Dan kun je nog eens kijken naar de WiFi settings, daar zit vaak ook een energiebesparende setting op.meesje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Powerline maak ik geen gebruik van. Wel is de ATV via WiFi aangesloten ipv via utp. Dat is het eerstvolgende dat ik ga uitproberen. Ik moet dan wel een switch gebruiken want de utp kabel in de woonkamer zit de Next box. Ik zal dan de eventuele energiebesparende stand checken. Thanks!
In ieder geval ben ik blij dat, ook al heeft het een dag geduurd, alles weer werkt. Wel fijn dat bij vakantie de lampen op de ingestelde tijden aan/uit gaan.
Hard afsluiten is overigens het eerst wat ik doe, maar dat hielp helaas niet.
Hey mensen,
Ik zit met een klein detailprobleem. Ik share mijn woning met mijn vriendin echter lijkt de functie: Personen arriveert of is weg niet helemaal lekker te werken.
Ik heb bijvoorbeeld deur en raamsensoren die pushmeldingen zouden moeten geven zodra wij allebei niet thuis zijn. Wanneer ik weg ben lijkt dit goed te werken echter als mijn vriendin nog thuis is dan krijg ik ook de meldingen. Alsof Homekit alleen mijn GPS na tracked en niet van ons beiden. GPS staat wel bij beide telefoons volledig aan. De Tado werkt via Tado's eigen app wel goed!
Iemand enig idee?
Ik zit met een klein detailprobleem. Ik share mijn woning met mijn vriendin echter lijkt de functie: Personen arriveert of is weg niet helemaal lekker te werken.
Ik heb bijvoorbeeld deur en raamsensoren die pushmeldingen zouden moeten geven zodra wij allebei niet thuis zijn. Wanneer ik weg ben lijkt dit goed te werken echter als mijn vriendin nog thuis is dan krijg ik ook de meldingen. Alsof Homekit alleen mijn GPS na tracked en niet van ons beiden. GPS staat wel bij beide telefoons volledig aan. De Tado werkt via Tado's eigen app wel goed!
Iemand enig idee?
Al geprobeerd je vriendin opnieuw uit te nodigen voor de Woning app? Let ook even op of haar iPhone locatie voorziening voor de Woning app op ‘altijd’ staan en of andere gerelateerde gps/privacy settings hetzelfde zijn als die van jou.Shadow343 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:47:
Hey mensen,
Iemand enig idee?
Nog niet geprobeerd opnieuw uit te nodigen maar de GPS dingen staan inderdaad identiek. Ga het vanavond even proberen qua uitnodiging.Rgerr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:51:
[...]
Al geprobeerd je vriendin opnieuw uit te nodigen voor de Woning app? Let ook even op of haar iPhone locatie voorziening voor de Woning app op ‘altijd’ staan en of andere gerelateerde gps/privacy settings hetzelfde zijn als die van jou.
Ah, idd een beetje verkeerd geïnterpreteerd.Rgerr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Goed lezen, ik benoem als voorbeeld het niet kunnen bedienen van accessoires indien hij/zij niet aanwezig is. Het klopt dat je toegang geeft tot alle accessoires of niet, hier kun je geen selectie in maken.
Wist helemaal niet dat dat kon. Maar het feit alleen al dat ik tot alle apparaten toegang geef zou ik geen fijn idee vinden.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ligt er aan (wat mij betreft), de huishoudelijke hulp zou ik ook niet prettig vinden. Maar mijn ouders of schoonouders als ze oppassen is wel zo handig als ze een lampje willen aan doen of op een camera kunnen kijken of de kinderen slapen.Serena schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Ah, idd een beetje verkeerd geïnterpreteerd.
Wist helemaal niet dat dat kon. Maar het feit alleen al dat ik tot alle apparaten toegang geef zou ik geen fijn idee vinden.
Ouders en schoonouders vind ik ook heel iets anders dan de oppas.Rgerr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:07:
[...]
Ligt er aan (wat mij betreft), de huishoudelijke hulp zou ik ook niet prettig vinden. Maar mijn ouders of schoonouders als ze oppassen is wel zo handig als ze een lampje willen aan doen of op een camera kunnen kijken of de kinderen slapen.
Ik had laatst de schilder hier en moest even snel iets bij de bouwmarkt halen.
iPhone ontplofte zowat van alle meldingen. Dan maar tijdelijk muten.
Binnenkort, duurde toch wat langer ivm drukte op werk.TheKerremenke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Ze staan nog in dezelfde opstelling. Zal binnenkort eens update en dan de post bijwerken.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
..
[ Voor 99% gewijzigd door TheKerremenke op 10-08-2020 22:15 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bijgewerkte post, kleine update staat onderaan. Enkel wat foto’s toegevoegd.
Linkje.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63228708
Linkje.
[ Voor 110% gewijzigd door TheKerremenke op 10-08-2020 22:28 ]
Doe maar bij mij voor de deur.Serena schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:45:
Echt, ik smijt die Eufy camera dadelijk ergens. K**ding is WEER offline in beide apps.
Mensen, koop dat ding NIET! 😡
Ben er wel tevreden over. De pan en tilt en non werken bij mij altijd. Is je WiFi bereik wel goed genoeg?
Had vandaag wel dag de 2c buiten bereik was. Maar zag later dat die een update had gehad op dat moment.
