Je kunt toch automations inregelen waarbij adaptive lightning (1 van de 'kleur' settings) wordt gekozen?Julio_Ricardo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:10:
Fijn dat het Adaptive Lightning nu werkt.
Ik zou graag willen dat de hue dimmer switches deze stand ook activeren, maar dat is me nog niet gelukt. Sowieso is het configureren van de dimmer switch in de Woning app veranderd. Ik krijg het niet voor elkaar.
Dank voor de suggestie.meesje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:25:
[...]
Je kunt toch automations inregelen waarbij adaptive lightning (1 van de 'kleur' settings) wordt gekozen?
Het probleem is dat mijn dimmer switches niet in de Woning app verschijnen. Ook niet als ik via de hue app aangeef dat ik de dimmer switch in de Woning app will configureren. Zonder accessoire valt er ook geen automatisering in te stellen.
Vreemd. Zowel mijn Hue Tap als Dimmer zijn zichtbaar in de Woning app. De Hue Tap heb ik overigens in HomeKit ingericht en de Dimmer in de Hue app. Weet je zeker dat deze devices niet zichtbaar zijn? De mijne kwamen destijds in de default kamer terecht, genaamd Kamer. Daar laat ik ze ook staan.Julio_Ricardo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:34:
[...]
Dank voor de suggestie.
Het probleem is dat mijn dimmer switches niet in de Woning app verschijnen. Ook niet als ik via de hue app aangeef dat ik de dimmer switch in de Woning app will configureren. Zonder accessoire valt er ook geen automatisering in te stellen.
Je hebt gelijk. Geen van de switches staat in de toegewezen kamers, maar wel allemaal onder favorieten. Adaptive lightning is nu in te stellenmeesje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:44:
[...]
Vreemd. Zowel mijn Hue Tap als Dimmer zijn zichtbaar in de Woning app. De Hue Tap heb ik overigens in HomeKit ingericht en de Dimmer in de Hue app. Weet je zeker dat deze devices niet zichtbaar zijn? De mijne kwamen destijds in de default kamer terecht, genaamd Kamer. Daar laat ik ze ook staan.
zo... nou... dat adaptief gebeuren vliegt er bij mij gelijk weer af 
Ik ben nogal een pietlut in kleurtemperaturen wit, die ik zorgvuldig instel of kies.
Ga weg met je blauwe en gele licht

Ik ben nogal een pietlut in kleurtemperaturen wit, die ik zorgvuldig instel of kies.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zojuist twee Aqara buttons gekocht. Beide gaan ingezet worden als deurbel: eentje bij de voordeur en eentje bij de schuttingdeur in de tuin achter. Bij de voordeur zal het zigbee bereik wel voldoende zijn, maar bij de tuin achter, weet ik het zo nog niet. We zullen wel zien. Ook maar gelijk twee 3d print covers aangevraagd, moet nog reactie ontvangen.
Hoe zet je dat uit? Ik vind het ook een verschrikking.paQ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:12:
zo... nou... dat adaptief gebeuren vliegt er bij mij gelijk weer af
Is toch een van de kleur tinten?Rgerr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:09:
[...]
Hoe zet je dat uit? Ik vind het ook een verschrikking.
Het gaat me meer dat ik het adaptieve wil uit zetten, ik heb diverse scènes waarbij ik zelf de kleurtemperatuur heb ingeregeld en nu krijg ik allerlei vreemde kleur combinaties.
Goeie vraag. 🤪Rgerr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:13:
[...]
Het gaat me meer dat ik het adaptieve wil uit zetten, ik heb diverse scènes waarbij ik zelf de kleurtemperatuur heb ingeregeld en nu krijg ik allerlei vreemde kleur combinaties.
Trek ik net van iCulture af.Kies de lamp in HomeKit door erop te drukken, er opent een controller, als je ‘t hebt ingesteld zie een bolletje met een zonnetje. Selecteer een ander bolletje/kleur en het is, voor die lamp, gedeactiveerd. Enz., enz. voor de andere lampen.
Sorry, was kennelijk niet echt duidelijk, maar dat bedoelde ik dus ook met de kleurtinten (de bolletjes).
Ik krijg de adaptieve verlichting helaas nog niet aan de praat. Hub is ge-update (versie 1941132070), de vier Hue Color-lampen zijn voorzien van stroom, maar de Apple Home app geeft maar geen melding dat adaptive lighting beschikbaar is. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
EDIT: Zowel iPhone als Hue Hub zijn al opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat...
EDIT: Zowel iPhone als Hue Hub zijn al opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat...
[ Voor 13% gewijzigd door Barts14 op 12-11-2020 18:50 ]
Ja, nu snap ik je reactie ook. Dacht dat je wat anders bedoelde, maar het is dus gelukt middels de bolletjes!meesje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:41:
[...]
Sorry, was kennelijk niet echt duidelijk, maar dat bedoelde ik dus ook met de kleurtinten (de bolletjes).
