Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42
Vorkie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Stap 1 was Tradfri toevoegen via Homebridge en dat is gelukt, uiteindelijk zeggen ze dat het ook direct met homekit werkt, maar dit is net zo goed.

Eigenlijk niet meer als het volgens van deze stappen:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-tradfri-plugin

Zodra geïnstalleerd komen ze in Home op de locatie waar de Homebridge hangt en kan je ze daarna naar de juiste ruimte toesturen.

Tradfri bridge a 32 euro, 6x 7 euro GU10 en 10 euro dimmer en je hebt goedkoop een homekit setje, want wie wil er nou lampen van 35 euro in de wc hangen? :)

Xiaomi setje is vandaag op de post gegaan, dus als de duif wind mee heeft zal het spoedig binnen zijn.
mooi mooi. Schijnt dat ze volgende week sowieso HK compatible zijn :)
Hoe is de lengte van due GU-10?
Zoek nog altijd vervangers voor mijn inbouw halogeen in de keuken, maar zit niet te wachten op uitstekende lampjes :N

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 25-10-2017 21:01 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

mooi mooi. Schijnt dat ze volgende week sowieso HK compatible zijn :)
Hoe is de lengte van due GU-10?
Zoek nog altijd vervangers voor mijn inbouw halogeen in de keuken, maar zit niet te wachten op uitstekende lampjes :N
5,5cm lang inclusief de 2 pinnetjes, zonder de pinnetjes: 5cm, diameter is ook 5cm. Let wel het gaat hier om de 7 euro dimbare (en niet in wit kleur instelbare) lampjes.

En inderdaad, maar goed, Philips moest voor Hue een hele nieuwe bridge uitbrengen voor HomeKit, dus ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 25-10-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hmm zijn die "ambient white' dingen van TRADFRI dan langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
iemand ook last van dat ipad als controller, dat relatief vaak automations niet worden uitgevoerd?
ook op afstand bedienen werkt niet zo goed.. ipad niet op nachtstand, en aan de stroom kabel.. kan je ergens instellen dat hij niet de " wifi moet uitschakelen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
sweeeetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:17:
iemand ook last van dat ipad als controller, dat relatief vaak automations niet worden uitgevoerd?
ook op afstand bedienen werkt niet zo goed.. ipad niet op nachtstand, en aan de stroom kabel.. kan je ergens instellen dat hij niet de " wifi moet uitschakelen" ?
Wel gemerkt met iPad als hub dat het accessoires vaak erg traag reageerden of überhaupt niet reageerden. Als de iPad beneden lag reageerde het wel ‘beter’ als boven, maar heb het opgelost door een Apple tv aan te schaffen en die aan te sluiten op utp, die vervolgens verbonden is met extenders op de verdiepingen. Nu werkt alles razendsnel, ook op afstand.

Geen idee of dat een oplossing is die bij je past, maar zo heb ik het gedaan. Apple tv is overigens ook leuk speelgoed met AirPlay, Apple music en apps (vanaf Apple tv 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik had die problemen wel met een iPad 4. Vrij instabiel. Later vervangen voor iPad pro. Thuis Apple tv. Beiden nooit problemen mee.

Een iPad air schijn t het ook goed te doen.
En een iPad 4 kan sowieso geen iOS 11 draaien, dus dat was nu dan toch veen optie meer.

Of gewoon wachten op de HomePod *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Ik heb al Chrome cast en Sonos overal in huis, en een home cinema set die ook kan internet radio en AirPlay ondersteund.... dus ik zit echt te twijfelen of ik alleen voor home kit dus een nieuwe Apple tv moet aanschaffen.... heb wel 20 Hue lampen en 4 motions sensor en 6 dimmers.... dus ik wil wel maar die 200 euro..... heb overigens een iPad air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
sweeeetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:19:
Ik heb al Chrome cast en Sonos overal in huis, en een home cinema set die ook kan internet radio en AirPlay ondersteund.... dus ik zit echt te twijfelen of ik alleen voor home kit dus een nieuwe Apple tv moet aanschaffen.... heb wel 20 Hue lampen en 4 motions sensor en 6 dimmers.... dus ik wil wel maar die 200 euro..... heb overigens een iPad air.
Je kunt de iPad toch even instellen als hub - mocht het blijken dat je Homekit gaat gebruiken kun je nog altijd naar een Apple TV. Functionaliteit wordt er niet meer of minder van zolang die iPad maar in huis blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
sweeeetje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:19:
Chrome Cast verkopen en via marktplaats een Apple tv 4 aanschaffen? Heb die van mij ook tweedehands, heeft me een kleine €100 gekost. Niet dat je van mij perse een Apple tv moet kopen... Maar mocht je meer willen investeren in HomeKit, is stabiliteit en betrouwbaarheid natuurlijk wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
ZiSE schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Je kunt de iPad toch even instellen als hub - mocht het blijken dat je Homekit gaat gebruiken kun je nog altijd naar een Apple TV. Functionaliteit wordt er niet meer of minder van zolang die iPad maar in huis blijft.
De Ipad is hub, maar werkt niet denderend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Rgerr schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 06:18:
[...]

Chrome Cast verkopen en via marktplaats een Apple tv 4 aanschaffen? Heb die van mij ook tweedehands, heeft me een kleine €100 gekost. Niet dat je van mij perse een Apple tv moet kopen... Maar mocht je meer willen investeren in HomeKit, is stabiliteit en betrouwbaarheid natuurlijk wel een dingetje.
ik ga me in de tweedehands verdiepen! als t goed werkt, is het wel ideaal! zeker met de nieuwe " meer persoons" locatie based functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
sweeeetje schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

ik ga me in de tweedehands verdiepen! als t goed werkt, is het wel ideaal! zeker met de nieuwe " meer persoons" locatie based functies.
Zal vast genoeg op staan met de komst van 4K!

Ik heb overigens ook de gok genomen en wat Xiaomi spul laten overkomen, vooralsnog een gateway en paar sensoren. Eerst Homebridge aan de praat krijgen met een Pi en wachten tot het binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Rgerr schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Zal vast genoeg op staan met de komst van 4K!

Ik heb overigens ook de gok genomen en wat Xiaomi spul laten overkomen, vooralsnog een gateway en paar sensoren. Eerst Homebridge aan de praat krijgen met een Pi en wachten tot het binnen is...
ik ben heel benieuwd!!
laat me horen als je tests hebt! Ik ben niet elke dag op dit forum, dus je mag mn naam taggen als je wilt haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik wil graag mijn (normale) verlichting aansluiten aan Homekit. Het lijkt me geweldig om gewoon tegen m'n iPhone te roepen 'Sire doe de lichten uit' en dat de lichten dan ook uitgaan. Alhoewel Philips Hue een cool product is zou ik dit liever op een andere manier bereiken, namelijk via wifischakelaars verborgen in mijn huidige lichtschakelaars.

De enige wifi schakelaar die ik heb gevonden op basis van Homekit is de Fibaro (single). Nu is dit prima voor een van de schakelaars, maar de ander is een dubbele.

