Als je nog een hobby zoekt kan ik je ook Home Assistant aanbevelen. Geeft je meer opties en flexibiliteit dan Homebridge, zoals uitgebreide automatiseringen. Ook kan het niet HomeKit gecertificeerde apparaten pushen naar HomeKit.clonedonkey schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:06:
Top, nogmaals bedankt! Ik zat al te denken die Home+ app aan te schaffen. Maar dit soort automatisering zou je met die app dus wel moeten kunnen maken denk je?
Welke Systeemversie heb je er op staan, want er is bij mij een paar dagen geleden een nieuw versie opgezet:Cass Casey schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:19:
EDIT: Net een YT filmpje gezien waarin gezegd word (juni '20) dat de ondersteuning er nog niet is. Ik denk dat dat het antwoord op mijn vraag dan is.
- HomeBase versie 2.1.2.0h met subsysteemversie 1.3.0.9
- Deurbel systeemversie 2.2.1.3
Have Fun Funske
Mijn homebase is 2.1.1.9. Kan nog geen nieuwere installeren lijkt het. Lukt het met jouw versie wel?funske schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Welke Systeemversie heb je er op staan, want er is bij mij een paar dagen geleden een nieuw versie opgezet:
- HomeBase versie 2.1.2.0h met subsysteemversie 1.3.0.9
- Deurbel systeemversie 2.2.1.3
Deurbel heb ik gelijk aan die van jou.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik maakte deze week weer eens een fotootje van mijn setup. Helaas, het scherm van de iPad is niet groot genoeg… 😂
Ik vind het fijn om alles (op een paar apparaten na) in de favorieten te hebben staan. Bovendien kun je op de iPad sinds iOS 14 niet meer door de kamers swipen, maar moet het via dat menu. Ik vind dat persoonlijk best vervelend.
Dus, gewoon alles op 1 schermpje. Ook handig voor de iPad die aan de muur hangt…
Ik vind het fijn om alles (op een paar apparaten na) in de favorieten te hebben staan. Bovendien kun je op de iPad sinds iOS 14 niet meer door de kamers swipen, maar moet het via dat menu. Ik vind dat persoonlijk best vervelend.
Dus, gewoon alles op 1 schermpje. Ook handig voor de iPad die aan de muur hangt…
:strip_exif()/f/image/HBCWSiLr38yhJ6TRTMPJtUcJ.jpg?f=fotoalbum_large)
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
@Serena Netjes om te zien. Herkenbaar het te weinig ruimte hebben op de iPad
Geen foto’s van die iPad aan de muur? Altijd mooi en interessant om te zien. (En ideeën op te doen)
Geen foto’s van die iPad aan de muur? Altijd mooi en interessant om te zien. (En ideeën op te doen)
[ Voor 27% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2020 11:47 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
@Serena Hoe heb je de nest aan HomeKit toegevoegd?
Zeker, speciaal voor jou. Hij hangt in een 3D geprinte houder. Het is het eerste model iPad Pro.TheKerremenke schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:45:
@Serena Netjes om te zien. Herkenbaar het te weinig ruimte hebben op de iPad![]()
:strip_exif()/f/image/46WrFcyzFYbEAPGQ6i9HbVnk.jpg?f=fotoalbum_large)
Middels HomeBridge.Ronvgs schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:53:
@Serena Hoe heb je de nest aan HomeKit toegevoegd?
Volgens mij gaat dit allemaal automatisch en heb je er dus geen invloed op.Cass Casey schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:11:
[...]
Mijn homebase is 2.1.1.9. Kan nog geen nieuwere installeren lijkt het.
Heb ik nog niet geprobeerd.Lukt het met jouw versie wel?
Have Fun Funske
Ik heb de Netatmo besteld en een Eufy doorbell voor de shootout. (Die is nu in de aanbieding voor €169 incl. Homebase) Ben benieuwd wanneer de Netatmo binnenkomt, maar vrees eigenlijk dat het vooral in verhouding tot zijn prijs geen match is voor de Eufy.meesje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:07:
[...]
Nu weer beschikbaar. Eerst maar wachten op HSV support en een leuke (BF?) aanbieding.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik zie op de website van Eufy dat ie inderdaad in de aanbieding is (15% korting, zowel voor de versie met als zonder homebase). Ongetwijfeld zal op Amazon.de dan dezelfde aanbieding gelden. Producten van Eufy moet je nooit kopen zonder korting.fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Ik heb de Netatmo besteld en een Eufy doorbell voor de shootout. (Die is nu in de aanbieding voor €169 incl. Homebase) Ben benieuwd wanneer de Netatmo binnenkomt, maar vrees eigenlijk dat het vooral in verhouding tot zijn prijs geen match is voor de Eufy.
Klopt, maar als je hem op Amazon.de koopt betaal je de Nederlandse BTW, via Eufy de Duitsemeesje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
Ik zie op de website van Eufy dat ie inderdaad in de aanbieding is (15% korting, zowel voor de versie met als zonder homebase). Ongetwijfeld zal op Amazon.de dan dezelfde aanbieding gelden. Producten van Eufy moet je nooit kopen zonder korting.