Ik heb hetzelfde.. misschien moeten we weer eerst uitloggen op iCloud en weer inloggen.Barts14 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:50:
Ik krijg de adaptieve verlichting helaas nog niet aan de praat. Hub is ge-update (versie 1941132070), de vier Hue Color-lampen zijn voorzien van stroom, maar de Apple Home app geeft maar geen melding dat adaptive lighting beschikbaar is. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Zelf nu niet zoveel zin in, maar dit lost vaak problemen op.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Thread support (HomePod Mini) was mij helemaal ontgaan. Een soortgelijke werking als het mesh systeem van bv Hue.
https://www.homekitauthor...read-via-firmware-update/
Schijnt de nieuwe standaard te moeten worden. heb er zo’n twee jaar geleden voor het eerst over gelezen. Maar echt hard loopt het niet. Het principe is mooi, maar nu moet ‘iedereen’ nog mee werken.meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:32:
Thread support (HomePod Mini) was mij helemaal ontgaan. Een soortgelijke werking als het mesh systeem van bv Hue.
Zou je dan een situatie moeten kunnen krijgen dat een Eve BT device connectie maakt (via BT) met een (nieuwe) Hue lamp/stekker en zodoende het HomeKit bereik vergroot wordt? Dat zou mooi zijn. Omdat Eve genoemd werd, had ik het eerst geïnterpreteerd als zijnde een BT mesh van alleen Eve devices.Rgerr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
[...]
Schijnt de nieuwe standaard te moeten worden. heb er zo’n twee jaar geleden voor het eerst over gelezen. Maar echt hard loopt het niet. Het principe is mooi, maar nu moet ‘iedereen’ nog mee werken.
Iemand een idee? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om op mijn iPad Pro intercom in te schakelen. Op alle andere apparaten staat het keurig aan, maar op de iPad kan ik de schuifjes bij de HomePods niet omzetten. Heb ook al uit- en weer ingelogd bij iCloud, maar dat lost het ook niet op.
Wie heeft er nog een lumineus idee?
Edit: Krijg het ook op mijn nieuwe iPhone niet ingeschakeld. Snap er niets van…
[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 13-11-2020 13:43 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Is je homepod wel online? had gisteren en eergisteren ook even dat ze zichzelf als off line meldden. heel vaag. homepod opnieuw opgestart, probleem opgelost.Serena schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:44:
Iemand een idee? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om op mijn iPad Pro intercom in te schakelen. Op alle andere apparaten staat het keurig aan, maar op de iPad kan ik de schuifjes bij de HomePods niet omzetten. Heb ook al uit- en weer ingelogd bij iCloud, maar dat lost het ook niet op.
ipod, bestaat dat nog?paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:13:
[...]
Is je ipod wel online? had gisteren en eergisteren ook even dat ze zichzelf als off line meldden. heel vaag. ipod opnieuw opgestart, probleem opgelost.
oh zeker wel!
ik schreef homepod
Dat denk ik niet, volgens mij is het de bedoeling dat er een nieuwe generatie smarthome producten wordt ontwikkeld met als communicatieprotocol thread. Op die manier kunnen alle apparaten zonder tussenkomst van tig hubs met elkaar praten. Dus iedereen spreekt dezelfde taal. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een Hue lamp als bluetooth extender gaat werken.meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:43:
[...]
Zou je dan een situatie moeten kunnen krijgen dat een Eve BT device connectie maakt (via BT) met een (nieuwe) Hue lamp/stekker en zodoende het HomeKit bereik vergroot wordt? Dat zou mooi zijn. Omdat Eve genoemd werd, had ik het eerst geïnterpreteerd als zijnde een BT mesh van alleen Eve devices.
We zullen wel wat de toekomst gaat brengen. Het concept dat je niet tig hubs nodig hebt, klinkt in ieder geval goed. In ieder geval netjes dat Eve er al mee aan de slag gaat. We mogen van alles vinden van hun productenRgerr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:40:
[...]
Dat denk ik niet, volgens mij is het de bedoeling dat er een nieuwe generatie smarthome producten wordt ontwikkeld met als communicatieprotocol thread. Op die manier kunnen alle apparaten zonder tussenkomst van tig hubs met elkaar praten. Dus iedereen spreekt dezelfde taal. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een Hue lamp als bluetooth extender gaat werken.
Dat ze nog bestaan is mij een raadsel...meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:47:
[...]
We zullen wel wat de toekomst gaat brengen. Het concept dat je niet tig hubs nodig hebt, klinkt in ieder geval goed. In ieder geval netjes dat Eve er al mee aan de slag gaat. We mogen van alles vinden van hun productenmaar ze hebben ween duidelijk focus/strategie.

Ik denk dat je de grootste winst moet zoeken in het feit dat een homepod mini in de toekomst weet hoever je iphone er van vandaan is. En zo bijv. gepersonaliseerde automations kan starten op basis van je afstand tot een homepod.
Binnenshuis of ook buitenshuis?paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Ik denk dat je de grootste winst moet zoeken in het feit dat een homepod mini in de toekomst weet hoever je iphone er van vandaan is. En zo bijv. gepersonaliseerde automations kan starten op basis van je afstand tot een homepod.
Dat zal binnen zijn. Denk in 0,5-10 meter bijvoorbeeld.
Een goed punt! Je loopt 's avonds de slaapkamer binnen met je AW om of iPhone op zak en dan gaan de lampen gedimd aan. Of zoiets.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Dat kan een leuk idee zijn, maar moet het wel ontzettend goed worden uitgevoerd. Ik denk dat aan patroonherkenning waarbij de homepod leert wat je wil i.r.t. je smart devices. Dus loop je elke ochtend naar je koffiezetapparaat en zet je vanuit daar je lampen aan (met je iphone of siri), dat dat dan automatisch gaat. Maar daar zit ook gelijk de crux: sta je een keer wat eerder op of je hebt haast en je sleutels liggen naast je koffiezetapparaat, wordt de actie ook uitgevoerd. Maar niettemin een interessant concept.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:52:
[...]