Op welke manier ga ik dit, niet gelet op de kosten, het beste oplossen? Wat heb ik nodig om straks vanaf de bank de verlichting uit te kunnen zetten in de rest van de kamer.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
X-G ik gebruik hiervoor de schakelaars (stopcontact) van Koogeek. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
X-G schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:36:
Ik wil graag mijn (normale) verlichting aansluiten aan Homekit. Het lijkt me geweldig om gewoon tegen m'n iPhone te roepen 'Sire doe de lichten uit' en dat de lichten dan ook uitgaan. Alhoewel Philips Hue een cool product is zou ik dit liever op een andere manier bereiken, namelijk via wifischakelaars verborgen in mijn huidige lichtschakelaars.

De enige wifi schakelaar die ik heb gevonden op basis van Homekit is de Fibaro (single). Nu is dit prima voor een van de schakelaars, maar de ander is een dubbele.

Op welke manier ga ik dit, niet gelet op de kosten, het beste oplossen? Wat heb ik nodig om straks vanaf de bank de verlichting uit te kunnen zetten in de rest van de kamer.
bridge 169, en tweeknops dimmer 129.
https://www.lightwaverf.com/lighting

best pricy... dan is hue (of IKEA TRADFRI vanaf morgen) goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
X-G schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:36:
[..] Wat heb ik nodig om straks vanaf de bank de verlichting uit te kunnen zetten in de rest van de kamer.
Hue. De keuze in wifi lichtschakelaars met Homekit support zal niet reuze zijn. Je maakt het jezelf wel moeilijk door niet voor Hue (of Ikea of Lifx) te kiezen. Voordeel van bijvoorbeeld Hue is dat het zeer simpel te installeren is en eenvoudig uit te breiden. Maar goed aan jou de keuze uiteraard :)

Naast de lightwave die @paQ als suggestie geeft heb je ook nog idevices - via amazon US: https://www.amazon.com/iD...red-Single/dp/B06Y5G7XPJ/. 100 USD per stuk en formaat wijkt af van Europees schakelmateriaal.

[ Voor 18% gewijzigd door ZiSE op 31-10-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ho! Die zijn 120 V!
Net als alle andere VS HomeKit schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
paQ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:03:
Ho! Die zijn 120 V!
Net als alle andere VS HomeKit schakelaars.
Klopt ook weer ;) Blijft het advies denk nog eens na waarom je het via schakelaars wilt oplossen en niet via de lampen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Vandaag 10 Tradfri spotjes toegevoegd inclusief hub. Werkt keurig in HomeKit.
Alleen, nu werkt mijn Hue Tap ineens niet meer (compleet andere ruimte).
Oh, en verschillende knoppen aan de Hue dimmers toevoegen werkt ook nog steeds niet.
Ligt dat nou aan mij?
iPhone 7 Plus op iOS 11.2.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
welke heb je gehaald?
wit wit, of dat 'spectrum' wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:16:
Vandaag 10 Tradfri spotjes toegevoegd inclusief hub. Werkt keurig in HomeKit.
Alleen, nu werkt mijn Hue Tap ineens niet meer (compleet andere ruimte).
Oh, en verschillende knoppen aan de Hue dimmers toevoegen werkt ook nog steeds niet.
Ligt dat nou aan mij?
iPhone 7 Plus op iOS 11.2.
Zelf heb ik geen Tradfri, maar alleen Hue lampen. Sinds de update dat Hue accessoires compatible zijn met HomeKit, heb ik de Tap toegevoegd aan HomeKit. Sinds werkte de Tap veel minder goed dan voorheen: ik moet regelmatig twee keer drukken voordat de lampen aangaan, soms gaan ze helemaal niet aan. Daarna de Tap weer uit HomeKit gehaald en alles werkt weer super goed. Lampen gaan direct aan.

Wat zijn/waren jouw ervaringen met de Tap via HomeKit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van HomeKit met meerdere gebruikers?

Voorheen was ik de enige die de Home app gebruikte omdat ik Philips Hue lampen in mijn slaapkamer gebruik, maar nu de TRÅDFRI lampen in de woonkamer en binnenkort onze thermostaat ook met HomeKit werken zullen mijn ouders en broertje de Home app ook gaan gebruiken.

Tijdens het installeren merk ik dat de favoriete scènes en apparaten in het "Home" overzicht voor iedereen hetzelfde zijn. Je kunt dus blijkbaar niet per persoon favoriete scènes en apparaten instellen – dat vind ik niet erg logisch als het over persoonsgebonden kamers zoals slaapkamers gaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ySBk8Bh.png

Nu heeft iedereen thuis dus dit beginscherm, maar het is alleen voor mij nuttig om mijn slaapkamerlampen als favoriet te hebben ingesteld.

Herkent iemand dit, of is er iets waar ik overheen kijk waardoor je de Home app toch per persoon kan aanpassen?

[ Voor 7% gewijzigd door BleuZ op 01-11-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 00:24

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Heb ook maar eens 2 Koogeeks pluggen (P1EU) besteld. Via https://www.cafago.com/en/p-p1eu.html kan je ze met Promo-code "OCP1" voor €27,09 per stuk bestellen. Komt dan wel uit china maar zonder verzendkosten :)

Voor de ongeduldigen onder ons: voor €32,45 (incl verzendkosten) kan je ze bij https://www.tomtop.com/p-p1eu.html vanuit Duitsland laten komen. Heb je ze iets sneller voor iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
BleuZ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:17:

Voorheen was ik de enige die de Home app gebruikte omdat ik Philips Hue lampen in mijn slaapkamer gebruik, maar nu de TRÅDFRI lampen in de woonkamer en binnenkort onze thermostaat ook met HomeKit werken zullen mijn ouders en broertje de Home app ook gaan gebruiken.

Tijdens het installeren merk ik dat de favoriete scènes en apparaten in het "Home" overzicht voor iedereen hetzelfde zijn. Je kunt dus blijkbaar niet per persoon favoriete scènes en apparaten instellen – dat vind ik niet erg logisch als het over persoonsgebonden kamers zoals slaapkamers gaat.

[afbeelding]

Nu heeft iedereen thuis dus dit beginscherm, maar het is alleen voor mij nuttig om mijn slaapkamerlampen als favoriet te hebben ingesteld.

Herkent iemand dit, of is er iets waar ik overheen kijk waardoor je de Home app toch per persoon kan aanpassen?
Kun je niet scenes op een gast account als favoriet instellen en dat hij bij jou niet verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
paQ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:20:
[...]

Kun je niet scenes op een gast account als favoriet instellen en dat hij bij jou niet verschijnt?
Nee, als ik op de telefoon van m'n vader een scène aanmaak of als favoriet instel verschijnt die ook in mijn telefoon. En andersom dus.

Lijkt me niet heel erg goed doordacht van Apple. Ik bedoel, het is handig dat je scènes kan delen maar voor bepaalde ruimtes is het toch gewoon handig om je eigen scènes te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sja kweenie. Ikzelf gebruik sowieso geen scenes “met de hand”. Het gaat ofwel geautomatiseerd of we bedienen met geprogrammeerde knoppen.

Ik denk dat de insteek dan zal zijn dat je de scène in de kamer zet waar hij op van toepassing is. Je bedient dan immers je eigen kamer met je eigen telefoon.