Enige voordeel van Amazon is gratis retourneren, maar dat is via Eufy ook mogelijk als je via Paypal betaalt: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of ik de 2K P&T camera ook op die HomeBase aan kan sluiten?
[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 24-08-2020 11:37 ]
Naar mijn weten kan dat niet. Het zou wel handig zijn, want ik heb geen behoefte aan camera's met een accu.fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:34:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of ik de 2K P&T camera ook op die HomeBase aan kan sluiten?
Nope, gaat (nog) niet werken. Ik heb de voordeurbel camera en 3 P&T camera’s van Eufy, maar er is geen enkele connectie tussen de camera’s en de HomeBase.fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Have Fun Funske
het gaat er op lijken dat de eufy deurbel GEEN HK ondersteuning gaat krijgen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Oei.... waar heb je dat gelezen?paQ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:22:
in m'n e-mail
Ik heb ze om wat verduidelijking gevraagd, of dat is wat ze echt bedoelen...
edit:
Thank you for your getting back and update.
We are so sorry it is no on the integration currently.
best wel.... naja... slecht dit. Eufy heeft het zelf meermaals bevestigd, en zelfs in hun fora geïmpliceerd dat het zeer binnenkort zou komen "houd de app update in de gaten"...
Ondertussen blijft Netatmo ook maar uitstellen, en is de 700 euro Robin deurbel nog altijd de enige deurbel ter fakking wereld die het kan.

[ Voor 75% gewijzigd door paQ op 24-08-2020 16:14 ]
Ach... Ik ‘wacht’ nog steeds op Hk voor Ring Pro, ze reageren ondertussen al niet meer om mijn tweets wanneer ik er naar vraag.paQ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:22:
Zo jammer dat ze hier niet eenduidig over communiceren. Ze zeggen op het Eufy forum nu weer dat ze er nog wel naar kijken, al klinkt het niet hoopgevend.paQ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:53:
[...]
in m'n e-mail
Ik heb ze om wat verduidelijking gevraagd, of dat is wat ze echt bedoelen...
edit:
[...]
![]()
best wel.... naja... slecht dit. Eufy heeft het zelf meermaals bevestigd, en zelfs in hun fora geïmpliceerd dat het zeer binnenkort zou komen "houd de app update in de gaten"...
Ondertussen blijft Netatmo ook maar uitstellen, en is de 700 euro Robin deurbel nog altijd de enige deurbel ter fakking wereld die het kan.. Apple geeft op hun eigen website aan, dat de netatmo deurbel vooralsnog geen HKSV zal hebben.
https://communitysecurity.eufylife.com/t/homekit-doorbell-beta/138167/14?u=hemmik
Heeft een van jullie al een eufy Indoor met HomeKit code in plaats van ren update via de eufy app? Misschien zijn die stabieler met HSV.
Zoals vermeld in deze Reddit: https://www.reddit.com/r/...it_secure_video_with_eufy
Zoals vermeld in deze Reddit: https://www.reddit.com/r/...it_secure_video_with_eufy
[ Voor 31% gewijzigd door DeVantaggio op 30-08-2020 11:13 ]
Sinds de laatste updates geen problemen meer gehad met de indoor camera. Prima tevreden met de huidige stabiliteit.DeVantaggio schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:08:
Heeft een van jullie al een eufy Indoor met HomeKit code in plaats van ren update via de eufy app? Misschien zijn die stabieler met HSV.
Na het lezen van jouw reactie wilde ik reageren dat ie bij mij ook de laatste tijd heel stabiel is. Check ik net HomeKit, is de camera niet bereikbaar..... Wel via de Eufy app, en daarna ook weer via HomeKit.rusman schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Sinds de laatste updates geen problemen meer gehad met de indoor camera. Prima tevreden met de huidige stabiliteit.
Ach, straks zal ie toch uit HomeKit gehaald worden en als babycam ingezet worden. Daarna zien we wel weer verder. Wellicht via RTSP toevoegen aan Synology Surveillance Station. Als ik de komende periode wat tijd over heb, ga ik dat eens proberen. Sowieso veel meer mogelijkheden indien niet in HK opgenomen.
Klopt helemaal, sinds kort werkt geofencing ook op de P&T camera’s. Daar zat ik echt op te wachten.meesje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:57: Sowieso veel meer mogelijkheden indien niet in HK opgenomen.
Have Fun Funske
Je vertelt ons hier dus even dat je weer papa wordt???!!! 🍼👶🏼meesje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Ach, straks zal ie toch uit HomeKit gehaald worden en als babycam ingezet worden.
Haha, ja klopt helemaal!Serena schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Je vertelt ons hier dus even dat je weer papa wordt???!!! 🍼👶🏼
Gefeliciteerd!!! 🥳🎉
Kunnen kinderen ook worden opgenomen in HomeKit ten behoeve van automatiseringen?
Hoe bedoel je?Rgerr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:58:
Kunnen kinderen ook worden opgenomen in HomeKit ten behoeve van automatiseringen?
Als ze een iPhone hebben, kun je ze uitnodigen in je Home. Als ze geen iPhone hebben dan moet je je vraag iets anders formuleren en specificeren welke automatiseringen je bedoelt.
Met de aankomende AirTag kan je best een paar leuke dingen doen 🤡Rgerr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:58:
Als lamp uit, dan kind slaap.Tartarus schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
Hoe bedoel je?