Ligt absoluut niet aan de wifi. Andere 6 camera’s werkten wel prima. Volgende camera wordt echt weer eentje van een ander merk.carcept2009 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:45:
[...]
Doe maar bij mij voor de deur.
Ben er wel tevreden over. De pan en tilt en non werken bij mij altijd. Is je WiFi bereik wel goed genoeg?
Had vandaag wel dag de 2c buiten bereik was. Maar zag later dat die een update had gehad op dat moment.
In dat geval zou ik de Aqara G2H aanraden. Zelfde prijsklasse. Werkt probleemloos. Daarnaast kan als hub werken, mocht je die nog niet hebben. Of mocht ie kapot gaan.Serena schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 03:35:
[...]
Ligt absoluut niet aan de wifi. Andere 6 camera’s werkten wel prima. Volgende camera wordt echt weer eentje van een ander merk.
Indien je deze camera bij Amazon.nl koopt, wel opletten dat je eventueel een risico loopt op extra kosten (want levering vanuit China). In een van de reviews bij dit product wordt aangegeven dat diegene 20 euro extra moest betalen. Ongetwijfeld zullen er veel pakketjes niet onderschept worden, maar het is een risico.TheKerremenke schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:54:
[...]
In dat geval zou ik de Aqara G2H aanraden. Zelfde prijsklasse. Werkt probleemloos. Daarnaast kan als hub werken, mocht je die nog niet hebben. Of mocht ie kapot gaan.
Afkloppen, maar bij mij doet ie het nog. Je hebt wel de laatste firmware toegepast?Serena schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 03:35:
[...]
Ligt absoluut niet aan de wifi. Andere 6 camera’s werkten wel prima. Volgende camera wordt echt weer eentje van een ander merk.
Dan heb ik dus geluk gehad... Beter via AliExpress bestellen dan.
Voorlopig komt er even helemaal niets. Heb een kapitaal uitgegeven aan de nieuwe studeerkamer, dus even de knip op de beurs houden.meesje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:00:
[...]
Indien je deze camera bij Amazon.nl koopt, wel opletten dat je eventueel een risico loopt op extra kosten (want levering vanuit China). In een van de reviews bij dit product wordt aangegeven dat diegene 20 euro extra moest betalen. Ongetwijfeld zullen er veel pakketjes niet onderschept worden, maar het is een risico.
Uiteraard!meesje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:03:
[...]
Afkloppen, maar bij mij doet ie het nog. Je hebt wel de laatste firmware toegepast?
[ Voor 16% gewijzigd door Serena op 11-08-2020 10:30 ]
Ow wat erg.Serena schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:45:
Echt, ik smijt die Eufy camera dadelijk ergens. K**ding is WEER offline in beide apps.
Mensen, koop dat ding NIET! 😡
Ik heb hem nu al enkele weken en totaal geen last van problemen.
Ik hou mijn oppas kat in de gaten en krijg ook netjes een melding als dat beest wordt gedetecteerd door de camera.
Jammer, de bewegingssensor van de Circle 2 gooit het licht nog steeds in een loop.
Wilde mijn Aqara bewegingssensor inzetten in mijn nieuwe studeerkamer, maar dat wordt dus een nieuwe bestellen. Eens kijken of ik zo’n ding op MP kan scoren. Ali is erg traag tegenwoordig…
Wilde mijn Aqara bewegingssensor inzetten in mijn nieuwe studeerkamer, maar dat wordt dus een nieuwe bestellen. Eens kijken of ik zo’n ding op MP kan scoren. Ali is erg traag tegenwoordig…
Had aan de gevel aan de wireless Circle 2 hangen. Ding ging altijd veel te snel leeg. ‘Plakband hack’ uitgevoerd, op een tripodje gezet en in de nieuwe studeerkamer geïnstalleerd. Hop, ook fijn in HomeKit nu. Voor de voortuin heb ik toch de Ring.
Ik heb me om te starten de Aqara Home Hub (AQARA ZHWG11LM) en enkele contact sensors aangeschaft.
Alles werkt prima binnen de Aqara app.
Omdat ik later misschien ook niet-Aqara apparaten wil toevoegen zou ik alles ook willen kunnen verwezenlijken binnen de Apple Home (of Apple Woning) app.
Ik kan echter geen gecombineerde acties instellen, bv. als alle deuren open zijn wil ik dat het licht aan gaat.
Ik vermoed dat ik hiervoor bij Automations moet zijn, maar daar kan ik niets doen gezien er geen hub geconfigureerd is.
Moet ik hier op één of andere manier de Aqara Hub instellen, en zo ja hoe doe ik dit?
Omdat ik later misschien ook niet-Aqara apparaten wil toevoegen zou ik alles ook willen kunnen verwezenlijken binnen de Apple Home (of Apple Woning) app.
Ik kan echter geen gecombineerde acties instellen, bv. als alle deuren open zijn wil ik dat het licht aan gaat.
Ik vermoed dat ik hiervoor bij Automations moet zijn, maar daar kan ik niets doen gezien er geen hub geconfigureerd is.
Moet ik hier op één of andere manier de Aqara Hub instellen, en zo ja hoe doe ik dit?
