wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:50:
[...]
Dit gaan "we" dus niet opgeven... De HUE App babbelt keurig vanuit "buiten" met alle lampen en accessoires op het moment dat er een (IPSEC) VPN connectie is vanop de iPhone met met het (privé) VPN-Endpoint thuis,waarbij de iPhone dus toegang heeft tot de lokale resources op 't privé netwerk (zónder dat er überhaupt een Philips HUE Account aanwezig is). Die zelfde iPhone zou middels Homekit zónder die VPN moeten connecten met z'n HUB via iCloud maar vertikt dat totdat de iPhone een reboot krijgt (én dus een nieuwe associatie aangaat mét de iCloud waar ook die ATV4-4K in staat met 't zelfde iTunes account).
Homekit Certified.... Maar dan moet de groenteboer z'n eigen fruitwinkel wél netjes op orde houden/maken

Wimmel_1, waarschijnlijk zit jij veel dieper in de materie dan wij (@
Serena en ik), maar ik snap net als haar echt helemaal niks van wat je nu schrijft. Ik weet wat een vpn is, maar ik zie niet de relatie met het homekit probleem (uitvallen hue tap). Wellicht kun je nog in jip en janneke taal uitleggen wat je bedoelt?
Is er nog iets wat ik kan uitproberen?
Waar zit volgens jou het probleem mbt het uitvallen van de hue tap? Ik maak gebruik van een atv4k als hub. Alle gemaakte instellingen en regels worden toch bewaard op de atv of icloud waarmee de atv in verbinding staat?
Wat me trouwens opvalt, is dat als je een hue tap of dimmer configureert de Woning app, je in bv de elgato eve app deze comfiguratie zichtbaar is als automation regels (dat verbergt de Woning app dus).
Serena en wimmel, ik verwijder nu elke keer de hue tap in de hue app en voeg ‘m opnieuw en configureer de tap verder in de woning app. Wat ik me nu afvraag, is het wellicht al afdoende om de atv opnieuw op te starten en/of op de atv uit en in te loggen op icloud?
Je eerste zin van niet opgeven klinkt wel goed hoor....

Maar zelf wilde ik het nog 1 kans geven en anders de tap en dimmer maar in de hue app comfigureren. En wellicht als er nieuwe tvos of ios versie is, even testen of de tap wel blijft werken in homekit.