Als ze een iPhone hebben, kun je ze uitnodigen in je Home. Als ze geen iPhone hebben dan moet je je vraag iets anders formuleren en specificeren welke automatiseringen je bedoelt.
[ Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 30-08-2020 18:35 ]
🙈dat heb ik ff gemist 😊Rgerr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:34:
[...]
Als lamp uit, dan kind slaap.Het was overigens een grap, ik ben vrij bekend met HomeKit.
Apparaat wordt niet ondersteund door homekitRgerr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:34:
[...]
Als lamp uit, dan kind slaap.Het was overigens een grap, ik ben vrij bekend met HomeKit.
BT toch? Directe installatie in HK (zonder Chinese app)?Jasper1975 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:57:
[Afbeelding]
Net binnengekomen! Snel en easy install
Klopt! Via AliExpress €20. Wilde het eens proberen, was we gecharmeerd van het e-ink scherm.meesje schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:02:
[...]
BT toch? Directe installatie in HK (zonder Chinese app)?
Heb hem ook sinds vorige week. Ja directe installatie via QR code. Echter heb ik de app geinstalleerd om de firmware to updaten. App kan wel gewoon zonder account functioneren.meesje schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:02:
[...]
BT toch? Directe installatie in HK (zonder Chinese app)?
Bluetooth versie 5 en heb zelf geen problemen gehad met bereik oid. Boven op slaapkamer en appletv beneden onder tv gaat zonder problemen hier.
PS
Erg tevreden over e-ink scherm. Zeer duidelijk afleesbaar!
@Scidd0w Je hebt dan waarschijnlijk ook de ATV 4K versie? Want die heeft ook BT 5.0 aan boord. Het BT bereik is daarmee flink groter dan bij de ATV 4.
@meesje Ja klopt heb een 4k. Wist eigenlijk niet eens dat die ook versie 5 aan boord heeft.
@Scidd0w @Jasper1975 Leuk hebbedingetje overigens. Ruim onder de bekende 22 euro grens. Hier een review gelezen.
Zou je een linkje naar Ali kunnen plaatsen?Jasper1975 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:57:
[...]
Klopt! Via AliExpress €20. Wilde het eens proberen, was we gecharmeerd van het e-ink scherm.
Zoeken op ‘qingping HomeKit’ dan vind je ‘m wel.Tartarus schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]
Zou je een linkje naar Ali kunnen plaatsen?
Weet niet meer welke ik had maar ze zijn rond de 18€ als je zoekt op ‘qingping HomeKit’ of ‘h version’. Das inderdaad ruim onder de 22€ van de Douane invoer regels.Tartarus schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]
Zou je een linkje naar Ali kunnen plaatsen?
Heb ze inmiddels al gevonden maar weet nog niet echt of ik er eentje nodig heb of niet 🙈Jasper1975 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:22:
[...]
Weet niet meer welke ik had maar ze zijn rond de 18€ als je zoekt op ‘qingping HomeKit’ of ‘h version’. Das inderdaad ruim onder de 22€ van de Douane invoer regels.
Hahaha hetzelfde hier. Ik wil ze, maar ik heb ze niet nodigTartarus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:38:
[...]
Heb ze inmiddels al gevonden maar weet nog niet echt of ik er eentje nodig heb of niet 🙈
Nou was ik nog op zoek naar een eenvoudige temperatuur meter voor binnen voor en kamer waar ik een Netatmo meter nou net even te prijzig vind.
Bedank voor de tip dus. Meteen maar een besteld. Ik ben benieuwd
Bedank voor de tip dus. Meteen maar een besteld. Ik ben benieuwd
Hoe nauwkeurig is deze temperatuur en luchtvochtigheidsmeter?Jasper1975 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:57:
[Afbeelding]
Net binnengekomen! Snel en easy install
@MuVo
Op het scherm is de temperatuur en luchtvochtigheid in tienden af te lezen. In HomeKit wordt dit afgerond op halven.
Vb
Temp op scherm 21.6 is 21.5 in HomeKit.
LV op scherm 68.1 is 68 in HomeKit.
Op het scherm is de temperatuur en luchtvochtigheid in tienden af te lezen. In HomeKit wordt dit afgerond op halven.
Vb
Bedankt, dat is een prima weergave in HomeKit. Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe nauwkeurig zijn de sensoren voor temeratuur en luchtvochtigheid vergeleken met een niet chinese of gekalibreerde temperatuur en luchtvochtigheidsmeter.Scidd0w schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:26:
@MuVo
Vb
Ik heb er een eve room (niet gekalibreerd natuurlijk) naast gezet. Zal straks eens kijken.MuVo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:29:
[...]
Bedankt, dat is een prima weergave in HomeKit. Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe naukeurig zijn de sensoren voor temeratuur en luchtvochtigheid vergeleken met een niet chinese of gekalibreerde temperatuur en luchtvochtigheidsmeter.
@MuVo Goede vraag. Geen idee want heb geen gekalibreerde meter. Wil wil binnenkort (volgende week ofzo) als mijn Aqara sensoren binnen zijn is een vergelijking doen. Heb nu hue motion sensor (die ook temp meet), netatmo waether station, de Qingping, thermosmart en een tado thermostaat. Zal de 6 is vergelijken...
