereidingen zijn al wel getroffen, extentiekabels achter de plinten weggewerkt en reeds netjes afgekit!

Ik ga het overigens met een Apple tv 4 en 3 thuis proberen, vond een tweede 4 te duur voor de functies die het gaat uitvoeren (hub/AirPlay), mocht het tegenvallen is het gauw genoeg te lezen. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Rgerr op 28-12-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Werkt prima om een Apple tv 4 en Apple tv 3 beide tegelijkertijd als hub te gebruiken, de een extend de ander weliswaar, maar neemt de werking niet weg. Voor wat betreft Bluetooth accessoires kan ik niets over zeggen, mijn Eve Weather ligt bij de leverancier ter reparatie/vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:48:
Werkt prima om een Apple tv 4 en Apple tv 3 beide tegelijkertijd als hub te gebruiken, de een extend de ander weliswaar, maar neemt de werking niet weg. Voor wat betreft Bluetooth accessoires kan ik niets over zeggen, mijn Eve Weather ligt bij de leverancier ter reparatie/vervanging.
https://blog.elgato.com/h...th-bluetooth-and-homehub/
Volgens bovenstaand artikel is dat dus niet mogelijk.
Note: Only Apple TVs of the fourth generation and the 4K variant can be used simultaneously in multi-home-hub installations. If a third-generation Apple TV is used together with the newer Apple TV 4 (or 4K) in the same network, its HomeKit-related functions are disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vreemd, bij mij geeft ie binnen de Woning app beide Apple tv’s als verbonden aan. Lijkt mij dan ook dat die dan fungeren als hubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Volgens mij werkt alleen de aTV 4 als hub toch? De 3 kan dat volgens mij niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:10:
Volgens mij werkt alleen de aTV 4 als hub toch? De 3 kan dat volgens mij niet…
3 kan wel gebruikt worden als hub voor remote access en automatiseringen. Maar na dat de 3 er een nachtje over heeft geslapen, heeft ie zich bedacht lijkt het. In de Woning app geeft ie aan dat ie uitgeschakeld is... (Terwijl die aan staat voor alle duidelijkheid) Lijkt er op dat Elgato toch gelijk heeft. Nu hun sensoren nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 06:42:
[...]

3 kan wel gebruikt worden als hub voor remote access en automatiseringen. Maar na dat de 3 er een nachtje over heeft geslapen, heeft ie zich bedacht lijkt het. In de Woning app geeft ie aan dat ie uitgeschakeld is... (Terwijl die aan staat voor alle duidelijkheid) Lijkt er op dat Elgato toch gelijk heeft. Nu hun sensoren nog. :+
Ik denk dat het woord ‘hub’ in je eerste zin een beetje verwarrend is.
De ATV3 is puur voor remote access. Een ATV4(K) kan als hub (voor de automation van de HK accessoires) dienen èn voor remote access.
Zie verder: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Bedankt voor de terugkoppeling dat een 3 inderdaad niet werkt icm met een 4(K). Het zou natuurlijk altijd kunnen zijn dat er opeens toch weer iets gewijzigd is en dat het wel kan.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 30-12-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat het woord ‘hub’ in je eerste zin een beetje verwarrend is.
De ATV3 is puur voor remote access. Een ATV4(K) kan als hub (voor de automation van de HK accessoires) dienen èn voor remote access.
Zie verder: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Bedankt voor de terugkoppeling dat een 3 inderdaad niet werkt icm met een 4(K). Het zou natuurlijk altijd kunnen zijn dat er opeens toch weer iets gewijzigd is en dat het wel kan.
Sorry, dacht dat de 3 dat ook deed. Eerder had ik alleen een 3 en werkte automatiseringen prima. Maar schiet me net te binnen dat m’n iPad air 2 dat waarschijnlijk regelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Ik blijf gedoe hebben met de notificaties. Ik gebruik mijn Hue Motion sensors als een soort beveiligingssysteem, ik wil dus graag notificaties ontvangen wanneer er 'niemand thuis' is.

Op twee iPhones (die van mij en mijn vrouw) heb ik ingesteld dat er een notificatie moet worden gegeven wanneer er een beweging wordt gedetecteerd wanneer er niemand thuis is (dus beide iPhones buiten huis).

Gek genoeg krijgen we niet dezelfde notificaties, op de telefoon van mijn vrouw worden vaak notificaties gestuurd terwijl we gewoon beide thuis zijn. Op dat moment krijg ik de notificaties niet op mijn telefoon (terwijl het dezelfde condities zijn...).

Ik heb het gevoel dat de locatie-gebaseerde condities nog een beetje buggy zijn.

Gebruik een Apple TV4 als hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jasper-NL schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:28:
Ik blijf gedoe hebben met de notificaties. Ik gebruik mijn Hue Motion sensors als een soort beveiligingssysteem, ik wil dus graag notificaties ontvangen wanneer er 'niemand thuis' is.

Op twee iPhones (die van mij en mijn vrouw) heb ik ingesteld dat er een notificatie moet worden gegeven wanneer er een beweging wordt gedetecteerd wanneer er niemand thuis is (dus beide iPhones buiten huis).

Gek genoeg krijgen we niet dezelfde notificaties, op de telefoon van mijn vrouw worden vaak notificaties gestuurd terwijl we gewoon beide thuis zijn. Op dat moment krijg ik de notificaties niet op mijn telefoon (terwijl het dezelfde condities zijn...).

Ik heb het gevoel dat de locatie-gebaseerde condities nog een beetje buggy zijn.

Gebruik een Apple TV4 als hub.
Zelfde issue, maar dan met contactsensoren (if voordeur open and niet thuis etc.) soms krijg ik notificaties als ik zelf thuis ben of mijn vriendin, ook dezelfde instellingen. Denk dat het inderdaad nog niet helemaal perfect draait met locaties in Woning. Thermostaat reageert daar dan wel weer perfect op (arrive/leave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Op welke iPhones is dat?
En verspringen de gps locaties van die iPhones op bijv maps?
iOS 11.2.1?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 31-12-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:02:
Op welke iPhones is dat?
En verspringen de gps locaties van die iPhones op bijv maps?
iOS 11.2.1?
iPhone 7 en SE, beide 11.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb die problemen ook gehad met SE.
Dat was in iOS 11.1 toen wel opgelost.
In 11.2 weer uitgeschakeld, en nu... weet ik het eigenlijk niet :?
Mijn schoonmoeder heeft een SE.
eens kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:35:
Ik heb die problemen ook gehad met SE.
Dat was in iOS 11.1 toen wel opgelost.
In 11.2 weer uitgeschakeld, en nu... weet ik het eigenlijk niet :?
Mijn schoonmoeder heeft een SE.
eens kijken wat die doet.
Heb al vaker kuren gehoord over de SE icm HomeKit, misschien dat daar toch iets niet lekker loopt. Als je het wil uitproberen, graag! In de tussentijd zal ik m’n vriendin proberen te overtuigen om over te stappen naar een nieuwer toestel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Iemand al geëxperimenteerd met de nieuwe lightwave producten?

Ik zoek nog altijd een homekit-compatible dimmer voor de kroonluchters...

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Heeft er al iemand een HomeKit compatible oplossing voor rolluiken (somfy motor)?

Gebruik nu KlikAanKlikUit ASUN schakelaar in combinatie met HomeWizard en HomeBridge maar niet tevreden over stabiliteit en wil graag HomeKit compatible product.

Fibaro heeft rolluik shutters maar helaas nog niet HomeKit compatible.
Pagina: 1 ... 10 ... 88 Laatste