Zojuist een mail gehad van 123led dat de Netatmo Slimme videodeurbel pas 30 september verwacht word
Je hebt een homehub nodig om automations te doen binnen HomeKit, dat kan een Apple TV zijn, een iPad of een HomePod.KoenSt schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:
Ik heb me om te starten de Aqara Home Hub (AQARA ZHWG11LM) en enkele contact sensors aangeschaft.
@KoenSt Je kunt dit bereiken door te werken met condities. Dat kan in de Woning app middels Converteer naar opdrachten of bv gebruik te maken van de gratis Eve app.
Stel dat je vier deuren hebt dan zou het er zo uit kunnen zien:
ALS deur 1 open EN deur 2 open EN deur 3 open EN deur 4 open DAN alle lichten aan
Je moeten bovenstaande wel herhalen in meerdere automations want in bovenstaande is alleen deur 1 de trigger. Je wil ook dat de andere deuren als trigger werken. Dus in totaal 4 automations.
Wellicht kan het nog simpeler in de Home+ app maar daar heb ik geen ervaring mee.
Edit: Overheen gelezen dat je nog geen hub hebt. Die heb je zoals hiervoor aangegeven inderdaad nodig.
ALS deur 1 open EN deur 2 open EN deur 3 open EN deur 4 open DAN alle lichten aan
Je moeten bovenstaande wel herhalen in meerdere automations want in bovenstaande is alleen deur 1 de trigger. Je wil ook dat de andere deuren als trigger werken. Dus in totaal 4 automations.
Wellicht kan het nog simpeler in de Home+ app maar daar heb ik geen ervaring mee.
Edit: Overheen gelezen dat je nog geen hub hebt. Die heb je zoals hiervoor aangegeven inderdaad nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 13-08-2020 11:32 ]
Wellicht wachten ze totdat iOS14 beschikbaar is?Davy de Vries schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:30:
Zojuist een mail gehad van 123led dat de Netatmo Slimme videodeurbel pas 30 september verwacht word
Zul je straks zien dat de Eufy deurbel, met Homebase, of de versie met losse chime eerder beschikbaar is en HSV ondersteunt.
Gezien mijn ervaring met de Eufy indoor cam wacht ik wel de eerste reviews af en een aantal firmware updates.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 13-08-2020 11:36 ]
Ik heb via Homebridge mijn Nest thermostat toegevoegd aan Homekit. Mijn Ipad doet dienst als homekit hub. Dit werkt binnenshuis perfect alleen als ik van de Wifi af ga kan ik mijn thermostat niet meer bereiken. Dit is het enige apparaat waar dit niet bij werkt. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hier ook, dus nog 7 weken wachten, ach kan er nog wel bij, werd ooit aangekondigd 3de kwartaal 2019Davy de Vries schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:30:
Oh, ik dacht dat de Aqara Hub ook als hub kon dienen. Dat is dus niet het geval?rusman schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:31:
[...]
Je hebt een homehub nodig om automations te doen binnen HomeKit, dat kan een Apple TV zijn, een iPad of een HomePod.
Deze kan dus enkel als Hub dienen voor de Aqara apparaten?
Correct, een home hub is iets anders: https://support.apple.com/en-us/HT207057KoenSt schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Oh, ik dacht dat de Aqara Hub ook als hub kon dienen. Dat is dus niet het geval?
Deze kan dus enkel als Hub dienen voor de Aqara apparaten?
@KoenSt In dit artikel wordt de iPad nog genoemd als hub. Op Reddit echter een screenshot van iOS14 voorbij zien komen waarin de iPad niet langer genoemd werd als hub. Dus wellicht kan een iPad straks niet langer als hub ingesteld worden.rusman schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
Correct, een home hub is iets anders: https://support.apple.com/en-us/HT207057
@meesje
Heb je hier een link van? Kan er namelijk echt niets over vinden op het internet. En het lijkt me ook onlogisch dat ze dit weg halen. Zal wel een beta foutje zijn wat weer is/wordt opgelost.
Heb je hier een link van? Kan er namelijk echt niets over vinden op het internet. En het lijkt me ook onlogisch dat ze dit weg halen. Zal wel een beta foutje zijn wat weer is/wordt opgelost.
Is dat zo? Die gaat toch alleen aan als alles open of aan is. Daarom is het toch AND?meesje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:31:
Lijkt mij dat 1 automation voldoende is.
Of denk ik nu te simpel?
Daar gebruik je OR voor, maar dat werkt niet in Home. Dus moet je inderdaad vier automatiseringen maken.Serena schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:37:
[...]
Is dat zo? Die gaat toch alleen aan als alles open of aan is. Daarom is het toch AND?
Lijkt mij dat 1 automation voldoende is.
Of denk ik nu te simpel?
Ik ben het gewoon echt niet met jullie eens. Hij wil het licht aan als ALLE deuren openstaan. Dus of 1, 2, 3 of 4 nu als laatste open gaat, hij doet het pas als ze ALLEMAAL open zijn. Daarom AND.Rgerr schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Daar gebruik je OR voor, maar dat werkt niet in Home. Dus moet je inderdaad vier automatiseringen maken.
And OR, is logisch. Maar ook daar heb je maar 1 automation voor nodig hoor. Aan den lijven ondervonden met het afgaan van het rookalarm.
En nee, dat kan niet in de gewone Home app. Wel in Home+.