Heb je de firmware ge-update voor je hem in HomeKit opnam? Bij mij kan ik de h version niet koppelen in de app. App crashes als ik h v Rison aanklik. Hij zit al in HomeKit.Scidd0w schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:06:
[...]
Heb hem ook sinds vorige week. Ja directe installatie via QR code. Echter heb ik de app geinstalleerd om de firmware to updaten. App kan wel gewoon zonder account functioneren.
Bluetooth versie 5 en heb zelf geen problemen gehad met bereik oid. Boven op slaapkamer en appletv beneden onder tv gaat zonder problemen hier.
PS
Erg tevreden over e-ink scherm. Zeer duidelijk afleesbaar!
@Jasper1975 Nee heb hem uit de doos gehaald en gekoppeld aan HomeKit. Had toen uit mijn hoofd firmware versie 2.6. Daarna Qingping+ iOS app gedownload en die rechten gegeven op homeKit bij app start. Hierna werd hij gelijk herkent en kon ik de firmware updaten naar 2.8.8.
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:32:
[...]
Ik heb er een eve room (niet gekalibreerd natuurlijk) naast gezet. Zal straks eens kijken.
Dat worden 7 leuken vergelijkingen. Nu ben ik mij bewust dat de verwachtingen niet hoog hoeven te zijn voor 20 euro, maar het is mooi meegenomen als de waarde een beetje accuraat zijn.Scidd0w schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:35:
@MuVo Goede vraag. Geen idee want heb geen gekalibreerde meter. Wil wil binnenkort (volgende week ofzo) als mijn Aqara sensoren binnen zijn is een vergelijking doen. Heb nu hue motion sensor (die ook temp meet), netatmo waether station, de Qingping, thermosmart en een tado thermostaat. Zal de 6 is vergelijken...
Bedankt dat jullie het willen checken!
Bij mij blijft hij eruit klappen. Welke telefoon gebruik je?Scidd0w schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:39:
@Jasper1975 Nee heb hem uit de doos gehaald en gekoppeld aan HomeKit. Had toen uit mijn hoofd firmware versie 2.6. Daarna Qingping+ iOS app gedownload en die rechten gegeven op homeKit bij app start. Hierna werd hij gelijk herkent en kon ik de firmware updaten naar 2.8.8.
@Jasper1975
iPhone X
Wat klapt er precies uit en wanneer?
Ik heb deze app geïnstalleerd.
https://apps.apple.com/nl/app/qingping/id1344636968
Bij eerste start vroeg deze toegang tot HomeKit en Bluetooth. Na dit bevestigd te hebben opende de app en zag ik mijn sensor in het home menu.
Als je naar de app settings gaat op je telefoon heb je dan deze toegang toegestaan?
En als je in HomeKit naar de settings van het device gaat welke je firmware versie heb je dan? Misschien heb je een oudere of nieuwe versie dan ik had/heb (ben van 2.6 naar 2.8.8 gegaan)
iPhone X
Bij eerste start vroeg deze toegang tot HomeKit en Bluetooth. Na dit bevestigd te hebben opende de app en zag ik mijn sensor in het home menu.
Als je naar de app settings gaat op je telefoon heb je dan deze toegang toegestaan?
En als je in HomeKit naar de settings van het device gaat welke je firmware versie heb je dan? Misschien heb je een oudere of nieuwe versie dan ik had/heb (ben van 2.6 naar 2.8.8 gegaan)
Ook ik heb firmware 2.6.Scidd0w schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:56:
@Jasper1975
iPhone X
Ik zie geen toegang tot HomeKit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UnuF0NIa34qyvAMCBY2lL3Ne.jpg?f=user_large)
Bizar! Heb dezelfde versie! Jij hebt dan weer geen locatie staan!Scidd0w schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:59:
@Jasper1975
Heel vreemd dit.[Afbeelding]
Versie van de app die ik gebruik:
Qingping+
2.2.2 (202008181805)
Enig idee hoe de Eve doorsensor zijn verbinding opzet?
Waarom deze vraag?
Ik heb een Eve doorsensor op mijn garagedeur zitten en over het algemeen werkt dit prima. Ik krijg meldingen op mijn iPhone wanneer deze open en dicht gaat.
Ik heb verder een Apple TV 4K staan die dienst doet als Homekit-hub.
Maar nu komt het: gisteren had ik bluetooth op mijn iPhone uitgeschakeld. Ik ging er daarbij niet vanuit, en ik wist dit ook niet, dat ik nu geen meldingen meer krijg van mij Eve doorsensor. De hele middag dat ik de bluetooth uitgeschakeld had staan kreeg ik geen meldingen wat ik heel vreemd vond aangezien ik bijna altijd de meldingen netjes binnen kreeg via Homekit op m'n iPhone.
Ook in de Eve-app kreeg ik geen respons meer.
Later op de dag schakelde ik mijn bluetooth weer in. Overigens was ik nog steeds in de veronderstelling dat dit geen relatie met elkaar had.
Maar zodra ik mijn bluetooth inschakelde op mijn iPhone kreeg ik gelijk een melding binnen via Homekit dat mijn garagedeur gesloten was!!!