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 02-11-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Crosspost uit TRADFRI topic.
Ik heb 6 GU10 lampjes van IKEA in home gezet:

Nou... 6 spotjes “werkend”.
Tussen “ want ik moet bekennen dat ik het een behoorlijk speelgoedsysteempje vind.
De eerste gateway is al retour na 1 dag want de kabel was stuk na 4 keer unpluggen.
De installatie procedure, dat je voor elk lampje op een stoel moet klimmen en een knop 10 sec moet inhouden met de dimmer tegen de lamp aan :’). Man man man man man :F

De dimmer zelf... ik denk als ik die niet een keer terugbreng dat ik er binnen twee weken met de auto overheen rijd.

Hoe dan ook, een spot(Ha!)goedkope poging tot HomeKit gu10 spotjes in de keuken.
Maar zelfs in home blijft het een zo-zo systeem. Het dimmen gaat in stapjes en zelden reageren alle lampen in 1 groep gelijktijdig :?

Men mag dan wel zo schermen met dat het DE hue concurrent is, maar het is nog niet half zo goed als hue...

Ik heb uiteindelijk maar een Hue dimmerswitch ingesteld op een helderheid per knop.

Ik kijk het zo even een weekje of wat aan, maar het valt me vooralsnog berhoorlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BleuZ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:17:

[afbeelding]

Nee, de standaard Woning app is niet heel praktisch als je 1. veel apparaten hebt, 2. veel scenes hebt, 3. meerdere personen hebt.

Ik begrijp ook niet hoe favorieten worden gesorteerd (in de widget) en dat scenes alfabetisch worden gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Die sortering Kun je gewoon zelf inrichten.homescherm > wijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Zo, ik heb vandaag de nieuwe thermostaat ingesteld en ik moet zeggen dat HomeKit uiteindelijk wel geniaal werkt als hub voor alle smart devices hier in huis, ondanks het gebrek aan personalisatiemogelijkheden als je de app met meerdere personen thuis gebruikt.

Ik merk dat het door HomeKit zelfs voor mijn ouders ontzettend makkelijk is om alle slimme apparaten in huis te bedienen - alles gaat via de Home app, of dat nu een thermostaat is, een slimme lamp van Philips of IKEA, of een ander HomeKit-compatibel product.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNGbcck.png

De thermostaat in kwestie is een Honeywell Lyric T6. We hebben ook de thermostaat van Nest overwogen maar ondanks dat die er heel mooi afgewerkt uit ziet, werkt die niet met HomeKit en zit je toch nog met meerdere apps om je apparaten te bedienen. En dan nog is de T6 zeker niet lelijk, dus het geheel ziet er toch strak uit.

Ik heb nu ook onder "automation" in de app ingesteld dat die aan moet springen als iemand in ons gezin thuis komt en uit moet gaan als de laatste persoon thuis weggaat. Ik ben benieuwd hoe betrouwbaar dat werkt, heeft iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Apple snapt wel wat 'intuïtief' inhoudt.
Ben ook nog geen app tegen gekomen die alle homekit meuk zo netjes en helder weergeeft.
Wil je wat verder gaan met je automatiseringen dan de mogelijkheden die Woning biedt, kijk dan eens naar homesmart app (best duur) of iets als hesperus (gratis, maar geen aanwezigheidsfunctionaliteit)
Je kan dan uitgebreidere regels en condities aanmaken.

Aan-afwezigheid werkt perfect, mits goed ingesteld, en mits iPhone 6 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

@paQ @robertwebbe
Ik richt me even tot jullie, gezien jullie beide ook een Eve Room hebben en ik sinds kort ook troste bezitter. Ik vroeg me af of bij jullie de schommelingen in PPM ook af en toe hoog zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_2905_zpstevkyxwy.png

Nu is het meeste van de tijd onder de 500 maar soms zijn er onverklaarbare uitschieters.
Nu woon ik in een klein appartement van 40m2 maar vroeg me toch af of jullie wellicht een idee hebben.
Laatst had ik kaarsen aan en toen zag ik verklaarbare uitschieters, gezien kaarsvet gewoon zorgt voor een slechte luchtkwaliteit.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
tja. Lastig te zeggen. Als er een lucht / damp / vapor rechtstreek sop die sensor af gaat, dan zijn de waardes behoorlijk hoog, want op die plek erg geconcentreerd.
Het zou natuurlijk best kunnen hoor. Als eens geprobeerd om de sensor een dag of 2 op een andere plek te hangen / zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij mij schiet het vooral tijdens het koken omhoog.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Bijvoorbeeld, of als er veel mensen binnen zijn.
Of een stofzuiger aan gaat.
De waardes zijn niet onwaar, maar niet noodzakelijk alarmerend oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Thanks voor de snelle reacties. inderdaad tijdens koken schieten bij mij ook de waardes omhoog.
Vanwege de grote van het appartement verklaard dat ook dat de ruimte dan hogere waardes kent.

De reden dat ik er ook benieuwd naar ben is omdat ik een CV uit 2001 heb, die het nog heel goed doet maar ik ben af en toe toch een beetje huiverig dat zo'n ding teveel koolmonoxide afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Underworld schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:47:
Thanks voor de snelle reacties. inderdaad tijdens koken schieten bij mij ook de waardes omhoog.
Vanwege de grote van het appartement verklaard dat ook dat de ruimte dan hogere waardes kent.

De reden dat ik er ook benieuwd naar ben is omdat ik een CV uit 2001 heb, die het nog heel goed doet maar ik ben af en toe toch een beetje huiverig dat zo'n ding teveel koolmonoxide afgeeft.
De eve room detecteert geen CO. Daar heb je weer andere sensors voor.
van onelink fire alert en fibaro CO.
http://manuals.fibaro.com/hk-co-sensor/ (meet ook temp)

Volgens mij heeft Elgato eve er onlangs ook een aangekondigd.(edit: die weer hetzelfde als die van netatmo / hager is)

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 04-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Dat was ik inderdaad even vergeten. Nu heb ik al een koolmonoxide melder hangen maar het is een simpel ding van de blokker die niet koppelbaar is met homekit.
Jammer dat dat ding van Fibaro zo duur is. Als er nou nog iets van een extraatje zoals een bewegingssensor opzat dat rechtvaardige dan nog een beetje de hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wellicht even wachten of die van elgato ook CO gaat doen. Maar zover ik weet kan een rookdetector beter aan het plafond hangen, itt een CO detector die net onder ooghoogte moet.
Verder is alles van Fibaro prijzig, en shiny plastic :N
edit: elgato eve is ook shiny plastic.... maar de rookdetector wordt mat.

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 04-11-2017 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29
@Underworld Bij mij schiet die ook flink uit bij het branden van kaarsen en wierook. Tijdens het koken of als er visite is gaat die ook omhoog.

Ik heb gemerkt dat je de luchtkwaliteit ook positief kan beïnvloeden met planten. Google hier maar eens op, NASA is hier al een jaar of 30 mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik ben bezig met de overgang naar de Home app als centrale om alles te bedienen, inclusief integratie met Hue Taps en Dimmer Switches maar ook met devices en sensoren van andere merken.