Heb het oorspronkelijk bericht gemist, maar wat je zegt dat klopt.Serena schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:30:
[...]
Ik ben het gewoon echt niet met jullie eens. Hij wil het licht aan als ALLE deuren openstaan. Dus of 1, 2, 3 of 4 nu als laatste open gaat, hij doet het pas als ze ALLEMAAL open zijn. Daarom AND.
And OR, is logisch. Maar ook daar heb je maar 1 automation voor nodig hoor. Aan den lijven ondervonden met het afgaan van het rookalarm.
Hoe ziet deze automation er dan uit in Home+? Als dat allemaal in 1 automation kan, is wel mooi.Serena schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:30:
[...]
Ik ben het gewoon echt niet met jullie eens. Hij wil het licht aan als ALLE deuren openstaan. Dus of 1, 2, 3 of 4 nu als laatste open gaat, hij doet het pas als ze ALLEMAAL open zijn. Daarom AND.
Moet ik dan denken aan onderstaande?
(trigger) ALS (deur1 OR deur2 OR deur3 OR deur4 is open)
(conditie) EN (deur1 is open AND deur2 is open AND deur3 is open AND deur4 is open)
(actie) DAN alle lichten aan
Het was even zoeken: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmfScidd0w schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:08:
@meesje
Zoiets.meesje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
Hoe ziet deze automation er dan uit in Home+? Als dat allemaal in 1 automation kan, is wel mooi.
Moet ik dan denken aan onderstaande?
(trigger) ALS (deur1 OR deur2 OR deur3 OR deur4 is open)
(conditie) EN (deur1 is open AND deur2 is open AND deur3 is open AND deur4 is open)
(actie) DAN alle lichten aan
Daarom kom ik steeds terug op die app van Home+.
Mogelijkheden zijn ongeveer 38459743268425888084211579 keer zo groot als de standaard Woning app. Die is echt veeeeeel te beperkt.
Als ik zo de andwoorden lees dan lijkt het een foutje in de beta. Het laatste antwoord lijkt zelfs aan te geven dat het gewoon nog werkt op iPadOS 14.meesje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
Het was even zoeken: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Vraagje voor een kennis.
Als zij nou deze Mijia camera koopt, kan die dan zo in HomeKit? En is het daarna dan ook een hub voor Aqara?
Als zij nou deze Mijia camera koopt, kan die dan zo in HomeKit? En is het daarna dan ook een hub voor Aqara?
@Serena
JA en ja.
Ik kan beamen dat die zo in HomeKit kan. Ik heb vernomen dat het een hub is voor Aqara en dat deze ook gewoon in HomeKit werkt van meerdere bronnen maar niet zelf uitgeprobeerd.
JA en ja.
Ik kan beamen dat die zo in HomeKit kan. Ik heb vernomen dat het een hub is voor Aqara en dat deze ook gewoon in HomeKit werkt van meerdere bronnen maar niet zelf uitgeprobeerd.
Let op de mogelijke extra kosten (20 euro). Zie de reviews. Waarom wordt dit nu bij Amazon weer Mijia genoemd? Het is gewoon de Aqara g2h camera.Serena schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:17:
Vraagje voor een kennis.
Ja, had ik al reeds aangegeven.meesje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Let op de mogelijke extra kosten (20 euro). Zie de reviews. Waarom wordt dit nu weer Mijia genoemd? Het is gewoon de Aqara g2h camera.
Ding heet al vanaf het begin zo op Amazon. Geen idee waarom…
Ik heb ondertussen de Eufy Pan&Tilt binnen en ben aangenaam verrast door de kwaliteit.
Hopelijk is de nachtzicht ook voldoende.
Wat me wel tegenvalt zijn de instellingen en mogelijkheden die je NIET meer mag aanpassen in de Eufy app als je verbinding hebt gemaakt met homekit. Zo is het niet meer mogelijk om bijvoorbeeld de huildetectie te gebruiken en bijvoorbeeld de gevoeligheid van de microfoon aan te passen.
Het zelfde geldt voor het instellen van de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Eufy heeft bijvoorbeeld ook wat opties erin zitten om huisdieren en personen te kunnen onderscheiden, maar eenmaal verbonden met Homekit zijn deze functies niet meer beschikbaar.
Als ik nu live kijk hoor ik continu ruis op de achtergrond, terwijl het muisstil is in de kamer.
Even een vraagje aan de mede Eufy 2K gebruikers, horen jullie ook continu lichte ruis als je live kijkt of wat beelden terug kijkt?
Hopelijk is de nachtzicht ook voldoende.
Wat me wel tegenvalt zijn de instellingen en mogelijkheden die je NIET meer mag aanpassen in de Eufy app als je verbinding hebt gemaakt met homekit. Zo is het niet meer mogelijk om bijvoorbeeld de huildetectie te gebruiken en bijvoorbeeld de gevoeligheid van de microfoon aan te passen.
Het zelfde geldt voor het instellen van de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Eufy heeft bijvoorbeeld ook wat opties erin zitten om huisdieren en personen te kunnen onderscheiden, maar eenmaal verbonden met Homekit zijn deze functies niet meer beschikbaar.
Als ik nu live kijk hoor ik continu ruis op de achtergrond, terwijl het muisstil is in de kamer.