Dat zal binnen zijn. Denk in 0,5-10 meter bijvoorbeeld.
En het werkt natuurlijk alleen als je je iphone ook met je meeneemt als je (tijdelijk) van die plek weggaat. Zelfde voor de watch. Zoiets is niet waterdicht, maar werkt accurater dan een bewegingssensor, welke sowieso niet kan zien wie het is.
Er van uit gaande dat je dat doet (watch heb je meestal wel om, ik tenminste wel), blijft het tricky. Hoe accuraat kan HomePod de afstand bepalen (en richting) en als je nou wat kleiner woont... Gaat wel lastig worden.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:03:
En het werkt natuurlijk alleen als je je iphone ook met je meeneemt als je (tijdelijk) van die plek weggaat. Zelfde voor de watch. Zoiets is niet waterdicht, maar werkt accurater dan een bewegingssensor, welke sowieso niet kan zien wie het is.
Ik heb hier een ibeacon. Dat gaat behoorlijk precies hoor. (echt centimeters)Rgerr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:11:
[...]
Er van uit gaande dat je dat doet (watch heb je meestal wel om, ik tenminste wel), blijft het tricky. Hoe accuraat kan HomePod de afstand bepalen (en richting) en als je nou wat kleiner woont... Gaat wel lastig worden.
Eigenlijk net als hoe de coronamelder in wezen ook werkt natuurlijk.
Ja, dat zal wel werken. Maar dan nog de richting bepalen. Afstand van koffiezetapparaat naar voordeur kan maar zo nagenoeg hetzelfde zijn, maar voor beide locaties wil je precies wat anders.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:19:
[...]
Ik heb hier een ibeacon. Dat gaat behoorlijk precies hoor. (echt centimeters)
Eigenlijk net als hoe de coronamelder in wezen ook werkt natuurlijk.
Ja, want op mijn oude iPad ( en de iPhone die ik net gewist heb) werkt het gewoon. Snap er dus helemaal niks van.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:13:
[...]
Is je homepod wel online? had gisteren en eergisteren ook even dat ze zichzelf als off line meldden. heel vaag. homepod opnieuw opgestart, probleem opgelost.
Ik weet niet zeker of het richting gevoelig is, maar het zou als het goed is wel degelijk moeten weten wanneer iets nadert of juist verder weg gaat. Het wordt wat technisch, maar zoek naar UWB proximity. Want dat is volgens mij samen met thread wat bepaalt waar iets is én waar het heen gaat.Rgerr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:25:
[...]
Ja, dat zal wel werken. Maar dan nog de richting bepalen. Afstand van koffiezetapparaat naar voordeur kan maar zo nagenoeg hetzelfde zijn, maar voor beide locaties wil je precies wat anders.
Als device A de afstand ziet vergroten, en thread device B ziet je naderen, dan is de richting ook meteen duidelijk.
De autosleutels in je iphone voor nieuwe auto's, werkt naar mijn weten volgens hetzelfde principe. Was een iPhone 11 dingetje toch?
Maar goed, dat is hoe ik denk dat het werkt. Althans: zou kunnen werken met enig functioneel nut in homekit.
Je loopt weg van je auto, je auto gaat op slot, dan zal je vast zo wel je deur naderen, etc.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 13-11-2020 17:02 ]
Ben er bekend mee, dan is het feitelijk ‘gewoon’ triangulatie. Zo zou het ook kunnen gaan werken met meerdere (3) HomePods, waardoor je de locatie binnenshuis echt kunt gaan bepalen. Met twee werkt het niet, maar wie weet kan Apple daar nog wat slims bij bedenken. Zoals andere thread accessoires die ook de afstand kunnen meten, dan wordt het steeds accurater hoe meer je threat devices je hebt.paQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:59:
[...]
Ik weet niet zeker of het richting gevoelig is, maar het zou als het goed is wel degelijk moeten weten wanneer iets nadert of juist verder weg gaat. Het wordt wat technisch, maar zoek naar UWB proximity. Want dat is volgens mij samen met thread wat bepaalt waar iets is én waar het heen gaat.
Als device A de afstand ziet vergroten, en thread device B ziet je naderen, dan is de richting ook meteen duidelijk.
De autosleutels in je iphone voor nieuwe auto's, werkt naar mijn weten volgens hetzelfde principe. Was een iPhone 11 dingetje toch?
Maar goed, dat is hoe ik denk dat het werkt. Althans: zou kunnen werken met enig functioneel nut in homekit.
Je loopt weg van je auto, je auto gaat op slot, dan zal je vast zo wel je deur naderen, etc.
Ik heb adaptieve verlichting aangezet voor de hele woning maar vind het helemaal niets.
Weet iemand waar ik het weer uitzet? Ik kan dat in HomeKit niet vinden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Via de ‘bolletjes’ bij je lampbediening. Zie ook de berichten op de vorige pagina.Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:49:
Ik heb adaptieve verlichting aangezet voor de hele woning maar vind het helemaal niets.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 13-11-2020 19:53 ]
Ja dit is wel de curved tv van homekit.Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:49:
De 3D tv van hue
Ik was eigenlijk naar iets opzoek om het in 1x uit te zetten, zoals het ook aan ging.meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:52:
[...]