Voor Hue lampen merk ik dat de kleurkeuze van de lampen niet fijn werkt, althans hoe ik het nu begrijp. De woonkamer bijvoorbeeld bestaat uit een aantal gegroepeerde lampen (plafond, staand, serre, boekenkast etc). Dit omdat ik soms bijv de staande lampen feller wil dan de plafond lamp. De groepn lampen roep ik gezamenlijk aan in scenes in de Home app (bijv Woonkamer Vol, Woonkamer Aan, Woonkamer Dim). Wat ik nu doe is dat ik per scene vervolgens voor elke groep lampen apart de helderheid (bijv 70%) en kleurkeuze kies.

Dat kost veel tijd maar belangrijkste uitdaging is om prettige en consistente kleuren te krijgen. Dit werkt in de Home app zo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b2JGovv.png

Door op 'Edit' te drukken krijg je een color picker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cr9r9LX.png

En kun je de temperature instellen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i0bZQTF.png

Wat me niet bevalt is dat de presets en temperature keuze geen fijne kleuren bieden. Zijn een beetje bruinig/roze/roest kleurig en veel minder aangenaam dan standaard Philips Hue presets als Relax, Read en Dimmed. Met de color picker kan ik zelf aan de slag en kom ik wel een beetje in de buurt, maar het lukt me niet om voor een hele scene de kleur in 1x in te stellen - dit moet per groep lampen apart. Omdat de color picker niet heel accuraat is, is het erg ingewikkeld om alle lampen in een ruimte precies gelijk te krijgen qua kleur.

Zijn er nog andere mogelijkheden om enerzijds (eenvoudig) prettige kleuren te kiezen in de Home app en/of te zorgen dat je 1 kleur kunt kiezen die vervolgens op alle lampen in een scene wordt toegepast? Desnoods door handmatig RGB waarden in te vullen oid.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Je kan een scène in hue maken. Kleuren temperaturen van alles dat je in die scène wil.
Die activeren, dan naar de HomeKit app gaan en van die settings (hue scène is actief) een HomeKit scène maken.
Dat moet volgens mij doen wat je vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
paQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:18:
Je kan een scène in hue maken. Kleuren temperaturen van alles dat je in die scène wil.
Die activeren, dan naar de HomeKit app gaan en van die settings (hue scène is actief) een HomeKit scène maken.
Dat moet volgens mij doen wat je vraagt.
Yes, dat doet het inderdaad, super! Jammer dat scenes maken in Home app niet lekker werkt maar dit is een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
paQ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:44:
Gisteren nog eens een tijdje aan de gang gegaan met mijn schoonmoeder's 5s. Het maakt woning niet uit waar het ding zich bevindt; hij is gewoon altijd 'present' zo lijkt het.
De test met de bewegingsmelder nog eens uitgevoerd, en ongeacht welke voorwaarde je daar hangt aan de berichtgeving, hij bericht _altijd_ ... en dat klopt natuurlijk niet.

Ik ben na 20 min chatten met Apple over de aanwezigheidsperikelen bij een iPhone 5s, gebeld door een 'senior nogwattes' van Apple.
We hebben een goed half uur met elkaar gesproken en het lijkt er nu toch op dat er in iOS11 een bug zit waardoor een iPhone 5s genegeerd wordt in automatiseringen, maar dus wel negatieve invloed hebben op alle automatiseringen waarin andere toestellen wel gewoon werken... Ik heb op verzoek nog wat informatie gemaild naar hem, en wat schermopnames van de zaken waar het mis lijkt te gaan.

Ze gaan het doorzetten naar de softwareafdeling, en waarschijnlijk (en hopelijk) volgt er dan een software update van iOS11 waarin dit is verholpen.
Apple heeft nog een paar keer contact opgenomen over dit issue, dat siert ze iig wel.
Echter de verzoeken naar mij als klant werden op den duur wel buitenproportioneel.
Screenshots van alles, serienummers van ALLES, incl SW en FW versies van ALLES.
Vervolgens wilden ze een apart profiel installeren op de iphone 5s-en in kwestie, om zo data te gaan loggen enz enz.

Ja leuk en aardig, maar pak aub zelf even een 5s en een hue sensor en ga lekker zelf testen 8)7

Hoe dan ook, in de tussentijd kwam iOS 11.1 uit afgelopen week, en daarin werd ook gerept over 3rd party locatie issues. Ik heb alles geüpdatet, en ook gistermiddag de iphone 5s van mijn schoonmoeder.

We kwamen thuis: lampen aan zoals het hoort. Vanochtend iedereen weg, alles uit zoals het hoort.
Nog wat voorbarig wellicht, maar vooralsnog gedraagt alles zich zoals bedoeld. :)

Edit:
Ook op kantoor lijkt nu alles te gaan zoals het hoort aangaande de aanwezigheid van een iPhone 5s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rickyoung schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:23:
[...]

Jazeker wel, maar heb je tekst ook gelezen? Echo wordt momenteel ondersteund, de anderen zijn ze nog aan het ontwikkelen en werken dus (nog) niet. Ik zou er dan ook niet zeker van zijn dat men dat gaat ondersteunen.

Moet er trouwens bij zeggen dat dat Soma ook een aparte connector vereist voor Homekit á £99 (https://uk.somasmarthome....mazon-alexa-apple-homekit)
Ik heb even 1 soma smart shade besteld om te kijken of dit wat is / kan zijn.
Supersimpel, maar solide (en best wel zwaar) ding in elk geval.
Hij hangt nu aan de lader, dus kan er nog niet veel mee :')

Is het wat, dan bestel ik er denk ik nog wel 2 bij en ook die homekit bridge... of misschien een raspberry, want ik krijg ondertussen aardig de kriebels van bridge hier, hub daar... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Bij mij werkt de aan- en afwezigheid ook weer goed, sinds kort een Tado thermostaat er bij aangeklikt en werkt top zo!

Verwacht eind deze maand mijn Blind Engines (https://www.kickstarter.c...e-a-smart-motorized-blind) te krijgen, hopelijk brengen ze snel ook Homebridge of zelfs HomeKit ondersteuning uit.

Overigens nog niet getest met het Xiaomi materiaal, de Chinese pelikanen zijn nog niet over gevlogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Rgerr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:45:
Bij mij werkt de aan- en afwezigheid ook weer goed, sinds kort een Tado thermostaat er bij aangeklikt en werkt top zo!

Verwacht eind deze maand mijn Blind Engines (https://www.kickstarter.c...e-a-smart-motorized-blind) te krijgen, hopelijk brengen ze snel ook Homebridge of zelfs HomeKit ondersteuning uit.

