mattdice schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:25:
Ik heb een vraag over de automatiseringen binnen de Woning app. Ik heb een automatisering ingesteld die mijn lampen 30 min voor zonsondergang activeert als er iemand arriveert. Wordt deze automatisering dan ook geactiveerd wanneer er al iemand thuis is voor de zonsondergang? Dit laatste lijkt namelijk niet te werken.
dat klinkt alsof beide een trigger zijn en geen conditie.
Wat je ws wilt instellen is:
[30 min voor zonsondergang] EN [iemand is thuis] = de lampen aan
de eerste is hier de trigger (wanneer wil je dat er actie komt)
de tweede de conditie (er moet altijd aan ALLE condities worden voldaan)
Ben je nog niet thuis, maar het is wel al later dan 30 min na zonsondergang, dan maak je een tweede regel:
[de eerste persoon arriveert] EN [zonsondergang - 30 min] = de lampen aan
Het lijkt erop dat er in de woning app een verschil is tussen arriveren en al thuis zijn, klopt dat?
yep, gelukkig wel

. HET grote ding in iOS11
jij kan thuis zijn
jij kan arriveren/weggaan
iemand anders dan jij kan al thuis zijn
iemand anders dan jij kan arriveren/weggaan
Daarnaast vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een groep lampen alsnog makkelijk los van elkaar te kunnen bedienen. De lampen verschijnen nu namelijk als 1 groep in het overzicht van woning.
Je kan naar de groep toe door de tegel ingedrukt te houden > detail > accessoires
Daar kun je inhoud van een groep separaat bedienen, maar als je dat wil kun je ze beter niet groeperen.
die fibaro homekit knoppen zijn er nog niet zover ik weet.
Vergeet als alternatief vooral Netatmo niet.
Die hebben veruit de mooiste kranen met elegante bediening.
Ik heb zelf ervaring met de eve thermo, maar die kampten al bijna een jaar met software issues. Geen idee overigens of dat in de tweede versie is opgelost.
De Tado knoppen van mijn buurman zijn ook al weer vrij vlot retour gegaan. Vrij flimsy bediening vond ik zelf overigens.
Het voordeel van Elgato is wel dat het echt homekit compatible is, in de zin van dat je ook geen bridge nodig hebt.
Voordeel van de tado en netatmo kranen is dat ze naadloos opgaan in een thermostaatopstelling.
[
Voor 25% gewijzigd door
paQ op 28-11-2017 19:18
]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.