Even een vraagje aan de mede Eufy 2K gebruikers, horen jullie ook continu lichte ruis als je live kijkt of wat beelden terug kijkt?
[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 14-08-2020 13:23 ]
Sinds deze week bezig met het opzetten van Homekit met onderandere mijn Hue lampen. Nu had ik onderstaande automation gemaakt. Nu ging ik gisteren rond 19:30 de deur uit en kwam 20:30 terug. Nu zou ik verwachten dat dit de automation getriggered had maar de lampen gingen niet automatisch aan bij binnenkomt. Doe ik iets fout?
:fill(white):strip_exif()/f/image/YN76qHW5gflmD2qj9tw8QvxQ.png?f=user_large)
Gebruik je wel iets van een Homekit hub? (iPad/Apple TV/Homepod)clonedonkey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:02:
Sinds deze week bezig met het opzetten van Homekit met onderandere mijn Hue lampen. Nu had ik onderstaande automation gemaakt. Nu ging ik gisteren rond 19:30 de deur uit en kwam 20:30 terug. Nu zou ik verwachten dat dit de automation getriggered had maar de lampen gingen niet automatisch aan bij binnenkomt. Doe ik iets fout?
[Afbeelding]
Als je dit (nog) niet hebt, zou je je hue hub kunnen gebruiken ,echter moet je daar dan wel ook de automatisering regels in stellen.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Yes, ik gebruik mijn Ipad als homekit hub. Zou het iets te makken kunnen hebben dat ik na 19:00 al een keer thuis was? Of zou hij bij elke thuiskomst moeten triggeren?Underworld schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:13:
[...]
Gebruik je wel iets van een Homekit hub? (iPad/Apple TV/Homepod)
Als je dit (nog) niet hebt, zou je je hue hub kunnen gebruiken ,echter moet je daar dan wel ook de automatisering regels in stellen.
Ja dat doet hij bij mij wel.Hij zou tussen 19u en 4 uur aan moeten gaan.clonedonkey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:14:
[...]
Yes, ik gebruik mijn Ipad als homekit hub. Zou het iets te makken kunnen hebben dat ik na 19:00 al een keer thuis was? Of zou hij bij elke thuiskomst moeten triggeren?
Als ik thuis kom gaan de lampen altijd aan bij een tijdstip wat ik heb ingesteld.
Wat de meeste mensen vaak helpt is om je devices even uit te loggen van iCloud en dan weer inloggen. Is wel altijd even vervelend, echter vaak helpt het conflicten uit de weg.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Oke thanks, ga ik dat eerst eens proberen en vanavond zien of het nu wel werkt
Kleine update mbt dag/avond foto’s (nacht had ik al gepost) tussen de Aqara G2H en Eufy 2K.Deze staan op het einde van onderstaande link. Mijn voorlopige conclusie is dat ik de Eufy camera’s momenteel niemand zou aanbevelen. Prijstechnisch liggen ze dermate dicht bij elkaar dat ik de Aqara zou aanbevelen. Tenzij je zwaarwegende belangen hebt bij de motion mogelijkheden van de Pan en Tilt.
Ik heb de Eufy 2k, Logi circle 2 en de Aqara g2h en hoor bij allemaal een ruis. De logi het minst, de Eufy iets meer en de Aqara het meest.yorroy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:18:
Via de Aqara G2H camera/hub heb ik een temperatuur/vocht sensor, bewegingssensor en een 6 voudige draadloze schakelaar gekoppeld aan Homekit. Ik zie alle accessoires netjes in het overzicht. De sensoren kan ik ook gebruiken in automations en alle knoppen van de schakelaar zie ik netjes in homekit.
Ik kan ook acties koppelen aan de 6 knoppen. De acties die ik koppel werken alleen voor knop 1 (enkel drukken, 2 keer drukken en lang drukken). De overige knoppen doen niets in Homekit, voor zover ik dat kan constateren.
Binnen de Aqara app zie ik dat de overige buttons wel werken.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik kan ook acties koppelen aan de 6 knoppen. De acties die ik koppel werken alleen voor knop 1 (enkel drukken, 2 keer drukken en lang drukken). De overige knoppen doen niets in Homekit, voor zover ik dat kan constateren.
Wordt de Eufycam Indoor Cam 2K (versie zonder P&T) warm bij gebruik? Ik vraag het omdat mij opvalt dat hij bijna dezelfde vorm heeft als een Busch Jaeger Reflex SI schakelaar of stopcontact en ik zit te denken dat ik hem mogelijk zou kunnen inbouwen op de plek waar nu een schakelaar zit. Maar hij zit dan wel helemaal ingebouwd dus als hij warm wordt is dat geen goed idee lijkt me.
Heel raar, heel veel automations hebben zichzelf aangepast. Ik snapte er geen drol van waarom steeds het alarm ging als ik een deur opende.
Bleek gewoon de conditie ‘alarm aan’ te zijn verdwenen!
Sorry buren, het is maar 4 x afgegaan vandaag…
Sorry buren, het is maar 4 x afgegaan vandaag…
[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 16-08-2020 17:46 ]
Wel even vermelden hè dat je beta software draait en gebruik maakt van homebridge.Serena schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:42:
Heel raar, heel veel automations hebben zichzelf aangepast. Ik snapte er geen drol van waarom steeds het alarm ging als ik een deur opende.