Overigens nog niet getest met het Xiaomi materiaal, de Chinese pelikanen zijn nog niet over gevlogen...
Wat gaaf die Blind Engine!!! Die wil ik ook!!! :)
Houd ons op de hoogte met je ervaringen als je ze binnen hebt!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:27
paQ schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:44:
[...]
Is het wat, dan bestel ik er denk ik nog wel 2 bij en ook die homekit bridge... of misschien een raspberry, want ik krijg ondertussen aardig de kriebels van bridge hier, hub daar... :r
Wat ga je dan qua Raspberry doen? Ik zelf ben namelijk ook van plan er een aan te schaffen voro Home Assistent, puur omdat ik daar enthousiast van ben en mn LG met WebOS / PS4 / Sonos / etc mee kan besturen, maar de Soma zie ik daar nog niet tussen staan =(

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Mja wellicht iets programmeren desnoods voor homebridge.
Alles gaat maar op een bridge. Moet bijna een netwerk switch ophangen 8)7

Mja. Soma.
Traaaaaaag en heeft moeite met zware rolgordijnen. Nog trager.... :/
Even goed doorladen maar.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 09-11-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nah. Mijn mening na vanochtend is niet veel bijgesteld, na een nacht goed opladen....
[return to sender]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jammer! Zag er wel veelbelovend uit, hopelijk werken de Blind Engines van mij beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Sinds de update naar 11.2 beta blijven mijn Elgato deursensoren op bijwerken staan. Met 3D touch wordt dan wel de goede status weergegeven.
Meer mensen last van?
In de Eve app staat overigens alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb zelf geen deursensoren maar met eve room hetzelfde en met mijn hue sensoren/lampen overigens ook vaak dat ze op bijwerken staan. Erg irritant, hoop dat Apple dit een keer fixt.
De apps werken bij mij nog altijd het beste bij het besturen van mijn domotica in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:14:
Sinds de update naar 11.2 beta blijven mijn Elgato deursensoren op bijwerken staan. Met 3D touch wordt dan wel de goede status weergegeven.
Meer mensen last van?
In de Eve app staat overigens alles goed.
Met 11.2 bèta 3 is het probleem weer opgelost!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag bij ibood 2 x Elgato Eve Energy voor 39,95 + 5,95 euro. Geen verkeerde prijs lijkt me. Normaal gesproken heb je 1 plug voor 46 euro. Nu twee stuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
meesje schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:30:
Vandaag bij ibood 2 x Elgato Eve Energy voor 39,95 + 5,95 euro. Geen verkeerde prijs lijkt me. Normaal gesproken heb je 1 plug voor 46 euro. Nu twee stuks.
En bedankt :-) weer geld uitgegeven.

(Kwam mooi uit, iets met kerstboom? En kerstdorp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Inmiddels uitverkocht... maar ik was nog net op tijd. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Helaas al te laat.. mag ook in de krant dat ibood eens een echt goede aanbieding had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:11:
Jammer! Zag er wel veelbelovend uit, hopelijk werken de Blind Engines van mij beter...
Ik wacht nog even met bestellen.
Pre-orders gaan via indiegogo zie ik, en ik heb net wat teveel sofs gezien in de afgelopen paar maanden op indiegogo...
Voorlopig houden ze nog steeds eind december aan (Als ze geleverd worden dan he ;) )
Desondanks erg benieuwd naar hoe goed ze werken :)
En hoe snel iemand een werkbare homebridge oplossing maakt. Homekit compatibility zal wellicht ook weer via een later aan te schaffen bridge gaan.

Teptron Movez is ook al ruim een jaar geleden gefund op indiegogo, en daarvan heeft ook nog niemand wat gezien. Zouden in maart verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coromandel schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:42:
Inmiddels uitverkocht... maar ik was nog net op tijd. 👍
Verdorie zeg.... ik ben zelf ook te laat. Vanochtend gespot en hier gemeld, maar dacht vanmiddag wel een bestelling te kunnen doen. Helaas.

Nu kijk ik naar de Koogeek plugs. Deze zijn voor ongeveer 25/26 via ali te bestellen. In tegenstelling tot Elgato werkt deze via wifi ipv bluetooth.

Wat zijn jullie ervaringen met de Koogeek plugs? Hebben jullie een vergelijk kunnen maken met de Elgato Eve Energy? Is de reactietijd via wifi (koogeek) sneller dan via bluetooth (elgato)? Hoe is het bereik van de Koogeek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
meesje schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:46:
[...]

Verdorie zeg.... ik ben zelf ook te laat. Vanochtend gespot en hier gemeld, maar dacht vanmiddag wel een bestelling te kunnen doen. Helaas.

Nu kijk ik naar de Koogeek plugs. Deze zijn voor ongeveer 25/26 via ali te bestellen. In tegenstelling tot Elgato werkt deze via wifi ipv bluetooth.

Wat zijn jullie ervaringen met de Koogeek plugs? Hebben jullie een vergelijk kunnen maken met de Elgato Eve Energy? Is de reactietijd via wifi (koogeek) sneller dan via bluetooth (elgato)? Hoe is het bereik van de Koogeek?
Ik zag op ali ook een stekkerdoos met 3 stekkers en 3 usb ook met homekit van koogeek! Ben inderdaad ook erg benieuwd wat mensen vinden..

Ik heb vanochtend na je berichtje meteen besteld, lullig voor je dat je zelf te laat was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:46:
[...]

De Elgato plugs heb ik niet, ben bewust voor de Koogeek gevallen gegaan met wifi dus. Erg positieve ervaringen mee, heb er zo'n 9 door het hele huis zitten. Plus nog een stuk of 6 e27 lampen plugs, en die reageren allemaal net zo snel als mijn Tado thermostaat reageert: snel.

Het bereik van de Koogeek plugs gaat zo ver als je wifi gaat, heb je prut wifi boven, zal de plug ook minder snel reageren. Maar een paar accesspoints maken al gauw verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Ik heb zelf ook 1 koogeek in de schuur. Deze haalt het net qua WiFi (11 meter vanaf het huis) en daarmee zet ik mijn yuinverlichting aan en uit.
Heb nu de elgato aanbieding meegepakt van ibood. Hoop dat ik die kan koppelen met mijn Apple tv 4K die ingesteld is als hub, als ik het goed heb hoef ik dan niet de hele tijd Bluetooth aan te hebben op mijn iPhone.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ericjansen88 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:57:
[...]

Ik zag op ali ook een stekkerdoos met 3 stekkers en 3 usb ook met homekit van koogeek! Ben inderdaad ook erg benieuwd wat mensen vinden..
Daar is nog geen EU versie van

Dat is trouwens weer min of meer hetzelfde als deze:
http://www.vocolinc.com

Afbeeldingslocatie: http://www.vocolinc.com/images/img/strip1_pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:51:
Ik heb zelf ook 1 koogeek in de schuur. Deze haalt het net qua WiFi (11 meter vanaf het huis) en daarmee zet ik mijn yuinverlichting aan en uit.
Heb nu de elgato aanbieding meegepakt van ibood. Hoop dat ik die kan koppelen met mijn Apple tv 4K die ingesteld is als hub, als ik het goed heb hoef ik dan niet de hele tijd Bluetooth aan te hebben op mijn iPhone.
Ik heb zelf twee Elgato Eve Energy pluggen, welke ik gekoppeld heb via mijn iPad (ingesteld als hub, ik heb nog geen Apple TV 4(K) ). Vanaf mijn iPad wolden de Energy pluggen goed aangestuurd via bluetooth (1 plug is zelfs buiten geplaatst in een stopcontact in de tuin. Dus binnen zullen de Energy pluggen in ieder geval een goed bereik hebben zo lang ze samen met de hub zich op dezelfde verdieping bevinden.
Rgerr schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:43:
[...]

De Elgato plugs heb ik niet, ben bewust voor de Koogeek gevallen gegaan met wifi dus. Erg positieve ervaringen mee, heb er zo'n 9 door het hele huis zitten. Plus nog een stuk of 6 e27 lampen plugs, en die reageren allemaal net zo snel als mijn Tado thermostaat reageert: snel.