Via de ‘bolletjes’ bij je lampbediening. Zie ook de berichten op de vorige pagina.
Maar goed dan ga ik alle lampen wel af

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als je alle lampen groepeert, kun je ze in 1 keer uitzetten en daarna maak je de groep weer ongedaan.Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:55:
[...]
Ik was eigenlijk naar iets opzoek om het in 1x uit te zetten, zoals het ook aan ging.
Maar goed dan ga ik alle lampen wel af
Zo heb ik het opgelost en dat gaat prima.
Have Fun Funske
De alarm functie van de Aqara hub heb ik ‘alarm’ genoemd. Onder status op de home pagina van de Woning app wordt deze als ‘beveiligingssysteem’ getoond. Als ik nu tegen Siri zeg ‘zet Alarm aan’ probeert Siri een wekker te zetten. Ook het hernoemen van ‘alarm’ naar ‘alarmsysteem’ levert hetzelfde resultaat. De enige optie is dus om ‘zet beveiligingssysteem aan’ te zeggen. Allemaal geen ramp, maar zijn hier oplossingen/workarounds voor?
Geef de Aqara hub een andere naam en gebruik dat om het aan te roepen.meesje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:50:
De alarm functie van de Aqara hub heb ik ‘alarm’ genoemd. Onder status op de home pagina van de Woning app wordt deze als ‘beveiligingssysteem’ getoond. Als ik nu tegen Siri zeg ‘zet Alarm aan’ probeert Siri een wekker te zetten. Ook het hernoemen van ‘alarm’ naar ‘alarmsysteem’ levert hetzelfde resultaat. De enige optie is dus om ‘zet beveiligingssysteem aan’ te zeggen. Allemaal geen ramp, maar zijn hier oplossingen/workarounds voor?
Ik vind dat je zoveel mogelijk verwarringen moet vermijden met Siri. Als zij vind dat alarm een wekker is, dan zorg je er voor dat het andere ding dat je wil aanroepen iets anders maar eenvoudigs genoemd wordt.
Ik geef toe dat elke keer beveiligingssysteem roepen naar je telefoon van het zotte is 😂
Scène maken die letterlijk ‘zet alarm aan’ heet met als actie alarm aan zetten.meesje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:50:
Thanks! Dat werkt inderdaad. Maar ben wel voor onderstaande optie gegaan.Rgerr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:59:
[...]
Scène maken die letterlijk ‘zet alarm aan’ heet met als actie alarm aan zetten.
Ik heb de Aqara Hub nu 'beveiliging' genoemd ipv 'alarm'. "Zet beveiliging aan" werkt!Tartarus schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:59:
[...]
Geef de Aqara hub een andere naam en gebruik dat om het aan te roepen.
Ik vind dat je zoveel mogelijk verwarringen moet vermijden met Siri. Als zij vind dat alarm een wekker is, dan zorg je er voor dat het andere ding dat je wil aanroepen iets anders maar eenvoudigs genoemd wordt.
Ik geef toe dat elke keer beveiligingssysteem roepen naar je telefoon van het zotte is 😂
Potdomme, ga ik meteen doen.meesje schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:04:
[...]
Thanks! Dat werkt inderdaad. Maar ben wel voor onderstaande optie gegaan.
[...]
Ik heb de Aqara Hub nu 'beveiliging' genoemd ipv 'alarm'. "Zet beveiliging aan" werkt!
Edit: Had ik eerder moeten doen!!!
/f/image/MZVpAoM9Qz6k8Dung0y7jv9Z.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Serena op 16-11-2020 17:02 ]
Normaal gesproken reageren mijn hue lampen e.d. heel snel (vrijwel direct) en goed via de homekit native app. Sinds een aantal weken duurt het, in verhouding, lang voordat de lampen in de app omspringen van 'bijwerken' naar de huidige status. Iemand bekend hiermee of suggesties voor een oplossing zodat het weer beter werk? Ik heb de brigde al eens een reset gegeven.
ander zigbee kanaal geprobeerd?rabe83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:44:
Normaal gesproken reageren mijn hue lampen e.d. heel snel (vrijwel direct) en goed via de homekit native app. Sinds een aantal weken duurt het, in verhouding, lang voordat de lampen in de app omspringen van 'bijwerken' naar de huidige status. Iemand bekend hiermee of suggesties voor een oplossing zodat het weer beter werk? Ik heb de brigde al eens een reset gegeven.
Sowieso is sinds iOS14 de Woning app waardeloos. Als 'bijwerken' mij te lang duurt, sluit ik de app hard af en open 'm opnieuw. Vaak werkt het dan wel goed. Ook merk ik dat als mijn iPad van mijn access point (1e verdieping) over gaat naar de router/modem in de meterkast (of andersom), devices lang op 'bijwerken' willen blijven hangen. Ook dan helpt het om de Woning app hard af te sluiten.rabe83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:44:
Ongetwijfeld zal mijn netwerkapparatuur niet top zijn, maar met iOS13 had deze problemen vrijwel niet.
daar herken ik me dan totaal weer niet in
Ik hier ook niet, heb juist het idee dat de Woning app er op vooruit is gegaan. Uiteraard nog wensen, maar het bijwerken van accessoires gaat naar mijn inziens vrij vloeiend. Misschien toch eens naar je netwerk kijken.