Wat ik dus niet snap is dat het er op lijkt dat mijn Eve doorsensor een verbinding lijkt te hebben met mijn iPhone. Dit terwijl ik hiervoor een Apple tv heb staan die als hub hoort te werken!
Weet iemand hoe dit zit?
Als ik overigens van huis weg ben ontvang ik wel gewoon meldingen. En dan is het bereik van bluetooth zeker niet toereikend genoeg.
Waarom deze vraag?
Ik heb een Eve doorsensor op mijn garagedeur zitten en over het algemeen werkt dit prima. Ik krijg meldingen op mijn iPhone wanneer deze open en dicht gaat.
Ik heb verder een Apple TV 4K staan die dienst doet als Homekit-hub.
Maar nu komt het: gisteren had ik bluetooth op mijn iPhone uitgeschakeld. Ik ging er daarbij niet vanuit, en ik wist dit ook niet, dat ik nu geen meldingen meer krijg van mij Eve doorsensor. De hele middag dat ik de bluetooth uitgeschakeld had staan kreeg ik geen meldingen wat ik heel vreemd vond aangezien ik bijna altijd de meldingen netjes binnen kreeg via Homekit op m'n iPhone.
Ook in de Eve-app kreeg ik geen respons meer.
Later op de dag schakelde ik mijn bluetooth weer in. Overigens was ik nog steeds in de veronderstelling dat dit geen relatie met elkaar had.
Maar zodra ik mijn bluetooth inschakelde op mijn iPhone kreeg ik gelijk een melding binnen via Homekit dat mijn garagedeur gesloten was!!!

Wat ik dus niet snap is dat het er op lijkt dat mijn Eve doorsensor een verbinding lijkt te hebben met mijn iPhone. Dit terwijl ik hiervoor een Apple tv heb staan die als hub hoort te werken!
Weet iemand hoe dit zit?
Als ik overigens van huis weg ben ontvang ik wel gewoon meldingen. En dan is het bereik van bluetooth zeker niet toereikend genoeg.
Vandaag een Logi Circle 2 omgezet naar de HomeKit Secure Video. Ik heb hem in mijn Home kunnen krijgen. Ik zit alleen met de volgende punten:
- Stream openen is erg traag. Duurt zo 12 seconden.
- Hij blijft voor eeuwig spinnen op “Stream en sta opnemen toe”. Zie onderstaande screenshot. Terwijl ik dat nou zo interessant vind.
Wat zijn jullie ervaring hiermee?
- Hij blijft voor eeuwig spinnen op “Stream en sta opnemen toe”. Zie onderstaande screenshot. Terwijl ik dat nou zo interessant vind.
/f/image/Uk9tigkESzddRMfpAaHOYf3a.png?f=fotoalbum_large)
Hier doet ie er 2/3 seconden over om stream te openen. Stream en opnemen doet het hier prima. Omschakelen naar streamen en terug is instant.DeVantaggio schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:52:
Vandaag een Logi Circle 2 omgezet naar de HomeKit Secure Video. Ik heb hem in mijn Home kunnen krijgen. Ik zit alleen met de volgende punten:
[Afbeelding]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Oke, dat is wel nice! Net op mijn MacBook getest en vanuit die Home app kon ik de instellingen wel aanpassen. Mogelijk een issue met iOS14 beta 7.
Hoe dan?meesje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:07:
@megaleo Het lijkt er op dat je iPhone via BT verbinding maakt met je hub. Zitten deze beide wel op hetzelfde netwerk?
Ja ze zitten allebei op hetzelfde netwerk. Apple TV weliswaar via UTP en mijn iPhone uiteraard via WiFI.
En waarom zou mijn iPhone verbinding maken via BT met mijn hub?
[ Voor 8% gewijzigd door megaleo op 10-09-2020 19:14 ]
Ik zit op beta 6, momenteel aan het updaten naar 8DeVantaggio schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:58:
Oke, dat is wel nice! Net op mijn MacBook getest en vanuit die Home app kon ik de instellingen wel aanpassen. Mogelijk een issue met iOS14 beta 7.
Ervaring leert dat je Eve producten het beste links kunt laten liggen. Je iPhone maakt waarschijnlijk thuis direct Bluetooth verbinding met je sensor, buitenshuis maakt de sensor contact met de Apple TV en daarom krijg je dan wel weer meldingen als je de Bluetooth uit hebt staan. Geen idee waarom dat zo is, echt handig is het niet. Is het een probleem om je Bluetooth ‘gewoon’ aan te laten staan?megaleo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:13:
[...]
Hoe dan?
Ja ze zitten allebei op hetzelfde netwerk. Apple TV weliswaar via UTP en mijn iPhone uiteraard via WiFI.
En waarom zou mijn iPhone verbinding maken via BT met mijn hub?
En dit is de reden dat ik alle stekkers verkocht heb. BT is gewoon but…Rgerr schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:10:
[...]
Ervaring leert dat je Eve producten het beste links kunt laten liggen. Je iPhone maakt waarschijnlijk thuis direct Bluetooth verbinding met je sensor, buitenshuis maakt de sensor contact met de Apple TV en daarom krijg je dan wel weer meldingen als je de Bluetooth uit hebt staan. Geen idee waarom dat zo is, echt handig is het niet. Is het een probleem om je Bluetooth ‘gewoon’ aan te laten staan?