Het bereik van de Koogeek plugs gaat zo ver als je wifi gaat, heb je prut wifi boven, zal de plug ook minder snel reageren. Maar een paar accesspoints maken al gauw verschil.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb in dit topic ook nog gezocht op Koogeek. Een andere tweaker had ook al bevestigd dat de response tijd snel is. Zojuist heb ik er eentje besteld via tomtop (22,35 euro incl. verzenden). Daarmee wil ik testen wat het wifi bereik is op de slaapkamer (1e verdieping), terwijl de Ziggo modem/router zich in de meterkast bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb dus tig van die Elgato stekkers en die werken hier prima met de Apple TV 4 als hub.
Jammer dat ik die iBood gemist heb! Zocht er nog voor de kerstverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:06:
Ik heb dus tig van die Elgato stekkers en die werken hier prima met de Apple TV 4 als hub.
Jammer dat ik die iBood gemist heb! Zocht er nog voor de kerstverlichting.
Een optie is de Koogeek (te bestellen via tomtop). Beter bereik (wifi vs bluetooth) en aardig goedkoop (22,35 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:12:
[...]

Een optie is de Koogeek (te bestellen via tomtop). Beter bereik (wifi vs bluetooth) en aardig goedkoop (22,35 euro).
Ik heb al heel veel Elgato spul, ook netjes bij elkaar in 1 app. Ben er erg tevreden over, dus ga niet naar nog een ander merk overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:19:
[...]

Ik heb al heel veel Elgato spul, ook netjes bij elkaar in 1 app. Ben er erg tevreden over, dus ga niet naar nog een ander merk overstappen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik had het liefst ook zo veel mogelijk van hetzelfde merk.
Eerst begonnen met Hue, later kwam daar Elgato bij. Op de wensenlijst staat ook een Tado thermostaat (hopelijk net als vorig jaar een leuke BF deal). Dat zou al drie apps betekenen.

Daarom laat ik de gedachte van zoveel mogelijk van hetzelfde merk maar zitten. Straks komt er ook nog Koogeek bij. Mijn alles-bij-elkaar-in-1-app is de Woning (Homekit) app.

Afhankelijk van je verdere thuisautomatisering wensen, zul je wellicht er niet aan ontkomen om meerdere apps te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat is het ook.
Als je homekit compatibiliteit nastreeft dan is het het voornaamst dat het daarin goed (genoeg) werkt.
De elgato app toont echter wel mooie grafiekjes enzo, maar kwa bediening is het niet je van het.
En als je met hue niet steeds zeer specifiek van kleur wilt veranderen, kun je ook zonder die app.

Ik vind het wel nog steeds oprecht jammer dat nest niet overgaat naar HK ondersteuning. Dat zou ik toch wel een mooie toevoeging vinden, zeker ook met rookmelders.
Dus dat is dan soort van ' de andere app'. die ik nog wel eens aanklik om ook echt iets mee te bedienen, en zelfs dan kan ik het nog maar per halve graad instellen, terwijl het op de nest zelf veel preciezer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:42:
[...]

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik had het liefst ook zo veel mogelijk van hetzelfde merk.
Eerst begonnen met Hue, later kwam daar Elgato bij. Op de wensenlijst staat ook een Tado thermostaat (hopelijk net als vorig jaar een leuke BF deal). Dat zou al drie apps betekenen.

Daarom laat ik de gedachte van zoveel mogelijk van hetzelfde merk maar zitten. Straks komt er ook nog Koogeek bij. Mijn alles-bij-elkaar-in-1-app is de Woning (Homekit) app.

Afhankelijk van je verdere thuisautomatisering wensen, zul je wellicht er niet aan ontkomen om meerdere apps te gebruiken.
Met HomeBridge op bv. een raspberry pi kun je ook een hoop klaarspelen. Momenteel bezig met Xiaomi Aqara, wat ik nog niet aan de praat heb gekregen in HomeKit helaas... Niet bepaald optimistisch bericht m.b.t. HomeBridge, maar google er anders eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:17:
[...]

Met HomeBridge op bv. een raspberry pi kun je ook een hoop klaarspelen. Momenteel bezig met Xiaomi Aqara, wat ik nog niet aan de praat heb gekregen in HomeKit helaas... Niet bepaald optimistisch bericht m.b.t. HomeBridge, maar google er anders eens op.
HomeBridge ken ik, maar mijn voorkeur gaat uit naar standaard HK support. Ik ben geen echte tweaker.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:22:
[...]

HomeBridge ken ik, maar mijn voorkeur gaat uit naar standaard HK support. Ik ben geen echte tweaker.... ;-)
Geen zorgen, ik ben ook niet zo'n tweaker. Er zijn genoeg tutorials om zo iets op te zetten, vrij eenvoudig. Kwestie van overtikken van code, of voor de echte niet-tweaker: copy/paste. Denk er eens over na, lees je wat in, stelt eigenlijk niet zo veel voor behalve een paar uurtjes leeswerk en dus wat knip en plak werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:55:
[...]

Geen zorgen, ik ben ook niet zo'n tweaker. Er zijn genoeg tutorials om zo iets op te zetten, vrij eenvoudig. Kwestie van overtikken van code, of voor de echte niet-tweaker: copy/paste. Denk er eens over na, lees je wat in, stelt eigenlijk niet zo veel voor behalve een paar uurtjes leeswerk en dus wat knip en plak werk.
Ik heb vroeger genoeg gedaan met code kloppen (Synology NAS packages, raspberry pi, domoticz, pi-hole, etc.). Het gaat me niet om ik het niet durf of kan om een beetje code over te nemen/aan te passen. Echter "met geen echte tweaker zijn" bedoel ik meer dat ik die drang niet (meer) heb om dat te doen. Ik wil gewoon dat als ik iets aan zet dat het (vrijwel) gelijk goed werkt. Dus in het geval van HK de code van het device scannen en werken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Enige ding in HomeKit. Ik krijg de dimmers van Hue niet ingesteld. Instellingen voor dimmer in Hue app gereset, knoppen toebedeeld in woning app. Testknopje werkt, dimmer zelf, ho maar…
Helemaal niks nada noppes.
Jammer, kan ik nog mijn Elgato stekkers niet mee een simpele druk op de knop bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:54:
Enige ding in HomeKit. Ik krijg de dimmers van Hue niet ingesteld. Instellingen voor dimmer in Hue app gereset, knoppen toebedeeld in woning app. Testknopje werkt, dimmer zelf, ho maar…
Helemaal niks nada noppes.
Jammer, kan ik nog mijn Elgato stekkers niet mee een simpele druk op de knop bedienen.
Klopt het dat je ook een Hue Tap hebt?
Een dimmer heb ik zelf niet. Maar mijn ervaring met Tap en HomeKit is slecht. Heel vaak moet ik meerdere keren op dezelfde knop drukken voordat de lampen aangaan. En als het wel werkt is de response tijd vrij lang. Ik heb Hue Tap nu ontkoppeld van HomeKit en het werkt weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:36:
[...]