Wat overigens ook kan, is dat de accessoires gekoppeld aan een enkele hub er langer over doen om te reageren. Zo heb ik ook wel eens gehad dat een homebridge plugin erg traag was met het ophalen van informatie. Homebridge wachtte hier vervolgens op wat resulteerde in het langer 'bijwerken' van alle accessoires van die specifieke hub.
Wat overigens ook kan, is dat de accessoires gekoppeld aan een enkele hub er langer over doen om te reageren. Zo heb ik ook wel eens gehad dat een homebridge plugin erg traag was met het ophalen van informatie. Homebridge wachtte hier vervolgens op wat resulteerde in het langer 'bijwerken' van alle accessoires van die specifieke hub.
[ Voor 52% gewijzigd door Rgerr op 17-11-2020 15:32 ]
Dat is dan weer op te lossen door ze "external accessory" te maken. Maar dat hangt helemaal van de maker van de plugin af.
OF! je maakt voor elke plugin een eigen instance homebridge
Mega omslachtig, maar het werkt wel
OF! je maakt voor elke plugin een eigen instance homebridge
[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 17-11-2020 15:43 ]
Was nog ruim voor die tijd, maar dat klopt.paQ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:43:
Dat is dan weer op te lossen door ze "external accessory" te maken. Maar dat hangt helemaal van de maker af.
Switchen? Van de een naar de andere router? Waarom heb je niet gewoon 1 netwerk? Mesh of iets dergelijks.meesje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
[...]
Sowieso is sinds iOS14 de Woning app waardeloos. Als 'bijwerken' mij te lang duurt, sluit ik de app hard af en open 'm opnieuw. Vaak werkt het dan wel goed. Ook merk ik dat als mijn iPad van mijn access point (1e verdieping) over gaat naar de router/modem in de meterkast (of andersom), devices lang op 'bijwerken' willen blijven hangen. Ook dan helpt het om de Woning app hard af te sluiten.
Ongetwijfeld zal mijn netwerkapparatuur niet top zijn, maar met iOS13 had deze problemen vrijwel niet.
Ik heb dit probleem echt nooit…
Heb je een home hub? Apple TV of iPad? Ik had dit ook, zorgen dat alle apparaten de laatste versie van hun OS hebben, en allemaal een restart geven. Op de Apple TV helpt in en uitloggen van je Apple account ook schijntmeesje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
[...]
Sowieso is sinds iOS14 de Woning app waardeloos. Als 'bijwerken' mij te lang duurt, sluit ik de app hard af en open 'm opnieuw. Vaak werkt het dan wel goed. Ook merk ik dat als mijn iPad van mijn access point (1e verdieping) over gaat naar de router/modem in de meterkast (of andersom), devices lang op 'bijwerken' willen blijven hangen. Ook dan helpt het om de Woning app hard af te sluiten.
Update: we hebben inmiddels alles gereset: zijn AppleTV, zijn iPhone en zelfs de camera's losgekoppeld. Maar nog steeds 40MB data verstookt in een paar uurtjes tijd. Dit begint inmiddels aardig vervelend te worden en ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Iemand nog tips?posttoast schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:39:
Het viel m'n vader op dat ie nogal snel door z'n databundel van KPN heen gaat op zijn iPhone. Ik ben eens mee gaan kijken en heb op 28 oktober zijn Cellular-stats gereset. Ik heb nu net gekeken waar de data nu aan opgegaan is en hij heeft gewoon 515(!!)MB verstookt aan "HomeKit". Iemand enig idee hoe dit kan? Hij heeft twee HKSV camera's hangen, maar ik mag hopen dat die niet op de achtergrond continu naar zijn iPhone streamen.
Ter vergelijking heb ik tegelijk met hem óók mijn celullar stats gereset, en kom (met in mijn huis ook 2 camera's) "maar" op 14,3MB. Vind ik overigens nog steeds veel, zeker gezien het feit dat ik op afstand eigenlijk nooit kijk.
Iemand ervaring hiermee?
Edit: hij is de eerste niet kennelijk: https://discussions.apple.com/thread/251916674. Blijkbaar een bug in iOS 14. Ik laat hem zijn telefoon wel even helemaal resetten en restoren, ik lees hier en daar dat dit helpt. Wel karig hoor...
Aanvullend: de vriendin van mijn vader heeft een iPhone 6 en zit dus nog op een oudere iOS versie. Zij heeft dit probleem niet. Dit doet me echt vermoeden dat het hier om een bug in iOS14 gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 17-11-2020 16:43 ]
Vreemd, ik heb hier 9,4GB in HomeKit zitten in ruim 3 jaar tijd. Per dag is dat niet meer dan 10MB. Hoe hij aan 40MB in een paar uur komt is mij een raadsel.posttoast schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:41:
[...]
Update: we hebben inmiddels alles gereset: zijn AppleTV, zijn iPhone en zelfs de camera's losgekoppeld. Maar nog steeds 40MB data verstookt in een paar uurtjes tijd. Dit begint inmiddels aardig vervelend te worden en ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Iemand nog tips?
Aanvullend: de vriendin van mijn vader heeft een iPhone 6 en zit dus nog op een oudere iOS versie. Zij heeft dit probleem niet. Dit doet me echt vermoeden dat het hier om een bug in iOS14 gaat.