Waarom??? Heeft er toch allemaal totaal niets mee te maken? Apparaten zijn allemaal native HomeKit. Home+ is ook geen bèta app.meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:46:
[...]
Wel even vermelden hè dat je beta software draait en gebruik maakt van homebridge.
Beta software = mogelijk (vage) problemenSerena schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:50:
[...]
Waarom??? Heeft er toch allemaal totaal niets mee te maken? Apparaten zijn allemaal native HomeKit. Home+ is ook geen bèta app.
Het gaat snel bij Eufy. Firmware 2.0.8.3 is al onderweg.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
nah
homekit is een icloud aangelegenheid. De aansturing zit daar; de bediening op je apparaat met beta software.
De 'software' hier is homekit. En die draait niet lokaal.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Denk niet dat dat gaat passen, maar snap je gedachtegang. Daarnaast wordt hij wel vrij warm en is niet gemaakt om ingebouwd te worden.jeroen11 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:58:
Wordt de Eufycam Indoor Cam 2K (versie zonder P&T) warm bij gebruik? Ik vraag het omdat mij opvalt dat hij bijna dezelfde vorm heeft als een Busch Jaeger Reflex SI schakelaar of stopcontact en ik zit te denken dat ik hem mogelijk zou kunnen inbouwen op de plek waar nu een schakelaar zit. Maar hij zit dan wel helemaal ingebouwd dus als hij warm wordt is dat geen goed idee lijkt me.
Mag ook wel, in HK werkt de indoor bij mij maar de helft van de tijd.meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:09:
Het blijft vreemd dat er zoveel wisselende ervaringen zijn, wat natuurlijk geen goed teken is.Rgerr schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
Mag ook wel, in HK werkt de indoor bij mij maar de helft van de tijd.
Even afkloppen, afgezonderd van dat tijdens de vakantie mijn HomeKit hub (atv) een dag lang niet bereikbaar was (en daardoor ook alle devices), draait mijn Eufy nu al twee weken stabiel. Of zal de cam deze crash veroorzaakt hebben? Iets dergelijks zag ik een tijdje geleden op Reddit voorbij komen (dat na het toevoegen van de camera heel HomeKit overhoop lag).
Het is dat de prijs erg laag is, maar bij bv een hogere prijs zou ik de camera al lang geretourneerd hebben (en niet komende firmware updates afwachten).
Na dit bericht gelezen te hebben, wilde ik kijken of ik al kon updaten en het stond er al op. Waarschijnlijk worden updates gewoon gepushed in plaats van dat ik daar telkens naar moet kijken.meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:09:
Wel zo handig.
Hier niet. Wellicht rollen ze het gefaseerd uit.Tartarus schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:24:
[...]
Na dit bericht gelezen te hebben, wilde ik kijken of ik al kon updaten en het stond er al op. Waarschijnlijk worden updates gewoon gepushed in plaats van dat ik daar telkens naar moet kijken.
Wel zo handig.
Tot zover zit ik echt altijd in de eerste batch lijkt het wel.posttoast schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:20:
[...]
Hier niet. Wellicht rollen ze het gefaseerd uit.
Als je enkele van mijn Posts in dit thread terugleest zal je zien dat ik de vorige updates ook als een van de eersten had
Bofkont!Tartarus schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Tot zover zit ik echt altijd in de eerste batch lijkt het wel.
Als je enkele van mijn Posts in dit thread terugleest zal je zien dat ik de vorige updates ook als een van de eersten had
Hoe is de reactie snelheid via de G2H van de gekoppelde sensoren?basmq schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:35:
Via de Aqara G2H camera/hub heb ik een temperatuur/vocht sensor, bewegingssensor en een 6 voudige draadloze schakelaar gekoppeld aan Homekit. Ik zie alle accessoires netjes in het overzicht. De sensoren kan ik ook gebruiken in automations en alle knoppen van de schakelaar zie ik netjes in homekit.
Prima. Zit vrijwel geen vertraging tussen het bedienen van de knop en de reactie van de lampen. Ook de bwegingssensor is vrijwel meteen te zien in HK, als deze beweging detecteert.ro3lie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:16:
[...]
Hoe is de reactie snelheid via de G2H van de gekoppelde sensoren?
Zojuist in HomeKit de volgende automation ingeregeld: wanneer Eufy beweging detecteert en het is na zonsondergang en de lampen in de tuin staan niet aan dan lampen in tuin op 100% en na 60 sec. weer uit. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van shortcuts. Zie onderstaande screenshots. Erg handig om te weten dat er ‘magische variabelen’ zijn, zoals zonsondergang. Straks na zonsondergang even testen.
:strip_exif()/f/image/6TR8wZYX4n8crEqJpjvo7RZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6TR8wZYX4n8crEqJpjvo7RZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nan5SS167kOgJSZi2gnTcF3s.jpg?f=fotoalbum_large)
HomeWizard Link heeft net de beta vrijgegeven met Homekit ondersteuning
de netatmo doorbell staat weer in de webshop... 
https://shop.netatmo.com/...lls/sg6587k36vrj64xg8zer1
@Davy de Vries en van 123led issie afgehaald.
[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 18-08-2020 11:40 ]
En om 18.40 uur:paQ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:37:
de netatmo doorbell staat weer in de webshop...