Klopt het dat je ook een Hue Tap hebt?
Een dimmer heb ik zelf niet. Maar mijn ervaring met Tap en HomeKit is slecht. Heel vaak moet ik meerdere keren op dezelfde knop drukken voordat de lampen aangaan. En als het wel werkt is de response tijd vrij lang. Ik heb Hue Tap nu ontkoppeld van HomeKit en het werkt weer super.
Tap werkte gewoon ineens niet meer vanuit HomeKit. Maar weer in Hue geconfigureerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:01:
[...]

Tap werkte gewoon ineens niet meer vanuit HomeKit. Maar weer in Hue geconfigureerd…
Dan heb ik zo’n vermoeden dat HK support voor de dimmer en tap nog niet goed is geïmplementeerd door Philips.
Maar euh, je hebt nu al twee apps: hue en elgato. Daar kan toch ook wel een Koogeek app bij? ;-)
Grapje hoor, je moet lekker doen wat je het plezierigst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:15:
[...]

Dan heb ik zo’n vermoeden dat HK support voor de dimmer en tap nog niet goed is geïmplementeerd door Philips.
Maar euh, je hebt nu al twee apps: hue en elgato. Daar kan toch ook wel een Koogeek app bij? ;-)
Grapje hoor, je moet lekker doen wat je het plezierigst vindt.
En vergeet de Nest niet. Ben gewoon tevreden over de Elgato plugs. Heb er 6 in huis, tuin en garage en werken ALTIJD.

[ Voor 27% gewijzigd door Serena op 22-11-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:13:
[...]

En vergeet de Nest niet. Ben gewoon tevreden over de Elgato plugs. Heb er 6 in huis, tuin en garage en werken ALTIJD.
Ik heb zelf twee Elgato plugs en ben er ook zeer tevreden over. De Koogeek wil ik op de 1e verdieping gaan proberen en daar heeft de Elgato Eve geen bereik. Ik heb ooit gelezen dat Elgato een bluetooth extender op de markt zou brengen, maar daarna niks meer van vernomen.

Nest heb ik bewust nooit aangeschaft, omdat ik alles HK compatible wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:18:
[...]

Ik heb zelf twee Elgato plugs en ben er ook zeer tevreden over. De Koogeek wil ik op de 1e verdieping gaan proberen en daar heeft de Elgato Eve geen bereik. Ik heb ooit gelezen dat Elgato een bluetooth extender op de markt zou brengen, maar daarna niks meer van vernomen.

Nest heb ik bewust nooit aangeschaft, omdat ik alles HK compatible wil hebben.
Over dat bereik… Ik heb ze ook op de tweede verdieping en in de garage. Heb hier echter ook Airport Expressen hangen. Volgens mij helpt wifi ook. Nog nooit storing gehad.
Heb overigens ook de deursensoren en de motionsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Zo’n Elgato Eve Energy, heeft die ook nog een fysieke aan-uit knop? Ik zie namelijk wel toepassingen voor bij mij in huis, met name rondom de entertainmenthoek. Maar ik heb ook regelmatig oppas in huis die ook gebruik moet kunnen maken van die hoek, ook als ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
E zit een knopje op.
Die werkt volgens mij ook als handmatig aan/uit.

Edit:
Even gecontroleerd en dat gaat.
De LED is tevens het knopje.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 24-11-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 05:51:
[...]

Over dat bereik… Ik heb ze ook op de tweede verdieping en in de garage. Heb hier echter ook Airport Expressen hangen. Volgens mij helpt wifi ook. Nog nooit storing gehad.
Heb overigens ook de deursensoren en de motionsensor.
Ik heb er zelf nooit over gelezen dat wifi (al dan niet via een Apple product) helpt bij bluetooth ontvangst, maar wellicht is dat wel het geval.
Als ik me niet vergis, heb jij een Apple TV 4 als hub hebt ingesteld. Zelf maak ik gebruik van een iPad Air 2 als hub. Wellicht dat de bluetooth van een ATV4 een stuk beter is qua bereik dan die van mijn iPad.

Ik heb ooit een test gedaan met de Eve Energy op de slaapkamer (1e verdieping), maar deze werd niet gevonden door de iPad in de woonkamer (begane grond). Het bereik van wifi en bluetooth is afhankelijk van veel factoren. Je kunt beter een houten vloer hebben (ipv beton) en geen geïsoleerd glas. Voor het milieu en je portemonnee wat minder, maar voor het bereik van draadloze apparatuur helemaal super. :)

Op mijn wensenlijst staat in ieder geval een ATV4(K). Nu ben ik altijd verplicht om iPad in huis te laten. Hopelijk komt er dit weekend (black friday - cyber monday) een leuke aanbieding voorbij. Maar ik verwacht het niet. Met Apple producten wordt niet echt veel gestunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degene die nog Elgato spullen zoekt (@Serena Nog een paar pluggen extra? ;-) ):
bij Elgato.com krijg je 25% korting. Er komen nog wel verzendkosten van 6,90 euro bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Elgato Eve Motion en Eve Door&Window hebben een firmware update gekregen:
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-motion/
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-door-window/

Ik heb deze apparaten zelf niet, maar volgens mij is nu de reactiesnelheid enorm toegenomen. Ik had ooit een Eve Motion, maar de reactiesnelheid was toen bedroevend (heb het product weer binnen 14 dagen geretourneerd).

Ook een update voor de Eve Light Switch, maar volgens mij wordt die niet verkocht in NL (of EU zelfs?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
In ios11 zijn ook die dingen sowieso supersnel.
Mijn sensoren reageren binnen de seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:53:
In ios11 zijn ook die dingen sowieso supersnel.
Mijn sensoren reageren binnen de seconde
Maar kennelijk moest de apparatuur van Elgato nog wel bijgewerkt worden. Ik ben benieuwd of er ook updates gaan komen voor de Room en de Weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik doelde oa op de Elgato door sensor.
Zal hem hoe dan ook morgen eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@paQ Hoe is het jouw bereik van de Door sensoren? Ik zou ze wel op de slaapkamerramen willen hebben. Echter ik vrees dat in mijn woning het bluetooth bereik erg beperkt is. Op de begane grond geen probleem maar naar de 1e verdieping....
Maak je net als Serena wellicht ook gebruik van een ATV4 als hub? Zo ja, dan denk ik dat een atv beter is als hub dan een ipad (wat ik heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik gebruik de deur sensors alleen op kantoor met iPad pro als hub. Heul soms triggers er een niet, maar dat gebeurt maar weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:48
Ik heb toch gemerkt dat een Apple TV beter werkt als een Home Hub dan een iPad. Waar ik met de iPad veel gezeur en bijwerkende/ niet meer aanwezige lampen had. Terwijl de iPad keurig verbinding had en altijd aan de laders lag. Werkt alles perfect na het instellen van de Apple TV als hub.

Ik ben nu bezig om Xiaomi onderdelen in Homekit te krijgen via Homebridge (nog even wachten tot het spul binnen is). Dit schijnt goed te werken en is heel goed te betalen.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:31:
De Elgato Eve Motion en Eve Door&Window hebben een firmware update gekregen:
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-motion/
https://blog.elgato.com/firmware-update-for-eve-door-window/

Ik heb deze apparaten zelf niet, maar volgens mij is nu de reactiesnelheid enorm toegenomen. Ik had ooit een Eve Motion, maar de reactiesnelheid was toen bedroevend (heb het product weer binnen 14 dagen geretourneerd).