Mij dus ook. Ik gebruik zelf ook maar een fractie hiervan. Het is ook niet dat ie de hele tijd camerastreams zit te kijken ofzo. Sterker: dat heeft ie nu dus helemaal niet gedaan.
[ Voor 51% gewijzigd door posttoast op 17-11-2020 16:50 ]
Welke accessoires heeft hij allemaal? Een idee wat mij te binnen schiet: monitoren van dataverbruik en steeds de stekker uit een accessoire trekken en kijken of het dataverbruik terugvalt of niet. Zo kun je dat wellicht achterhalen.posttoast schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:49:
Mij dus ook. Ik gebruik zelf ook maar een fractie hiervan. Het is ook niet dat ie de hele tijd camerastreams zit te kijken ofzo. Sterker: dat heeft ie nu dus helemaal niet gedaan.
Niet zo gek veel eigenlijk. Hue lampen en 2 camera's van Eufy. Die camera's staan nu dus uit en dat helpt niet. We kunnen heel Hue er nog eens uitgooien...Rgerr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:52:
[...]
Welke accessoires heeft hij allemaal? Een idee wat mij te binnen schiet: monitoren van dataverbruik en steeds de stekker uit een accessoire trekken en kijken of het dataverbruik terugvalt of niet. Zo kun je dat wellicht achterhalen.
Is er een manier om heel HomeKit te resetten?
Je kunt de hele woning weggooien en opnieuw beginnen met toevoegen van de accessoires. Als je veel automatiseringen hebt, is het aan te bevelen om een backup te maken hiervan met de Controller app.posttoast schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:53:
[...]
Niet zo gek veel eigenlijk. Hue lampen en 2 camera's van Eufy. Die camera's staan nu dus uit en dat helpt niet. We kunnen heel Hue er nog eens uitgooien...
Is er een manier om heel HomeKit te resetten?
[ Voor 11% gewijzigd door Rgerr op 17-11-2020 16:58 ]
Hoe bevalt, voor degenen die hem (nog) hebben, de Netatmo deurbel? De meeste reviews die ik tot nog toe zie hebben hem niet gereviewed met de v74 firmware. Ben vooral benieuwd hoe de update "Reduce delay to establish the connection with the doorbell" nu in de praktijk werkt.
Wil een deurbel voor mijn Homekit ecosysteem, maar het alternatief (Homebridge en dan een ander merk er onofficieel invoegen) zie ik niet zo zitten.
Wil een deurbel voor mijn Homekit ecosysteem, maar het alternatief (Homebridge en dan een ander merk er onofficieel invoegen) zie ik niet zo zitten.
De ene is een Access point en de ander is modem/router. Beide hadden eerste zelfde SSID. Mijn iPad ging dan automatisch over van de een naar de ander. Via een app werd dat mooi inzichtelijk gemaakt. Dat werkte dus allemaal goed tot Eufy kwam..... Mijn Eufy cam was regelmatig niet bereikbaar in HomeKit omdat ie (waarschijnlijk) switchte van Access point naar modem/router of andersom. Kennelijk is op de locatie waar de Eufy staat het signaal van beide apparaten even sterk. Daarom heb ik beide een afzonderlijk SSID gegeven. De Eufy is nu al lange tijd zeer stabiel.Serena schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:04:
[...]
Switchen? Van de een naar de andere router? Waarom heb je niet gewoon 1 netwerk? Mesh of iets dergelijks.
Ik heb dit probleem echt nooit…
Zoals al eens eerder aangegeven, ik moet zeker even goed kijken naar mijn netwerkapparatuur, maar heeft niet mijn hoogste prio.
Nog even op Reddit gekeken en het volgende gevonden:rabe83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:44:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Zie eerste comment: Same issue, try to reset all network settings on your iphone, that works for me
Ik ga dat ook eens op mijn iPad doen.
Thanks, die zal ik eerst eens proberen...Nog even op Reddit gekeken en het volgende gevonden:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Tnx, hij heeft niet zo heel veel ingesteld staan (ik zou er zelf een stuk meer van balen als het bij mij thuis zou gebeurenRgerr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
[...]
Je kunt de hele woning weggooien en opnieuw beginnen met toevoegen van de accessoires. Als je veel automatiseringen hebt, is het aan te bevelen om een backup te maken hiervan met de Controller app.
Ik dacht dat die Controller app trouwens gratis was, maar hij kost opeens € 15 zie ik.
Dat was ie ook maar er is een 'verplichte' inapp aankoop bij gekomenposttoast schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:38:
[...]
Ik dacht dat die Controller app trouwens gratis was, maar hij kost opeens € 15 zie ik.
Heb er destijds 0,79 euro voor betaald, als in-app aankoop.
Volgens mij was hij ooit gratis, en was de pro upgrade iets van 7 euro toch? Dan kon je back-ups maken.Rgerr schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:08:
Heb er destijds 0,79 euro voor betaald, als in-app aankoop.
De beta ziet er ook wel nice uit overigens kwa maken van automations:

maar 15 euro, damn...
Aan de andere kant, ik heb nog niets anders gezien waarmee je back-ups kunt maken van je homekit scenes, automations, zones, enz.