:strip_exif()/f/image/EdRRf3G9gzsg9tmZQbbkAr1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu weer beschikbaar. Eerst maar wachten op HSV support en een leuke (BF?) aanbieding.
Is een betaald iCloud storage plan dus vereist om meldingen te krijgen van de Aqara G2H ? M.a.w. het kan dus niet middels de local SD storage kaart?meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:03:
@Tartarus @Serena Als ik die optie aanzet, ontvang ik onderstaande melding.
[Afbeelding]
Wat ook wel weer logisch is aangezien ik nog geen iCloud abonnement heb. Het bijzondere is dat deze optie wel geselecteerd blijft.
Zoals het nu verwoord is, zal ik geen notificatie ontvangen omdat er niks opgenomen wordt. Klopt dat?
Mijn Ring doet het nog prima. Laatste HomeBridge update maakt hem echt snel in HK. Laat die voorlopig nog even hangen.meesje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:07:
[...]
Nu weer beschikbaar. Eerst maar wachten op HSV support en een leuke (BF?) aanbieding.
Als ik een al nieuwe deurbel koop wil ik dat deze zowel met HK als met Google werkt. Dat laatste zodat het meteen op de Nest Hub getoond wordt.
Groot gelijk! Op dit moment zou een deurbel van Eufy dan de enige optie zijn.Serena schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:13:
[...]
Mijn Ring doet het nog prima. Laatste HomeBridge update maakt hem echt snel in HK. Laat die voorlopig nog even hangen.
Als ik een al nieuwe deurbel koop wil ik dat deze zowel met HK als met Google werkt. Dat laatste zodat het meteen op de Nest Hub getoond wordt.
Mijn geduld met de Eufy begint een beetje op te raken. Hij staat hier achter een raam naar buiten gericht, dus automatisch nachtzicht staat uitgeschakeld. Toch verspringt hij steeds terug en zit ik tegen die hyperspace beelden aan te kijken.
Nu een weekje de Aqara G2H in HomeKit only mode en hij werkt super stabiel en ik heb nog geen irritaties gehad. Hij is ook opvallend kleiner dan de eufy! Via firewall regels heb ik de toegang tot internet geblokkeerd en binnen de Home app blijft hij nog goed werken.DeVantaggio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Mijn IoT devices heb ik in een aparte VLAN en draait stabiel. Ben benieuwd of het aan HomeKit video kan liggen. Ik verwacht de Aqara G2H volgende week en zal dan nog een terugkoppeling geven.
Ik de Aqara G2H vanmiddag ook installeren in HomeKit mode.
@DeVantaggio waarom heb je de toegang tot internet geblokkeerd?
@DeVantaggio waarom heb je de toegang tot internet geblokkeerd?
Stukje veiligheid, omdat het toch een oog is die altijd meekijkt. Aqara is een mooi merk, maar wel Chinees en daarbij de Chinese wetgeving. Door het alleen via HomeKit te streamen zorg ik voor lokaal encryptie. Alleen Apple moet ik daarin vertrouwen, welke privacy hoog in de vaandel heeft staan.
Met HomeKit routers kan je voor hetzelfde zorgen.
Dat laatste duurt helaas best lang.DeVantaggio schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:33:
Stukje veiligheid, omdat het toch een oog is die altijd meekijkt. Aqara is een mooi merk, maar wel Chinees en daarbij de Chinese wetgeving. Door het alleen via HomeKit te streamen zorg ik voor lokaal encryptie. Alleen Apple moet ik daarin vertrouwen, welke privacy hoog in de vaandel heeft staan.
https://www.apple.com/ios/home/accessories/#section-routers
Alleen eero (niet in NL verkrijgbaar?) en Linksys Velop. En bij deze laatste moet je er maar op vertrouwen dat ze met HK firmware komen.
Ohoh, er stond een beta update voor de HomePods klaar. Duurt heeeeeeeel lang.
‘I’m having trouble connecting to the internet’.
Ze praat dus wel nog…
Ze praat dus wel nog…
hier no probSerena schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:00:
Ohoh, er stond een beta update voor de HomePods klaar. Duurt heeeeeeeel lang.
Ze praat dus wel nog…
Er gebeurt nog steeds niks. Duurt al 2 uur of zo.
Begin me langzaam zorgen te maken…
effe rebooten?Serena schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Er gebeurt nog steeds niks. Duurt al 2 uur of zo.
Begin me langzaam zorgen te maken…
Heb een herstart van de wifi gedaan omdat hij ineens om het wachtwoord vroeg. Als het goed is, is de eerste nu aan het installeren.
Fingers crossed! 🤞🏼
Edit:
Pfew!!!! Dat was het…
Alles werkt weer naar behoren.
[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 21-08-2020 14:07 ]
Ik zie niks nieuws
@Ronvgs Enige nieuwe in beta 5 schijnt het koppelen van face recognition in HSV te zijn. Eerder werd aangegeven dat er een persoon X gesignaleerd was. Echter niet in de Timeline bij het terug bekijken van opnames. Nu komt daar mooi een tekstballon met een naam bij te staan. Zie deze tweet van HomekitAuthority erover. https://twitter.com/follo.../1296505432928849920?s=21
Ben dik tevreden met de Aqara G2H Camera.