Thermometers, 1 bewegingssensor en wat raamsensoren heb ik laten hangen, maar de reactietijd is eigenlijk te traag.
Nee het is geen enkel probleem om Bluetooth aan te laten staan. Het staat normaal gesproken altijd aan. Daarom is het mij ook niet eerder opgevallen dat het zo vreemd werkt.Rgerr schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:10:
[...]
Ervaring leert dat je Eve producten het beste links kunt laten liggen. Je iPhone maakt waarschijnlijk thuis direct Bluetooth verbinding met je sensor, buitenshuis maakt de sensor contact met de Apple TV en daarom krijg je dan wel weer meldingen als je de Bluetooth uit hebt staan. Geen idee waarom dat zo is, echt handig is het niet. Is het een probleem om je Bluetooth ‘gewoon’ aan te laten staan?
Ik was enkel met wat koptelefoons bezig vandaar dat het even uitstond.
Mijn mening is ook dat ik er niet te snel voor zou kiezen. Enkel alleen in specifieke gevallen wellicht onder de juiste omstandigheden.Serena schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:25:
[...]
En dit is de reden dat ik alle stekkers verkocht heb. BT is gewoon but…
Thermometers, 1 bewegingssensor en wat raamsensoren heb ik laten hangen, maar de reactietijd is eigenlijk te traag.
Ik kon alleen deze sensor voor weinig krijgen en ik dacht dat is interresant om eens te proberen.
Het gaat over het algemeen ook altijd goed. Tot dit dan....
De rest van mijn domoticaproducten zit gelukkig op een "betrouwbaarder" protocol.
Je zou kunnen overwegen een andere sensor van bijv. Aqara te nemen, bij het gebruik van de woorden Bluetooth en smarthome in één zin gaan mijn nekharen al bijna overeind staan. Maar als het bij je werkt, werkt het.megaleo schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:27:
[...]
Nee het is geen enkel probleem om Bluetooth aan te laten staan. Het staat normaal gesproken altijd aan. Daarom is het mij ook niet eerder opgevallen dat het zo vreemd werkt.
Ik was enkel met wat koptelefoons bezig vandaar dat het even uitstond.
Hehe. Bedankt voor de tip.Rgerr schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:36:
[...]
Je zou kunnen overwegen een andere sensor van bijv. Aqara te nemen, bij het gebruik van de woorden Bluetooth en smarthome in één zin gaan mijn nekharen al bijna overeind staan. Maar als het bij je werkt, werkt het.
Maar de rest is al Aqara.
Dit was toevallig mijn enige Eve-product.
En dit was wat mij opviel.
Toch vind ik het wel erg dat producten met een premium prijs en geen andere usecase (alleen HomeKit) zo slecht presteren. En toch iedere keer weer in de lijstjes van o.a. iCulture terecht komen.
Ik heb iCulture dan ook weer niet ontzettend hoog zitten. Af en toe is er nieuws, maar een hoop berichten is of sponsoring/reclame of een herhaling van lijstjes/nieuws/functies welke ze eerder ook al eens gepost hebben.
Sowieso is er op de diverse HomeKit websites weinig nieuws te melden. En als er een uitleg is, is het vaak een filmpje. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon even snel wat tekst lezen/scannen.B-Real schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:03:
Ik heb iCulture dan ook weer niet ontzettend hoog zitten. Af en toe is er nieuws, maar een hoop berichten is of sponsoring/reclame of een herhaling van lijstjes/nieuws/functies welke ze eerder ook al eens gepost hebben.
Probleem al gevonden!!
[ Voor 89% gewijzigd door funske op 11-09-2020 13:37 ]
Have Fun Funske
Heb je bij de sensor in HomeKit aparte tegels aan staan?funske schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:21:
Iemand die mij kan helpen?
Mijn Hue Sensor Motion in de keuken stat 2 keer in HomeKit........
Iemand een oplossing?
Of uit de Hue app verwijderen en kijken wat er dan gebeurt.
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 11-09-2020 17:06 ]
Als test een Sylvania smart + filament lamp gekocht en gekoppeld aan HomeKit
Geen problemen daar maar de lamp zelf wil niet helemaal uit
Hij blijft altijd licht geven ( 1 of 2 procent)
Moet ik dus alsnog de schakelaar gebruiken om de lamp uit te zetten 🤪
Een gevalletje van retour sturen lijkt me.Zjemm schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:40:
Als test een Sylvania smart + filament lamp gekocht en gekoppeld aan HomeKit
Hebben ze ook een eigen app? Krijg je daar de lamp wel volledig mee uit?
Hij zat er dubbel in, omdat ik ze ook in Domoticz heb staan en vergeten was om deze te ‘ignoren’ in de Config van HomeBridge.meesje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:37:
[...]
Heb je bij de sensor in HomeKit aparte tegels aan staan?
Of uit de Hue app verwijderen en kijken wat er dan gebeurt.

Have Fun Funske
Net geprobeerd maar hetzelfdemeesje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:44:
[...]
Een gevalletje van retour sturen lijkt me.