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 18-11-2020 09:29 ]
Ja, en ach als je ziet wat ik (en ongetwijfeld jullie ook) verder uitgeven aan domotica-speelgoed, dan is € 15 natuurlijk ook niet zoveel
Waarom is er eigenlijk geen homekit widget
Waar je je sensortjes in kunt knallen (naar keuze)
Gisteravond access point en router weer zelfde SSID gegeven. Vandaag veelvuldig getest en tot nu geen devices die op 'bijwerken' blijven hangen. Ook de Eufy cam in de tuin werkt nog steeds goed. Hopelijk blijft dit zo.
Ik heb ook regelmatig "bijwerken" of "geen reactie" op zowel ios13 als ios14. ook op mijn oude router en ook op mijn nieuwe. Lijkt dus echt aan homekit te liggen.
Wat ik opvallend vind is dat de Eve app het wel 9 van de 10 keer wel goed doet. Ook als de Woning app "geen reactie" geeft...
Wat ik opvallend vind is dat de Eve app het wel 9 van de 10 keer wel goed doet. Ook als de Woning app "geen reactie" geeft...
Als ik op Reddit lees zijn er best wat klachten over de Woning app. Zelf ervaar ik nu geen 'bijwerken' issue meer (zie mijn voorgaande opmerking), maar vanochtend ervaren dat de Woning app denkt dat een bepaalde lamp aan staat, terwijl dat echt niet het geval. Hard afsluiten Woning app is dan de oplossing. Bij een browser denk je dan snel aan een cache dingetje.MP3-Junky schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:54:
Ik heb ook regelmatig "bijwerken" of "geen reactie" op zowel ios13 als ios14. ook op mijn oude router en ook op mijn nieuwe. Lijkt dus echt aan homekit te liggen.
[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 20-11-2020 13:07 ]
Ook de woning app heeft gewoon cache. En dat leegt pas echt als je de iphone herstart.
Dat merk je goed als je in homebridge camera settings gaat wijzigen (aan de camera fw zijde). En dan zie je geen verschil vaak. Als je de iphone herstart is het pas zichtbaar.
Cache is gewoon irritant vaak. Ook op websites die op de achtergrond bijwerken en diverse plugins ineens niet meer goed functioneren. Cache van de website legen is dan de oplossing.
Dat merk je goed als je in homebridge camera settings gaat wijzigen (aan de camera fw zijde). En dan zie je geen verschil vaak. Als je de iphone herstart is het pas zichtbaar.
Cache is gewoon irritant vaak. Ook op websites die op de achtergrond bijwerken en diverse plugins ineens niet meer goed functioneren. Cache van de website legen is dan de oplossing.
Ik heb sinds kort dat ik geen notificatie meer ontvang van m’n netatmo doorbel als ik buiten mijn WiFi netwerk ben en op 4g zit. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Instellingen HomeKit of berichtgeving. Zo snel op de gok gezegd.Martijn2280 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:08:
Ik heb sinds kort dat ik geen notificatie meer ontvang van m’n netatmo doorbel als ik buiten mijn WiFi netwerk ben en op 4g zit. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heb ik nu wat gemist? De netatmo deurbel is toch nog niet geschikt voor HomeKit?Martijn2280 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:08:
Toch al even hoor. https://www.netatmo.com/nl-nl/security/doorbell/
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik zal wel naar de opticien moeten, maar ik zie nergens staan dat deze al HomeKit geschikt is.
Wel HK compatible maar nog geen HSV?
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 22-11-2020 08:55 ]
Wel HomeKit compatible maar nog geen HomeKit secure video inderdaad. Dit wordt later via een Update toegevoegd.meesje schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:49:
[...]
Ik zal wel naar de opticien moeten, maar ik zie nergens staan dat deze al HomeKit geschikt is.
Al sinds de release van deze deurbel camera werkt die met HomeKit (HK) Zover ik weet ondersteunt die nog geen HomeKit Secure video (HSV). Maar je vroeg naar HK niet naar HSV.meesje schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:49:
[...]
Zie deze review voor meer informatie https://www.homekitauthor...rt-video-doorbell-review/
Klopt hoor, ik spreek je ook niet tegen. Wat ik vreemd vind, is dat jouw netatmo link helemaal niks noemt over HomeKit (Secure Video). Ook bv niet bij de slimme rookmelder. Alleen bij de indoor cam wordt HomeKit genoemd. Het kan zijn dat ik helemaal overheen lees, maar ook bij de specificaties van de deurbel wordt niks genoemd. Ook geen HomeKit logo zichtbaar. Best vreemd, of misschien zelfs zorgwekkend?TheKerremenke schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:52:
[...]
Al sinds de release van deze deurbel camera werkt die met HomeKit (HK) Zover ik weet ondersteunt die nog geen HomeKit Secure video (HSV). Maar je vroeg naar HK niet naar HSV.![]()
Zie deze review voor meer informatie https://www.homekitauthor...rt-video-doorbell-review/
Het is toch echt zo, al een paar maanden.meesje schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:16:
[...]
Klopt hoor, ik spreek je ook niet tegen. Wat ik vreemd vind, is dat jouw netatmo link helemaal niks noemt over HomeKit (Secure Video). Ook bv niet bij de slimme rookmelder. Alleen bij de indoor cam wordt HomeKit genoemd. Het kan zijn dat ik helemaal overheen lees, maar ook bij de specificaties van de deurbel wordt niks genoemd. Ook geen HomeKit logo zichtbaar. Best vreemd, of misschien zelfs zorgwekkend?