Installeren ging simpel moest wel dmv het bijgeleverde pinnetje de camera resetten voordat HomeKit hem kon toevoegen.
Mooi beeld.
Nu nog testen of de notificaties werken.
Installeren ging simpel moest wel dmv het bijgeleverde pinnetje de camera resetten voordat HomeKit hem kon toevoegen.
Mooi beeld.
Nu nog testen of de notificaties werken.
Hoe praten je IoT devices met je smartphones/tablets? Aparte rules voor aangemaakt of gewoon subnet tot subnet toegang verleend?DeVantaggio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Mijn IoT devices heb ik in een aparte VLAN en draait stabiel. Ben benieuwd of het aan HomeKit video kan liggen. Ik verwacht de Aqara G2H volgende week en zal dan nog een terugkoppeling geven.
ik heb sinds vandaag een Eufy deurbel en een Cam2. Als ik kies voor de HomeKit synchronisatie, wordt wel de cam2 getoond en deze heb ik ook nu in Home staan. Maar het lukt me niet om de deurbel aan Home toe te voegen. Is dit (nog) niet mogelijk of zie ik een knop over het hoofd?
EDIT: Net een YT filmpje gezien waarin gezegd word (juni '20) dat de ondersteuning er nog niet is. Ik denk dat dat het antwoord op mijn vraag dan is.
EDIT: Net een YT filmpje gezien waarin gezegd word (juni '20) dat de ondersteuning er nog niet is. Ik denk dat dat het antwoord op mijn vraag dan is.
[ Voor 21% gewijzigd door Cass Casey op 21-08-2020 20:26 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik heb mijn zonnescherm (klikaanklikuit via homebridge) in homekit staan. Nu zou ik graag een sensor hebben die ik voor het raam kan plaatsen die als er zon op staat het zonnescherm automatisch naar beneden doet. Iemand advies welke sensor ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Je kunt een Hue motion gebruiken, die meet naast beweging en temperatuur ook het aantal lux. Alleen zal het automatiseren er van wel even uitzoeken zijn, bij welke hoeveelheid aan lux, icm temperatuur of niet. Je kunt je voorstellen dat als er één straaltje zon op de sensor komt, dat dan je zonnescherm direct open gaat, terwijl de zon een seconde later weer weg is. Niet ideaal, maar daarom zal dat even uitzoeken zijn met je automatisering.clonedonkey schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:28:
Ik heb mijn zonnescherm (klikaanklikuit via homebridge) in homekit staan. Nu zou ik graag een sensor hebben die ik voor het raam kan plaatsen die als er zon op staat het zonnescherm automatisch naar beneden doet. Iemand advies welke sensor ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Je zou het kunnen combineren met een externe weer plug-in op homebridge, bijvoorbeeld door de max temperatuur van de dag mee te nemen, bijvoorbeeld een voorwaarde: max temp boven 25 graden en temp binnenshuis (van je slimme thermostaat of andere sensor) boven 22 graden.
[ Voor 13% gewijzigd door Rgerr op 21-08-2020 21:37 ]
A super thanks! Had nog niet gedacht aan die hue sensor, aangezien ik al hue heb is dit perfect. Ik heb inderdaad al een weather plugin draaien op homebridge hiervoor. Ik wil op basis van lichtsterkte, weer, binnentemperatuur de automatisering maken, zal idd nog wel even uitzoeken worden maar dan hebben we ook wat
Als aanvulling kun je ook de homebridge plug-in sun position (https://www.npmjs.com/package/homebridge-sun-position) gebruiken, hiermee kun je in je automatisering ook de positie van de zon meenemen. Dus condities: als >230 graden en < 250 graden en > max temp 25 en lux >1000 of iets. Let wel even op de trigger, ik raad je aan op daarvoor bijvoorbeeld sun postition/temp/lux any change te gebruiken (met Eve of nog beter Home+ app).clonedonkey schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:37:
A super thanks! Had nog niet gedacht aan die hue sensor, aangezien ik al hue heb is dit perfect. Ik heb inderdaad al een weather plugin draaien op homebridge hiervoor. Ik wil op basis van lichtsterkte, weer, binnentemperatuur de automatisering maken, zal idd nog wel even uitzoeken worden maar dan hebben we ook wat
Top, nogmaals bedankt! Ik zat al te denken die Home+ app aan te schaffen. Maar dit soort automatisering zou je met die app dus wel moeten kunnen maken denk je?
Ja hoor, dat lukt wel zoals ik hierboven heb omschreven.clonedonkey schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:06:
Top, nogmaals bedankt! Ik zat al te denken die Home+ app aan te schaffen. Maar dit soort automatisering zou je met die app dus wel moeten kunnen maken denk je?
Mijn Main VLAN heeft toegang tot alles en de IoT VLAN is beperkt tot zichzelf. Hierdoor zien bijvoorbeeld mijn Apple TV en Aqara wel elkaar, maar niet mijn iPhone. Terwijl mijn iPhone beide wel ziet. Met mDNS zorg ik ervoor dat HomeKit, AirPlay en chromecast werkt. Helaas werkt Sonos nog niet. Dit regel ik met mijn UniFi Dream Machine.Rgerr schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:51:
[...]
Hoe praten je IoT devices met je smartphones/tablets? Aparte rules voor aangemaakt of gewoon subnet tot subnet toegang verleend?