Hebben ze ook een eigen app? Krijg je daar de lamp wel volledig mee uit?
Nog wel weer een upgrade met de app kunnen doen maar maakt geen verschil
Krijg hem nu niet eens meer in HomeKit ook niet na een reset 🤪
Mijn vrouw wilde graag de temperatuur weten op de slaapkamer. Hoppa, daar was de business case.Scidd0w schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:39:
Zojuist besteld. Wordt verwacht rond 4/10. Dus even geduld hebben.
Is het in de Qingping+ app nodig om in te loggen met een account?
Ik heb een automation opgezet waarbij een hue monitor sensor (die op het raam gericht is, geen beweging gezien ik hoog woon) het aantal lux meet. Als deze boven een bepaalde waarde komt, dan gaat het zonnescherm aan. Nu merk ik dat dit soms perfect werkt maar soms zie ik in de home app dat de lux waarde er al boven zit maar hij nog niet getriggerd is. Als ik dan met mijn hang voor de sensor zwaai, en hij dus beweging registreerd gaat het zonnescherm gelijk om laag. Is dit een logisch iets, of iets wat ik aan kan passen? Hij moet natuurlijk zonder motion getriggered worden (ingesteld in home+ app trouwens)
Hoe heb je automation opgezet? Met als trigger ‘any value’ en als conditie groter dan de bepaalde waarde?clonedonkey schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:25:
Ik heb een automation opgezet waarbij een hue monitor sensor (die op het raam gericht is, geen beweging gezien ik hoog woon) het aantal lux meet. Als deze boven een bepaalde waarde komt, dan gaat het zonnescherm aan. Nu merk ik dat dit soms perfect werkt maar soms zie ik in de home app dat de lux waarde er al boven zit maar hij nog niet getriggerd is. Als ik dan met mijn hang voor de sensor zwaai, en hij dus beweging registreerd gaat het zonnescherm gelijk om laag. Is dit een logisch iets, of iets wat ik aan kan passen? Hij moet natuurlijk zonder motion getriggered worden (ingesteld in home+ app trouwens)
Onderstaand een screenshot van hoe de automation is opgezet in home+
[/URL]
:strip_exif()/f/image/aY0LNewMFNVgPTqsulkgyUTf.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom de azimuth? Wat als de zon minder hoog staat?
Daarnaast weet ik niet of je een maximale waarde moet toekennen. Misschien is beter > als 13.000. Kan me voorstellen dat de waardes veel hoger gaan als de gestelde maximale waarde van 3.576.021 Lux
Daarnaast weet ik niet of je een maximale waarde moet toekennen. Misschien is beter > als 13.000. Kan me voorstellen dat de waardes veel hoger gaan als de gestelde maximale waarde van 3.576.021 Lux
Je huidige trigger moet je verplaatsen naar conditie. En als trigger ‘Any value change’ kiezen (of hoe dat dan ook heet binnen Home+).clonedonkey schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:31:
[Afbeelding][/URL]
Gebruik eens als trigger ‘Any change’ voor je sun position. Vervolgens voorwaarden: >200 graden sun position en < 360 graden sun position (moet je waarschijnlijk wel een tweede sun position accessoire voor aanmaken in je config).clonedonkey schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:31:
[Afbeelding][/URL]
Wehn this happens moet Any Change van Lux zijn.clonedonkey schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:57:
Dank allemaal voor het meedenken en de tips!! Heb hem nu zo aangepast, zou dit zo goed moeten zijn? (Moet nu eerst even wachten tot morgen dat hij getriggered kan worden![]()
[Afbeelding]
Ik zou die hele azimuth weghalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 14-09-2020 07:17 ]
Op zich is die zonstand niet gek hoor. Zo sluit je false positives uit. En je bent in de winter flexibeler als je misschien juist wat zon binnen zou willen.
Een hue sensor 'pushed' een sterke toename of daling, dus ik zou die idd als any change als trigger gebruiken, of gewoon er bij zetten. Het maakt niet uit wat er eerst triggert natuurlijk.
De zonstand doet een poll elke x minuten.
Een hue sensor 'pushed' een sterke toename of daling, dus ik zou die idd als any change als trigger gebruiken, of gewoon er bij zetten. Het maakt niet uit wat er eerst triggert natuurlijk.
De zonstand doet een poll elke x minuten.
Nee heb geen account aangemaakt oid. Heb de app ook maar 1x gebruikt om de firmware te updaten.meesje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:20:
[...]
Is het in de Qingping+ app nodig om in te loggen met een account?
Ik kom net kijken in de wereld van HomeKit en camera's. Heeft iemand deze al kunnen testen en werkt HomeKit Secure Video zoals aangekondigd?Shadow343 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:37:
Eufycam 2 Pro is aangekondigd.
https://www.iculture.nl/n...m-2-homekit-secure-video/
Wel bijzonder de prijs wordt hetzelfde als de 2 zelf. Filmen in 2k en nachtmodus met kleur ben ik heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ook dat de batterijen met zelfs bovenstaande specs het een jaar volhouden.
Grappig om te zien dat HomeKit bij bewegingssensoren nu een suggestie doet voor een automation. Wel heel basic: lampen bedienen in dezelfde ruimte waar de sensor zich bevindt. Maar toch.