Ook een update voor de Eve Light Switch, maar volgens mij wordt die niet verkocht in NL (of EU zelfs?).
Ik heb beide door sensors geüpdatet... Ik merk (in Homekit) geen verschil.

edit:
herstel
De tijdswinst zit hem in een automatisering die een trigger opvolgt.
Zo heb ik een van de door sensors die een afzuiginstallatie start en stopt zodra van contact en andersom.
Die reageerde voorheen tussen de 2-5 sec, nu is dat <2 sec.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 25-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ik heb nu mijn Hue Motion Sensors voorzien van elk 4 rules (om te bepalen of fel of gedimd) aan moet, via de Home.app. Ik merk af en toe wel dat het traag gaat. Of dat hij moet nadenken (dan doet hij eerst gedimd aan, en dan een seconden later denkt ie: oh nee, toch de felle variant).

En ik merk dat de sensors geen constante beweging lijken te detecteren, dat was in de Hue app wel. Maar op de WC gaat het licht bijvoorbeeld gewoon uit, ook al zwaai je met je armen. Iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
iAmRenzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:42:
Ik heb nu mijn Hue Motion Sensors voorzien van elk 4 rules (om te bepalen of fel of gedimd) aan moet, via de Home.app. Ik merk af en toe wel dat het traag gaat. Of dat hij moet nadenken (dan doet hij eerst gedimd aan, en dan een seconden later denkt ie: oh nee, toch de felle variant).

En ik merk dat de sensors geen constante beweging lijken te detecteren, dat was in de Hue app wel. Maar op de WC gaat het licht bijvoorbeeld gewoon uit, ook al zwaai je met je armen. Iemand daar ook last van?
Fel of gedimd a.d.h.v. aantal lux?
Daar heb ik best wel een werkende automatisering voor nu, wel behulp van 2 apps buiten Woning om.
Ben er alleen nog niet achter hoe vaak/snel hij de waardes daarvan bijwerkt.
Er lijkt een logoritmische schaal te zijn, waarbij hij vrijwel direct reageert bij lage aantal lux, maar hoe hoger je komt, hoe minder vaak er actie op lijkt te zijn. (zo van: want veel is toch al veel...)

Een timer op beweging wordt inderdaad geteld vanaf de eerste beweging lijkt het wel.
Beetje raar is dat wel vind ik.

[ Voor 91% gewijzigd door paQ op 27-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
paQ schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:01:
Fel of gedimd a.d.h.v. aantal lux?
Daar heb ik best wel een werkende automatisering voor nu, wel behulp van 2 apps buiten Woning om.
Ben er alleen nog niet achter hoe vaak/snel hij de waardes daarvan bijwerkt.
Er lijkt een logoritmische schaal te zijn, waarbij hij vrijwel direct reageert bij lage aantal lux, maar hoe hoger je komt, hoe minder vaak er actie op lijkt te zijn. (zo van: want veel is toch al veel...)

Een timer op beweging wordt inderdaad geteld vanaf de eerste beweging lijkt het wel.
Beetje raar is dat wel vind ik.
Nee, enkel op beweging, en wel als volgt:

Als [beweging] en
[tussen 21:00 - 7:00] gedimd
[tussen 21:00 - 7:00] en [woonkamer = aan] = fel
[tussen 21:00 - 7:00] en [slaapkamer = aan] = fel
[tussen 7:00 - 21:00] = fel

De time-out is 2 minuten maar ik had het logisch gevonden als die time-out opnieuw ging tellen als er nieuwe beweging is. Dat is als je Hue.app de sensoren laat managen wél zo.

Ik heb geen manier gevonden om het simpeler te doen. Ik heb 4 sensoren, dus dat zijn 16 regels.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 27-11-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
iAmRenzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:40:
[...]

Nee, enkel op beweging, en wel als volgt:

Als [beweging] en
[tussen 21:00 - 7:00] gedimd
[tussen 21:00 - 7:00] en [woonkamer = aan] = fel
[tussen 21:00 - 7:00] en [slaapkamer = aan] = fel
[tussen 7:00 - 21:00] = fel

De time-out is 2 minuten maar ik had het logisch gevonden als die time-out opnieuw ging tellen als er nieuwe beweging is. Dat is als je Hue.app de sensoren laat managen wél zo.

Ik heb geen manier gevonden om het simpeler te doen. Ik heb 4 sensoren, dus dat zijn 16 regels.
Ik heb op kantoor een controller over van een aurora, en die laat ik fungeren als controle-controller :+
Als in: deur open, controle-controller aan voor 1 min.
Dan een regel: gaat de controle-controller uit, EN de deur is ook nog open, dan verwarming uit.

Nu moet mijn raspberry nog binnenkomen (takkepost :( ) maar mocht je die hebben; ik zag een mogelijkheid tot het toevoegen van nep-lampen. Wellicht kun je het daarmee oplossen?

edit:
Of
je houdt de beweging als trigger maar in plaats van een timer, laat je het aantal lux de scene bepalen.

edit 2:
dit dus
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2dj2grp.jpg

en voor de nacht gebruik ik dan onderstaand.
De voorwaarde hier (supersimpel) is dat de hoofdverlichting ook echt uit is, anders niet uitvoeren.
Het verlicht het looppad vanaf de trap tot aan de koelkast O-)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15h0lfa.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 27-11-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:58:
Ik ben nu bezig om Xiaomi onderdelen in Homekit te krijgen via Homebridge (nog even wachten tot het spul binnen is). Dit schijnt goed te werken en is heel goed te betalen.
Momenteel ook mee bezig, krijg het alleen nog niet aan de praat. Homebridge op RP3 werkt prima en zonder problemen, maar zodra ik 1 van de Aqara plug-ins installeer... Mocht het jou lukken, laat het me dan weten!

Edit:

Nou, ik had het bovenstaande nog niet verzonden of ik kreeg het wel aan de praat! Werkt perfect, heb 1 Gateway en 1 sensor vooralsnog (om te testen) maar daar gaan er dus nog meer bij komen. Tip: Nodejs 7.x gebruiken, nieuwste versie werkt niet helemaal lekker en met config.json goed opletten. Typ foutje is zo gemaakt. @sweeeetje

[ Voor 24% gewijzigd door Rgerr op 28-11-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:48
Rgerr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:35:
[...]

Momenteel ook mee bezig, krijg het alleen nog niet aan de praat. Homebridge op RP3 werkt prima en zonder problemen, maar zodra ik 1 van de Aqara plug-ins installeer... Mocht het jou lukken, laat het me dan weten!

Edit:

Nou, ik had het bovenstaande nog niet verzonden of ik kreeg het wel aan de praat! Werkt perfect, heb 1 Gateway en 1 sensor vooralsnog (om te testen) maar daar gaan er dus nog meer bij komen. Tip: Nodejs 7.x gebruiken, nieuwste versie werkt niet helemaal lekker en met config.json goed opletten. Typ foutje is zo gemaakt. @sweeeetje
Ik heb Homebridge inclusief de plugin voor Xiaomi Aqara draaien. Alleen met fictieve adressen voor de gateway aangezien ik die nog niet binnen heb...

Dus moet nog even afwachten en testen zodra de Gateway binnen is.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Pagina: 1 ... 7 ... 88 Laatste