Als ‘karmakeizer’ zou JIJ dat toch moeten weten. 🤣😂
Haha, doe je beklag maar bij tweakers. Hun algoritme klopt niks van.Serena schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:52:
[...]
Het is toch echt zo, al een paar maanden.
Als ‘karmakeizer’ zou JIJ dat toch moeten weten. 🤣😂
Uhuh, dat zal het zijn… 🥴meesje schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:56:
[...]
Haha, doe je beklag maar bij tweakers. Hun algoritme klopt niks van.
Probleem met de Intercom gefixt! HomePods gereset en opnieuw toegevoegd. Soms kan het heel simpel zijn…
Sinds afgelopen donderdag ligt mijn HomePod mini bij mijn zus in Frankrijk. Nu nog hier zien te krijgen...
Zijn er al mensen met mini ervaring in dit topic?
Sinds afgelopen donderdag al? dat is al bijna 2 maanden geleden! hup! regel dat 's.Scidd0w schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:16:
Sinds afgelopen donderdag ligt mijn HomePod mini bij mijn zus in Frankrijk. Nu nog hier zien te krijgen...![]()
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 24-11-2020 15:03 ]
Is het eigenlijk mogelijk om een HomePod niet standaard in te stellen als homehub voor HomeKit. Ik wil hiervoor uitsluitend m’n Apple TV gebruiken.
Volgens mij niet.Martijn2280 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:52:
Is het eigenlijk mogelijk om een HomePod niet standaard in te stellen als homehub voor HomeKit. Ik wil hiervoor uitsluitend m’n Apple TV gebruiken.
Maar het is toch een mooie uitbreiding van je netwerk? Vangt ook apparaten op die misschien iets te ver van je ATV staan. En vice versa…
Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om een HomePod niet als hub te gebruiken. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Aangezien sommigen hiermee problemen hebben. Mits ik forums als macrumors en Reddit mag geloven.Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:22:
[...]
Volgens mij niet.
Maar het is toch een mooie uitbreiding van je netwerk? Vangt ook apparaten op die misschien iets te ver van je ATV staan. En vice versa…
Van de andere kant bezien. Als het geen problemen geeft, waarom je het uit zou willen zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 24-11-2020 23:33 ]
Ik heb hier inderdaad een probleem mee ben ik achter gekomen. Als de HomePod de verbinding overneemt als Homehub dat werkt alles een stuk minder goed. Schakelaars en lampen van Philips hue reageren stukken minder snel of helemaal niet soms. Als de Apple TV als homehub staat ingesteld heb ik hier nooit problemen mee. Maar op 1 of andere manier gaat hij automatisch over op de HomePod. Tot ik de stekker er uit haal.TheKerremenke schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:32:
[...]
Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om een HomePod niet als hub te gebruiken. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Aangezien sommigen hiermee problemen hebben. Mits ik forums als macrumors en Reddit mag geloven.
Van de andere kant bezien. Als het geen problemen geeft, waarom je het uit zou willen zetten.
Misschien de HomePod eens verwijderen uit je woning en opnieuw toevoegen, kijken of dat verschil maakt. Of even zeker stellen dat je op de laatste firmware zit voor je HomePod.Martijn2280 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:40:
[...]
Ik heb hier inderdaad een probleem mee ben ik achter gekomen. Als de HomePod de verbinding overneemt als Homehub dat werkt alles een stuk minder goed. Schakelaars en lampen van Philips hue reageren stukken minder snel of helemaal niet soms. Als de Apple TV als homehub staat ingesteld heb ik hier nooit problemen mee. Maar op 1 of andere manier gaat hij automatisch over op de HomePod. Tot ik de stekker er uit haal.
Sja, deze kon ik toch niet laten schieten, eve fan als ik ben 
De plug is... mja naja.... ander onderwerp, maar de ledstrip schijnt toch wel een van de beste op de markt te zijn, en in elk geval de helderste (1800 lumen), en met kortingscode UAUT20PE voor €44,95 thuisbezorgd:
https://www.amac.nl/eve-home-movie-night
Ze bieden de strip ook los aan met black friday deal, voor 59,95
De plug is... mja naja.... ander onderwerp, maar de ledstrip schijnt toch wel een van de beste op de markt te zijn, en in elk geval de helderste (1800 lumen), en met kortingscode UAUT20PE voor €44,95 thuisbezorgd:

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 25-11-2020 11:36 ]
Zou het om de nieuwe stekker gaan (met Thread) of een voorgaande? Heb je hem al binnen?paQ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
Sja, deze kon ik toch niet laten schieten, eve fan als ik ben
Geen idee. Zou kunnen.Jasper1975 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:46:
[...]
Zou het om de nieuwe stekker gaan (met Thread) of een voorgaande? Heb je hem al binnen?
Ik heb het vanochtend pas besteld.
Ik heb een buitenlamp zonder sensor of schakelaar binnen die ik wil aan en uitzetten als ik dat wil. Ik dacht er een hue lamp in te draaien zodat ik die dan kon aansturen maar er zit een vaste LED in. Dus toen bedacht ik een Fibaro switch. Die werken ook met Homekit. Maar ik kom er niet uit of ik naast die switch dan ook nog wat anders nodig heb, een basisstation of iets dergelijks.
Of is het gewoon installeren en dan "Siri doe de buitenlamp aan/uit"?
Of is het gewoon installeren en dan "Siri doe de buitenlamp aan/uit"?
Veroordeel niet, verwonder u slechts