Hier deed ik het ook zo. In de Homey app werkt het prima. Echter ziet Homekit deze als switchen en niet als rolluiken?Rgerr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:21:
[...]
Ik heb motoren ingebouwd in mijn rolluiken, aangesloten op een standaard schakelaar en hierachter een Fibaro Roller Shutter geplakt. Homey als controller en werkt perfect en op afstand. Je kunt natuurlijk ook je Rpi pakken met een z-wave usb stickje. (Heb er overigens nog eentje liggen als je interesse hebt)
Enig idee hoe dit op te lossen? Ik vind niet onmiddellijk een oplossing via google...
Ik had ze via Domoticz in HomeKit staan, in Domoticz stonden ze als rolluiken en daardoor ook zodanig in HomeKit. Hoe dat in Homey zit weet ik niet.Amarog schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:46:
[...]
Hier deed ik het ook zo. In de Homey app werkt het prima. Echter ziet Homekit deze als switchen en niet als rolluiken?
Enig idee hoe dit op te lossen? Ik vind niet onmiddellijk een oplossing via google...
Wat je kunt doen is een plug-in zoeken (gpio of dummy) die zo’n accessoire creëert en vervolgens automatiseringen aan hangen. Dus als rolluik dicht, dan schakelaar 1 aan voor 1 minuut. Maar het werkt dan niet dat je het rolluik voor bijvoorbeeld 30% open wil.
Ik heb hem vandaag ook ontvangen. Heb hem nu in de woonkamer staan waar ik ook een Aqara sensor heb liggen, een Canary met temp sensor en een Nest (waarvan we weten dat hij nooit de goede temp aangeeft). Ben benieuwd of er verschil in zit.MuVo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:29:
[...]
Bedankt, dat is een prima weergave in HomeKit. Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe nauwkeurig zijn de sensoren voor temeratuur en luchtvochtigheid vergeleken met een niet chinese of gekalibreerde temperatuur en luchtvochtigheidsmeter.
Nou, vandaag hier ook de qingping temperatuursensor ontvangen (lekker vlotte levering overigens). Installatie was in een paar tellen gedaan (in homekit). De app gedownload en (zonder een account aan te maken en/of in te loggen) direct de sensor gevonden en ge-update naar de meest recente firmware.
Hij ligt nu even naast de Netatmo hoofd sensor en de waarden komen vrijwel overeen.
Lijkt dus wel aardig te kloppen.
Qua uiterlijk is het wel een heel mooi klein dingetje. Zeer goed af te lezen getallen. Zelfs vanuit een flinke kijkhoek is het nog prima te zien.
Er zit inderdaad ook nog een ophang plaatje met een magneet bij. Die kan je ergens ophangen en daar dan de sensor aan klikken. Overigens kan je door de magneet de sensor ook direct op een metalen ondergrond hangen.
Al met al een leuk apparaatje voor 18 euro
Hij ligt nu even naast de Netatmo hoofd sensor en de waarden komen vrijwel overeen.
Qua uiterlijk is het wel een heel mooi klein dingetje. Zeer goed af te lezen getallen. Zelfs vanuit een flinke kijkhoek is het nog prima te zien.
Er zit inderdaad ook nog een ophang plaatje met een magneet bij. Die kan je ergens ophangen en daar dan de sensor aan klikken. Overigens kan je door de magneet de sensor ook direct op een metalen ondergrond hangen.
Leuk! Ik kijk er naar uit. Verwachte levering was 4 oktober. Super dat je je niet hoeft te registreren. Ook wel fijn dat je gegevens kunt aflezen zonder dat je smartphone of tablet hoeft te pakken. Het zou helemaal mooi zijn als het BT bereik voldoende is van woonkamer naar slaapkamer. Ooit een test gedaan met een Eve stekker en dat lukte net.blazez schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:24:
Nou, vandaag hier ook de qingping temperatuursensor ontvangen (lekker vlotte levering overigens). Installatie was in een paar tellen gedaan (in homekit). De app gedownload en (zonder een account aan te maken en/of in te loggen) direct de sensor gevonden en ge-update naar de meest recente firmware.
U vraagt, wij vuren. Ik heb hem even boven op de slaapkamer gezet (uurtje of twee geleden) en hij blijft vooralsnog gewoon netjes z'n gegevens doorgeven (betonbouw, 1 verdieping, wel redelijk direct boven de kast waar de Apple TV in staat)meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:26:
[...]
Leuk! Ik kijk er naar uit. Verwachte levering was 4 oktober. Super dat je je niet hoeft te registreren. Ook wel fijn dat je gegevens kunt aflezen zonder dat je smartphone of tablet hoeft te pakken. Het zou helemaal mooi zijn als het BT bereik voldoende is van woonkamer naar slaapkamer. Ooit een test gedaan met een Eve stekker en dat lukte net.
edit, extra aanvulling.
vanmorgen de meter op zolder gezet, en nog steeds worden metingen doorgegeven aan Homekit. Niet vlekkeloos heb ik het idee, soms duurt het heel even. maar meestal komt het wel door. de verbinding is dus wel heel goed.
[ Voor 14% gewijzigd door blazez op 19-09-2020 15:44 ]